News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

HS: Miestä epäillään poliisin salakatselusta, kun partio kävi hänen kotonaan

Started by JJohannes, 09.08.2012, 10:47:13

Previous topic - Next topic

Leso

Toki olisi eloisampaa, jos Suomessa ei olisi minkäänlaista luottamusta virkakuntaan, vai mitä?
Tervemenoa semmoiseen maahan kokeilemaan elämistä siellä.
nimim.kok.on. pitkältä ajalta yksin ja naisena ja ilman minkäänlaista tukea miltään taholta.

Johan tämä ketju on mennyt ihme piipitipiipiti nillitykseksi. Lapsellista ja raukkamaista. Hävetkää!
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

P

Quote from: Leso on 10.08.2012, 15:38:28
Toki olisi eloisampaa, jos Suomessa ei olisi minkäänlaista luottamusta virkakuntaan, vai mitä?
nimim.kok.on. pitkältä ajalta yksin ja naisena ja ilman minkäänlaista tukea miltään taholta.

Johan tämä ketju on mennyt ihme piipitipiipiti nillitykseksi. Lapsellista ja raukkamaista. Hävetkää!

Eiä ole mitään hävettävää, kun tarttuu epäkohtaan, eli virkamiesten pääsemiseen kuin koiraveräjästä rikkoessaan lakia. Tämä innostaa heitä siihen lisää. Tässä vaaditaan vain sitä, että virkamiehetkin kunnioittavat lakia, jolloin luottamus virkakuntaan on oikeilla perusteilla ja säilyy.

Olen minäkin Venäjällä aikalailla aikaa viettänyt. Siellä on kyllä selkeää, että virkakuntaan ei voi luottaa. Seillä ei tule vastaavanlaisia pettymyksiä tai yllätyksiä kuin täällä, jossa leikitään olevamme perusteetta korruption ja väärinkäytösen yläpuolella.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

siviilitarkkailija

Leson maailmakuva on mustavalkoinen vai pitäisikö sanoa sinivalkoinen. Vaihtoehdot ovat anarkia tai poliisivaltio.

Esim Pohjois- ja Itä-Suomessa on palattu monelta osin kansalaisyhteiskuntaan tilanteen pakosta, koska säästöjen seurauksena virka-avun saaminen kestää liian kauan eikä saatu apu ole kuin kosmeettista sosiaalihoitoa.

On varmasti kova kolaus maailmankuvalle hyväksyä erehtyminen myös poliisiviran hoidossa vaikka tsaarin hallinnosta peräisin olevat perinteen kiistävät moisen mahdollisuuden. Virkavirhe tai virkarikos eivät ole mahdottomia ilmiöitä toisin kuin niistä tuomion tai edes puolueettoman tutkinnan aikaansaaminen. Tämä  olisi anarkian vastustamista. Ihminen joka ei käsitä että poliittinen virkanimitys yhdessä poliittisen viranhoidon kanssa on anarkiaa puhtaimmillaan. Tähän toimintaan verrattuna katumellakointi on mitätön haitta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sunt Lacrimae

Quote from: P on 10.08.2012, 15:57:11

Eiä ole mitään hävettävää, kun tarttuu epäkohtaan, eli virkamiesten pääsemiseen kuin koiraveräjästä rikkoessaan lakia. Tämä innostaa heitä siihen lisää. Tässä vaaditaan vain sitä, että virkamiehetkin kunnioittavat lakia, jolloin luottamus virkakuntaan on oikeilla perusteilla ja säilyy.

Se nyt on ihan itsestään selvää, että ilmeneviin epäkohtiin pitää puuttua ja ylipäänsä on järkevää pitää linjaa, että parempaan voidaan vielä mennä vaikka kohtuullisen hyvällä tasolla ollaankin. Silti tämä viranomaisdissaus tuntuu saavan tällä palstalla välillä melko naurettavia piirteitä kun asioita sekoitetaan toisiinsa, poliittisia linjauksia laitetaan koko virkavallan syyksi (emme elä poliisivaltiossa, joten se ei liene poliisin kenttähenkilökunnan vika että poliittinen johto tahtoo vihapuheen jahtausta ja peltipoliiseja motareille) ja jostain yksittäisistä keisseistä vedetään laajamittaisia yleistyksiä tai jollain on vieläkin ihan syystä saadut ylinopeussakot hampaankolossa ja tarve purkaa maailmantuskaa.
Play stupid games, win stupid prizes.

JooJoo

Quote from: Sunt Lacrimae on 10.08.2012, 15:25:28
Quote from: JooJoo on 10.08.2012, 11:34:25

Mutta eikö tämänkin asian olisi kuulunut poliisin hoitaa?

Onnea, syyllistyit laittomaan uhkaukseen. "Siniseksi pätkiminen" ei liene lain tulkinnan mukaan suhteessa oleva voimakeino puhelinhäirinnän lopettamiseksi.

Tälläkään kertaa ei tule yllärinä, että poliisin tai muun kontrolliviranomaisen toiminnasta suu vaahdossa mesoava ihminen on itse rikollisuudelle altis henkilö.

heh, niinpä. Nytpä Joni Länsipuron onkin varmaan pakko puuttua tähän minun laittomuuteni? Vai jokohan se piru vie vanheni?

Mutta "uhrilla" oli onnea. Jos hän vaan olisi tehnyt minusta rikosilmoituksen ja jos minut olisi määrätty jotain korvaamaan, niin minulta ne korvaukset myöskin olisi saatu. Tämäkin ovi se käy vaan toiseen suuntaan. Eräs kiinniottamani omaisuusrikollinen sanoi tuomion luvun jälkeen "että eipä hän noita ikinä saa maksettua",,, 
Minulla oli myös onnea, sain nauttia kuukausien ajan siitä että puhelin soi 3-4 aikaan yöllä turhaan. Sitä kolmen pienen lapsen isä ja yli 40 hengen työnantajana olisi kuitenkin halunnut edes nukkua. Soitin myös ensin sille poliisille (Anne Palonen, Espoo, esitutkinta 6010/R/12093/07) ja sanoin että jos te että tätä kykene hoitamaan niin minun on pakko hoitaa tämä sitten itse.  Eipä hänkään osannut siihen mitään sanoa.

Sinulla luonnollisesti on jokin neuvo miten tässä tilanteessa olisi tullut toimia?

Ei ku niin joo,, se olis se oma valinta&vika jos on alkanut yrittäjäksi, ja silloin pitää vaan sietää kaikkea. Heh. Sinunlaisiasi sössöttäjiä on Suomessa 10 tusinassa, ja siksipä minä en siellä enää olekkaan. Mutta ottakaa Somaleita tilalle. Ne sopii paremmin porukkaanne ja kohta teitä onkin jo 12 tusinassa. 

Minun tililläni on toki ylinopeussakkoja ja pysäköintivirhemaksuja. Ja yrittäminen on Suomessa se suurin rikos. Että, kyllä minä olen rikollisuudelle todella altis henkilö. Nytkin on useampi yrityskuvio käynnissä. Mutta Sveitissä sitä tosin ei pidetä rikollisuutena.

Sunt Lacrimae

Quote from: JooJoo on 10.08.2012, 16:25:22

Onnea, syyllistyit laittomaan uhkaukseen. "Siniseksi pätkiminen" ei liene lain tulkinnan mukaan suhteessa oleva voimakeino puhelinhäirinnän lopettamiseksi.

Tälläkään kertaa ei tule yllärinä, että poliisin tai muun kontrolliviranomaisen toiminnasta suu vaahdossa mesoava ihminen on itse rikollisuudelle altis henkilö.

Sinulla luonnollisesti on jokin neuvo miten tässä tilanteessa olisi tullut toimia?

Joo, puhelinnumeron vaihtaminen ja numero salaiseksi.

Minkä alan yritys muuten jos bisnesasioiden hoito sisältää turpaanvedolla uhkailua kontulalaisissa kaljabaareissa?

Älä muuten viitsi uhrittaa itseäsi, ei ole kovin aikuismainen keskustelutapa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Topi Junkkari

Ja yrittäminen on Suomessa se suurin rikos. Että, kyllä minä olen rikollisuudelle todella altis henkilö. Nytkin on useampi yrityskuvio käynnissä. Mutta Sveitissä sitä tosin ei pidetä rikollisuutena.

Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, jonka "rakennusalan yritystoiminta" ei ole Suomessa kestänyt päivänvaloa, vaan on pitänyt lähteä kehittelemään uusia "bisneskonsepteja" muille maille.

Suosittelen Antti Tuurin kirjaa Ameriikan raitti ja siitä tehtyä Lauri Törhösen elokuvaa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Nikopol

JooJoo, ymmärrän tuskasi, mutta lopeta ulkomailta vittuilu kun kerran vallankumouskin joudutaan tekemään ilman sinua. Ole tyytyväinen kun pääsit pois ja laita toblerone huuleen.

On muutkin asuneet ulkomailla muttei ole tarvinnut noin raamit kaulassa lähteä. Sinä pelastit itsesi, älä meistä huolta kanna.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

JooJoo

Quote from: Sunt Lacrimae on 10.08.2012, 16:38:45

Joo, puhelinnumeron vaihtaminen ja numero salaiseksi.

Minkä alan yritys muuten jos bisnesasioiden hoito sisältää turpaanvedolla uhkailua kontulalaisissa kaljabaareissa?

Älä muuten viitsi uhrittaa itseäsi, ei ole kovin aikuismainen keskustelutapa.

Juu, no Yrittäjä luonnolliseti salaa puhelinnumeronsa jottei asiakkaat vaan saa yhteyttä.  :facepalm:
Osoitteen salaaminen ei sitten enää onnistukkaan koska kaupparekisteri.   :facepalm:
Mut sehän oli oma vika, virkamiehellä näitä ongelmia ei ole.

Ei se kontulan kaljabaari siihen alaan mitenkään liity, tää sankari haki töitä ja palkkasinkin sen ja sitten hän irtisanoutui itse ekana työpäivänä, ja odotti että olisin kirjoittanut hänelle työtodistuksen jonka avulla hän olisi saanut uusittua työkkärirahansa. Mutta jos itse irtisanoutuu, niin se on sitten niin. Minä en ala mitään lappuja väärentämään. Asiat niin kuin ne on.
Vasta myöhemmin sain kuulla että kyseessä on kaljaveikko. Ja kun osoite oli tiedossa, niin ei siinä kummonen Sherlock tarvii olla että löytää sen lähimmän baarin jossa halvin olut. Hauska kuriositeetti oli että sieltä pubissa oli samaan aikaan yksi toinen kaveri joka haki sitten meille töihin, nähtyään miten toimin. En sitä edes tajunnut ennekuin se oli ollut meillä jo monta kuukautta ja tuli kahvipöydässä puhetta kun naurettiin sille häirikölle, kun sovittiin että jotain yövuoron yhteydenpitoja ja sanoin että sitten soittajan numeron pitää näkyä jos yöllä soitatte ettei yks heppu syyttään tummu.

Ja en minä ole uhri. Mulla menee oikein hyvin. Aina olen omat asiani kuntoon saanut. Kuten tuolloinkin. Lopulta vaan opin sen että Suomessa ei tosiaan kannata olla ahkera ja omillaan pärjäävä. Mutta en minä senkään vuoksi passivoitunut. Lähdin vaan pois. Maailma on mahdollisuuksia täynnä, ja jokaisen asiat on just niin hyvin kuin niiden pitääkin olla. 

Quote from: Topi Junkkari on 10.08.2012, 16:42:34
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, jonka "rakennusalan yritystoiminta" ei ole Suomessa kestänyt päivänvaloa, vaan on pitänyt lähteä kehittelemään uusia "bisneskonsepteja" muille maille.
Heh, tästä ei ole kyse. Faktat voi laittaa pöytään. Minulla on useampi puhdas verotarkastus takana. Eikä mitään sotkuja ennen 10/2010 jolloin suutuin Verottajan/ Taneli Lallukan toilailuihin lopullisesti. Siitäkin ainoa sotku on että lopetin yhden firman ilman että tein siitä enää mitään muuta kuin lopetusilmoituksen ja jätin tilinpäätökset yms kokonaan tekemättä. Tasätä syntynyt vahinko verottajalle oli n. 900 Euroa. Joka ei ole kyllä yhtään mitään minun CV:ssä.

Quote from: Nikopol on 10.08.2012, 16:44:26
JooJoo, ymmärrän tuskasi, mutta lopeta ulkomailta vittuilu kun kerran vallankumouskin joudutaan tekemään ilman sinua. Ole tyytyväinen kun pääsit pois ja laita toblerone huuleen.
On muutkin asuneet ulkomailla muttei ole tarvinnut noin raamit kaulassa lähteä. Sinä pelastit itsesi, älä meistä huolta kanna.

Heh, niinhän ne sanoi Neuvosto-Eestissäkin jos joku väitti K-kaupan Väiski on totta, että se on vaan propagandaa. Ei ole peilin vikä jos naama on vino.

Leso

No kiva, JooJoo, jos hyvin on mennyt ja menee.

Sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää toi sun pikkuasioista nillittämises.

Luulis, että oisit niitten yläpuolella mittavilla bisneksilläs ja mahtavilla tuloksillas.

Vai sattuiks jotain...? 

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

59ikapod

Quote from: Marko Parkkola on 10.08.2012, 10:07:36

Tosin olen lukenut, että jenkkipoliiseja on ohjeistettu kysymään kansalaiselta lupaa tutkimiseen niin, että sekä "yes" että "no" vastauksella annat itseasiassa luvan tutkimiseen. Tämän vuoksi jenkeissä kansalaisjärjestöt ovat ohjeistaneet kansalaisia vastaamaan moiseen kysymykseen yes/no sijaan pidemmin "I do not consent to a search" (en suostu tutkintaan).

Heh, tuo juuri osoittaa sen perustuslain ja siitä kiinni pitämisen tärkeyden. Ei siellä jenkkilässäkään ole kielletty tutkimasta kansalaista ja hänen kotiaan jos on joku selkeä syy siihen.

Esim. minä tein Suomessa rikosilmoituksen puhelinhäirinnästä. Nimesin myös epäillyn yksiselitteisesti. Tässä tilanteessa poliisi ei sitten katsonut tarpeelliseksi/kyennyt ottamaan epäiltyä kiinni ja tarkastaa hänen kännykkäänsä. Vaikka siihen oli hyvin selkeä syy, eli minun tekemä rikosilmoitus. Häirintä suoritettiin niin että yöllä n. 3-4 aikoihin puhelin pirahti kerran, mutta niin ettei siihen ehtinyt vastaamaan, jolloin mitään teletunnistetietoja ei kirjautunut. Asian olisi silti voinut tarkastaa ottamalla sen soittajan kännykän ja katsomalla soitetut puhelut. Poliisi ei tähän kyennyt. Kun parikuukautta meni ja "tutkinta" oli keskeytetty, ja häirintä jatkui niin menin sinne kontulaan ja kiersin ne lähibubiin missä arvelin sen retkun majailevan ja otin sitä kravatista kiinni ja ravistelin vähän kun hänet löysin. Sen kaverit oli ensin vähän että mitäs sää oikein teet, jolloin kerroin mistä on kyse ja pyysin häntä näyttämän kännykkänsä kavereilleen. Hän ei suostunut näyttämään sitä eli tunnusti mutta myös häirintä loppui siihen päivään kun sanoin että pidä kännykkäs, mutta seuraavan kerran kun yöllä pirhataa niin tuun pätkiin sut siniseksi. Tähän pubivierailuun tuhrautui vähemmän aikaa kuin siihen poliisin kanssa asiointiin, kaikkine kuulemisineen.

Mä kans "koin" puhelinhäirintää. Kerroin puhelimeen, että mä kyllä tiedän kuka sä oot ja ja ammuin sarjan välikattoon. Senkoommin ei ole häirintäsoittoja kuulunut.

JooJoo

Quote from: Leso on 10.08.2012, 17:30:16

Luulis, että oisit niitten yläpuolella mittavilla bisneksilläs ja mahtavilla tuloksillas.

Vai sattuiks jotain...?

Kiitos. Ja sori jos epäkohtien esiin tuominen on sinusta pikkuasioista nillittämistä. Täälläkin olen jo kysynyt näin;

Quote from: JooJoo on 09.08.2012, 19:30:33
Kuulisin mielelläni jos jollain ei-alkoholistilla olisi kerrottavana tapaus jossa on saanut Suomen Poliisilta verorahoilleen vastinetta. Minun kokemuksien mukaan Suomen poliisi on vain yksi elätti-virkamiesjoukko lisää muiden vastaavien seassa.

Vastauksia en ole saanut. Enkä kyllä pidätä hengitystä niitä odotellessa.

Ja kieltämättä, jotain sattui. Kävin valtion budjetin läpi Tammikuussa 2009. En suosittele, jos meinaatte Suomessa asua.
http://www.youtube.com/watch?v=cyhle6U7oNI

Sen jälkeen vielä pari pikku juttua, esim:
http://www.muutos2011.fi/vb/entry.php?315-Kaavapolitiikkaa
ja sitten lopullinen niitti oli se kun Poliisi ajoi valtion Skodan paskaksi rantaan päättyvällä metsätiellä kun halusivat tulla mua puhalluttamaan kun eivät jaksaneet kävellä pariasataa metriä. Itse olin liikkeellä maastoautolla. Ja kun se niitten koheltaminen niitä tietysti harmitti, kun puhalsin tietty nollat, ja varsinkin kun kysyin vielä että oliko se nyt järkevää tota Skodaa täällä rikkoa että oisittehan te voinu kävelläkkin, kun en minä täältä karkuun pääse. Ja sen jälkeen piti syynätä tietty se firman maasturi, josta puutui hallinnollinen katsastusleima papereista joka tietysti johtaa tulosidonnaisiin sakkoihin. Eli ne tulot on Suomessa tosi iso rikos. Ja Poliisille ei tietty pidä mennä huomauttelemaan valtion omaisuuden rikkomisesta.
Se oli pääsiäslauantai 2009. Sanoin poliisille että nyt muuten kävi niin että torstai 9.4.2009 olikin sitten viimeinen päivä jolta minä maksoin Suomeen veroja. Just silloin torstaina kävin tekemässä rikosilmoitusta yhdestä korruptiojutusta, mutta se poliisi vaan pyöritteli silmiään ja valitteli miten syyttäjiä on niin vaikea saada kiinnostumaan näistä jutuista. Ja kelakin oli just kantanut vittuilu kirjeen jossa luki että yrityksesi hakemat isyyspäivärahat jotka oli jääneet hakematta(kirjanpitäjän virheen vuoksi, se teki muitakin virheitä ja sai lopputilin ja uus halusi välttämättä hakea noikin vaikka sanoin sille että anna olla, tulee kuitenkin vaan vitutusta.) voitaisiin kyllä maksaa jos niitten maksamatta jättäminen olisi kohtuutonta, mutta koska se ei ole tapauksessasi kohtuutonta niin niitä ei makseta. No eipä sitäkään isyyslomalla kunnolla ehtinyt pitää kun piti selvittää verotarkastussimputuksessa vaadittuja ajopäiväkirjoja, joista niistäkään ei kuitenkaan löytynyt mitään virheitä.

+ 101 muuta pikku juttua.  15.5.2009 asuttiin Sveitsissä. Ja parempi niin. Koska päässä alkoi pyöriä jo teot jotka ovat oikeasti pahoja rikoksia.

Ja 59ikapodille sanoisin että miten tuo auttaa jos häirintä on sellaista että puhelin pirahtaa yhden kerran valomerkin aikaan tuntemattomasta numerosta niin ettei siihen ehdi koskaan vastata.

Sunt Lacrimae ei ole vieläkään kertonut miten minun olisi tullut laillisesti toimia kun numeron vaihto ja salaaminen ei tullut kyseeseen. Sellainenkin pikkuriesa oli että olin vastuuhenkilönä eri liikennejärjestelyissä joihin pitää ilmoittaa numero johon esim. poliisi voi soittaa vaikka yöllä jos on joku liikennemerkki kaatunut, eikä poliisi osaa nostaa sitä pystyyn. :facepalm: Samaten yövuorolaiset tarvitsevat jonkun teknisen tuen. Eli puhelimen sammuttaminekaan ei tullut kyseeseen.

EDIT: Tummensin ja alleviivasin jo, mutta edelleen pukkaa ihme kommenttia. Se numero joka on ilmoitettu pitää olla sellainen että siihen VASTATAAN KUN JOKU SOITTAA. ja se on ainakin mun käsityksen mukaan helpompaa jos puhelimen soittoäänen kuulee.  :facepalm:

Ja muutenkin se tuntuu väärältä että rehellinen joutuu sopeutumaan rikollisten mellastamiseen.

Topi Junkkarille, minun toimintani kestää päivänvalon kaikilta osin. Eikä minulla ole mitään hävettävää.
Minulla ei ole silti tarvetta niitä täällä käsitellä, mutta jos haluat niin mikäs siinä. Minulla on kaikkien ao. viranomaisten nimetkin tallessa, jotta voit vaikka tarvittaessa varmistaa asiat.

Nikopol, Joo tää kriittisyys ja komppaus on tosi hienoa. Itse olen silti enempi käytännön&toiminnan mies. Vituttaa jo kun tuli TAAS avattua suunsa tällä palstalla. Mutta tällä kertaa kommentit on kuitenkin sellaisia että kyllä minun niitä pitää agumentoida kun kerran tuli aloitettua. Tuskasta silti tuskin ymmärrät mitään. Jos on vuodesta 2005 nähnyt miten talouskriisi etenee ja kuplat paisuu jne yms. niin tympiihän se. Minä äänestin Perussuomalaisia jo 2007, eli Teemu Lahtista. 2011 en enää äänestänyt. Kuvittelin että vaalien jälkeen Muutoksen ideologia löisi itsensä nopeasti läpi kun kaikille selviää että Perussuomalaisten äänestäminen ei vaikuta mihinkään KOSKA DEMOKRATIA EI TOIMI. No PerusSuomalaisten äänestäminen ei vaikuttanut, mutta haittaako se ketään? EI.  Isä Soinin ja oraakkeli Halla-ahon perässä hihkutaan kuin pikkulapset. Parivuotta on kohta vaaleista mennyt ja poliisit ja viranomaiset saa tehdä ihan mitä lystää, niin silti Suomen Systeemikriittisimmällä foorumillakin vaan tupistaan ilman mitään konkretiaa. Moniko muu on esim. laittanut meiliä tai palautetta sinne Valkeakosken poliisille kuin minä? Aivan. Ei kukaan muu. Ihminen se Joni mikälie myös on, vaikka onkin poliisi. Jos vaikka 200 kansalaista kertoo hänelle jokainen omalla tavallaan, että ei pidä hänen toimintaansa asiallisena niin uskoisi viestin menevän perille. Nyt jos mun meili on ainoa niin sen voit kuitata jonkun erilaisen yksittäisenä purkauksena. Mitä se tietysti taitaa hyvin pitkälle ollakkin. Eihän Suomalaiset nyt sentään uskalla POLIISIA vastustaa, kun nehän on AINA oikeessa, kun peruskoulussa niin opettettiin. Tälläkin palstalla on vain vinguttu krijoitusvirheistä ja alatyylistä. Toimimattomia neuvoja kyllä riittää. Muitten suorituksia ei kyllä pääse hämmästelemään. Tämäkään koko tapaus ei olisi tullut edes julkisuuteen, ellei uhri olisi ollut Saksalaissyntyinen. Suomi tsuhna olis vaan puristellu kiveksiään ja tupissu kännissä. Se yksi yrittäjä sentään uhkas ampua ne kotiinsa yrittäneet poliisin retkut.

älkää avatko mulle enää uusia arugmentteja, vastaan näihin nyt aloitettuihin ja sitten laitan taas kynän pöydälle tällä palstalla.

Semiurbaani

Quote from: Leso on 10.08.2012, 17:30:16

Vai sattuiks jotain...?

Sattuu nyt ainakin sellaista, että minä teen valvojille ilmoituksen Leson häirikkökirjoituksesta.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

siviilitarkkailija

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

JoKaGO

Quote from: Mr.Carcass on 10.08.2012, 04:40:32
...
P. Hmm.... Noh.... (pettynyt ilme päällä) hmm... Anna olla viimeinen kerta!
M. Häh? (ja polisit poistuvat)

Voi juku!
Melkein samanlainen tapaus: Elvi oli kovin persoonallinen mummo. Kerran torilla seisoessaan hän katseli paikalla ollutta poliisimiestä. Poliisimies hetken tuijotti Elviä, jolloin tämä näytti poliisille kieltään. Poliisi ei hätkähdykseltään tiennyt, mitä tehdä, joten häneltä pääsi vähän kuin automaattisesti: "Hajaantukaa!"
"En ole koskaan repinyt p...ettäni kenenkään käskystä, enkä revi nytkään!"
Kuulemma kaksi lyijykynää meni poikki, ennenkuin kolmannella poliisimies sai kirjoitetuksi sakkolapun.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kuosto

Mistä syntyy kuvitelma, että vaihtoehdot ovat a) sokea usko virkakuntaan tai b) ei minkäänlaista luottamusta virkakuntaan? Voiko joku aivan oikeasti olla näin yksniittinen?

Mistä sikiävät nämä orjasielut, jotka hermostuvat heti, kun poliisien rikoksiin ja muihin väärinkäytöksiin puututaan?

Miksi juuri poliisin pitäisi olla julkisen valvonnan ja kritiikin ulkopuolella?

ekto

Nuorempana tuli useinkin hölmöiltyä ja aina välillä jouduin poliisin asiakkaaksi. Aina on heidän palvelu ollut ammattimaista vaikka oma käytös on ollut huonoa. Tuomiotkin ovat olleet enemmän kuin reiluja. Toki he tekevät virheitä, mutta hyvin harvoin lakia noudattava kansalainen joutuu syyttä ongelmiin.

Enemmän olen huolissani näistä vapauksia rajoittavista laeista joita nykyään tehtaillaan. Poliisi ja syyttäjä panee näitä vain toteen. Jos ja kun meininki menee brittiläiseksi, niin sitten ollaan pulassa.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Leso

Quote from: siviilitarkkailija on 10.08.2012, 16:08:21
Leson maailmakuva on mustavalkoinen vai pitäisikö sanoa sinivalkoinen. Vaihtoehdot ovat anarkia tai poliisivaltio.

Quote from: Semiurbaani on 10.08.2012, 20:06:08
Sattuu nyt ainakin sellaista, että minä teen valvojille ilmoituksen Leson häirikkökirjoituksesta.

Quote from: Kuosto on 11.08.2012, 09:24:14
Mistä syntyy kuvitelma, että vaihtoehdot ovat a) sokea usko virkakuntaan tai b) ei minkäänlaista luottamusta virkakuntaan? Voiko joku aivan oikeasti olla näin yksniittinen?

Mistä sikiävät nämä orjasielut, jotka hermostuvat heti, kun poliisien rikoksiin ja muihin väärinkäytöksiin puututaan?

Ylläolevien Lesoon kohdistuvien lainausten perusteella katson olevani oikeutettu menemään ohi aiheen.

Ja mitäköhän te muka Lesosta tiedätte?

Kuosto

Quote from: Leso on 12.08.2012, 00:22:24
Ja mitäköhän te muka Lesosta tiedätte?

Kysymykset, joihin vastausta odotetaan, kuuluivat näin:

Leso

Quote from: Kuosto on 12.08.2012, 20:38:41
Kysymykset, joihin vastausta odotetaan, kuuluivat näin: [...]

Ja tämän saman toistoon meni yli 20 tuntia. Wau.  ;D

Semiurbaani

Quote from: Leso on 12.08.2012, 22:36:22

Missä sinä olet noita kysynyt? Minusta sinä kyselit vain itsestäsi.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Kuosto

Quote from: Leso on 12.08.2012, 22:36:22

Ja nyt ne esitetään sinulle kolmannen kerran:

jörgen100

Äääh mitä suotta kyselemään, jos maailman kuva on tuota luokkaa, niin tuskin sitä pystyy itse ymmärtämään, puhumattakaan kysymyksen ymmärtämisestä.

Antaa katkerien poliisivaltion kannattajien pitää omat fantasiansa.

"Vapaudesta hetkellisen turvallisuuden tähden luopuva ei ansaitse kumpaakaan" Benjamin Franklin

Leso

Juuh-huoh. Oon niin katkera että silmissä sumenee ja kirpoo.

Yksinkertaisesti, jotta viisaimmatkin ymmärtävät:

"Ja mitäköhän te muka Lesosta tiedätte?" oli retorinen kysymys.

Kokka taas pystyyn, toverit, ja eteenpäin aiheessa.

Tui tui!  :-*

Kuosto

Quote from: jörgen100 on 14.08.2012, 08:43:02
Antaa katkerien poliisivaltion kannattajien pitää omat fantasiansa.

Muuten kyllä, mutta tuollaisten katkerien poliisivaltion kannattajien varaan myös poliisijohto laskee jatkuvat vaatomuksensa valtuuksien yms lisäämisestä.

Quote from: jörgen100 on 14.08.2012, 08:43:02
"Vapaudesta hetkellisen turvallisuuden tähden luopuva ei ansaitse kumpaakaan" Benjamin Franklin

Tästä olen jyrkästi samaa mieltä.

Topi Junkkari

Enpä usko, että Suomessa on poliisivaltion kannattajia ainakaan tänne klassillisesti kuuluvien kansan- ja uskontoryhmien parissa.

En tunnista naisystävässäni sen paremmin täyden anarkian kuin poliisivaltionkaan kannattajaa. Totuus kuitenkin on se, että Leso on viettänyt paljon aikaa Suomesta katsottuna "ulkomailla" (me kaikkihan olemme ulkomaalaisia melkein koko maailmassa), hankkinut oleskeluluvankin EU:n ulkopuoliseen maahan, ja omakohtaisesti tutustunut monenlaisiin viranomaiskäytäntöihin.

Olen itse, kokemukseeni tukeutuen, sitä mieltä, että Suomen poliisi on hyvä, muttei erehtymätön, ja poliisin tekemiä rikoksia tutkimassa pitäisi olla joku muu kuin toinen (mahd. naapuripaikkakunnan) poliisi. Voisin myös kokemukseni perusteella luetella muutaman maan, jossa poliisi tai miliisi on lähtökohtaisesti perseestä, mutta ei kai tällaisen mielipiteen ilmaiseminen tee minusta mustavalkoista, sinivalkoista, punamustaa (oi Karjala!) tai sinimustaa?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Leso

No mitä, kissako kielen vei?

Mitä uutta saksalaisesta ja/tai salakatselusta ja/tai poliisin väärinkäytöksistä?

jörgen100

Suomen poliisin kanssa EI kannata riidellä, vaikka voittaisikin, niin siitä maksaa sitten hinnan jatkuvana "pikku" kiusantekona.