News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Maahanmuuton Dubain malli

Started by Julkkikset.fi, 23.05.2009, 15:35:25

Previous topic - Next topic

Martel

Quote from: metsämies on 24.05.2009, 20:22:13...mutta jos raha tienataan muitten tekemästä työstä riistämällä esim. osinkoina tai muuten epärehellisin keinoin niin kyllä se vaan on muilta pois.

Tehtaiden rakentamiseen tarvitaan pääomaa. Tämän pääoman täytyy tulla jostain. Markkinatalousmaissa tuo pääoma tulee yksityisten ihmisten säästöistä. Jotta kukaan haluaisi riskeerata säästönsä mihinkään yritystoimintaan, noille säästöille on saatava (jo inflaationkin vuoksi) tuottoa. Sinä sanot, että korvauksen maksaminen pääomalle on riistoa ja epärehellistä.

Voisitko lainata minulle pienen summan rahaa, vaikkapa vain 10-20 tuhatta euroa? Rehellisenä miehenä et tietenkään vaadi lainasummalle mitään korkoa. Ja riistoahan sellainen olisi, etenkin nyt kun inflaatiota on putkessa tulossa. Toki sen verran luotat, ettei lainasta tarvitse tehdä mitään papereita tai muuta byrokratiaa. Ai takaisinmaksu? Sanotaan nyt niin, että kaikkeen liiketoimintaan liittyy riski, niin tähänkin*. Elän hyvin säännöllistä elämää, ja luottotiedot ovat kunnossa.

*) allekirjoittanut lupaa poikkeuksellisesti käyttää lainasumman lyhentämättömänä viinaan ja huoriin

Motor City Contexti

Quote from: metsämies on 24.05.2009, 20:22:13
Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 20:17:02
Quote from: metsämies on 24.05.2009, 19:56:09
Julkkiksesta näkee että muulla ei ole väliä kun että oma masu on ruokaa täynnä ja lompakosta dollarit pullottaa. Minä en kuulu kaikkein köyhimpiin mutta haluaisin oikeasti auttaa heitä.

Ihan vapaasti auta vaan. Mä pidän mieluummin huolta perheestäni, kuin annan rahani huonompiin kohteisiin. Sä voit vaikka tältä istumalta lähteä käymään jossain pakolaiskeskuksessa ja jakaa rahasi niille. Se ei ole multa pois mitä itse päätät tehdä omilla rahoillasi. Se kuitenkin tuntuu kovasti olevan sinulta pois jos käytän itse tienaamani rahat oman perheeni hyväksi, kuin sinun mielesi mukaan. Mielestäni itsekäs on se, jolle omat rahat ei riitä vaan pitää alkaa päättämään myös muiden tienaamista rahoista.

Minä nyt en sano että sinä tekisit niin, mutta jos raha tienataan muitten tekemästä työstä riistämällä esim. osinkoina tai muuten epärehellisin keinoin niin kyllä se vaan on muilta pois. Julkkis nyt unohtaa että tällä pallolla ja täällä Suomessa asuu muitakin ihmisiä kuin sinä, jos kaikki tekee mitä itse lystää niin se on anarkismiä.

Moni kun ei vaan tajua miksi vaikkapa julkinen terveydenhuolto pitää olla pystyssä ennenkun joutuu siihen itse turvautumaan kun ei ole varaa mennä yksityiselle vastaanotolle. Mitäpä väliä sillä on miltä muista tuntuu kunhan on oma pussi täynnä seteleitä ja loistoauto pihassa.

Osingot ovat kyllä ihan rehellinen keino ansaita rahaa Suomessa. Yhtiökokous voi kyllä päättää ,että osinkoa ei jaeta: Silloin tosin on vaarana osakkeiden hinnan lasku joka vaikeuttaa rahan saantia ,koska yhtiön arvo on laskenut ja pankit nostavat lainattavan rahan korkoa. Tämä puolestaa voi aiheuttaa likviditeetti vaikeuksia ja se voi johtaa konkurssiin . Jolloin loppuvat työt työläisiltä  johdolta ja osakkeet menettävät arvonsa .

Osingot ovat herkkä instrumentti. Niiden kanssa jos alkaa lainsäädäntö tai yritys pelleillä seuraukset eskaloituvat nopeasti ja peruuttamattomasti.

Whatsername

Minka ihmeen takia puhe yhtakkia kaanty demokratiaan ym? Ei kukaan Dubain-mallia puolustava halua Suomea muuttaa toiseksi Dubaiksi. Kysymys oli maahanmuuttopolitiikasta, joka toimii Emiraateissa. Maahan ei paase ilman tyopaikkaa, rikoksista automaattinen karkoitus ym.
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

Ayla

Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 20:08:57
Quote from: Ayla on 24.05.2009, 19:58:07
Quote from: Julkkikset on 24.05.2009, 19:42:13

Jokainen osaa kyllä lukea viestisi, joten älä viitsi valehdella. En ole tässä topicissa puhunut mitään demokratian hylkäämisestä, vaan selkeästi toimivammasta maahanmuuttopolitiikasta ja maahanmuuttolaeista, kuin mitä te suomenruotsalaiset ajatte ja toteutatte Suomessa. Sun viestisi oli samaa tasoa kuin mitä intialaisilta tai Astrid Thorsilta saa vastaukseksi, kun he ovat väärässä.

Vaikket puhukkaa demokratian luopumisesta. On ideasi kuitenkin sivuuttaa demokratia tässä asiassa ja kohdella ulkolaisia köyhiä ihmisiä raha-arkkuna työnantajille. Ja näin ollen nämä halpa-vierastyöläiset laitettaisiin demokratian ulkopuolelle. Hällä väliä siis heistä, kunhan rahaa virtaa oikeisiin lompakkoihin. Eikö se riitä että länsimaiset käyttää halpaa työvoimaa ja myös lapsi-työvoimaa hyväkseen köyhissä maissa?

Suurin osa sairaanhoitajista työskentelee julkisella sektorilla ja julkinen sektori tarvitsee tulevaisuudessa lisää hoivahenkilökuntaa. Miten perustelet silloin heidän toimimisen "raha-arkkuina", koska heidän tuottamansa työ on ainoastaan menoerä, jonka tehokkuus olisi tarkoitus maksimoida suomalaisten veronmaksajien hyötyessä siitä saamalla Suomen taloutta tasapainoon?

Se on väärin ja moraalittomasti toimittu jos köyhät ulkolaiset joutuisi tekemään töitä mitättömällä palkalla, jotta suomalaiset hyötyisi siitä. Tuollainen ei olisi mitään muuta kuin köyhän ihmisen hyväksi käyttöä.

Ja olen aika varma että Suomi ei tuollaiseen ala. Johan Suomea edustavat ihmiset saisi hävetä silmät päästään tuollaisesta.

Periaatteeni on että sama palkka samasta työstä ja ehkä enemmän jos on hyvä koulutus tai jotenkin muuten erinomainen...

Minä en pidä siitä että köyhiä käytettäisiin hyväkseen tuolla tavalla. Kuinkahan moni suomalainen haluaisi sinne Suomeen uuden yhteiskunta-luokan? Halpa-vierastyöntekijät?? Ja minne ne Suomen omat työttömät laitettaisiin, lentokoneeseen ja halpa-vierastyöläiseksi Dubai'hin??? Vaihtokappa?

Ayla

Quote from: pogenssi on 24.05.2009, 20:31:17

On turha puhua orjatyövoimasta, koska kyse ei ole orjuudesta. Talouden globaalisti vallitsevien realiteettien vuoksi vierastyöläiset tulevat tekemään töitä Dubaihin.. rahasta.

Ja se "taloudellinen realiteetti" ei pitäisi edellyttää sitä että köyhiä ihmisiä käytetään hyväksi. Laita ajatuksissasi itsesi halpa-vierastyöläisen asemmaan esim. Dubai ja mieti miltä se tuntuisi. Hyvähän sitä on kaivaa kuoppaa muille jos tietää että ei kompastu itse siihen kaivamaansa kuoppaan.

Ayla

Quote from: Whatsername on 25.05.2009, 00:00:48
Minka ihmeen takia puhe yhtakkia kaanty demokratiaan ym? Ei kukaan Dubain-mallia puolustava halua Suomea muuttaa toiseksi Dubaiksi. Kysymys oli maahanmuuttopolitiikasta, joka toimii Emiraateissa. Maahan ei paase ilman tyopaikkaa, rikoksista automaattinen karkoitus ym.

Käänsin puheen demokratiaan, koska se on aika halpamaista antaa köyhien vieraitten raataa töitä pilkka-hinnalla.

Se että Maahan ei paase ilman tyopaikkaa, rikoksista automaattinen karkoitus ym on aivan eri asia, kuin että perustaa ala-kastin, kastin jolla ei ole samoja oikeuksia kuin muilla maassa asuvilla.

Lemmy

Quote from: Ayla
Johan Suomea edustavat ihmiset saisi hävetä silmät päästään tuollaisesta.

Häpeääks Dubailaiset kovastikin?

Quote from: AylaKäänsin puheen demokratiaan, koska se on aika halpamaista antaa köyhien vieraitten raataa töitä pilkka-hinnalla.

Mutta arabit-han?

Quote from: AylaSe että Maahan ei paase ilman tyopaikkaa, rikoksista automaattinen karkoitus ym on aivan eri asia, kuin että perustaa ala-kastin, kastin jolla ei ole samoja oikeuksia kuin muilla maassa asuvilla.

Mitä vikaa nyt on arabikulttuurissa yhtäkkiä?

Quote from: AylaMonesta arabia maasta puuttuu demokratia sellaisena kuin eurooppalaiset sen näkee. Arabimaissa vallitsee aivan toisen kaltainen "demokratia", jota yleensä länsimaiset haukkuu barbaariseksi.

Älä nyt puhu paskaa. Itse juuri väität muita kulttuureita paremmiksi kuin Suomea, ja että meillä on jotain opittavaa sieltä. Eli nyt kun me opetellaan jotain sieltä niin se onkin barbaarista. Kuule sun logiikkas kusee kun palokunnan kameli.

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

far angst

Quote from: Ayla on 25.05.2009, 04:21:30
Ja se "taloudellinen realiteetti" ei pitäisi edellyttää sitä että köyhiä ihmisiä käytetään hyväksi. Laita ajatuksissasi itsesi halpa-vierastyöläisen asemmaan esim. Dubai ja mieti miltä se tuntuisi. Hyvähän sitä on kaivaa kuoppaa muille jos tietää että ei kompastu itse siihen kaivamaansa kuoppaan.

Minä muuten olen ollut aika monessa maassa vierastyöläisenä, vailla juuri mitään oikeuksia.  Paljon minua rikkaammat maat ja ihmiset ovat käyttäneet ammattitaitoani ja työvoimaani hyväkseen ja hyötyneet minusta.   Kun olin islamilaisissa arabivaltioissa, olin kristittynä kaikkein alinta mahdollista kastia.   En pitänyt tuota tilannetta mitenkään pahana, ja siksi niin moneen kertaan asuinkin eri maissa ja eri hommissa.  Ja saattaisinpa lähteä vieläkin, jos vain jotain passelia hollille osuu.

Tietenkin tämä on täysin hyödytöntä keskustelua.  On turha puhua konkreettisista, olevassa olevista asioista, kun Empaattisto™ puhuu koko ajan siitä, miten asioiden tulisi olla, että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla.  Reaalisto™  kommentoi ja yrittää parantaakin reaalimaailmaa toimivin, mahdollisin keinoin.  Empaattisto™ taas liikkuu omassa vaalenpunaisessa sfäärissään, jossa ikävät asiat karkoitetaan hartain toivein.

Empaattisto™ contra Reaalisto™ keskustelu menee väistämättä takalistoon.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Motor City Contexti

Quote from: Ayla on 25.05.2009, 04:28:38
Quote from: Whatsername on 25.05.2009, 00:00:48

Käänsin puheen demokratiaan, koska se on aika halpamaista antaa köyhien vieraitten raataa töitä pilkka-hinnalla.

Se että Maahan ei paase ilman tyopaikkaa, rikoksista automaattinen karkoitus ym on aivan eri asia, kuin että perustaa ala-kastin, kastin jolla ei ole samoja oikeuksia kuin muilla maassa asuvilla.

Kyllä nämä "kastit" on olemassa yleisesti mailmassa. Alin kasti laittomasti maassa oleskelevat. Laillisesti maassa oleskelevat . Laillisesti maassa oleskelevat työluvan haltiat .Maan kansalaiset ja nämäkin vielä asetetaan eriarvoiseen asemaan onko syntyperäinen vai ei. Nämä luokitukset ovat yleisesti käytössä mailmassa. Voi olla ,että luokituksia on joissakin maissa vielä enemmänkin tai vähemmän, mutta tässä en on  pähkinänkuoressa.

Tämä Suomen hajoittama liberaali politiikkka on harvinaista mailmalla, se perustuu  harhakäsitykseen joka on sokaissut nämä "hyvinvointivaltio idealistit. Uskotaan vakaasti siihen ,että tämä malli on mailman paras ja jokainen ihminen jolle vain selitetty kuinka hienoa systeemi tämä on,tulee sen kannattajaksi. Todellisuudessa näin ei käy.

Kyllä nämä mokuttajat ovat tämän jo huomanneet.Tosiasioiden myöntäminen on vaikeaa varsinkin jos on 20-30 vuotta jauhanut jotain liberaali-kommunisti paskaa. Tällä hetkellä onkin keskustelun sijasta käynnissä totaalinen valehtelu kamppania,jossa  rajoitetaan sanavapautta ja lehdistö on tässä mukana.

Maailmanmies

Quote from: Ayla on 24.05.2009, 07:38:55

Suomennettuna jotenkin näin: Jos meillä olisi demokratia ja kaikki ikävä byrokratia, niin emme koskaan olisi onnistuneet. Te Euroopassa ette kykene tähän.

OT: Tuossa on totta toinen puoli. Ajatellaanpa suuria jälleenrakennuksen vuosia alkaen sodan päätyttyä aina jotain vuoteen 1966. Kehitysalueille rakennettiin teitä, vesivoima valjastettiin Kemi- ja Oulujoissa, suurteollisuutta kehitettiin. Hyvinvointi lisääntyi niin kauan kuin rakennushankkeita oli.
Olisiko tämä onnistunut nykyisessä demokratiassa ympäristövalituksineen ja työsuojelusäännöksineen ? Ei, jos minulta kysytään.

PK

Quote from: Ayla on 25.05.2009, 04:14:02

Se on väärin ja moraalittomasti toimittu jos köyhät ulkolaiset joutuisi tekemään töitä mitättömällä palkalla, jotta suomalaiset hyötyisi siitä. Tuollainen ei olisi mitään muuta kuin köyhän ihmisen hyväksi käyttöä.

Mikä on sinun moraalisi näitä köyhiä ihmisiä kohtaan, kun haluat estää heitä tekemästä omasta vapaasta tahdostaan Suomessa tai Dubaissa kevyempää työtä paremmalla palkalla, kuin he joutuisivat tekemään kotimaassaan?

Voitko sinä väittää tietäväsi paremmin näiden köyhien ihmisten puolesta, että heidän paikkansa on riisipellolla, rikkikaivoksessa, bordellissa tai kaatopaikalla vain sen takia, että heidän elintasonsa nousu nostaisi myös suomalaisten elintasoa?

Onko suomalaisten elintason nousu todellakin niin paha asia, että sen estämiseksi on uhrattava myös kolmannen maailman köyhien elintason nousu?

Whatsername

Quote from: Ayla on 25.05.2009, 04:28:38

En puhunut sanaakaan alakastin perustamisesta Suomeen. Sanoin ainoastaan sen, etta Dubain maahanmuuttomalli toimii.
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde