News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kulttuurimarxismi

Started by nuivanniemi, 08.06.2012, 09:32:02

Previous topic - Next topic

Lasse

Quote from: Kulttuurirealisti on 14.05.2017, 18:30:12
Kalevala korun mainos oli aika peffasta, mutta annan niiden mainostaa niin kuin haluavat. Tietyt kohderyhmät niillä on varmasti mielessä, ja jos mainoksista ei tykätä, se näkyy tuloksessa.

Itse taidan katsastaa emännän lahjoja jostain muualta.

Olen kk -tuotteita vaimolle jonkun verran ostanut. Pari viikkoa sitten katselin jotain vähän isompaa tulevan merkkipäivän vuoksi.

Onneksi en ehtinyt ostaa. Ei toistaiseksi tule ostolistalle.

Onnea ja menestystä, mutta ei minun rahoillani...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Don Nachos

#481
Quote from: Tavan on 11.05.2017, 18:49:37
Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 18:47:56

Mjaa, eli tavallista "persevää naista" tai "neekeriä" ei saa laittaa mainokseen?

On kulttuurimarksismia esittää ruma nainen kauniina naisena (missimusiikin kera) tai neekeri suomalaisena. Kyse on kontekstista.
Sinun määritelmäsi mukaan suurimmalla osalla täällä on ruma vaimo tai tyttöystävä. Toivottavasti kukaan ei osta heille koruja sillä rumien pitää pukeutua säkkiin. Koskee myös meitä miehiä.

Häpeäisit edes vähän.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Tavan

^Puolet naisista on keskimääräistä rumempia. Ja keskitason päällekin kapuvista naisista valtaosa on korkeintaan suht nättejä ja vain murto-osa varsinaisesti kauniita. Mikäli valtaosa naisista luokitellaan kauniiksi, ei naiskauneus käsitteenä enää tarkoita yhtään mitään.

Toki meissä miehissä vaikuttaa sellainen armollinen ilmiö, että rakkaus vääristää arviointikykyämme, jolloin rakastamamme nainen näyttää silmissämme kauniimmalta kuin mihin hänen rahkeensa objektiivisesti ajatellen riittäisivät. Samoin iän karttuessa ne ali- ja ylitajunnassa kummittelevat muistot omasta vaimosta nuorena tyttönä somistavat sitä, miten aviomies hänet näkee vielä vanhemmallakin iällä.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Kapseli

Quote from: Don Nachos on 14.05.2017, 22:25:27
Quote from: Tavan on 11.05.2017, 18:49:37
Quote from: Vesa Heimo on 11.05.2017, 18:47:56

Mjaa, eli tavallista "persevää naista" tai "neekeriä" ei saa laittaa mainokseen?

On kulttuurimarksismia esittää ruma nainen kauniina naisena (missimusiikin kera) tai neekeri suomalaisena. Kyse on kontekstista.
Sinun määritelmäsi mukaan suurimmalla osalla täällä on ruma vaimo tai tyttöystävä. Toivottavasti kukaan ei osta heille koruja sillä rumien pitää pukeutua säkkiin. Koskee myös meitä miehiä.

Häpeäisit edes vähän.
No mutta eihän tämä missi oikeasti normaalissa maailmassa olisi missi. Jos siis kansa saisi päättää äänestämällä. Se on valitettavaa, mutta totta. Aivan kuten minullakaan ei ole mitään asiaa Mr. Finlandiksi. Miksi minut sitten pitäisi esittää Mr. Finlandina vain jos minulla olisi ruskea ihonväri. Tässähän tämä pointti on. Ei lyhytkasvuista julisteta maailman pisimmäksi ihmiseksi, eikä neliraajahalvaantunutta satasen aitojen ennätyksenhaltijaksi.


Mutta meillä on tapana toimia päinvastoin vähemmistöjen kanssa. Aivan kuin olettaisimme heidän häpeävän taustaansa ja yrittäisimme boostata heidän itsetuntoa, antamalla titteleitä, jotka eivät heille kuulu.

Kauhea Ihmismäinen Otus

#484
Hyi h*****i miten luotaansatyöntävä mainos. Taitaa olla aika hiljaista tuon ostaminen enää tästä lähtien.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Vaniljaihminen

Quote from: J. Lannan haamu on 11.05.2017, 21:37:39
Hieman off-topic, täytyy hieman haastaa Vaniljaihmisen argumenttia Laura Voutilaisen kauneudesta. Hän on ihan hirveä! Ja tiedättekö miksi? Hän olisi ulkoisesti hyvin kaunis, ei siinä mitään, mutta se olemus ja tyyli on niin kauhea. Näittekö sen jakson (älkää kysykö miksi minä näin), jossa Laura Voutilainen esitte Tik-Takin Petran kappaleen Tänä yönä taivaaseen. Se yritti olla ilmeisesti kuin joku madonna. Kaikista pahin, joku semi-tverkkaus ja niiiiiin kovaa ja sellaista nykyajan coolia naista.


:D Kyllä minäkin olen Laura Voutilaisesta vitsaillut, muun muassa jotain että hän voisi olla Nightwishin laulaja mutta olisi kyseiseen tehtävään liian pelottava. Laura on kuitenkin jännittävällä tavalla kauniimpi nykyään kuin mitä hän oli uransa alkuvaiheessa.

Minulta kerran eräs nainen kysyi, että onko Aira Samulin mielestäni kaunis. Pakkohan se oli todeta että kyllä näin on..
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Tiskirätti

#486
Kalevala Koru on näköjään pistänyt maakuntasarjan missituomarit ja kulttuurimarxismibongarit avautumaan. Luulin jo nähneeni täällä kaikki aivosakat moneen kertaan, mutta Homma se jaksaa vaan yllättää.

En ole mainosmies, mutta tiedän jotain markkinoinnista. Jo viimeistään Finlayson Tom of Finland-lakanoineen todisti, että liberaaleja arvoja julistava tunteisiin menevä markkinointi tepsii — yrityksen liikevaihto kasvoi 53% ja liikevoitto tuplaantui 2016.

Mitä useampi seipäänniellyt konservatiiviöyhö "rumista" naisista pöyristyy ja mylvii boikottia, sen parempi. Pian nettiuutiset kertovat, että mainos aiheutti "somemyrskyn", uutinen leviää naamakirjassa, klikkauksia piisaa ja kohderyhmä, eli suurimman osan kaikista ostopäätöksistä tekevät naiset ostavat... Ja jos olisin nainen, niin tämän ketjun gentlemannien käsittämättömät kommentit nähtyäni ostaisin varmasti varaston tyhjäksi ihan vittuillakseni, vaikka Kalevala Koru ei nappaisi pätkääkään.

"Kulttuurimarxistisista" mainoksista lämpenevien luulisi pikkuhiljaa ymmärtävän, että olette osa markkinointisunnitelmaa — ostajaryhmänä mitätön sakki, joka pitää ilmaista mainoskampanjaa tuotteesta kiukkuisella palautteellaan ja boikoteillaan. Te vain korostatte sitä viestiä, jonka Kalevala Korun mainos haluaa antaa ja kauppa käy. Mikäli mainoksessa olisi ollut joku perusnätti malli metsälammella hempeilemässä, siitä ei puhuisi kukaan, eikä sitä muistaisi enää kukaan.

Jorma M.


Tämä on mielenkiintoinen puheenaihe. Kalevalakoruvideo ON kulttuurimarxilainen. Ja taitava. Miss Suomi -konteksti on täytetty hybrideillä, epämuodostuneilla, epätyypillisillä ja epäesteettisillä elementeillä.

Kaikki perinteisiä arvoja, käsityksiä, tuntoja itsetarkoituksellisesti hävittämään pyrkivät kampanjat, ajatusrakennelmat ja politiikat ovat kulttuurimarxismin ydin. Se on ikään kuin vulgaaria marxilaisuutta mistä on otettu taloudelliset perusteet pois.

Aivan eri asia on, että pitääkö kulttuurimarxismia hyvänä tai pahana asia. Mutta niin kuin jossakin jo aiemmin totesin, kyseisen aatteen ehdottomin määräys on kiistää oma olemassaolonsa. 
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Alarik

#488
Quote from: Tiskirätti on 15.05.2017, 02:08:28
...Finlayson Tom of Finland-lakanoineen todisti, että...Mitä useampi seipäänniellyt konservatiiviöyhö...pöyristyy ja mylvii boikottia, sen parempi... Ja jos olisin nainen, niin tämän ketjun gentlemannien käsittämättömät kommentit nähtyäni ostaisin varmasti varaston tyhjäksi ihan vittuillakseni, vaikka Kalevala Koru ei nappaisi pätkääkään.

"Kulttuurimarxistisista" mainoksista lämpenevien luulisi pikkuhiljaa ymmärtävän, että olette osa markkinointisunnitelmaa — ostajaryhmänä mitätön sakki, joka pitää ilmaista mainoskampanjaa tuotteesta kiukkuisella palautteellaan ja boikoteillaan. Te vain korostatte sitä viestiä, jonka Kalevala Korun mainos haluaa antaa ja kauppa käy...

Sitähän tässä on yritetty tavalla jos toisellakin vuosikausia kertoa, että tällaiset Hommalaiset "seipäännielleet konservatiiviöyhöt" on Suomen toivo ja pelastus.

Lopussa kiitos seisoo, tai voi sen muotoilla niinkin että Finlaysonin liikevaihdon kasvussa ja Kalevala Korun menestyksessä, ja esimerkiksi yritysten markkinoinnin onnistumisessa, Hommalaisista on tulossa (ellei siis ole jo tullut) Suomen talouden yksi peruskivijalka. Kuten sanoit: kukaan ei kiinnostuisi kotimaisten yritysten mainoksista ilman Hommalaisia, eikä yhtä moni ostaisi Kalevala Koruja elleivät ostaisi niitä vittuillakseen Hommalaisille. Kulttuurimarxistinen pask* myy, jos sillä voi kuvitella tekevänsä "yhteiskuntakapinaa" ja olevansa jonkinlainen uus-nisti. Näin se valloittaa keppihevos-ideologinen markkinatalous kulttuurimarxistinkin lompakon ja salaa hiipii Hommalaisuus sieluun asti kietoen vähitellen koko kulttuurimarxistin elämän pyörimään hommalaisuuden ympärillä:
"mitä tänään hommalaiset haluavat minun ostavan ja millä kaikella huomenna koko asuntoni täyttävän, mitä he haluavat nyt vastustettavan, entä kannatettavan?"
Ehkä viimein suvakki kerrallaan havahtuu siihen, kuka heidän elämäänsä on oikeaan ohjannut ja heitä pyyteettömästi kasvattanut ja hellästi opastanut selviämään elämän vaarallisilla teillä - ja varmaan otamme juhlamielin vastaan, kun tuhlaajapoika/-tyttö päättää palata kotiin.

Pianhan Hommasta sitten jo tehdään markkinoinnin ja taloustieteen väitöskirjojakin. Myös taiteen ja muotoilun väitöskirjoja saattaa Hommasta olla tulossa, kun kankaiden kuosien muotoilua sekä pilapiirroksia jnejne tehdään Homma-vaikutteisesti. Alkaa tuntua, ettemme nyt edes ymmärrä, kuinka valtava vaikutus Hommalaisilla on tämän hetken suunnannäyttäjänä.

Harvoin tekijämies kiitosta saa ja vielä harvemmin tekemänsä työn arvosta palkkaa - tuskin nytkään - joten onhan se otettava kiitos vastaan vaikka se tulisi haukkujen kanssa. Jos joskus onkin heikkoja hetkiä, jolloin raskain mielin ajattelee onko kaikenlainen hommailu turhaa, niin tällaiset hetket kannustavat yhä jatkamaan ja antavat toivoa paremmasta tulevaisuudesta.

AJIH

Quote from: MrFinland on 11.05.2017, 20:22:17
Nykysuomalainen nuori aikuinen pitää kauneutena sen dekonstruktiota, ja hän liikuttuu kaikesta luonnonjärjestyksen vastaisesta. Yllättäen hommalainen homomies ryntäsi ensimmäisenä heittämään facepalmejaan, kuten tapana on ollut.

Kaunista on mm.

-Lesbopari, jonka lapsi elää ilman isää (miehiä ei muutenkaan ollut tuossa naisten maailmassa, paitsi yksi maksimaalisen emaskuloitunut "nainen")
-Nainen, joka on treenannut kehoaan niin, että siinä ei ole enää grammaakaan naisellisuutta jäljellä
-Down-syndroomainen (?) neekeri (?), jolle oli varattu perinteisen kauneuden esittäjän rooli (mallikuvaussessio punaisessa mekossa)
-"Helsingin kaunein nainen" (no comments)
-Ihonsa kitch-kuvilla pilannut ja naamaansa raudanpaloilla lävistellyt, mutta kasvonpiirteiltään kaunis nainen (tragedia), jonka ihoa ei erottanut sohvakankaasta
-Transsumies (olisivat edes tälle laittaneet jonkun Jorman kumppaniksi)

Kiintiönormaalejakin oli joukossa, sekä yksi 80-luvun rintasyöpätietoisuus-mainosspotista karannut nainen, mutta eniten tästä mainoksesta erottui degeneraation juhlistaminen.

Tässä oli ilmeisesti tarkoitus juhlistaa Kalevala Korun 80-vuotista taivalta. Yli 20 vuotta sitten ja siitä taaksepäin tuollainen mainos ei olisi ollut millään lailla mahdollinen, sillä potentiaalinen asiakaskunta ei olisi sitä ymmärtänyt. Vielä vuonna 2009 Kalevala Koru saattoi käyttää mainoksessaan Marilyn Monroe-ikonografiaa, joka on nyt toivottoman vanhentunutta. Oli varmaan silloinkin.

Mainokseen oli varattu yksi juhlavuoteen sopiva kohtaus. Siinä naimaton nainen (cityliberaali cat lady, jolle tämä mainos on suunnattu) silittää lempeästi pian täältä poistuvan isoäitinsä hiuksia. Yksittäisenä kohtauksena tämä olisi kaunis, mutta kun se on osa tätä kauneuden dekonstruktiota, se saa väkisinkin lisämerkityksiä. Siinä vanha, jo höperöitynyt asiakaskunta siirretään hautaan uussuomalaisten ja uuskauniiden tieltä.

Kuleshovin efektin mukaisesti mainoksen näennäisen irralliset kohtaukset saavat merkityssisältöä toisistaan. Vaikka kohtauksissa esiintyy eri ihmisiä eri tilanteissa, tämä "uuskauneuden montaasi" on yhtenäinen teos, jossa kohtausten teemoja syvennetään toisilla kohtauksilla.

Esim. normaalisti kahden tytön hulluttelu ja räkiminen tarkoittaisi vain nuoruuden juhlistamista. Tässä heidän kaulailuunsa leikataan saman tyyppisestä asetelmasta, jossa naimisissa olevan lesbopari hehkuu onneaan.

Johonkin väliin on mahdutettu voimaantunut Karate Kid IV. You go girl! Jätä prinsessaleikit suosiolla pojille. Ehkä alun "miss universum" olikin poika. Ainakin hänen olisi pitänyt olla.

Hämäräksi jäi merkitys metsässä juoksentelevista alusvaatemainoksen naisista. Osalla porukasta näkyi jenkkakahvaa ja selluliittia, joten kohtaukset metsässä kytkeytyvät tämän aikakauden teennäiseen "isojen ja kauniiden naisten" palvontaan. Miten rohkeaa ja omaperäistä...

Kun olin nuori, tämän mainoksen heijastamaa asennetta näki vain lapsille suunnatuissa ohjelmissa. "Olet ehkä CP, mutta voit silti voittaa olympialaisissa". Nyt tämä infantiili asenne, missä musta on tunnesyistä valkoista, läpäisee koko kulttuurin. Jos olet eri mieltä, olet ennakkoluuloinen kiihkoilija.

Enkä sanonut sanaakaan Kalevalalaisten naisten liitosta.

Metsäkohtaus on kuin jostain hullujenhuoneelta tai noitasapatista. Ylipäänsä mainoksessa on varta vasten laitettu naiset tilanteisiin, joissa luonnollinen kauneus ja siihen liittyvät naiselliset hyveet loistavat poissaolollaan. Mainos on tehty esittämään suomalaiset naiset rumina. Mutta eihän se ole niin.
Apud judicem imperatoremque historiae.
Kaikessa: määrä ja laatu

Vapaa liikkuvuus koskee myös rikollisia.

Kaivopuiston henkirikos 5.7.2020: https://hommaforum.org/index.php/topic,131004.0.html
Ks. myös Uusi Lahti 8.3.2017.

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: MrFinland on 11.05.2017, 20:22:17
Nykysuomalainen nuori aikuinen pitää kauneutena sen dekonstruktiota, ja hän liikuttuu kaikesta luonnonjärjestyksen vastaisesta. Yllättäen hommalainen homomies ryntäsi ensimmäisenä heittämään facepalmejaan, kuten tapana on ollut.

Kaunista on mm.

-Lesbopari, jonka lapsi elää ilman isää (miehiä ei muutenkaan ollut tuossa naisten maailmassa, paitsi yksi maksimaalisen emaskuloitunut "nainen")
-Nainen, joka on treenannut kehoaan niin, että siinä ei ole enää grammaakaan naisellisuutta jäljellä
-Down-syndroomainen (?) neekeri (?), jolle oli varattu perinteisen kauneuden esittäjän rooli (mallikuvaussessio punaisessa mekossa)
-"Helsingin kaunein nainen" (no comments)
-Ihonsa kitch-kuvilla pilannut ja naamaansa raudanpaloilla lävistellyt, mutta kasvonpiirteiltään kaunis nainen (tragedia), jonka ihoa ei erottanut sohvakankaasta
-Transsumies (olisivat edes tälle laittaneet jonkun Jorman kumppaniksi)

Kiintiönormaalejakin oli joukossa, sekä yksi 80-luvun rintasyöpätietoisuus-mainosspotista karannut nainen, mutta eniten tästä mainoksesta erottui degeneraation juhlistaminen.

Tässä oli ilmeisesti tarkoitus juhlistaa Kalevala Korun 80-vuotista taivalta. Yli 20 vuotta sitten ja siitä taaksepäin tuollainen mainos ei olisi ollut millään lailla mahdollinen, sillä potentiaalinen asiakaskunta ei olisi sitä ymmärtänyt. Vielä vuonna 2009 Kalevala Koru saattoi käyttää mainoksessaan Marilyn Monroe-ikonografiaa, joka on nyt toivottoman vanhentunutta. Oli varmaan silloinkin.

Mainokseen oli varattu yksi juhlavuoteen sopiva kohtaus. Siinä naimaton nainen (cityliberaali cat lady, jolle tämä mainos on suunnattu) silittää lempeästi pian täältä poistuvan isoäitinsä hiuksia. Yksittäisenä kohtauksena tämä olisi kaunis, mutta kun se on osa tätä kauneuden dekonstruktiota, se saa väkisinkin lisämerkityksiä. Siinä vanha, jo höperöitynyt asiakaskunta siirretään hautaan uussuomalaisten ja uuskauniiden tieltä.

Kuleshovin efektin mukaisesti mainoksen näennäisen irralliset kohtaukset saavat merkityssisältöä toisistaan. Vaikka kohtauksissa esiintyy eri ihmisiä eri tilanteissa, tämä "uuskauneuden montaasi" on yhtenäinen teos, jossa kohtausten teemoja syvennetään toisilla kohtauksilla.

Esim. normaalisti kahden tytön hulluttelu ja räkiminen tarkoittaisi vain nuoruuden juhlistamista. Tässä heidän kaulailuunsa leikataan saman tyyppisestä asetelmasta, jossa naimisissa olevan lesbopari hehkuu onneaan.

Johonkin väliin on mahdutettu voimaantunut Karate Kid IV. You go girl! Jätä prinsessaleikit suosiolla pojille. Ehkä alun "miss universum" olikin poika. Ainakin hänen olisi pitänyt olla.

Hämäräksi jäi merkitys metsässä juoksentelevista alusvaatemainoksen naisista. Osalla porukasta näkyi jenkkakahvaa ja selluliittia, joten kohtaukset metsässä kytkeytyvät tämän aikakauden teennäiseen "isojen ja kauniiden naisten" palvontaan. Miten rohkeaa ja omaperäistä...

Kun olin nuori, tämän mainoksen heijastamaa asennetta näki vain lapsille suunnatuissa ohjelmissa. "Olet ehkä CP, mutta voit silti voittaa olympialaisissa". Nyt tämä infantiili asenne, missä musta on tunnesyistä valkoista, läpäisee koko kulttuurin. Jos olet eri mieltä, olet ennakkoluuloinen kiihkoilija.

Enkä sanonut sanaakaan Kalevalalaisten naisten liitosta.
Nyt kyllä tyhjeni pajatso. Itse en millään pysty pukemaan asian tuolla lailla sanoihin.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Takinravistaja

Quote from: Jorma M. on 15.05.2017, 03:26:29

Tämä on mielenkiintoinen puheenaihe. Kalevalakoruvideo ON kulttuurimarxilainen. Ja taitava. Miss Suomi -konteksti on täytetty hybrideillä, epämuodostuneilla, epätyypillisillä ja epäesteettisillä elementeillä.

Kaikki perinteisiä arvoja, käsityksiä, tuntoja itsetarkoituksellisesti hävittämään pyrkivät kampanjat, ajatusrakennelmat ja politiikat ovat kulttuurimarxismin ydin. Se on ikään kuin vulgaaria marxilaisuutta mistä on otettu taloudelliset perusteet pois.

Aivan eri asia on, että pitääkö kulttuurimarxismia hyvänä tai pahana asia. Mutta niin kuin jossakin jo aiemmin totesin, kyseisen aatteen ehdottomin määräys on kiistää oma olemassaolonsa.

Tarkkaan on näköjään tullut Marxin teokset luettua.

Tiskirätti

#492
Quote from: Alarik on 15.05.2017, 03:41:57

Sitähän tässä on yritetty tavalla jos toisellakin vuosikausia kertoa, että tällaiset Hommalaiset "seipäännielleet konservatiiviöyhöt" on Suomen toivo ja pelastus.

Lopussa kiitos seisoo, tai voi sen muotoilla niinkin että Finlaysonin liikevaihdon kasvussa ja Kalevala Korun menestyksessä, ja esimerkiksi yritysten markkinoinnin onnistumisessa, Hommalaisista on tulossa (ellei siis ole jo tullut) Suomen talouden yksi peruskivijalka. Kuten sanoit: kukaan ei kiinnostuisi kotimaisten yritysten mainoksista ilman Hommalaisia, eikä yhtä moni ostaisi Kalevala Koruja elleivät ostaisi niitä vittuillakseen Hommalaisille. Kulttuurimarxistinen pask* myy, jos sillä voi kuvitella tekevänsä "yhteiskuntakapinaa" ja olevansa jonkinlainen uus-nisti. Näin se valloittaa keppihevos-ideologinen markkinatalous kulttuurimarxistinkin lompakon ja salaa hiipii Hommalaisuus sieluun asti kietoen vähitellen koko kulttuurimarxistin elämän pyörimään hommalaisuuden ympärillä:
"mitä tänään hommalaiset haluavat minun ostavan ja millä kaikella huomenna koko asuntoni täyttävän, mitä he haluavat nyt vastustettavan, entä kannatettavan?"
Ehkä viimein suvakki kerrallaan havahtuu siihen, kuka heidän elämäänsä on oikeaan ohjannut ja heitä pyyteettömästi kasvattanut ja hellästi opastanut selviämään elämän vaarallisilla teillä - ja varmaan otamme juhlamielin vastaan, kun tuhlaajapoika/-tyttö päättää palata kotiin.

Pianhan Hommasta sitten jo tehdään markkinoinnin ja taloustieteen väitöskirjojakin. Myös taiteen ja muotoilun väitöskirjoja saattaa Hommasta olla tulossa, kun kankaiden kuosien muotoilua sekä pilapiirroksia jnejne tehdään Homma-vaikutteisesti. Alkaa tuntua, ettemme nyt edes ymmärrä, kuinka valtava vaikutus Hommalaisilla on tämän hetken suunnannäyttäjänä.

Harvoin tekijämies kiitosta saa ja vielä harvemmin tekemänsä työn arvosta palkkaa - tuskin nytkään - joten onhan se otettava kiitos vastaan vaikka se tulisi haukkujen kanssa. Jos joskus onkin heikkoja hetkiä, jolloin raskain mielin ajattelee onko kaikenlainen hommailu turhaa, niin tällaiset hetket kannustavat yhä jatkamaan ja antavat toivoa paremmasta tulevaisuudesta.

Hommalla on toki vakiintunut paikkansa seipäännielleiden konservatiivien kokoontumiskerhona, jossa voi käydä hämmästelemässä, kuinka nämä fantasioissaan kaikkea erilaisuutta polkevat peräkammarin diktaattorit jakelevat päivästä toiseen tuomiotaan muulle ihmiskunnalle ja tietenkin myös mainosten naisille, jotka eivät näytä misseiltä. Tässä tarkoitukseessa Homma on mitä mainioin kurkistusikkuna pimeään kellariin, jossa ei empatiaa pyydetä, eikä anneta.

Mutta eipä nyt silti liioitella Homman ainutlaatuisuutta ja valtavaa vaikutusta mihinkään — muilta foorumeilta ja kommenttipalstoilta löytyy kyllä reilusti samaa hapanta eläämäänsä pettynyttä ihmislajia. Tämän lajin perusominaisuuksia kun ovat äärialhainen kiehuntapiste, syyn työntäminen poikkeuksetta naapurin puolelle ja rasittava tapa ruikuttaa jatkuvasti joka paikassa. Eli tämä äänekäs porukka näkyy netissä kokoaan enemmän ja siksi se onkin niin mainio täsmä-ärsytyksen kohde liberaalille mainosväelle.


Reconquista

#493
Quote from: Tappivanukas on 14.05.2017, 18:24:27
Joskus kultaisella kasarilla tai ysärillä kaupan ikkunassa oli suunnattoman kaunis ja herkkä Kalevala-korun mainos. Siinä nuori nainen / tyttö seisoi napaansa myöten järvessä, alasti paitsi koruja ja pään ympäri kiedottua kangasta. Hento ja linnunluinen kaunis nainen joka peitti rintansa käsillään ja katsoi kainosti alaspäin.

Ajattelen toisinaan tuota kuvaa ja mielestäni se oli nuorena miehenä suloisinta mitä pystyin kuvittelemaan. Mongoloidineekeri ei nyt ihan tunnu samalta, mutta se johtuu varmaan rasismistani.

Ja internet toimittaa, ei tosin kokonaisena:

En muista noita 80- luvun Kalevalakorun mainoksia mutta kun katson postaamiasi kuvia nyt niin ajattelen:oikeanpuoleinen nainen (iso kuva) on niin inhottavan näköinen että ei tee yhtään mieli ostaa hänen mainostamiaan koruja. Huulet raollaan -yääk! Miesten mielestä ehkä seksikästä. Miksi hän koskettaa kädellään päätään, näyttää epävarmalta. Muut kuvat eivät herätä minussa mitään reaktiota, tylsiä tavallisia mainoskuvia jotka eivät saa minua yhtään sen todennäköisemmin ostamaan kalevalakoruja kuin olisin ehkä muutenkin ostanut.
Tämän kirjoitan useiden (vuosikymmenien mittaan itse ostamieni) kalevalakorujen omistajana eli näiden mainoskampanjoiden kohderyhmään kuuluvana. Onko mainoskampanjat suunnattu enemmän miehille vai naisille? Väitän että kalevalakoruja ostavat lähinnä naiset itselleen tai äidit/sukulaistädit nuorille naisille joten miesten reaktio mainoskampanjoihin ei ole myynnin kannalta kovin tärkeä adia.

Edit - muokkasin vastauksesi näkyville.

no future

Quote from: Takinravistaja on 15.05.2017, 10:01:07
Quote from: Jorma M. on 15.05.2017, 03:26:29

Tämä on mielenkiintoinen puheenaihe. Kalevalakoruvideo ON kulttuurimarxilainen. Ja taitava. Miss Suomi -konteksti on täytetty hybrideillä, epämuodostuneilla, epätyypillisillä ja epäesteettisillä elementeillä.

Kaikki perinteisiä arvoja, käsityksiä, tuntoja itsetarkoituksellisesti hävittämään pyrkivät kampanjat, ajatusrakennelmat ja politiikat ovat kulttuurimarxismin ydin. Se on ikään kuin vulgaaria marxilaisuutta mistä on otettu taloudelliset perusteet pois.

Aivan eri asia on, että pitääkö kulttuurimarxismia hyvänä tai pahana asia. Mutta niin kuin jossakin jo aiemmin totesin, kyseisen aatteen ehdottomin määräys on kiistää oma olemassaolonsa.

Tarkkaan on näköjään tullut Marxin teokset luettua.
Eihän kulttuurimarxksismilla ole mitään tekemistä Marxin kanssa. Tai oikeastaan yhtään minkään muunkaan.

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: no future on 15.05.2017, 13:21:23
Quote from: Takinravistaja on 15.05.2017, 10:01:07
Quote from: Jorma M. on 15.05.2017, 03:26:29

Aivan eri asia on, että pitääkö kulttuurimarxismia hyvänä tai pahana asia. Mutta niin kuin jossakin jo aiemmin totesin, kyseisen aatteen ehdottomin määräys on kiistää oma olemassaolonsa.

Tarkkaan on näköjään tullut Marxin teokset luettua.
Eihän kulttuurimarxksismilla ole mitään tekemistä Marxin kanssa. Tai oikeastaan yhtään minkään muunkaan.
Eikä iSlamilla terrorismuksen kanssa.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

guest8788

Pöllämystynyt: Huomiosi oli 1800-lukulainen, koska siinä ohitetaan marxilaisuuden epäonnistuminen länsimaissa 1900-luvulla, mikä synnytti uudenlaisen vallankumousstrategian, jota nyt kutsutaan kulttuurimarxismiksi. Marxilainen dialektiikka siirrettiin taloudesta kulttuuriin. Se ei ole puhdasoppista marxilaisuutta, eikä sitä ole sellaisena koskaan pidettykään. Wikipediassa Frankfurt School, kulttuurimarxilaisuuden kehto, löytyy kuitenkin sarjasta Marxism.

Kertaan vielä mitä se on.

Kulttuurimarxismi on asteittaista vallankumousta kulttuurin kautta perinteisiä valtaa ylläpitäviä instituutioita nakertaen. Se on frankfurtilaisen kritiikin kulttuurin hyödyntämistä mm. sukupuolen (feminismi), seksuaalisuuden (queer-tutkimus) ja erilaisten vähemmistöryhmien kohdalla (multikulturismi). Kulttuurimarxismi etenee viruksen lailla liberaalissa yhteiskunnassa, mikä on sille ominaisinta maaperää. Sen olemukseen kuuluu mutantoituminen aina kun se löytää uusia rakenteita, jotka on tulkittavissa vallankäytöksi. Se kritisoi kulttuurinormeja, koska normaalius näyttäytyy epäilyttävänä vallankäyttönä, joka tulee purkaa "vähemmistön oikeuksien" tieltä (samalla se paradoksaalisesti luo uusia repressiivisen toleranssin mukaisia valta-asetelmia poliittisen korrektiuden, vihapuhelakien ja positiivisen diskriminaation muodossa.) Mitä enemmän virus leviää, sitä helpommaksi sille käy isäntäruumiin valloittaminen.

Kulttuurimarxismin leviäminen ei ole pelkästään akateemisen maailman varassa, eikä sen oikeaan tietoisuuteen tähtäävä informaatiosota tarvitse mitään homeista keskuskomiteaa päättämään mistä narusta milloinkin vedetään. Kultturimarxilaisuus ei ole mikään staattinen, marxilainen ilmoitususkonto, jonka ortodoksiaan tarvitsee vedota "penikkataudin" mennessä liian pitkälle.  Dialektisten ristiriitojen taistelukenttä, so. kulttuuri ja siten yhteiskunta, ovat aina avoinna kaikille "kriittisesti" ajatteleville. Viruksen saastuttama tietää minne mennä ja ketä puraista. Suurin osa kulttuurimarxilaisista ei tiedä olevansa saastuneita.

Palaan vielä hetkeksi mainosmaailmaan.

30 sekunnin televisio- ja sittemmin netti-clickbait-mainos on yksi ihmiskunnan tehokkaimmista keinoista välittää ideoita laajalle yleisölle. Tuotteensa myymisen edistämiseksi mainos hyödyntää kulttuurista jo valmiiksi löytyviä ideoita ja myyttejä. Mainoksen kohde on katsojan tunne-elämä. Onnistunut mainos vaikuttaa katsojaan tunnetasolla, ei-rationaalisesti.

Yritykselle mainoksessa on tietenkin ensisijaisesti kyse tienaamisesta. Me, mainoksen vastaanottajat, olemme toisenlaisessa asemassa. Meille mainos on vahvimmillaan kulttuuri-ilmiö, jonka kautta mittaamme itseämme ja toisiamme. Silloin me "otamme sen omaksemme", levitämme sitä eteenpäin ja aikaansaamme tämän kaltaisia "keskusteluja".

Se trendi, jonka aallonharjalla kapitalistit (haukotus) kyseisen mainoksen kohdalla surffaavat on kulttuurimarxilaisuutta. Mainoksessa esitettiin mm. Systeemin siunaama isättömyys, äärimmäisen maskuliininen naiskeho, oman kehonsa tarpeeton tärveleminen sekä traaginen parodia naisesta vähintäänkin yhtä kauniina asioina, kuin mitä niiden terveet vastakohdat ovat.

Mainoksessa hyödynnettiin sitä pohjimmiltaan nihilististä ajattelua, jonka mukaan kauneus on luonteeltaan sopimuksenvaraista. Sille kaikki yritykset tavoittaa objektiivista kauneutta ovat poissulkevia, eli syrjiviä, eli vääriä. Siksi Kalevala Koru myös näki tarpeelliseksi vastata vähämielisen läskiaktivistin palautteeseen, koska ketäänhän ei saisi jättää osattomaksi kauneudesta. Se palaute, niin typerä kuin se olikin, osui mainoksen sanoman ytimeen.

Sisältöanalyysini tästä mainoksesta pätee, vaikka se olisikin jonkun mielestä loukkaavaa tai patavanhoillista. Sellainen ihminen on todennäköisesti hyvin vastaanottavainen tuossa äsken listaamilleni anything goes -näkemyksille kauneudesta. Hänelle mainos on osa uutta kulttuurinormistoa ja toimii sitä vahvistaen. Kaikki on haluttaessa kaunista. "Me ollaan sankareita kaikki..."

Kaikissa ihmisissä onkin jotain kaunista. Tässä mainoksessa ihmisyksilöt esitettiin kuitenkin pelkkinä viiteryhminään, koska mainoselokuva muuhun pysty. Aikaa sillä on niukasti ja asiat täytyy ilmaista äärimmäisen pelkistetyssä muodossa; stereotypioina, kliseinä, "tyyppeinä", symboleina. Vaikka mainos niin kovasti yrittikin sanoa, että: "Tämä ihminen on kaunis, koska [viiteryhmä]", sen kauneuden uudelleenmäärittely on väkisinkin muotoa: "Tämä ihminen on kaunis, vaikka [viiteryhmä]. Tätä ei voi paeta, sillä aivonsakin mädättänyt ei voi olla tunnistamatta todellista kauneutta, vaikka emotionaalisista syistä onkin valmis uskomaan mihin tahansa, kunhan sanoma on oikea.

Ymmärrän hyvin sen ajattelutavan, jota mainoksessa hyödynnettiin. Onkin hieman kelmimäistä kirjoitella tällaisia asioita, kun kyseessä on ihmisten tunne-elämä, arvomaailma ja ehkä henkilökohtainen elämäntilanne. En kuitenkaan ole se, joka käytti näitä ihmisiä krääsänsä myymiseen kulttuurimarxismin mukaisia norminpurkutalkoita hyödyntäen. Mainos on aina lähtökohtaisesti kyyninen projekti. Erityisen kyyninen se on heittäytyessään opettajaksi.

guest8788

Quote from: Tiskirätti on 15.05.2017, 02:08:28
Luulin jo nähneeni täällä kaikki aivosakat moneen kertaan, mutta Homma se jaksaa vaan yllättää.

Pinssin arvoinen poseeraus. Kiire kun on, en ehdi tehdä sinulle platinaista. Myöhemmin sitten, kun taas väistämättä töräyttelet näitä.

Quote
Jo viimeistään Finlayson Tom of Finland-lakanoineen todisti, että liberaaleja arvoja julistava tunteisiin menevä markkinointi tepsii — yrityksen liikevaihto kasvoi 53% ja liikevoitto tuplaantui 2016.

Mitä sitten? Onko joku vaatinut, etteivät nämä yritykset saisi tehdä rahaa? Silläkö mitataan kulttuuri-ilmiöitä, että paljonko joku tienaa niillä?
Saattaa myös olla niin, että tulevaisuudessa nämä Tom of Finland -lakanat näyttäyvät lähinnä tahroina Finlaysonin historiassa.

Quote
"Kulttuurimarxistisista" mainoksista lämpenevien luulisi pikkuhiljaa ymmärtävän, että olette osa markkinointisunnitelmaa — ostajaryhmänä mitätön sakki, joka pitää ilmaista mainoskampanjaa tuotteesta kiukkuisella palautteellaan ja boikoteillaan.

Tietenkin näin on. Mitä sitten?

Quote
Tässä tarkoitukseessa Homma on mitä mainioin kurkistusikkuna pimeään kellariin, jossa ei empatiaa pyydetä, eikä anneta.

Empatiaa mainoksen hahmoille? Pilailetko?

hulaq

Quote from: MrFinland on 15.05.2017, 13:35:43
Quote from: Tiskirätti on 15.05.2017, 02:08:28
Tässä tarkoitukseessa Homma on mitä mainioin kurkistusikkuna pimeään kellariin, jossa ei empatiaa pyydetä, eikä anneta.

Empatiaa mainoksen hahmoille? Pilailetko?

Ei se pilaile. Mainosten pitää herättää empatiaa ja tunteita. Me ei sitä täällä tarjoilla. Empatia kun ei elätä ja syötä 5 henkistä veroja maksavaa VHMää ja sen perhettä, mutta se elättää kyllä lähi-idästä sankoin joukoin lomalle tulleita laittomia oleskelijoita. En tiedä sitten miten muissa maissa. Mainoksille itkevät lähi-itäläiset kun on joidenkin mielestä niin niiiiiiin niiiiin paljon parempia kuin peräkammarissa möllöttävä VHM.
Iudex illius ero

Takinravistaja

Quote from: no future on 15.05.2017, 13:21:23
Quote from: Takinravistaja on 15.05.2017, 10:01:07
Quote from: Jorma M. on 15.05.2017, 03:26:29

Tämä on mielenkiintoinen puheenaihe. Kalevalakoruvideo ON kulttuurimarxilainen. Ja taitava. Miss Suomi -konteksti on täytetty hybrideillä, epämuodostuneilla, epätyypillisillä ja epäesteettisillä elementeillä.

Kaikki perinteisiä arvoja, käsityksiä, tuntoja itsetarkoituksellisesti hävittämään pyrkivät kampanjat, ajatusrakennelmat ja politiikat ovat kulttuurimarxismin ydin. Se on ikään kuin vulgaaria marxilaisuutta mistä on otettu taloudelliset perusteet pois.

Aivan eri asia on, että pitääkö kulttuurimarxismia hyvänä tai pahana asia. Mutta niin kuin jossakin jo aiemmin totesin, kyseisen aatteen ehdottomin määräys on kiistää oma olemassaolonsa.

Tarkkaan on näköjään tullut Marxin teokset luettua.
Eihän kulttuurimarxksismilla ole mitään tekemistä Marxin kanssa. Tai oikeastaan yhtään minkään muunkaan.

Marx olikin taloustieteilijä, eikä puuttunut korujen suunnitteluun.

Miniluv

Quote from: Takinravistaja on 15.05.2017, 13:57:31
Marx olikin taloustieteilijä, eikä puuttunut korujen suunnitteluun.

Olisi kannattanut. Olettaen saman pätevyyden molemmille aloille, tulosten hirveys olisi ollut kaikille ilmiselvä heti ensi silmäyksestä saakka.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tiskirätti

#501
Quote from: MrFinland on 15.05.2017, 13:35:43
Mitä sitten? Onko joku vaatinut, etteivät nämä yritykset saisi tehdä rahaa? Silläkö mitataan kulttuuri-ilmiöitä, että paljonko joku tienaa niillä? Saattaa myös olla niin, että tulevaisuudessa nämä Tom of Finland -lakanat näyttäyvät lähinnä tahroina Finlaysonin historiassa.

...Empatiaa mainoksen hahmoille? Pilailetko?

Hommalla vaaditaan poikkeuksetta boikottia suomalaisille yrityksille, joiden mainoksissa vaan vilahtaakin tummempaa ihoa. Pahinta allergiaa aiheuttaa sujuvaa suomea puhuva neekeri. Homohtavat ja lesbahtavat mainokset ovat päässeet yleensä vähän vähemmällä öyhöttelyllä, mutta Kalevala Korun mainoksen selkeästi mainiosti ilman miehiä pärjäilevät hahmot kävivät näköjään taas monen yksinäisen urhon syvimpiin tunteisiin.

Ikuisen boikotin julistamisen lisäksi näiden "mädättäjäyritysten" tulevaisuus tiedetään Hommalla aina synkäksi: kukaan ei osta, tämä puree vain suvakkimarginaaliin, Tom of Finland -lakanat ovat tahra historiassa... Harvempi vaatii suoraan, että kyseiset yritykset eivät saisi tienata, mutta ketsuppimerkille kyllä toivotetaan välitöntä konkurssia ja haistakaapaskaa, kun mainoksessa juttelee musta kalastajatyttö.

Sikäli näiden yritysten tienaamisella on kulttuuri-ilmiöihin väliä, että niiden kaupallinen kasvu arvomarkkinoinnin avulla osoittaa, että liberaalit arvot eivät ole jotain "normaalia" murentamaan pyrkivää marginaalia, vaan ne ovat se normaali, jota suurempi osa ihmisistä ostoskäyttäytymisellään tukee kuin boikoteillaan vastustaa.

Rasismissa sekä vähemmistöjen ja naisten kyykyttämisessä ei ole mitään huvittavaa, mutta "kulttuurimarxististen" mainosten öyhötaivastelu kuitenkin huvittaa aina. Se on vähän niin kuin sellainen koominen henkinen viuhahdus, jossa kutistunut ahdas mieli vilahtaa paljaimmillaan.

Homman empatiatyhjiön totesin yleisesti. Mainokset nyt harvemmin saavat herkintäkään suvakkia niiskuttamaan, joten tuskin sitä voi vaatia hompansseiltakaan. Jos nyt edes päästäisiin siihen, että niitä mainosten esittämiä erilaisia ihmisiä ei nimiteltäisi rumiksi.

no future

Vähän tollanen ala-asteen piha -meininki kun jaksetaan tuntemattomien ihmisten ulkonäölle naureskella. Ja oikeastaan siellä sitä tuli naureskeltua olemattomille kommunisteillekin, samoin kuin telkkarissa nähdyille neekereille. Mut se olikin sitä viatonta lama-aikaa kun Suomi oli parhaimmillaan.

Tavan

^Nuo mainoksen tuntemattomat ihmiset ovat symboleja, heidän tehtävänsä mainoksessa on edustaa jotain itseään suurempaa. Kunnollisen kauneuskäsityksen mädättäminen, mitä he mainoksessa edustavat, on tässä se ongelman ydin.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Tappivanukas

#504
Tiskirätinravistajien ilmestyminen paikalle on selvä merkki siitä että johonkin on osuttu.

Firma mainostaa miten haluaa, kuluttaja tykkää mainoksesta mitä tykkää. Pahuuden ydintä on kuitenkin mieltymyksien lausuminen ääneen... Jos joku kokee voimaantuvansa ei-standardikauniista naisista mainoksissa tai neekeristä eloveenapellolla niin hyvä heille.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Lasse

Quote from: no future on 15.05.2017, 16:34:50
Vähän tollanen ala-asteen piha -meininki kun jaksetaan tuntemattomien ihmisten ulkonäölle naureskella.

Niinpä.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Tiskirätti

Quote from: Tappivanukas on 15.05.2017, 16:48:41
Tiskirätinravistajien ilmestyminen paikalle on selvä merkki siitä että johonkin on osuttu.

Nauruhermoon on ainakin osuttu — tästä ketjusta löytyy surkuhupaisinta tunnevamman julistusta pitkään aikaan. Melkein käy osaa äänessä olevista missituomareista sääliksi, vaikka ei pitäisi.

guest8788

Quote from: Tiskirätti on 15.05.2017, 15:59:31
Sikäli näiden yritysten tienaamisella on kulttuuri-ilmiöihin väliä, että niiden kaupallinen kasvu arvomarkkinoinnin avulla osoittaa, että liberaalit arvot eivät ole jotain "normaalia" murentamaan pyrkivää marginaalia, vaan ne ovat se normaali, jota suurempi osa ihmisistä ostoskäyttäytymisellään tukee kuin boikoteillaan vastustaa.

Näitä täytyisi käsitellä tapauskohtaisesti. Ei ole aina ilmiselvää mistä vaihtelut myynnissä milloinkin johtuvat. Yleisellä tasolla olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi. Nämä vahvasti liberaaleja arvoja toitottavat kampanjat näyttävät menestyneen keskimäärin melko hyvin. Eikä se nyt ole sinänsä mikään ihme, sillä sama yleisen arvopohjan muuttuminen näkyy muuallakin kulttuurissa.

En kuitenkaan ymmärrä miksi minun tai kenenkään muun täytyisi vaan alistua tähän enemmistön diktatuuriin, kun kyse on arvoista ja maailmankuvasta. Enemmistö voi olla hyvinkin väärässä, että millainen kehitys on hyväksi yhteiskunnalle. Liberaalit eivät kuitenkaan näytä kestävän minkäänlaista "illiberaalia" ajattelua. Siguuni on pussitettu kaltaisesi potaatit.

QuoteJos nyt edes päästäisiin siihen, että niitä mainosten esittämiä erilaisia ihmisiä ei nimiteltäisi rumiksi.

On naurettavaa hurskastelua sinulta puuttua johonkin rumaksi nimittelyyn, kun puolet viestiesi sisällöistä on pelkkää ylimielistä vittuilua muille keskustelijoille. Esim. tuo viimeisin, jossa ei muuta sisältöä ollutkaan.

Kulttuurirealisti

Quote from: Tiskirätti on 15.05.2017, 15:59:31
Sikäli näiden yritysten tienaamisella on kulttuuri-ilmiöihin väliä, että niiden kaupallinen kasvu arvomarkkinoinnin avulla osoittaa, että liberaalit arvot eivät ole jotain "normaalia" murentamaan pyrkivää marginaalia, vaan ne ovat se normaali, jota suurempi osa ihmisistä ostoskäyttäytymisellään tukee kuin boikoteillaan vastustaa.

Iso kuva on toisaalta se, että Kalevala Korun liikevaihto on luokkaa 14 miljoonaa, kun taas esim. Marimekon lähempänä 100 milj. ja perinteisempää sukupuoliroolitusta mainonnassaan käyttävän Olvin yli 300 miljoonaa.

En heti kärkeen päättelisi, että ääriliberaaleja arvostuksia markkinoinnissa hyödyntävät ovat "se normaali". Suuryhtiöt markkinoivat usein varsin perinteisellä tyylillä, kohauttamatta ja loukkaamatta.

Finlayson ilmeisesti onnistui taloudellisesti hyvin Tomppa -kampanjallaan, katsotaan kantaako se pidempään. 
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Kapseli

Harvalla isolla yrityksellä on varaa mihinkään arvoihin. Eikä suurimmalla osalla kuluttajista ostokäyttäytymistä ohjaa hinnan sijasta liberaalit arvot. Miksi meillä muuten keikkuu vaateliikelistojen kärjessä putiikkeja, jotka käyttävät orjatyö/lapsityövoimaa tuotantoketjuissaan.


Tässä Kalevalan mainoksessa on ilmeisesti tultu siihen tulokseen, ettei vähemmistöt osta tarpeeksi Kalevala-tuotteita. Ja mikä sen parempi tähän ajankuvaan kuin saada mainosajan lisäksi puskaradiomainontaa, että hei, tämä yritys kuuluu meihin. Tilataan sieltä.


Bisnes on raakaa kun myydään massoille. Liberaalit arvot ovat varmasti oppikirjamateriaalia, riippumatta siitä, kannattaako myyjä itse niitä arvoja vai ei. Sillä ne, keille liberaalit arvot ovat tärkeitä, näkyvät potentiaalisina asiakkaina ja muut, keille se on yksi ja sama ostavat joka tapauksessa.