News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Äänestys: Käytätkö turvavyötä?

Started by hoxpox, 21.05.2012, 13:19:10

Previous topic - Next topic

Äänestys: Käytätkö turvavyötä?

aina
200 (74.3%)
yleensä
45 (16.7%)
joskus
6 (2.2%)
harvoin
8 (3%)
en koskaan
1 (0.4%)
en edes käytä henkilöautoa
5 (1.9%)
öhö öhö
4 (1.5%)

Total Members Voted: 269

L. Brander

Quote from: Servilia on 07.06.2012, 10:29:28
Meillä kotona ei auto lähtenyt liikkeelle ennen kuin oli turvavyöt kiinni.

Hyvin jäänyt mieleen kun istuttiin pihassa autossa ja odoteltiin vaan. Minä neti 8v sitten kysymään että miksei lähdetä kun kaikki istuvat autossa valmiina. Etupenkiltä isäpuoli ja äitee mulkaisivat vaan pahasti. Olin ihan hämmästynyt, että mitä mä olen nyt tehnyt? Isäpuoli ilmoitti, että auto ei liiku mihinkään ennen kuin kaikilla on turvavyöt.

Vyötän siis kaiken, jopa ostoskassit ja matkalaukut takapenkillä. Mieluummin näen sen vaivan kuin otan kolarissa kilokaupalla roinaa niskaan.

Hyviä periaatteita. Anteeksi saivartelu mutta tavaran oikea paikka ei kuitenkaan ole takapenkki vaan tavaratila.

Quote from: Ruckafella on 29.05.2012, 19:21:16
Aina, jos ei saivarrella.

Lähes kaikki tuntemani ihmiset toimivat samoin.

Sama tilanne. En tunne ketään, joka ei käyttäisi käytännössä aina turvavyötä. Käytän vyötä muuten aina taksissakin, mikä on ainoa paikka, jossa näkee asiasta lipsumista.
Dystooppinen salamasota

Nikopol

Ulkomailta jäänyt tapa että laitan vyön päälle vasta kun auto liikkuu ja on avoimella tiellä. Mukulat tietysti hihnoissa ja ovet lukossa. Ei ole mitään syytä olla käyttämättä.

"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Servilia

Quote from: L. Brander on 01.07.2012, 09:40:37

Hyviä periaatteita. Anteeksi saivartelu mutta tavaran oikea paikka ei kuitenkaan ole takapenkki vaan tavaratila.

En minä mitään maitopurkkeja sisältäviä kasseja takapenkille laita! Siinä ei paljoa vyöt auta jos kassin suusta pääsee pakoon pari puolitoistalitraista tissihikipurkkia. Tarkoitin luonnollisesti ostoskasseja, jotka sisältävät kevyitä kappaleita kuten vaatteita. Niistä voi sitäpaitsi kolarissa olla hyötyä verenvuodon tyrehdyttäjinä, jos sattuvat lennähtämään etupenkille. Niin ja tietysti käsiveska on myös takana vyötettynä. Siellä painavin on ehkä huulirasvapuikko. Ja matkalaukut oli aikoinaan pakko vyöttää takapenkille, kun Ford Ka:n tavaratilan söi subbari. Nyt on aikuisten auto alla. Niin ja saivarrella saa, mutta vain kerran päivässä, jotta kanssaeläjien elämä ei kävisi tuskaiseksi.  ;D
Pakollinen quote: "Ja lopuksi yleensä ja erikseen: varjele noita Suomen herroja, etteivät ne toista kertaa löisi päätänsä Karjalan mäntyyn. Aamen." Väinö Linna - Tuntematon Sotilas

Semiurbaani

Enpä ole ajatellut, että minun pitäisi äänestää siitä, käytänkö turvavöitä. Olen ihan vaan käyttänyt niitä ilman demokraattista päätöksentekoa itseni anssa, aina ajaessani 100 m pitempiä matkoja. (Lyhyemmillä ei lehdenjakajan ole pakko eikä kannata).

"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "