News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-08-14 Ylen salattu yllätys: Mustaihoinen Mannerheimiksi

Started by Marko M, 14.08.2012, 06:27:56

Previous topic - Next topic

IMMane

Quote from: Sputnik on 14.08.2012, 15:38:49
Quote from: nuivasdf on 14.08.2012, 13:51:28
Intohimoisena South Parkin ystävänä ja ilmaisunvapauden kannattajana en suostu provosoitumaan mustasta Mannerheimistä. Toki tässä tapauksessa provosointi osuu, mutta ei upota mitään. Mannerheim, Muhammed, Persut, Vihreät, Muslimit, Kristityt, Jutkut, Somput, YH:t, White Trashit.... kaikkea on saatava pilkata tasapuolisesti, eli niin paljon kuin sielu sietää. Sellaista viisautta ei tältä pallolta löydy, joka osaisi rajata pilkan kohteita niin hienosti, etteikö jonkun ryhmän sananvapaus rajoittuisi.

Ainakin työpaikan kahvipöydässä, jossa persuuteni ei ole muille epäselvää, riisuin kaikki uutisesta silminnähden innostuneet suvikset aseista nauramalla tälle, sekä jatkamalla koko ajatusta mustan Mannerheimin käyttämiin naisten alusvaatteisiin ja poikkeukselliseen rakkauteen hevoseensa.

En ole toista mieltä Ylen asemasta ja maksumiehen roolista, mutta tuumailen, että sillä kannattaa argumentoida vasta jos Yle torppaa selkeän vastaavan käänteisen kuvion (vietnamilainen Muhammedina tms.).

Veitpä sanat suustani! Juuri näin! Omana pienenä lisänä todettakoon että koska vastustan ennakkosensuuria kaikissa muodoissa vastustan myös teosten ennakkoteilaamista. Olisi nyt kohtuullista ennen pöyristymistä edes nähdä mistä pöyristyy. Ja, jos/vaikka teoksen nähtyä edelleen pöyristyttää niin silti tukea tekijöiden oikeutta ja vapautta ilmaista itseään.

Mikäs siinä pilkatessa olettaen että kyseessä on south parkin tapaan pissa ja kakkapökäle tason huumoria. Niin ja pierua unohtamatta. Jos taas kyse on dokkari/asiaohjelmasta niin asia on hieman erilainen.

Aapo

Quote from: Oami on 14.08.2012, 10:15:32
Sananvapauden nimissä itse kukin tehköön minkälaisia elokuvia tykkää. Kuolleet eivät niistä loukkaannu. Se minua vaan kyrsii, kun niitä pitäisi tehdä sellaisten ihmisten rahoilla, joilta ei kysytä.

Minkälaista kulttuuria tai viihdettä voidaan sitten tuottaa julkisin varoin? Sellaistako vain, joka ei loukkaa tai provosoi ketään? Vai tulisiko kaiken viihteen ja kulttuurin olla yksityisesti rahoitettua? Jos jälkimmäinen, niin miksi juuri tämä elokuva on sopiva syy nostaa asia esille, eikä esimerkiksi jokaviikkoinen Kotikatu?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 14.08.2012, 08:26:41
Quote from: Nuivanlinna on 14.08.2012, 08:19:00
YLE:ssä luetaan Hommaa:
Quotehttp://hommaforum.org/index.php/topic,73410.msg1067668.html#msg1067668
Nyt minulla syttyi lamppu. Voitaisiinko kuvata Tuntematon sotilas 3? Sellaisena monikulttuurisena versiona.
Romanian romanipataljoonat varastamassa rautaa rajan takaa?

Niin, tämä on nykyaikaista sodankäyntiä.
Romanipataljona kiirehtii vastaanottamaan hyökkääjät kukkia myymällä ja rihkamakiikareita tarjomalla.
Puolet hyökkääjistä vaihtaa aseensa kiikareihin ja ne jotka eivät vaihda niin huomaavat aseensa tankkeja myöten mystisesti kadonneen.
Loput voi sitten lukea Iltapulun lööpistä:
"Vihollisen vahvan rihkamakiikaripataljoonan hyökkäys torjuttu"
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Tapiotar

Tämä on viher-vassareiden tarkoituksellinen loukkaus Mannerheimia ja Suomen sotien veteraaneja ja itsenäisyyttämme vastaan. Nyt ei ole kysymys rasismista, vaan siitä, että Mannerheim ei ollut afrikkalainen, eikä Suomessa edes sotiemme aikana ollut afrikkalaisia taistelemassa isänmaamme puolesta. Afrikkalaisilla ei ole mitään tekemistä Suomen itsenäisyyden puolustuksessa, silloista vihollista vastaan. He saapuivat valmiiseen maahamme, kun me ja isovanhempamme olimme vuosikymmenet työtä tehneet ja maamme rakentaneet.

Muutama vuosi sitten kommunistit tekivät pilkkavideon muka trasvestiitti-Mannerheimista. Kommareita suututtaa, että Mannerheim sai pidettyä ryssän toisella puolen rajaa, kommunistit itse pettivät isänmaataan, minkä ehtivät. Mutta Suomen kansa taisteli ja voitti. NL taas puolestaan suoralta kädeltä ampui nämä suomalaiset isänmaanpetturit: "Petitte omanne, petätte meidätkin!"

Tämä on silkkaa pahaa tahtoa ja kansamme pilkaksi tehty valinta.
Tän siitä saimme, kun Arhinmäestä tehtiin "kulttuuriministeri".
Jumalan kiitos, saimme sentään Niinistön presidentiksi! Vaikka vähällä oli.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Aapo on 14.08.2012, 15:53:24
Sananvapauden nimissä itse kukin tehköön minkälaisia elokuvia tykkää. Kuolleet eivät niistä loukkaannu. Se minua vaan kyrsii, kun niitä pitäisi tehdä sellaisten ihmisten rahoilla, joilta ei kysytä.

Minkälaista kulttuuria tai viihdettä voidaan sitten tuottaa julkisin varoin? Sellaistako vain, joka ei loukkaa tai provosoi ketään? Vai tulisiko kaiken viihteen ja kulttuurin olla yksityisesti rahoitettua? Jos jälkimmäinen, niin miksi juuri tämä elokuva on sopiva syy nostaa asia esille, eikä esimerkiksi jokaviikkoinen Kotikatu?

Minun näkemykseni tähän on portaittainen.

1. Minun mielestäni julkisin varoin ei tarvitse tuottaa minkäänlaista kulttuuria tai viihdettä. Olen usein kysynyt, miksi minun (tai kenenkään muunkaan) on pakko maksaa taiteesta, jota he eivät halua katsoa tai sen tekemistä tukea. En ole saanut koskaan järkevää vastausta.

2. Jos sitä kulttuuria tai viihdettä nyt sitten väkisin pitää tuottaa julkisin varoin ja sen on vielä pakko olla poliittista, niin sen pitää olla poliittisesti tasapuolista. Ts. ei ole reilua peliä että vain tiettyjä poliittisia asioita tai etnisyyksiä saa pilkata ja toisia ei. Jos tummaihoinen Mannerheim on isänmaallisia tahoja provosoivuudessaan ok, niin on kyettävä tuottamaan myös muita asioita provosoivaa viihdettä. YLE on kuitenkin kykenemätön tekemään esimerkiksi somaleja tai muslimeja parodioivaa viihdettä. Afrikkalaistaustainen Uuno Turhapuro tai edes kepeä Muhammed-parodia ei synny julkisrahoitteiselta viihteentuottajalta. Tuo yksipuolisuus syö julkisrahoitteisuuden legitimiteettiä.

Lupu(kulkuri)

Quote from: Aapo on 14.08.2012, 15:53:24

Satiirin ja pil(k)an kohteen(jos kyseessä ihminen) tulisi olla hengissä, jotta voisi nauraa itselleen, jos aihetta on. Tai heittää vastapalloa.
Ellei sitten ole jo aikoja sitten osoittanut toimillaan olevansa potentiaalinen pilkan kohde(Stalin, Hitler, Nixon, Mao, O.W. Kuusinen jne...).

LyijyS

Itselleni Mannerheim(ikaan) ei ole pyhä tai tabu, joten aivan sama millaisena tämäkin henkilö esitetään. Olen myös sitä mieltä, että yle vain nolaa itseään halvimmalla ja helpoimmalla mahdollisella provoyrityksellä herättää puhetta ja ja saada julkisuutta. Kyseessä tuntuu olevan vain itsetarkoituksellinen "hei, me ollaan näin rohkeita" huttu,joka ei loppupelissä tulkitse kovinkaan osuvasti ympäroivää maailmaa, mikä kai loppujen lopuksi on yksi onnistuneen "taiteen" tehtävistä.

nuiv-or

Tummaihoinen englantia puhuva näyttelijä Mannerheiminä ei provosoi minua. Pidän sitä vaan aika typeränä ideana.

Jatko-osiin:

Mannerheim 2 -- koston paluu: http://www.novini.bg/uploads/news_pictures/2012-11/big/slivenskite-cigani-nqmat-lichni-karti-58902.jpg

http://de2.eu.apcdn.com/medium/m_54922.jpg  tämä olis Mannerheim 3 -- The final attack (kuvan lyhyempi henkilö, tai pidempi, tai molemmat)

http://dy.fi/57k   Mannerheim 4 -- the ultimate Mannerheim's return of the comeback

Rekku

QuoteKyseessä on varsin erilainen kuvaus Mannerheimin elämästä. Elokuvassa on vain yksi sotakohtaus, ja Iltalehden saamien tietojen mukaan päähenkilöä esittää tummaihoinen afrikkalaissyntyinen henkilö.

yksi sotakohtaus, joka tosin kestää halki leffan?
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993

Ääri left

En ole lukenut tätä keskustelua ekaa sivua pidemmälle, mutta pari huomiota:

- YLE ei kai ole väittänyt kyseessä olevan mustan näyttelijän, vaan on pelkästään puhunut "afrikkalaissyntyisestä britistä"?  Sehän voi olla vaikka Zimbabwessa syntynyt Richard E. Grant.

(http://www.musicrooms.net/files/celebs/Richard_E_Grant_617047547.jpg)

-YLE sanoi päähenkilön olevan afrikkalaissyntyinen. Ei puhuttu itse Murha-Kustaasta mitään. Jos tarina on kerrottu jonkun muun näkökulmasta, niin päähenkilön ei tarvitse olla M.

Näin olen käsittänyt. Joten hold your horses, ettei housunne kastu turhaan.    ;D

Hermit

Ehkä Yle on pyytänyt konsulttiapua Minttu Vettenterältä. Tiedotustilaisuudessa korostetaan, että tämä on vain fiktiivinen tarina todellisesta henkilöstä.
Anta caickien cuckien cuckia waan.
- Ganander

kekkeruusi

Ja tällaista kaistapäiden mokutus-skitsoilumateriaalia pääsevät kaikki suomalaiset maksamaan ensi vuodesta lähtien veroissaan. Hiphei ja hurraa. >:(

Seuraavana on varmaankin Tuntemattoman sotilaan uudistaminen afrikkalaisilla ja lähi-idän tulokkailla. Tuntematon monikulttuurin edustaja ?

Snuiva

etnis

Quote from: Ääri left on 14.08.2012, 16:42:06

- YLE ei kai ole väittänyt Murha-Kustaan olevan musta, vaan on pelkästään puhunut "afrikkalaissyntyisestä britistä"?  Sehän voi olla vaikka Zimbabwessa syntynyt Richard E. Grant.

-YLE sanoi päähenkilön olevan afrikkalaissyntyinen. Ei puhuttu itse Mannerheimista mitään. Jos tarina on kerrottu jonkun muun näkökulmasta, niin päähenkilön ei tarvitse olla M.

Näin olen käsittänyt. Joten hold your horses, ettei housunne kastu turhaan.    ;D

"tummaihoinen afrikkalaissyntyinen henkilö"

Hiukan nyt lukutaitoa ainakin ensimmäiseen postaukseen, kiitos  :roll:
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

kekkeruusi

Quote from: Ääri left on 14.08.2012, 16:42:06

- YLE ei kai ole väittänyt kyseessä olevan mustan näyttelijän, vaan on pelkästään puhunut "afrikkalaissyntyisestä britistä"?  Sehän voi olla vaikka Zimbabwessa syntynyt Richard E. Grant.

-YLE sanoi päähenkilön olevan afrikkalaissyntyinen. Ei puhuttu itse Murha-Kustaasta mitään. Jos tarina on kerrottu jonkun muun näkökulmasta, niin päähenkilön ei tarvitse olla M.

Iltalehti ainakin väittää tietävänsä henkilön olevan nimenomaan tummaihoinen.

Ääri left

Quote from: kekkeruusi on 14.08.2012, 16:42:30
Seuraavana on varmaankin Tuntemattoman sotilaan uudistaminen afrikkalaisilla ja lähi-idän tulokkailla. Tuntematon monikulttuurin edustaja ?

Tätä olen aina ihmetellyt, jotta miksi Tuntematon Sotilas on teille äärioikeistolaisille niin pyhä??

Kyseessähän on vasemmistolaisen kirjailijan sodanvastainen teos. Kirja, josta teikäläiset jopa ottivat nokkiinsa sen ilmestyessä.

Harmi että Linna kuoli jo 20 vuotta sitten. Todennäköisesti kuuluisi kastiin "mokuttaja" jos vielä eläisi.  ;D

Kimmo Pirkkala

Quote from: Ääri left on 14.08.2012, 16:47:02

Tätä olen aina ihmetellyt, jotta miksi Tuntematon Sotilas on teille äärioikeistolaisille niin pyhä??

Kyseessähän on vasemmistolaisen kirjailijan sodanvastainen teos. Kirja, josta teikäläiset jopa ottivat nokkiinsa sen ilmestyessä.

Ehkä teos on minulle niin "pyhä" juuri sodanvastaisuutensa vuoksi.

Mistä tiedät Linnan olleen vasemmistolainen? Minun ymmärtääkseni ei ollut...

QuoteVuonna 1946 Linna osallistui Kokoomuksen Nuorten Liiton kirjoituskilpailuun tekstillä Köyhän työmiehen isänmaa. Raati lunasti sen ja se julkaistiin Nuori Oikeisto -lehdessä. Isänmaallisuus merkitsi Linnalle sitä, että oman kansan menneisyyttä, isien muistoa ja heidän hyviä tekojaan kunnioitetaan ja arvostetaan. Tekstissään esikoiskirjaansa valmisteleva Linna avasi maailmankuvaansa: maailmantalouden on oltava vapaata, mutta se tarvitsee tasapainokseen sosialismia; järjestely ei kuitenkaan saa laajentua sosialistiseksi yhteiskunnaksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4in%C3%B6_Linna

Jorma Merikoski

"Mutta vanha umpikiero maailmankansalainen oli kirjansa lukenut. Ei mitään hyökkäystä, mutta mitä johtaja pitää suomalaisesta maisemasta?" (Sotaromaani, luku 10.II)

Ehkä Yle haluaa esittää Mannerheimin "umpikierona maailmankansalaisena". Tottahan toki siinä roolissa tarvitaan "etnistä värinää".  :)

kekkeruusi

"Meille äärioikeistolaisille" ;D Kiitos, hyvin trollattu. Naurahdin.

Harmi että Linna kuoli jo 20 vuotta sitten. Todennäköisesti kuuluisi kastiin "mokuttaja" jos vielä eläisi.  ;D
Tiukkaa yritystä sinulla on. Vähän vielä koita parantaa, natsikortti ja rasistileimasin ovat vielä kokonaan käyttämättä. Hyvä alku silti, pikku peikko.

siviilitarkkailija

QuoteSehän voi olla vaikka Zimbabwessa syntynyt Richard E. Grant.

Miksei samantien Transvaalissa syntynyt Charlise Theron

(http://1.bp.blogspot.com/_bQ0SqifjNcg/S_gpQrXAjYI/AAAAAAAAVBs/wcxOur--xg0/s400/charlize-theron-hairstyle-3.jpg)

Haluaisin ehdottomasti nähdä hänen Mannerheim-tulkintansa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

rölli2

Tämähän on päivänselvää, että kyseessä on tarkoituksellinen provokaatio maahanmuuttokriitisiä vastaan. Varmaan on niitä jotka tästä loukkaantuvat mutta suomalaisia ja suomalaista kulttuuriahan saa vapaasti loukata

Snuiva

*ääripään ääreilyä*

Historiallista fiktiota ja opetusta ryssimällä saa aikaan tällaista.

Ääri left

Quote from: etnis on 14.08.2012, 16:44:11

"tummaihoinen afrikkalaissyntyinen henkilö"

Hiukan nyt lukutaitoa ainakin ensimmäiseen postaukseen, kiitos  :roll:

Onko nimenomaan YLEn omassa alkuperäisessä tiedotteessa sanottu noin??

Ettei  kysessä ole riemastuneiden toimittajien oma tulkinta, että kaikki Afrikassa syntyneet on neekereitä?  :D

Se, että "Iltalehden tietojen" mukaan kysessä on musta, ei ainakaan meikäläistä kauheasti asiasta vakuuta.  ;D

Marko M

Minä olen aina ihmetellyt mikä Aku Ankassa oli niin vaarallista että te äärivasemmistolaiset halusitte kieltää sen.

IMMane

Minun mielestäni kaikkea ei tulisi saada pilkata. Eikä tietysti lakien mukaan saakkaan. Olisiko oikein tehdä ohjelma esim. Halla-ahosta jossa hänet esitettäisiin homoseksuaalisena somalikansanedustajana.

Mitä esim. näillä jotka haluavat esittää Mannerheimin keenerinä päässä liikkuu. Onko se vaan joku adrenaliinipiikki minkä he saavat kun lukevat vihaisten kommentoijien palautteita. Vaaran tunne tjs. ?

Kimmo Pirkkala

Quote from: IMMane on 14.08.2012, 16:59:58
Minun mielestäni kaikkea ei tulisi saada pilkata. Eikä tietysti lakien mukaan saakkaan. Olisiko oikein tehdä ohjelma esim. Halla-ahosta jossa hänet esitettäisiin homoseksuaalisena somalikansanedustajana.

Mitä esim. näillä jotka haluavat esittää Mannerheimin keenerinä päässä liikkuu. Onko se vaan joku adrenaliinipiikki minkä he saavat kun lukevat vihaisten kommentoijien palautteita. Vaaran tunne tjs. ?

Minun mielestäni kaikkea saa pilkata. Ainut mikä minulla tökkii, on pilkkaamisen tasapuolisuuden puute ja pilkkaamisen julkinen rahoitus. Minua v-ttaa, että minun on pakko veroropposineni osallistua pilkkaamiseen. Ja minut on siihen lailla pakotettu, minulla ei ole vaihtoehtoja.

IMMane

Quote from: wekkuli on 14.08.2012, 17:05:40
Quote from: IMMane on 14.08.2012, 16:59:58

Minun mielestäni kaikkea saa pilkata. Ainut mikä minulla tökkii, on pilkkaamisen tasapuolisuuden puute ja pilkkaamisen julkinen rahoitus. Minua v-ttaa, että minun on pakko veroropposineni osallistua pilkkaamiseen. Ja minut on siihen lailla pakotettu, minulla ei ole vaihtoehtoja.

Mikäs siinä sitten jos ei mikään loukkaa. Mutta todella outoa silti.

Ääri left

Quote from: Marko M on 14.08.2012, 16:59:42
Minä olen aina ihmetellyt mikä Aku Ankassa oli niin vaarallista että te äärivasemmistolaiset halusitte kieltää sen.

Tuohan on pelkkää urbaanilegendaa.

Aku Ankan tilaus kirjastoihin lopetettiin Kemissä ja jossain päin Helsinkiä säästösyistä. Hesassa muistaakseni asialla oli joku Liberaalisen Kansanpuolueen jannu, Kemissä toki vasemmistolaiset. Jotkut ulkomaiset toimittajat saivat aikaan otsikoita, että kielto tapahtui poliittisista syistä tai koska Akulla ei ole housuja.  ;D

Toki voidaan keskustella siitä, että miksi juuri Aku joutui leikkuriin? Mutta luulisin, että muidenkin lehtien tilauksia lopetettiin.

Lettunen

Ostetaan sitten kostoksi "fuck islam" -paita...
"Minulle poloiselle pää on tuskin muuta varten tarkoitettu kuin voidakseni niistää nenäni.." -Antti Tykinvalaja  /Mikael Karvajalka