News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

......

Started by Vapaa Umpihanki, 05.06.2012, 16:46:55

Previous topic - Next topic

Tappaako yhteisöllisyys yksilön?

Kyllä
4 (19%)
Ei
17 (81%)

Total Members Voted: 21

Vapaa Umpihanki

edit.

Emo

randomi7

Riippuu millainen yhteisö on: esim. autoritaarinen yhteisö vie piiloon yksilöllisyyden, kun on joku joka päättää kaikesta niin itse ei ole tavallaan vastuussa ja menee vähän niinkuin laumana mukana: tuollainen on tyypillistä esim. radikaaliuskovaisen ryhmissä tai puolisotilaallisissa yhteisöissä.

Sensijaan demokraattisessa ja suht vapaamielisessä yhteisössä yksillöllisyys ei mihinkään katoa vaikka ryhmä olisikin yhtenäinen.

Terhon puolesta

Yhteisöt perustuvat aina enemmän tai vähemmän ajatukseen, että olet meidän puolellamme tai meitä vastaan. Länsimainen maailmankuva mahdollistaa monenlaisten yhteisöjen olemassa olon ja risteävät identiteetit, mikä koetaan vapautena.

Mutta länsimaissakin järjestelmä on sellainen, että mitä syvemmälle yhteisöön kaivautuu, sitä enemmän se yksilöä määrittää.

Nykyajan sitoutumattomuus johtuu juuri siitä, että yksilö pyrkii pakenemaan yhteisön valtaa. Kun on jatkuvasti liikkeessä, säilyttää vapautensa.

Emo

Quote from: randomi7 on 05.06.2012, 16:57:19
Riippuu millainen yhteisö on: esim. autoritaarinen yhteisö vie piiloon yksilöllisyyden, kun on joku joka päättää kaikesta niin itse ei ole tavallaan vastuussa ja menee vähän niinkuin laumana mukana: tuollainen on tyypillistä esim. radikaaliuskovaisen ryhmissä tai puolisotilaallisissa yhteisöissä.

Sensijaan demokraattisessa ja suht vapaamielisessä yhteisössä yksillöllisyys ei mihinkään katoa vaikka ryhmä olisikin yhtenäinen.

Heh heh mitä yleistämistä  ;D

Jos minä liityn vaikka sellaiseen demokraattiseen ja suht vapaamieliseen yhteisöön kuin Vihreät Naiset, niin se tappaa minun yksillöllisyyteni takuuvarmasti ja totaalisesti toisin kuin jos minä liityn paikalliseen helluntaiseurakuntaan. Olen siitä tasan varma, että uskispiirit sietävät minua ja jopa persuuttanikin, mutta vihreät näkevät punaista   :flowerhat: 

Luopukaa ennakkoluuloistanne! Joku on niitäkin jo testannut ja ne hyvinkin vääriksi osoittanut!

Brandöt

Koen, että yhteisöllisyys on puhtaimmillaan sitä, että autetaan pyyteettömästi 'miestä mäessä'; tunnetaan solidaarisuutta toista kohtaan (<- tämän tunteen vuoksi ihmisyhteisön olisi hyvä olla mahdollisimman yhtenäinen ja tärkeistä peruslinjoista samalla tavalla ajatteleva). Juuri tätä yhteisöllisyyden tunnetta maahanmuutto koettelee kovalla kädellä, siinä samalla kärsii solidaarisuus ja pyyteettömyyskin.

ruikonperä

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Whomanoid

Typerä kysymys. Jos ei ole ihmisyhteisöä, ei ole ihmisyksilöäkään. Ihmiseksi tuleminen vaatii ihmisyhteisön.
Väärin liputettu!

junakohtaus

Se niin riippuu. Pahimmillaan yhteisöllisyys on kouluampumisia (Jokela, Kauhajoki) ja systeemaattisesti vaiettua tavaksi muodostunutta jatkettua  lastenraiskaamista (kuten lessupiireissä on pruukattu, vaikka ei tietenkään joka kulmalla sitä yhteisöä), mutta yleensä se on kyllä oikein kivaa kun on oma porukka ympärillä.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.