News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Uskonoppineet raivostuttanut elokuvatähti tuli Helsinkiin maalattavaksi

Started by B52, 09.09.2012, 02:05:07

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/ulkomaat/Uskonoppineet+raivostuttanut+elokuvatähti+tuli+Helsinkiin+maalattavaksi+++/a1346990391592

Pa­kis­ta­ni­lai­nen näyt­te­li­jä Vee­na Ma­lik heit­täy­tyy oma-aloit­tei­ses­ti se­läl­leen hel­sin­ki­läi­sen ho­tel­li­baa­rin soh­val­le ja hei­laut­taa sää­ren­sä il­maan. Hä­nel­lä on vaa­lean­pu­nai­set hui­man kor­keat piik­ki­ko­rot, niuk­ka mi­ni­ha­me ja tum­ma, kau­nis tuk­ka. Hän flirt­tai­lee ka­me­ral­le sie­kai­le­mat­ta.

Ei ole vai­kea us­koa, et­tä Ma­lik on saa­nut ko­ti­maan­sa kon­ser­va­tii­vi­set pii­rit ja us­kon­op­pi­neet rai­voi­hin­sa. Hän on Pa­kis­ta­nin luul­ta­vas­ti tun­ne­tuin Bol­ly­wood-näyt­te­li­jä­tär, tv-täh­ti ja mal­li, jo­ka tun­ne­taan lem­pi­ni­mel­lä "Cont­ro­ver­sy Queen", Kiis­ta­ku­nin­ga­tar.

Vii­me vuon­na Ma­lik an­toi muf­ti Ab­dul Qa­win kuul­la kun­nian­sa tv-väit­te­lys­sä. Muf­ti syyt­ti Ma­li­kia is­la­min louk­kaa­mi­ses­ta, kos­ka tä­mä oli ken­ties ku­her­rel­lut in­tia­lai­sen kol­le­gan­sa kans­sa Bigg Boss -ni­mi­ses­sä to­si-tv-shows­sa.

Tv-oh­jel­man jäl­keen Ma­lik pää­tyi maan­pa­koon. Pian lä­he­tyk­sen  jäl­keen  hän jou­tui pa­haan au­to-on­net­to­muu­teen ajaes­saan moot­to­ri­tiel­lä.

"Yh­täk­kiä kuin tyh­jäs­tä il­mes­tyi öl­jy­rek­ka, jo­ka yrit­ti osua au­too­ni. Se oli, tie­tys­ti, yri­tys mur­ha­ta mi­nut. Jä­tin ko­ti­maa­ni vä­hin ää­nin seu­raa­va­na päi­vä­nä", Ma­lik sa­noo.

"Voin men­nä ta­kai­sin, mut­ta tur­val­li­suu­te­ni on vaa­ras­sa. En tah­do kuol­la."

Ma­lik ei yrit­tä­nyt ot­taa sel­vää, ku­ka teon taus­tal­la oli. Vii­mek­si ku­lu­neet puo­li­tois­ta vuot­ta hän on elä­nyt pää­asias­sa Mum­bain, Du­bain ja Bri­tan­nian vä­lil­lä. Uh­kan vuok­si hä­nel­le on Suo­mes­sa­kin jär­jes­tet­ty tur­va­mies.

Pa­kis­ta­nis­sa ja In­tias­sa Ma­lik on ol­lut tois­tu­vas­ti ot­si­kois­sa ko­hu­jen vuok­si. Hän on haas­ta­nut in­tia­lai­sen FHM-leh­den oi­keu­teen leh­den jul­kais­tua alas­ton­ku­van hä­nes­tä. Ma­li­kin mu­kaan ku­va oli kä­si­tel­ty.

Haas­tat­te­luis­sa Ma­lik on pu­hu­nut pal­jon pa­kis­ta­ni­lai­sen yh­teis­kun­nan kak­soiss­tan­dar­deis­ta. "Va­li­tet­ta­vas­ti maas­sa­ni nai­nen jou­tuu kan­ta­maan kult­tuu­ri­nor­mit. Mies on va­paa te­ke­mään mi­tä ha­luaa. Jos mies oli­si men­nyt Bigg Boss -s­how'hun, hän­tä oli­si pi­det­ty san­ka­ri­na."

Ma­lik on hur­maa­va, eloi­sa ja hy­myi­lee pal­jon.

"O­len flirt­tail­lut poi­kien kans­sa, en­tä sit­ten? Olen nuo­ri tyt­tö, ja siel­lä oli mies, jos­ta pi­din. Niin mi­nä koh­te­len mies­tä, jos­ta pi­dän."

Ma­li­kia on yri­tet­ty ni­me­tä li­be­raa­lien mus­li­mien ää­ni­tor­vek­si ja fe­mi­nis­tik­si, mut­ta hän ei in­nos­tu mää­rit­te­lyis­tä.

"En­nen kaik­kea olen tai­tei­li­ja", hän sa­noo.

"Mie­les­tä­ni kaik­kien nais­ten pi­tää us­koa it­seen­sä. Mut­ta mi­nä olen puo­lus­ta­nut vain it­seä­ni. Us­kon, et­tä jo­kai­sen nai­sen tu­li­si puo­lus­taa it­seään ei­kä odot­taa, et­tä jo­ku muu nai­nen te­kee sen hä­nen puo­les­taan."

Näyt­te­li­jä on mus­li­mi, mut­ta ei pi­dä it­seään eri­tyi­sen us­kon­nol­li­se­na.

"Us­kon Ju­ma­laan, mut­ta kaik­ki muu on Ju­ma­la­ni ja mi­nun vä­lis­tä. Mi­nul­la oi­keus ra­kas­taa ke­tä ha­luan ja pu­keu­tua niin kuin ha­luan. Syn­nyin Pa­kis­ta­niin, se ei ol­lut oma va­lin­ta­ni."

Ma­li­kin oma va­lin­ta ei ol­lut se­kään, et­tä kol­mi­vuo­tiaa­na hän jou­tui eroon van­hem­mis­taan. Äi­ti oli nai­tet­tu 14-vuo­tiaa­na, ja kol­man­te­na syn­ty­nyt Vee­na an­net­tiin iso­äi­din hoi­toon. "Lap­suu­te­ni oli emo­tio­naa­li­ses­ti hir­vit­tä­vä, olin mi­tä her­kin lap­si. Kai­pa­sin äi­tiä."

Tyt­tä­ren tv-työt oli­vat per­heel­le en­sin shok­ki. Ny­kyi­sin Ma­lik pi­tää yh­teyt­tä van­hem­piin­sa ja si­sa­ruk­siin­sa pu­he­li­mit­se.

Suo­meen Ma­lik tu­li ku­va­tai­tei­li­ja Ve­sa Ki­vi­sen kut­sus­ta. Tä­mä nä­ki Ma­li­kin muf­ti-vi­deon ja eh­dot­ti yh­teis­työ­tä. Pro­jek­tiin kuu­luu, et­tä Ki­vi­nen va­lo­ku­vaa Ma­li­kia var­ta­lo­maa­lat­tu­na.

"Kun kuu­lin ideas­ta, ajat­te­lin, et­tä voi luo­ja, tä­mä on to­del­la uu­si ko­ke­mus. Yleen­sä näyt­te­len jo­tain hah­moa, mut­ta  täs­sä  o­len  vain  mi­nä."

Tai­de­teok­sis­sa hän on il­man vaat­tei­ta – mil­lai­sia reak­tioi­ta hän mah­taa odot­taa ko­ti­maas­sa? "On­han mi­nul­la maa­lia pääl­lä. En aja­tel­lut mui­den ih­mis­ten reak­tioi­ta."

Si­tä pait­si Pa­kis­tan­kin on al­ka­nut  muut­tua, Ma­lik us­koo. Hil­jat­tain us­kon­op­pi­nut lan­get­ti kuu­del­le nai­sel­le fat­wan näi­den tans­sit­tua häis­sä. Us­kon­op­pi­nut pi­dä­tet­tiin.

"Maa­ni on vä­hi­tel­len muut­tu­mas­sa. Eh­kä yk­si syy on, et­tä Vee­na Ma­lik pi­ti puo­len­sa ja sa­noi asioi­ta, joi­ta ku­kaan ei aiem­min us­kal­ta­nut."

Mites moinen on juttu on eksynyt hesarin sivuille, tuossahan lähes morkataan islamia.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

kolki

Quote from: B52 on 09.09.2012, 02:05:07Mites moinen on juttu on eksynyt hesarin sivuille, tuossahan lähes morkataan islamia.
Henkilö on nainen, geneettisesti monikulttuurista alkuperää sekä feministiksi tituleerattu - asian sisällöllähän ei ole mitään merkitystä, vrt. esim. Halla-aho on henkilönä aina VäärässäTM, vaikka ylistäisi hyysärin agendaa.

ps.[ot]
Quote"Us­kon Ju­ma­laan, mut­ta kaik­ki muu on Ju­ma­la­ni ja mi­nun vä­lis­tä."
Uskonnostaan saarnaavissa eniten ärsyttää se, että vaikka uskon pitäisi olla ihmisen ja jumalan välinen asia, niin joillekin minun aatteeni on mukamas hänen asiansa ja minun tulisi olla uskonnossa (huom. ei uskossa) samoin kuin hän. Asia muistuttaa täysin Veli Karimiehen Kasvissyöjä, pois lautaseltani -bloggausta.
toivottavasti ei mennyt liikaa uskontopuolelle[/ot]
(+kirotusvirhe korjattu)

B52

Quote from: kolki on 09.09.2012, 03:48:52
Quote from: B52 on 09.09.2012, 02:05:07Mites moinen on juttu on eksynyt hesarin sivuille, tuossahan lähes morkataan islamia.
Henkilö on nainen, geneettisesti monikulttuurista aluperää sekä feministiksi tituleerattu - asian sisällöllähän ei ole mitään merkitystä, vrt. esim. Halla-aho on henkilönä aina VäärässäTM, vaikka ylistäisi hyysärin agendaa.

Juu.

ps. meinasin kirjoitta lisää, en sitten viitsynyt, ettei kellekään tule paha mieli.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

törö

Miksei meillä ole järjestetty turvamiehiä kaikille, jotka ovat olleet julkisesti eri mieltä Jussi Halla-ahon kanssa? Hänen fanaattiset kannattajansahan ovat kuitenkin noin kymmenenmegatsiljoonaa kertaa vakavampi uhka kun rauhanuskonnon aktivistit.

Suomea ei voi kutsua ihmisoikeusmaaksi ennen kuin tällaiset asiat saadaan kuntoon. Meillä on nurkat täynnä hitlereitä ja breivikejä eikä kukaan tee mitään.