News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Martti Valkonen: Journalismin Salat / Sananvapaus Kauppatavarana

Started by Kokoliha, 30.12.2008, 02:55:40

Previous topic - Next topic

Kokoliha

http://journalismi.info/fi/
(via Vieraskirja & Kullervon blogi)

Luettavaa saitilla piisaa, mutta kirjoittajan kokemus ja taustat huomioiden, asiasisältöä esimerkkeineen ei ole kovin suurta syytä epäillä.

"Tämän hetken journalismi on arvotonta, koska vallanpitäjien vahtikoiraksi perustettu lehdistö onkin nyt itse etuoikeutettu osa vallanpitäjiä eikä muuttunutta tilannetta vastaavaa uutta yhteiskuntasopimusta ole vielä ehditty tehdä."

Painetussa "Sananvapaus Kauppatavarana" -kirjassa on nähtävästi lyhentämättömät versiot aiemmista Journalismin Salat I ja II internet-osuuksista, sekä uudempi kolmas osuus, "jossa pohditaan suomalaisen median arvoja ja niiden muuttumista aivan toisenlaisiksi."

Tuli kahlattua koko saitti läpi, mutta äkkipäätään en keksinyt kuin yhden kohdan, jossa olen sananvalinnasta hiukan eri mieltä. Journalismin salat I -kirjan 1. luku on nimittäin otsikoitu seuraavasti: Kansanvalta ei toimi, jos kansa ei tiedä

Kyllä kansa tietää! Ja juuri siksi Homma onkin alati nousussa!

Jouko

Quote from: Kokoliha on 30.12.2008, 02:55:40
http://journalismi.info/fi/
(via Vieraskirja & Kullervon blogi)

Luettavaa saitilla piisaa, mutta kirjoittajan kokemus ja taustat huomioiden, asiasisältöä esimerkkeineen ei ole kovin suurta syytä epäillä.

"Tämän hetken journalismi on arvotonta, koska vallanpitäjien vahtikoiraksi perustettu lehdistö onkin nyt itse etuoikeutettu osa vallanpitäjiä eikä muuttunutta tilannetta vastaavaa uutta yhteiskuntasopimusta ole vielä ehditty tehdä."

Painetussa "Sananvapaus Kauppatavarana" -kirjassa on nähtävästi lyhentämättömät versiot aiemmista Journalismin Salat I ja II internet-osuuksista, sekä uudempi kolmas osuus, "jossa pohditaan suomalaisen median arvoja ja niiden muuttumista aivan toisenlaisiksi."

Tuli kahlattua koko saitti läpi, mutta äkkipäätään en keksinyt kuin yhden kohdan, jossa olen sananvalinnasta hiukan eri mieltä. Journalismin salat I -kirjan 1. luku on nimittäin otsikoitu seuraavasti: Kansanvalta ei toimi, jos kansa ei tiedä

Kyllä kansa tietää! Ja juuri siksi Homma onkin alati nousussa!

Lehdistön vanha tehtävä on lakkautettu ja uusi tehtävä annettu toimia vallanpitäjien verihurttana ja käsikassarana kansaa vastaan. Onneksi on Internet ja Homma. >:(
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito