News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Juho Eerola ihailee fasismia (Kouvolan/Kymen sanomat)

Started by jörgen100, 14.06.2012, 09:41:38

Previous topic - Next topic

Ajattelija2008

Fasistien ja kansallissosialistien talouspolitiikka oli vasemmistolaista säännöstelypolitiikkaa, joka olisi johtanut talouden rappioon samalla tavalla kuin Neuvostoliitossa. Tokihan saadaan aikaan "täystyöllisyys", jos valtion varoin luodaan riittävä määrä keinotekoisia matalapalkkaisia työpaikkoja. Se ei kuitenkaan lisää talouden tuotosta, joten vaikutukset talouteen ovat helposti negatiivisia.

Suomessa vallitsee tälläkin hetkellä "täystyöllisyys", jos työttömyyskorvaukset määritellään valtion maksamaksi palkaksi kattoon tuijottelusta.

Ikävä, että Juho Eerola sanoo ihailevansa tuollaista talouspolitiikkaa. Mutta hän sanoo tuossa, että ei ole taloustieteen tuntija.

LyijyS

Quote"itseäni viehättää fasismi JA erityisesti Benito Mussolinin harjoittama talouspolitiikka"

Ei Eerola sano, että häntä kiinnostaa fasismissa pelkästään taloudellinen puoli. Fasismi oli totalitaristisena järjestelmänä  paljon muutakin kuin vain talousoppi. Ja diktaattori Mussolinia hän tuossa taloudessakin välillisesti ihannoi.

Storm501

Osoittaa vain, että ilmeisesti poliitikkojen hehkuttama suvaitsevaisuus™ kohdistuu vain tiettyihin väestöryhmiin ja aatteisiin, joita he mielellään suvaitsevat.
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter. - George Washington

jörgen100

Jos mä sanon että mua viehättää Anne ja erityisesti Annen tissit.

Niin viehättääkö mua Anne kokonaisuudessa, mutta pidän erityisesti tisseistä? Vai olen viehähtynyt vain Annen tisseihin?

Mursu

Quote from: Faidros. on 14.06.2012, 10:45:51

Käsittääkseni tuolla vitsakimppulla tarkoitetaan vanhanaikaisen tykin ja sille kaivettavan tykkikuopan välistä iskunvaimenninta. Ne olivat tosiaan rautalangalla yhteen kiristettyjä pajuvitsoja. Näitä käytimme vielä 30v sitten Panssariprikaatin Jääkäripatteristossa.
Herää kysymys, kumpi on vertauksen tykki tai maa? Sosialismi vai kapitalismi?
Saatan myös olla totaalisen väärässäkin. :o

Olihan tämä joku vitsi? Vitsakimppu tulee Roomasta eikä sillä ole mitään tekemistä jonkun tykin kanssa. Kyseessä on vallan symboli. Siksi se on esimerkiksi USA:n kongressissa:

http://thelasthonestman.files.wordpress.com/2010/01/obama-congress.jpg

Storm501

Quote from: Ajattelija2008 on 14.06.2012, 11:25:24
Fasistien ja kansallissosialistien talouspolitiikka oli vasemmistolaista säännöstelypolitiikkaa, joka olisi johtanut talouden rappioon samalla tavalla kuin Neuvostoliitossa. Tokihan saadaan aikaan "täystyöllisyys", jos valtion varoin luodaan riittävä määrä keinotekoisia matalapalkkaisia työpaikkoja. Se ei kuitenkaan lisää talouden tuotosta, joten vaikutukset talouteen ovat helposti negatiivisia.

Suomessa vallitsee tälläkin hetkellä "täystyöllisyys", jos työttömyyskorvaukset määritellään valtion maksamaksi palkaksi kattoon tuijottelusta.

Ikävä, että Juho Eerola sanoo ihailevansa tuollaista talouspolitiikkaa. Mutta hän sanoo tuossa, että ei ole taloustieteen tuntija.
Mikäli tunnut noin hyvin tietävän, alahan selittämään Saksan talouden nousua Versaillesin luomasta hyperinflaatiosta ja köyhyydestä, sen vasemmistolaisella/fasistisella/kansallissosialistisella talouspolitiikalla.

Olen kuullut, että ilman toista maailmansotaa talous olisi romahtanut vuonna 1940 tai vastaavaa. Joten mielelläni kuulisin näille perusteita.
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter. - George Washington

Emo

Quote from: jörgen100 on 14.06.2012, 11:28:23

Niin viehättääkö mua Anne kokonaisuudessa, mutta pidän erityisesti tisseistä? Vai olen viehähtynyt vain Annen tisseihin?

Pidät erityisesti Annen tisseistä mutta pystyt sietämään sen Annenkin siinä tissejen kylkiäisenä.

Eri asia sitten, jos Anne on hullu natsi ja kommariteurastaja. Sitten olet sinäkin vähän pimeä pitäessäsi Annesta,  olisi parempi siinä tilanteessa pitää vain tisseistä ja irtisanoutua lopusta ihmisestä.

jörgen100

Emo: :D

Noo mutta nyt mennään pahasti sivuraitelle, kukaan ei väitä että mikään ideologia olisi 100% huono tai paha.

Kyse on A M M A T T I P O L I I T I K O S TA, jonka pitäisi tietää mitä kannattaa sanoa, ellei sitten halua vedota vain niihin lähiöpubin natseihin. Tämä taas johtaa siihen että ko. poliitikon poliittinen vaikutus on lähinnä vain siinä lähiöpubissa.

Se että ko. kaveri EI ollut lausuntoja antaessaan ammattimainen poliitikko, ei poista sitä, että pitäisi tietää mitä kannattaa sanoa, jos politiikkaan liittyviä suunnitelmia kerran on.

Olisi hemmetti sanonut vaikka, uskovansa siihen että markkinatalous ja isot yritykset ovat kansaa varten, eikä kansa markkinataloutta varten, kun nykyään tilanne on.

Nämä samperin idioluutiot tuhoavat PS:än maineen ja kohta olisi syytä pitää puhdistus, jossa pihalle laitettaisiin kaikki, jotka ovat typeröineet medioissa. Ikävä kyllä siinä vaiheessa pihalle joutuisi muutama sivullinen uhri, kuten James Hirvisaari.

Emo

^ Voipihan se noinkin olla, ja voipi olla olemattakin.

Odottelen tässä tosiaan Eurooppaa räjähtäväksi, kun muut suunnittelevat sen yhdentämistä liittovaltioksi   ;D

Ajattelija2008

Quote from: Storm501 on 14.06.2012, 11:29:49

Mikäli tunnut noin hyvin tietävän, alahan selittämään Saksan talouden nousua Versaillesin luomasta hyperinflaatiosta ja köyhyydestä, sen vasemmistolaisella/fasistisella/kansallissosialistisella talouspolitiikalla.

Olen kuullut, että ilman toista maailmansotaa talous olisi romahtanut vuonna 1940 tai vastaavaa. Joten mielelläni kuulisin näille perusteita.

En ole erityisesti Saksan talouspolitiikkaan perehtynyt. Puhuin yleisesti siitä, mihin säätelypolitiikka taloudessa on johtanut kaikissa sosialistimaissa 1917 - 1991. Tässä puhutaan nyt vuosikymmenten aikajaksosta. Kiinassa asia tajuttiin vuonna 1980, ja nyt Kiina on talousmahti.

Olen itsekin kuullut tuon väitteen, että Saksan valtio olisi mennyt konkurssiin 1940 ilman sodan aloittamista.

Rubiikinkuutio

"Äänestätkö poliitikkoa, joka kertoo ihailevansa fasismia?" on kysymysken asetteluna surkea ja huono. Jos joku politikko sanoo ihailevansa fasismia kokonaisuudessaan, niin en äänestä häntä. Sen sijaan saattaisin äänestää, jos hän ihailisi jotain tiettyä yksittäistä asiaa fasismista.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

smika

Enpä tiedä. Jotenkin on sellainen olo, että tästä Halla-ahon KKO-tuomiosta käynnistyi tapahtumaketju, joka johtaa vielä persujen hajoamiseen. Valitettavasti. Ja kyllä, tiedän että tätä on ennustettu usein ennenkin, mutta nyt tuntuu siltä, että "turhan iso pyörä on lähtenyt pyörimään".

Emo

Quote from: smika on 14.06.2012, 11:58:21
Enpä tiedä. Jotenkin on sellainen olo, että tästä Halla-ahon KKO-tuomiosta käynnistyi tapahtumaketju, joka johtaa vielä persujen hajoamiseen. Valitettavasti. Ja kyllä, tiedän että tätä on ennustettu usein ennenkin, mutta nyt tuntuu siltä, että "turhan iso pyörä on lähtenyt pyörimään".

Hajoaminen ei ole nyt sen todennäköisempää kuin ennenkään. Sellaiset fiilarit minulla on.

Emo

Quote from: Rubiikinkuutio on 14.06.2012, 11:57:03
"Äänestätkö poliitikkoa, joka kertoo ihailevansa fasismia?" on kysymysken asetteluna surkea ja huono. Jos joku politikko sanoo ihailevansa fasismia kokonaisuudessaan, niin en äänestä häntä. Sen sijaan saattaisin äänestää, jos hän ihailisi jotain tiettyä yksittäistä asiaa fasismista.

Eerolasta tuossa äänestetään, fasismin osittaisihailijasta siis.

jörgen100

Ei se Halla-ahon tuomioon kaadu, jos kaatuu niin sitten tähän ulkoasiainvaliokunnan puheen johtajan tehtävään.

Eerola ei siihen hommaan tule pääsemään, koska on typeryyksissään antanut vastapuolelle aivan hemmetin hienot ja toimivat välineet sen estämiseksi.

räsänen

Tuommoista oloa on ollut liikkeellä tosiaan ennenkin.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=m-zi4PZXLBg#t=124s

Rubiikinkuutio

Quote from: Emo on 14.06.2012, 12:00:22

Eerolasta tuossa äänestetään, fasismin osittaisihailijasta siis.

Tiedän. Surkeasti muotoiltu kysymys.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Nikopol

Quote from: Storm501 on 14.06.2012, 10:56:38
Eli Eerolaa viehättää erityisesti fasismin talouspolitiikka, jolla saavutettiin vahva talouskasvu ja täystyöllisyys. Siitä olisi paljon opittavaa.

Eli oppisimme fasismin talouspolitiikasta ne aspectit, jolla saavutettaisiin vahva talouskasvy ja täystyöllisyys. Onko jollain jotain tätä vastaan?

Jenkitkin toisen maailman sodan jälkeen, oppivat paljon saksalaisten sotataktiikoista, sotateknologiasta ja rakettiteknologiasta. Oliko niistä oppiminen jotenkin tuomittavaa, koska ne olivat fasistien kehittämiä?

Niin, kai äärimmäismoraaliset liittoutuneet myös polttivat lukematta lääketieteelliset tutkimustulokset jotka oli saatu ihmisiä kiduttamalla, kuten jäävedessä uittamalla, painekammiolla etc. Tulokset olivat kuitenkin sovellettavissa lääketieteen ja sotatieteen käyttöön, ja näin tehtiin.

Tosiasia on että romauksen jälkeen valtiolla on kaksi vaihtoehtoa: nostaa kädet pystyyn tai fasismi light, taloudellisessa mielessä.

Eerola on syyllistynyt vain väärällä tavalla oikein ajatteluun, mutta mehän tiedämme mihin se johtaa.

Tätä nyt sitten seuraava viikko.

Mitä tulee tieteen saavutuksiin totalitarismissa an sich: natsit olivat innovaattoreita, kommunistit kopioijia. Ilman vakoilua neuvostotiede olisi kyennyt vain hienosäätämään sinkkiämpärien tuotantoprosesssejaan.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

jörgen100

Eerola ihailee fasismia, tai vaikka ei ihailisikaan, niin asia tullaan niin esittämään ja Eerola itse on mahdollistanut tämän väittämän. Selittely talouspolitiikan ihailemisesta teksi tilanteen vain huonommaksi, jokaisessa lauseessa pitäisi sanoa sanat: ihalen fasimia, tosin välissä saattaisi olla muitakin sanoja, mutta näin sen suurin osa ihmisitä kuulisi.

Et et et, parempi olisi kun olisi ollut hiljaa.

Toisekseen, musta siitä saa selvän kuvan siitä että Eerola ihailee fasismia, mutta erityisesti talouspolitiikan osa-aluetta siitä.

Nikopol

Tuo ihailu on muuten valetta. Sanamuodosta kannattaa pitää kiinni, koska harrastelijasemantikkojen kiima-aika on aina päällä.

Eerolaa "kiehtoo" fasismi, ja hän täsmentää tarkoittavansa sen taloudellisia saavutuksia vallinneissa olosuhteissa.

Minua kiehtovat Puna-armeijan saavutukset annetuissa olosuhteissa, erityisesti vuonna 1944. Tekeekö tämä minusta kommunismin ihailijan?
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Jaska Pankkaaja

Quote from: Storm501 on 14.06.2012, 11:29:49

Minä taas kuulin että Neuvostoliitosta tuli Paratiisi. Meidän erona on se että minä tiedän että väite ei ollut totta ja sinä luulet että kuulemasi on totta.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Eugen235

voiko joku linkittää tahi kertoa tämän kaustin alkulähteen?

siis missä eerola on sanonut ihailevansa fasismia tms?

- bonus: sana "fasismi" on suomen väärin käytetyimpiä / ymmärrettyjä

- bonus 2 : se on jopa niin väärin käytetty, että jopa osa historioitsijoista, tutkijoista käyttää ko. termiä tahallaan väärin eli tekee "fasismista" synonyymin natsi-Saksan kanssa.

- bonus 3: voi vittu kun persut sekoilevat oikein urakalla. H-a ei kelpaa, eikä kelpaa Eerolakaan. Ei ole Soini tajunnut miten asioita pitäisi hoitaa. Kysyikö Kokoomus medialta tai Hommalta voidaanko edk-ryhmän pj:ksi valita Vapaavuori, moninkertainen väkivaltarikollinen ja Hgin varat ja turvallisuuden hukannut ammattilahtari ja -hyysäri? Ei kysynyt.

TeeTee

Quote from: räsänen on 14.06.2012, 12:01:57

Tuommoista oloa on ollut liikkeellä tosiaan ennenkin.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=m-zi4PZXLBg#t=124s

Odotan mielenkiinnolla millaiselle mutkalle Soini vielä kääntyykään ja mitä puheitaan syökään pitääkseen fasistisiiven puolueessaan kannatusta keräämässä. Mutta luulen että äärioikeisto lähtee omille teilleen ja nousee seuraavissa vaaleissa eduskuntaan n. 5% kannatuksella yhtä isona persujen kanssa.

sivullinen.

Quote from: jörgen100 on 14.06.2012, 11:28:23

Pravdan otsikoisi seuraavasti: Sovinistisika jörgen100 kiihottui nuoren Annen sääristä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

RP

Quote from: Faidros. on 14.06.2012, 10:45:51
QuoteFasismi-nimitys tulee latinan kielen sanasta fasces, vitsakimput.

Käsittääkseni tuolla vitsakimppulla tarkoitetaan vanhanaikaisen tykin ja sille kaivettavan tykkikuopan välistä iskunvaimenninta.

Ei, symbolina se periytyy Rooman tasavallan ja myöhemmän keisarikunnan (tai mahdollisesti jopa molempia edeltääneen kuningaskunnan?) ajoilta. Valtion korkean viranhaltijan tunnus. Käytössä nykäänkin symboleissa mm. Ranskassa ja USA:ssa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fasces
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

Quote from: Eugen235 on 14.06.2012, 12:22:43
voiko joku linkittää tahi kertoa tämän kaustin alkulähteen?

siis missä eerola on sanonut ihailevansa fasismia tms?

Onko kolmisivunen ketju liian pitkä luettavaksi ennen kommentointia...?
http://hommaforum.org/index.php/topic,72013.msg1040834.html#msg1040834
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Jari Martikainen

Ei Eerolasta tule Halla-ahon seuraajaa. Minusta Halla-ahon esitys siitä, että Eerola astuisi hänen paikalleen ja hän itse jäisi valiokunnan tavalliseksi jäseneksi on aika erikoinen. Tämä menettely tarkoittaisi nimittäin sitä, että persujen paikkaa  hallintovaliokunnassa pitävän Pirkko Mattilan pitäisi luopua jäsenyydestään ko.valiokunnassa.
Luontevin ratkaisu olisi se, että Mattila ja Halla-aho vain vaihtaisivat paikkoja.

Retale

Ihailen kuinka natsi-Saksassa oli toteutettu eläinsuojelulait. Tekeekö se minusta natsin?

Ystävä

Quote from: jörgen100 on 14.06.2012, 10:47:48
EMO:

Kyse ei ole ideologiasta, yritin vain esittää miten vasemmistolainen viherpiipertäjä tekisi poliittisen itsemurhan. Hommassa nyt kuitenkin jonkin verran esiintyy tiettyjä kasoistandardeja, joten olisin olettanut että pointti olisi ymmärretty oikein. TS. jos joku vasemmistolainen kertoisi ihailevansa pol potin talouspolitiikkaa, niin voi vain kuvitella miten täällä keskusteltaisiin aiheesta. Kyky asettua toisen asemaan ja ymmärtää ympäröivää maailmaa sitä kautta, laajentaa kummasti näkökulmia. Ymmärtäminen EI ole synonyymi hyväksymiselle, puhumatattakaan samaa mieltä olemisesta.
Juuri näin. Tämä tuntuu monille olevan aivan mahdotonta ymmärtää.

Emo

Quote from: linnun_löysä on 14.06.2012, 12:32:26

Niinpä, olisitte nyt vaan fiksuja, ja lakkaisitte selvän kommentin vääntämistä ja tulkitsemista muunlaiseksi. Etenkin pari nimimerkkiä. Mikä pakko on selitellä asiaa parhain päin? Fiksut keskustelijat myöntäisivät että noin on ukko mennyt kirjoittamaan ja sillä selvä. Menee uskottavuus tältä palstalta, kun selvää kommenttia väännetään lievempään muotoon. Ehkä kommentin kirjoittaja itse kertoo joskus, mitä tarkoitti sanoessaan noin. Rehellinen pitää olla..

Viimeisellä tuomiolla tehdään tiliä jokaisesta sanasta ja ajatuksestakin... koskee muitakin kuin pelkästään persuja   ;D

Siellä on sitten joka sössöttäjä kertomassa ja selittelemässä, mitä tarkoitti; ei enää vatvotakaan muiden puheita. Ja jos entiset merkit paikkaansa pitää, niin Kataisen naama edelleen puskee hikeä ja rasvaa...