News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-07-20 Kristittyjen ramadan-kirjasessa rukoillaan muslimien uskoontuloa

Started by Suomi2050, 20.07.2012, 13:27:14

Previous topic - Next topic

Marius

Aivan oikein kirkolta sinänsä. Mutta jos nyt sitten lyhyehkön ajan kuluessa kävisikin niin, että joukoittain muslimeja kääntyisi kristityiksi ja hakeutuisi kirkon organisaatioihin toimimaan, niin voisiko näiden alunperin islamilaisten ihmisten vilpittömyyteen koskaan täysin luottaa?
Itselleni tulisi kyllä mieleen, että nyt on ketunhäntä uuskristityillä kainalossa ja todellinen pitemmän tähtäimen tarkoitus ja tavoite onkin luoda hajaannusta kirkkoon sisältäpäin.
Muistammehan mitä koraani sanoo mm. islamista luopumisesta ja vääräuskoisille valehtelusta.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Marko M

Emo

Quote from: Marius on 20.07.2012, 13:46:15
Aivan oikein kirkolta sinänsä. Mutta jos nyt sitten lyhyehkön ajan kuluessa kävisikin niin, että joukoittain muslimeja kääntyisi kristityiksi ja hakeutuisi kirkon organisaatioihin toimimaan, niin voisiko näiden alunperin islamilaisten ihmisten vilpittömyyteen koskaan täysin luottaa?
Itselleni tulisi kyllä mieleen, että nyt on ketunhäntä uuskristityillä kainalossa ja todellinen pitemmän tähtäimen tarkoitus ja tavoite onkin luoda hajaannusta kirkkoon sisältäpäin.
Muistammehan mitä koraani sanoo mm. islamista luopumisesta ja vääräuskoisille valehtelusta.

Kirkkoon luodaan hajaannusta jo nyt sisältä(kin)päin erittäin ansiokkaasti, mitään lisää tähän prosessiin ei muslimitaustainen käännynnäinen voi tuoda. Sen puoleen olen täysin rauhallinen.

Jos henkilö kykenee julkisesti lausumaan uskovansa Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja Jumalan Poikana, hän todennäköisimmin tuota tarkoittaa. Muslimille on kohtalainen kynnys päästää tuo lause suustaan, ja oletan, että tuo takertuu monen suomalaisen tapakristitynkin kurkkuun.

Muslimien puolesta tulee rukoilla, rukoillaan, ja toivotan muslimit erittäin tervetulleiksi kristilliseen yhteisöön etsimään ja löytämään  :)

AjatusRikollinen

Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

jmm

QuoteOppaassa kehotetaan rukoilemaan muun muassa, että islamilaisen voiman yön aikana "Jeesus ilmaisisi itsensä yliluonnollisesti unien ja näkyjen kautta" ja että Jeesus ilmestyisi muslimeille paaston loppujuhlissa.

Tuohan vaan vahvistaisi muslien uskoa koska hekin odottavat Jeesuksen paluuta.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Nestori K Kunnari

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Marius on 20.07.2012, 13:46:15

Seurakunnan seassa on aina myös teeskentelijöitä, ulkokultaisia ja jumalattomia, jotka eivät kuulu Kristuksen valtakuntaan. Heidän pelostaan evankeliumia ei tietenkään pidä jättää julistamatta. (Ja toisaalta kukaan ihminen ei ole luonnostaan niin vilpitön, että ei voisi myös pettää toisten luottamuksen.)

Tässä Jeesus käsittelee asiaa vertauskuvan keinolla:

Quote"Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.

Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?' Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'

Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

(Evankeliumi Matteuksen mukaan 13:24-30)
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

IDA

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8702-rissanen-ramadan-on-hyva-rauhoittaa

Onhan tuossa tietysti tiettyä pointtia, mutta herää kuitenkin kysymys, että voiko puolesta rukoileminen olla jonkun vastaista toimintaa? Itse rukouskirjaahan ei varmaankaan jaella muslimeille Ramadanin aikana, eikä se varmaankaan häiritse sen viettoa mitenkään.

Lähi-idän perinteet taas ovat Lähi-idän perinteitä. Tuskin tuota kirjasta sielläkään jaellaan. Monissa maissa se olisi jopa hengenvaarallista.
qui non est mecum adversum me est

Aapo

Koska itsekin toivoisin muslimeista tulevan ateisteja, en näe mitään pahaa siinä, että kristityt toivovat muslimeista tulevan kristittyjä.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Emo

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8702-rissanen-ramadan-on-hyva-rauhoittaa

QuoteYhteiskristillisessä rukousoppaassa rohkaistaan rukoilemaan muslimien kääntymisen puolesta näiden pyhän kuukauden aikana. Oppaan takana on myös luterilaisia lähetysjärjestöjä ja Kirkon lähetystyön keskus. Suomen Lähetysseuran johtaja Seppo Rissanen kertoo, miksi Lähetysseura jättäytyi pois oppaan julkaisijoista.

Rissasen mukaan opasta julkaisevilla järjestöillä on hyvin erilaisia käsityksiä kristinuskon ja islamin välisistä suhteista, eikä Lähetysseura voi olla mukana julkaisuissa, joiden linjasta ei ole yksimielisyyttä.

Rissanen arvioi, että jännittyneessä tilanteessa hyvääkin tarkoittavia lausuntoja voidaan tulkita väärin.

– Kristinuskon ja islamin välisissä suhteissa on paljon jännitteitä, eikä niitä pidä missään tapauksessa lisätä, Rissanen kommentoi Kotimaa24:lle.

Hänen mukaansa olisi tärkeää pohtia, miten muslimit ja kristityt voivat toimia yhdessä rauhan ja uskonnonvapauden lisäämiseksi kaikkialla.

Rissasen mukaan Lähi-idässä toisten uskontojen juhla-aikojen kunnioittamisella on pitkät perinteet. Toisen uskonnon edustajia kutsutaan mukaan tärkeisiin juhlatilaisuuksiin. Lähetysseuran yhteistyökirkkojen edustajat vierailevat islamilaisissa maissa säännöllisesti muslimien juhlissa, ja myös muslimit osallistuvat kristittyjen juhliin esimerkiksi jouluisin.

Rissanen kuvaa ramadania muslimeille kaikkein tärkeimmäksi juhla-ajaksi, jolloin muslimit keskittyvät rukouksiin ja hyviin tekoihin, joita Jumala heiltä odottaa.

Voimme hyvin rukoilla muslimien puolesta ja heidän kanssaan, mutta tällaista juhla-aikaa ei tule käyttää toisen uskonnon vastaiseen toimintaan, Rissanen toteaa.

– Muslimien juhla-aikojen kunnioittaminen ei tarkoita sitä, ettemmekö haluaisi kutsua heitä myös kuulemaan evankeliumin hyvää sanomaa.

Kristillinen rukous on siis "toisen uskonnon vastaista toimintaa"   :flowerhat:

Ja mikä poppoo tämä SLS sitten oikein on? Sehän on mokukirkon virallinen lähetysjärjestö.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_L%C3%A4hetysseura

QuoteSuomen Lähetysseura (SLS) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon virallinen lähetysjärjestö. Se perustettiin vuonna 1859 "levittämään niihin kansoihin, jotka eivät ole vielä kristityitä, Kristuksen evankeliumia, niin kuin sitä evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksen mukaan opetetaan."

Todennäköisesti SLS kohta irtisanoutuu tuosta lainauksessa mainitusta alkuperäisestä tavoitteestaan, sillä onhan se nyt vähintäänkin rasismia mennä maailman ääriin tuhoamaan alkuperäiskulttuureita ja -uskomuksia!!

dothefake

Geomailerina en ymmärrä, miksei kotikonnullaan saa harrastaa mitä tahansa uskontoa. Saatan geomailerina matkustaa muiden uskontojen mailla, jos minut sinne varpusen pyrähdys tahi minua miellyttävä kamelin askel sinne vie,
mutta en siellä arvostele toisten uskoa tahi tapoja.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

IDA

Quote from: Bonaventura on 23.07.2012, 21:04:36
Aivan. Vihkosessa nimenomaan lukee, ettei sitä ole tarkoitettu jaettavaksi muslimeille. Tarkoitus ei ole millään tavoin häiritä ramadanin viettoa.

Oletettavasti monet muslimit ramadanin aikana etsivät Jumalaa ja kääntyvät hänen puoleensa. Ajatuksena on rukoilla, että muslimit tänä aikana, ollessaan itse ehkä vastaanottavaisempia Jumalan sanalle, etsisivät ja löytäisivät Tien, Totuuden ja Elämän.

Näin itsekin olen käsittänyt.  En ymmärrä mitä loukkaavaa tuossa voisi olla. Ainakaan itse en olisi millänikään, jos muslimit rukoilisivat minun kääntymystäni tai ateistit toivoisivat ateistiksi ryhtymistä.

Yksi pointti kuitenkin on aina se, että mikäli lännen kirkot lännessä tekevät jotain mistä muslimit pillastuvat niin islamilaisissa maissa olevat kristityt saavat kärsiä ja mitään keinoja heidän auttamisekseen ei ole, koska maailmassa ei ole yhtään kristittyä hallitusta, jolla olisi mitään painostuskeinoja tilanteeseen puuttumiseksi ja heidän auttamisekseen.

Jos sattuisi olemaan niin, että muslimit ovat jo löytäneet Tosi Jumalan ja me olemme erehtyneet, toimintamme ei häiritse heitä mitenkään.

No niin ei nyt vain satu olemaan :)

Quote from: Emo on 23.07.2012, 23:44:13
Ja mikä poppoo tämä SLS sitten oikein on? Sehän on mokukirkon virallinen lähetysjärjestö.

Palstallakin on varmaan paljon järjestön jäseniä. Vaaleissa vain johtokuntaa vaihtoon ;)

IDA

Quote from: dothefake on 23.07.2012, 23:53:12
Geomailerina en ymmärrä, miksei kotikonnullaan saa harrastaa mitä tahansa uskontoa. Saatan geomailerina matkustaa muiden uskontojen mailla, jos minut sinne varpusen pyrähdys tahi minua miellyttävä kamelin askel sinne vie,

Itsekin olen harrastanut omaa uskoani teidän tontilla ja jopa sisätiloissa :D

Emo

Mutta täällä Hommalla me arvostelemme toisten uskoa ja tapoja sitten sitäkin rankemmin  ;D

Kukapa meistä muslimimaassa suutaan tohtisikaan avata  :-X

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Emo

Rukous ei ole "muiden arvostelemista", ainakaan kristillinen rukous. Muslimeiden vastaavasta en tiedä. Siellä saarnakin on usein tappotuomioiden lukemista toisuskoisille, joten muslimin rukouskin voinee olla melko rujoa tekstiä.

Marius

Itse olen sitä mieltä, että muslimien edellytyksiä ymmärtää hengellisyyttä yliarvioidaan raa`asti.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

dothefake

Quote from: Markku Stenholm on 23.07.2012, 23:57:59

Itsekin olen harrastanut omaa uskoani teidän tontilla ja jopa sisätiloissa :D
Sepä juuri, kaikkien pitäisi harjoittaa uskontoaan diskreetisti.
Myös muslimien.
-Tytti Tuppurainen

KTM

No, varmasti vähemmän niistä olisi harmia jos siirtyisivät kristinuskoon, mutta parasta tietysti olisi jos kaikki muutuisivat agnostikoiksi.

Miniluv

Quote from: Markku Stenholm on 23.07.2012, 23:56:55
Ainakaan itse en olisi millänikään, jos muslimit rukoilisivat minun kääntymystäni

Tällaisen voisi jopa tulkita siten, että he tahtovat toisellekin sitä, mitä itse pitävät hyvänä.

QuoteItse olen sitä mieltä, että muslimien edellytyksiä ymmärtää hengellisyyttä yliarvioidaan raa`asti.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sufism
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

alussaolisana

Quote from: KTM on 24.07.2012, 00:59:38
No, varmasti vähemmän niistä olisi harmia jos siirtyisivät kristinuskoon, mutta parasta tietysti olisi jos kaikki muutuisivat agnostikoiksi.

No, varmasti vähemmän niistä olisi harmia jos muuttuisivat agnostikoiksi, mutta parasta tietysti olisi jos kaikki siirtyisivät kristinuskoon.   ;D
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

IDA

Quote from: Ulkopuolinen on 24.07.2012, 11:54:04
Quote from: Markku Stenholm on 23.07.2012, 19:00:15

herää kuitenkin kysymys, että voiko puolesta rukoileminen olla jonkun vastaista toimintaa?

:facepalm:

Niin... Näkökulma tuokin.

Jos jollekulle pyydetään Jumalalta kaikenlaista hyvää niin sehän voidaan tulkita vaikka aggressioksi... sopivilla tulkitsemiskulttuurin arvoilla.

En nyt oikein ymmärtänyt tätä.  Ei kyseessä ollut näkökulma, vaan kysymys.

Linkitetyssä artikkelissa Lähetysseuran johtaja nimenomaan totesi, että he haluavat rauhoittaa Ramadanin ajan tältä toiminnalta ollakseen loukkaamatta muslimeja. Kyllä se ainakin minussa herättää moniakin kysymyksiä. Esimerkiksi sen ilmeisimmän, että miksi nimenomaan joku lähetysseura haluaisi olla rukoilematta muslimien kääntymystä ja miksi joku kristitty yleensä näkee, että rukoileminen voisi olla joitain loukkaavaa toimintaa. Itse artikkelista syyt eivät minusta täysin selvinneet.