News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Muutos 2011:n ehdokkaat kunnallisvaaleissa 2012

Started by Oami, 17.09.2012, 20:51:53

Previous topic - Next topic

Oami

Muutos 2011 asettaa kunnallisvaaleissa 43 (EDIT: 44) ehdokasta 21 kunnassa. EDIT: Lisätty myös maininnat vaaliliitoista.

Akaa
Lahdenmäki Tanja
Lintula Oula
(Vaaliliitossa: Kesk, KD, PS)

Espoo
Björklund Mikko
Mäki Tommi
Rusanen Harri
Yli-Paavola Jussi

Helsinki
Greus Aki
Nordlin Jorma
Pousar Aleksi

Imatra
Kareinen Kari

Juva
Kontinen Jaakko

Kangasala
Pasanen Harri

Kemi
Kuru Tuukka

Kemijärvi
Harjula Oili

Kerava
Munne Martti

Lahti
Koljonen Kimmo
Raita Piia

Loppi
Kuisma Janne

Oulu (+Haukipudas, Kiiminki, Oulunsalo, Yli-Ii)
Lokka Junes
Tuominen Asta

Parainen
Maijanen Raine

Raasepori
Kielosto Samuel

Sastamala (+Kiikoinen)
Leponiemi Kai

Sauvo
Tulonen Antti

Suomussalmi
Tapaninen Anna Liisa
Tapaninen Pentti

Tampere
Kanninen Tommi
Moisander Antti

Turku
Anttila Timo
Hellman Timo
Hinkkanen Indra
Iitti Vesa
Keronen Jiri
Koskinen Tommi
Valli Jan
(Vaaliliitossa: Ipu)

Uusikaupunki
Aaltonen Juha
Ilmanen Juha
Koskinen Janette
Nikusaari Tarja
Tähtinen Rainer
Vainio Matti
Valkonen Jari

Vantaa
Onkamo Sanna
Rosenström Eerin
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

kekkeruusi

Jahas, se mahdollisuus jäi sitten toteutumatta meidän kunnassa. Eip voi mittään.

nuiv-or

Oulu --> Haukipudas, Oulu, Oulunsalo, Kiiminki, Yli-Ii.

Oami

Juneksen vihjeestä lisätty Oulun yhteyteen yhdistyvät kunnat.

Oami

Quote from: kekkeruusi on 17.09.2012, 21:01:50
Jahas, se mahdollisuus jäi sitten toteutumatta meidän kunnassa. Eip voi mittään.

Pahoittelen. Toivottavasti löydät hyvän ehdokkaan vaikka perussuomalaisista.

L.N

Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä koko porukalle! Toivottavasti yhteistyö mm. Perussuomalaisten kanssa on hyvää ja aktiivista.

Marko Parkkola

Itse olen tehnyt yhteistyötä Oulun osaston kanssa jo hyvän aikaa :)

Oami

Quote from: Nousuhumala on 17.09.2012, 21:15:22
Eihän tuo Turun Timo Anttila ole US:n Timo Anttila, eihän?

Luulin Tuukka Kurun olevan edistyspuolueen jäsen, jos siis sama henkilö joka Uuteen Suomen kirjoittaa. Vaikuttaa järkevältä kaverilta.

Ei ole, US:n Anttila on Heinävedellä.

Ja Kuru tosiaan kuuluu edistyspuolueeseen. He eivät saaneet kortteja kerättyä ajoissa eivätkä siksi voineet puolueena osallistua vaaleihin. Kuru on ainoa jonka tiedän olevan muutoksessa siltä puolelta, otaksuisin kuitenkin että jotkut heistä ovat mukana valitsijayhdistysten tai ehkäpä piraattien kautta.

L.N

Quote from: Marko Parkkola on 17.09.2012, 21:21:38
Itse olen tehnyt yhteistyötä Oulun osaston kanssa jo hyvän aikaa :)
No niin kai vissiin minäkin. Oulussa näyttää olevan melko nuiva lista.

Oami

Quote from: Lasse Nortunen on 17.09.2012, 21:19:20
Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä koko porukalle! Toivottavasti yhteistyö mm. Perussuomalaisten kanssa on hyvää ja aktiivista.

Kiitos. Akaan puolesta uskon, että on. Muiden kuntien puolesta vastatkoon joku muu.

AstaTTT

Quote from: Oami on 17.09.2012, 21:27:15
Quote from: Lasse Nortunen on 17.09.2012, 21:19:20

Kiitos. Akaan puolesta uskon, että on. Muiden kuntien puolesta vastatkoon joku muu.

Muutoksen ja PS:n tavoitteet ovat monilta osin yhteneväiset, joten yhteistyö sujuu varmasti. Edellyttäen, että meidät valitaan siis.  ;D

AstaTTT

Quote from: Nousuhumala on 17.09.2012, 21:35:25
Totta tosiaan, saattavat jopa löytyä eräästä natsiarkistosta :D

Mitä se Junes on taas mennyt tekemään!1  :-*

herra 4x

Tuota Oamin postaamaa listaa kun katsoo niin ikävä että reinon energia ainakin ehdokkaaksi asettumisen suhteen näyttää puolueen alkutuiverruksen myötä loppuneen. Kaikesta huolimatta, aidosti toivon muutoslaisille menestystä. Ainakin tällä foorumilla palloilleet muutoslaiset ovat olleet fiksua porukkaa. Varauksin, kuten TM:n testeissä on tapana sanoa. Tähän sopiva hymiö.
Rakkaudesta lajiin.

Tragedian synty

Minne Jari Leino oikein on kadonnut? Olen ihmetellyt sitä jo kuukausimääriä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Oami

Quote from: Kalevan-poika on 18.09.2012, 12:29:41
Minne Jari Leino oikein on kadonnut? Olen ihmetellyt sitä jo kuukausimääriä.

Ei hän kadonnut ole - kuten huomataan, hänen kädenjälkensä näkyy mm. muutoksen tuoreessa lehdessä. Mutta miksi ei ole ehdokkaana, sitä on kysyttävä häneltä itseltään.

Oami

Lisättäköön, että kahdessa kunnassa solmittiin vaaliliitto: Akaassa Keskustan, KD:n ja PS:n kanssa sekä Turussa Ipun kanssa.

ämpee

Vaalionnea Muutoksen ehdokkaille !!
Täällä Hangossa joudutaan äänestämään PS:ää, kun Muutoksen ehdokasta ei ole, enkä itsekään sellaiseksi aio ryhtyä.
Jos PS ei täällä ole saanut ehdokkaita aikaan, jätän äänestämättä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kaustinen

Puolueen puheenjohtaja Marjukka Kaakkola ei ole ehdokkaana!  :o

Ei myöskään hallituksen jäsenistä Seppo Saarela.

Eivät myöskään kaikki piirien puheenjohtajat.

Onko tämä harrastus jo näin lopahtanut? Ehdokkaita on muutenkin säälittävän vähän, eivätkä edes aktiivisimmat johtohenkilöt viitsi ryhtyä ehdokkaiksi. Mitä varten siellä puolueessa oikein puuhataan, jos ei se tärkein, eli vaalit, kiinnosta?

AstaTTT

^ Kaustisella tuntuu tänään olevan jokin äkäolo päällä.

Ehkäpä nämä henkilöt suuntaavat katseensa muihin vaaleihin.

Ja noin muuten, liity Muutokseen niin ei tarvitse riekkua pitkin Muutos-ketjuja, vaan voit osallistua ja vaikuttaa itse näkemiisi epäkohtiin.

Kaustinen

Quote from: Asta Tuominen on 28.09.2012, 15:55:11
^ Kaustisella tuntuu tänään olevan jokin äkäolo päällä.

Ehkäpä nämä henkilöt suuntaavat katseensa muihin vaaleihin.

Ja noin muuten, liity Muutokseen niin ei tarvitse riekkua pitkin Muutos-ketjuja, vaan voit osallistua ja vaikuttaa itse näkemiisi epäkohtiin.

En minä ole ollenkaan äkäinen. Tuli vain katsottua tätä Muutos-aluetta ensimmäistä kertaa kuukausiin, kun olin koko Muutoksen oikeastaan jo unohtanut. Ja niin ovat ilmeisesti melkein kaikki muutkin.

Meinaat sitten, että kuntavaalit ovat muutoslaisille liian pieni juttu?  :P

Oami

Quote from: Kaustinen on 28.09.2012, 16:03:54
Meinaat sitten, että kuntavaalit ovat muutoslaisille liian pieni juttu?  :P

Mitä sinä tuosta Astalle valitat? Kuten varmaan jo huomasit, hän on ehdokkaana. Mitä hän voisi asialle sen enempää tehdä?

Kaustinen

Quote from: Oami on 28.09.2012, 16:07:59
Mitä sinä tuosta Astalle valitat? Kuten varmaan jo huomasit, hän on ehdokkaana. Mitä hän voisi asialle sen enempää tehdä?

Kylläpäs täällä nyt ollaan herkällä päällä. Astahan sen sanoi, että Muutoksen aktiivit keskittyvät muihin kuin kuntavaaleihin.

AstaTTT

^ No en 'sanonut' vaan arvelen näin olevan joidenkin kohdalla. On myös elämäntilanteita, joissa voimavarat pitää keskittää siihen päivittäiseen elämiseen, sekä esimerkiksi muutto uudelle paikkakunnalle, jota ei vielä tunne niin hyvin, että kannattaisi pyrkiä päättäviin elämiin. Kaikki eivät aina voi asettua ehdolle.

Kaustinen

Quote from: Asta Tuominen on 28.09.2012, 16:18:59
^ No en 'sanonut' vaan arvelen näin olevan joidenkin kohdalla. On myös elämäntilanteita, joissa voimavarat pitää keskittää siihen päivittäiseen elämiseen, sekä esimerkiksi muutto uudelle paikkakunnalle, jota ei vielä tunne niin hyvin, että kannattaisi pyrkiä päättäviin elämiin. Kaikki eivät aina voi asettua ehdolle.

Kunnanvaltuutetun homma ei hirveitä resursseja vaadi. Ja varavaltuutettu hoitaa homman silloin kun ei itse ehdi. Jos on mahdollisuus toimia puolueen johtotehtävissä, pitää olla mahdollisuus toimia myös kunnanvaltuutettuna. Miten poliitikolla voisi olla kykyä mihinkään vaativampaan tehtävään, jos ei edes kunnanvaltuustoon?

Puolueesta antaa kyllä aika raunioituneen kuvan, jos sen johto ei osallistu vaaleihin.

Oami

Quote from: Kaustinen on 28.09.2012, 16:34:39
Quote from: Asta Tuominen on 28.09.2012, 16:18:59

Kunnanvaltuutetun homma ei hirveitä resursseja vaadi. Ja varavaltuutettu hoitaa homman silloin kun ei itse ehdi. Jos on mahdollisuus toimia puolueen johtotehtävissä, pitää olla mahdollisuus toimia myös kunnanvaltuutettuna. Miten poliitikolla voisi olla kykyä mihinkään vaativampaan tehtävään, jos ei edes kunnanvaltuustoon?

Puolueesta antaa kyllä aika raunioituneen kuvan, jos sen johto ei osallistu vaaleihin.

5/7 puoluehallituksen jäsenistä on ehdokkaina. Marjukan ja Sepon puolesta en kommentoi, kommentoikoot itse jos huvittaa. Muuta kuin sen verran, että jos he olisivatkin ehdokkaina, heitä voisi silti äänestää vain omissa kunnissaan.

Sen verran vielä korjaan, että jos kunnassa on vain yksi ehdokas ja tämä menee läpi, hänellä ei sitten varavaltuutettua ole.

Marjukka Kaakkola

Kaustinen voi toki olla vapaasti sitä mieltä että "valtuutetun homma ei hirveitä resursseja vaadi", mutta minä kyllä suhtaudun valtuutetun työhön vakavasti.

Muutin talvella uuteen kuntaan, jonka asioista en tiedä vielä mitään. Koen, että näin ollen en olisi kyennyt hoitamaan valtuutetun tehtäviä täysipainoisesti (siis jos olisin tullut valituksi). Perehtyminen täysin tyhjästä uuden kunnan asioihin vaatisi huomattavasti ylimääräistä aikaa jota minulla ei työssäkäyvänä ihmisenä liikoja ole ja myös tämä puheenjohtajuus vie osansa ajastani, ja sekin on luottamustoimi.

Ylipäätään olen eri mieltä Kaustisen kanssa tuosta koko lausumastaan. Minusta ei ole oikein, että jotkut poliitikot haalivat puolettomasti luottamustehtäviä itselleen, vaikka eivät sitten niitä pystykään hoitamaan kunnolla. Minusta tähänkin asiaan pitäisi saada muutos.

Kiitos kysymästä, meille kuuluu oikein hyvää. :)

Muutos ajaa suoraa demokratiaa ja sananvapautta ja ensimmäisessä Ylen kuntavaalitentissä oli hienoa huomata, miten useista eri puolueista nousi vaatimus kansanäänestyksiin ja lähidemokratiaan. Vielä viime eduskuntavaalien aikaan näistä ei puhuttu mitään. Jotta edes yksi suoran demokratian kanava saataisiin (kansalaisaloitteet eduskunnan sijasta kansanäänestykseen), pitäisi suoran kannatus ollakin vahvaa monella rintamalla. Tästä on todella hyvä jatkaa.

Ja nyt ovat kuntavaalit käsillä joissa Muutoksella on vallan mainioita ehdokkaita tarjolla, jotka omalta osaltaan haluavat edistää demokratiaa, sananvapautta (joka muuten on Suomessa valitettavasti taantunut viime vuosina) ja ilman puoluekurin puristusta vapaasti muita tärkeinä pitämiään asioita.

Muutokselta ilmestyi vastikään lehti "Suorademokraatti", sitä jaetaan pitkin Suomea kaduilla vaalityönä, mutta siihen voi tutustua myös netissä: http://www.muutos2011.fi/suorademokraatti/1/Suorademokraatti-I-2012.pdf

Ja nyt avautui Radio Muutos 2011 http://www.radionomy.com/en/radio/muutos-2011, kannattaa pysyä kuulolla!  8)

mohsinj677

8)Ylipäätään olen eri mieltä Kaustisen kanssa tuosta koko lausumastaan. Minusta ei ole oikein, että jotkut poliitikot haalivat puolettomasti luottamustehtäviä itselleen, vaikka eivät sitten niitä pystykään hoitamaan kunnolla. Minusta tähänkin asiaan pitäisi saada muutos.