News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Maahanmuuton Dubain malli

Started by Julkkikset.fi, 23.05.2009, 15:35:25

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Kyllä Julkuilla tuossa ihan pointtia on. Leikkauksia on edessä ja rajuja. Pitäisi vaan kohdentaa ne leikkaukset sinne missä leikattavaa on.

Kuntien hallintorakennelmien saneeraamiseen, terveydenhuollon saneeraamiseen ja mokutuksen lopettamiseen.

Aika paljon rahaa säästyisi jos vaikka mokutusliiketoiminta ja sitä pyrittävät viranomaiset potkittaisiin peruspäivärahalle.

metsämies

Quote from: Julkkikset on 23.05.2009, 21:35:03
Quote from: metsämies on 23.05.2009, 21:31:44
Quote from: Julkkikset on 23.05.2009, 21:25:45
Joo haluan että verorahat käytetään siihen, että veronmaksajat saavat parasta mahdollista hinta/laatusuhdetta rahoilleen. Verot maksetaan sitä varten, että yhteiskunta tuottaisi mahdollisimman korkeatasoista palvelua tarvitseville käytettävissä olevalla rahamäärällä. Kaikki tämän kustannuksen yli menevät rahat pitäisi olla rahan tienanneen omassa käytössä ja hän saisi itse päättää miten käyttää ne.

Eli halpatyövoimako on ratkaisu? Se ei vaan ole kovin inhimillistä näitä siirtotyöläisiä eikä suomalaisia sairaanhoitajia kohtaan. Mutta mitäpä sinä inhimillisyydestä välität.

Ei ole muuta ratkaisua. Suomen ja kuntien menot ovat paljon suuremmat kuin tulot. Jo nyt eletään velkarahalla. Kuinka kauan/tarpeeksi sun mielestä pitäisi ottaa velkaa ennen kuin aletaan toimimaan TALOUSvastuullisesti?

On siihen ratkasu, annetaan kato jokainen pikkusen siitä omasta toimeentulostaan siihen yhteiseen hyvään? Eikä niinkun tähänasti että köyhät maksaa ja rikkaat porskuttaa.

Julkiset palvelut on turvattava ja työpaikat niissä.

Turhaa byrokratiaa tulisi karsia ja johtajien ylisuurista palkkioista tinkiä. Sehän se olisi sitä kokkareiden toivotalkoota, eikö?

Kari Kinnunen

Kyllä nuo suurituloiset jo ihan riittävästi sitä veroa maksavat. En minä heille jaksa kade olla.

Se vaan kun byrokratiasta on SDP&Co:n johdolla paisunut sellainen itseitseään ruokkiva moolok jolle ei riitä mikään.

Vaan byrokraatille ei käy että organisaatiota kevennettäisiin ja  alettaisiin tehdä asiat järkevästi.

Tommi Korhonen

julkkikset kelpaisi kyllä hyvin trolliksi, siihen nähden miten aito paskiainen se on. Mutta kun tuo ei aja mokutuksen asiaa, joten mitään trollihyötyä julkkiksista ei olisi. Täytyy siis olla äijä joka uskoo asiaansa ja omaan ylemmyyteensä.  

No, nauti rahoistasi. Silti katson ettei esittämäsi malli ole Suomen malli, ei vielä. Rahaa voidaan vielä tässä vaiheessa ohjata muutenkin, vaikka oletkin oikeassa joidenkin tehostustarpeiden osalta. Kuten muissakin yhteyksissä on sanottu, jos aprempi maa löytyy, niin muuta sinne.

No ei voi välttyä ajatukselta että propagandoit tässä jonkin muun asian puolesta yrittämällä näillä väitteilläsi ravistella ja turruttaa meitä.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

jhnna

Nyt oli vihdoinkin pakko vastata johonkin, vaikka täällä jo jonkun aikaa olen pyörinytkin.

1) Olen aivan samaa mieltä tästä "Dubain" mallista (P.S. Tosi ärsyttävää puhua jostain Dubain mallista, Dubai on kaupunki, eiköhän sielläkin koko maassa päde samat jutut, ihan henk. koht kokemuksesta). Aivan samaa tässä juuri siskonikin kanssa puhuin. Kaikki maahanmuuttajat tekee töitä, rikolliset karkoitetaan, niinhän sen pitäisikin olla.

2) 5€ on päälle 25 dhs, sillä ei paljoa Dubaissa saa nykyään, mutta Abu dhabissa enemmän ja pienemmissä kylissä. 25 dirhamilla saa esim. n. 25 vesipulloa, muutama leipäpakettia, yms. Että kyllä se kuulkaas toimeen tulee, nekin paiskii siellä jotain 12 tunnin työpäiviä, eli päiväsaldo 60€. Joka päivä paitsi perjantaisin työskennellään, kuukaudessa siis päälle 1400€. Ei veroja.

3) Dubai on edelleen kaupunki.

Kari Kinnunen

Julkkikset lienee niitä 'kriitikkoja' joiden ainoa huolenaihe on mokutuksen nielemä raha. Käsitteet kulttuuri, isänmaa taikka yhteisöllisyys eivät hänen kaltaisilleen merkkaa mitään.

Ellei mokutuksesta olisi kuluja hänelle olisi aivan sama naivatko muslimit yksitoistavuotiaita taikka raiskaavatko mamut Kaisaniemen puistossa.

Minulle aivan sama millä motiiveilla ollaan liikkeellä kunhan Homma^^^ vaan on nousussa. Keskinäisiä erimielisyyksiämme ja arvojamme voidaan puida sitten kun meillä on varmistettuna yhteiskunta jossa niitä voidaan puida.

Raha on muuten siitä jännä juttu että toisille riittää jos sitä on sen verran että tulee mukavasti toimeen, toisille siitä taas tulee itse tarkoitus.

Minulle elämässä on tärkeitä jotkut ihan muut asiat kuin raha. Teen duuniakin mieluummin sellaisissa hommissa joista pidän kuin sellaisissa joista maksetaan mahdollisimman paljon. Tämä tietysti oma valintani.

Ja ei, en ole julkisella sektorilla enkä uniopistomiehiä.

Kari Kinnunen

Kieltämättä, tuleehan noista kuluja, totta.

Viesti silvottu poistamlla luvaton mainoslinkki.
T: M.E

Kari Kinnunen

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 01:39:32
Mä uskon kapitalismiin ja joillekin se tuntuu olevan vaikeaa sulattaa. Ette te mun loukkaamisesta mitään hyödy, joten sen voi jättää ystävällisesti vähemmälle. En kirjoita täällä teitä ärsyttääkseni, vaan siksi jotta tietäisitte myös muunlaisista käytännön vaihtoehdoista. Yli 100 maassa olen matkustellut, joten aika paljon tietoa on jäänyt muistiin matkan varrelta. Sitä ei vaan haluta täällä selkeästi vastaanottaa. Uskotaan että Suomen malli on aina paras, paitsi nyt vähän oleskeluluvissa ollaan poikettu täydellisyydestä...

Suomen malliksi en usko itsekään Dubain mallin tulevan, mutta toivoisin että siitä poimittaisiin edes pieniä, järkeviä osia Suomen malliin.

Ja Suomessa en asu ja olen onnellinen siitä valinnasta. Suomalaisten arvot sotivat liian pahasti omiani vastaan, kuten jo näistä kommenteista on luettavissa.

Niin uskon minäkin siihen kapitalismiin. Uskon myös Suomalaisiin arvoihin ja siihen että Suomi on vioistaan huolimatta, toistaiseksi, ihan hyvä maa.

Itsekin olen 'matkustellut' erinäisissä maissa ja nähnyt sen kurjuuden jossa monissa maissa tavallinen kansa elää, eliitin ajellessa Bemareilla.

Meistä varmasti kaikki suhtautuu asioihin peilaten niitä omaan viitekehykseensä ja omiin kokemuksiinsa. Itse olen kuitenkin havainnut ettei tämä pohjoismainen hyvinvointivaltio ole ollenkaan mörkö.

Pohjoismainen malli takaa kuitenkin kaikille jonkinlaisen turvaverkon jos ja kun jotain sattuu. Se on mukavampi nousta takaisin jaloilleen katon alta kuin katuojasta, vai kui?

Ei ole kenenkään etu jos työttömyyteen taikka konkurssiin kaatuneet kyykytetään lopullisesti. Jos heille annetaan mahdollisuus he ehkä pystyvät vielä maksamaan veronsa ja tuottamaan hyvinvointia.

far angst

Tuon alueen yhteiskunnista on muistettava, että Saudi Arabiassa orjuus virallisesti poistettiin 1962.  Se kuitenkin jatkuu Gulfin alueen maissa vieläkin, nyt vain toisella nimellä.  Maahan kutsuviisumilla tullut expat on kutsujansa (sponsorinsa) mielivallan alla vailla juuri mitään oikeuksia.  Maista ei edes saa poistua ilman sponsorin lupaa, eikä työpaikkaa voi vaihtaa, koska kutsuviisumi on nimenomaan tietylle sponsorille = työnantajalle.

Tämä järjestelmä mahdollistaa häikäilemättömän mielivallan ja riiston erityisesti kolmannesta maailmasta tulleita siirtotyöläisiä kohtaan.   Mutta ihan kaikkea ei tuollakaan sallita.  Paikalliseen Sharia-tuomioistuimeen voi viedä asiansa käsiteltäväksi, ja sitä kautta saada oikeutta.  Sharia on puolueeton, eikä piittaa siitä, että toinen osapuolista on muslim, ja toinen saattaa edustaa jotain muuta uskontoa.   Itse olen monta pikkujuttua vienyt Sharia-tuomioistuimeen ja jokaisen niistä voittanut nopeassa, puolueettomassa ja tehokkaassa käsittelyssä. 

Ihan niin kuvatun synkkä ei Gulfin alueen arki ole, kuin mitä Independentin jutusta saa lukea.  Mutta tietysti kyyneleitä heruttava juttu on traagisempi lukea kuin asioitten reaalikuvaus.  Vasemmistolainen kitinäjournalismi ei ole kaikki peräisin Tampereen Punaopistosta.  Leninin metodeilla media on otettu tovereiden haltuun muuallakin kuin Suomessa, ja jälki näkyy "yhteiskuntaan vaikuttavana" journalismina ulkomaittenkin Totuuden Sanomissa.

Itse asiassa tarinan suurimmat roistot ovat esim. Bangladeshissa ja muissa maissa toimivat vuokratyövoiman välittäjät.  Jokainen Gulfin alueen työpaikka on myyty siirtotyöläiselle itselleen.  Ja jos rahaa ei ole, antaa agentti työpaikan luotollakin.  Luottojen korot vain ovat aivan käsittämättömän suuret.  Siirtotyöläisen maanmies on tavallisesti Gulfin arabia suurempi riistäjä.

Edelleenkin kolmannesta maailmasta tullaan mielellään Gulfin alueen maihin töihin.  Palkka saattaa vaikuttaa pieneltä, mutta silti siirtotyöläinen usein tienaa Gulfin alueella kymmenkertaisen palkan kotimaansa ansioihin nähden. 

Alkuperäiseen teemaan liittyen, Dubaissa ja muualla Gulfin alueella on todellakin luotu hyvä järjestelmä maahanmuuttoon.  Maahan tulee vain hyödyllisiä maahanmuuttajia, jotka elävät ihan mukavasti eläessään maassa maan tavalla.  Loiset ja kuppaajat tuo järjestelmä karsii kokonaan ja rikolliset se rankaisee ja karkottaa tehokkaasti.

Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Kari Kinnunen

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 02:06:54
Kannatan myös väliaikaista turvaverkkoa kaikille. Väliaikainen apu onkin täysin eri asia kuin pysyvät tulonsiirrot, joita ihmiset pitävät jo saavutettuina etuina. Näitä ovat esimerkiksi maataloustuet, järjettömän kokoinen julkinen sektori tai ylisuuret eläkkeet.

No eihän me nyt sitten niin kamalan eri mieltä ollakaan kuin äkistään luulisi. Kyllä minustakin turvaverkon pitää olla nimenomaan väliaikainen.

Itse itseäni toistaen, ei ole kenenkään etu että osa porukkaa syrjäytyy työelämän ulkopuolelle, ei todellakaan.

Itsekin tarvitsisin kipeästi duunia, vaan hiukan on hiljaista täällä tänään.

hxv

Tuo Dubain mallihan on puhdasta orjatyövoiman käyttöönottoa. Mitähän EU sanoisi, jos ottaisimme moisen mallin käyttöön? Siinä olisi Matilla anteeksipyydeltävää.

Tommi Korhonen

Quoteprogandoit tässä jonkin muun asian puolesta yrittämällä näillä väitteilläsi ravistella ja turruttaa meitä.
En kirjoita täällä teitä ärsyttääkseni, vaan siksi jotta tietäisitte myös muunlaisista käytännön vaihtoehdoista.
MOT. Haet siis jotain etua tai henkilökohtaista ideologian edesauttamista. Ei-suomalaiselta en ymmärrä mitä se olisi, jollet hyödy siitä jotain, esim kusettamalla suomalaista yhteiskuntaa itse. Ie saisit jotain itse esittämistäsi ideologioista. (No, myönnetään, se ei ole kiellettyä. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.)

Ja Suomessa en asu ja olen onnellinen siitä valinnasta. Suomalaisten arvot sotivat liian pahasti omiani vastaan, kuten jo näistä kommenteista on luettavissa.
MOT 2. Oliko täällä forumilla ignore? Ja jos ei ollut, niin miksei? Olisit muuten toinen koskaan ignoroimani, ja edellinen oli arabi joka syytti minua rasismista.

Ja ei, syyni kiukustua eivät ole se että olisit jotenkin voittamattoman oikeassa, vaan koska pidän sinua itsekkäänä *:na joka ei ymmärrä yhteisön merkitystä. Siinä toki on ideologista eroa, mutta se ei todista mitään meidän argumenteistamme.

*: valitse substantiivi.

Edit: mobiilitypoja
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

hxv

Katsopas, yllättäen tämä olikin Julkkikset.fi:n aloittama ketju, joten en enää ihmettelekään.

PK

Jokainen voisi miettiä sitä, mikä on oma ja valtion vastuu maailman hädästä.

Onko oikein, että maailmassa syntyy parissa viikossa Suomen asukasluvun verran ihmisiä elämään kaatopaikankojen roskia syömään?

Suomi voi auttaa köyhien maiden ihmisiä kolmella tavalla. Ensimmäin tapa on, että Suomi ottaa köyhien maiden yläuokasta laiskimman ja epärehellisimmän osan vastaan ihmissalakuljettajien kautta rikastuttamaan vastaanottokeskuksia ja kulttuurilähiöitä. Toinen tapa on, että suomalaiset jakaisivat vastaavan määrän tulojaan köyhien maiden köyhimmille heidän omissa maissaan, kohdistaen tulonsiirron niille ihmisille, joiden tukemista kulloinenkin virkamies tai avustusjärjestön työntekijä pitää tarpeellisena, mikäli kehitysmaan diktaattori ei ohjaa kaikkiea tukea omille kavereilleen.

Kolmas tapa olisi ohjata vastaava summa köyhien maiden ahkerimmille ja fiksuimmalle osalle suomalaisia hydyntävää työtä vastaan. Tämä vaihtoehto on kuitenkin joidenkin mielestä hirvittävän moraaliton, koska siinä myös suomalaiset hyötyvät. Syökö intialainen työntekijä mielummin suomalaisessa työmaaruokalassa, kuin etsii kaatopaikalta jätteitä? Jos Suomi noudattaa omia sopimuslakejaan, niin että työläinen ymmärtää työsopimuksen ehdot, ja päättää itse vapaaehtoisesti lähteä pois slummistaan tekemään "orja"työtä Suomeen, niin sehän on tietenkin ammattiyhdistyksille kauhistus. Ammattiyhdistykset peittävät pelkonsa huoleksi työntekijöiden oikeuksista: vierastyöntekijöiden olisi parempi olla sääskien purtavana riisipelloilla, kuin tulla vapaaehtoiseti suomeen tekemään "orjatyötä".  Jokainen ymmärtää, että kyseinen henkilö jäisi pellolle sääskien purtavaksi, jos hän kokisi siirtotyöläisyyden "orjuudeksi".

Ammattiyhdistysväen huoli on tietenkin heidän omista eduistaan, ei mamu-työntekijöiden eduista.

Jos yhteiskunta saisi tarvitsemansa palvelut halvemmalla, kuin ammattiyhdistyksen monopolilta hankittuna, ei ammattiyhdistys voisi pitää yllä korkeita hintoja. Yhteiskunta voi hankkia tarvitsemaansa työtä halvemmalla vierastyöntekijöiltä, jolloin ammattiyhdistysten etuihin kuuluu vastustaa vierastyöntekijitä. Yheiskunta voi myös hankkia palvelut havemmalla koneistetulta tuotannolta, jollain ammattiyhdistykset luonnollisesti vastustavat myös koneiden käyttöä. Ennen ammattikutojat kävivät tuhoamassa kehruu- ja kutomakoneita. Ojankaivajat varmasti haluaisivat tuhosta kaivinkoneita ja kirjanpitäjät laskimia ja helmitauluja. Samasta syystä myös vierastyövoimaa pelätään.

Suomalaisilla voi olla yksilöinä vapaahtoisesti, tai kollektiivisesti pakotettuna jokin vastuu niin köyhien maiden yläluokasta, käyhien maiden köyhistä, ja niistä suomalaisista, jotka eivät löydä yhteiskuntaa hyödyntävää työtä koneiden tai vierastyöläisten tehdessä yksinkertaisimmat työt edullisemmin. Nämä vastuut olisi kuitenkin määriteltävä selkeästi ja mietittävä parhaimmat keinot näiden vastuiden kantamiseen.

Koneita särkemällä ja kauppaa estämällä, voivat yksittäiset tahot hyötyä, mutta yhteiskunta kokonaisuutena tulee kärsimään.

Ayla

Miellyttävä havaita että suomalaiset/hommalaiset eivät ole Dubai'n kaltaisen "vierastyöläisten" kannalla.

Jotkut näistä vierastyöläisistä titenkin voi siellä hyvin. Mutta systeemihän on sellainen että Dubai'hin saavuttuaan, työnantaja ottaa passin pois. Vierastyöläisen täytyy kirjoittaa ca 2-4 vuoden työsopimus, sieltä ei siis voi lähteä pois noin vain, koska passi ei ole omassa hallussa.

Melkein kaikki Dubai'n työntekijät tulevat köyhistä maista, esim. Pakistan, Intia ja eräistä arabimaista. Ja he on aika kouluttamattomia. Heitä on, kotiapulaisina, rakennusalalla ja niin edelleen. He asuu hyvin huonosti ja Dubai'ssa he ei tavallisesti saa liikkua ihan miten vain, johtuen siitä että turistit ei saisi huonoa kuvaa Dubai'sta.

Heillä ei ole mitään oikeuksia siellä. Joskus he ei saa edes palkkaansa. Se vähä mitä heille jää yli pienestä palkasta, he lähettää kotimaahansa perheelleen. Moni haluaisi pois sieltä oltuaan siellä jonkun aikaa, mutta ei voi, kun ei ole passia ja ei ole rahaa.

Monen heidän elämä ei ole mitenkään miellyttävää.

Ei he orjia ole mutta heitä kohdellan kuin orjia tavallaan. Ja voi esim. reilusti sanoa että Dubai on rakennettu vierastyöläisten hiellä ja tuskalla. Tietäisitte vain miten esim. monikin näistä rakennusalalla työskentelevistä joutuu asumaan.

Kiitos suomalaiset että ette kannata edes ajatuksissanne tuollaista.

Ayla

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 07:16:03
Quote from: Ayla on 24.05.2009, 05:37:55
Tietäisitte vain miten esim. monikin näistä rakennusalalla työskentelevistä joutuu asumaan.

Kumma kun et ole huolissasi suomalaismiesten tilasta, koska he asuvat vastaavin resurssein varustetuissa parakeissa PAKOTETTUNA noin vuoden elamastaan. Dubain tyolaiset saavat sentaan valita menevatko toihin vai eivat. Suomalaismiehet joutuvat valitsemaan joko armeijan tai vankilan. Dubaissa tyolaiset sentaan nostavat elintasoaan, kun taas armaijassa suomalaismiesten elintaso laskee.

Yksi Dubai'ssa asuva sanoo näin:

– Om vi skulle haft demokrati och all tråkig byråkrati så skulle vi aldrig ha klarat av detta. Ni i Europa klarar inte av det!

Suomennettuna jotenkin näin: Jos meillä olisi demokratia ja kaikki ikävä byrokratia, niin emme koskaan olisi onnistuneet. Te Euroopassa ette kykene tähän.

Jotta oletan että Suomi ei tuohon mukaan tule. Monesta arabia maasta puuttuu demokratia sellaisena kuin eurooppalaiset sen näkee. Arabimaissa vallitsee aivan toisen kaltainen "demokratia", jota yleensä länsimaiset haukkuu barbaariseksi.

Aika jännä lukea että suomalainen on halukas jättämään länsimaisen demokratia ja on alkanut ylistää arabimaitten "demokratiaa". :D Anteeksi nyt vain mutta minua todellakin alkoi naurattamaan. Mutta sitä kai se rahan ahneus teettää kenelle tahansa, jos siihen sortuu.

Diogenes

Kannatan täysin sydämin Julkkikset tekemää mallia, jos nyt "työvoimapulaa" halutaan ratkaista tuomalla työvoimaa.

Dubai , Bahrain ym. lienee manestyksekkäimpiä työvoimantuonnin hyödyntäjiä. Ei ole mitään järkeä maksaa 1500/kk, jos 200e kuukausipalkallakin joku tulisi töihin. Loppuisi myös marina "työvoimapulasta". Maailmallahan on työvoimaa pilvin pimein ja jos sitä pitää tänne hankkia, niin tehtäköön se markkinavoimien sanelemalla mallilla.

Tosin mielestäni ulkomaista työvoimaa ei tarvita. Koulutuspolitiikkaa ja sosiaalipolitiikkaa pitää vain säätää niin, että matala-palkkatyö rupeaa suomalasillekin maistumaan. Malli myös johtaa siihen, että suomalaiset käy tarpeettomiksi työvoimana, mikä ei ole hyvä asia.

far angst

Quote from: Ayla on 24.05.2009, 07:38:55
Yksi Dubai'ssa asuva sanoo näin:

– Om vi skulle haft demokrati och all tråkig byråkrati så skulle vi aldrig ha klarat av detta. Ni i Europa klarar inte av det!

Suomennettuna jotenkin näin: Jos meillä olisi demokratia ja kaikki ikävä byrokratia, niin emme koskaan olisi onnistuneet. Te Euroopassa ette kykene tähän.

Jotta oletan että Suomi ei tuohon mukaan tule. Monesta arabia maasta puuttuu demokratia sellaisena kuin eurooppalaiset sen näkee. Arabimaissa vallitsee aivan toisen kaltainen "demokratia", jota yleensä länsimaiset haukkuu barbaariseksi.

Aika jännä lukea että suomalainen on halukas jättämään länsimaisen demokratia ja on alkanut ylistää arabimaitten "demokratiaa". :D Anteeksi nyt vain mutta minua todellakin alkoi naurattamaan. Mutta sitä kai se rahan ahneus teettää kenelle tahansa, jos siihen sortuu.

Kuka suomalainen vaihtamassa demokratiaa arabimaiden diktatuuriin rahanahneudesta? 

Gulfin maissa on hyvä, toimiva ja tehokas rajavalvonta, joka ennakolta torjuu väärinkäytöksiä ja pikaisesti poistaa epätoivottavat elementit yhteiskuntaa häiritsemästä.  Sellaista tehokkuutta toivosin Eurooppaankin. 

Yhteiskunta, lainsäädäntö ja aika moni muukin asia niissä taas on niin surkeassa jamassa, että en usko kenenkään niiden maiden reaaliolosuhteisiin syvemmin tutustuneen olevan valmis omaksumaan sikäläisiä systeemejä, niin tehokas kuin diktatuuri onkin demokratiaan verrattuna.  Aika usein tuo tehokkuus vaan sitten maksetaan vähentyneenä ihmisoikeuksina ja sananvapautena.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Motor City Contexti

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 02:06:54
Quote from: Kari Kinnunen on 24.05.2009, 01:52:10
Pohjoismainen malli takaa kuitenkin kaikille jonkinlaisen turvaverkon jos ja kun jotain sattuu. Se on mukavampi nousta takaisin jaloilleen katon alta kuin katuojasta, vai kui?

Ei ole kenenkään etu jos työttömyyteen taikka konkurssiin kaatuneet kyykytetään lopullisesti. Jos heille annetaan mahdollisuus he ehkä pystyvät vielä maksamaan veronsa ja tuottamaan hyvinvointia.

Kannatan myös väliaikaista turvaverkkoa kaikille. Väliaikainen apu onkin täysin eri asia kuin pysyvät tulonsiirrot, joita ihmiset pitävät jo saavutettuina etuina. Näitä ovat esimerkiksi maataloustuet, järjettömän kokoinen julkinen sektori tai ylisuuret eläkkeet.

Nyt taas Julkkikset on asian ytimessä. Avainsana väliaikainen tuki joka vielä pitäisi antaa aineellisenatukena ei rahana.
Esim työttömäksi joutuva voisi saada ostaa tietyn määrän ruokaa,bussikortin/bensaa jos asuu maalla, sun muu välttämättömyys lisäksi vuoden suoja velkojia vastaan. Sen jälkeen mahdollisuus henkilökohtaiseen konkurssiin ja alottaminen ns. puhtaalta pöydältä.

Tämä malli mukana poistuisi maasta tämä ei toivottu elintasopakolaisuus.

metsämies

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 07:16:03
Kumma kun et ole huolissasi suomalaismiesten tilasta, koska he asuvat vastaavin resurssein varustetuissa parakeissa PAKOTETTUNA noin vuoden elamastaan. Dubain tyolaiset saavat sentaan valita menevatko toihin vai eivat. Suomalaismiehet joutuvat valitsemaan joko armeijan tai vankilan. Dubaissa tyolaiset sentaan nostavat elintasoaan, kun taas armaijassa suomalaismiesten elintaso laskee.

Puoli vuotta/vuosi valtion leivissä, katto pään päällä, hyvää ruokaa, leireilyä ja ampumista, kusella käytetään, nukkumaan viedään, tuohoan on niinkuin lomaa? Siinä on katsos sellainen ero että armeijassa pidetään ihmisestä huolta, itse ei tarvitse tehdä juuri mitään. Elämäsi helpoin vuosi.

Dubaissa saat henkesi kaupalla tehdä töitä huonolla palkalla. Älä edes vertaa armeijaa ja dubain rakennustyöläisiä.

citizen

Ongelma on siinä, että suomalaiset naiset kouluttautuvat sosiaalitantoiksi ja naistutkijoiksi sairaanhoitajuuden sijaan. Ratkaisu on nostaa sairaanhoitajien ja muita alan palkkoja ja lakkauttaa vastaavasti byrokratisoituminen ja yliopistojen nollatutkimukset. Ihmisten siirtely maasta toiseen ei ole mikään ratkaisu, vaan luo uusia ongelmia. Eikä maahan työtä tekemään tulleita voi kohdella eri arvoisesti suomalaisten kanssa.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

far angst

Quote from: metsämies on 24.05.2009, 10:04:13
Puoli vuotta/vuosi valtion leivissä, katto pään päällä, hyvää ruokaa, leireilyä ja ampumista, kusella käytetään, nukkumaan viedään, tuohoan on niinkuin lomaa? Siinä on katsos sellainen ero että armeijassa pidetään ihmisestä huolta, itse ei tarvitse tehdä juuri mitään. Elämäsi helpoin vuosi.

Dubaissa saat henkesi kaupalla tehdä töitä huonolla palkalla. Älä edes vertaa armeijaa ja dubain rakennustyöläisiä.

Juu, ei pidäkään vertailla palvelusta Suomen Tannerilais-Hitleriläis-Mannerheimiläisessa Valkobandiittiarmeijassa Dubain hommiin,  saattaa siinä asevelvollisella nimittäin luokkaviha nousta.

Kukin tarkastelee maailmaan omasta viitekehyksestään, ja näkee asiat sellaisina kuin miksi nokalle parkkeeratut ideologiaprillit ne pistää näkemään.   

Ihan samalla tavoin Dubaissa ollaan työnantajien leivässä ja yhteismajoituksessa kuin intissäkin, mutta sentään kusella saa käydä ja nukkumaan mennä omaan tahtiin, ihan ilman pomojen komenteluja.  Kaikesta pidetään huolta, jopa työturvallisuudesta ja lääkintähuollosta.  Elämän helpoimpia vuosia, kertakaikkiaan.

Suurin ero tietysti on, että Dubaissa pääsee 10 - 12 -kertaisiin ansioihin normaaliolosuhteiden ansioihin verraten, kun taas intin liksat ovat noin kymmenen kertaa siviililiksoja surkeampia.   Siksi Dubaihin niin innokkaasti pyritäänkin porvarin riistettäväksi ja lahtarin nyljettäväksi, ja monet toistuvasti uusivat sopimuksensa.  Dubain riistokapitalistiporvarit tietysti  - ihan käsikirjan mukaan -  verisellä imukärsällään imevät orjuutetun proletariaatin sydänverenkin, ja riistävät itselleen kaiken lisäarvon luokkatietoisten työläisten työstä. 

Harmi vaan, että työläisten paratiisimaat järkiään ovat menneet konkurssiin, ja siksi änkyräistä luonnevikaansa ei enää automaattisesti voi naamioida selittämällä se maailmankatsomukseksi.  Jopa stalinistit ovat  ääeentisiä stalinisteja, mutta tietysti katkeruus, kateus ja kauna on yhtä tallella ja hyvin ruokittuna.

Martel

Quote from: citizen on 24.05.2009, 10:10:45
Ongelma on siinä, että suomalaiset naiset kouluttautuvat sosiaalitantoiksi ja naistutkijoiksi sairaanhoitajuuden sijaan. Ratkaisu on nostaa sairaanhoitajien ja muita alan palkkoja ja lakkauttaa vastaavasti byrokratisoituminen ja yliopistojen nollatutkimukset.

Valtion budjettia voidaan pienentää 20-30% ilman että sosiaalietuuksiin tarvitsee puuttua. Kokonaisia veroja voidaan lakkauttaa, jos löytyy halua kitkeä byrokratiaa. Valitettavasti kansa on saatu uskomaan, että julkisen koneiston säilyttäminen nykylaajuudessaan on välttämätöntä, ja että budjettisäästöt olisivat pois sosiaalietuuksista.

Julkisen vallan omassa intressissä onkin ylläpitää tätä harhaa kohdentamalla mahdolliset säästövaateet aina sellaisiin kohteisiin, jotka sattuvat kansalaisiin. Kun eläke, työttömyyskorvaus tai lapsilisä pienenee, tai suorittavaa työtä tekevien virkailijoiden määrää vähennetään (=jonot pitenevät), ihmiset tajuavat lopettaa säästöjen vaatimisen ja byrokraatit saavat pitää virkansa.

Valitettavasti myöskään nk. 'porvaripuolueilla' ei ole halua puuttua todellisiin ongelmiin ja hakea säästöjä sieltä, minkä puuttumista ei kukaan jää kaipaamaan. Kuka todella tarvitsee Yleisradiota? Kuka tarvitsee valtion ravintosuosituksia? Saamelaiskäräjiä? Rikoksentorjuntaneuvostoa? Taidetoimikuntia? Jäsenyyttä Pohjoismaiden neuvostossa? Opetusministeriön kulttuuri-, liikunta- ja nuorisopolitiikan osastoa? Erillistä liikkuvan poliisin organisaatiota? Kuluttajatutkimuskeskusta? Metsäntutkimuslaitosta nykylaajuudessaan? Moniportaista aluehallintoa? Valtion elokuvatarkastamoa?

Ayla

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 13:48:23

Älä vaihda puheenaihetta. Nyt puhuttiin maahanmuuttolaista, eikä demokratiasta. Puhutaan siitä maahanmuuttolaista. Mä en ole puhunut demokratiasta tässä topicissa yhtään mitään. Yleensä vaihdetaan aihetta silloin, kun omat argumentit loppuvat. Sinä teit juuri niin.

:D :D :D

Minähän argumentoin vain vastaan sinun halpaa vierastyövoiman tuontia köyhistä maista Suomeen. Siinä mitään vaihtoa aiheesta ei tapahtunut. Sanoinpahan vain että demokratia on kaukana unelmistasi.

metsämies

Julkkiksesta näkee että muulla ei ole väliä kun että oma masu on ruokaa täynnä ja lompakosta dollarit pullottaa. Minä en kuulu kaikkein köyhimpiin mutta haluaisin oikeasti auttaa heitä.

Ayla

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 19:42:13

Jokainen osaa kyllä lukea viestisi, joten älä viitsi valehdella. En ole tässä topicissa puhunut mitään demokratian hylkäämisestä, vaan selkeästi toimivammasta maahanmuuttopolitiikasta ja maahanmuuttolaeista, kuin mitä te suomenruotsalaiset ajatte ja toteutatte Suomessa. Sun viestisi oli samaa tasoa kuin mitä intialaisilta tai Astrid Thorsilta saa vastaukseksi, kun he ovat väärässä.

Vaikket puhukkaa demokratian luopumisesta. On ideasi kuitenkin sivuuttaa demokratia tässä asiassa ja kohdella ulkolaisia köyhiä ihmisiä raha-arkkuna työnantajille. Ja näin ollen nämä halpa-vierastyöläiset laitettaisiin demokratian ulkopuolelle. Hällä väliä siis heistä, kunhan rahaa virtaa oikeisiin lompakkoihin. Eikö se riitä että länsimaiset käyttää halpaa työvoimaa ja myös lapsi-työvoimaa hyväkseen köyhissä maissa?

todellisuus

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 13:59:09
Minua vähän huvittaa tuo suomenruotsalaisten naisten asenne, jotka makaavat ulkomaalaisten kanssa: Kun kikkarapääahmed laitetaan samanlaisiin oloihin, minne Suomen miehet pakotetaan vuodeksi, niin "Se on kauheaa!". Kun suomalainen mies laitetaan vastaaviin oloihin, niin "Kyllähän miehen se pitää kestää, kasvavat pojista miehiksi!".
Äläs yleistä.

Eivät kaikki suomenruotsalaiset naiset ole rotusyrjintää puolustavia tyhmiä dhimmejä.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

Motor City Contexti

Quote from: metsämies on 24.05.2009, 19:56:09
Julkkiksesta näkee että muulla ei ole väliä kun että oma masu on ruokaa täynnä ja lompakosta dollarit pullottaa. Minä en kuulu kaikkein köyhimpiin mutta haluaisin oikeasti auttaa heitä.

Varmaankaan kukaan ei estä sinua auttamasta kaikkein köyhinpiä ja jos Suomi yrittää pakoittaa ihmisiä veroja perimällä auttamaan. Moni seuraa Julkkisten esimerkkiä ja suojaituu mielivallalta siirtymällä Suomen verokarhun ulottumattomiin. luulenkin  monen yrittäjän harkitsevan "kirjojen" siirtämistä viroon.

metsämies

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 20:17:02
Quote from: metsämies on 24.05.2009, 19:56:09

Ihan vapaasti auta vaan. Mä pidän mieluummin huolta perheestäni, kuin annan rahani huonompiin kohteisiin. Sä voit vaikka tältä istumalta lähteä käymään jossain pakolaiskeskuksessa ja jakaa rahasi niille. Se ei ole multa pois mitä itse päätät tehdä omilla rahoillasi. Se kuitenkin tuntuu kovasti olevan sinulta pois jos käytän itse tienaamani rahat oman perheeni hyväksi, kuin sinun mielesi mukaan. Mielestäni itsekäs on se, jolle omat rahat ei riitä vaan pitää alkaa päättämään myös muiden tienaamista rahoista.

Minä nyt en sano että sinä tekisit niin, mutta jos raha tienataan muitten tekemästä työstä riistämällä esim. osinkoina tai muuten epärehellisin keinoin niin kyllä se vaan on muilta pois. Julkkis nyt unohtaa että tällä pallolla ja täällä Suomessa asuu muitakin ihmisiä kuin sinä, jos kaikki tekee mitä itse lystää niin se on anarkismiä.

Moni kun ei vaan tajua miksi vaikkapa julkinen terveydenhuolto pitää olla pystyssä ennenkun joutuu siihen itse turvautumaan kun ei ole varaa mennä yksityiselle vastaanotolle. Mitäpä väliä sillä on miltä muista tuntuu kunhan on oma pussi täynnä seteleitä ja loistoauto pihassa.

pogenssi

Quote from: Ayla on 24.05.2009, 05:37:55
Miellyttävä havaita että suomalaiset/hommalaiset eivät ole Dubai'n kaltaisen "vierastyöläisten" kannalla.

Jotkut näistä vierastyöläisistä titenkin voi siellä hyvin. Mutta systeemihän on sellainen että Dubai'hin saavuttuaan, työnantaja ottaa passin pois. Vierastyöläisen täytyy kirjoittaa ca 2-4 vuoden työsopimus, sieltä ei siis voi lähteä pois noin vain, koska passi ei ole omassa hallussa.

Melkein kaikki Dubai'n työntekijät tulevat köyhistä maista, esim. Pakistan, Intia ja eräistä arabimaista. Ja he on aika kouluttamattomia. Heitä on, kotiapulaisina, rakennusalalla ja niin edelleen. He asuu hyvin huonosti ja Dubai'ssa he ei tavallisesti saa liikkua ihan miten vain, johtuen siitä että turistit ei saisi huonoa kuvaa Dubai'sta.

Heillä ei ole mitään oikeuksia siellä. Joskus he ei saa edes palkkaansa. Se vähä mitä heille jää yli pienestä palkasta, he lähettää kotimaahansa perheelleen. Moni haluaisi pois sieltä oltuaan siellä jonkun aikaa, mutta ei voi, kun ei ole passia ja ei ole rahaa.

Monen heidän elämä ei ole mitenkään miellyttävää.

Ei he orjia ole mutta heitä kohdellan kuin orjia tavallaan. Ja voi esim. reilusti sanoa että Dubai on rakennettu vierastyöläisten hiellä ja tuskalla. Tietäisitte vain miten esim. monikin näistä rakennusalalla työskentelevistä joutuu asumaan.

Kiitos suomalaiset että ette kannata edes ajatuksissanne tuollaista.

On turha puhua orjatyövoimasta, koska kyse ei ole orjuudesta. Talouden globaalisti vallitsevien realiteettien vuoksi vierastyöläiset tulevat tekemään töitä Dubaihin.. rahasta.