News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hommalaisten suosikkipresidentti

Started by Tomi, 04.08.2012, 11:03:41

Previous topic - Next topic

Kuka on suosikkipresidenttisi?

K. J. Ståhlberg 1919–1925 edistyspuoluelainen
2 (1.7%)
Lauri Kristian Relander 1925–1931 maalaisliittolainen
1 (0.8%)
P. E. Svinhufvud    1931–1937 kokoomuslainen
4 (3.4%)
Kyösti Kallio 1937–1940 maalaisliittolainen
2 (1.7%)
Risto Ryti 1940–1943 1943–1944 edistyspuoluelainen
47 (39.8%)
Gustaf Mannerheim    1944–1946   sitoutumaton
27 (22.9%)
J. K. Paasikivi 1946–1950 1950–1956 kokoomuslainen
4 (3.4%)
Urho Kekkonen 1956–1962 1962–1968 1968–1978 1978–1982 maalaisliittolainen
13 (11%)
Mauno Koivisto 1982–1988 1988–1994 sosialidemokraatti
7 (5.9%)
Martti Ahtisaari 1994–2000 sosialidemokraatti
3 (2.5%)
Tarja Halonen 2000–2006 2006–2012 sosialidemokraatti
3 (2.5%)
Sauli Niinistö 2012 kokoomuslainen
5 (4.2%)

Total Members Voted: 118

Voting closed: 10.08.2012, 11:03:41

Tomi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080415909999_uu.shtml

Tarja Halonen nautti presidenttikausillaan kansan suosiosta. (MATTI MATIKAINEN)
Sauli Niinistön presidenttikausi on vasta alussa, mutta näkyikö tämä kyselyn tuloksissa?
Sauli Niinistön presidenttikausi on vasta alussa, mutta näkyikö tämä kyselyn tuloksissa? (JMETSO)
KESKUSTELE
Kuka on sinun suosikkipresidenttisi?

Iltalehden Taloustutkimuksella teettämässä kyselyssä selviää, että ykkössija vaihtui edellisestä mittauksesta.

Kyselystä myös selviää, miten tyytyväisiä kansalaiset olivat nykyiseen presidenttiin Sauli Niinistöön.

Lue viikonlopun Iltalehdestä yllätystulokset! Joku keskustelupalstalla kertoi, että: Tarja Halonen näköjään voitti ylivoimaisesti 36 % kannatuksellaan. Niinistö tuli kakkoseksi, jotain 22 %.
En kyllä käsitä miten Halonen voi olla näin suosittu. Vai tehtiinkö kysely pääosin Vihervasemmistotaustaisille?

Olen sen verran nuori (27), että tunnen kunnolla vain viimeisimmät. Muut olet kuullut historian tunneilta ja muuten jos jotain erikoista paljastetaan, joten vastaan Niinistö.
Ei siksi, että olisin Kokoomuslainen, kaukana siitä. Mutta vaikuttaa hyvältä, ainakin paljon parempi kuin edellinen.

Nollattu äänet, koska Ahtisaari vahingossa unohtui, pahoittelut.

Iltalehden kyselyssä oli vain neljä viimeisintä. Siinä Halonen vei voiton. Naisten suosio oli selkeä (lähes puolet naisista). Miehissä oli tasaisempaa, siellä Niinistö otti niukan voiton, en muista prosentteja, kun pikaisesti luin.

Sahaaja

Ihan muuten sivuhuomiona, vaihtoehdoista puuttuu Ahtisaari.

Jouko

Jouduin hiukan miettimään Rytin ja Marskin välillä, mutta päädyin edelliseen.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

pikkukolmonen

Selkee Kekkonen!! Olen kuitenkin sen ajan lapsia, joten jotain muistan sieltäkin kun UKK isällisen päättäväisellä otteella piti maatamme ruodussa.
"Banaanit ja lakritsat lopussa - juhlat on ohi"

Marjapussi

Quote from: pikkukolmonen on 04.08.2012, 12:14:53
Selkee Kekkonen!! Olen kuitenkin sen ajan lapsia, joten jotain muistan sieltäkin kun UKK isällisen päättäväisellä otteella piti maatamme ruodussa.

Minä en tuosta ryssän sätkynukesta pidä. C.G.E. M. ilman muuta.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

ikkala61

Semiurbaani

Quote from: Tomi on 04.08.2012, 11:03:41

Olen sen verran nuori (27), että tunnen kunnolla vain viimeisimmät.

Minä olen kunnolla keski-ikäinen enkä tunne yhtään presidenttiä saati että minulla olisi mahdollisuutta seurata yhdenkään presidentin virkatyötä.

Tämmöinen on hömppädemokratiaa parhaimmillaan, kertoa tärkeänä mielipiteitään asioista, joista ei tiedä yhtään mitään.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

dothefake

Olen ollut itsekin presidentti kansainvälisen järjestön riveissä, joten voinko olla asiassa jotain mieltä, Semiurbaani?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Marko Parkkola

Tarvitsemme lakimuutoksen joka sallii itävaltalaisten kehonrakentajien pääsyn presidentiksi. Tai sitten muinaisten lonkerohirviöiden. Ei tilanne ainakaan pahentua voisi.

Jouko

Edellinen presidentti oli kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Toivottavasti sellaiseksi jääkin. :flowerhat:
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Semiurbaani

Quote from: dothefake on 05.08.2012, 08:40:51
Olen ollut itsekin presidentti kansainvälisen järjestön riveissä, joten voinko olla asiassa jotain mieltä, Semiurbaani?

Sitähän ei mitenkään rajoiteta.

Eri asia sitten, onko niillä mielipiteillä  mitään arvoa ja onko mitään järkeä niitä "mielipiteitä" eli mielikuvia edes kysellä. Jokin viihdearvo sillä näyttää olevan, itse en ole ikinä ymmärtänyt mikä.

MaSazz

Suomen alamäki alkoi, kun saimme riesaksemme sos.dem pressan. HYVÄ SOSSUT! Ja Ryti on oma suosikkini.
Life sucks, and then u married bitch, who doesn't

dothefake

Quote from: Semiurbaani on 05.08.2012, 08:52:02

Eri asia sitten, onko niillä mielipiteillä  mitään arvoa ja onko mitään järkeä niitä "mielipiteitä" eli mielikuvia edes kysellä. Jokin viihdearvo sillä näyttää olevan, itse en ole ikinä ymmärtänyt mikä.
Voitko hyväntahtoisesti listata tärkeät asiat, joista kannattaa antaa oma lausunto.
-Tytti Tuppurainen

Tomi

Quote from: Jouko on 05.08.2012, 08:49:57
Edellinen presidentti oli kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Toivottavasti sellaiseksi jääkin. :flowerhat:
Edellisen presidenttimme kissa muuten kuoli:
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1591232/tarja-halonen-menetti-kissansa
Presidentti kertoi kissansa kuolemasta Twitterissä.

Tarja Halosen ollessa presidenttinä myös hänen kissansa, Miska ja Rontti, nostettiin julkisuuden valokeilaan. Miska kuoli noin vuosi sitten, ja nyt oli myös Rontin aika lähteä kissojen taivaaseen.

– Totuttelua elämään ilman kissaa. Rontti lähti Miskan luo, kirjoitti Halonen Twitterissä lauantaina iltapäivällä.

Machine Head

Mietin kolmikon Kallio, Ryti, Mannerheim välillä suosikkiani. Päädyin Mannerheimiin, vaikka ei Ryti ja Kallio sen huonompia olleet.
Inhokkipressa olisi ollut helpompi valita.

Marko M

Äänestin Risto Rytiä sillä hän toimi Suomen eduksi välittämättä itsestään, se on todellista isänmaallisuutta.
QuoteYlen Suuret suomalaiset -ohjelmassa (2004) suomalaiset saivat äänestää suurinta suomalaista. Risto Ryti sijoittui äänestyksessä toiseksi Mannerheimin jälkeen. Esiraati ei ollut valinnut Rytiä ehdokkaaksi, vaan hän nousi "mustana hevosena" suosioon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Risto_Ryti

Huonoin presidentti oli pyykkäriämmä, täydellinen rimanalitus, lähes maanpetturi , Demlalainen suomensyöjä.

MikkoAP

Quote from: Marko M on 05.08.2012, 09:14:39
Äänestin Risto Rytiä sillä hän toimi Suomen eduksi välittämättä itsestään, se on todellista isänmaallisuutta.
QuoteYlen Suuret suomalaiset -ohjelmassa (2004) suomalaiset saivat äänestää suurinta suomalaista. Risto Ryti sijoittui äänestyksessä toiseksi Mannerheimin jälkeen. Esiraati ei ollut valinnut Rytiä ehdokkaaksi, vaan hän nousi "mustana hevosena" suosioon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Risto_Ryti

Huonoin presidentti oli pyykkäriämmä, täydellinen rimanalitus, lähes maanpetturi , Demlalainen suomensyöjä.

Näin. Äänestin myös Rytiä. Sinänsä tuossa oli vähän hassua valita Mannerheim suurimmaksi suomalaiseksi, kun tämä ei edes ollut suomalainen.

Ryti meni Mannerheimin edelle minun laskuissani sen vuoksi, että Mannerheim päätyi Suomen itsenäisyyden suureksi puolustajaksi osittain vahingossa: jos tsaari olisi säilynyt Venäjällä vallassa, tuskin tsaarinupseeri Mannerheim olisi kannattanut Suomen itsenäisyyttä.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

JooJoo

Mun Suosikki on "EI PRESIDENTTIä".

Mutta toki jos te ette osaa ajatella itse, niin silloinhan on tietysti syytä aina olla joku hengellinen johtaja kertomassa mitä pitää ajatella.

Teiskolainen

Quote from: pikkukolmonen on 04.08.2012, 12:14:53

Kekkosen miehiä minäkin. Muistan Kekkosen ajan hyvänä aikana, jolloin pusikotkaan eivät olleet vielä naisväelle vaaraksi...

Semiurbaani

Quote from: dothefake on 05.08.2012, 09:04:18

Voitko hyväntahtoisesti listata tärkeät asiat, joista kannattaa antaa oma lausunto.

Voin hyväntahtoisesti jättää tämän typerän viestisi kokonaan kommentoimatta.

Alkuasukas

Nikolai I. Oli se sentään juhlavaa kun oli Suuriruhtinas eikä mitään tulsää Presidenttiä.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

VMJ

Ryti ja Mannerheim.

Äänestin Marskia, koska hän saanut viime aikoina niin paljon paskaa niskaa. Tietysti on mainittava, että Marskin ansiot pohjautuva suurilta osin presidenttiyttä edeltävään aikaan.
Homma ^^!!

Fincum

Quote from: MikkoAP on 05.08.2012, 09:48:40

Näin. Äänestin myös Rytiä. Sinänsä tuossa oli vähän hassua valita Mannerheim suurimmaksi suomalaiseksi, kun tämä ei edes ollut suomalainen.
:o
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Alkuasukas

Quote from: fincum on 05.08.2012, 19:50:51

Noh, jos äänestettäisiin itsenäisen Suomen Presidenteistä niin mukana ei olisi kuin Koivisto ja Ahtisaari. Koivisto on muutenkin joko paskin tai toiseksi paskin Presidentti koko historiassa, niin palkinto menisi Ahtisaarelle.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

l'uomo normale

Tällainen ketju on jo jossain homman uumenissa. Median kyselyissä tavisvastaajilla ei ole mitään historiantajua, uusin presidentti on aina parhaiden joukossa. Kun muissa maissa on vastaavia mediapelleilykyselyitä tehty, lähihistorian diktaattorit ovat oleet kansan mielestä suurmiehiä kuten Stalin tai Portugalin Salazar.

Vastaan että Väinö I.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

MikkoAP

Quote from: fincum on 05.08.2012, 19:50:51

Eipäs  :o :tellä

Ei ollut suomalainen, ei ruotsalainen, eikä ryssäkään. Sukutaustaltaan jonkinlainen yleiseurooppalainen aatelinen. Ei toki vähennä hänen itsenäisen Suomen eteen tekemänsä työn arvoa.

Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

JoKaGO

Koivisto. Hän on ainoa presidentti, joka ymmärsi jotain resevin upseerien ylennyksistä  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Viimeinen suomalainen

Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

dothefake

Quote from: Semiurbaani on 05.08.2012, 11:21:30
Quote from: dothefake on 05.08.2012, 09:04:18

Voin hyväntahtoisesti jättää tämän typerän viestisi kokonaan kommentoimatta.
Olen ylen kiitollinen, kun saan paistatella viisautesi loisteessa.

Toivoisin kuitenkin jonkinlaista ohjetta arvokkaiden mielipiteiden muodostamiseen, kun tunnut olevan niiden asiantuntija. Hyvä, että täälläkin joku pitää yllä tasoa.
-Tytti Tuppurainen