News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Puolustaisitko Suomea aseellisesti

Started by Fatman, 07.08.2012, 19:55:02

Previous topic - Next topic

Sota: Puolustaisitko Suomea aseellisesti ?

Kyllä kaikissa tapauksissa, viimeiseen mieheen, Kollaa kestää
83 (45.4%)
Kyllä, mutta en nykypoliitikkojen johtamaa Suomea.
70 (38.3%)
En, yrittäisin luoda omaa uraa miehittäjän alaisuudessa
9 (4.9%)
En, omaiset turvaan, ja sitten karkuun
16 (8.7%)
En, karkuun vaan ja paskat muista
5 (2.7%)

Total Members Voted: 183

Voting closed: 10.08.2012, 19:55:02

Nikopol

Quote from: Kurvari on 07.08.2012, 21:33:11
Aika erikoinen ketju ja aika erikoinen kysymys sen alussa? En olisi uskonut miten luopioita osa tämän foorumin kirjoittajista osaa olla. Pitää vielä moista asiaa erikseen kysyä. Huh huh mitä touhua...

No no, ne nyt vain ilmoittautuvat joille asia (Suomen luovuttaminen ilman taistelua koska se on niin paska) on läheinen.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Emo

Quote from: Sirppiliiteri on 07.08.2012, 22:03:38
Otsikon kysymyskin, tuntuu aiheuttavan yökastelua foorumin miespuolisissa jäsenissä, joten otsikkoon kysymys. Heittäisitkö heinällä kotiisi tunkeutuvaa desanttia.

No en missään tapauksessa! Sehän saattaisi olla se korsi, joka katkaisee kamelinkin selän, ja uhri jää kitumaan. Kyllä on parempi ampua. Tämä siis näin naisnäkökulmana, en tiedä mitä miehet vastaavat. Jäädään kuulolle (tai näölle).

dothefake

Metsissähän jo thaimaalaiset huolehtivat marjamaiden puolustuksesta, joten doktriinin mukaan meille jää kaupunkien puolustus. Annetaan tulla lähelle ja sitten tuikitaan, ei anneta vihollisen asettua taloksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

veini

En puolustaisi. Minä olen siviilipalvelumies, eikä minulla ole muutenkaan aseenkantolupaa. Aseet tulisi riisua kaikilta suomalaisilta, sillä niitä ei tarvita yhtään mihinkään. Uusia koulu- ja perhesurmia kukaan ei halua lisää. Eikä muitakaan murhia tai tappoja. Sotiminen on sairasta.

Nikopol

Sata venäläistä kenraalia sadasta vastustaa sotaa. Sivistynyt kansa kutsuisi putinistisen rauhanarmeijan maahansa ilman niskoittelua, niin säästyttäisiin paljolta ikävältä.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Nissemand

Quote from: veini on 08.08.2012, 00:19:16
En puolustaisi. Minä olen siviilipalvelumies, eikä minulla ole muutenkaan aseenkantolupaa. Aseet tulisi riisua kaikilta suomalaisilta, sillä niitä ei tarvita yhtään mihinkään. Uusia koulu- ja perhesurmia kukaan ei halua lisää. Eikä muitakaan murhia tai tappoja. Sotiminen on sairasta.

Mutta poikavauvojen pippelien silpominen on ihanaa, värisevää ja väistämätöntä

Joojoo offtopic, mutta tuli tarve avautua
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Sunt Lacrimae

Epävirallisen "Huonoin Trolli 2012"- palkinnon jakamisesta päättävän komitean puheenjohtajana, sihteerinä ja ainoana jäsenenä myönnän kyseisen palkinnon juurikin tästä postauksesta jäsen veinille. Onnea ja menestystä!
Play stupid games, win stupid prizes.

Miniluv

Peikonhäntä näkyy sen verran, että "toimittaja" veini lähtee nyt valmistelemaan kotimetsälehteä pariksi viikoksi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Perttu Ahonen

Puolustaisin aseellisesti Suomea ja täysin riippumatta siitä minkälaiset tahot maamme johdossa sattuisivat olemaan.  Minä puolustaisin Suomen kansaa ja sen kansallisia rajoja. 

elukka

Suomalaisia olisi 2 000 000 vähemmän jos kaikki olisi kuten sinä talvisodan aikaan. Luku tulee, kun vertaa virolaisten ja suomalaisten väestönkehitystä kommarimiehityksen aikana. Siinäpä sitten soppii aika monta  koulu- ja perhesurmaa teherä, kun hulluillekin annetaan aseita.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

hoxpox

Saisiko lisävaihtoehdon: "Kyllä, mikäli en näkisi hyökkäykselle moraalista oikeutusta."

ikkala61

Olen valmis puolustamaan kommunisteja, homoja ja suomalaisia sammakoitakin. Kriisin päälle tullessa nämä asiat eivät merkitse yhtään mitään. Paskaa on maamme täynnä, mutta väkivalloin ulkomaista uloa tänne, ei käy.

Jouko

Kun miina-aseesta ja rypälepommeistakin luovittiin se on sitten siinä. Hanskat tiskiin vaan sotapojat.  Yhtä hyvin voimme lakkauttaa koko armeijan käyttökelvottomana. Maahantunkeutuja ei sellaisia moraliteetteja mieti jotta mitä asetta käyttää. Minä vain ihmettelen että upseerikuntakin on niin vellihousua nykyään ettei tästä puhu ei pukahda. Sekin vielä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

ikkala61

Sen verran tuli vielä mieleen, että SKP:een puheenjohtaja Aarne Saarinen taisteli ässä rykmentissä vihulaista vastaan kunniakkaasti. Kyllähän tämäkin meistä Suomalaisista jotain kertoo, oli kommari tai kypäräpappivaskisti. Saman kiven alta koko baletti.

siviilitarkkailija

Minä, vaikka kommareita vihaankin, voisin ilomielin astua komukoiden kanssa puolustamaan Suomea. Arvatkaapa miksi? No siksi koska siellä missä Suomea puolustetaan ei ole yhtään korporaatiokokoomuksen kommunistia. Isoisäni (R.I.P) totesi ettei korsussa kyselty puoluekantaa, eikä sodan jälkeenkään. Kunnon kommari on todennäköisesti miljoona kertaa parempi kaveri kuin kurssikeinottelua ja taloudellista varallisuuttasi vahtaava kokkare.

Mutta meillä aikuisilla on suurempi velvollisuus olla sotimatta. Meillä on velvollisuus miettiä kokonaiskuvaa. Meillä on velvollisuus miettiä nuorten sotaan innokkaiden ihmisten pitemmän ajanjakson etua. Elämä teoreettisen sodan kanssa on opettanut että sota on helppoa. Sota on helposti saatavilla. Sotaan on kätevä tarrautua. Siksi jonkun Martti Ahtisaaren elämäntyö on mielettömän vaikea ja haastava. Sodan alottajia on läjäpäin. Ahtisaaren Martteja on vain tämä yksi...siinä on ehkä kovin koskaan tapaamani jätkä. Lopettanut sodan ja kävelee pois ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ikuturso

Vastasin ykkösen. Jos vainolainen tulisi rajan yli, niin yrittäisin pitää omistani huolen.
Kriisitilanteessa nykyhallitus lakkaisi äkkiä olemasta, kun kenraalikunta astuisi remmiin. Kriisin jälkeen voitaisiin katsoa, ketä nykyhallituksesta on enää elossa tai maassa, jos ketään kiinnostaisi.
Veikkaan, että ne sodan keskeltä tänne tulleet tulokkaat, joita jotkut eivät haluaisi puolustaa, luikkisivat sodan alta tiehensä vips, eikä niitä tarttisi puolustaa.

Jos sota hävittäisiin, ja olisimme vaikkapa osa jotain isoa kommunistivaltiota, sitten saattaisin harkita loikkaamista muuanne.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Morsum

No kyllä sitä pitää ainakin näön vuoksi tapella, jos ei ihan kuolla kuitenkaan halua.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Anus

No huvikseniko luulitte minun RUK:n käyneen? Sotilasvalan mukaan eletään.

Lupaan tappaa, haavoittaa tai vangita Geneven sopimuksen mukaisesti Suomen presidentin päiväkäskyssään vihollisiksi määrittelemiä vihollissotilaita.

65 v täyttäneenä upseerin arvon omaavana voin komentaa alempiarvoisia, mutta minua ei voida enää komentaa, kun en kuulu reserviin. Hah!

Ksenofobi

"No totta helvetissä sitä ammutaan. Ei kai tässä kukaan jää sormi suussa tappamistaan vartoomaan."

Nimim. yks Lahtinen.

Ksenofobi

Kysymysvaihtoehdot ovat muuten erittäin hyvät ja kattavat. Pelkkä esim. "vastustan sotaa" on aika kökkö vastaus, koska perusteluja voipi sitten kysellä noiden vaihtoehtojen pohjalta.

Ksenofobi

Quote from: siviilitarkkailija on 07.08.2012, 22:27:10
Suomen aseellinen puolustaminen on parlamentaarisesti valitun eduskunnan päätettävä asia. Suomen aseellinen puolustaminen ei ole hallituksen vaan eduskunnan päätös vallitsevan tilanteen mukaisesti.

Jos tämä valitettava ja raskas päätös tehdään, on ymmärrettävä sodan ja kriisin henki. Sota ja kriisi eivät ole leikkiä vaan totista totta. Sodan vaatimat aseet ja tarvikkeet ovat aivan erilaisia kuin monet varusmiesaikana tutuiksi tulleet välineet. Jos näitä perintieisiä välineitä käytetään, käyttäjät kuolevat kuin kärpäset. Millään tavalla elämänsä uhraamisesta vastaavaa vaikutusta saamatta.

Eli kun tarsa ja hässi juhlivat miinasopimusta, sodassa tämä tarkoittaa n 50 000 suomalaisen taistelijan tappamista ilman mitään muuta vaikutusta kuin että he kuolevat peruuttamattomasti ja lopullisesti. Maahantunkeutuva vihollinen pääsee mihin tahansa kohteeseen nopeasti ja suuria menetyksiä kärsimättä. Minusta on kohtuutonta vaatia ketään käymään taistelua ilman puolustukselle elintärkeitä asejärjestelmiä. Tykistön, ilmavaivojen ja korvaavien asejärjestelmien kyky korvata miinat on olematon. 

vain täysi sekopää voi vaatia ketään puolustamaan valtiollista koskemattomuutta mallia Cajander 39. Ilman välineitä, ilman ruokaa tai edes ammuksia. Näinkin on päässyt käymään kun ihmiset äänestivät kokoomusta ja sosialisteja. Olemme sekopäinen valtio jota tolkku ei ole koskaan vaivannut.

Painavaa asiaa kirjoitit esim. miinoista. Olisiko kuitenkin niin että tähän miinasopimukseen on lähdetty vähän ketunhäntä kainalossa. Voisiko olla, että miinoja voidaan kuitenkin valmistaa paljon ja nopeasti hädän hetkellä? Onko muuten miinoittamisen harjoittelu armeijassa lopetettu?

Anus

Ketunhäntä on siinä, ettei nykyaikaisessa sodankäynnissä jalkäväkimiinoilla ole hevon paskan merkitystä.

Ei kai sieltä huopatossujoukko ole tulossa vintohtohkat kädessä.

Jalkäväkimiinoilla voidaan torjua pakolaislaumoja tms.

Revi siitä huumoria. Kenraalitkin nauraa.

Marjapussi

Hieman oudolta tuntuu, että useat valitsisivat Suomen puolustamisen vaalituloksen mukaan. Suomen realistiset viholliset ulkoiseen hyökkäykseen tulee idästä. Toki ruotsin "armeijakin" voi olla uhka, mutta sen aseena lienee tappaa Suomalaiset nauruun.
Sisäinen uhka on toinen mahdollisuus jos oikeauskoisia kultamunia pitkällä aikavälillä pyrkii muuttamaan Suomen kalifaatiksi. Kummassakin tapauksessa olen valmis tarttumaan aseeseen.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Joe

Quote from: Ksenofobi on 08.08.2012, 03:37:25
Quote from: siviilitarkkailija on 07.08.2012, 22:27:10
Suomen aseellinen puolustaminen on parlamentaarisesti valitun eduskunnan päätettävä asia. Suomen aseellinen puolustaminen ei ole hallituksen vaan eduskunnan päätös vallitsevan tilanteen mukaisesti.

Jos tämä valitettava ja raskas päätös tehdään, on ymmärrettävä sodan ja kriisin henki. Sota ja kriisi eivät ole leikkiä vaan totista totta. Sodan vaatimat aseet ja tarvikkeet ovat aivan erilaisia kuin monet varusmiesaikana tutuiksi tulleet välineet. Jos näitä perintieisiä välineitä käytetään, käyttäjät kuolevat kuin kärpäset. Millään tavalla elämänsä uhraamisesta vastaavaa vaikutusta saamatta.

Eli kun tarsa ja hässi juhlivat miinasopimusta, sodassa tämä tarkoittaa n 50 000 suomalaisen taistelijan tappamista ilman mitään muuta vaikutusta kuin että he kuolevat peruuttamattomasti ja lopullisesti. Maahantunkeutuva vihollinen pääsee mihin tahansa kohteeseen nopeasti ja suuria menetyksiä kärsimättä. Minusta on kohtuutonta vaatia ketään käymään taistelua ilman puolustukselle elintärkeitä asejärjestelmiä. Tykistön, ilmavaivojen ja korvaavien asejärjestelmien kyky korvata miinat on olematon. 

vain täysi sekopää voi vaatia ketään puolustamaan valtiollista koskemattomuutta mallia Cajander 39. Ilman välineitä, ilman ruokaa tai edes ammuksia. Näinkin on päässyt käymään kun ihmiset äänestivät kokoomusta ja sosialisteja. Olemme sekopäinen valtio jota tolkku ei ole koskaan vaivannut.

Painavaa asiaa kirjoitit esim. miinoista. Olisiko kuitenkin niin että tähän miinasopimukseen on lähdetty vähän ketunhäntä kainalossa. Voisiko olla, että miinoja voidaan kuitenkin valmistaa paljon ja nopeasti hädän hetkellä? Onko muuten miinoittamisen harjoittelu armeijassa lopetettu?

Suluttaminen kuuluu edelleen pioneerien koulutukseen. Kiellettyjähän ovat vain maastoon sijoitetut sakara- ja putkimiinat. Esim. tähysmiinat ovat sallittuja. Niitähän on kiva kylvää ja laukoa tietokoneella vaikka langattomasti ip-osoitteella. Hauskoja ylläreitä maastoon, maanteille ja rautateille. Kokoa vaikka kilosta megatonneihin. Tulenjohtajalle hauskaa. Tykkien lisäksi saa uuden lelun.

Ei se sakara/putkimiinasta luopuminen  50 000 sotilasta maksa, ehkä päivastoin. Kunhan käytetään peitteisen maaston mahdollisuudet hyväksi. Suomi on sissille ja pioneerille oiva työmaa.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

DuPont

Pappa kaatui Suomen puolesta. Tulee se vihollinen mistä päin itää tahansa, kyllä olen itsekin heitä estämässä. Tuo ei riipu mitenkään Suomen senhetkisestä hallinnosta.

Morsum

Ei se kannata osallistumistaan valita Jyrki Kataisen tai Jutta Urpilaisen mukaan. Mikäli Suomi tulisi olemaan vaarassa nykyhallituskauden aikana, olen varma, että muutoksia hallitukseen tulisi. Oppositiota tuskin olisi, mikäli Suome olisi oikeasti vaarassa oikeudettoman hyökkäyksen vuoksi.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Hy%C3%B6kk%C3%A4ys_by_Eetu_Isto,_1905.jpg

Tuo maalaus on aika hyvä.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Joe

Oikeutettua aseellista hyökkäystä suomenkaltaista valtioita  vastaan ei ole. Taloudellinen hyökkäys on nyt meneillään ja saatamme menettää verellä maksetun itsenäisyyden.

Suomen valtio on pitkälti olemassa ja kansalaisia ei ole kärrätty karjavaunuissa Siperiaan kiitos aseellisen puolustustahdon. Tosin varsin heikoin eväin kiitos Tannerin ja Cajanderin demarihallituksen.

Ilman Suojeluskuntia ja Lotta-järjestöä talvisota olisi hävitty.

Tätä perinnettä kunnioittaen menen ostamaan a-tarvikkeita pystykorvaan (kirotun kalliita ovat).

Nykyaikainen sodankäynti ei ehkä nöössisivareita kaipaa. Kova ydin kuitenkin on puolustusvoimissa tallella.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Jaska Pankkaaja

Quote from: Miniluv on 08.08.2012, 00:29:37

Peikonhäntä näkyy sen verran, että "toimittaja" veini lähtee nyt valmistelemaan kotimetsälehteä pariksi viikoksi.

No jaa, mää ainakin uskon että "journalisti veini" on vilpittömästi tätä mieltä :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

nevahood

QuoteNuo teesit kumoaa nykyhallituksen politiikka ja tehdyt nahkapäätökset ja EU. Suomi ei ole enää itsenäinen valtio, joten sitä ei kannata puolustaa ennen kuin itsenäisyys palautetaan.
Kysehän on Suomen - ei muiden EU-maiden - puolustamisesta. Puolustaisin Suomen itsenäisyyttä, jos käsky tulisi lailliselta esivallalta.

Jostain syystä en tahdo uskoa, että itänaapuria vastaan pitäisi puolustautua. Tosin arvaamatonhan se on, mutta jostain syystä en näe mitään syytä miksi Venäjän intresseissä olisi Suomen valloitus niin kauan kuin Venäjä pysyy venäläisenä. Sen sijaan monen muun maan esimerkin perässä tullaan menemään, eli hyökkääjä voi tulla hyvinkin rajojen sisäpuolelta tai vaikka sekä sisältä että länsinaapurista, kunhan siellä kantaväestö joutuu merkittävään vähemmistöön.
Suurkiihottaja Runeberg

Paasikivi

Riippuu olosuhteista. Jos tilanne on esim. sellainen että Suomessa on noussut valtaan kotimainen hirmuhallinto joka toteuttaa kansanmurhaa, ja sen syrjäyttämiseksi YK lähettää maahamme rauhanturvajoukkoja, niin ryhdyn ulkomaisten vapauttajien yhteistoimintamieheksi.

En siis anna mitään avointa valtakirjaa että olisin aina ja kaikissa oloissa Suomen puolella, riippumatta siitä mitä Suomi tekee, kuka sitä hallitsee ja miten "Suomen puolustaminen" määritellään.