News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-09-07 YLE: Taksityötä ei suositella maahanmuuttajalle

Started by crissaegrim, 07.09.2012, 09:12:37

Previous topic - Next topic

Joe

Lapsuudessani oli takseissa eri  luokkia, I, II, tai jotain. Nythän nämät voitaisiin ottaa uudelleen käyttöön. Mamutaksi olisi halvempi jne.

Busseissakin pitäisi saada alennusta kielitaidottomasta reitillään eksyvästä kuskista.

Huimin kokemus Helsingissä oli keskustassa käydessäni menomatkalla harhaan ajanut mamu ja muutaman tunnin kuluttua paluumatkalla ajoi mamu taas harhaan. Matkustajat huusivat yhteen ääneen ohjeita, bussin kääntäminen onnistui ihan Kairolaiseen tyyliin eli vauhdikkaasti.

Ja tämä tarina on tosi, ei tämmöistä voi kukaan edes keksiä. Mahtoi olla taas bussiyhtiön kilpailutus ja vaihto halpoihin ikälisättömiin mamuihin.

Nykyisin muistan aina kehua ja kiitellä kantiskuskia.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

nuiv-or

Quote from: Turun Sanomat
Ylitarkastaja Pirjo Kruskopf vähemmistövaltuutetun toimistosta sanoo Jalosen lausunnon vaikuttavan aika stereotyyppiseltä.

– On maahanmuuttajia, jotka osaavat käyttää vaativia laitteita, ja on suomalaisia, jotka eivät osaa.

Kruskopfin mukaan on myös kaavamaista niputtaa kaikki maahanmuuttajat kielitaidottomiksi.

– Tämä tapaus herättää kysymyksiä. Muun muassa sen, onko Turussa kaikilla yhdenvertainen pääsy taksikurssille. Onko maahanmuuttajuus kriteeri, joka voi estää pääsyn?

http://www.avoinministerio.fi/ideat/256-lakkautetaan-vahemmistovaltuutetun-virka


QuoteValtiovarainministeriön vuodelle 2013 laatiman talousarvioesityksen mukaan vähemmistövaltuutetun toteutuneiden asiakastapahtumien lukumäärä vuonna 2011 jakautui seuraavasti:

Neuvonta: 505

Lausunto/kannanotto/aloite: 120

Avustajana tai hakijana oikeudessa tai syrjintälautakunnassa: 0 (!)

Edellä mainitun talousarvioesityksen mukaan syrjintälautakunnassa oli vuonna 2011 vireillä vain 350 tapausta. (!)

Vähemmistövaltuutetun toimintamenot vuonna 2011 olivat 919 000 €. Vuodelle 2012 arvioidut toimintamenot ovat 994 000 €. Vuodelle 2013 arvioidut määrärahat vähemmistövaluutetulle ovat 1 011 000 €.

Kannattaako tällaisen yhteiskunnan kannalta hyödyttömän toiminnan tukemiseen käyttää yhteisiä verovaroja miljoonan edestä joka vuosi?

Nuivake

QuoteKurssin järjestäjät painottavat, että taksityö vaatii hyvää suomen kielen taitoa, vahvaa paikallistuntemusta ja vaativien laitteiden käyttöä.

Ja bussikuskin hommathan ei näitä sitten tarvitse, koska pääkaupunkiseudunkin bussiliikenne kuulemma pysähtyisi ilman maahanmuuttajia.
VMP  :facepalm:
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Alapo

Quote from: Jaakko Sivonen on 07.09.2012, 18:28:49
Quote from: Jaakko P. on 07.09.2012, 18:23:40
Quote from: Rekku on 07.09.2012, 10:59:53
Bussikuskina noita vaatimuksia ei ilmeisesti ole, kun alalle oikein positiivisesti syrjitään maahanmuuttajia.
Monestikko hyppäät onnikkaan ja kerrot kuskille että aja sinnejasinne. Sinänsä loogista, syrjinnän tietenkin tuomitsen vaikka sitä kutsuttaisiin orwellilaisittain positiiviseksi.

Jokin aika sitten kysyin bussikuskilta täällä Helsingissä, että meneekö bussi Kumpulaan, kun en ollut ko. linjalla aiemmin kulkenut. Ei osannut maahanmuuttajataustainen kuski vastata siihen mitään. Piti sitten jäädä pysäkille odottamaan jotain toista bussia. Mutta suvaitsevaistolle on tärkeintä, että kaupungissa on etnistä värinää ja paljon.

Jos ei helsinkiä tunne niin voi olla aika heikkoa tietää meneekö linjuri kumpulan kautta. Reitit opetetaan kuskeille, mutta ei kaikki ymmärrä kaupunginosien päälle yhtään mitään, plus vielä se että joillain on ihan omat rajat kaupunginosille. Siihen yhdistettynä heikko kielitaito ja huono kyky lukea, vaikka ajaisi samaa linjaa päivittäin, ei opi tietämään missä mikin paikka on. Ja se huomiointikyky... Jotkut suomalaisetkaan ei tiedä paikkoja, kun eivät paljoa ympärilleen katsele vaikka menisi päivittäin ohi.

Sikanez

Quote from: foobar on 07.09.2012, 20:13:16
Sellaseen taksikuskiin en olekaan vielä törmännyt, joka tietäisi kohteen ennen kuin asiakas tietää sen. Siis ainakaan Suomessa...

Toki on mukavaa, jos kuskille ei tarvitse kertoa miten jonnekin ajetaan. Yllättävän usein joutuu sen nykyään tekemään.
Eikös vanhoista Stasin työntekijöistä tullut taksikuskeja, kun tiesivät heti asiakkaan noustessa kyytiin minne ajetaan  :)
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Defiance

Quote from: JoKaGO on 07.09.2012, 21:17:26
Quote from: Bwana on 07.09.2012, 20:38:50
Quote from: Hamsteri on 07.09.2012, 19:23:43
Taxikuskin pesti kuuluu siihen ns. paskahommien joukkoon, jonka kuka tahansa pitäisi osata hoitaa. Ei pitäisi olla Suomessa jos ei kelpaa edes kuskiksi.

Ei lisättävää.

Anteeksi?

Pitäisi kait tästä älähtää, kun suvussa on taksia ajettu + ajetaan jo kolmannessa polvessa. Yleensä olen käsittänyt "paskahommista" puhuvat henkilöt tavan silkkimuniksi, joilla on työelämästä yhtä paljon käsitystä kuin keskiverrolla vihreällä.
""Jokainen meistä eurooppalaisista on syntynyt kulttuuriin, joka on rasistinen"

- Anna Rastas, SK, 8.12.2012.

Hamsteri

Quote from: Defiance on 08.09.2012, 14:59:10
Quote from: JoKaGO on 07.09.2012, 21:17:26
Quote from: Bwana on 07.09.2012, 20:38:50
Quote from: Hamsteri on 07.09.2012, 19:23:43
Taxikuskin pesti kuuluu siihen ns. paskahommien joukkoon, jonka kuka tahansa pitäisi osata hoitaa. Ei pitäisi olla Suomessa jos ei kelpaa edes kuskiksi.

Ei lisättävää.

Anteeksi?

Pitäisi kait tästä älähtää, kun suvussa on taksia ajettu + ajetaan jo kolmannessa polvessa. Yleensä olen käsittänyt "paskahommista" puhuvat henkilöt tavan silkkimuniksi, joilla on työelämästä yhtä paljon käsitystä kuin keskiverrolla vihreällä.

Paskahommat on yleinen termi sellaisille töille, jotka eivät vaadi koulutusta kuin parin viikon tai kuukauden orientoinnin, kuten tietyt raxahommat, siivous muuttotyöt. Suomalaiset eivät niitä mielellään tee ja palkkaus on aliarvostettua ja hommissa on paljon maahanmuuttajia. Kaikki työt voi tietysti tehdä hyvin ja huonosti ~
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Blanc73

No entäs ne linja-autot, eivätkö ne pysähdy ilman mamu-kuskeja? Joko Helsingissä liikenne seisoo?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Alapo

Quote from: Blanc73 on 09.09.2012, 22:10:46
No entäs ne linja-autot, eivätkö ne pysähdy ilman mamu-kuskeja? Joko Helsingissä liikenne seisoo?

Eiköhän ne sitten pysähdy, kun työkkärin täti alkaa linja-autokuskin koulutukseen valitessaan suosia suomalaista.

Aallokko

Ehkä olisi selkeintä, että ei suositella mitään työtä ("varsinaiselle") maahanmuuttajalle. Kaikessa työssä piilee paha Rasse-peikko ja työteliäisyys ei muutenkaan kuulu kaikkiin kulttuureihin.

simppali

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään....

Uhmaan varoitusta.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/617669-nakovammaisen-vaikea-kyyti-matkapalvelutaksin-kuljettaja-pelkasi-opaskoirain

"Helsinkiläinen laulunopettaja Hänninen oli tilannut matkan Helsingin matkapalvelusta. Matkan alussa kuljettaja ei noussut auttamaan häntä autoon ja määränpäässä ongelma kärjistyi, kun iso auto ei mahtunut kääntymään pihaan.

Hänninen vaati kuljettajaa opastamaan hänet perille. Muslimikuljettaja kuitenkin pelkäsi Hännisen opaskoiran koskettavan häntä.

– Hän sanoi, että se on haram, mikä islamin mukaan tarkoittaa kiellettyä, Hänninen kertoo.

Olo oli kuin toisen luokan kansalaisella, Hänninen kuvaa.

– Se oli kohtuutonta kohtelua vammaiselle.

Tilannetta ei helpottanut kuljettajan heikko kielitaito. Hänninen kuitenkin vaati napakasti kuljettajaa ohjaamaan hänet perille.

– Se oli ihan farssia kun loikimme lumihangessa ja hän ojensi kaukaa sormenpäänsä minulle ja yritti vältellä koiraani.

Matkaa tilatessa mainitaan aina, että opaskoira on mukana, Hänninen painottaa.

– Työnantajan pitäisi olla tarkempi palkatessaan kuljettajia. Ei ole hyväksyttävää, että näkövammaisia ja heidän opaskoiriaan kuljettaa henkilö, jonka uskonnolliset tai kulttuuriset asenteet kieltävät koskemasta koiraa.

Vaikea kyyti osui Hännisen kohdalle maaliskuun alussa, mutta ei ollut lajissaan ainoa. Aiemminkin ratissa on ollut koirakammoinen kuljettaja.

– Ja kielivaikeuksia tulee eteen viikottain. Sokealle tulee turvaton olo, jos kuljettaja ei löydä perille eikä asiaa saa hoidettua suomeksi.

Kyse on Hännisen mielestä juuri kuljettajien rekrytointivaikeuksista.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

kivimies

Quote from: kivimies on 02.02.2018, 14:19:11
QuoteKumous taksin ratissa
Arabiankielisen ajo-opetuksen määrä kasvaa, kun suurta joukkoa maahanmuuttajia havitellaan taksinkuljettajiksi.


Taksien ajolupien ja hintojen sääntelystä luopuminen myllää alan markkinat.

Autokoulut panostavat vahvasti vieraskieliseen ajo-opetukseen.

Opetusta tarjotaan englanniksi ja venäjäksi jo useiden kaupunkien autokouluissa. Arabiankielistä opetusta on tarjolla autokouluissa Turussa, Helsingissä, Vaasassa ja Tampereella. Koulujen mukaan arabiankielisen opetuksen näkymät ovat erinomaiset.

"Kysyntä kasvaa vauhdilla. Moni haluaa ajokortin jo ennen kuin oppii suomen kielen. Lähtömaassa hankittu ajokorttihan ei kelpaa Suomessa, täällä pitää hankkia uusi ajolupa", kertoo yrittäjä Markku Koivistoinen CityTraffic -autokoulusta Tampereelta.


Irakilaissyntyinen Muhis Shemari on ollut CityTrafficin palkkalistoilla viime syksystä. 22-vuotias mies suorittaa liikenneopettajan tutkintoa. Opintoihin kuuluu arabiankielisten autokoululaisten opettaminen.

"Ryhmääni kuuluu kahdeksan kuljettajatutkintolaista, ensimmäiset suorittavat kirjallisen kokeen ja ajokokeen lähiaikoina. Kokeet suoritetaan tulkin avustuksella", Shemari sanoo.

"Tämä on upea kädenojennus maahanmuuttajille. Arabiankieliset kuljettajat voivat hankkia ajokortin heti Suomeen tultuaan ja pääsevät nopeasti töihin."


Loput jutusta Suomen Kuvalehdessä

Outo olio

Taksikoulutukset ja muut pitäisi hoitaa niin että kun tullaan koulutustilaisuuteen niin siinä on ovella eteisessä joku utelias pentukoira joka nuuskii kaikki sisälletulijat. :) Tietty jos kotimainen henkilö on koirille allerginen niin ikävä hänelle, mutta näillä mennään.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Pekka Kemppainen


QuoteKokeet suoritetaan tulkin avustuksella", Shemari sanoo.

"Tämä on upea kädenojennus maahanmuuttajille. Arabiankieliset kuljettajat voivat hankkia ajokortin heti Suomeen tultuaan ja pääsevät nopeasti töihin."


Loput jutusta Suomen Kuvalehdessä

Onko kukaan koskaan reputtanut tulkin vastatessa puolesta? Saank arvata??


foobar

Olisi vähintäänkin mielenkiintoista kuulla selitys sille miten kuljettaja voi ylläpitää edes jonkinlaista kommunikaatiota asiakkaan kanssa jos kokeissakin tarvitaan tulkki. Ilmeisesti asiakkaan vastuulle tulee osata kuljettajan kieltä eikä toisin päin.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Luotsi

Quote from: simppali on 10.03.2018, 15:18:22
– Työnantajan pitäisi olla tarkempi palkatessaan kuljettajia. Ei ole hyväksyttävää, että näkövammaisia ja heidän opaskoiriaan kuljettaa henkilö, jonka uskonnolliset tai kulttuuriset asenteet kieltävät koskemasta koiraa.

Vaikea kyyti osui Hännisen kohdalle maaliskuun alussa, mutta ei ollut lajissaan ainoa. Aiemminkin ratissa on ollut koirakammoinen kuljettaja.

– Ja kielivaikeuksia tulee eteen viikottain. Sokealle tulee turvaton olo, jos kuljettaja ei löydä perille eikä asiaa saa hoidettua suomeksi.

Kyse on Hännisen mielestä juuri kuljettajien rekrytointivaikeuksista.

Teoriassa Hännisen ongelma voisi ratketa helposti pyytämällä suomalaista kuskia. Mutq rasismi...
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

guest14935

Quote from: foobar on 10.03.2018, 15:40:58
Olisi vähintäänkin mielenkiintoista kuulla selitys sille miten kuljettaja voi ylläpitää edes jonkinlaista kommunikaatiota asiakkaan kanssa jos kokeissakin tarvitaan tulkki. Ilmeisesti asiakkaan vastuulle tulee osata kuljettajan kieltä eikä toisin päin.
Jospa sekä asiakkaat että kuskit ovat samankielisiä, ei monellakaan suomalaisella ole varaa takseilla ajella.
Sääli kyllä noita liikuntarajoitteisia vanhuksia ja vammaisia jotka sen harvan kerran kun taksilippuja saavat, jos kielitaidoton on kuski.

Kari Kinnunen

Quote from: Luotsi on 10.03.2018, 15:45:18
Teoriassa Hännisen ongelma voisi ratketa helposti pyytämällä suomalaista kuskia. Mutq rasismi...

Rasismipa hyvinkin. Sekä se, että Suomalaisia ei tahdo saada mittarikuskiksi. Palkkaus heikohko ja ammatinarvostus lähempänä nollaa kuin olematonta.

Kuljetusalalle tänä päivänä "opiskelu" on itsensä tuomitseminen ikuiseen köyhyyteen. Pysykää lapset kaukana logistiikasta vaikka se konsultti sanoisi mitä.

Outo olio

Quote from: foobar on 10.03.2018, 15:40:58
Olisi vähintäänkin mielenkiintoista kuulla selitys sille miten kuljettaja voi ylläpitää edes jonkinlaista kommunikaatiota asiakkaan kanssa jos kokeissakin tarvitaan tulkki. Ilmeisesti asiakkaan vastuulle tulee osata kuljettajan kieltä eikä toisin päin.

Syrjitäänkö tässä nyt ruotsinkielisiä mummoja?? :o
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Ernst

Ennen arabiankielistä kuljettajaopetusta olisi syytä arabien opiskella latinalaiset kirjaimet & numerot. Sen voi tehdä ihan itse, jos älyä on yli 80.

Kai uiguurillekin on yhdenvertaisuussyistä annettava samat mahdollisuudet.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Echidna

Ammattitaitoisella kuskilla pitää olla aika paljon sellaista paikallistuntemusta, mitä ei navigaattoreista vielä löydy. Kaupungeissa esimerkiksi taloryhmittymien yksittäisten talojen ja rappujen, suurien rakennusten, esim. sairaaloiden, oville löytäminen,  jne. Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta kyllä taitoja pitää kyetä omaksumaan. Ulkomailla suurkaupungeissa yllättävän usein hyvät taksikuskit eivät juuri turvaa navigaattoriin. Varsinkin vanhojen kaupunkien kaavat ovat aika monimutkaisia.

Perinteiselle ja luotettavalle taksille voidaan aika lailla heittää hyvästit nyt tapahtuvien muutosten myötä.

Java

Heh, minulla oli viime viikolla asiakkaana taksikuski, meni myyntipuheet politikoinniksi ja tein kaupat ;D oli suhari minua monta astetta nuivempi ja jyrkempi mielipiteissään! Kehoitin hakemaan täältä vertaistukea.
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Kari Kinnunen

No eiköhän tämä taksiasiakin ole ihan sitä haluttua kansainvälistymistä.

Taksiluvat vapautuvat, samoin kuin kalustovaatimukset. Veikkaan, että alalle tulee halppismittareita KIA (Köyhien Ihmisten Auto) merkkisine rysineen.

Toisaalta myös laadukkaita palveluja tajoavia yrityksiä. Asiakas sitten valitsee kukkaronsa ja mieltymystensä mukaisen kuljetuksen.

Se on varmasti tosiasia, että perinteinen varmuus mittarin laadukkuudesta on mennyttä. Impivaaralaista mennyttä aikaa sellainen.

Ernst

Otsikon voisi pukea muotoon:

Maahanmuuttajataksikuljettajia ei suositella suomalaisille.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

guest14935

Quote from: Kari Kinnunen on 10.03.2018, 16:09:17
Quote from: Luotsi on 10.03.2018, 15:45:18
Teoriassa Hännisen ongelma voisi ratketa helposti pyytämällä suomalaista kuskia. Mutq rasismi...

Rasismipa hyvinkin. Sekä se, että Suomalaisia ei tahdo saada mittarikuskiksi. Palkkaus heikohko ja ammatinarvostus lähempänä nollaa kuin olematonta.

Kuljetusalalle tänä päivänä "opiskelu" on itsensä tuomitseminen ikuiseen köyhyyteen. Pysykää lapset kaukana logistiikasta vaikka se konsultti sanoisi mitä.
Mitä ne nykyisin saa kuussa? Taitaa sama koskea joitain muitakin aloja jo.
Kyllähän kuljetusalalle tulee sen verta palkkaa maksaa ettei vain joudu kerrostalossa asumaan. Väsyneenä ajo kun vaarantaa muittenkin hengen. Yleisimmät alat taitaa olla kuljetus sekä rakennusalat miehillä, ennen taksikuski tai rakennusmies sai riittämiin palkkaa että parissakymmenessä vuodessa oli kehnomminkin alansa sisällä ansaitsevalla talo maksettu. Nykyisin vain ovat palkkoja ajaneet alas sekä työttömiä lisänneet, samalla kun ulkomaille lahjoitelleet ennen kansan omistamaa vaikka mitä, monelle työttömälle ei muuta vaihtoehtoa ole kuin nuo alat joihin työvoimatoimisto kurssitukset maksaa, kelle sattuu maksamaan.

Quote from: Echidna on 10.03.2018, 16:49:39
Ammattitaitoisella kuskilla pitää olla aika paljon sellaista paikallistuntemusta, mitä ei navigaattoreista vielä löydy. Kaupungeissa esimerkiksi taloryhmittymien yksittäisten talojen ja rappujen, suurien rakennusten, esim. sairaaloiden, oville löytäminen,  jne. Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta kyllä taitoja pitää kyetä omaksumaan. Ulkomailla suurkaupungeissa yllättävän usein hyvät taksikuskit eivät juuri turvaa navigaattoriin. Varsinkin vanhojen kaupunkien kaavat ovat aika monimutkaisia.

Perinteiselle ja luotettavalle taksille voidaan aika lailla heittää hyvästit nyt tapahtuvien muutosten myötä.
Eipä niitä navigaattoreita ole kauaa ollutkaan. Ihan kartasta katsoivat jos eivät ennalta tienneet minne mennä. Ja piti osata se kartta ennen töitä. Joka kaupungista oli oma karttansa.

Adacin kartastolla pärjäsi ulkomailla vaikkei ulkomaan kieltä lukea osannutkaan. Ulkomailla takseilla on valvontaakin ollut, luotettavampia olleet kuin suomessa. Täällä ei valvota oikein mitään vaan kaikki lähtee siitä että titteli kertoo osaamisen, jopa tuollaisilla joita ylempänä hieman haukuttiin kehnoiksi ammateiksi.

Mulla ei ole navigaattoria koskaan ollut, ehkä muutaman vuoden päästä saa riittävän halvalla auton jossa se on valmiina, enpä toisaalta ole navigaattoriaikana mennytkään minnekään mikä ei ennalta tuttu paikka olisi, kaippa noissa puhelimissa on muttei ole tullut käytettyä. Voisikin koittaa joskus, jos muistaisi, että toimiiko ne.

Perinteistä ja luotettavaa paljon parempi olisi sellainen ubertaksi josta jokainen voisi arvionsa antaa. Ei tosin mulla kokemusta niistä ole, mutta mieluummin sellaisen kyytiin jos pakko on mennä, kuka ei pirinisti ole, kuin sellaisen joka ajaa jonkun toisen autoa eikä tiedä missä kaupungissa on.

Quote from: Kari Kinnunen on 10.03.2018, 16:56:21
No eiköhän tämä taksiasiakin ole ihan sitä haluttua kansainvälistymistä.

Taksiluvat vapautuvat, samoin kuin kalustovaatimukset. Veikkaan, että alalle tulee halppismittareita KIA (Köyhien Ihmisten Auto) merkkisine rysineen.

Toisaalta myös laadukkaita palveluja tajoavia yrityksiä. Asiakas sitten valitsee kukkaronsa ja mieltymystensä mukaisen kuljetuksen.

Se on varmasti tosiasia, että perinteinen varmuus mittarin laadukkuudesta on mennyttä. Impivaaralaista mennyttä aikaa sellainen.

Semmosta impivaaraa ei kyllä ole ollut.

Kari Kinnunen

Mittareissa lienee prosenttipalkkaus. Eli tietty prosenttiosuus auton tuotosta. Mitään takuu palkkaa ei ole.

Ja kyllä sellainen Impivaara on ollut olemassa. Sellainen jossa lapsenkin saattoi luottaa mittarin matkaan. Ja jossain täällä böndellä on vieläkin sellainen Impivaara. Kuulostaa Helsinkiläisestä ghettoasukkaasta varmasti eksoottiselta.

starsailor

Tämä menee vähän kokemuksiin, mutta kuskina oli jonkin aikaa sitten Kurdimies ja puhe kääntyi nopeasti taisteluun heidän itsenäisyydestä. Tämä mies sanoi, että hän ei halunnut jäädä sinne taistelmaan ja jos Suomessa syttyisi sota, niin hän jatkaisi automaattisesti seuraavaan maahan. Rikkaus ja voimavara.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Outo olio

^No hyvä sentään että ei halua sekaantua toisten sotiin.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

repsikka

Osaako joku tietävämpi kertoa, voinko tilata taksin, jonka kuljettaja osaa ruotsia ?
Jos se on luvallista, niin varmaan voin sitten vaatia myös suomenkielisen kuskin, voinhan ?