News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sanna Onkamon kuntavaalikampanjaketju, Vantaa - äänestä onnenluvulla 258!

Started by femacco, 08.09.2012, 09:43:52

Previous topic - Next topic

femacco

Sunnuntaiksi pääsisin vaalilautakuntaan, vaikka olen ehdokas. Ei kuitenkaan tunnu hyvältä idealta olla missään tekemisissä ääntenlaskennan kanssa, joten en mene vaikka siitä rahaa saisi.

Ottaa kyllä päähän kun kävin radiossa tiistaina eikä Vaaliradio viitsi julkaista podcastia. Muut nauhat on kyllä julkaistu...että haistakaa nyt Arabianrannan hipsterit oikein iso paska, kiitos.

http://www.vaaliradio.fi/index.php/2012-09-27-12-05-43

Oami

Quote from: Sanna Onkamo on 26.10.2012, 16:00:21
Sunnuntaiksi pääsisin vaalilautakuntaan, vaikka olen ehdokas. Ei kuitenkaan tunnu hyvältä idealta olla missään tekemisissä ääntenlaskennan kanssa, joten en mene vaikka siitä rahaa saisi.

Hum? Jos sinut on sinne valittu niin kai nyt vähintäänkin ilmoitat heille jos et ole tulossa? (Ja kyllä itse olen aiemmissa kunnallisvaaleissa ollut ehdokkaana ja laskemassa ääniä. Niin siellä oli muistakin puolueista. Ihmiset kyttäävät toisiaan, siihen se homma perustuu.)

Vaalilain mukaan tosin vaalilautakuntien pitäisi edustaa edellisten kunnallisvaalien puolueita (ei siis muutosta muutenkaan) joten jotain hämärää tuossa on muutenkin...
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

ämpee

Quote from: Sanna Onkamo on 26.10.2012, 16:00:21

Suosittelisin menemään, ei sitä rahaa tarvitse ottaa vastaan jos tökkii.
Minä en olisi jättänyt tilaisuutta väliin, kaikesta oppii.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

AstaTTT

Quote from: ämpee on 26.10.2012, 23:15:09
Suosittelisin menemään
...
kaikesta oppii.

Samoilla linjoilla. Saisitpahan varmistettua, että ainakin siinä vaalipaikassa lasketaan äänet oikein.

nuiv-or

Minä kyllä menisin laskemaan ääniä. Vaalilain mukaan ehdokas ei saa olla ennakkoäänestyksen aikana vaalitoimitsija (olen tehnyt sitä joka vaaleissa 2007 lähtien, nyt piti kieltäytyä), mutta varsinaisena (heh) vaalipäivänä toimintaa ei ole kriminalisoitu.

Itse kysyin Oulussa kaupungilta, miten hommaan pääsee. Vastaus oli, kysy puolueelta. Okei.

Vaalilaki pitäisi remontoida kokonaan

- ehdokasnumeroiden saanti aikaistettava
- vaalimainontaa rajoitettava mediassa
- median kohdeltava kaikkia tasavertaisesti
- ennakkopäivät pois
- ...

Oami

Quote from: Junes Lokka on 27.10.2012, 14:24:14
Itse kysyin Oulussa kaupungilta, miten hommaan pääsee. Vastaus oli, kysy puolueelta. Okei.

Jep, mutta vaalilain mukaan muutos ei tosiaan olisi päässyt noihin muutenkaan. Lautakuntien pitää edustaa viime kunnallisvaaleissa mukana olleita puolueita.

Jatkossa muutos tulee toki tyrkyttämään noihin omia ihmisiään, jos vaan se jotakuta kiinnostaa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

AstaTTT

Quote from: Junes Lokka on 27.10.2012, 14:24:14
- ennakkopäivät pois
- ...

Ei missään nimessä ennakkopäiviä pois! Olen aamusta saakka aivastellut ja yskinyt ja voipi olla, että huomenna en voisi mennä yhtään mihinkään - tai jos menisin, tartuttaisin muutaman syyttömän flunssaan aiheuttaen heille kipua ja särkyä lähitulevaisuudessa.

Ehdokasnumerot tulisi ehdottomasti saada aikaisemmin ihan materiaalilogistisista syistä. Muutenkin koko vaaliajattelu on nurinniskoin: vaalitoiminta on ajastettu noin kahteen viimeiseen viikkoon, jolloin näkyvyydestä kilpaillaan. Jos oltaisiin fiksuja, ehdokaslistat hyväksyttäisiin ja numerot annettaisiin vaikkapa kahta kuukautta aikaisemmin, jolloin koko prosessi olisi rauhallisempi ja ihmisillä aidosti mahdollisuus tutustua ehdokkaisiin. Sirkustahan tuo vähentäisi, mutta oikeasti vaalien ei tulisi ollakaan sirkusta.

Marko Parkkola

Ei ennakoita pois. Batmankin on sitä mieltä.

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/319080_440721049299011_1044013080_n.jpg)

kekkeruusi

Ennakkoäänestys pitää ehdottomasti säilyttää. Sen sijaan vaaleja ennen voisi julistaa vaikka kuukauden tai parin gallup-pannan medialle. Niillä pyritään vain mielipiteitä muokkaamaan eivätkä ne muutenkaan ole rehellisesti tehtyjä kaikenlaisine keksittyine kertoimineen.

femacco

En ollut alunperinkään ilmoittanut olevani käytettävissä. Harkitsin kyllä torstaiyön yli asiaa, mutta kun asia ei käy omalletunnolle niin se ei käy. Olisi ollut kyllä kokemuksena mielenkiintoinen, mutta halua olla ehdokkaana missään tekemisissä ääntenlaskennan kanssa.

Vaalinumerot pitäisi saada aikaisemmin ja vaalityön sijoittua pitempään, kuukauden tai parin sykliin ennen vaaleja. Itseäni alkavat ärsyttää koko vaalit siinä vaiheessa kun toiset ovat vasta lämmitelleet  ;D Koko toiminnan perimmäinen narsismi on iljettävää. Vaalityö on antoisaa, mutta myös todella kuluttavaa, koska rooli on päällä vaaleihin asti. Sitä alkaa miettiä, että mitä minä oikein haluan tältä. Haluanko valtuustoon? Haluanko tehdä puoluetta tunnetuksi? Haluanko sittenkin vain muiden ihailevan minua? Onko se politiikkaa merkittävämpi asia? Olenko vain yksi narsisti narsistien joukossa, joka toitottaa, että saatte yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista jos äänestätte minua?

Voin myöntää, että huomio hivelee. Silti tulee joskus ihmisten kanssa keskustellessa tyhmä olo. Tunnen olevani huijari. Tekee mieli sanoa, että en ole mitenkään ihmeellinen. Tekisi mieli ravistella näiden ihmisten ajatuksia ja sanoa, että lopeta tuo, en ole sinua tyhmempi enkä viisaampi. Ei sillä ole edes mitään merkitystä.

Onneksi tämä on viimeinen päivä sirkuspellenä.

AstaTTT

^ Tässä on tosiaan joutunut moneen kertaan miettimään motiivinsa ehdokkuudelle ja varsinkin sitä, onko riittävän kokenut, laajatietoinen ja monitahoinen valtuutetun työhön. Myös tuleva kausi on hetkittäin hirvittänyt: rahaa on vähän ja vaatimuksia paljon. Verotuksen noston tie on käyty loppuun, velkarahalla ei voi elää loputtomiin ja ihmisistä on kuitenkin pidettävä huolta.

Valituilla on haasteellinen kausi edessään, ehkä haasteellisin sotien jälkeen. Silti, muutosta ei tapahdu, ellei sitä tehdä.

-PPT-

Vaalien luonne on myös se, että puoleiden ehdokkaat ovat keskenään paljon pahempia kilpailijoita kuin puolueet keskenään.

femacco

Kiitokset äänestäneille keitä sitten olettekin  ;) 52 kannatti valtuustoon pääsyäni.