News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Mitä hyvää on islamilaissa maissa?

Started by siviilitarkkailija, 27.06.2012, 18:19:57

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Joskus olisi kiva jos tietäisi mitä hyvää, elämisen arvoista, on islamilaisessa maassa. Maassa jossa kadunväestä n 90 % on miehiä ja naiset jotka liikkuvat ulkona, liikkuvat huntu tai huppu päässä. Mitä annettavaa islamilaisella valtiolla on ihmiselle? Mitä ihmettä ihmiset tekevät islamilaisessa valtiossa viihtyäkseen poislukien kotiarestista nauttiminen.

Muuttoliike ja inhimillinen halu elää vetää ihmisiä pois islamilaisesti johdetusta valtiosta. Toisaalta jotkut kokevat kyseisen itsekidutuksen suureksi nautinnoksi. Loukkaamattomaksi nautinnoksi jonka loukkauksista he suurella nautinnolla rankaisevat. Joskus suullisesti ja joskus hirsipuussa roikutamalla. Erityisesti ne jotka kuvittelevat olevansa suvaitsevaisia ja voivansa päättää toisten ihmisten perusoikeuksien rajoituksista näyttävät nauttivan islamilaisen valtion toiminnasta maassa ja sen ulkopuolella. Mutta mitä muuta hauskaa kuuluu islamilaiseen maahan. Siihen jota ei saa loukata ja jonka kaduilla ja toreilla poreilee monikulttuurinen paratiisi?

Olen etukäteen kiitollinen jos joku pystyy kertomaan mitä MUUTA hyvää ja elämisen arvoista on islamilaiseti johdetussa valtiossa? Onko vaimon ja lapsen kotipiiskaaminen niin mukava tapa viettää aikaa että sitä jaksaisi tehdä koko loppuelämä? Entä yhdysvaltojen lippujen polttelu ja juutalaisten kansanmurhan juhliminen? Entä kun se hiekka-aavikko ja perperihanurimusiikki käy ketuttamaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sibis

Tosi on!

Siksipä ihmettelen miksi tänne halutaan sama meininki >:(
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Hermo

Olen ihaillut ajokulttuuria ja aseen oikeaoppista käsittelyä.

tästä mallia

vendetta

Se on hyvä että vähälahjainenkin mies saavuttaa saman elämisen tason kuin lukutaitoinen oppinut. Siinä on jotain samankaltaista kauneutta kuin oli itänaapurissa aikoinaan. Kaikilla yhtä kivaa.
"kallista ruotsalaista vittuilua, tahallaan ajattivat rasvamonttuun"

ilkka75

Pakko vastata.

Mökkijuhannuksessamme oli vieraana yksi pakistanilainen ystäväni ja kävimme keskusteluja suomalaisesta yhteiskunnasta, maahanmuutosta, kunniamurhista ja islamia keppihevosena käyttävistä idiooteista. Mielipiteemme olivat pitkälti samanlaisia, tosin johdettuina täysin erilaiselta pohjalta.

Jos mikä tahansa maa pystyy tuottamaan noin älykästä keskusteluseuraa, pakko siinä jotain hyvää on olla.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Wilho

Islamilaisissa maissa on hienoja kulttuuriaarteita ja minuun vetoavaa aavikko- ja historiaromantiikkaa.  Erityisesti keskiajan islamilainen kulttuuri oli ihan mielenkiintoista. Harmi vain että muslimeista itsestään johtuen näitä ei uskalla käydä ihastelemassa.

Ystävä

No hyvätuloisen ja oikeaan kansanryhmään kuuluvan miehen asema on islamilaisissa maissa melkoisen hyvä. Ne yhteiskunnathan on rakennettu pelkästään yllämainitun etuja ajatellen. Kukaan ei syyllistä (kuten meillä), kauniita, nuoria ja kuuliaisia vaimoja voi ottaa useampia ja verot eivät kiusaa läheskään niin paljon kuin lännessä. Sitten taas köyhät ja naiset keskimäärin ovat vähemmän onnekkaassa tilanteessa.

Ei tuo meininki niin kovin kurjalta näytä:
http://www.youtube.com/watch?v=O1wvrRqJwMs&feature=related

Totuus EPT

Quote from: Hermo on 27.06.2012, 18:28:18
Olen ihaillut ajokulttuuria ja aseen oikeaoppista käsittelyä.

tästä mallia

Ajatella, miten hienoa muusta liikenteestä piittamatonta ajelua, rynkyn paukuttelua ja vielä ilman alkohoolia!
Joisivat alkoholia niin johan olisi kilttiä ajelua (oman hengen kustannuksella).
Missä ******i siellä ongelma.

kekkeruusi

Islamilaiset maat ovat enimmäkseen suhteellisen kaukana Suomesta. Ainakin toistaiseksi.

jmm

Quote from: Wilho on 27.06.2012, 18:40:47
Islamilaisissa maissa on hienoja kulttuuriaarteita ja minuun vetoavaa aavikko- ja historiaromantiikkaa.  Erityisesti keskiajan islamilainen kulttuuri oli ihan mielenkiintoista. Harmi vain että muslimeista itsestään johtuen näitä ei uskalla käydä ihastelemassa.

Olen aika lailla samaa mieltä. Islamilaisissa maissa on paljon hyvää kuten hienoa arkkitehtuuria ja historiallisia kohteita.

Nykyisessä islamilaisessa kulttuurissa taas en näe mitään hyvää.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Storm501

Quote from: jmm on 27.06.2012, 19:00:00
Olen aika lailla samaa mieltä. Islamilaisissa maissa on paljon hyvää kuten hienoa arkkitehtuuria ja historiallisia kohteita.
Tosin monet näistä historiallisista kohteista ovat muslimit vain vallanneet, kuten Istanbulin bysanttien rakentamat...

Samoin Egyptin pyramidit ja muut...

Irakin Babylonian rakennukset...

Taitaa Mekka olla ainakin muslimien rakentama?
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter. - George Washington

Marko M

Todennäköisesti ottivat sen haltuunsa  ( varastivat ) pakanoilta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaaba

randomi7

Hyvinhän jollain Turkilla menee ym.

Ei Islamissa sinällän mitään vikaa ole, turha täällä on haukkua joka viidennen maapallon ihmisen kulttuuria. Islam ei vaan sattuneista syistä toimi oikein muualla kuin ..... Islamilaisessa maassa.

Muslimit sentään arvostaa omaa kulttuuriaan eikä ajattele "että kyllä nyt kulttuuri rikastuu kun tuodaan miljoonia ateistejä/kristittyjä tänne" toisin kuin me idiootit länsimaalaiset.

Tragedian synty

Quote from: Storm501 on 27.06.2012, 19:44:06
Quote from: jmm on 27.06.2012, 19:00:00
Tosin monet näistä historiallisista kohteista ovat muslimit vain vallanneet, kuten Istanbulin bysanttien rakentamat...

Samoin Egyptin pyramidit ja muut...

Irakin Babylonian rakennukset...

Taitaa Mekka olla ainakin muslimien rakentama?

Islamilaisen arkkitehtuurin suurimpia helmiä ovat Sevillan Alcázar ja Granadan Alhambra. Ja niitä kyllä uskaltaa käydä katsomassa, paitsi jos Etelä-Euroopan kerjäläisvaltion olemus kauhistuttaa.

Myös Taj Mahal edustaa islamilaista arkkitehtuuria.

Juuri tällaista monikulttuurisuutta olen ilomielin vastaanottamassa Suomeen: otetaan muista kulttuureista vain hienoimmat kulissit! Ja sitähän täällä onkin jossain määrin harrastettu. Tutustukaa Rauhalinnaan lähellä Savonlinnaa: http://www.rauhalinna.fi/ (Paikka tosin oli vähän ränsistymään päin, kun paikalla kävin heinäkuussa 2010.)
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Koskela Suomesta

Quote from: randomi7 on 27.06.2012, 19:59:12

Islam ei vaan sattuneista syistä toimi oikein muualla kuin ..... Islamilaisessa maassa.

Ei se toimi oikein sielläkään, kun porukka näköjään haluaa sieltä pois tänne syntiseen länteen.

Joko heitä ahdistaa omat maansa henkinen hienous tai se että ne ovat taloudellisia persläpiä paria öljymaata lukuunottamatta tai että ne ovat väkivaltaisia persläpiä. Mutta pois sieltä halutaan... tänne länteen joka on kuulemma vielä pahempi persläpi... mutta ihan miten vaan.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

randomi7

Quote from: Koskela Suomesta on 27.06.2012, 20:06:57

Islam ei vaan sattuneista syistä toimi oikein muualla kuin ..... Islamilaisessa maassa.

Ei se toimi oikein sielläkään, kun porukka näköjään haluaa sieltä pois tänne syntiseen länteen.

Joko heitä ahdistaa omat maansa henkinen hienous tai se että ne ovat taloudellisia persläpiä paria öljymaata lukuunottamatta tai että ne ovat väkivaltaisia persläpiä. Mutta pois sieltä halutaan... tänne länteen joka on kuulemma vielä pahempi persläpi... mutta ihan miten vaan.
Islamia on turha tosin syyttää tästä. Etiopia on kristitty maa pitkälti ja vaikka Egypti on muslimi maa, niin silti Egyptillä menee paremmin?

Miksi monet arabimaat, kuten myös monet afrikan maat on niin saamattomia: johtunee enemmän maitten asukkaista kuin itse kulttuurista, maitten heikko menestys vrt euroopan maihin saattaa olla enemmin geneettinen kuin kulttuurillinen.
Toki kulttuurilla on vaikutusta mutta en usko että muslimimaiden elintaso juurikaan eroaisi nykypäivänä jos heidän uskonto olisi vaikkapa kristinusko ym. Totta on toki että Islam itsessään on vähän takapajuinen kulttuuri.

Marius

Muslimimaissa on hyvää vain se pieni länsimainen ripaus, jonka omaksumiseen islamilaisen maailman ihmiset ovat kykeneviä. Mutta sen enempää on mahdotonta tapahtua.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Arkipäivän tasolla muslimimaissa on paljon hyvää, kuten missä tahansa: ystävällisiä ihmisiä, maukasta ruokaa, kiinnostavia paikkoja jne.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Cicero

Ei Islamissa sinällän mitään vikaa ole, turha täällä on haukkua joka viidennen maapallon ihmisen kulttuuria. Islam ei vaan sattuneista syistä toimi oikein muualla kuin ..... Islamilaisessa maassa.

Muslimit sentään arvostaa omaa kulttuuriaan eikä ajattele "että kyllä nyt kulttuuri rikastuu kun tuodaan miljoonia ateistejä/kristittyjä tänne" toisin kuin me idiootit länsimaalaiset.

Turkilla on mennyt hyvin juuri sen ansiosta, että siellä 1900-luvun alussa Atatürkin johdolla modernisoitiin maata ja siirryttiin kauemmas islamista sekulaariseen yhteiskuntaan. Vaikka Atatürk olikin älykäs johtaja, niin ei hänkään ihmeitä kyennyt tekemään, vaan Turkin ja Euroopan välille jäi silti selkeä ero kehityksessä. Monet Atatürkin perintöä vaalineet piirit ovat pitäneet juuri islamia ainakin suurena osasyyllisenä maan taantumukseen. Nykyään Turkki luisuu toisen sangen vahvan johtajan, Erdoganin, otteessa yhä uskonnollisemmaksi ja lähemmäs islamia. Saapa nähdä mitä seuraa.

Storm501

Quote from: randomi7 on 27.06.2012, 20:11:58
Toki kulttuurilla on vaikutusta mutta en usko että muslimimaiden elintaso juurikaan eroaisi nykypäivänä jos heidän uskonto olisi vaikkapa kristinusko ym. Totta on toki että Islam itsessään on vähän takapajuinen kulttuuri.
Paitsi Bysantin Valtakunta nykyisen Turkin alueella.

Myöskin nämä Ukrainan ex-tataarialueet... tosin paimentolaisia aikoinaan olivat.

Georgia verrattuna johonkin Azerbaijaniin?

Myöskin kopti-kristitty Egypti, muiden Pohjois-Afrikan alueiden ohella, ennen muslimien valtausta...

Etiopia on oma lukunsa.
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter. - George Washington

Koskela Suomesta

Quote from: randomi7 on 27.06.2012, 20:11:58
Islamia on turha tosin syyttää tästä. Etiopia on kristitty maa pitkälti ja vaikka Egypti on muslimi maa, niin silti Egyptillä menee paremmin?

Miksi monet arabimaat, kuten myös monet afrikan maat on niin saamattomia: johtunee enemmän maitten asukkaista kuin itse kulttuurista, maitten heikko menestys vrt euroopan maihin saattaa olla enemmin geneettinen kuin kulttuurillinen.

Nyt täytyy kysyä klassinen kysymys, mitä sinä olet poltellut?  :facepalm:

Miten ihmeessä sinä erotat maan asukkaat heidän kulttuuristaan?  kaikki mitä ko. maan asukkaat tekevät, on sen maan kulttuuria.

Kulttuuri:  Jaettujen asenteiden, arvojen, tavoitteiden ja käytäntöjen kokoelma, joka on luonteenomainen ko. ihmisryhmälle. Yhteisön henkisten ja aineellisten saavutusten kokonaisuus.

Ei ole erikseen ihmisiä ja kulttuuria, ei ole erikseen asioita jotka johtuisivat ko. maassa asuvista ihmisistä, eikä ole erikseen asioita jotka johtuisivat ko. maan kulttuurista (erillisenä ko. maan ihmisistä). Muslimimaan kulttuuri on muslimimaan ihmisten kulttuuria ja siitä seuraa jotain asioita ko. maalle. Comprendo?

Totuus EPT

Kyllähän tuolla Egyptillä menee suhteellisen hyvin verrattuna muihin musulmaani maihin, kun paskahommat hoitaa omat dhimmit (koptit)

Koskela Suomesta

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 27.06.2012, 20:28:30
Arkipäivän tasolla muslimimaissa on paljon hyvää, kuten missä tahansa: ystävällisiä ihmisiä, maukasta ruokaa, kiinnostavia paikkoja jne.

Arkipäivän tasolla missä tahansa kulttuurissa on havaittavissa paljon hyvää. Toisissa on vain havaittavissa myös hyvin paljon pahaakin. Tämä näkyy ihan jo pelkästään menemällä ko. maahan ulkopuolisena. Saapuminen yksinäisenä ihmisenä Helsinkiin on varsin toisenlainen kokemus kuin vaikkapa Tokioon tai Damaskukseen tai Mogadishuun tai Kairoon tai .... toisissa paikoissa yksinäinen ulkopuolinen on täysin turvassa ja häntä autetaan, toisissa taas....

Afrikan kirjeenvaihtaja

Turkilla on (ollut) ongelmansa maan rajojen sisäpuolella kurdien ja kreikkalaisten kanssa, mutta joskus tuntuu, että sen etninen yhtenäisyys suojelee sitä. Kansallistunne on vahva. Ankarassa ja Istanbulissa näkee paljon vähemmän afrikkalaisia kuin Helsingissä.

Quote from: Totuus EPT on 27.06.2012, 20:41:42
Kyllähän tuolla Egyptillä menee suhteellisen hyvin verrattuna muihin musulmaani maihin, kun paskahommat hoitaa omat dhimmit (koptit)

Egyptin sosiaaliset ongelmat ovat valtaisia. Muslimeja elää miljoonittain surkeissa oloissa ja lukutaidottomina. Kristityt puolestaan ovat vähitellen häipyneet maasta, jos se vain on ollut mahdollista.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Koskela Suomesta on 27.06.2012, 20:43:12

Arkipäivän tasolla missä tahansa kulttuurissa on havaittavissa paljon hyvää. Toisissa on vain havaittavissa myös hyvin paljon pahaakin. Tämä näkyy ihan jo pelkästään menemällä ko. maahan ulkopuolisena. Saapuminen yksinäisenä ihmisenä Helsinkiin on varsin toisenlainen kokemus kuin vaikkapa Tokioon tai Damaskukseen tai Mogadishuun tai Kairoon tai .... toisissa paikoissa yksinäinen ulkopuolinen on täysin turvassa ja häntä autetaan, toisissa taas....

Yksin liikkuvana naisena minulla on kokemusta siitä, millaista on saapua Damaskukseen tai vaikkapa Teheraniin. Voi olla, että sukupuolesta on hyötyä, mutta joka tapauksessa olen aina saanut osakseni avuliaisuutta ja ystävällisyyttä.

Koskela Suomesta

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 27.06.2012, 20:47:32
Quote from: Koskela Suomesta on 27.06.2012, 20:43:12

Yksin liikkuvana naisena minulla on kokemusta siitä, millaista on saapua Damaskukseen tai vaikkapa Teheraniin. Voi olla, että sukupuolesta on hyötyä, mutta joka tapauksessa olen aina saanut osakseni avuliaisuutta ja ystävällisyyttä.

Länsimaisena vaaleana miehenä minulla on kokemusta liikkumisesta muslimien parissa useassakin maassa, ja olen oppinut välttämään niitä. Vihamielisyys on aistittavissa kaukaa, tylyys tai välinpitämättömyys ovat parasta suhtautumista mitä saa osakseen. Tai sitten lipevää iholletunkemista tienestien toivossa. Ankeinta on että tämä sama on jo täällä Euroopassa. Olin aivan puulla päähän lyöty kun kävin kävelyllä Zell Am Seessä keskustassa ja järven rannassa olevassa puistossa. Joka paikka oli täynnä muslimimiehiä ja perheitä, huomasin minua tuijotettavan vihamielisesti monesta suunnasta ja kun havaitsin olevani rantapuistossa liki ainut länsimaalainen, suunnistin minäkin hotellille etten enempää ärsyttäisi arvon väkeä... puistattava kokemus kaupungissa jossa olen viihtynyt monta kertaa.

Totuus EPT

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 27.06.2012, 20:45:11
Turkilla on (ollut) ongelmansa maan rajojen sisäpuolella kurdien ja kreikkalaisten kanssa, mutta joskus tuntuu, että sen etninen yhtenäisyys suojelee sitä. Kansallistunne on vahva. Ankarassa ja Istanbulissa näkee paljon vähemmän afrikkalaisia kuin Helsingissä.

Egyptin sosiaaliset ongelmat ovat valtaisia. Muslimeja elää miljoonittain surkeissa oloissa ja lukutaidottomina. Kristityt puolestaan ovat vähitellen häipyneet maasta, jos se vain on ollut mahdollista.

Entäs ne 10% koko Egyptin väestöstä ovat kopteja? Onko heidän määrä vähentynyt? Ne taitaa olla siellä "vielä"?
Vai vain musulmaaneja elää köyhyydessä hah!
http://www.patmos.fi/fi/patmosaineisto/postitukset_2011/patmoksen_egyptinapu/kairon_patmoskansa/?id=389

siviilitarkkailija

Onko islamilaisessa maassa mitään hyvää? Näyttää siltä että naisille löytyy poikaystävä pyytämättä. Tämä on varmaan monelle naiselle ihan kiva juttu. Pitäisi yrittää keksiä jotain positiivista. Mutta on se hiton vaikeaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Koskela Suomesta on 27.06.2012, 20:58:37
Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 27.06.2012, 20:47:32

Länsimaisena vaaleana miehenä minulla on kokemusta liikkumisesta muslimien parissa useassakin maassa, ja olen oppinut välttämään niitä. Vihamielisyys on aistittavissa kaukaa, tylyys tai välinpitämättömyys ovat parasta suhtautumista mitä saa osakseen. Tai sitten lipevää iholletunkemista tienestien toivossa. Ankeinta on että tämä sama on jo täällä Euroopassa. Olin aivan puulla päähän lyöty kun kävin kävelyllä Zell Am Seessä keskustassa ja järven rannassa olevassa puistossa. Joka paikka oli täynnä muslimimiehiä ja perheitä, huomasin minua tuijotettavan vihamielisesti monesta suunnasta ja kun havaitsin olevani rantapuistossa liki ainut länsimaalainen, suunnistin minäkin hotellille etten enempää ärsyttäisi arvon väkeä... puistattava kokemus kaupungissa jossa olen viihtynyt monta kertaa.

Kauppiaat tietysti voivat olla ärsyttäviä, mutta esimerkiksi "kosijoihin" olen törmännyt muslimimaissa paljon vähemmän kuin Afrikassa, mutta toisin kuin Sinä, sulaudun niissä melko hyvin joukkoon. Ulkomaalaisena naisena on lisäksi ainakin se etu, että voi lähestyä sekä miehiä että naisia. Muslimimaissa harvemmin kukaan myöskään odottaa palkkiota siitä, että lähtee näyttämään tietä tai auttaa muulla tavalla.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Totuus EPT on 27.06.2012, 21:00:12
Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 27.06.2012, 20:45:11

Entäs ne 10% koko Egyptin väestöstä ovat kopteja? Onko heidän määrä vähentynyt? Ne taitaa olla siellä "vielä"?
Vai vain musulmaaneja elää köyhyydessä hah!
http://www.patmos.fi/fi/patmosaineisto/postitukset_2011/patmoksen_egyptinapu/kairon_patmoskansa/?id=389

Minä en väittänyt, että vain muslimeja eläisi köyhyydessä. Tuo "10 % kristittyjä" on vanhentunutta tietoa. Luulen, että kristittyjen pako kiihtyy, jos nykykehitys jatkuu.