News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-07-17 SK: Juho Eerola työskenteli 10 vuotta turvapaikanhakijoiden kanssa

Started by Iloveallpeople, 17.07.2012, 15:36:52

Previous topic - Next topic

RP

Quote from: räsänen on 17.07.2012, 23:46:18
Ja kalat on jo roudattu sinun ja minun ruokapöytään.
Sano nyt sitten yksikin kalatuote S-marketin säilyke- tai pakastehyllystä, joka on tuolta peräisin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

Quote from: Juho Eerola
Myöskään kehitysapu ei kuulu perussuomalaisten, eikä Eerolan, suosikkimenoeriin.

"Sekin saldo on miinuksen puolella, suuri osa rahasta menee hukkaan. On toki onnistumisiakin kuten Tansaniassa."

Jotta ei menisi ihan hymistelyksi, mikä Tansaniassa on erityisesti onnistunut? Maa on ollut itsenäinen 50 vuotta, saanut kehitysapua koko ajan (ja ollut kai kumulatiivisesti selvästi suurin Suomen kehitysavun saaja) - ja yhä edelleen se on kehitysmaa.

Idi Aminin heivaamisesta vallasta naapurimaassaan voi antaa tunnustuksen (Tansanialle, ei kai kehitysavulle), mutta mitä muuta?

Tabula Rasa

Quote from: d100a on 17.07.2012, 16:08:58
Jos on nälkä, mikseivät laivakaapparit harjoita maanviljelystä?

Ehkäpä siksi että ovat(olleet) kalastajia ja maanviljelys ei kannata tuolla seudulla. Ja kalat on jo roudattu sinun ja minun ruokapöytään. Ihmettelen ettei merirosvoja ole enempää koska tilanne on sama vähän joka puolella afrikkaa.

Taitavat itse olla ensin lisääntyneet järjettömästi ja sitten syöneet ihan itse alueen kalat loppuun.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Mindy

Tosiaankin hyvin kirjoitettu artikkeli Juhosta. Kotkalaista sydäntä lämmittää meidän oman edustajan saama ammattitaitoinen ja ansaittu mediahuomio. Onnea tuleviin kuntavaaleihin, vaikka ulkosuomalaisena en olekaan niissä äänioikeutettu.
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

JT

Minua jäi jutussa harmittamaan, että se kirjasi sinänsä hyvin Eerolan listaamia konkreettisia ongelmia maahanmuutossa, mutta vaikutti toimittajan kautta olevan enemmän huolissaan terasseilla öyhöttävistä suomalaisista mölyapinoista, kuin niistä oikeista ongelmista.

Ruotsi on hyvä esimerkki maasta, jossa myös parlamentaarisesti vaikuttamaan pyrkivä maahanmuuttokriittisyys on täysin demonisoitu, sillä seurauksella että väkivaltaiset hyökkäykset kohdistuvat paitsi yhden valtiopäiville äänestetyn puolueen jäseniin ja sen (oletettuihin) kannattajiin, myös "vääränvärisiin" maahanmuuttajiin,  joita on ammuskeltu hengiltä summamutikassa jo ainakin kahden eri valopään toimesta.

Sharma ei tuonut edelleenkään ihan tarpeeksi selvästi esille sitä, että perussuomalaiset, mukaanlukien Eerola, Halla-aho jne, edustavat juurikin tätä parlamentaarista vaihtoehtoa maahanmuuttoon liittyvien ongelmien kohtaamisessa. Toinen vaihtoehto on aina olemassa, eli nämä lasermannenit ja breivikit. Kumpi on se parempi?

Sharma voisi myös yrittää olla ihan oikeasti journalisti ja tarttua jo niihin oikeisiin ongelmiin tuon saman vanhan rasismi-sitä-rasismi-tätä-jankutuksen sijasta,joka vei tästäkin jutusta aivan liikaa tilaa. Lukijat ovat aikuisia ihmisiä, joille voi jo kirjoittaa asioista suoraan - kuten aikuisille kirjoitetaan - Suomessakin.

Mutta on niitä huonompiakin juttuja toki nähty.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Ystävä

Hieno juttu toimittajalta, hyviä ajatuksia Eerolalta.

Lauri Karppi

Quote from: Nousuhumala on 17.07.2012, 23:31:50
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 17.07.2012, 22:25:10
SK ei taida kuulua erkkomedioihin tai pravdakonserniin? Pitääkin pitää nimi mielessä jos satun tarvitsemaan joskus itsestäni henkilökuvaa.

Otavamediaan, jonka tuotteet löytyy täältä; http://www.otavamedia.fi/web/guest/tuotteet#lehtilistaus

Ei ole listalla yhtään tuotetta jonka osaisin yhdistää monikulttuurisuusideologian tukemiseen. Sivuhuomiona mainittakoon, että Muro kuuluu Otavan nettipalveluihin. Siellä ainakin saa käyttää sananvapautta kulttuurin rikastumisesta, jo yli 3200 sivua keskustelua rikkauksista ja voimavaroista.

Tuolla oli myös lehti nimeltä Metsästys ja Kalastus, joka on jo nimeltäänkin kovin.. jos ei nyt rasistinen niin ainakin pottunokkainen :)

räsänen

Quote from: RP on 17.07.2012, 23:53:51
Ja kalat on jo roudattu sinun ja minun ruokapöytään.
Sano nyt sitten yksikin kalatuote S-marketin säilyke- tai pakastehyllystä, joka on tuolta peräisin.

Norjalainen kassilohi. Halpaa kuin saippua, sitä saa ympärivuoden alla kympin kilo. Joskus jopa vitosella. Sitä syödään ainakin meillä melkoisen usein. Sitä ruokitaan mm. kaloista jauhetulla rehulla ja rehukalat ovat useinkin peräisin kehitysmaiden rannikoilta. Kalastusalukset(eurooppalaiset) jatkavat kalastustaan kiintiöiden täytyttyä ja myyvän saadun kalan kalanrehuksi. Sitä kun ei juurikaan valvota mistä kalanrehu on peräisin niin sinne on hyvä laittaa myös uhanalaisia kalalajeja mukaan. Muutenhan ne heitettäisiin laidan yli kun niitä ei euroopassa voi julkisesti myydä.  Kalanrehulla ruokitaan lohialtaiden kaloja ja aikaansaadaan järjettömän huono hyötysuhde lohikilolle. En muista montako kiloa kalarehua lohi tarvitsee kasvattaakseen yhden kilon lohta, mutta paljon se on.

Ja kyllähän suomalaiset kalankasvattamot käyttävät samaa rehua eli ei täällä olla yhtään sen viisaampia. Mutta tuo norjalaisten volyymi on tietysti aivan omalla luokkaa.

räsänen

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 18.07.2012, 00:03:19

Ehkäpä siksi että ovat(olleet) kalastajia ja maanviljelys ei kannata tuolla seudulla. Ja kalat on jo roudattu sinun ja minun ruokapöytään. Ihmettelen ettei merirosvoja ole enempää koska tilanne on sama vähän joka puolella afrikkaa.

Taitavat itse olla ensin lisääntyneet järjettömästi ja sitten syöneet ihan itse alueen kalat loppuun.

Tuo ei pidä paikkaansa muuten kuin tuon lisääntymisen osalta. Tästä on paljon matskua pitkin nettiä, kannattaa tutustua aiheeseen. Itse ainakin järkytyin kuinka röyhkeästi toisilta viedään elinkeino.

Mutta ei jatketa tästä täällä enempää kun ei liity ketjun aiheeseen, modet pian vallan vihastuvat.

RP

Quote from: räsänen on 18.07.2012, 11:08:51
rehukalat ovat useinkin peräisin kehitysmaiden rannikoilta.

Siis mitään oikeata viitettä sinulla ei ole siitä, että sitä tulisi somalian rannikolta (toki merirosvojen omistuskäsityksen mukaan Somalian rannikko ulottuu tuhansien kilometrien päähän) sinulla ei ole? Muuten vain tykkäät toistella murhaajien, merirosvojen, kidnappaajien ja avustuslaivojen ryöstelijöiden puolustuspuheita toiminnalleen?

FAO:n tilastot näyttävät, että silloin kun Somaliassa vielä oli jotenkin toimiva valtio saalit olivat suurimmillaan luokkaa pari kiloa/vuosi/somali. Ei tunnu aivan järsyttävän merkitykselliseltä kansantaloudelle.

Tabula Rasa

tämänhetkinen kalanruuan maailmanmarkkinahinta(siis nyt, ei pari vuotta sitten kun somaliassa oli suuremmat saaliit) on about 1600dollaria. eli somalian reilun 6000 tonnin saalillakin hinnaksi jäisi pikkusen alle 10 miljoonaa dollaria -kalastusveneet/tarvikkeet/bensat/mitkälie kulut(kalastajienkin täytynee syödä). ja koska noin kaukaa lähdettäisiin kuskaamaan se pitäisi saada huomattavasti alle markkinahintojen. Eli jos koko somalian kalansaalis pyörii siinä parin miljoonan nurkilla niin ei kuulosta kovin uskottovalta.

http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=fish-meal&months=360
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Histon

Olen aina pitänyt Eerolaa tyhmänä mulkkuna, mutta huomaan olleeni täydellisen väärässä.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Brandöt

Kerrankin suhteellisen monipuolinen ja asiallinen kirjoitus.

Enemmän yhteiskunnassa tätä: kuullaan niitä henkilöitä, jotka tosiasiallisesti työskentelevät turvapaikanhakijoiden kanssa tai asuvat heidän kanssaan samassa naapurustossa.

Vähemmän sitä, että pyritään leimaamaan kaikki tämä hiljainen, kokemuksellinen viisaus "yksittäistapauksiksi", joista ei tarvitse ottaa laajempaa oppia.

Bwana

Quote from: Puhdas sielu on 17.07.2012, 16:59:36
Kaikkien on mentävä työskentelemään mamujen parissa. Mikään ei nuivista niin kuin aito kohtaaminen.

Näin on. Vuosi-pari Afrikkaa tekisi terää joka :flowerhat:lle. Itselläni lähtee kuudes...
Nkosi sikelel' Afrika.

Leijona78

Maahanmuuttajien kanssa kauan työskennelleiden kohdalla kuulee puheista yleensä sitä realismia mitä esimerkiksi media ei yleensä käsittele. Tähän viittaan myös tuolla postaamallani artikkelilla (http://hommaforum.org/index.php/topic,72868.msg1064106.html) johon tulee vielä skanni, I promise.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

jopparai

Quote from: Bwana on 18.07.2012, 12:30:19
Kaikkien on mentävä työskentelemään mamujen parissa. Mikään ei nuivista niin kuin aito kohtaaminen.

Näin on. Vuosi-pari Afrikkaa tekisi terää joka :flowerhat:lle. Itselläni lähtee kuudes...

Pitää paikkansa. Mulla oli kukkahattu päässä, kun menin Afrikkaan. 7 vuoden oleskelun aikana hattu varastettiin monet kerrat.
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Bwana

Quote from: Nousuhumala on 18.07.2012, 12:34:21

Saako kysyä mitä teet siellä, ja onko siellä oleskelu lisännyt nuivistumista?

Saa kysyä. Olen ollut kansainvälisissä kouluissa opettajana. Kleptokratian ja tupakka-/öljyfirmojen työntekijöiden mukuloita kaitsemassa. Nyt lomalla Suomessa toki.

Meikäläinen ei koskaan ole puuta juuri halannut, ja maailmanparantaminen ei ole myöskään niin lähellä sydäntä ollut. Vaimon työn perässä "pimeälle mantereelle" muutin. Nuivistuminen on ollut siltikin aika helposti havaittavaa, osin jopa ennen vihervasemmistolaisesti ajatelleella vaimolla. Tai siis, olen tavannut aivan saatanallisen määrän myös ahkeria/järkeviä afrikkalaisia. Niitä on vaan liian vähän koko populaatioon nähden. Nuivistumisen vauhti kiíhtyi selvästi tyttären syntymän aikoihin ja Suomen "menon" kerättyä samoihin aikoihin vauhtia nykyisiin mittoihinsa.

Mä olen täälläkin useasti sanonut, että jos Eurooppa halutaan säilyttää eurooppalaisena, on Afrikkaa pakko jeesata Afrikassa. Kaikesta korruptiosta huolimatta se on kuitenkin kustannustehokkain tie. Siinä avussa pitäisi vaan tehdä muutamalla ison mittakaavan esimerkillä, humanitäärisistä uhrauksista huolimatta, selväksi että väärinkäytöksistä apu lähtee. Ongelmana tälle lähestymistavalle on Kiina ihan puhtaine kolonialismeineen.

No, nämä eivät ole tämän ketjun aiheita. Sanotaanko vaikka nyt näin, että jos yövartija näkee mun lompakon olohuoneen pöydällä kun se kysyy vaimolta rättiä auton pesua varten ja kun vaimo hakee sen rätin kyökistä lompakko katoaa... 100% kiinnijääminen, potkut vakityöstä ja nyt katsellaan tuleeko vielä kaksi vuotta paikallista vankilaa... Kun ei ole kauhalla annettu niin milläs vaadit?
Nkosi sikelel' Afrika.

l'uomo normale

offtopikkina: Samassa Suomen kuvalehdessä (ainakin paperiversiossa) oli juttua sivulta 24 alkaen julkishallinnon tietovarantojen laittamisesta llmaiseksi nettiin kaikkien hyödynnettäviksi. Käsitellyimpänä esimerkkinä oli maanmittaushallinnon karttatietojen antaminen ilmaiseksi kaikkien käyttöön. Avointen tietovarastojen aktivisti (pahus kun vanhana unohtaa nimet) kehui Hommaforumia yhdessä kappaleessa todella vuolaasti ja pelkästään positiivisesti.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

räsänen

Quote from: RP on 18.07.2012, 11:31:21

Siis mitään oikeata viitettä sinulla ei ole siitä, että sitä tulisi somalian rannikolta (toki merirosvojen omistuskäsityksen mukaan Somalian rannikko ulottuu tuhansien kilometrien päähän) sinulla ei ole? Muuten vain tykkäät toistella murhaajien, merirosvojen, kidnappaajien ja avustuslaivojen ryöstelijöiden puolustuspuheita toiminnalleen?

FAO:n tilastot näyttävät, että silloin kun Somaliassa vielä oli jotenkin toimiva valtio saalit olivat suurimmillaan luokkaa pari kiloa/vuosi/somali. Ei tunnu aivan järsyttävän merkitykselliseltä kansantaloudelle.

Räplää tuolta viitteitä jos niitä kaipaat, siinä on myös kappale liikakalastuksesta lähteineen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Piracy_in_Somalia#Illegal_fishing

On totta että en voi osoittaa S-marketin kalatiskillä lohta, tai muuta kasvatettua kalaa, ja sanoa että tämä on syönyt somalian rannikolta ryöstökalastettua kalaa rehun muodossa.   Mutta aikuisena ihmisenä ymmärtänet laajemman kuvion etkä viilaile niitä pilkkuja. Liika/ryöstökalastus on tosiasia ja sitä tehdään myös somalian rannikolla eurooppalaistenkin voimin.

http://global.finland.fi/public/default.aspx?contentid=213267&nodeid=15783&contentlan=1&culture=fi-FI
http://www.esaimaa.fi/Online/2012/03/28/Raivoa+lohen+ja+siian+boikotista,+kassilohi+halutaan+pois+tiskilt%C3%A4/2012113176798/4
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikakalastus

Tilastoihin somalialaisten kalastusmääristä luotan yhtä paljon kuin sieltä saatuihin tilastoihin raiskauksista tai muista väkivallanteosta. Ne ovat pelkkiä villejä arvauksia. Enkä ymmärrä miksi somalian merirosvojen pitäisi pysytellä somalian aluevesillä. Naurettava ajatus, miksi hemmetissä ne niitä rajoja kunnioittaisivat kun eivät muutkaan kunnioita?

Merirosvoukselle on tietysti muitakin syitä kuin liikakalastus. Enkä minä väkivaltaa puolusta. Mutta minun logiikkani mukaan ja pointtini onkin se että olisi syytä korjata omat toimet ja sen jälkeen vaatia toisilta samaa.

Nikopol

Räsänen, sinun mallisi vika on se että vaikka me palaisimme 1700-luvulle kulutuksessamme, kehitysmaalainen jatkaisi sitä toimintaa mikä on hänelle hyödyllisintä juuri nyt. Vaikka koko Euroopa söisi vain suomalaista luomulahnaa, merirosvous jatkuu. Kulutustaan voi ja kannattaakin toki moraalistaa mutta naurettavaa kuvitella että meidän sädekehämme kiilto vaikutaisi sotaherrojen busineksiin.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Source

Quote from: jopparai on 18.07.2012, 12:36:41

Pitää paikkansa. Mulla oli kukkahattu päässä, kun menin Afrikkaan. 7 vuoden oleskelun aikana hattu varastettiin monet kerrat.

Totta! Itse tehnyt myös töitä mamujen parissa joskus ja vielä välillä kukkistelen karuimpien kohtaloiden pelastamisella, mutta elämä on muuttanut minut nuivaksi. Nykyään olen äitini mielestä rasisti. Taidan ehdottaa hänelle vapaaehtoistyötä kukkistelun parissa eläkepäivien iloksi, niin ehkä loppuu tyttären haukkuminen :)
"Nämä ihmiset, turvapaikanhakijat vain pömpsähtivät taivaasta."

Haima

Quote from: Bwana on 18.07.2012, 13:01:41

Saa kysyä. Olen ollut kansainvälisissä kouluissa opettajana. Kleptokratian ja tupakka-/öljyfirmojen työntekijöiden mukuloita kaitsemassa. Nyt lomalla Suomessa toki.

Meikäläinen ei koskaan ole puuta juuri halannut, ja maailmanparantaminen ei ole myöskään niin lähellä sydäntä ollut. Vaimon työn perässä "pimeälle mantereelle" muutin. Nuivistuminen on ollut siltikin aika helposti havaittavaa, osin jopa ennen vihervasemmistolaisesti ajatelleella vaimolla. Tai siis, olen tavannut aivan saatanallisen määrän myös ahkeria/järkeviä afrikkalaisia. Niitä on vaan liian vähän koko populaatioon nähden. Nuivistumisen vauhti kiíhtyi selvästi tyttären syntymän aikoihin ja Suomen "menon" kerättyä samoihin aikoihin vauhtia nykyisiin mittoihinsa.

Mä olen täälläkin useasti sanonut, että jos Eurooppa halutaan säilyttää eurooppalaisena, on Afrikkaa pakko jeesata Afrikassa. Kaikesta korruptiosta huolimatta se on kuitenkin kustannustehokkain tie. Siinä avussa pitäisi vaan tehdä muutamalla ison mittakaavan esimerkillä, humanitäärisistä uhrauksista huolimatta, selväksi että väärinkäytöksistä apu lähtee. Ongelmana tälle lähestymistavalle on Kiina ihan puhtaine kolonialismeineen.

No, nämä eivät ole tämän ketjun aiheita. Sanotaanko vaikka nyt näin, että jos yövartija näkee mun lompakon olohuoneen pöydällä kun se kysyy vaimolta rättiä auton pesua varten ja kun vaimo hakee sen rätin kyökistä lompakko katoaa... 100% kiinnijääminen, potkut vakityöstä ja nyt katsellaan tuleeko vielä kaksi vuotta paikallista vankilaa... Kun ei ole kauhalla annettu niin milläs vaadit?

Osunko Bwana oikeaan, jos ounastelen, että pidät tätä blogia: http://rapo.vuodatus.net/
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Ernst

Hevonpaskaa koko viesti. Maanviljelys kannattaa aina kun on nälkä. Ja nälkäänhän tässä vedotaan, kun merirosvoutta oikein ymmärretään. Minun ruokapöytääni ei ole tuotu tuolta merialueelta kalan kalaa. Luen tarkasti pakkauksen tekstit.

Sinun pitäisi katsoa karttapalloa tarkasti ja tajuta, miten suuri manner Afrikka oikeasti on.  Vain täydellisen tietämättömyden tuoma varmuus saa ihmisen kirjoittelemaan samanlaista tuubaa kuin sinä juuri teit. Että mukamas tilanne olisi sama "vähän joka puolella Afrikkaa".

Häpeä!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

IDA

qui non est mecum adversum me est

Siili

Quote from: räsänen on 18.07.2012, 13:32:24
Tilastoihin somalialaisten kalastusmääristä luotan yhtä paljon kuin sieltä saatuihin tilastoihin raiskauksista tai muista väkivallanteosta. Ne ovat pelkkiä villejä arvauksia.

Ilmeisesti luotat vain sellaiseen tekstiin, joka tukee omia näkemyksiäsi. Kätevää.

Merirosvoukselle on tietysti muitakin syitä kuin liikakalastus. Enkä minä väkivaltaa puolusta.

Loppuuko ryöstökalastus jostain syystä Somalian rajalle?  Miksi ei koskaan kuule ryöstökalastukseen pottuuntuneista eritrealaisista, kenialaisista tai tansanialaisista merirosvoista?

Mutta minun logiikkani mukaan ja pointtini onkin se että olisi syytä korjata omat toimet ja sen jälkeen vaatia toisilta samaa.

Meinaatko, että aluevesillä kalastaminen ja väkivaltainen merirosvous on "samaa"?

Bwana

Quote from: Haima on 18.07.2012, 16:51:37
Quote from: Bwana on 18.07.2012, 13:01:41

Osunko Bwana oikeaan, jos ounastelen, että pidät tätä blogia: http://rapo.vuodatus.net/

Suattaahan se niin olla.
Nkosi sikelel' Afrika.

Haima

Quote from: Bwana on 18.07.2012, 18:29:18

Suattaahan se niin olla.

Ok...sovitaan vaikka, ettei ole, niin ei tule ongelmia :) Itsekin jotakuinkin vastaavalla alalla ja sekin on jo riittävän haastavaa hommaa per se :)
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

EL SID

Quote from: räsänen on 18.07.2012, 13:32:24
Quote from: RP on 18.07.2012, 11:31:21

Räplää tuolta viitteitä jos niitä kaipaat, siinä on myös kappale liikakalastuksesta lähteineen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Piracy_in_Somalia#Illegal_fishing

On totta että en voi osoittaa S-marketin kalatiskillä lohta, tai muuta kasvatettua kalaa, ja sanoa että tämä on syönyt somalian rannikolta ryöstökalastettua kalaa rehun muodossa.   Mutta aikuisena ihmisenä ymmärtänet laajemman kuvion etkä viilaile niitä pilkkuja. Liika/ryöstökalastus on tosiasia ja sitä tehdään myös somalian rannikolla eurooppalaistenkin voimin.

http://global.finland.fi/public/default.aspx?contentid=213267&nodeid=15783&contentlan=1&culture=fi-FI
http://www.esaimaa.fi/Online/2012/03/28/Raivoa+lohen+ja+siian+boikotista,+kassilohi+halutaan+pois+tiskilt%C3%A4/2012113176798/4
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikakalastus

Tilastoihin somalialaisten kalastusmääristä luotan yhtä paljon kuin sieltä saatuihin tilastoihin raiskauksista tai muista väkivallanteosta. Ne ovat pelkkiä villejä arvauksia. Enkä ymmärrä miksi somalian merirosvojen pitäisi pysytellä somalian aluevesillä. Naurettava ajatus, miksi hemmetissä ne niitä rajoja kunnioittaisivat kun eivät muutkaan kunnioita?

Merirosvoukselle on tietysti muitakin syitä kuin liikakalastus. Enkä minä väkivaltaa puolusta. Mutta minun logiikkani mukaan ja pointtini onkin se että olisi syytä korjata omat toimet ja sen jälkeen vaatia toisilta samaa.

räsänen hyvä ,me täällä homma-foorumille olemme ratkaisseet asian jo aikoja sitten. Käyttämällä järkeä ja olemalla ahkerampia, ei somalienkaan tarvitsisi lähteä "merta edemmäs kalaan"

http://hommaforum.org/index.php/topic,2680.msg1025977.html#msg1025977

asiaa on jopa tutkittu, ja tutkijan mukaan tälle toiselle mahdollisuudelle ei ole esteitä,  sitä ei  vain saada aikaiseksi:

http://hommaforum.org/index.php/topic,2680.msg1025990.html#msg1025990

eli sinä teet saman virheen kuin pahimmat mokuttajat: syytät valkoista miestä siitä, että musta mies valitsee rikollisuuden, vaikka tilanne johtuu lähinnä mustan miehen, no jääköön sanomatta...

Jouko

Quote from: Axel Cardan on 18.07.2012, 19:04:27
Quote from: M on 18.07.2012, 17:02:23
Sinun pitäisi katsoa karttapalloa tarkasti ja tajuta, miten suuri manner Afrikka oikeasti on. 

Kyllä näin juuri. En tiedä, mikä on Saharan aavikoitumisen lopullinen syy ja laajuus, mutta se maa on aivan valtava.
Siellä on varmasti tilaa ja resursseja hoitaa asiat kuntoon.
Mutta ei.

Resurssejahan siellä on vaikka muille jakaa, mutta ihmisiltä puuttuu tahtotila. Köyhyys on moneen kertaan todettu henkiseksi asiantilaksi vaikka miten monen filosofin suulla. Ensimmäisiä sanojia lienee Erno Paasilinna.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Dangr

M: Sinun pitäisi katsoa karttapalloa tarkasti ja tajuta, miten suuri manner Afrikka oikeasti on. 

Kuvan afrikan koosta saa minun sigun linkistä, se on huikean ison manner.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT