News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-06-18 SS:Adidaksen uutuuslenkkarit huutavat rasismia

Started by ElinaElina, 18.06.2012, 22:34:21

Previous topic - Next topic

ElinaElina

QuoteIhmiset raivoissaan: Adidaksen uutuuslenkkarit huutavat rasismia

.....lenkkarit ovat nimittäin aiheuttaneet rasismisyytösten vyöryn.

Lenkkareissa on mustaa, violettia, harmaata, valkoista ja oranssia, mutta niiden erikoisuus on nilkkojen tai pohkeiden ympärille kietaistavat kahleet. Kahleiden on nähty viittaavan vankeihin, mutta myös mustiin orjiin 1800-luvun Yhdysvalloissa.....

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/ihmiset-raivoissaan-adidaksen-uutuuslenkkarit-huutavat-rasismia/1219130
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

fromWinland

Kuka yhdistää kahleet 1800-luvun mustiin orjiin?  :facepalm:

ApinA

Pakko kai vähitellen alkaa uskomaan, että rasismia on kaikkialla.

Kunpa Darwinismi hoitelisi nämä ihmiset pois....

makkara

Yhtä hyvin kengissä voi nähdä sananvapauden kuoleman. Että jos sanoo sitä tai tätä, niin saat kahleet jalkaan. Onpahan kyseiset kahle ja ketju sävytetty hommafoorumin väreihinkin...  :flowerhat:

Melko kaukaa haettua kylläkin, mutta symbolismin nimessä jokainen tulkinta on saman arvoinen.

Nikopol

No nyt viimeistään voi kuitata naurulla kaiken rasismin, myös sen oikean. Koska kaikki on rasismia minkä halutaan olevan.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

crissaegrim

Anteeksi, mutta MITÄ HELVETTIÄ.

Aina sitä yllättyy kukkahattuihin, ei pitäisi koskaan kuvitella heillä olevan edes pikkasen common senseä.
In a world of fiction everything is true.

Alkuasukas

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

elukka

Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Ksenofobi

Ei passaa sitten ostaa tuollaisia lenkkareita. Samaten, olen aina halunnut että minulla olisi oma laiva. Ja jos rikastuisin, ostaisin sellaisen. Paitsi nyt, en voikaan ostaa. Laiva muistuttaa minua orjalaivoista. Sähkön ja köyden käyttökin alkaa arveluttaa. Arvaatte varmaan miksi.

CaptainNuiva

Quote from: Ksenofobi on 19.06.2012, 00:57:17
Ei passaa sitten ostaa tuollaisia lenkkareita. Samaten, olen aina halunnut että minulla olisi oma laiva. Ja jos rikastuisin, ostaisin sellaisen. Paitsi nyt, en voikaan ostaa. Laiva muistuttaa minua orjalaivoista.

Helppoahan sinulla,ei ole pakko ostaa laivaa....Voinkin tässä nyt paljastaa miksi lopetin seilaamisen ja siirryin maihin töhin:
Joka ikinen päivä laivalla muistutti minua siitä miten 1800-luvulla orjia kuljetettiin laivoilla,lopuksi en enää kestänyt syyllisyyden taakkaa jonka rasistinen työni minulle tuotti.

Aistiharhojakin oli lähes päivittäin, vaikka ympärilläni oli 12000 tonnia terästä niin silti olin aistivinani orjalaivojen tervan tuoksun...Ja siinä vaiheessa kun autokannella surrauskettingit rasistisesti kilisivät ahtaajien kiinnittäessä rekkoja kanteen, tunsin voimakasta tuskaa: Näin orjiakin kiinniteltiin, emmekö opi ikinä suvaitsevaisiksi ja tiedostaviksi!
Mikä kaikkein pahinta, tunsin itsekkin muuttuvani rasistiksi jouduttuani monesti antamaan rasistisia ohjeita vastoin tuntemuksiani: Vetäkää keulaspringi (Taaksepäin suuntautuva keulapuolen kiinnitysköysi) neekerinpään (Kiinnitysköyden ohjainrulla  joka seisoo tolpan päässä ja on yleensä maalattu mustaksi, myös reelingissä voi olla kiinni) kautta ja vedoksi 25 tonnia!
Nyt ihan itkettää kun muistelen näitä rasistisia työpaikkojani :'(
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

sivullinen.

Adidakset ovat myös feminismin symboleja: moni mies on tossun alla.

Ja sortavat työttömiä: kenkää saaneet traumatisoituvat.

Mitähän mieltä Savon Sanomissa ollaan musteläikkätestistä?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Alkuasukas

Musteläikkätestit pitää muuttaa korjauslakkatesteiksi.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Fiftari

Kahleitahan ei ole käytetty koskaan mihinkään muuhun kuin orjiin.. Rikollisia on pidetty kahleissa iät ja ajat.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Ksenofobi

Quote from: CaptainNuiva on 19.06.2012, 01:32:32
Ei passaa sitten ostaa tuollaisia lenkkareita. Samaten, olen aina halunnut että minulla olisi oma laiva. Ja jos rikastuisin, ostaisin sellaisen. Paitsi nyt, en voikaan ostaa. Laiva muistuttaa minua orjalaivoista.

Helppoahan sinulla,ei ole pakko ostaa laivaa....Voinkin tässä nyt paljastaa miksi lopetin seilaamisen ja siirryin maihin töhin:
Joka ikinen päivä laivalla muistutti minua siitä miten 1800-luvulla orjia kuljetettiin laivoilla,lopuksi en enää kestänyt syyllisyyden taakkaa jonka rasistinen työni minulle tuotti.

Aistiharhojakin oli lähes päivittäin, vaikka ympärilläni oli 12000 tonnia terästä niin silti olin aistivinani orjalaivojen tervan tuoksun...Ja siinä vaiheessa kun autokannella surrauskettingit rasistisesti kilisivät ahtaajien kiinnittäessä rekkoja kanteen, tunsin voimakasta tuskaa: Näin orjiakin kiinniteltiin, emmekö opi ikinä suvaitsevaisiksi ja tiedostaviksi!
Mikä kaikkein pahinta, tunsin itsekkin muuttuvani rasistiksi jouduttuani monesti antamaan rasistisia ohjeita vastoin tuntemuksiani: Vetäkää keulaspringi (Taaksepäin suuntautuva keulapuolen kiinnitysköysi) neekerinpään (Kiinnitysköyden ohjainrulla  joka seisoo tolpan päässä ja on yleensä maalattu mustaksi, myös reelingissä voi olla kiinni) kautta ja vedoksi 25 tonnia!

Ymmärrän tuskasi. Luulen että kunnon lahjoitus Suomen punaiselle ristille voisi auttaa sinua, vaikka et tietenkään täysin voi koskaan unohtaa noita synkkiä muistojasi.

Mursu

Quote from: Fiftari on 19.06.2012, 02:01:37
Kahleitahan ei ole käytetty koskaan mihinkään muuhun kuin orjiin.. Rikollisia on pidetty kahleissa iät ja ajat.

No vielä pahempaa on rinnastaa mustat rikollisiin  :facepalm:

CaptainNuiva

Quote from: Ksenofobi on 19.06.2012, 02:05:21
Quote from: CaptainNuiva on 19.06.2012, 01:32:32

Ymmärrän tuskasi. Luulen että kunnon lahjoitus Suomen punaiselle ristille voisi auttaa sinua, vaikka et tietenkään täysin voi koskaan unohtaa noita synkkiä muistojasi.

Hetkoseksi ilahduin neuvostasi mutta sitten tajusin viestisi sisältämän piilorasismin.
Punainen risti tuo mieleen väistämättä afrojen punaisen veren joka kahleiden nirhaamista nilkoista valui...Ja risti taasen tuo mieleen kukkukluxin-klaanin lakanahemmot palavine risteineen!
Vaivuin jo täysin epätoivon alhoon mutta sitten iski tietoisuus siitä että Arja Alho on kehoittanut rasisteja opettelemaan  uimaan ja uimisen opetteleminen taasen välillisesti liittyi ammattini vaatimuksiin.
Tunnen olevani rasistisessa kierteessä josta ei pääse ulos mitään kautta :-[
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Marjapussi

Mulla on ainakin valkoiset lenkkarit mustilla pohjilla. Ovatkos ne myös rasistiset?
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

törö

Yhtä järjellisesti voidaan ajatella, että neekereiden ulkomuoto on rasistinen, koska se on samanlainen kuin neekeriorjilla.

Mursu

Quote from: törö on 19.06.2012, 07:13:11
Yhtä järjellisesti voidaan ajatella, että neekereiden ulkomuoto on rasistinen, koska se on samanlainen kuin neekeriorjilla.

Ei ole kaukaa haettu. Aikanaan kun HIV tartuttaja Steven Thomasin kuva julkaistiin, jotta saatiin yhteys hänen uhreihinsa, syytettiin Hesaria rasismista. Jutussa ei mitenkään mainittu rotua.

kekkeruusi

Otsikosta tuli mieleen lenkkarit, jotka oikeasti huutaisivat "Rasismia!!". Nehän olisivat oikein kätevät suvismokuttajille, vaikka kantapäätä oikein polkaisemalla lenkkarit päästäisivät huudon ja täten suviksen oma ääni säästyisi.

Muuten tämä "uutinen" oli todella pyllystä.

Seal

Kengät edustaa ehkä huonoa makua, mutta että rasimia?   :facepalm:

Nikopol

Quote from: kekkeruusi on 19.06.2012, 10:58:40
Otsikosta tuli mieleen lenkkarit, jotka oikeasti huutaisivat "Rasismia!!". Nehän olisivat oikein kätevät suvismokuttajille, vaikka kantapäätä oikein polkaisemalla lenkkarit päästäisivät huudon ja täten suviksen oma ääni säästyisi.

Muahahahaha!  :D

"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Titus

Adidas peruu kahlelenkkarien valmistuksen orjaviittaussyytösten takia

http://www.hs.fi/ulkomaat/Adidas+peruu+kahlelenkkarien+valmistuksen+orjaviittaussyyt%C3%B6sten+takia+/a1305575327998

kyllä taas joo.... ei vittu

toisaalta, ihan pikkuisen haiskahti mainoskampanjalta

:facepalm:

that's a bingo!

MrMikropiiri

Kyllä kukkahattutädeillä valtaa on, huutaa vaan RASISMI niin johan saa tahtonsa läpi.  :flowerhat:

EwithAllinPoe

Ihan hassua. Ei se ole kenkien vika, jos kukkahattutädin päähän omituisia assosiaatioita tulee.  :roll:

Osta Adidaksen uutuuslenkkarit vaimolle, joka juoksee omia polkujaan  :)
Sydänmesi kuuluu minulle.

Hevonen

Melkein etusivukamaa; samaa sarjaa sen rasistisen salaatinteon kanssa.
"Olisi virhe uskoa, että kansa voisi poistaa jaottelun ystävään ja viholliseen julistamalla ystävyyttään koko maailmalle tai vapaaehtoisesti riisumalla itsensä aseista." — Carl Schmitt 1927

18.8.2017 - Emme ikinä unohda.