News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Terho televisiossa

Started by Ernst, 22.05.2009, 11:44:27

Previous topic - Next topic

Ernst

Sampo Terho on TV1:ssä iltauutisten jälkeen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

kyyhkyslakka

Quote from: M on 22.05.2009, 11:44:27

Ja pärjäs kohtuu hyvin. Viimeisessä keskustelussa tuli kuin heittämällä tärkeimmät teesit. Kiitos Sampo!

Alussa aavistuksen arka mutta rutinoituu selvästi.

Malakias

Ihan hyvin Sampo hoiti!

veppi

Quote from: kyyhkyslakka on 22.05.2009, 21:45:03

Ja pärjäs kohtuu hyvin. Viimeisessä keskustelussa tuli kuin heittämällä tärkeimmät teesit. Kiitos Sampo!

sampo sai täydet pointsit,hyvä

conlib

Olin yllättynyt ihmeen asiallisesta YLE:n pakolais''pojan'' haastattelusta. Siinä kävi ihan selvästi ilmi mitä se touhu oikeasti on. Muuta paitsi Terho eivät pahemmin noteeranneet aidosti tuota, vaikka nyt olivatkin sitä mieltä(?) että maahanmuuton ongelmat tulisi ratkaista Euroopan tasolla. Kiljunen oli aikamoinen jeesustelija vaikka mainitsikin että Suomen lakien mukaan tulisi maahanmuuttajienkin elää täällä. Sampo Terho oli ihan oikeilla linjoilla, eiköhän se ääni mene hänelle.  :)

Maailmanmies

Kiljunen ja Pietikäinen molemmat katsoivat Sampoa kuin pahintakin murhamiestä. Miten ihmeessä käyt tuollaisten kanssa mitään asiallista keskustelua.

Jos Euroopan tasolla aletaan ratkaista maahanmuuttoa, ei se välttämättä ole Suomen kannalta huono asia. Riippuu tosin kuka siitä päättää ja mitä tehdään.

stjohan

Terho pärjästi kohtuullisen hyvin, mutta kaiken kaikkiaan koko ohjelman konsepti on epäonnistunut.

Neljä keskustelijaa on auttamatta liikaa, koska erityisesti Kimmo Kiljunen mölisi kaikkien päälle, puhui aivan eri asioista ja sai loppujen lopuksi itsensä näyttämään naurettavalta kommentteineen pakolaispojan silmistä ja sielusta. Mielestäni kukaan ei saanut kunnolla tuotua kantaansa esille. Tuli mieleen lähinnä kevennetty versio Pressiklubista.

Maksimissaan kaksi keskustelijaa olisi sopiva määrä. Lisäksi toimittajan tulisi rankalla kädellä estää toisija keskustelijoita keskeyttämättä toista kesken puheenvuoron. Myös toimittajan itsensä tulisi välttää keskeyttämistä. Tämä ei tietenkään ole ainoastaan tämän ohjelman, vaan monien muidenkin keskusteluohjelmien ongelma. Henkilökohtaisesti pidän Lauantaiseurasta, nykyisestä Ykkösaamusta. Siinä ohjelman vierasta haastatellaan miellyttävällä tyylillä ja haastateltava saa rauhassa ja juurta jaksain perustella oman kantansa.

Mitä itse lopputulokseen tulee, uskon ohjelman ajavan nimenomaan maahanmuuttokriittisten asiaa. Minua hämmästytti erityisesti Kiljusen ja Pietikäisen naiivius keskusteltaessa maahanmuuttopolitiikan ongelmista. Pietikäinen toi jälleen kerran esille saman jargonin, jota on kuultu jo vuosikaudet: "vieraan pelko, tekeväthän suomalaisetkin rikoksia, bla bla blaa.." En usko, että Kiljunen ja Pietikäinen oikeasti tietävät mistään mitään. Todella kansasta vieraatunutta porukkaa osa poliitikoista. Minua hävettää kokoomuslaisena Pietikäisen kommentit. Ja pelottaa.

Allekirjoittaneelle maahanmuuttokritiikissä ei ole kyse vieraan pelosta. Maahanmuuttajien parissa työskennelleenä ja Itä-Helsingissä vielä toistaiseksi asuvana voin sanoa, että kohdallani ei todellakaan ole kyse "vieraan" pelosta. Pelkoni alkoi vasta, kun "vieras" lakkasi olemasta vieras. Mitä enemmän kokee, sitä kyynisemmäksi tulee.

Tällä hetkellä eletään kohtalonhetkeä maahanmuuton suhteen. Kun massamaahanmuutto on kerran tapahtunut, ongelmat ovat ja pysyvät. Jos annamme päätösvallan RKP:lle ja muille hyvää tarkoittaville idealisteille, on Eurooppa mennyttä. Nyt pitää oikeasti nousta vastarintaan äänestämällä juuri heitä, keitä ei toivota äänestettävän.

Vihreiden Jukka Relander paljastaa viimeisimmällä ylimielisellä kirjoituksellaan, että vihervasemmistolla on todellakin nyt huoli utopiansa rikkoutumisesta. Meidän maahanmuuttokriittisten haukkuminen natseiksi ja kallonmittaajiksi tarkoittaa kovien olevan piipussa. Kieltämättä olen vannoutuneena Isrealin ystävänä loukkaantunut tuollaisesta kuvottavasta paskajauhannasta. Täytyy vain olla hyvillään siitä, että kaikki tuo tulee kalahtamaan punavihervasemmiston ja RKP:n omaan nilkkaan.

Eurovaalit ovat lämmittelykierros seuraaviin eduskuntavaaleihin. Siellä viimeistään katsotaan, kuka on kuka, ja ketä kansa äänestää.

"Jos sinulla on vihamiehiä, tiedät puolustaneesi jotain jossain vaiheessa elämääsi."

-Sir Winston Churchill-

Pertsa

Sampo esiintyi todella hyvin. Miettikääpa jos olisitte itse ensi kertaa väittelyssä joka telvisioidaan. Äänestän Sampoa Jussin suosituksen mukaan. Kiljunen taitaa olla myötävaikuttamassa SDP:n duunareiden joukkopakoon puolueesta Jutan kanssa. Sirpa taas...no puhalluttakaa ensi. RKP:n mikälie, pitäisköhän pistää suomenkielen kurssille jos on vaikeuksia.

conlib

Quote from: stjohan on 22.05.2009, 22:20:00
Allekirjoittaneelle maahanmuuttokritiikissä ei ole kyse vieraan pelosta. Maahanmuuttajien parissa työskennelleenä ja Itä-Helsingissä vielä toistaiseksi asuvana voin sanoa, että kohdallani ei todellakaan ole kyse "vieraan" pelosta. Pelkoni alkoi vasta, kun "vieras" lakkasi olemasta vieras. Mitä enemmän kokee, sitä kyynisemmäksi tulee.

Näinhän se on, olin minäkin teininä aika vihervasemmistolainen mutta olen elämäni aikana tutustunut niin monen eri kulttuurin edustajiin ja nähnyt mitä se oikeasti voi olla. Varsinkin joistain tietyistä kulttuureista tulevat ovat yleensä aina antaneet aihetta kritiikkiin. Joten aika jännä tuo Pietikäisen kommentti pelosta, itse ainakin olen ollut avoin ja tutustunut eri kulttuurien edustajiin, niin hyvässä kuin pahassa.

Heikki Luoto

Quote from: conlib on 22.05.2009, 22:28:15

Näinhän se on, olin minäkin teininä aika vihervasemmistolainen mutta olen elämäni aikana tutustunut niin monen eri kulttuurin edustajiin ja nähnyt mitä se oikeasti voi olla. Varsinkin joistain tietyistä kulttuureista tulevat ovat yleensä aina antaneet aihetta kritiikkiin. Joten aika jännä tuo Pietikäisen kommentti pelosta, itse ainakin olen ollut avoin ja tutustunut eri kulttuurien edustajiin, niin hyvässä kuin pahassa.

Olisi onnetonta, jos Perussuomalaisia karsastavat maahanmuuttokriittiset äänestäisivät Sampo Terhon sijasta Kai Pöntistä (kok) ja onnistuisivat tahtomattaan pitämään putoamisvaarassa olevan Sirpa Pietikäisen (kok) tai Ari "Turkki EU:hun" Vatasen (kok) EU-parlamentissa.
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

pelle12

Quote from: Maailmanmies on 22.05.2009, 21:51:08

Kiljunen ja Pietikäinen molemmat katsoivat Sampoa kuin pahintakin murhamiestä. Miten ihmeessä käyt tuollaisten kanssa mitään asiallista keskustelua.

Jos Euroopan tasolla aletaan ratkaista maahanmuuttoa, ei se välttämättä ole Suomen kannalta huono asia. Riippuu tosin kuka siitä päättää ja mitä tehdään.
Ja keskustelivat lähinnä samoilla argumenteilla kuin keskusteltaisiin jonkun skinheadin kanssa. He ovat päässään muodostaneet jonkun protorasististereotypian ja latelevat fraasejaan, argumentoi sitten joku mamukriittinen mitä tahansa.

illmaninati

Sananmuunnosvapauden edistämiseksi:
Pentti ulos Tonista!

pelle12

Pietikäinen ja Piia-Noora Kauppi. Kokoomusnaiset parhaasta päästä. Toinen haluaa eksoottista värinää Helsingin keskustaan, ettei olisi liian epäeurooppalaista ja toinen taas puhuu ihan läpiä päähän kuin Kimmo Kiljunen konsanaan.
Sampo Terhon äänestämisessä hirvitää vain se, ettei ääni vain vahingossa lipsahtaisi kr.demarille. Hekin puhuvat varsin levottomia aika ajoin.

MW

Ainakin Kiljusella on jalat tukevasti irti maasta, "linnut lentävät, pakolaispojan tummat silmät, sielu, pyllyjen pyyhintä, ihmisoikeus". Jos kaippari on tosissaan, tuolla paatoksella luulisi sen olevan vapaaehtoistyöntekijänä pakolaisleirillä, mielellään jossain h**vetin kaukana.

Mika.H

Quote from: Heikki Luoto on 22.05.2009, 22:32:22

Olisi onnetonta, jos Perussuomalaisia karsastavat maahanmuuttokriittiset äänestäisivät Sampo Terhon sijasta Kai Pöntistä (kok) ja onnistuisivat tahtomattaan pitämään putoamisvaarassa olevan Sirpa Pietikäisen (kok) tai Ari "Turkki EU:hun" Vatasen (kok) EU-parlamentissa.

mietitääs nyt hetki..

jos vaaliliitto saa vain yhden paikan niin soini pääsee sisään ja sen jälkeen essayah..

jos vaaliliitto saa kaksi paikkaa niin soini ja sari sisään ja soinin tilalle sitten joku ps. suuri mahdollisuus on sekin, että se vaihtomies olisi veltto...

ei tuokaan kovin kummoiselta onnistumiselta vaikuta...

ps. toinen paikka vaatisi hieman vajaat 200 000 ääntä... tuntuu aika kovalta haasteelta tuokin...
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Luotsi

Terho ei ollut riittävän jämäkkä: samaan aikaan kun koko EU:hun saapuvien turvapaikanhakijoiden määrä on kasvanut alle 10%/v, on se Suomessa ollut +100% (2008), +50% (2009). Ei kyse ole sattumasta, kaikella on syynsä.
Mikä vika on Tanskan politiikissa, jonka seurauksena sinne tulee vain n. puolet täkäläisistä hakijamääristä - vaikka useimmat mitä todennäköisimmin tulevatkin Tanskan kautta?
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

RP

Quote from: Mika.H on 22.05.2009, 22:49:27
jos vaaliliitto saa kaksi paikkaa niin soini ja sari sisään ja soinin tilalle sitten joku ps. suuri mahdollisuus on sekin, että se vaihtomies olisi veltto...

Soinin tilalle nousee muuten toinen persu vain siinä tapauksessa, että valitsematta jääneistä vaaliliiton ehdokkaista eniten ääniä saanut on ollut persu.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Mika.H

Quote from: RP on 22.05.2009, 23:00:33

Soinin tilalle nousee muuten toinen persu vain siinä tapauksessa, että valitsematta jääneistä vaaliliiton ehdokkaista eniten ääniä saanut on ollut persu.

siis todennäköisyys siihen, että tulee kaksi paikkaa on melkoisen haastava.

äänet jakautuvat kuitenkin niin, että sari saa 70 000 ääntä, soini 6-90 000, mutta kolmantena on joku persu. eli jos tulee kaksi paikkaa (ääniä + 190 000) niin soinin varamies on varmasti perussuomalainen. kuka, onkin jo toinen juttu.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Kazakstan

Minua ärsyttää edelleen tämän "vihervasemmistolainen"-sanan käyttö. Jos korvattaisiin se vaikka "suvaitsevaisella"? Tuntuu oikeasti oudolta, kun täällä koko ajan dissataan käytännössä minun arvomaailmaani. Ympäristöajattelu tai vasemmistolaisuus ei kumpikaan sisällä mokutusta mitenkään sisäänrakennettuna ominaisuutena. Eivät nämä vallassa olevat vihervasemmistolaiset edusta sen enempää ympäristöliikettä kuin vasemmistolaisuuttakaan, vaan sitä äärimmäisen merkillistä, kaikesta irrallaan olevaa tunneajatteluporukkaa, joka on yhtäkkiä salakavalasti soluttautunut miltei kaikkialle.

(Ja eikö täällä tosiaan ole ketään moderaattoreita paikalla, nämä A-zoom-keskustelut kun voisi kai yhdistää toisiinsa?)

Pekka walden

Quote from: Heikki Luoto on 22.05.2009, 22:32:22

Pöntisellä olisi läpimennessään enemmän vaikutusmahdollisuuksia kuin Terholla.
Kokoomus ei sentään ole yhden miehen puolue kuten persut.
Tampereella kun äänestitte pakolaiskeskusasian lykkäämisestä, niin persujen rivit petti sieläkin. Tiina Elovaara muistaakseni petti porukan.

illmaninati

26 minuuttia katsottu mahdollisimman puolueettomin silmin. Tähän mennessä Sampo ja Axel antaneet sympaattisimman kuvan keskustelijoina. Kiljusen itsevarman oloinen päällepäsmäröinti ei varmasti lämmitä katsojissa kuin puolueen himokannattajia.
Pentti ulos Tonista!

illmaninati

Ja loppua kohden vaan kasvoi sympatiat Sampoa kohtaan kun Axelkin lähti mukaan päällepuhumiseen ja kiihoittumiseen. Hauskaa perverssillä tavalla kun Kimmo yrittää opettaa Sampolle mitä humanitäärinen maahanmuutto oikeasti on. :)

Isot pisteet Sampolle. Oikein sanavalmis ja loppua kohden vaan parani. Varmasti jokaisen saamansa äänen ansainnut kaveri. Vaikka itse vielä pähkäilenkin omaa äänestyskäyttäytymistä, niin yhtäkaikki arvokas lisä kriittisten joukkoon.
Pentti ulos Tonista!

Heikki Luoto

Quote from: pelle12 on 22.05.2009, 22:41:13
Sampo Terhon äänestämisessä hirvitää vain se, ettei ääni vain vahingossa lipsahtaisi kr.demarille. Hekin puhuvat varsin levottomia aika ajoin.

Olen ollut perussuomalaisten edustaja samassa paneelikeskustelussa, jossa oli kristillisten edustajana heidän ykkös-EU-ehdokkaansa Sari Essayah. Hän oli panelisteista lähimpänä mielipiteitäni kannattaen kansallisvaltiota. Maahanmuuttoahan käytetään kansallisvaltion murentamiseksi EU:n liittovaltion osavaltioksi. Divide et impera- eli Hajoita-ja-hallitse –tekniikkaa harrasti antiikin Rooma, nyt Brysseli.

ei tuokaan kovin kummoiselta onnistumiselta vaikuta...

ps. toinen paikka vaatisi hieman vajaat 200 000 ääntä... tuntuu aika kovalta haasteelta tuokin...

Veltto on myös maahanmuuttokriittinen vaihtoehto, sillä hän vaati Astrid Thorsin eroa. Häntä haukutaan turhaan pelleksi vain sen takia, että on persoonallinen ja harrastaa huumoria, jota voi pitää enemmänkin merkkinä älykkyydestä. Mutta toki hänen tilaltaan voi äänestää jotain harmaampaa ja tosikkomaisempaa ehdokasta.

Protestimielialaa on sen verran, että uskon nousevan äänestysprosentin suosivan perussuomalaisten ja kristillisten vaaliliittoa vähintään kahteen paikkaan.

Quote from: Pekka walden on 22.05.2009, 23:20:23

Pöntisellä olisi läpimennessään enemmän vaikutusmahdollisuuksia kuin Terholla.
Kokoomus ei sentään ole yhden miehen puolue kuten persut.
Tampereella kun äänestitte pakolaiskeskusasian lykkäämisestä, niin persujen rivit petti sieläkin. Tiina Elovaara muistaakseni petti porukan.

Kokoomuksella on ennemminkin monikulttuuri puolueohjelmassa kuin maahanmuuttokriittisyys, toisin kuin perussuomalaisilla. Kokoomus tarvitsee vaalitappion, jotta mokutuslinja poistuu puolueohjelmasta. Pöntinen on liikaa vaalitaktinen ehdokas, koska on ainoa ja myöhäsyntyinen maahanmuuttokriittinen ehdokas Kokoomuksen 20 meppiehdokkaan listalla.

Kaikki kokoomukselaiset äänestivät Tampereella yhtä tyhjää äänestänyttä lukuun ottamatta turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksen perustamisen pöydällejättöehdotustani vastaan. Pekka Waldenin olisi kannattanut olla tuolloin valtuuston lehtereillä kuulemassa kokoomuslaisten (kuten EU-ehdokas Sofia Vikmanin) puheenvuoroja vastaanottokeskuksen perustamisen puolesta, jotta surutyösi Kokoomuksen tilasta olisi voinut alkaa. Tiina on nuori kehityskelpoinen poliitikko, joka vielä jossain vaiheessa oppii, että parempi olla yksin oikeassa kuin tuhannen kanssa väärässä.
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Martel

Kiljunen kiljui alfauroksena. Ilmeisesti hän on sitä mieltä, että ei haittaa mitä puhuu, kunhan puhuu vaahto suussa suurimman osan aikaa. Eikä välttämättä ole väärässä, koska vaalikarjalle jää tällaisessa keskustelussa mieleen lähinnä naama. Terho petrasi loppua kohti, mutta joutui kaiken aikaa päällepuhutuksi.

Ohjelman henkilövalintoja ei oltu mietitty loppuun saakka. Mitä järkeä tuoda kaksi demaria studioon (Kiljukaula & Pietikäinen)?

Mika.H

Quote from: Heikki Luoto on 22.05.2009, 23:53:06

Veltto on myös maahanmuuttokriittinen vaihtoehto, sillä hän vaati Astrid Thorsin eroa. Häntä haukutaan turhaan pelleksi vain sen takia, että on persoonallinen ja harrastaa huumoria, jota voi pitää enemmänkin merkkinä älykkyydestä. Mutta toki hänen tilaltaan voi äänestää jotain harmaampaa ja tosikkomaisempaa ehdokasta.

Protestimielialaa on sen verran, että uskon nousevan äänestysprosentin suosivan perussuomalaisten ja kristillisten vaaliliittoa vähintään kahteen paikkaan.

minusta velton paikka on eduskunnassa. haukkukoot sieltä käsin suomen politiikkaa, ihan hukkaan menisi ukko brysselissä. sama tosin koskee myös soinia.

tuskin mitään protestimielialaa edes on. jussi olisi herättänyt porukkaa yli puoluerajojen, mutta soini ja co:t pysynevät peruskannattajiston äänissä.

äänestysvilkkaus on suuruusluokkaa 40-45%.

IDA

Quote from: Mika.H on 23.05.2009, 00:14:25
tuskin mitään protestimielialaa edes on. jussi olisi herättänyt porukkaa yli puoluerajojen, mutta soini ja co:t pysynevät peruskannattajiston äänissä.

äänestysvilkkaus on suuruusluokkaa 40-45%.

Aika realistinen arvio, luulisin.

Edelleenkin, vaikka pitäisi jo suhtautua, itseäni ottaa päähän se kuinka PS mokasi nämä vaalit.

Leikkimielinen pihapeli

Quote"Linnut lentää rajojen yli, mutta ihmiset ei, miten on mahdollista"?

Minä kyllä lensin maaliskuussa Bremeniin, vaikkei siipiä selässä olekaan.

Quote"Tää on mieletön tilanne maailmassa, että rajan ylityksestä tulee kriminalisoinnin kohde".

Vaikka ko. reissusta on kulunut jo pari kuukautta, ei ole vielä syytettä näkynyt. Missä vika?

Rannanjärvi

En tiedä, kannattaako näitä ketjuja enää yhdistää, kun tuo vanhempi ketju on jo kolmisivuinen, mutta laitetaan ainakin tännekin linkki tuohon kylänraitilta löytyvään ketjuun: Vaalit 09: Vaalizoom TV1 Klo: 21.00 Pvm: 22.05.2009   

Mitä itse aiheeseen tulee, niin Terho pärjäsi tosiaan oikein hyvin, mutta tästä kirjoittelin pidemmästi jo toiseen ketjuun.

Manneri

Itse olin muutaman vasemmistovihreän kaverini kanssa katsomassa keskustelua(!).

Ekan puolen tunnin aikana nämä vaan nauroivat Terholle ja sanoivat mikä tuo nyt luulee olevansa. Loppua kohten kaikki olivatkin samaa mieltä, kuin Sampo. Kiljusta haukkuivat läpimädäksi ja kokkareiden ja RKP:n edustajat nolasivat itsensä. Lupasivat lähteä vetäjäksi Terhon vaalivaunuihin.

KJ

Terho hoiti homman ihan hyvin ensikertalaiseksi. Lievää arkuutta oli alussa havaittavissa, mutta loppupuolella kaveri pääsi jo vauhtiin.

Halla-ahomaista anteeksipyytelemättömyyttä ja/tai Mäki-Kutkaleen kaltaista oikeassa olemisen tuomaa itsevarmuutta hieman lisää, niin hyvä tulee.
What would Gösta Sundqvist do?