News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Uskottavuuden kehittäminen

Started by Atte Saarela, 06.06.2012, 10:19:28

Previous topic - Next topic

Juha J.

Laiva kääntyy hitaasti.

Ruohonjuuritasolla teen itse duunia. Moni tapaus vastustaa perussuomalaisia vastoin parempaa tietoa. Sen varmasti olette monet huomanneet. 
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Juha J. on 02.06.2014, 17:15:11
Laiva kääntyy hitaasti.

Ruohonjuuritasolla teen itse duunia. Moni tapaus vastustaa perussuomalaisia vastoin parempaa tietoa. Sen varmasti olette monet huomanneet.

Tuo Soinin ajama uskonollinen hihhulointi on yksi sellainen syy minkä takia perussuomalaisten kannatus ei ole yli 20%.

nimierkki

Minä kaipaan persuilta pitkäjänteistä tylsyyttä, poliittista harmautta. Ei 'hauskoja' pilakuvia ilmastonmuutoksesta, ei hirvisaarimaisen nokkelia twitterviestejä. Ollaan ulkoisesti niin kuin muutkin puolueet ja erotutaan asiakysymyksissä.

Brandöt

Quote from: Jani Rantala
Tuo Soinin ajama uskonollinen hihhulointi on yksi sellainen syy minkä takia perussuomalaisten kannatus ei ole yli 20%.
Olen toista mieltä. Moni arvokonservatiivi ja uskossa oleva äänestää Perussuomalaisia vain koska kristilliset eivät ole järkevään vaikuttamiseen minkäänlainen vaihtoehto.

Se, että puolue kokoaa alleen monenlaisista lähtökohdista olevia kannattajia, on yksi sellainen todellinen voimavara, rikkaus ja mahdollisuus(TM).

;)

Quote from: nimierkkiMinä kaipaan persuilta pitkäjänteistä tylsyyttä, poliittista harmautta. Ei 'hauskoja' pilakuvia ilmastonmuutoksesta, ei hirvisaarimaisen nokkelia twitterviestejä. Ollaan ulkoisesti niin kuin muutkin puolueet ja erotutaan asiakysymyksissä
+ 1.

Ant.

Quote from: Brandöt on 03.06.2014, 22:17:15
Olen toista mieltä. Moni arvokonservatiivi ja uskossa oleva äänestää Perussuomalaisia vain koska kristilliset eivät ole järkevään vaikuttamiseen minkäänlainen vaihtoehto.

Se, että puolue kokoaa alleen monenlaisista lähtökohdista olevia kannattajia, on yksi sellainen todellinen voimavara, rikkaus ja mahdollisuus(TM).

;)

Quote from: nimierkkiMinä kaipaan persuilta pitkäjänteistä tylsyyttä, poliittista harmautta. Ei 'hauskoja' pilakuvia ilmastonmuutoksesta, ei hirvisaarimaisen nokkelia twitterviestejä. Ollaan ulkoisesti niin kuin muutkin puolueet ja erotutaan asiakysymyksissä
+ 1.

Ainainen ongelma on se, että ihmiset kokevat omat asiansa mahdottoman tärkeinä. Että jos vain aletaan kannattaa 5:2-dieettiä, niin sitten kannatus raketoi, koska minäkin kannatan sitä... ja kaikki ajattelevat tietysti kuin minä.

Erityisesti maahanmuuttokritiikin osalta tätä on kuultu. Jotkut maahanmuuttokriittiset ovat esittäneet esimerkiksi tällä foorumilla, että jos perussuomalaiset eivät ota tiukempaa kantaa maahanmuuttoasioihin, kutistuu puolue KD:n kokoiseksi aivan kohta. Jotkut toiset perussuomalaiset (valitettavasti Timo Soini mukaan lukien) ovat taas esittäneet, että maahanmuuttokriittisyys on jonkinlainen marginaalin marginaali.

Soinille kyllä kieltämättä yksi tärkeimmistä asioista politiikassa näyttää olevan homoliittojen vastustaminen (onko tämä sitä uskonnollista hihhulointia?). Tänään Soini taisi viimeksi kirjoittaa asiasta blogissaan. Ja vain tämän asian suhteen hän puhuu puoluekurista. Itselleni asian tärkeys tuntuu vieraalta, koska asia ei kiinnosta minua ollenkaan, mutta minun täytyy ymmärtää, etten minä ole kaikki. Lisäksi luulen, että asia on sellainen, joka tulee automaattisesti Timo Soinin mukana, eikä toista ole mahdollista saada ilman toista.
Homma is the new black.

guest3656

Ei ole olemassa mitään estettä sille, etteikö perussuomalaisten kannatus voisi olla 25%. Tämä vaatisi tosin kansallismielisempää retoriikkaa ja karismaattisen puoluejohtajan. Soini karkottaa olemuksellaan ja möläytyksillään vastaavan määrän puolueen äänestäjiä, minkä kenttäväki kykenee suurella työllä haalimaan. Puolueen kannatus on jämähtänyt 15%:n tuntumaan, eikä kukaan tunnu olevan huolissaan.

Kaptah

Jos vaikka koettaisi kehittyä siihen suuntaan, mitä Kokoomus kuulemma edusti ennen kuin se alkoi kantaa enemmän huolta muusta Euroopasta kuin Suomesta? Isänmaallinen, maltillisen konservatiivinen, työntekoa arvostava?

Minun on ainakin aivan helvetin vaikea suhtautua vakavasti sellaiseen puolueeseen, jonka puheenjohtajan valveillaoloajasta suurimman osan tuntuu täyttävän homostelun murehtiminen ja jossa kaikesta muusta saa olla eri mieltä, paitsi homoudesta. Eikö se Soini nyt oikeasti näe syytä avautua mistään muusta?

Perussuomalaisissa tarvittaisiin tylsiä, asiantuntevia tekijämiehiä ja -naisia sen sijaan, että sinne kerääntyy huomionkipeitä hirvisaaria ja muita oman äänensä rakastajia.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Thalion

Quote from: nimierkki on 03.06.2014, 17:41:53
Minä kaipaan persuilta pitkäjänteistä tylsyyttä, poliittista harmautta. Ei 'hauskoja' pilakuvia ilmastonmuutoksesta, ei hirvisaarimaisen nokkelia twitterviestejä. Ollaan ulkoisesti niin kuin muutkin puolueet ja erotutaan asiakysymyksissä.

Erittäin hyvä tiivistys.

Kokoomuksen pepsodent-propagandalle voi naureskella, mutta tehokasta se on. Huolitellun näköiset ja asiallisesti käyttäytyvät ihmiset tuovat puolueelle kuin puolueelle liikkuvia äänestäjiä, kunhan asiakysymyksissä löytyy edes jotain yhteistä. Ihan politiikan perusasioita nämä.

Perussuomalaisten sinänsä yksinkertaisella kansallismielisyys -agendalla pitäisi pystyä rakentamaan helposti 25% kannatus, kunhan henkilöiden ja organisoinnin (eli johdon) laatu paranee. Sitä odotellessa...

guest7001

Quote from: Kaptah on 03.06.2014, 23:01:41
Jos vaikka koettaisi kehittyä siihen suuntaan, mitä Kokoomus kuulemma edusti ennen kuin se alkoi kantaa enemmän huolta muusta Euroopasta kuin Suomesta? Isänmaallinen, maltillisen konservatiivinen, työntekoa arvostava?

Minun on ainakin aivan helvetin vaikea suhtautua vakavasti sellaiseen puolueeseen, jonka puheenjohtajan valveillaoloajasta suurimman osan tuntuu täyttävän homostelun murehtiminen ja jossa kaikesta muusta saa olla eri mieltä, paitsi homoudesta. Eikö se Soini nyt oikeasti näe syytä avautua mistään muusta?

Perussuomalaisissa tarvittaisiin tylsiä, asiantuntevia tekijämiehiä ja -naisia sen sijaan, että sinne kerääntyy huomionkipeitä hirvisaaria ja muita oman äänensä rakastajia.

Hyvin kirjoitettu.

Koko homotouhu tulee ainakin itseltäni jo korvista ulos. Kantani homoliittoihin oli ennen myönteinen, sen jälkeen neutraali. Nyt vastustan vittuillakseni, koska ns. "kiihkosuvaitsevaiset" ovat pääosin vastenmielistä jengiä. :D

Mutta loppujen lopuksi aivan sama. Tekisivät jonkun päätöksen ja sitten TURPA KIINNI ja siirrytään eteenpäin. Suomessa on miljoona tärkeämpääkin asiaa.

Persujen oppositiopolitiikka on ollut surkeaakin surkeampaa, vaikka maassa on ollut ehkä Suomen historian huonoin hallitus. Mitään vaihtoehtoa ei olla oikeasti tarjottu. Varjobudjetit olivat lähinnä vaihtoehtoisia tapoja tehdä konkurssi.

Simon Elo

Tähän henkilökohtaisesti pyrin. Selkeällä asialistalla, asiallisesti, mutta paikoin kärkevästi. Sillä on erittäin suuri merkitys, että miten asiansa esittää.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Mä kerron mitenkä persut saa 25% kannatuksen. Elikkä se tehdään näin että mietitään asiaa SDP:n kannalta
Pohditaan minkälaista politiikaa SDP:n tulisi ajaa jotta kannatus kääntyisi nousuun, ja toteuttaa itse vastaava ohjelma. Elikkä lienee teollisuustyöpaikkojen lisäämistä yms.

Golimar

PS:n tulisi haastaa nämä Eurofantsuttelijat, maahanmuuton evankelistat ja velkaelvikset ja tyrmätä heidän iskulauseensa tosiasioihin perustuvilla vastaväitteillä.

guest7001

Quote from: Jani Rantala on 03.06.2014, 23:54:16
Mä kerron mitenkä persut saa 25% kannatuksen. Elikkä se tehdään näin että mietitään asiaa SDP:n kannalta
Pohditaan minkälaista politiikaa SDP:n tulisi ajaa jotta kannatus kääntyisi nousuun, ja toteuttaa itse vastaava ohjelma. Elikkä lienee teollisuustyöpaikkojen lisäämistä yms.

Ajatelkaapa sellaista täysin mullistavaa teemaa, että keskityttäisiin työtä tekevän kansanosan verotuksen kohtuullistamiseen.

SDP on keskittynyt lähinnä nostamaan kaikkia työtä tekevän kansanosan veroja ja romuttamaan heidän ostovoimansa. 2011 olimme täällä, ja nyt todennäköisesti jossain Itäblokin tasolla.

(http://tiedostot.taloussanomat.fi/files/panorama_PalkkaOstovoima.jpg)

Virkakoneistoa ja pummeja hyysää Suomessa kahdeksan puoluetta. Yksi puolue voisi muuttaa linjaansa niin, että alkaisi puolustamaan tavallista yksityisen puolen duunaria ja yrittäjää, joka kuitenkin maksaa tämän kaiken.

Julkisen sektorin sikailu on saatava kuriin. Veroasteemme on täysin kestämätön ja se tappaa lopunkin tuottavan toiminnan maasta. Kansa on aina tykännyt tiukoista taloudenpitäjistä. Sauli Niinistö ja Iiro Viinanen vaikka esimerkkeinä.

Tässä on Persuille se sauma ja valtava potentiaali. Eli järki käteen.

jmm

Suomessa on niitä uskossa olevia arvokonservatiiveja, jotka äänestävät vakaumuksensa mukaan sellaiset alle 5%. Heidän peräänsä lähteminen on poliittisesti vahingollista.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

FlyinHighAgain

Quote from: Simon Elo on 03.06.2014, 23:52:18

Tähän henkilökohtaisesti pyrin. Selkeällä asialistalla, asiallisesti, mutta paikoin kärkevästi. Sillä on erittäin suuri merkitys, että miten asiansa esittää.
Minusta olet toiminutkin erittäin hyvin, myös näkyvyys on ollut hyvä. On huomattavan tärkeää että nuoremmasta polvesta löytyy myös ns ykkösporukkaa, cheers.

Toisaalta kuten detonator ytimeen kirjoitti, ns homokohut yms pitää saada puolueen kuvioista pois (ja tiedän etteivät sinun möläytyksiin liity, vaan tietoa eteenpäin että ei järkevää, ehkä kilpistyy..), ja ylipäätään turhat asiat sivuun ja pelastamaan Suomi, taloudellinen tilanne on katastrofi ja sen selvitys vaatii kaikkia mukaan, puolueesta riippumatta. Laittakaahan vinkkiä myös valtiotasolle että tilanne ja järjestelmä jossa virkamies ansaitsee selvästi enemmän kuin yrittäjä ei tule ikinä kestämään, vielä vähemmän nykyisessä taloudellisessa tilanteessa, herättää vain tarpeetonta raivoa, ja takuuvarma on että tämmöisestä seuraa ongelmia. Satavarmasti kasvattaa uskottavuutta myös.

ihminen

Quote from: Golimar on 03.06.2014, 23:58:56
PS:n tulisi haastaa nämä Eurofantsuttelijat, maahanmuuton evankelistat ja velkaelvikset ja tyrmätä heidän iskulauseensa tosiasioihin perustuvilla vastaväitteillä.

Juuri näin.

Mielestäni Terho ja Halla-aho hoitivat EU vaaleissa asiaa juuri näin, se näytti toimivan ja sitä oli mukava seurata.

guest7001

Quote from: FlyinHighAgain on 04.06.2014, 00:12:35
Laittakaahan vinkkiä myös valtiotasolle että tilanne ja järjestelmä jossa virkamies ansaitsee selvästi enemmän kuin yrittäjä ei tule ikinä kestämään

Tämä on 100% totta. Tutkimusten mukaan nuorten into ryhtyä yrittäjäksi on pienempi kuin koskaan - ja Valtio on työnantajista toivelistalla numero yksi. Kertoo kaiken tarpeellisen, missä kusessa me olemme. Tai ainakin pitäisi kertoa.

Suomessa julkista sektoria ja veroastetta ollaan nyt paisutettu maailmanennätyslukemiin ja yrittäjille keksitään mm. ELY-keskusten toimesta koko ajan uutta kyykytystä, koulutusta tai rajoituksia.

Nyt yrittäjät sitten laittavat lappua luukulle tai ulosliputtavat Sossulandiasta toimintonsa maihin, joissa niiden toimintaedellytykset ovat kohtuulliset. Hyvänä esimerkkinä pankkivero, joka siirtää nyt Nordean toiminnot veroparatiisi Ruotsiin. Viinaveron nosto johti Viron tuonnin räjähdysmäiseen kasvuun ja suomalaisten panimojen alasajoon. Edustuskulujen leikkaus yrittäjiltä laittoi Lapin matkailun ja ravintola-alan polvilleen. Kohta tulee lisää YT-uutisia.

Saamapuolella ei tietenkään tarvitse tinkiä mistään. Päin vastoin. Palkat sen kuin nousevat ja uusia virkoja perustetaan kuin sieniä sateella. Vain maksajat joutuvat tinkimään.

Hölmöläiset hakkaavat lypsävää lehmää kepeillä niin kauan, että maito loppuu ja lehmä kuolee. Suomen meininki on nykyisin sekoitus kommunismia, sosialismia, kleptokratiaa ja puhdasta idiotismia. Miten on tällaisessa tilanteessa ylipäätään mahdollista, että oppositiojohtaja jauhaa jostain homoliitoista?

Thalion

Eiköhän tätä nykyä Kepusta ja Kokoomuksesta ole saatavilla enemmän liikkuvia äänestäjiä kuin potentiaalisista demareista, jos viime gallupeja katsoo. Demareista konservatiividuunarit ovat jo siirtyneet Persuihin ja ne ketkä eivät ole, ovat varmaan jotain puoluekirja AY-demarifanaatikkoja, mitkä pysyvät punaisina tovereina hautaan asti.

Sosiaalidemokraatit nykyisellään (änkyröivä AY-siipi poislukien) on maailmanhalaajien, feministien ja naistoimihenkilöiden puolue, joka kilpailee äänestäjistä lähinnä Vihreiden ja Vasemmistoliiton kanssa. Jos Persut haluaa kasvaa, se tarvitsee alemman/suuren keskiluokan konservatiiviääniä Keskustalta ja Kokoomukselta. Mielestäni ei ainakaan voida lähteä joka kerta siitä, että suurimmaksi pyrkivän puolueen vaalivoitto on sen varassa vaivautuvatko lähiöiden ja peräkylien Pertsat ja Repet äänestämään vai ei. Kyllä jälkimmäistenkin ääniä ja aktivoimista tarvitaan, mutta suuren puolueen pääfokus tulisi olla alemmassa keskiluokassa.

Toinen vaihtoehto Perussuomalaisilla on tyytyä keskisuuren puolueen asemaan 12-15 % kannatuksella ja yrittää päästä vaa'ankieliasemaan hallitusneuvotteluissa. Vähän pelkään, että Soini ja vanha kööri taustalla Vistbackoineen juuri kannattaa sitä visiota. Nykyisessä ilmapiirissä se vain tarkoittaa oppositiossa räksyttämistä, kun muilla suurilla on enemmän yhteisiä tavoitteita kuin eroja, eikä RKP tai Vihreät ole niille puolueille mikään ongelma.

edit. lainaus

herra 4x

Quote from: ihminen on 04.06.2014, 00:14:38
Quote from: Golimar on 03.06.2014, 23:58:56

Juuri näin.

Mielestäni Terho ja Halla-aho hoitivat EU vaaleissa asiaa juuri näin, se näytti toimivan ja sitä oli mukava seurata.

Juuri niin. Ja esitystavan pitää olla sellainen mistä suomalaiset pitävät, eli asiallinen. Juuri siksi kataiset ja stubbit ovat vallassa koska "ne on niin fiksuja" kansan mielestä joka ei viitsi taikka osaa nähdä esitystavan taakse itse asioihin mitä he ajavat. Jameshirvisaarimaisuuksilla asioitten eteenpäinviemiselle ei ole muuta kuin haittaa ja onneksi puolue on siltä osin alta vaihtunutkin.

Lisäksi yhtälöön Soini = Perussuomalaiset on tultava muutos ja on aivan käsittämätöntä saamattomuutta että tässä ajassa mitä puolue on ollut suuri, vaihtokentällisiä teeveen puhuviin pärstöihin ei ole saatu aikaan. Jotain sentään; Jussi Niinistö on yksi harvoista joita haastatellaan asioista Soinin sijaan. Sampo Terho ja Jussi Halla-aho jossain määrin myös. Ruohonen-Lernerin esiintymiset mediassa on sitä että saa pelätä mitä sieltä taas tulee. En tiedä kuinka monta vuotta sitä on varrottava että Soini joko jakaisi vastuuta tai toiset sitä ottaisivat. Taikka media ylipäätään kysyisi muilta. Ps-puolueen fiksu pää voisi mennä itseensä tässä asiassa ja panostaa medianäkyvyyteen eduskuntatalon yksiössä kyhjöttämisen sijaan. Jokainen profiloitukoon omilla vahvuuksillaan, jos niitä ylipäätään on. Äänestäjä ainakin odottaisi enemmän kuin ainaista Soinin hörötystä asiaan kuin asiaan.
Rakkaudesta lajiin.

-PPT-

Kaikista asioista ei tosiaankaan tarvitse olla jotain mieltä. Jos mielipidettä jostain asiasta, jota ei koe itsellensä tärkeäksi, ei ole niin ei mielipidettä tarvitse väkisin keksiä. Homoliitot on yksi selainen asia. Typerää puoluejohdolta hirttäytyä tuollaiseen teemaan.

Brandöt

Quote from: jmm
Suomessa on niitä uskossa olevia arvokonservatiiveja, jotka äänestävät vakaumuksensa mukaan sellaiset alle 5%. Heidän peräänsä lähteminen on poliittisesti vahingollista.
Entä pelkkiä arvokonservatiiveja ilman uskoa?

Heihinhän Jussi Halla-ahokin kuuluu ja valitsi puolueekseen Perussuomalaiset.

Koska uskonto on lähes ainoa arvojärjestelmä maailmassa, joka kestää aikaa ja alituisen muutoksen tuomia paineita, voi viisas arvokonservatiivi ymmärtää sen merkityksen.

Jari Leino

Quote from: Kaptah on 03.06.2014, 23:01:41

Kaikesta muusta olen kanssasi pitkälti samaa mieltä, mutta sinulla on nyt vähän vanhentunutta tietoa Hirvisaaren puoluejäsenyyden suhteen. James Hirvisaari on nykyään muutospuolueen kansanedustaja ja alla olevasta linkistä voit lukea, mitä hän on tehnyt muutospuolueeseen liittymisensä jälkeen. Kaikki mediahuomio mikä noista teoista on tullut on tullut aivan asiasta:

http://muutos2011.fi/vb/index.php/board,29.0.html

Jari Leino

Quote from: herra 4x on 04.06.2014, 00:32:24
Juuri niin. Ja esitystavan pitää olla sellainen mistä suomalaiset pitävät, eli asiallinen. Juuri siksi kataiset ja stubbit ovat vallassa koska "ne on niin fiksuja" kansan mielestä joka ei viitsi taikka osaa nähdä esitystavan taakse itse asioihin mitä he ajavat. Jameshirvisaarimaisuuksilla asioitten eteenpäinviemiselle ei ole muuta kuin haittaa ja onneksi puolue on siltä osin alta vaihtunutkin.

Tämähän on aivan koomista.

Uuden Euroopan kovimmat persufanit yrittävät kilpaa miettiä, että mitä heidän ihannepuolueessaan olisi parantamisen varaa, ja kerta toisensa jälkeen kukaan ei keksi mitään muuta kuin se aivankamalajameshirvisaari, joka ei ole ollut PS-puolueen jäsen  enää yli puoleen vuoteen.

Mahtaisiko teillä olla mitään todellisia ongelmia Hirvisaaren lisäksi? Pienenä vinkkinä: minun mielestäni myöskään Soinin uskonnollinen vakaumus ei ole se suurin este PS:n menestyksen tiellä. Miettikääs vielä nyt tarkemmin.

Ant.

Quote from: Jari Leino on 04.06.2014, 02:50:48
Quote from: herra 4x on 04.06.2014, 00:32:24

Tämähän on aivan koomista.

Uuden Euroopan kovimmat persufanit yrittävät kilpaa miettiä, että mitä heidän ihannepuolueessaan olisi parantamisen varaa, ja kerta toisensa jälkeen kukaan ei keksi mitään muuta kuin se aivankamalajameshirvisaari, joka ei ole ollut PS-puolueen jäsen  enää yli puoleen vuoteen.

Mahtaisiko teillä olla mitään todellisia ongelmia Hirvisaaren lisäksi? Pienenä vinkkinä: minun mielestäni myöskään Soinin uskonnollinen vakaumus ei ole se suurin este PS:n menestyksen tiellä. Miettikääs vielä nyt tarkemmin.

Jos muutospuolueella on vastaukset menestykseen tiedossa, ne kannattaa varmasti hyödyntää omassa toiminnassa. Perussuomalaiset saivat vaaleissa kuitenkin yli 220 000 ääntä ja muutospuolue ei edes viittä tuhatta.

Hirvisaari kannattaa tosiaan unohtaa. Mutta kun puhutaan linjasta, josta pitää pysyä mahdollisimman kaukana, niin mielestäni sitä edustaa aika puhtaassa muodossa Hirvisaaren Sieg Heil Neekeri -linja ja siksi se hiipii esimerkkeihin kuin itsestään.
Homma is the new black.

FadeAway

Homoliitosta..

Mua harmitti paikka johon Juvonen valiokunnassa joutui. Miksi hallitus ei itse ajanut sitä esityslistalle? (Olisivat saaneet edes 1 asian hoidettua, nyt kun minihallitusneuvotteluissa puretaan loputkin päätökset.)
Homoliitoista äänestettiin, niin kaikki alle 39 -vuotiaat kansanedustajat kannattivat ja sitä vanhemmat vastustivat. Uskon että on vain ajan kysymys, milloiin Suomi liittyy muiden pohjoismaiden kelkkaan sukupuolineutraalissa avioliitto kysymyksessä.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

FadeAway

Ketjussa on mainittu Elo, Halla-aho ja Terho. He kaikki ovat hyviä ja asiallisia PS poliitikkoja. Valitettavasti vain 1 heistä on ehdolla ensi kevään ek-vaaleissa. Onko jollain kloonauskonetta? Tarvittaisiin muutama asiallinen-nuiva-PS mies&nainen/vaalipiiri.

Soini on mielestäni laskenut viime aikoina pisteitä. (Onko koskaan tiedusteltu, että moni äänestäjä päättää ek-vaalikannan homoliittokysymyksen perusteella tai pitää sitä tärkeänä.??)
Jos olisi PS johdossa palkkaisin muutaman ammattilaisen hoitamaan ek-vaalit. (ihan miten kok hoitaa)
Siirtyisivät amatöörien puuhastelusta ammattilais-sarjaan.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Atte Saarela on 06.06.2012, 11:49:05
Quote from: Marko Parkkola on 06.06.2012, 11:38:02
Ah. Ymmärsin kirjoituksesi väärin. Mutta ei se mitään! Tarkoitukseni olikin vain öyhöttää. Ei yksikään puolue lähde poistamaan tulonsiirtoja. Se olisi poliittinen itsemurha Suomessa.
Aika pessimistinen kuva suomalaisista.

Se joukko ihmisiä joka todellisuudessa hyötyy ansiosidonnaisesta on oikeastaan aika pieni.

Ansiosidonnaisen leikkaamisen ehdottaminen olisi taatusti poliittinen itsemurha. Ko etuutta saavien lisäksi kaikki ne, eli suurin osa, palkansaajista jotka pelkäävät työttömyyttä vastustavat sitä kuten heidän perheenjäsenensäkin. Lisäksi ylivoimainen enemmistö kokee sen olevan ns. reilu systeemi koska se on ansio sidonnainen. Minä kyllä tiedän että rahat maksetaan 95% valtion kirstusta eikä suinkaan ammattiliittojen tai loimaan kassasta mutta suomalaisten enemmistö ei tiedä eikä halua tietääkään.

Parempi olisi ajaa vakuutuspohjaista sosiaaliturvamallia jossa nimen omaan taattaisiin ansiosidonnainen mutta voitaisiin kätevästi rajata ryhmiä kuten ulkomaalaiset ja kotiperäiset provetelykset ulos. Tälle leikkaukselle voisi löytyä sitä kannatustakin ja se ainakin on varmaa että median huomion asia saisi; ylen ja pravdan punapaviaanien huuto kuuluisi kuuhun mutta tämä saattaisi olla jo enemmänkin etu kuin haitta.

Edes perustuloa ei pitäisi maksaa niille jotka kieltäytyvät kaikista koulutuksista ja työllisyystöistä ja tämä olisi helppo toteuttaa vakuutusmallilla.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

IDA

Quote from: Jari Leino on 04.06.2014, 02:50:48

En itsekään usko sen vaikuttavan lainkaan. Miellä oli todella hyvä ohjelma ja ehdokkaat toivat sitä kiitettävästi eri tilaisuuksissa esille. Mediassa se ei vain saanut suurta huomiota, eikä sen pointteihin oikein keskitytty tarpeeksi terävästi.
qui non est mecum adversum me est

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: jmm on 04.06.2014, 00:05:31

Ja esimerkiksi lestadiolaiset äänestää aina keskustaa. Hihhulointi karkoitaa enemmän äänestäjiä, kuuin tuo.

Taikakaulin

Quote from: Jani Rantala on 04.06.2014, 16:55:44Ja esimerkiksi lestadiolaiset äänestää aina keskustaa.

Kepuja tai kokkareita.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."