News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-07-06 Yle: Sotasankarikoiralle näyttävä vastaanotto lentokentällä

Started by Lasse, 07.07.2012, 14:26:17

Previous topic - Next topic

Lasse

http://yle.fi/uutiset/sotasankarikoiralle_nayttava_vastaanotto_lentokentalla/6208632

Iltalehden luonto ja eläimet osiossa:
Liikuttava video: Haavoittunut Lucca-koira palasi sodasta
http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/2012070608922523_v6.shtml
Liikuttava video: Haavoittunut Lucca-koira palasi sodasta
Perjantai 6.7.2012 klo 11.49
Haavoittunut Lucca-koira palasi isäntänsä luo kotiin.

IltalehtiAfganistanissa haavoittunut sotilaskoira Lucca palasi perjantaina isäntänsä luo kotiin. Helsinki-Vantaan lentokentällä jalkansa sodassa menettänyt Lucca sai vippi-vastaanoton.

Vastaanottokomiteaan kuului muun muassa Suomen Yhdysvaltojen suurlähettiläs Bruce Oreck ja tietenkin Lucan entinen isäntä ja valmentaja ylikersantti Chris Willingham perheineen. Liikutuksella ei ollut rajoja kun Lucca pääsi vihdoin isäntänsä luo.

Lucca tuli viettämään Suomeen hyvin ansaittuja eläkepäiviä. Sotilasurallaan Lucca ehti pelastamaan monen ihmisen hengen urhoollisella toiminnallaan.

Liikuttavia ja tunteita herättäviä pätkiä.

Onkohan kokoomus ostanut BOB Helsingiltä pikku kamppiksen, jotta NATO-hankkeille saataisiin nostetta?
NOVUS ORDO HOMMARUM

Tapiotar

Suloinen Lucca! Sankari! Silitin television kuvaa ja toivotin Luccalle kaikkea hyvää.
Todella liikuttavan rakastettava koira. Toi omat koirani mieleeni.

:)

Faidros.

Meillä meni käsi lippaan ja tassu korvalle! Hyviä eläkepäiviä Luccalle!

PS: Missä on Oikeutta Eläimille-järjestön mielenosoitus?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Salaa nuiva

Nostan lippistä näille oikeille työkoirille,oli työ sitten voimankäyttö,räjähde/huumeiden etsintä jne. Mikä tahansa rekku ei niihin hommiin pääse.
Tässä tapauksessa mietin,onko koiralle sopivaa elää kolmijalkaisena,omani veisin lopetettavaksi.
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

Tunkki

Quote from: Salaa nuiva on 07.07.2012, 16:43:01
Tässä tapauksessa mietin,onko koiralle sopivaa elää kolmijalkaisena,omani veisin lopetettavaksi.

Kyllä koirat sopeutuu, tässä youtubepätkä rekusta jolta oikeanpuoleiset jalat puuttuvat mutta ei näytä menoa haittaavan: http://www.youtube.com/watch?v=ssZTrf_56YU

Salaa nuiva

Greyhound,rotu mikä on jalostettu juoksemaan kovaa,sääliksi käy...
Iloinenhan tuo oli,mutta silti...  :facepalm:
-Sir Winston Churchill-

Faidros.

Nostan lippistä näille oikeille työkoirille,oli työ sitten voimankäyttö,räjähde/huumeiden etsintä jne. Mikä tahansa rekku ei niihin hommiin pääse.

Kannattaa laittaa "juutuuppiin" hauksi vaikka "Three legged dog" ja päättää vasta sitten.
Oman koirani kanssa jouduin pähkäämään asian kanssa 7v. sitten pentuna, kun takajalan kinnerluu halkesi. Leikkaus maksoi noin 1500€, mutta koira on vielä nelijalkainen. Ei kelpaa näyttelyyn enää nilkassa olevan paksun raudan vuoksi, mutta so, ei ole isäntäkään kelvannut moneen vuoteen! ;D
Eilen käytiin piiiitkällä uimalenkillä yhdessä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Fatman

Onhan tuo hieno tarina:
Eight-year-old Lucca is not of retirement age, but a patrol in late March in Afghanistan's perilous Helmand province ended her career.
Lucca was off-leash, nose to ground, sniffing, as she's trained to do as a specialized search dog.
"She's very independent, obedient to the handler but not afraid to get out there," Rodriguez said.

Lucca detected a buried explosive, alerted the Marines and kept scouting for more. But the bomb was booby-trapped and as Lucca ran to look for more, a second exploded.

It was an excruciating moment for Rodriguez.
"I heard her squealing and screaming," he said. "I went up and gave her first aid and a tourniquet. I petted her to try and keep her calm.
"It was rough. Nobody else got hurt."

Lucca's wounds were so significant they required the amputation of her left front leg. During her time in Iraq and Afghanistan, she participated in more than 400 patrols with over 40 confirmed finds of explosives. The lives of Marines she saved can't be counted, officials said.
As a dog, she didn't understand what it was to fear, Rodriguez said. "Working dogs really want to please their handlers," he said. "They'll do whatever it takes."
(http://d1.static.dvidshub.net/media/thumbs/450x300/photos/1207/617349_q75.jpg)

Marjapussi

Kyllä sotavetaraani Schäfferit kelpaavat, mutta olisi kustannustehokkaampaa lähettää lastillinen afgaani turhapaikkahakijoita paluulennolla Kabuliin.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Topi Junkkari

The lives of Marines she saved can't be counted.

Tarvitseeko tuon enempää sanoa? Mitä itse kukin meistä ajattelisi, jos oma tai aseveljen henki olisi koulutetun koiran oikean toiminnan varassa? Minä ainakin antaisin koiralle herkkuja, kunhan olisimme palanneet tukikohtaan.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Tunkki

Quote from: Salaa nuiva on 07.07.2012, 16:57:38
Greyhound,rotu mikä on jalostettu juoksemaan kovaa,sääliksi käy...
Iloinenhan tuo oli,mutta silti...  :facepalm:

No niinpä, mutta facepalmia en ymmärrä. Koira sopeutuu nopeasti pikkuvikoihin kuten raajan puutteeseen ja jos sun mihin, mielestäni olisi "Suuri Synti ja Häpiä" lopettaa muuten terve ja täyspäinen koira. Omaani en lopettaisi moisen takia.

Tässä varmaan törmäilemme toistemme näkemyksiin "koiran hyvästä elämästä" tai vastaavasta "humanismista", elukka itse ihmettelee että johan on hankala juosta kun näemmä ei ole toista etujalkaa mutta liikkua pitää silti.
Koira on tyytyväinen kun on lauma (=omistaja) ja ruokaa ynnä aktiviteettia :)

Fatman

Tässä yhteydessä on pakko myös suositella kirjaa:
Karhunen, Joppe: Koiria sotapolulla. Otava, 1967. Sotakoiratarinoita Vienan korpitaisteluista ja partisaanien takaa-ajoista jatkosodan päiviltä.

Eikä ollenkaan kyynisesti "Musti, sotakoira":
http://www.youtube.com/watch?v=CC7MvsGIfCg

Salaa nuiva

QuoteTässä varmaan törmäilemme toistemme näkemyksiin "koiran hyvästä elämästä" tai vastaavasta "humanismista",
Varmaankin näin,itse olen sitä mieltä,että koiran tulee pystyä/päästä siihen hommaan mihin se on jalostettu.

-Sir Winston Churchill-

Adolf Stege

Quote from: Salaa nuiva on 07.07.2012, 18:20:24
QuoteTässä varmaan törmäilemme toistemme näkemyksiin "koiran hyvästä elämästä" tai vastaavasta "humanismista",
Varmaankin näin,itse olen sitä mieltä,että koiran tulee pystyä/päästä siihen hommaan mihin se on jalostettu.

Tuo koira viettää ansaittuja eläkepäiviä.

Salaa nuiva

Quote from: Mika R. on 07.07.2012, 18:23:37

Tuskin kukaan kyseenalaistaa sitä,etteikö olisi eläkepäiviä ansainnut.
Kyseistä erittäin energistä ja vietikästä rotua harrastavana säälin tuota,itse lopettaisin sen.
-Sir Winston Churchill-

Tunkki

Ymmärretty. Itselleni koira on kaveri ja perheenjäsen eli puhdas lemmikkikin kelpaa. Työkoirat ovat isolta osin paimenkoiria (unohdetaan tullin pikkuspanielit jotka haistaa humehia yhtä hyvin kuin isommatkin), ja ne on oivallisia perhekoiria, etenkin lasten kavereiksi.

Tunnelman pilatakseni awww-osaston pätkä Ässästä ja Keirasta :)

http://www.youtube.com/watch?v=K-0I3roddNw

Fatman: tuo Karhusen kirja on oivallinen, suosittelen minäkin sen lukemista etenkin koiraimmeisille.

AstaTTT

Quote from: Tunkki on 07.07.2012, 18:45:27
Fatman: tuo Karhusen kirja on oivallinen, suosittelen minäkin sen lukemista etenkin koiraimmeisille.

Ei voi. Tulee muuten heti koirakuume.  >:(

Tunkki

Quote from: Asta Tuominen on 07.07.2012, 18:56:59

Ei tule jos ei ole hinkua Vienan korpeen kahden miehen partiolla + koiralla tiedustelemaan :)

Adolf Stege

Quote from: Salaa nuiva on 07.07.2012, 18:44:29

Kyseistä erittäin energistä ja vietikästä rotua harrastavana säälin tuota,itse lopettaisin sen.

En ymmärrä. Miksi lopettaisit? Kyllä kolmijalkaisenakin voi viettää leppoisia eläkepäiviä. Näytti päällepäin ihan elinvoimaiselta ja energiseltä koiralta.

Faidros.

Tekisitkö itselopetuksen ampumalla, myrkyllä, vai kuristamalla?
-Matthew B.Crawford-

Hippo

V....u mitä uutisia! Taitaa näin heinäkuussa olla aiheet muuten vähissä. Hei kamoon, se on koira.

AstaTTT

Quote from: Tunkki on 07.07.2012, 18:58:48
Quote from: Asta Tuominen on 07.07.2012, 18:56:59

Ei tule jos ei ole hinkua Vienan korpeen kahden miehen partiolla + koiralla tiedustelemaan :)

IIK! Minut on paljastettu!  ;D

Tapiotar

Lucca on onnellinen ja suuresti rakastettu koira. Tuskin se itse haluaisi kuolla. Sen vamma on sellainen, jonka kanssa se on oppinut tulemaan toimeen. Ymmärrän kyllä että eläinten ystävä tuntee sääliä, mutta koirahan ei selvästikään kärsi vammastaan. Se on oikea sotilas! Hymyilee jalkapuolenakin! Sillä on suuri sydän ja sielu!

Silloin kun eläin todella kärsii, eikä sitä voi auttaa, on parempi lopettaa se. Mutta ei pidä olla liian äkkinäinen ja tarpeettomasti lopettaa eläintä, joka selvästi nauttii elämästään. Me ihmiset totumme pieniin vammoihimme, samoin eläimet pärjäävät, varsinkin hyvinpidettävänä kotikoirana.

Salaa nuiva

Quote from: Mika R. on 07.07.2012, 19:10:03

En ymmärrä. Miksi lopettaisit? Kyllä kolmijalkaisenakin voi viettää leppoisia eläkepäiviä. Näytti päällepäin ihan elinvoimaiselta ja energiseltä koiralta.

Ok. Kerro koiralle että nyt ollaan eläkkeellä,otetaan ihan iisisti... toimii varmaankin malinoisin kohdalla jolla ikä tulee vastaan. Jos joskus näet malin urheilu/työkäytössä niin ymmärtäisit ehkä ajatukseni paremmin,rotu on jalostettu toimimaan,energisesti,iloisesti,vauhdilla ja mitään pelkäämättä.

Faidros: Eikö teilläpäin ole eläinlääkäriä vai miksi utelet?

Lisään tähän lopuksi,että omatkin on niin rakkaita,että tippa tulee linssiin silloin kun niistä aika jättää,kyllä ne perheenjäseniä on,vaikka mielipiteeni ehkä jotakuta kaivelevatkin.
-Sir Winston Churchill-

Faidros.

Quote from: Hippo on 07.07.2012, 19:40:02
V....u mitä uutisia! Taitaa näin heinäkuussa olla aiheet muuten vähissä. Hei kamoon, se on koira.

Veikkaan ettei sulla ole koskaan ollut palveluskoiraa, tai vielä pahempaa, olet ottanut pentuna palveluskoiran, mutta et ole osannut koskaan kouluttaa/käyttää sitä.
Kuinka lapset jaksaa?
-Matthew B.Crawford-

Hippo

Quote from: Faidros. on 07.07.2012, 19:54:00
Quote from: Hippo on 07.07.2012, 19:40:02

Veikkaan ettei sulla ole koskaan ollut palveluskoiraa, tai vielä pahempaa, olet ottanut pentuna palveluskoiran, mutta et ole osannut koskaan kouluttaa/käyttää sitä.
Kuinka lapset jaksaa?

Täh?

Emo

Mikä tahansa rekku ei tietenkään niihin hommiin pääse, koulutettavahan tuohon työhön on.

Koiralle on sopivaa elää kolmijalkaisena, oppii kuulemma hyvin tulemaan toimeen.
Eutanasiaketjusta tosin opin sen, että moni hommalainenkin menisi jalkapuolena lopetuspiikille  :o

Tunkki

Quote from: DuPont on 07.07.2012, 21:39:24
Tassua lippaan ja iso luu Luccalle!

Kyllä! Lucca käveli ansaan joka oli jalkaväkimiehelle tarkoitettu.

AstaTTT

Lucca pelasti ihmishenkiä ja ansaitsee täysin eläkepäivänsä rakkaidensa seurassa.

Emo

Lucca ansaitsisi eläkepäivänsä rakkaidensa seurassa, vaikkei olisi koskaan pelastanut ainuttakaan ihmishenkeä.

sologdin

Toisin kuin muut yli-ikäiset "sotapakolaiset" tämä ei tule suomalaisten elätettäväksi sukunsa kanssa. Ja tämä on todistettavasti ollut sodassa ja kärsinyt siitä.
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

Sour-One

Oikeesti? Oletko todellakin tuota mieltä? Entäpä kehitysvammaiset? Mitä tekisit heille?

Soromnoo

Hetkonen siis, tässä periaatteessa juhlistetaan sitä että jenkkien taloudellisten intressien takia ei kuole/haavoitu vain ihmisiä vaan myös koirilta raajat irtoilevat?

Melkoista PR:ä kyllä.

Soromnoo

Quote from: Sour-One on 08.07.2012, 23:17:02

Oikeesti? Oletko todellakin tuota mieltä? Entäpä kehitysvammaiset? Mitä tekisit heille?

Ihan mielenkiinnosta, mihin hommaan kehitysvammaiset on jalostettu?

Sour-One

Quote from: Soromnoo on 08.07.2012, 23:21:14
Quote from: Sour-One on 08.07.2012, 23:17:02

Ihan mielenkiinnosta, mihin hommaan kehitysvammaiset on jalostettu?

Ei mihinkään tietty. Tyhmä kysymys! Ihan mielenkiinnosta vai haluan tietää ton pellen mielipiteen

ilkka75

Rinnastamalla koirat ja kehitysvammaiset Sour-one on itse tilannut itselleen tyhmäksi väittämänsä kysymyksen.

Odotan innolla, että hän puolustaa väitteitään.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Sour-One

Quote from: ilkka75 on 08.07.2012, 23:53:35
Rinnastamalla koirat ja kehitysvammaiset Sour-one on itse tilannut itselleen tyhmäksi väittämänsä kysymyksen.

Odotan innolla, että hän puolustaa väitteitään.

Älä nyt sontaa ilkka hyvä jauha. Minä EN RINNASTA koiria ja kehitysvammaisia. Tyhmiäkö olette? Mielestäni olisi mielenkiintoista tietää tämän nimimerkin "salaa nuiva" suhtautuminen kehitysvammaisiin, kun koirakin pitäisi lopettaa, kun siltä puuttuu jalka, mutta elää muuten hyvää täysipainoista elämää.