News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Monikulttuuristen koulujen todellisuus?

Started by EL SID, 22.09.2012, 11:55:47

Previous topic - Next topic

SimoMäkelä

Täysi idiootti toi videon "pääesiintyjä". Ja veti maahanmuuttaja-valtinkin esiin;"meidän kielineen". Onhan noita samanlaisia idiootteja kantaväestössäkin, mutta tämä oli ihan ulkomaan lahja tuolle luokalle.

Ainakin osa porukasta vaikutti tilanteen jälkeen vaivautuneelta. Ei tainnut olla oikeesti hauskaa kenelläkään.

Fiksu kaveri, joka otti tuon hölmöilyn talteen. Saikohan rikastuttajalta turpaan palkkioksi??


Eino P. Keravalta

Kouluissa tulee olla tarpeen mukaan tarkkailuluokka, joka on eristetty muusta koulusta. Koulussa tulee olla myös vartija, joka hakee tällaisen tupauunon tarkkailuluokalle.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

divka

Quote from: Puhdas sielu on 22.09.2012, 19:12:01
Käväisin eräässä itäisessä koulussa yhtenä päivänä. Kaksi vierekkäistä luokkaa, molemmissa opettajana suomalainen muslimilarppaajanainen huivissa, taululla kysymys: Mitä Muhammed on kertonut siitä, mitä lapsi voi tehdä päästäkseen lähemmäksi Paratiisia? Huom. paratiisi kirjoitettu isolla alkukirjaimella.

Minulla oli äärettömiä vaikeuksia pysyä rauhallisena. Miksi?

1. Molemmissa luokissa oli maksimimäärä oppilaita, vähintään 24 lasta/luokka. En laskenut, mutta pulpetit olivat kaikki täynnä, olisiko ollut enemmänkin oppilaita.
2. Tunnin aihe oli kuin fantasiaelokuvasta: paratiisi ja miten sinne pääsee.
3. Paratiisi kirjoitettu isolla - kunnioitus pyhiä arvoja kohtaan.
4. Suomalaiset käännynnäisnaiset vaikuttivat totaalisen omistautuneilta asialleen - minusta kuvottava näky, anteeksi vain.
5. Vähiä oppituntiresursseja tuhlataan tällaiseen opetukseen. Supistetaan kielten, matematiikan ja kuviksen opetuksesta, ei missään tapauksessa tästä.
6. Valitetaan jatkuvasti varojen vähäisyyttä, ja sitten ne tuhlataan tällaiseen. Olisi ollut hyödyllisempää opettaa vaikka suomen kieltä.

En nyt viitsi edes mainita yleensä uskonnon opettamisen tarpeellisuudesta kouluissa.

Kyseessä ilmeisesti oli meneillään oleva islamintunti? Ottamatta kantaa siihen, kuinka järkevää tuollaista opetusta on Suomen kouluissa järjestää, niin täytyy sanoa, että tuolla tavalla islamia nyt vain on tapana opiskella. Lapset lukevat koraania ja sitten joku kuulustelee, mitä on jäänyt mieleen. Koraanihan tulisi periaatteessa osata melkeinpä ulkoa. Ja paratiisi kirjoitetaan yleensä aina isolla, ainakin käännöksissä, jotka eivät tosin ole "oikeita" koraaneja, niin kuin arabiankielinen.

Aukusti Jylhä

Quote from: Puhdas sielu on 22.09.2012, 19:12:01
Käväisin eräässä itäisessä koulussa yhtenä päivänä. Kaksi vierekkäistä luokkaa, molemmissa opettajana suomalainen muslimilarppaajanainen huivissa, taululla kysymys: Mitä Muhammed on kertonut siitä, mitä lapsi voi tehdä päästäkseen lähemmäksi Paratiisia? Huom. paratiisi kirjoitettu isolla alkukirjaimella.

Minulla oli äärettömiä vaikeuksia pysyä rauhallisena. Miksi?

1. Molemmissa luokissa oli maksimimäärä oppilaita, vähintään 24 lasta/luokka. En laskenut, mutta pulpetit olivat kaikki täynnä, olisiko ollut enemmänkin oppilaita.
2. Tunnin aihe oli kuin fantasiaelokuvasta: paratiisi ja miten sinne pääsee.
3. Paratiisi kirjoitettu isolla - kunnioitus pyhiä arvoja kohtaan.
4. Suomalaiset käännynnäisnaiset vaikuttivat totaalisen omistautuneilta asialleen - minusta kuvottava näky, anteeksi vain.
5. Vähiä oppituntiresursseja tuhlataan tällaiseen opetukseen. Supistetaan kielten, matematiikan ja kuviksen opetuksesta, ei missään tapauksessa tästä.
6. Valitetaan jatkuvasti varojen vähäisyyttä, ja sitten ne tuhlataan tällaiseen. Olisi ollut hyödyllisempää opettaa vaikka suomen kieltä.

En nyt viitsi edes mainita yleensä uskonnon opettamisen tarpeellisuudesta kouluissa.
Yksi tapa päästä paratiisiin on käsittääkseni vääräuskoisen tappaminen. Kerrottiinkohan tästäkin vaihtoehdosta? Toki haluaisin uskoa, ettei kerrottu. Mutta jos ei kerrottu, niin miksi ei kerrottu, koska sehän on ihan validi ja tavallaan aika helppokin tapa päästä sinne parasiittiin.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

divka

Niin suomeksihan yleisesti paratiisi ynnä muut kuuluu tietysti kirjoittaa pienellä. Tarkoitin nyt vain koraania ja sen käännöksiä, niissä paratiisi kirjoitetaan isolla.

_hopo

#35
Quote from: Eino P. Keravalta on 23.09.2012, 10:27:32
Kouluissa tulee olla tarpeen mukaan tarkkailuluokka, joka on eristetty muusta koulusta. Koulussa tulee olla myös vartija, joka hakee tällaisen tupauunon tarkkailuluokalle.

Tämä oman käsityksenikin mukaan on käytäntö (tai ainakin vielä 20 vuotta sitten oli). Miksei siis näin toimita?
Aikanaan, kun kävin peruskoulua olivat maahanmuuttajia Somalian ja myöhemmin Kosovon pakolaiset. Molemmista ryhmistä koottiin yksi luokka, joka kävi osan tunneistaan suomalaisten kanssa osan sitten keskenään. Uskonnontunnilla aihe oli lähinnä heidän uskontonsa ja täkäläisen uskonnon erot ja miten täällä (Suomessa) toimitaan. Moni etenkin Kosovosta tulleista sopeutuivat täkäläiseen elämään niin hyvin, ettei heitä nykyään erota "alkusuomalaisista" mikään.
EDIT: Uskonnon opetus tietenkin tapahtui omassa "ulkomaalais" ryhmässä ja meillä kantaväestöllä omassamme, jossa opetus perinteistä ev.lut. opetusta.

Eli siinä olen tämän foorumin yleisen käsityksen kanssa samoilla linjoilla, ettei ole tarkoituksen mukaista opettaa joka ikistä uskontoa, jonka edustajia kouluista löytyy.

Entä mitä mieltä olette tästä: http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/214996-viikon-puheenaihe-kaikki-koululaiset-yhteisille-uskontotunneille

Aukusti Jylhä

Quote from: _hopo on 23.09.2012, 15:04:33
Entä mitä mieltä olette tästä: http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/214996-viikon-puheenaihe-kaikki-koululaiset-yhteisille-uskontotunneille
Todellakin hyvä systeemi olisi, mutta oma usko ei riitä olemaan tästä pohdiskelusta ollenkaan innoissaan. Todellisuus näyttäytyy hyvin erilaisena, ainakin mitä tulee valtion suhteeseen islamiin. Eli aivan rähmällään ollaan aika pitkälti kaikissa asioissa, ja tästä(islamin opetuksesta) nyt eivät muslimit ainakaan tule luopumaan ilman (maailmanlaajuista) rähinää.

Mutta täysi kannatus tälle täältä ainakin. Uskonnoista olisi todellakin hyvä antaa jotakin tunnustuksetonta opetusta, niin määrääviä jutskia nämä uskontojutskat on. Ja eipä sitten ainakaan olisi ainoa lähde opetukselle mahdollisesti äärijotainvaan tunnustava isä tahi äiti.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Roope

QuoteTulevat helsinkiläiset lastentarhanopettajat ovat saaneet tutustua monikulttuuriseen päiväkotiin Göteborgissa saadakseen ideoita, joita voidaan käyttää Suomessa.

Yliopiston lehtori Heidi Harju-Luukkainen on voimahahmo monikulttuuristen päiväkotien takana. Hänen mielestään Ruotsi, jolla on enemmän kokemusta useiden kulttuurien kanssa toimimisesta, voisi toimia ideoiden lähteenä suomalaisille opiskelijoille.

- Ruotsalaiset kollegamme kertoivat muun muassa, että osassa kulttuureja saattaa olla vaikea ymmärtää, kuinka tärkeää on pitää kiinni sovituista ajoista. He kertoivat perheistä, jotka ovat tehneet päivittäiset askareensa seuraten aurinkoa taivaalla. Täällä Pohjolassa, jossa on neljä vuodenaikaa, on vaikea noudattaa tällaista päivärytmiä, kertoo Harju-Luukkainen.

[...]

Harju-Luukkaisen mukaan monikulttuurinen päiväkoti on tulevaisuutta pääkaupunkiseudulla ja koko Suomessa. Hän korostaa, kuinka tärkeää on vastata yhteiskunnan tarpeisiin ja millaisia etuja siitä on meille pitkällä tähtäimellä.  (käännös)
Yle: Mångkulturella dagis är framtidens melodi 18.10.2012

Ekskursion kohteena oli Göteborgin kaupunginosa, jossa yli 90 prosenttia asukkaista on Heidi Harju-Luukkaisen mukaan maahanmuuttajataustaisia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset


Elcric12

Quote from: Junes Lokka on 23.10.2012, 03:25:46
Quote from: Roope on 18.10.2012, 13:29:57
ja millaisia etuja siitä on meille pitkällä tähtäimellä.

http://www.mrctv.org/videos/israeli-infiltrates-european-muslim-community-part-1-4

Tuossahan ei viitattu monikulttuurisuuden edistämisen tuomiin etuihin, vaan siihen että yhteiskunnan tarpeisiin tulee vastata myös monikulttuurisuuden tuomien mahdolisten ongelmien osalta.

Leso

Quote from: Elcric12 on 23.10.2012, 03:47:52
Tuossahan ei viitattu monikulttuurisuuden edistämisen tuomiin etuihin, vaan siihen että yhteiskunnan tarpeisiin tulee vastata myös monikulttuurisuuden tuomien mahdolisten ongelmien osalta.

Quote from: Yle
- Ruotsalaiset kollegamme kertoivat muun muassa, että osassa kulttuureja saattaa olla vaikea ymmärtää, kuinka tärkeää on pitää kiinni sovituista ajoista. He kertoivat perheistä, jotka ovat tehneet päivittäiset askareensa seuraten aurinkoa taivaalla. Täällä Pohjolassa, jossa on neljä vuodenaikaa, on vaikea noudattaa tällaista päivärytmiä, kertoo Harju-Luukkainen.

Jeps. Edistäkäämme ilmastonmuutosta. Ehkä koko pallo kääntyy oikeaan aikaan.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.