News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Uskottavuuden kehittäminen

Started by Atte Saarela, 06.06.2012, 10:19:28

Previous topic - Next topic

IDA

Quote from: Jani Rantala on 04.06.2014, 16:55:44
Ja esimerkiksi lestadiolaiset äänestää aina keskustaa. Hihhulointi karkoitaa enemmän äänestäjiä, kuuin tuo.

Soini ei juurikaan hihhuloi. Jos hänen kaltaisiaan normikristittyjä ruvettaisiin pitämään hihhuleina, niin luulisin se vievän enemmän, kuin tuovan ääniä.
qui non est mecum adversum me est

Möhömaha

Quote from: Simon Elo on 03.06.2014, 23:52:18
Quote from: nimierkki on 03.06.2014, 17:41:53
Minä kaipaan persuilta pitkäjänteistä tylsyyttä, poliittista harmautta. Ei 'hauskoja' pilakuvia ilmastonmuutoksesta, ei hirvisaarimaisen nokkelia twitterviestejä. Ollaan ulkoisesti niin kuin muutkin puolueet ja erotutaan asiakysymyksissä.

Tähän henkilökohtaisesti pyrin. Selkeällä asialistalla, asiallisesti, mutta paikoin kärkevästi. Sillä on erittäin suuri merkitys, että miten asiansa esittää.

Halla-ahon (80772 ääntä) analyysi on erilainen:
Varsin usein toistuva palaute on se, että ihmiset kyllä haluavat vaihtoehtoa konsensushyminälle, mutta eivät ole aivan varmoja, ovatko perussuomalaiset todella vaihtoehto, vai onko meistä tulossa osa konsensusta. Monet kokevat meidän pysyttelevän liian mielellämme mukavuusalueella ja pyrkivän miellyttämään pikemminkin muita puolueita tai mediaa kuin kannattajiamme. Kenenkään en ole kuullut valittavan siitä, että olisimme olleet liian radikaaleja. Poislukien tietysti ne, jotka eivät muutenkaan meitä kannattaisi.

Eli nimenomaan ei "pitkäjänteistä tylsyyttä, poliittista harmautta", mutta ei myöskään Seppo Lehto -performansseja eduskunnassa. Onko tämä ero vaikea havaita ?
Offer me money, offer me power, I don't care. I'll say what I want to say, and if the consequence is losing money, so be it -Elon Musk

jmm

Quote from: Taikakaulin on 04.06.2014, 17:12:53
Quote from: Jani Rantala on 04.06.2014, 16:55:44Ja esimerkiksi lestadiolaiset äänestää aina keskustaa.

Kepuja tai kokkareita.

Jokin aikaa sitten televisiosta tuli dokumentti lestadiolaisista. Eräs mies oli äänestänyt eduskuntavaaleissa kristillisten ehdokasta, koska hänen mielestään kyseinen ehdokas oli parempi kristitty kuin kepun ehdokas. Tämä mies joutui pyytämään julkisesti anteeksi tekoaan seurakunnan edessä.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

-PPT-

Älkääs nyt kepua haukkuko! Sehän on taas kolmen vuoden oppositioajan myötä noussut ihmisten mielissä hyväksi puolueeksi. Äänestäjillä kun tuo muisti on hyvä mutta valitettavasti hieman lyhyt.

herra 4x

Quote from: Jari Leino on 04.06.2014, 02:50:48
Quote from: herra 4x on 04.06.2014, 00:32:24
Juuri niin. Ja esitystavan pitää olla sellainen mistä suomalaiset pitävät, eli asiallinen. Juuri siksi kataiset ja stubbit ovat vallassa koska "ne on niin fiksuja" kansan mielestä joka ei viitsi taikka osaa nähdä esitystavan taakse itse asioihin mitä he ajavat. Jameshirvisaarimaisuuksilla asioitten eteenpäinviemiselle ei ole muuta kuin haittaa ja onneksi puolue on siltä osin alta vaihtunutkin.

Tämähän on aivan koomista.

Uuden Euroopan kovimmat persufanit yrittävät kilpaa miettiä, että mitä heidän ihannepuolueessaan olisi parantamisen varaa, ja kerta toisensa jälkeen kukaan ei keksi mitään muuta kuin se aivankamalajameshirvisaari, joka ei ole ollut PS-puolueen jäsen  enää yli puoleen vuoteen.

Mahtaisiko teillä olla mitään todellisia ongelmia Hirvisaaren lisäksi? Pienenä vinkkinä: minun mielestäni myöskään Soinin uskonnollinen vakaumus ei ole se suurin este PS:n menestyksen tiellä. Miettikääs vielä nyt tarkemmin.

Mietis itse oliko viittaus Hirvisaareen esimerkinomainen vai kattava listaus. Itselläsi tuntuu olevan selittelytarve hirvisaarimaisuuksien käyttökelpoisuudesta asioitten ajamisessa. Ymmärrettävää toki, kun puolueen eksistenssinkin kannalta Hirvisaaren edustajuus lienee kuin lottovoitto. Win-win -tilanne siis molemmille puolueille. Ainakin itse olen näitten vuosien aikana kurkkua myöten täynnä pelisilmättömistä möläytyksistä, ovat ne tulleet keneltä sankarilta hyvänsä. Paljon enemmän olisi saatu aikaan multikultipolitiikan estämiseksi jos tietyt kaustit olisi jääneet pois, pelkällä pelisilmän käytöllä. 
Rakkaudesta lajiin.

Jari Leino

Quote from: herra 4x on 05.06.2014, 00:33:00
Quote from: Jari Leino on 04.06.2014, 02:50:48
Quote from: herra 4x on 04.06.2014, 00:32:24
Juuri niin. Ja esitystavan pitää olla sellainen mistä suomalaiset pitävät, eli asiallinen. Juuri siksi kataiset ja stubbit ovat vallassa koska "ne on niin fiksuja" kansan mielestä joka ei viitsi taikka osaa nähdä esitystavan taakse itse asioihin mitä he ajavat. Jameshirvisaarimaisuuksilla asioitten eteenpäinviemiselle ei ole muuta kuin haittaa ja onneksi puolue on siltä osin alta vaihtunutkin.

Tämähän on aivan koomista.

Uuden Euroopan kovimmat persufanit yrittävät kilpaa miettiä, että mitä heidän ihannepuolueessaan olisi parantamisen varaa, ja kerta toisensa jälkeen kukaan ei keksi mitään muuta kuin se aivankamalajameshirvisaari, joka ei ole ollut PS-puolueen jäsen  enää yli puoleen vuoteen.

Mahtaisiko teillä olla mitään todellisia ongelmia Hirvisaaren lisäksi? Pienenä vinkkinä: minun mielestäni myöskään Soinin uskonnollinen vakaumus ei ole se suurin este PS:n menestyksen tiellä. Miettikääs vielä nyt tarkemmin.

Mietis itse oliko viittaus Hirvisaareen esimerkinomainen vai kattava listaus. Itselläsi tuntuu olevan selittelytarve hirvisaarimaisuuksien käyttökelpoisuudesta asioitten ajamisessa. Ymmärrettävää toki, kun puolueen eksistenssinkin kannalta Hirvisaaren edustajuus lienee kuin lottovoitto. Win-win -tilanne siis molemmille puolueille. Ainakin itse olen näitten vuosien aikana kurkkua myöten täynnä pelisilmättömistä möläytyksistä, ovat ne tulleet keneltä sankarilta hyvänsä. Paljon enemmän olisi saatu aikaan multikultipolitiikan estämiseksi jos tietyt kaustit olisi jääneet pois, pelkällä pelisilmän käytöllä.

Minä en ole ikinä selitellyt mitään Hirvisaaren sanomisia eikä minulla ole siihen mitään tarvetta. (Ja hassua kyllä, kukaan median edustaja ei ole ikinä myöskään vaatinut minua selittelemään mitään Hirvisaaren sanomisia. Ilmeisesti toimittajat arvaavat, että sen seinän takana on suklaapatukkaa tarjolla. :) )

Huomautin vain, että minun mielestäni on koomista, että jo toinenkin persufani mainitsee nimenomaan Hirvisaaren esimerkinomaisena esimerkkinä PS-puolueen ongelmista.

Jos haluat tutustua siihen työhön, mitä kansanedustaja James Hirvisaari on eduskunnassa tehnyt Muutoksen riveissä, ole hyvä ja lue oheisesta linkistä löytyvät ketjut. Oikea tieto vähentää tuskaa.

http://muutos2011.fi/vb/index.php/board,29.0.html

herra 4x

Quote from: Jari Leino on 05.06.2014, 23:11:07
Huomautin vain, että minun mielestäni on koomista, että jo toinenkin persufani mainitsee nimenomaan Hirvisaaren esimerkinomaisena esimerkkinä PS-puolueen ongelmista.

Kyseinen herra riippumatta missä puolueessa häärää nykyään, sai aikaan ps-puolueessa ollessaan loistavan hyvin esimerkiksi käyvän track recordin siitä miten homman eteenpäin vieminen tyritään. Vaikutus mitä hirvisaaret ja hakkaraiset jne. ovat saaneet aikaan puolueen kannatuksen potentiaalisena leikkautumisena on suuri. Monella äänestäjällä aversio on korjaamaton johtuen mielikuvasta minkä ovat luoneet nämä erilaiset viime vuosina nähdyt kaustit, jotka ovat johtuneet toki paitsi mediasta ja viranomaisista niin ennenkaikkea pelisilmän puutteesta.

Jokainen tietysti on vapaa ylläpitämään henkilökohtaista happeningia facebookeissa ja muualla mutta kun puhutaan siitä että asioita pitäisi ajaa niin ei näin, ei todellakaan näin mitä on nähty ps-puolueessa monen ihmisen kohdalla.

Ja mitä tulee minun "persufaniuteeni", niin saanen vastaavasti huomauttaa että persuvihasi on aika selkeää ollut ja todella ikävää että sinunlaisesi miehen, jolla on ollut ja olisi paljon annettavaa todellisen poliittisen vaikuttamisen saralla, aika ja energia menee kyseiseen puuhasteluun.

Rakkaudesta lajiin.

Kulttuurirealisti

Quote from: Jani Rantala on 03.06.2014, 23:54:16
Mä kerron mitenkä persut saa 25% kannatuksen. Elikkä se tehdään näin että mietitään asiaa SDP:n kannalta
Pohditaan minkälaista politiikaa SDP:n tulisi ajaa jotta kannatus kääntyisi nousuun, ja toteuttaa itse vastaava ohjelma. Elikkä lienee teollisuustyöpaikkojen lisäämistä yms.

Tuossa nyt vain on se ongelma, että ohjelmalla "jota SDP ajaisi" ei voi saada Suomen taloutta nousuun kuin tuurilla. Näissä olosuhteissa (Eurossa mukana jne.) tilanne on entistä vaikeampi.

Teollisuustyöpaikat eivät lisäänny, jos valtio ja ay-liikkeet koko ajan lataa lisää rasitteita teollisuudelle, ja samalla pitää vanhoista rasitteista kiinni. Toisaalta tietyt ahneet teollisuuspomot siirtävät tehtaita ulkomaille, meni heillä miten hyvin tahansa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Kulttuurirealisti on 06.06.2014, 12:28:56
Quote from: Jani Rantala on 03.06.2014, 23:54:16
Mä kerron mitenkä persut saa 25% kannatuksen. Elikkä se tehdään näin että mietitään asiaa SDP:n kannalta
Pohditaan minkälaista politiikaa SDP:n tulisi ajaa jotta kannatus kääntyisi nousuun, ja toteuttaa itse vastaava ohjelma. Elikkä lienee teollisuustyöpaikkojen lisäämistä yms.

Tuossa nyt vain on se ongelma, että ohjelmalla "jota SDP ajaisi" ei voi saada Suomen taloutta nousuun kuin tuurilla. Näissä olosuhteissa (Eurossa mukana jne.) tilanne on entistä vaikeampi.

Teollisuustyöpaikat eivät lisäänny, jos valtio ja ay-liikkeet koko ajan lataa lisää rasitteita teollisuudelle, ja samalla pitää vanhoista rasitteista kiinni. Toisaalta tietyt ahneet teollisuuspomot siirtävät tehtaita ulkomaille, meni heillä miten hyvin tahansa.

Sillä on pieni ero kuin ajaa/tulisi ajaa Nykyinen SDP politiikka on perseestä, ja se näkyy vaaliuurnilla. Ennemmin tai myöhemmin joku rupeaa ajamaan sellaisia asioita, joita pitäisikin ajaa, ja se joku saisi olla perussuomalaiset.

Jari Leino

(Pahoittelut vanhan paskan esiin tonkimisesta, mutta huomasin tuon vasta nyt...)

Quote from: herra 4x on 06.06.2014, 01:36:03
Ja mitä tulee minun "persufaniuteeni", niin saanen vastaavasti huomauttaa että persuvihasi on aika selkeää ollut ja todella ikävää että sinunlaisesi miehen, jolla on ollut ja olisi paljon annettavaa todellisen poliittisen vaikuttamisen saralla, aika ja energia menee kyseiseen puuhasteluun.

En minä tunne mitään erityistä "persuvihaa". Fanaatikoista en pidä puoluekannasta riippumatta.

Monet läheisimmistä ja pitkäaikaisimmista poliittisista yhteistyökumppaneistani ovat PS:n jäseniä, valtuutettuja tai kansanedustajia. Muutoksen eduskuntaryhmä on johdonmukaisesti tukenut kaikkia PS:n järkeviä aloitteita ja vastaavasti molemmissa Muutoksen lakialoitteissa on PS:n nuivimman siiven edustajien nimet alla. Eduskunnassa yhteistyö on siis ollut molemminpuolista ja toimivaa.

Jos sinulle on jäänyt joku trauma tai aversio tai avanne Hirvisaaren toiminnasta hänen ollessaan PS-puolueen kansanedustaja niin se on ai ai.

Nyt vietän kesälomaa, mutta syksyllä päästään taas näkemään, mitä minulla ja Muutoksella on "annettavaa todellisen poliittisen vaikuttamisen saralla". Lupaan, että yksi jos toinenkin tulee hämmästymään.

MW

Quote from: Jari Leino on 12.06.2014, 22:22:03
Lupaan, että yksi jos toinenkin tulee hämmästymään.

Toivotaan näin. Tunkio kaipaa yhä tuuletusta.

Marius

Miten uskottavuutta voi kehittää?
Miten rehellisyyttä voi kehittää?

Aivan yleisenä pohdintana:
Mikäli voit kehittää rehellisyyttäsi, oletko epärehellinen?

Miten yksi plus yksi on kaksi voi olla enemmän kuin kaksi?

Voiko totuutta kehittää?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Uuno Nuivanen

QuoteHakkaraisen suhdesoppa ihmetyttää edustajatovereita

Keskiviikko 24.9.2014 klo 23.10

Teuvo Hakkarainen väittää seurustelevansa teinitytön kanssa.

Perussuomalaisten ensimmäisen kauden kansanedustajan Teuvo Hakkaraisen yksityiselämän käänteet puhuttavat jälleen.

Tällä kertaa syynä on väitetty suhde, jonka toinen osapuoli on 17-vuotias viitasaarelaisteini.

- Kyllä se on oikein, olemme suhteessa. Me seurustelemme ihan varmasti. Nyt hän istuu tuossa vieressä, Hakkarainen kertoi Iltalehdelle keskiviikkona.

- Se sekoilee omiaan. Suoraan sanottuna minä haluan viettää aikani ihan oman ikäisteni kanssa, teinityttö sanoi asiasta ensimmäisenä uutisoineelle 7 päivää -lehdelle.

Iltalehdelle Hakkarainen vakuutti, ettei 37 vuoden ikäero ole ongelma.

Seiskalle Hakkarainen puhui jo hääsuunnitelmista ja sanoi, että "kohta tuo täyttää jo 18 vuotta".

"Olin tyrmistynyt"

Hakkaraisen kansanedustajakollegat kommentoivat suhdesoppaa keskiviikkona Iltalehdelle osin vaivaantuneeseen, osin huvittuneeseen sävyyn.

- Olin totaalisesti tyrmistynyt, kun näin Seiskan jutun, eräs kansanedustaja naurahti epäuskoisen oloisesti.

- Toivoisin, että hän huomaisi, että maassa käsitellään tällä hetkellä esimerkiksi budjettia, toinen kansanedustaja vakavoitui.

- Olen nähnyt otsikot, mutta en tiedä, mikä on totuuden laita, perussuomalaisten eduskuntaryhmän 1. varapuheenjohtaja Maria Lohela kuittasi. ...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014092418691755_uu.shtml

Emo

Kuullostaa siltä että Teukka puhuu iloisesti pelkkää paskaa lehdille, onhan hänellä tiettävästi erikoinen huumorintaju. Onneksi ei seiso tikkatauluna shortseissa.

Totti

Quote from: Uuno Nuivanen on 25.09.2014, 10:37:20
QuoteHakkaraisen suhdesoppa ihmetyttää edustajatovereita

Persujen pitää dumppaa Hakkarainen ajoissa ennen vaalikampanjaa. Hakkarainen on sen luokan sekoilija, että hän voi kaataa koko puolueen kalkkiviivoilla jos hän saa jatkaa.

Jos joku persujen päättäjä lukee tämän; hankkiutukaa eroon Hakkaraisesta pikimmiten, mies on ankkuri.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Kulttuurirealisti

En tiedä onko lehtien "ajojahtia" vai pelkkää Teukan temmellystä, mutta kyllähän sen pitäisi itsekin tajuta, että ei tämäkään mitään poliittista uskottavuutta lisää, ei persuille eikä Teukalle.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

sivullinen.

Quote from: Kulttuurirealisti on 25.09.2014, 13:18:29
En tiedä onko lehtien "ajojahtia" vai pelkkää Teukan temmellystä, mutta kyllähän sen pitäisi itsekin tajuta, että ei tämäkään mitään poliittista uskottavuutta lisää, ei persuille eikä Teukalle.

Uskottavuus ei ole kaikki kaikessa. Tunnettavuus on myös tärkeää. Muutos2011 voisi menestyä, jos sillä olisi tunnettavuutta edes hiukkanen. Ruotsissa Ruotsidemokraattien mediasaarto yritti vähentää nimenomaan puolueen tunnettavuutta -- asiahan oli täysin selvä ja yhdellä lauseella sanottavissa.

Ei ole huonoa julkisuutta voi joskus pitää paikkaansa ja joskus ei. Nykyisellään harmi hallitusta kohtaan on niin suurta, ettei mikään poliittinen vaihtoehto kuulosta siihen verrattuna huonolta. Tanssiva juoppo kelpaisi pääministeriksi paremmin kuin kirjoitustaitoinen sosialismin puhemies; Jeltsin olisi parempi kuin Gorbatshov. Hakkarainen tekee nyt parempaa työtä kuin esimerkiksi Olli Immonen tai Maria Lohela -- jopa uskottavuuden kannalta. Kansa haluaa muutosta -- tai ainakin osa kansasta. Hiljaa istuminen ja napin painelu ei ole muutosta. Räyhääminenkin on painelu kertoo suuremmasta muutoshalusta. Jos hyviä vaihtoehtoja ei ole tarjolla, on toinen huonolta kuulostava vaihtoehtokin kokeilun arvoinen.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Sitruunamelissa

En tiedä onko kuinka ajankohtaista, mutta ehkä kannattaisi niille puolueen jäsenille, joita otetaan ehdokkaiksi mihin tahansa vaaleihin, opettaa jonkinlaista netikettiä. Nyt feissarimokat-sivuston kautta eräs PS:n hämeenlinnalainen kunnallisvaaleissa ehdolla ollut on aika hyvin tapetilla netissä, eikä kovinkaan miellyttävällä tavalla. En nyt kovin yksityiskohtaisesti halua tässä julkisesti kertoa mitä kaikkea löytyy, kun etsii, mutta ei se ainakaan edistä hyvää mielikuvaa puolueesta. Minuun se ei vaikuttanut, ei ole omasta vaalipiiristä, ja tuskin ko. henkilö menestyy vaaleissa koskaan, mutta silti.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Sour-One

Quote from: Atte Saarela on 06.06.2012, 11:35:10
Quote from: Marko Parkkola on 06.06.2012, 11:14:56
Miksi aina lähdetään sieltä sosialismin puolelta (nyt siis työttömyyskorvaukset). Muistaisipa joku joskus meitä työssäkäyviäkin. Me kustannamme koko lystin, mutta kun vähän palkkaa meinataan korottaa, on työttömät, eläkeläiset ja ties ketkä kinuamassa lisää rahaa.
Olen samaa mieltä, suurin osan ansiosidonnaisestahan kustannetaan verovaroista, ja ansiosidonnainen on tällä hetkellä niin korkea että se motivoi laiskotteluun eikä työnhakuun..

Jos ansiosidonnaista leikattaisiin, niin veroja voitaisiin leikata vastaavasti.

Tai siis verovaroista kustannetaan peruspäivärahan osuus

Atte Saarela

Uskon, että sekä kokoomus että persut ovat menettäneet äänestäjiä kepulle, koska uskovat kepulla olevan enemmän talousosaamista. Seuraavista vaaleista tulee talous-vaalit eikä syyttä. Uskon, että persujen kannattaisi asemoitua enemmän oikealle kuin vasemmalle ja lyödä pöytään oikeasti järkeviä argumentteja taloudesta. Tämä on tavallaan hyvä tilanne, koska liikkeellä on paljon ihan järkeviä äänestäjiä jotka kokevat kepun pienimmäksi pahaksi tällä hetkellä. Ei tarvitse sortua puhumaan paskaa saadakseen heidät äänestämään persuja, riittäisi hyvä näkemys siitä miten talous saadaan kasvuun. Minusta myös liberaaleja argumentteja voisi heittää tähän keskusteluun.

Atte Saarela

En muuten ole kovin vakuuttunut siitä, että esimerkiksi Sipilän ehdottama valtiojohtoinen rahasto olisi hyvä idea.. Onko meillä siihen edes varaa? Historiallisesti valtiojohtoiset sijoitukset eivät ole Suomessa tuottaneet kovin hyvin, yksityinen sektori pystyisi todennäköisesti kohdentamaan pääomaa tehokkaammin.

Ennemminkin pitäisi pyrkiä tarjoamaan yrityksille paremmat kasvuolosuhteet keventämällä lainsäädäntöä.