News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kunnallisvaalit, Marko Parkkola, Tampere, ps

Started by Marko Parkkola, 24.07.2012, 19:44:31

Previous topic - Next topic

Marko Parkkola

Koska PS osasto Hommassa on niin hiljainen, ajattelin yrittää elvyttää sitä tällä avauksella. Olen nimittäin todella kateellinen Muutos osastolle (erityisesti Astalle :) ), jossa tuntuu olevan imua enemmän kuin tarpeeksi.

Eli täällä olisi tarkoitus keskustella lähinnä Tampereen kunnallisvaaliasioista ja mitä minä ja muut Tampereen perussuomalaiset voisimme asialle tehdä. En katso pahalla, jos muidenkin kuntien/kaupunkien asioista puhutaan. Mikäli muut PS jäsenet eivät halua tehdä omaa ketjuaan, voivat he tuoda tässä ketjussa esille asioita joihin haluavat vaikuttaa. Olen hyvin solidaarinen, varsinkin kun Homma tarjoaa tilan :)

Ainoa mitä toivon on, että aiheet liittyisivät hommalaisiin aiheisiin. Itse olen hommalaisesti sitä mieltä, että tasa-arvon on koskettava kaikkia. Kaupunki ei saa esimerkiksi työhönotossa tai palvelujen leikkauksissa suosia maahanmuttajia.

Tässä muutama linkki alkuun:

http://markoparkkola.ehdolla.fi/
https://www.facebook.com/pages/Kunnallisvaaliehdokas-Marko-Parkkola/205337576259000
http://markoparkkola.blogspot.fi/

Tilasin käyntikorttejakin juuri ja yhden hienon kahvimukin itselleni muistoksi :)

(http://personal.inet.fi/koti/markoparkkola/kkortti.jpg)

Korteissa on toki puhelinnumero näkyvillä. En viitsinyt sitä laittaa nettiin noin vaan. Jos joku haluaa, sen saa minulta kysymällä tai löytyyhän tuo numerotiedustelustakin.

Eipä muuta tällä kertaa.

AstaTTT

Homma Marko^^^ nousuun!  :-*

Enteet ovat erinomaiset, koska kuvassasi on käytetty tehostevärinä vaalikynsilakkani väriä.  :-*

Tragedian synty

Onnea kunnallisvaaleihin. Ikävä sanoa, mutta nuo iskulauseet ovat äärettömän kuluneita. Tietenkin me täällä Hommassa aavistamme, mihin sana rehellisyys liittyy, mutta jollekulle se tarkoittaa absoluuttisia faktoja.  :facepalm:

Jos ehdokas viitsisi kirjoittaa tänne lyhyet, lauseen tai kahden pituiset kannanotot tärkeimmistä poliittisista linjoista, niin me yleisössä saisimme enemmän informaatiota kuin mitä yleensä ehdokkaista koskaan saa. Näiltä politiikan osa-alueilta ainakin toivoisin näkeväni pienet yhteenvedot:

• Puolustuspolitiikka
  • Ulkopolitiikka
  • Talouspolitiikka (erityisesti verotus)
  • Ympäristöpolitiikka
  • Sosiaalipolitiikka
  • Aluepolitiikka
Luulenpa, että maahanmuuttopolitiikasta, kehityspolitiikasta ja EU-politiikasta me täällä Hommassa tiedämme tai aavistamme itse kultakin ihan riittävän paljon. Kaikki nämä asiat eivät tietenkään liity millään tavoin kunnalliseen päätöksentekoon, mutta hyvähän ehdokkaasta on tietää mahdollisimman paljon. Ja ovathan valtuustot totta kai myös ponnahduslautoja eduskuntaan.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

kekkeruusi

Harmillisesti olen naapurikaupungin asukki, muuten olisin laittanut ääneni sinulle. Vaikka jo olen päättänyt olla PS:ää äänestämättä.

EDIT: edellisen kanssa samaa mieltä, ympäripyöreät lauseet eivät herätä innostusta äänestäjissä suuntaan tai toiseen. Parempi ottaa edes jotain vahvoja kantoja.

AstaTTT

Kalevan-poika, listasi oli hyvin kansallinen kunnallisen sijaan. Junes lähetti minulle tänään tietoa Forum24:n perustamasta Oulun kunnallisvaalikoneesta. Vaalikone kyselee tällaisia:
---

1. Oulun kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelut tulee turvata tarvittaessa veroprosenttia korottamalla.

2. Oulun kaupungin talouden kiristyessä tasapainotuskeinona tulee käyttää veronkorotuksia investointien karsimisen/siirtämisen sijaan.

3. Oulun kaupungin tulee järjestää palvelut kaikissa oloissa oman henkilöstönsä eikä ostopalveluiden kautta.

4. Oulun kaupungin tulee siirtyä jo tulevalla valtuustokaudella ns. pormestarimalliin, valita pormestari vaaleilla.

5. Oulun kaupunginhallitus tulee valita valtioneuvoston tapaan, puolueiden enemmistöön perustuen.

6. Haukiputaan, Yli-Iin, Kiimingin ja Oulunsalon kehittämiseen tulee panostaa enemmän kuin suhteessa niiden väkilukuun.

7. Oulun kaupungin tulee kattaa jo tulevan valtuustokauden aikana uusia kuntia, kuten esimerkiksi Kempele, Liminka ja Muhos.

8. Oulun kaupungin tulee varmistaa pohjaveden saanti Viinivaaran pohjavesihankkeen avulla välittämättä kustannuksista.

9. Nuorisotyöttömyys Oulussa on ratkaistavissa kaupungin omilla päätöksillä.

10. Oulun joukkoliikenne toimii nykymuodossaan hyvin, eikä kunnallisella joukkoliikennelaitokselle ole tarvetta.

11. Oulun keskusta tarvitsee Pohjois-Suomen keskuksena korkeita, vähintään 10-kerroksisia asuin- ja liikerakennuksia?

12. Oulun kaupungin tulee rakentaa Linnanmaan uimahalli mahdollisimman pian.

13. Oulun kaupungin tulee rakentaa uusi jääkiekkoareena, jossa voi järjestää myös muita yleisötapahtumia.

14. Ainakin Pohjois-Pohjanmaan museota, Oulun taidemuseota ja tiedekeskus Tietomaata ollaan niputtamassa yhteen organisaatioon. Oulun kaupungin tulee ostaa tätä varten entisen Åströmin nahkatehtaan tilat.

15. Hietasaari on paras sijoituspaikka Oulun huvipuistolle.

---

Kysymykset ovat siis erittäin paikallisia.

Markolle olisi varmaan hyvää sparrausta, kun täällä kysyttäisiin häneltä kantaa Tampereeseen liittyvistä asioista.  ;)

Marko Parkkola

Kalevan pojan kysymyksiin vastaan mielelläni sitten kun olen eduskuntavaaliehdokas, mutta käydään nyt kuntavaalit ensin :)

Nuo arvot ovat tosiaan kokeneet melkoisen inflaation. Mutta siksihän olen tässä ja muualla kirjoittelemassa, että minulta voi kysyä tarkentavia kysymyksiä.

Täytyy mainita, että en Tampereen asioista hirveästi vielä tiedä, mutta esimeriksi työssäni olen tottunut ottaman selvää asioista. Eli jos en jotain tiedä, sitten kyselen ihmiisiltä.

AstaTTT

^ Kukaan ei ole Marko syntyessään.  8)  :roll:  ;D

Tragedian synty

Quote from: Asta Tuominen on 24.07.2012, 20:09:55
:nips:

Tuo on kyllä ihan totta, mutta jostain syystä en jaksa kiinnostua paikallispoliittisista asioista. Olen helsinkiläinen, mutta voi olla, että jo ennen vaaleja muutan täältä opiskelupaikan perässä muualle. Ja missä aion opiskella, en takuulla tule loppuelämääni elämään. Sitä paitsi täällä Helsingissä olen todennut, että voisin ihan hyvin äänestää vaikka Vasemmistoliittoa, he kun yksissä tuumin vastustivat sitä hirviöhotellia Katajanokalle. Minulle kunnallisvaalit ovat vain eräänlainen gallup, jossa haluan osoittaa, mitä tuen. En halua, että media pääsee riemuitsemaan jostain antijytkystä.

Ja jos tieni johtaa Tampereelle, äänestän Markoa ennemmin kansallisen politiikan perusteella, esimerkiksi tukeakseni häntä eduskuntaan vaaleissa 2015. Loppujen lopuksi nuo asiat liittyvät arvoihin. Jos Marko on niissä kaikissa samaa mieltä kanssani, voin huoletta uskoa, että sama pätee myös paikallispolitiikassa, josta minä takuulla ymmärrän vielä vähemmän. (Olen tainnut käydä Tampereella kolme tai neljä kertaa.)

Marius

Voisiko tamperelaisille välittää yleisluonteisen tiedonannon, että ei ole pakko ajaa vasenta kaistaa.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Tommi Korhonen

Kiitos aiheesta. Juuri nyt en lomalta hirveästi osaa reagoida, mutta arvostan aloitettaisiin ja tulen todella kyselemään.

Olet ollut muuten aktiivisen ja järkevän oloinen täällä forumilla. Oikein erinomaista.

Heikki Luoto on ollut oma suosikkini, hänen tarkastuslautakuntaepisodi osoitti paljon. Onko Treen persuilla miten hyvä yhtenäinen näkemys asioista ja samaan hiileen puhaltamisen henki?
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Marko Parkkola

Ainakin mitä Heikin kanssa olen puhunut, niin paljon samansuuntaista mielipidettä löytyy. Painotuksia on vähän eri suuntiin, mutta suurempia eroja ei taida löytyä. Näistä painotuksista sen verran, että perussuomalaiset ovat siitä mielenkiintoinen puolue, että jäseniä ja ehdokkaita on poliittisen kirjon kummastakin päästä.

Itse olen sieltä keskipisteen oikealta puolelta. En näe suurta valtion tai kunnan roolia kovin mielekkäänä kaikissa asioissa. Toisaalta nyt kun rahaa tuhlataan kaikkeen sellaiseen joka ei perustamperelaista millään tavalla hyödytä katson että silloin ei myöskään tingitä kuntalaisten asioista. Jos kuntalaisten asioista lähdetään leikkaamaan, sitten on leikattava myös muustakin. Eli voitaisiin sanoa, että toimisin tällä hetkellä perustamperelaisen edunvalvojana.

Mutta täytyy sanoa, että kumman hiljaista on ollut Tampereella. En ole kuullut juuri mitään vaaleihin liittyvääkään mistään. Lohdullista on se, että en ole kuullut muiltakaan puolueilta mitään.

hattiwatti

Hallinnon läpinäkyvyys. Keinot miten sitä toteutettaisiin. Beppe Grillon johtama kansanliike mikä ajaa tuota Italiassa on noussut aivan massiiviseen suosioon. Niillä on aivan selkeät menetelmät vaaliohjelmissaan miten tämä toteutettaisiin. Tällä tavoin saadaan kiinteistö yms. suhmuroinnit alas. Ne on monessa kunnassa aivan massiivinen rahareikä. Vanhat puolueet eivät tule asiaa ajamaan, koska heillä on liikaa vanhaa painolastia kaikissa kuvioissa.

PS muutenkin Soinin suulla kampanjoi muutenkin korruptiota vastaan, mutta ne vielä julkaisemattomat PS kunnallisvaaliohjelmien luonnokset jotka olen nähnyt ovat täyttä roskaa. Kunnallisvaaliaiheita ei juuri lainkaan, ainoastaan toistoa vanhoista valtakunnanpoliittisista aiheista. Ei mitään konkretiaa korruptio- aiheesta mikä olisi persujen suurin mahdollisuus. Tietenkin tämä liittyy persujen olemattomaan organisaatioon minkä ansiosta ihmiset joilla ajatuksia eivät saa niitä ohjelmiin asti, mutta en nyt häveliäisyyssyistä julkisella foorumilla kerro yksityskohtia kuviosta miksi ohjelmaluonnos on niin huono kuin on. Siksi on erittäin tärkeää, että visionäärisemmät ehdokkaat alkaisivat verkostoitua keskenään - vaikka tällä foorumilla - ja alkaisivat pohtia menetelmiä miten tähän kunnalliskorruptio-ongelmaan vosi vastata. Konkreettisten ehdotusten julkituoja voittaa koko potin, sillä tärkeämpää aihetta ei voi olla.

Heikki Luoto Tampereelta on tutkinut julkisen sektorin loputonta paisumista. Hänen kanssaan kannattaa ehdottomasti keskustella miten asiaan voisi vastata kunnallistasolla.

hattiwatti

Quote from: Marko Parkkola on 24.07.2012, 20:38:28

Mutta täytyy sanoa, että kumman hiljaista on ollut Tampereella. En ole kuullut juuri mitään vaaleihin liittyvääkään mistään. Lohdullista on se, että en ole kuullut muiltakaan puolueilta mitään.

Ongelma on PS organisaatio. Sen puutteen ansiosta kunnallisvaalisaldo tulee olemaan puolueella vähäisempi kuin jos asia olisi kunnossa. Tämä oli merkittävä syy surkeaan presidentinvaalimenestykseenkin, mistä moni enemmän tosissaan oleva puolueaktiivi valittikin - mutta tämä ei ole johtanut yhtikäs mihinkään oikeisiin parannuksiin. Kunnalisvaalien kenttäkoordinaattoreita on sietämättömän vähän muihin puolueisiin verrattuna, koska asemiin pääsevät vain johtoklikille varauksettoman uskolliset tahot.  Nii ja se surkea kunnallisohjelmaluonnoskin tulee vaikuttamaan asiaan, jos lopullinen versio on edes puoliksikaan niin huono kuin tähänastinen.Jos olet puolueessa sisällä, niin rummuta tästä keskeisestä aiheesta niin paljon kuin pystyt. Organisaatio kuntoon. Tosin et ole ainoa, ja tähän mennessä puhe ei ole johtanut mihinkään, mutta ehkä jonain päivänä kun asiasta mökkälää pitävien määrä kasvaa yli kriittisen rajan voisi jotain tapahtuakin....

Arvoton

Voisi olla asiaa tarkastella Mansen amisten "kansainvälisyyttä", jos niillä on taipumusta järkätä tänne siivoojia ja tiskaajia kolmannesta maailmasta. Yksi siivooja maksaa kovin paljon, kun hän ensin kuluttaa koulun tuolia ja opetusvehkeitä kolme vuotta alan koulutuksessa, johon hän ei tule koskaan hakeutumaan (pääseminenkin voi olla vaikeata, mutta ei ainoa totuus).

hattiwatti

Nämä pari klassikkovideota eräältä kunnanvaltuutetulta, joka törmäsi suhmurointitapauksiin ovat mainota materiaalia. Opettavat miten sitkeästi pitää toimia vääryyksiin törmätessä, ja miten vanhat puolueet eivät osaa muuta kuin poistaa listoiltaan kielletyistä asioista puhuvat.

http://www.youtube.com/watch?v=gvbI6kiEXNo

http://www.youtube.com/watch?v=Yy24b4cOmc4

Marko Parkkola

Ei tullut uni niin piti tulla kurkkaamaan mitä täällä tapahtuu. Huomisesta työpäivästä tulee näillä näkymin mielenkiintoisen väsynyt.

Quote from: hattiwatti on 24.07.2012, 20:39:03
Heikki Luoto Tampereelta on tutkinut julkisen sektorin loputonta paisumista. Hänen kanssaan kannattaa ehdottomasti keskustella miten asiaan voisi vastata kunnallistasolla.

Totta. Olenkin Heikin kanssa jutellut hommakerhoissa ja PS tilaisuuksissa. Käsitykseni mukaan Heikki on hoitanut hienosti valtuutetun pestinsä ja toivon, että hän jatkaa samassa pestissä taas vaalien jälkeen. Ikävää onkin, että joudun kilpailemaan aika paljon samoista äänistä hänen kanssaan. Toivoisinkin, että voisin tuoda uusia ääniä puolueelle ja Heikki saisi pitää omansa.

Jos joku haluaa tulla nykäisemään hihasta, niin olen lauantaina olutravintola Pekossa (entinen olutravintola Ville Hatanpäällä) iltapäivästä, sanotaan nyt ainakin klo 17-19. Täysin epävirallinen tilaisuus ja saatan pari oluttakin olla nauttinut ja jatkaa nauttimista pidempäänkin.

hattiwatti

Quote from: Marko Parkkola on 25.07.2012, 00:42:27
Ei tullut uni niin piti tulla kurkkaamaan mitä täällä tapahtuu. Huomisesta työpäivästä tulee näillä näkymin mielenkiintoisen väsynyt.

Quote from: hattiwatti on 24.07.2012, 20:39:03

Totta. Olenkin Heikin kanssa jutellut hommakerhoissa ja PS tilaisuuksissa. Käsitykseni mukaan Heikki on hoitanut hienosti valtuutetun pestinsä ja toivon, että hän jatkaa samassa pestissä taas vaalien jälkeen. Ikävää onkin, että joudun kilpailemaan aika paljon samoista äänistä hänen kanssaan. Toivoisinkin, että voisin tuoda uusia ääniä puolueelle ja Heikki saisi pitää omansa.

Se, että Heikki on samassa vaalipiirissä ei estä sitä, että vakavasti keskustelette julkisen sektorin pöhötaudin torjumisesta, mikä on nimenomaisesti kunnallispoliittinen aihe. Kehitätte jotain laajempaa ohjelmaa aiheesta, ja koitatte saada mahdollisimman monen PS-kunnallisvaaliehdokkaan (ja miksei muutoksenkin tai muidenkin) asettumaan tämän aiheen taakse.

PS johtoklikki ei tule tekemään tälläistä puolestanne. Eikä pystyisi, koska on liian pieni ja kuormitettu koska sen kokoa ei suostuta kasvattamaan vaikka on mediassakin kansanedustajatasolta vaadittu. Ainoastaan tämänkaltainen toiminta, että älykkäämmät ehdokkaat alkavat itsenäisesti luoda ohjelmiaan, asiantuntijaverkostoaan, epämuodollista organisaatiota ja tarjoavat tämän kaikkien muidenkin käyttöön on persujen ainoa toivo. Puoluejohdon touhu on jo nähty eikä sen varaan voida jättäytyä - ainoa toivo on ruohonjuuritasolla. Hommafoorum on hyvä kanava pohtia laajemmankin porukan kanssa millaista kaikkea politiikkaa oikeasti voisi alkaa ajamaan, koska niin monella täällä kirjoittavalla on aivan varmasti ajatuksia aiheesta. Kaikelle kansalle avoin, interaktiivinen kommunikaatio muutenkin luo miellyttävämmän vaikutelman kuin perinteinen ylhäältä johdettu kabinettipolitiiikka.

Marko Parkkola

Vaalien kunniaksi mahtipontisempaa avatar-kuvaa ;D

Otan jäsen hattiwatin ehdotukset vakavaan harkintaan ja keskustelen asiasta Heikin kanssa seuraavan kerran kun olemme niin humalassa, ettemme muista keskustelusta mitään seuraavana päivänä. Hommakerhossa näitä asioita on äärimmäisen hyvä pohtia, kun mukana on yleensä muidenkin puolueiden kilpailijoitaedustajia.

Marko Parkkola

Muutoksia ohjelmaan. Lähden viikonlopuksi Ouluun natseilemaanmoikkaaman Junesta jne., joten en ole lauantaina Pekossa. Joku toinen kerta sitten.

kekkeruusi

^Muista sitten sumutinpullo mukaan, jos vaikka joku kaljupää vasuri alkaa uhoilemaan eteisessä. :P

AstaTTT

Quote from: Marko Parkkola on 25.07.2012, 18:29:00
Muutoksia ohjelmaan. Lähden viikonlopuksi Ouluun natseilemaanmoikkaaman Junesta jne., joten en ole lauantaina Pekossa. Joku toinen kerta sitten.

Tä! Mulle kans yksäriä tapaamisesta!  ;D

nuiv-or

Quote from: Asta Tuominen on 25.07.2012, 21:12:58

Radikaalioikeiston verkostoitumisesta kyse. Oulun nähtävyyksiä mm. Kirkkotorin koulutuskeskus. Se tulisi merkitä kyltillä  "täällä natsiarkistoon ja joukkoon kuulumaton, siististi pukeutunut, epäilyttävän oloinen radikaalioikeistolainen teki hyökkäyksen seksuaalivähemmistöjä kohtaan ja yritti salamurhata maltillisen vasemmistolaistaustaisen kansalaisaktivistin 19.7.2012". Siitä tulisi Leninin mausoleumin veroinen turistikohde, unohtakaa Guggenheimit. Muistotilassa tulisi olla ehdoton hiljaisuus.

AstaTTT

Quote from: Junes Lokka on 25.07.2012, 21:28:32
Quote from: Asta Tuominen on 25.07.2012, 21:12:58

Radikaalioikeiston verkostoitumisesta kyse. Oulun nähtävyyksiä mm. Kirkkotorin koulutuskeskus. Se tulisi merkitä kyltillä  "täällä natsiarkistoon ja joukkoon kuulumaton, siististi pukeutunut, epäilyttävän oloinen radikaalioikeistolainen teki hyökkäyksen seksuaalivähemmistöjä kohtaan ja yritti salamurhata maltillisen vasemmistolaistaustaisen kansalaisaktivistin 19.7.2012". Siitä tulisi Leninin mausoleumin veroinen turistikohde, unohtakaa Guggenheimit. Muistotilassa tulisi olla ehdoton hiljaisuus.

Kirkkotorin porstuaan pitäisi saada sitten elävänkokoinen pahvinukke siitä siistinoloisesta punapaidasta, jonka eteen voi sytyttää tuohuksen kaikkien kaasuiskujen kohteeksi joutuneiden (ml. suokaasu) muistoksi.  :)

Marko Parkkola

Yritän olla päästämättä kaasuja Oulussa, joskin siitä syntyy selvä terveydellinen riski minulle. Emme kuitenkaan kaipaa causteja nyt.

Marko Parkkola

Äärioikeisto kokoontui Oulussa. Kaasutuksen lomassa puhuttiin kuntapolitiikkaakin. Mielenkiintoinen reissu oli. Nyt takas Tampereelle.

Tragedian synty

Quote from: Marko Parkkola on 24.07.2012, 20:38:28
Itse olen sieltä keskipisteen oikealta puolelta.

Quote from: Marko Parkkola on 28.07.2012, 20:36:27
Äärioikeisto kokoontui Oulussa.

Tuo tosiaan taitaa nykyään olla äärioikeiston määritelmä. Toinen ääri taas on niin kaukana, ettei suomalainen media ole sitä huomannut ainakaan niin pitkään, kun minä olen mediaa seurannut.

Luin mökillä jokin aika sitten vanhoja Suomen Kuvalehtiä. Eräässä vuodelta 1989 olevassa oli laaja artikkeli syrjäytymisestä, ja eräs väliotsikko lupaili tarkastelua rasismista. Mielenkiinnolla aloin lukea, kun mietin mitä mahtoi olla rasismi sinä vuonna. Joku SMP:n kansanedustaja oli ehdottanut pakolaiskiintiön supistamista! :o

Marko Parkkola

Oulun reissun saldona oli myös flunssa joka jatkuu vieläkin. Mutta positiivista on että käyntikortit ja uusi kahvikuppini saapui juuri!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151027291114773&set=a.10150170564804773.312602.692269772&type=1&theater

Pitäisi näkyä ilman FB tiliäkin. Ja näkyy näköjään puhelinnumeronikin kun oikein tihrustaa. Oh well, what the hell - lauloi McWatt.

Marko Parkkola

Tamperelainen näkyy aloittaneen kunnallismainonnan. Artikkelin aihe on väitetty ehdokaskato kunnallisvaaleissa. Ei ole ehdokaskadosta kuullutkaan tätä ennen. No, sellaista ei kuulemma Tampereella ole.

Sen sijaan on mielenkiintoista laskea kuinka monta riviä ilmaista mainosta eri puolueet saavat.

Ensimmäisenä mainitaan Kokoomus. Heidän Tampereen Kokoomuksen aluejärjestön puheenjohtajaa haastatellaan hänen Bulgarian matkan ja kokoomuslaisten kuntavaalistartin välissä. Haastattelun yhteydessä mainitaan montako ehdokasta kokoomuksella on ja että ovat RKP:n kanssa vaaliliitossa (mikä yllätys! not!) ja muutama kokoomuslainen nimikin mainitaan.

Seuraavaksi haastatellaan keskustan apulaispormestaria. Mainitaan keskustan ehdokkaiden lukumäärä ja erään laulavan kansanedustajan nimikin.

Sitten tulee vihreät ja heidän puheenjohtajansa sekä ehdokkaiden määrä.

Lopuksi demarit, heidän puheenjohtaja.

Riveinä laskettuna ilmaisen mainoksen määrä on seuraava:
45 kokoomus
17 sdp
13 keskusta
12 vihreät
1 rkp (kokoomuksen yhteydessä)

Pienessä ruudussa jutun yhteydessä mainitaan tämän hetkinen valtuuston kokoonpano lukumäärissä. Itse leipätekstistä jäi kokonaan mainitsematta vasemmistoliitto, perussuomalaiset, kristillidemokraatit, skp.

Vastaavaa oli havaittavissa neljä vuotta sitten Keiteleellä, jossa oli kokoomuksen riveissä ehdolla. Paikallislehdessä oli 5 palstaa keskustaa, 1 palsta demareita, 1 palsta vasemmistoliittoa ja 3 riviä kokoomusta. Muita ei ollut ilmeisesti soveliasta mainita ollenkaan.

Mitä tästä opimme? Emme sitten yhtään mitään!

Kuvitteellinen hahmo

Eiköhän täältä tule ainakin yksi ääni, mikäli kirjat tulee siirrettyä tässä Tampereelle niin kuin tarkoitus on.  Tällä hetkellä Tampereella ps:llä on neljä valtuutettua, vaikka ei välttämättä otollisinta perussuomalaisten aluetta ole niin eiköhän kannatus nouse neljän vuoden takaisesta. Täten perussuomalaisia tulee kyllä läpi enemmän, eikä tarvitse toivottavasti Luodonkaan putoamistakaan pelätä.  :)

Marko Parkkola

Tänään oli sitten koko artikkeli PS:ää Tamperelaisessa :o