News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Olisiko minusta Kuopion kaupunginvaltuustoon?

Started by Ilkka Partanen, 17.09.2012, 01:08:17

Previous topic - Next topic

Niin, olisinko mielestäsi sopiva henkilö Kuopion kaupunginvaltuutetuksi?

Kyllä!
14 (22.6%)
Kyllä...kai?
25 (40.3%)
Ei nyt sentään.
7 (11.3%)
Et missään nimessä!
16 (25.8%)

Total Members Voted: 62

Voting closed: 01.11.2012, 00:08:17

nuiv-or

Quote from: Tasapainorealisti on 21.10.2012, 00:53:06
Quote from: John on 30.09.2012, 20:30:40
No varmaan olisit kokoomuslaiseksi ihan hyvä. Ongelmasi on kuitenkin nimenomaan puolueesi. Maahanmuuttokriitikon tai kansallismielisen kun on hyvin vaikea äänestää tämän päivän kokoomusta.
Itse voisin äänestää, mikäli IP olisi profiloitunut rydmanläis-, heikkisläis-, lepomäkiläiseksi kokoomuslaiseksi. Se on kuitenkin kaiken järjen mukaan tulevaisuuden (2020->) Kokoomus.

Miksi vitussa äänestäisit kokoomuslaista? Rydman kannattaa globaalia vastuuta ja Heikkinen muslimiuimavuoroja. Itse äänestäisin vain joko persuja tai Muutosta.

Vittuako jotain hyysäreitä äänestää. Täysin turha puolue puoluekureineen.

Tasapainorealisti

Quote from: Junes Lokka on 21.10.2012, 05:22:18
No varmaan olisit kokoomuslaiseksi ihan hyvä. Ongelmasi on kuitenkin nimenomaan puolueesi. Maahanmuuttokriitikon tai kansallismielisen kun on hyvin vaikea äänestää tämän päivän kokoomusta.
Itse voisin äänestää, mikäli IP olisi profiloitunut rydmanläis-, heikkisläis-, lepomäkiläiseksi kokoomuslaiseksi. Se on kuitenkin kaiken järjen mukaan tulevaisuuden (2020->) Kokoomus.

Miksi vitussa äänestäisit kokoomuslaista? Rydman kannattaa globaalia vastuuta ja Heikkinen muslimiuimavuoroja. Itse äänestäisin vain joko persuja tai Muutosta.

Itse näen asiat pitkällä tähtäimellä, mulle on tärkeintä, että suurten puolueiden sisällä on oikeata ideologiaa, enkä näe puoluetta itsessään oikeana tai vääränä sen suhteen ketä äänestää. Itse miellän kaltaisesi äänekkäät lähinnä poliittisen harmonian rikkojiksi ja hajottajiksi, joista esimerkkejä löytyy roppakaupalla historiastamme. Mielummin äänestän rakentajaa, kuin rikkojaa. Ne valitsee Muutoksen, jotka haluaa farmiliigaa, ja joita ei kolmeen suureen puolueeseen yleensä edes ehdokkaaksi huolita.

nuiv-or

Quote from: Tasapainorealisti on 21.10.2012, 06:10:53

Itse näen asiat pitkällä tähtäimellä, mulle on tärkeintä, että suurten puolueiden sisällä on oikeata ideologiaa, enkä näe puoluetta itsessään oikeana tai vääränä sen suhteen ketä äänestää. Itse miellän kaltaisesi äänekkäät lähinnä poliittisen harmonian rikkojiksi ja jarruiksi, joista esimerkkejä löytyy roppakaupalla historiastamme. Mielummin äänestän rakentajaa, kuin rikkojaa.

Mihin rakentaminen tarvitsee globaalia vastuuta tai muslimiuimavuoroja? Lässyn lässyn, sanon minä.

Tasapainorealisti

Quote from: Junes Lokka on 21.10.2012, 06:15:50

Itse näen asiat pitkällä tähtäimellä, mulle on tärkeintä, että suurten puolueiden sisällä on oikeata ideologiaa, enkä näe puoluetta itsessään oikeana tai vääränä sen suhteen ketä äänestää. Itse miellän kaltaisesi äänekkäät lähinnä poliittisen harmonian rikkojiksi ja jarruiksi, joista esimerkkejä löytyy roppakaupalla historiastamme. Mielummin äänestän rakentajaa, kuin rikkojaa.

Mihin rakentaminen tarvitsee globaalia vastuuta tai muslimiuimavuoroja? Lässyn lässyn, sanon minä.
Demokraattinen prosessi on tullut siihen johtopäätöseen, että globaalia vastuuta ja muslimiuimavuoroja tarvitaan. Niin kauan kuin 80% maamme poliittisesta kentästä sitoutuu edellä mainittuihin tavoitteisiin, niin kauan niitä myös tarvitaan.

Uuno Nuivanen

Tasis on suvis, ja aina vastaan nuivuutta, ja kritiikittä 'suvaitsevaisuuden' puolesta. Uskoo taikaseinän ikuiseen lujuuteen, ja rakentaa sille pohjalle. Melko turha sitkeälle hupitrollailijalle persujen tai muiden äänestämistä ehdotella. Sylttytehdas =>
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Heidi_Hautala_IF_MOW_04-2011.jpg/250px-Heidi_Hautala_IF_MOW_04-2011.jpg)

Tasapainorealisti

Quote from: Uuno Nuivanen on 21.10.2012, 06:22:58
Tasis on suvis, ja aina vastaan nuivuutta, ja kritiikittä 'suvaitsevaisuuden' puolesta. Uskoo taikaseinän ikuiseen lujuuteen, ja rakentaa sille pohjalle. Melko turha sitkeälle hupitrollailijalle persujen tai muiden äänestämistä ehdotella. Sylttytehdas =>
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/Heidi_Hautala_IF_MOW_04-2011.jpg/250px-Heidi_Hautala_IF_MOW_04-2011.jpg)
Mun pointti on lähinnä se, että mieluummin meidän hommalaisten tavoitteiden kannalta 5% Kokoomuslaisista ja 5% Keskustalaisista nuivia, kuin lisää erinäisiä 0,11% Muutospuolueita, kuten nykykommunisteilla konsanaan.

nuiv-or

Quote from: Tasapainorealisti on 21.10.2012, 06:19:25
Quote from: Junes Lokka on 21.10.2012, 06:15:50

Demokraattinen prosessi on tullut siihen johtopäätöseen, että globaalia vastuuta ja muslimiuimavuoroja tarvitaan. Niin kauan kuin 80% maamme poliittisesta kentästä sitoutuu edellä mainittuihin tavoitteisiin, niin kauan niitä myös tarvitaan.

Joopa joo. Jos oululaisilta kysyttäisiin, niin tuskin kukaan haluaisi kustantaa mitään muslimiuimavuoroja. Miten muuten todennetaan, että uimassa käy muslimi? Onko sisäänkäynnillä tarpeeksi pätevä työntekijä arvioimaan, onko uija oikea muslimi eikä vääräuskoinen koira? Globaalista vastuusta on toki ryhmäpäätös, mutta tämä koskee vain helsinkiläisiä valtuutettuja.

Uuno Nuivanen

Trollikyytiin ei kannattaisi lähteä, ne jaksavat kyllä viedä. Muistanko muuten väärin Junes, että olet kertonut, ettet ole ollut vuosiin töissä, etkä aio koskaan mennäkään, koska yhteiskunta jotenkin jyräsi sinut? Ja siksi elätämme sinut mielellämme, koska olet valkoihoinen kotimainen pummi. Jos muistan väärin, oikaise äkkiä.

Muuten kuka vaan saa äänestää ketä haluaa.

nuiv-or

Quote from: Uuno Nuivanen on 21.10.2012, 06:56:30
Muistanko muuten väärin Junes, että olet kertonut, ettet ole ollut vuosiin töissä, etkä aio koskaan mennäkään, koska yhteiskunta jotenkin jyräsi sinut? Ja siksi elätämme sinut mielellämme, koska olet valkoihoinen kotimainen pummi. Jos muistan väärin, oikaise äkkiä.

Muistat väärin. En ole koskaan moista väittänyt. Kyseessä on toinen hommalainen, nimimerkillä kirjoittava henkilö. En juuri nyt muista nimimerkkiä.

Uuno Nuivanen

Quote from: Junes Lokka on 21.10.2012, 07:00:58
Quote from: Uuno Nuivanen on 21.10.2012, 06:56:30
Muistanko muuten väärin Junes, että olet kertonut, ettet ole ollut vuosiin töissä, etkä aio koskaan mennäkään, koska yhteiskunta jotenkin jyräsi sinut? Ja siksi elätämme sinut mielellämme, koska olet valkoihoinen kotimainen pummi. Jos muistan väärin, oikaise äkkiä.

Muistat väärin. En ole koskaan moista väittänyt. Kyseessä on toinen hommalainen, nimimerkillä kirjoittava henkilö. En juuri nyt muista nimimerkkiä.

En minäkään, ja pyydän anteeksi sekaannusta. Joku se oli, en saa päähäni nimim myöskään. Varo noita suojeltuja ammattitrolleja silti! ;)

mikkoR

Eipä yksi rivitavis kokkareiden ryhmässä mihinkään pysty vaikka haluaisi koska ryhmäkuri.

Hiukan pitäisi Partasenkin miettiä noita juttujaan, vaikkakaan en sano etteikö saattaisi olla hyvä ehdokas tai sitten ei.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Jaska Pankkaaja

Laitoin "kyllä, kai"

Kokoomuksen äänestelijärakennetta tuntien läpi menevät ne joilla on mahtiasema jossain ja näin laaja suhdeverkosto maasutusraha/pisnes - puolelta, julkkikset esim. äentiset urheilijat ja missit sekä hyvin suurella mainosbudjetilla liikkeellä olevat jotka sitten vakuuttavat näillä jakorinkien ulkopuolella olevan köyhemmän vaalikarjan: hyväuskoiset eläkeläiset, hoitsut, opet ja puotipuksut.

Mahtaakohan Ilkalla olla yksikään näistä hoidossa? Jos ei niin rannalle jäit vaikka asiasi varmaan kok-joukossa parasta a-ryhmää onkin.. Mutta äänestihän sukulaiset sentään ja ehkä muijakin jos ei sitten jotain vihreää naista :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Ilkka Partanen

Quote from: mikkoR on 21.10.2012, 08:39:57
Eipä yksi rivitavis kokkareiden ryhmässä mihinkään pysty vaikka haluaisi koska ryhmäkuri.

Hiukan pitäisi Partasenkin miettiä noita juttujaan, vaikkakaan en sano etteikö saattaisi olla hyvä ehdokas tai sitten ei.

Tässä välissä on hyvä huomauttaa, että ainakaan Kuopion Kokoomuksessa ei ole ryhmäkuria. Tiedän tämän, koska osallistun säännöllisesti kunnallistoimikuntaan, joka kokoontuu aina viikko ennen valtuuston kokousta. Kunnallistoimikunnassa käydään läpi tuleva esityslista ja keskusteluun mukaan pääsevät valtuutettujen, lautakuntien puheenjohtajien ja lautakuntien jäsenten lisäksi myös yhdistysten edustajat. Siellä pääsevät kommentoimaan ja osallistumaan keskusteluun myös he joilla ei kunnallista luottamustehtävää ole, samalla myös saa käsityksen päätöksenteosta ja asioiden taustoista. Erittäin toimiva järjestelyhän se on ollutkin.   

pekkasuomalainen

(http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/431994_10150597238803364_746353363_9174548_1837373228_n.jpg)

Kuvassa mm. PeeÄssä, perussuomalaisten oma kauppa.

Riukulehto

Quote from: Ilkka Partanen on 21.10.2012, 13:21:56

Tässä välissä on hyvä huomauttaa, että ainakaan Kuopion Kokoomuksessa ei ole ryhmäkuria.

Ei tarvitse kuin lukea Kuopion Perussuomalaisten kaupunginvaltuutetun Erkki Palisalon tekstejä, niin kyllä Kuopion Kokoomuksessa ryhmäkuri jyllää.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

nuiv-or

Quote from: Riukulehto on 21.10.2012, 15:34:27

Tässä välissä on hyvä huomauttaa, että ainakaan Kuopion Kokoomuksessa ei ole ryhmäkuria.

Ei tarvitse kuin lukea Kuopion Perussuomalaisten kaupunginvaltuutetun Erkki Palisalon tekstejä, niin kyllä Kuopion Kokoomuksessa ryhmäkuri jyllää.

Kohta täällä on Suvi Lindénin ja Anni Sinnemäen bannereita... Miksei Danin banneri pyöri täällä, onhan hänkin hommalainen?

kekkeruusi

Quote from: Junes Lokka on 21.10.2012, 15:49:32

Kohta täällä on Suvi Lindénin ja Anni Sinnemäen bannereita... Miksei Danin banneri pyöri täällä, onhan hänkin hommalainen?
Ehkä meidän pitäisi tehdä hänelle sellainen, toveruuden nimissä. Yes we Dan!

Riukulehto

Ryhmäkurista vielä. Kuopion Kokoomuskin kuuluu Pohjois-Savon Kokoomukseen. Kokoomuslainen Jyrki Haapala kiteyttää toiminnan hyvin:

QuotePohjois-Savon piirin toimintatapaa kuvaa moni muukin "hyllytys" viime vuosien aikana. Jos et hengitä piirin johdon hengitysten mukaan, sinua ei enää tarvita.

http://www.jyrkihaapala.fi/Suomi/lue_lisaa/164
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Hippo

Quote from: pekkasuomalainen on 21.10.2012, 13:44:53
(http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/431994_10150597238803364_746353363_9174548_1837373228_n.jpg)

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Lasse

Kerrassaan ihana kuva!

http://www.youtube.com/watch?v=0JVUaHJcZp4

Quote from: Ilkka Partanen on 29.08.2012, 01:06:59
Quote from: Lasse on 29.08.2012, 00:22:30
Aiemmin pidit Kataista lahinna Jessen toisena tulemisena.

edit: Partasen Jyrki-Hagiografia:

Euroguru Katainen
http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/111137-euroguru-katainen

Olen tätä mieltä edelleenkin. Jos sinulla on osoittaa kirjoituksestani jokin selkeä asiavirhe, niin ole hyvä ja kerro.

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 16:17:46
Olen Kataisen kanssa monistakin asioista samaa mieltä ja olen hyvin onnellinen että meillä on hänen kaltaisensa puheenjohtaja sekä pääministeri näinkin vaikeina aikoina. Suomen herraonnessa ei aina ole ollut kehumista, mutta paistaa päivä risukasaankin ja onneksi vielä näinkin hankalien ratkaisujen äärellä.

NOVUS ORDO HOMMARUM

Ilkka Partanen

Se on hienoa että Perussuomalainen tietää tämänkin asian paremmin kuin sellainen henkilö joka on päätöksentekoa ollut seuraamassa ja osallistunut keskusteluunkin linjauksista. Hän ei takuulla esitäkään mitään omia oletuksiaan, vaan käsittelee neutraalisti näitä kysymyksiä...  :facepalm:

Ilkka Partanen

Quote from: Lasse on 21.10.2012, 17:18:29
Kerrassaan ihana kuva!

http://www.youtube.com/watch?v=0JVUaHJcZp4

Quote from: Ilkka Partanen on 29.08.2012, 01:06:59
Aiemmin pidit Kataista lahinna Jessen toisena tulemisena.

edit: Partasen Jyrki-Hagiografia:

Euroguru Katainen
http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/111137-euroguru-katainen

Olen tätä mieltä edelleenkin. Jos sinulla on osoittaa kirjoituksestani jokin selkeä asiavirhe, niin ole hyvä ja kerro.

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 16:17:46
Olen Kataisen kanssa monistakin asioista samaa mieltä ja olen hyvin onnellinen että meillä on hänen kaltaisensa puheenjohtaja sekä pääministeri näinkin vaikeina aikoina. Suomen herraonnessa ei aina ole ollut kehumista, mutta paistaa päivä risukasaankin ja onneksi vielä näinkin hankalien ratkaisujen äärellä.

Saahan näitä tänne postata, mutten oikein ymmärrä mitä sillä halutaan saavuttaa. Teistä se ilmeisesti on yleisesti vaan väärin olla sitä mieltä kuin olen, vaikka omat näkemykseni olen esittänyt ja perustellut moneen kertaan. Omat käsityksenne ovat selkeän asenteellisia ja perusteluina on sellainen vankka tuntuma että huonosti käy, vaikkei vielä ole käynytkään. Suhtautumisenne on täysin tunnepohjaista ja logiikkaa vailla, mutta niinhän se monilla kiivailla mielillä etenkin nimimerkin takana usein on.

Uuno Nuivanen

Quote from: Axel Cardan on 21.10.2012, 16:01:11
Mitä ihmettä hän voi tehdä jakkupukukalkkunoiden munat surkastuttavassa moraalisäteilyssä?

Parasta Hommaa: Nauruhermoa kutkuttavia kyynisiä ja ah niin tosia laukaisuja.  ;D

Edit: siis Akselin kommentti edustaa näitä, en viitannut Partasen tekemisiin.

Siili

Quote from: Ilkka Partanen on 21.10.2012, 17:51:16
Saahan näitä tänne postata, mutten oikein ymmärrä mitä sillä halutaan saavuttaa. Teistä se ilmeisesti on yleisesti vaan väärin olla sitä mieltä kuin olen, vaikka omat näkemykseni olen esittänyt ja perustellut moneen kertaan. Omat käsityksenne ovat selkeän asenteellisia ja perusteluina on sellainen vankka tuntuma että huonosti käy, vaikkei vielä ole käynytkään. Suhtautumisenne on täysin tunnepohjaista ja logiikkaa vailla, mutta niinhän se monilla kiivailla mielillä etenkin nimimerkin takana usein on.

Pieni vinkki: tuollainen keskustelupalstan opponentit niputtava teitittely kuulostaa tosi typerältä.

Ihmettelen myös väitettäsi, ettei Kuopion kokoomuksessa ole ryhmäkuria.  Miten ihmeessä mikään valtuuston puolue kykenee toimimaan järkevästi ilman ryhmäpäätöksiä?  Joku merkityshän puoluesidonnaisuudellakin pitää olla.

Ilkka Partanen

Quote from: Uuno Nuivanen on 21.10.2012, 17:56:54
Quote from: Axel Cardan on 21.10.2012, 16:01:11
Mitä ihmettä hän voi tehdä jakkupukukalkkunoiden munat surkastuttavassa moraalisäteilyssä?

Parasta Hommaa: Nauruhermoa kutkuttavia kyynisiä ja ah niin tosia laukaisuja.  ;D

Kerrotaanpa sellainen juttu mitä ei nähtävästi ole tultu ajatelleeksi:

Kokoomuksessa jäsenistöstä ja etenkin kannattajista (joista suurimmalla osalla ei ole muodollista jäsenyyttä) voi aika helposti arvella olevan järkilinjoilla niin maahanmuutto- kuin muissakin kysymyksissä suuren osan. Kyse on lähinnä siitä että kuka ottaa sen epäkiitollisen roolin jonka kautta voi antaa hiljaisen tukensa. Kuten siinä globaalin vastuun strategia-kirjoituksessa Halla-aholta huomattiin, niin ongelma ei ole se, etteivätkö toimijat tajuaisi mikä on järkevää ja mikä ei.

Kuopiossa ei ole näitä Homman kannalta oleellisia keskusteluja käyty, vaan linja on pragmaattinen kaikissa puolueissa, mutta käsittääkseni noissa Helsingin päädyn ja Turun keskusteluissa on monikulttuurin saralla niin että aggressiiviset, syyllistävät ja veronmaksajien piikkiin kukkia omaan hattuunsa keräilevät, äänekkäät utopistit pääsevät esittämään ainoan mielipiteen, joka jää sitten vallitsevaksi. Kukaan ei uskalla selkeästi haastaa heitä. Tyypillisin pelko on poliittisen uran pysähtyminen siitä johtuen jos "hankalaksi" heittäytyy. Minua ei tosin voi horjuttaa sellaisilla seurauksilla, koska edelleenkään en pidä tavoitteena päästä ammattipoliitikoksi hinnalla millä hyvänsä (etenkään pettäen omat arvoni ja vetämällä lokaan sitä aatetta joka minulle todella paljon merkitsee), niinpä pystyn olemaan eri mieltä aivan helposti ja tarvittaessa tuomaan äänestykseen oman vaihtoehtoni. Suljettu lippuäänestys, niin silloin voi sitä tukea vailla pelkoa. Sikäli kun väittelyyn päädyttäisiin, niin tunnen periaateohjelman ja ymmärrän sen tulkinnat, joten niihin nojaaminen sujuu helposti. Periaateohjelmallahan näitä monikulttuuriprojekteja ei vielä ole perusteltu, joskin argumentti Kokoomuksen arvoon nimeltä "suvaitsevaisuus" on siinä ongelmallinen koska toimenpide kuitenkin mitätöi yksilön, lisäksi se suosimisellaan ei toteuta mahdollisuuksien tasa-arvoakaan. Suvaitsevaisuus arvona on sitä valistusajan suvaitsevaisuutta, että jokaisella on oikeus näkemykseensä ja sen sanomiseen, olipa se näkemys millainen tahansa.

Ilkka Partanen

Quote from: Siili on 21.10.2012, 18:05:04
Quote from: Ilkka Partanen on 21.10.2012, 17:51:16

Pieni vinkki: tuollainen keskustelupalstan opponentit niputtava teitittely kuulostaa tosi typerältä.

Oho, tajusin juuri että sitaatista jäi pois se toinen sankari joka tuon kuvan alunperin linkitti.

Quote from: Siili on 21.10.2012, 18:05:04
Ihmettelen myös väitettäsi, ettei Kuopion kokoomuksessa ole ryhmäkuria.  Miten ihmeessä mikään valtuuston puolue kykenee toimimaan järkevästi ilman ryhmäpäätöksiä?  Joku merkityshän puoluesidonnaisuudellakin pitää olla.

Keskustelu on toiminut erittäin hyvänä väylänä yhteisen linjan muodostumiseen jota voi ihan vilpittömästi kannattaa. Siksi pidän ryhmäpäätöksiä ylipäätään huonona menettelynä, koska siinä ei kuulla eriäviä mielipiteitä. Kunnallistoimikunta on juuri näitä keskusteluja varten, joissa toisinaan on nähty sellaistakin että alkuperäinen esitys kannaksi muuttuu kun asiasta on enemmälti juteltu. Sellainen on paljon helpompaa kaikille, kun ei kukaan sanele ylhäältä miten pitäisi äänestää, vaan siihen miten toimitaan on perustellut ja loppuun mietityt syyt.

Ilkka Partanen

Quote from: Riukulehto on 21.10.2012, 16:01:28
Ryhmäkurista vielä. Kuopion Kokoomuskin kuuluu Pohjois-Savon Kokoomukseen. Kokoomuslainen Jyrki Haapala kiteyttää toiminnan hyvin:

QuotePohjois-Savon piirin toimintatapaa kuvaa moni muukin "hyllytys" viime vuosien aikana. Jos et hengitä piirin johdon hengitysten mukaan, sinua ei enää tarvita.

http://www.jyrkihaapala.fi/Suomi/lue_lisaa/164

Haapalan toimintaa kommentoinkin tuolla toisessa ketjussa: http://hommaforum.org/index.php/topic,75563.msg1122068.html#msg1122068

Emperor

Häikäiseekö tulevaisuus?

Ps. onnea vaaleihin

Siili

Quote from: Ilkka Partanen on 21.10.2012, 18:17:39
Keskustelu on toiminut erittäin hyvänä väylänä yhteisen linjan muodostumiseen jota voi ihan vilpittömästi kannattaa. Siksi pidän ryhmäpäätöksiä ylipäätään huonona menettelynä, koska siinä ei kuulla eriäviä mielipiteitä. Kunnallistoimikunta on juuri näitä keskusteluja varten, joissa toisinaan on nähty sellaistakin että alkuperäinen esitys kannaksi muuttuu kun asiasta on enemmälti juteltu. Sellainen on paljon helpompaa kaikille, kun ei kukaan sanele ylhäältä miten pitäisi äänestää, vaan siihen miten toimitaan on perustellut ja loppuun mietityt syyt.

Onhan se tietenkin söpöä ja kivaa, kun diskuteeraamisen kautta löydetään kaikkia tyydyttävät kanta.  Fakta kuitenkin on, että harvassa valtuustossa millään puolueella on ehdoton enemmistö, jolloin saadakseen läpi omalle puolueelle mieluisia asioita pitää äänestää taktisen liittouman toiselle puolueelle tärkeiden asioiden puolesta.  Varmasti myös Kuopiossa.