News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Pohjoismainen malli ja sosialidemokraattinen malli ovat toistensa synonyymeja

Started by Lauri Karppi, 18.06.2012, 11:56:58

Previous topic - Next topic

Lauri Karppi

http://www.demari.fi/politiikka/kolumnit/6823-pohjoismainen-malli-risti-ja-pyha-lehma

QuoteRuotsin sosialidemokraatit ovat hakeneet ja saaneet merkkisuojan Patentti ja -rekisteröintilaitokselta "det nordiska modellen" -käsitteelle. Nyt siis laki sanoo, että Pohjoismainen malli ja sosialidemokraattinen malli ovat toistensa synonyymeja.
Minä olen ylpeä!

Muistelen, että kun persut vaihtoivat englanninkielistä nimeään, harmittelivat monet ettei nyt vain kielessä sekotettaisi suomalaisia ja puoluetta. Varsinkin sellaiset ihmiset, jotka kokevat antipatioita ko. puoluetta kohtaan.

En tiedä miksi minulle se tuli mieleen.

AuggieWren

Jahas, taas Päivi Lipposella niin kova hehkutus päällä, ettei edes viitsi kirjoittaa tuota oikein, siis "den nordiska modellen". Samalla unohtuu se, ettei ideoita voi monopolisoida, ei edes Ruotsin demarit.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

L. Brander

Hyvä Päippis, olet ymmärtänyt juuri oikein rekisteröinnin antaman statuksen. Nyt on todella lakiin kirjattu tämäkin tosiasia, jonka sanot tässä täysin oikein: "Nyt siis laki sanoo, että Pohjoismainen malli ja sosialidemokraattinen malli ovat toistensa synonyymeja".

QuoteOlli Kangas toteaa prosessin vahvistavan mielikuvapolitiikan tekoa. Se joka osaa tulkita todellisuutta kielen käsitteillä, voi määritellä käsitteet ja käyttää valtaa. Siis, hyvinvointivaltion poliittinen agenda oli sosialidemokraattinen, mutta nyt retorinen aloite on muualla.

Se jolla on lain ja roskamedian antama legitimiteetti määritellä käsitteitä, voi todellakin käyttää valtaa. Jälkimmäistä lihavoitua lausetta en ymmärrä. Toisaalta en ymmärrä sosiaalidemokratiaakaan, joten olen ehkä vain huomattavasti bloggaajaa tyhmempi.   :P :facepalm: :roll: :flowerhat:

Lukekaa koko teksti. Tämä on jäätävä postaus!
Dystooppinen salamasota