News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Opiskelu järjestelmä

Started by Groves, 06.09.2012, 19:34:50

Previous topic - Next topic

Groves

Taas se se raja tuli vastaan minulla ja otti taas aivoon aivan huolella. Siis mikä?
   -  No se tietenkin että Suomen opiskelu järjestelmä on aivan naurettava kaikin puolin. Korjaan siis tekee mieli itkeä aina kun törmään Suomen opiskeluun.

Seuraava koskee vain ihmisiä jotka eivät asu Suomessa pysyvästi eivätkä aio asua:

Noniin mistä lähtisin. No lähdetään itse paholaisesta eli HOASista.
HOAS järjestelee hakijat omiin jonoihinsa ja käsittelee niitä vuorot ellen eli jos olet etuoikeutettu niin pääset lyhyimpään jonoon.
Syitä päästä pääjonosta on mm. asunnottomuus, tulet muualta kuin pääkaupunki seudulta tai olet vaihto oppilas eli tulet ulkomailta.

Noniin siis suuri osa ei kaikki tietenkään, mutta suuri osa ulkomailta tulevista opiskelijoista menee takaisin ulkomaille täysin loogista että menet takaisin kotiin perheen luokse mutta tässä on ongelma. Mikään ei ole ilmaista vaikka siitä tehdään ilmaista eli julkinen liikenne ei ala liikkumaan helinä keijun pölyllä kun siitä tehdään ilmaista vaan se liikkuu edelleen sinun rahoillasi, mutta se otetaan suoraan tililtäsi pois kun saat palkan.

Eli Suomessa opiskelu on "ilmaista"? Vissiin? Ja nyt kun tulet tänne menet kaikkien ihmisten ohitse joiden vanhemmat tai he itse ovat maksaneet opiskelunsa veroilla ja tämän jälkeen kun sinun pitäisi maksaa lainaamasi rahat takaisin karman lakien mukaan ja sen että pääsit kiltisti jonossa muitten ohi niin mitä teetkään? Menet takaisin ulkomaille veroja karkuun ja alat tukemaan verorahoillasi systeemiä joka EI tue opiskelijoita tai hyvinvointia. EI! En ole koskaan kokenut itseäni patriootiksi tai ylpeäksi suomalaiseksi EN ole käyttäytymiseltäni "rasistinen", mutta ei herran jestas ottaa tälläinen veronkierto päähän.  Ja nyt kun on harjoitettu tätä politiikkaa vaikka kuinka kauan niin hellan lettas nyt onkin tili päivä kun rahat ovat lopussa ja luottoa ei voi enään ottaa salaa.

Siis mitä hittoa he oikein ajattelevat siellä? Kaiken lisäksi ilmiömäistä se että jos olet jonossa 4 kk niin joudut "uusimaan" hakemuksesi.
Kuvitellaan että olet ruokakaupassa Töölössä:

Kaikki ruokakaupan tuotteet on rahoitettu Töölöläisellä verolla joka koskee vain Töölöläisiä. Vero on korkea. Noh puolet elämästäsi raadoit nälkäpalkalla opiskelijana ja nyt menee puolet rahoista veroihin noh kai sillä pakon edessä sitten elää kun muuta ei voi kun muuten kidnapataan telkkien taakse veronkierrosta.
Noh menet maanantaina kauppaan ja otat sieltä tuotteet mukaasi. Valitettavasti et voi poistua kaupasta muutenkuin kassan kautta. Töölön HOAS hallinto on säätänyt oudon uuden lain että kaikki Kamppilaiset pääsevät ohitsesi jonossa vaikka eivät edes maksa veroja ja menevät tämän jälkeen takaisin Kamppiin syömään ilmaisen ruokansa.

Mutta juuri kun olet odottanut 5 tuntia jonossa niin joudut menemään takaisin jonon perälle, koska HOASin laki vaatii näin!!! Siis mitä tässä on järkeä että joudut menemään jonon perälle kun olet ollut siinä kaikista pisimpään???? Ja kaikki ihmiset jotka eivät maksa MITÄÄN pääsevät ohitsesi??!!

HALOO? Ja tämän lisäksi jos tulet vaikka Rovaniemeltä niin saat asunnon nopeasti mutta jos asut Helsingissä vanhempiesi luona niin et saa asuntoasi KOSKAAN eli käytännössä valtio on tehnyt hankalaksi pääkaupunkilaisille opiskella pääkaupunkiseudulla? Ei siis mitään järkeä taaskaan.

Ja mihin tämä johtaa? NIIN MIHIN SE JOHTAA? Se johtaa siihen että pojat lähtevät kotoaan ja kirjaavat itsensä asunnottomiksi ja elävät sen kolme tai kaksi kuukautta kauduilla ilman mitään että saisivat sen oman asunnon edes joku päivä ja voisivat tuntea itsensä itsenäisiksi.

Amerikkalaiset sanovat että solidarismi ei innosta tarpeeksi sinua olemaan tehokas EI se innostaa sinua kodittomaksi spurguksi. Ei hyvää päivää....

Tähän kun nyt ynnätään ilmainen koulutus ja "financial support" niin mitä saadaankaan?

Suomalaiset maksavat yliopistonsa ja korkeakoulunsa.
Suomalaiset ovat ylpeitä yliopistoistaan ja korkeakouluistaan.
Mutta eivät pääse koskaan käyttämään yliopistonsa palveluita saati pääse sinne yliopistoon enään...

Tässä tuli mukava kuva vastaan kun eräs suomalainen nuori oli pistänyt kivan kuvan internettiin lappu kädessä jossa hän selitti siitä kuinka kurjaa onkaan ulkomailla ja kuinka hyvin ovat asiansa täällä.
Mutta hauskintahan olivat kommentit joissa jenkit ynm. puhuivat siitä että nyt he lähettävät lapsensa tänne ilmaiseen koulutukseen kun eivät itse raaksi maksaa omien lapsiensa koulutusta vaan Suomessa asuvat vanhemmat maksakoon sen pois. Heidän joukossaan oli myös muutama jotka rehentelivät sillä kuinka hienoa onkaan elää täällä ja sitten kun koulutus on ohi niin eikun takaisin kotimaahan.

Suomi on siis vakavasti otettava koulutus vaihtoehto jenkeissä eli:
elementary school
high school
go to Finnish university/college.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=212117458894413&set=a.135216143251212.22186.135188709920622&type=1&theater

Siis?!?!?! Mitä tässä on järkeä?!?! Minäpä kerron teille: Ei mitään.
Ei hyvää päivää teille ei tule kesää vaan pitkä ja kylmä talvi.
Hyvin tehty jos on joku hyvä tapa pilata yhteiskunta niin se on tämä.

Groves

GRAMMAR UBER ALLES.
http://www.youtube.com/watch?v=N4vf8N6GpdM
Trollaus on hauskaa ja oikea elämä.

En valitettavasti elä sen takia että voisin mielyttää jotain henkilöä oikein järjestetyillä muste tahroilla. Jos elämäsi koostuu tästä, niin ole hyvin pahoillani puolestasi.

Miniluv

Josko niistä kielioppijutuista olisi ollut jo tarpeeksi ja päästäisiin varsinaiseen asiaan :)

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Groves

Quote from: Axel Cardan on 06.09.2012, 20:00:22
Siis mitä ihmettä?
Olinko minä jotenkin epäasiallinen?
Nimimerkki kirjoittaa puutaheinää ja myöntää viestissään trollauksen hauskuuden. Ilmoitan siitä valvojille ja minun viestini poistetaan.
Katsokaa nyt vaikka tuo Grovesin yllä oleva viesti.

Ehkä moderaattori poisti viestisi sen takia ettei kukaan luulisi sen olevan vastaus itse leipä tekstiin trollien sijasta...

sivullinen.

Quote from: Groves on 06.09.2012, 19:34:50
[poistettu kaikki turha avautuminen]

Noniin mistä lähtisin. No lähdetään itse paholaisesta [...]

Jaaha. Voisitko lähteä ihan alusta. Minkälainen lapsuus sinulla oli? Tunnetko itsesi terveeksi?

Itsensäilmaisutavoista tällainen suolto on ehdoton ykkönen. Tärkeintä on tunne; ei sanoman selkeys.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Groves

Quote from: sivullinen. on 07.09.2012, 00:30:06
Quote from: Groves on 06.09.2012, 19:34:50
[poistettu kaikki turha avautuminen]

Noniin mistä lähtisin. No lähdetään itse paholaisesta [...]

Jaaha. Voisitko lähteä ihan alusta. Minkälainen lapsuus sinulla oli? Tunnetko itsesi terveeksi?

Itsensäilmaisutavoista tällainen suolto on ehdoton ykkönen. Tärkeintä on tunne; ei sanoman selkeys.

Jaa-a aika alatason sarkasmia käyttäjältä Sivullinen.
No leikitään äidinkielen tuntia sitten: Lähetään siitä että pysytään tehtävän annon rajaamassa aihe aluueessa. Eikä sönötetä jotain omaa.
Ja täytyyhän asiat sanoa kunnolla tunteella, perkele. Ei me missään Ranskan hovissa olla ryystämässä viiniä, vaan Homma foorumilla.
En kyllä tiedä missä maailmoissa sinä olet, mutta mä oon ainakin täällä.