News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Asta Tuominen, eurovaaliehdokas 2014-vaaleissa

Started by AstaTTT, 27.05.2012, 21:25:29

Previous topic - Next topic

Olisiko Astasta europarlamentaarikoksi?

Kyllä
72 (51.8%)
Ei
52 (37.4%)
En osaa sanoa/en halua kertoa kantaani
15 (10.8%)

Total Members Voted: 139

Voting closed: 30.06.2014, 23:49:18

Lalli IsoTalo

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 19:21:53
^ Koska kannatan sananvapautta siinä muodossa, että sana on vapaa. Jos sananvapauden käyttö loukkaa jotakuta, ko. loukattu henkilö on vastuullinen tekemään asiasta henkilökohtaisen rikosilmoituksen. Sanktiot ennakkoon, kuten sellaisessa tilanteessa, että sananvapautta käyttänyt henkilö "tuomitaan" esimerkiksi erottamalla puolueesta (kuten Juneksen tapauksessa on käymässä) "varmuuden vuoksi" jo ennen oikeuden päätöstä, ovat minun maailmankuvassani väärin.

En henkilökohtaisesti ole ollenkaan varma, että Junes tulisi tuomituksi oikeudessa, joten en kykenisi toimimaan sananvapautta edistävässä puolueessa, joka erottaa jäsenensä sananvapautensa käytöstä ilman tuomiota siitä.

Moraalinen dilemma, jossa olen päätynyt tähän lopputulemaan, koska puolustan sananvapautta edellä kirjaamallani tavalla. Jos jäisin Muutokseen edistämään sananvapautta Juneksen erottamisen jälkeen, en voisi katsoa peiliin. Haluan kyetä katsomaan peiliin.

Teknisesti ottaen, Muutos 2011 ei voi rajoittaa Junes Lokan eikä kenenkään muunkaan sananvapautta erottamalla hänet puolueesta, ja uhkaamalla erotuksella. Juneksella olisi edelleen, puolueesta erotettunakin -- jos se siihen menisi -- täydellinen vapaus sanoa mitä haluaa, lain puitteissa, mutta ei Muutoksen edustajana. 

Minusta tässä on enemmänkin kysymys siitä millaista väkeä päättävät elimet haluavat puolueesta ulos, ja puolueeseen sisään.  Eli siis puolueen jäsenten sisäisen yhteenkuuluvuuden tunteen rajojen määrittelystä. Me-hengestä. Koheesiosta.

Jos haluat osoittaa solidaarisuutta Lokalle ja vaikuttaa kaikin voimin tulevaan päätökseen, kaikin mokomin tee niin. Mutta minun mielestäni kysymys on enemmän siitä, että yksityisklubilla on oikeus valita jäsenensä, kuin sananvapaudesta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

AstaTTT

Quote from: Miniluv on 09.11.2013, 19:44:28
Ja sikäli kuin muistan, olet ainakin edellisellä nimimerkilläsi innokkasti heiluttanut Muutoksen lippua perussuomalaisten rinnalla.

Moderaattori käyttää tietovaltaansa väärin tässä kohtaa. Edelliset nimimerkit eivät ole muiden tiedossa.

kgb

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 19:52:32
Ja sikäli kuin muistan, olet ainakin edellisellä nimimerkilläsi innokkasti heiluttanut Muutoksen lippua perussuomalaisten rinnalla.

Moderaattori käyttää tietovaltaansa väärin tässä kohtaa. Edelliset nimimerkit eivät ole muiden tiedossa.

Ai jaha? Mikähän tämä sitten mahtaa olla?  :roll:

Quote from: Miniluv on 26.09.2013, 12:13:59
Roosamaria > Marija

Nyt Asta jäitä hattuun.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

desperaato

Quote from: John on 09.11.2013, 19:28:36
Eroa ihan vapaasti. Ketä oikeasti kiinnostaa? Joku Muutos-puolue on kärpäsenpaskaakin pienempi (ja turhempi) asia Suomen puoluekentässä ja jonkun nevahööd-jäsenen eroaminen siitä vielä pienempi asia. Koko Muutos-puolue ja sen jäsenet vaan kertovat siitä, kuinka tyhmiä ihmisiä tässäkin maassa on. Muutos-puolueen jäsenet ovat luultavasti ihan tosissaan siinä, että he menevät vielä europarlamenttiin jne., mutta minä lähinnä säälin noita pilvilinnoissa eläviä ihmisiä.
:D

AstaTTT

kgb

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 19:59:24
Quote from: kgb on 09.11.2013, 19:57:59
Nyt Asta jäitä hattuun.

Kuka noita lukee?

Et ilmeisesti ainakaan sinä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kyseessä olisi jokin salattu tieto, jos sinä et asiasta sattunut tietämään. (http://hommaforum.org/images/RollingEyesSmiley5.gif)
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

AstaTTT

Quote from: kgb on 09.11.2013, 20:03:14
Et ilmeisesti ainakaan sinä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kyseessä olisi jokin salattu tieto, jos sinä et asiasta sattunut tietämään. (http://hommaforum.org/images/RollingEyesSmiley5.gif)

No en. Säännöissä pitäisi kirjata ketjut, jotka on tarkistettava joka päivä.

Mutta sitten takaisin itse asiaan.

Tragedian synty

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 20:07:27

Oho, narahdit! Olet lukenut tuon ilmoituksen, voin todistaa sen lainauksella Uuninpankolta:

Quote from: Asta Tuominen on 26.09.2013, 13:56:08
Quote from: Tragedian synty on 26.09.2013, 13:44:48
Quote from: MiniluvRoosamaria > Marija

Arvasin. Maitojunalla takaisin.  :)

Arvasin myös. Sama paatos ja kiihkeys.  :)

8)
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Emo

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 20:07:27

Mutta sitten takaisin itse asiaan.

Eipä näissä nimimerkkimuutoksissa pysy ajantasalla, ja vaikka monesti olen katsonut ketjusta kuka jokin aiempi nimimerkki nyt on niin kyllä unohtuu.

Suorastaan häiritsevää, pitäkää ihmiset nimimerkkinne älkääkä vaihdelko avatariakaan!

AstaTTT

AstaTTT

Palataanpa aiheeseen, joka tällä kertaa löytyy tästä viestistä:
http://hommaforum.org/index.php/topic,71140.msg1477800.html#msg1477800

Jos Junes erotetaan, minä eroan. Koska omatunto.

dothefake

Ja minä riisun itseni alasti!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Marija

Quote from: Marija on 09.11.2013, 19:41:18
Quote from: Miniluv on 09.11.2013, 19:40:34
Asta, puolueesta on aikaisemminkin erotettu henkilöitä, joiden on katsottu sanomisillaan toimivan Muutos 2011-vastaisesti. Mitä olet näistä ratkaisuista mieltä? Tapauksiin ei liity rikostuomioita.

Jos saan vastata, niin ainakin sen, ettei Muutoksesta olla kuultukaan.

Sinunko eurovaaliketjusi tämä olikin? :roll:

Juu. Kyllä minä olen Muutoksen puolella.
Mutta käsittääkseni sekä Asta, että Junes ovat ainakin vielä Muutoksen poliitikkoja.

Eino P. Keravalta

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

Että mun tekee mieli tupakkia. 3 vko jo vasta illman.  :facepalm:  Pieniä ne on kuulkaa teidän ongelmat!!1!  :'(

Marija

Quote from: dothefake on 09.11.2013, 20:53:33

Minä alan äänestää Junesta ja Astaa.  :)

Ilkka Partanen

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 20:45:32
Jos Junes erotetaan, minä eroan. Koska omatunto.

Tuo osoittaa enemmän henkilötason solidaarisuutta kuin aatteellista vakaumusta. Juneksen sananvapaus ei ole ollut uhattuna tässä millään tavalla. Häntä ei ole sensuroitu ennakkoon tai ennakolta estetty häntä välittämästä mielipiteitään, kaikkein vähiten valtion toimesta. Sananvapaus on tasan sitä. Muutoksella on kuitenkin puolueena mahdollisuus määritellä millaista esiintymistä se pitää vahingollisena puolueen toiminnalle. Kokouksen jäsenten enemmistö on se demokraattinen instrumentti jolla tätä äänestyksissä arvioidaan.

Sinulla on siis mahdollisuudet:

1) Tukea omaa käsitystäsi sananvapaudestasi sekä osoittaa uskollisuutta henkilölle ja kyseenalaistaa demokraattisen päätöksenteon ihanteellisuus.

2) Hyväksyä että enemmistö päättää ja uskoa että päätös oli kuitenkin lopulta oikea.

Mikäli eroat niin silloin tunnustat että demokratia, myös suorana jäsendemokratiana, tuottaa vääriä tuloksia joiden johdosta laajapohjaisempaa demokratiaa edistävästä liikkeestä on perusteltua jopa erota. Toisaalta jos pysyt mukana, tunnustat että enemmistö on yhteisön entiteetti ja se määrittää myös normit ja sanktiot.

AstaTTT

Quote from: Ilkka Partanen on 09.11.2013, 21:25:33
2) Hyväksyä että enemmistö päättää ja uskoa että päätös oli kuitenkin lopulta oikea.

Näin pienessä puolueessa katse kannattaa pitää yksilöissä äänestäjien enemmistön (mahdollisen) mielipiteen sijaan. Junes on jo osoittanut ajavansa Muutoksen ajamia asioita.

Tunnen Juneksen henkilökohtaisesti. Sen takia tuen häntä. Hänellä on tyttöystävä, kissa ja koira. Hän elää omaa elämäänsä ja antaa 110-prosenttisesti itsestään ajamiensa asioiden eteen.

Junes on Junes. Ja aivan satavarmasti hän on enemmän kuin yksikään verovaroilla kustantamamme Yle-toimittaja. Aivan ilmaiseksi.

dothefake

Quote from: Eino P. Keravalta on 09.11.2013, 21:00:49
Quote from: dothefake on 09.11.2013, 20:53:33

No ensin sun pitäis pukeutua.
Kyllä minulla on kokovartaloasu yleensä ylläni, muutenhan uhkaukseni olisi kuin kumiseva vaski ja helisevä symbaali.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ilkka Partanen

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 21:31:19
Quote from: Ilkka Partanen on 09.11.2013, 21:25:33

Näin pienessä puolueessa katse kannattaa pitää yksilöissä äänestäjien enemmistön (mahdollisen) mielipiteen sijaan.

Toisaalta, jos siis vähemmistö ihmisiä ottaa osaa kansanäänestykseen, tulos voi olla mitätöitävissä? Silloin puhutaan äänikynnyksestä, jota taas Muutos käsittääkseni ainakin vaaleissa vastustaa.

Junes on jo osoittanut ajavansa Muutoksen ajamia asioita.

Tätähän siinä juuri arvioidaan. Jääkö mielipide lopulta toiveikkaaksi vai katsovatko ihmiset että tekemiset on nyt nähty ainakin Muutoksen nimissä toimimisen osalta.

Tunnen Juneksen henkilökohtaisesti. Sen takia tuen häntä.

Juuri se tässä on se ristiriita. Voiko henkilökohtaisen ystävyyden vuoksi luopua keskeisenä pitämiensä asioita edistävän ryhmittymän jäsenyydestä vain siksi että on enemmistön kanssa eri mieltä? Kuinka käy laajan tavoitteet osalta kun suoran demokratian ajajien rivit supistuvat?

Nimittäin ihanteet menevät rikki siitä että aina on poikkeuksen poikkeus ja lopulta enemmistön mielipide kelpaa vain kun se on linjassa oman kanssa. Siihen kykenevät jo nykyiset poliitikomme. Erittäin harva on valmis hyväksymään päätöksen josta on eri mieltä ihan mukisematta, vaikka todellakin syytä olisi.

Hänellä on tyttöystävä, kissa ja koira. Hän elää omaa elämäänsä ja antaa 110-prosenttisesti itsestään ajamiensa asioiden eteen.

Siinähän on jo elämään sisältöä. Hänen epätasapainoinen ja aggressiivinen käyttäytymisensä on kuitenkin tosiasia jota moni muutoslainenkaan ei välttämättä ole valmis sivuuttamaan. Reilusti aidan yli potkien totean ettei välttämättä kannatakaan. 

Junes on Junes. Ja aivan satavarmasti hän on enemmän kuin yksikään verovaroilla kustantamamme Yle-toimittaja. Aivan ilmaiseksi.

Ylellä on paljon toimittajia sekä kovin monen tasoisia. Juneksen toiminta on joissain tapauksissa tuonut jopa esiin jotain uusia piirteitä tapauksista, mutta ongelma on että hänen persoonansa johdosta tuon tiedon välittyminen jää mihinkään suuntaan puolitiehen. Silloin siitä selvittämisestä on kovin vähän hyötyä, kun ei kukaan halua olla tekemisissä tai kuunnella mitä sanottavaa olisi, ihan aiemmasta toiminnasta johtuen.

AstaTTT

Quote from: Ilkka Partanen on 09.11.2013, 21:53:15
Hänen epätasapainoinen ja aggressiivinen käyttäytymisensä on kuitenkin tosiasia jota moni muutoslainenkaan ei välttämättä ole valmis sivuuttamaan. Reilusti aidan yli potkien totean ettei välttämättä kannatakaan.

Muu kirjoittamasi oli höttöä, ja tuokin lähes sitä, mutta kommentoin. Ylläkirjoittamasi perusteella oma viestintäsi on epätasapainoista ja aggressiivista käyttäytymistä. Olet hyökännyt Junesta kohtaan varmaan jo yli sadalla viestillä. Reilusti yli aidan potkien, kuten kunnon kokoomuslaisen kuuluukin, jotta katse ei siinny omaan puolueeseen, jossa virheitä onkin tehty mm. valtionvelan suhteen jo kymmenien miljardien verran. Suomen velka on kasvanut kaksinkertaiseksi kokoomuksen eduskunta-aikana, noin kymmenen vuoden aikana, valtionvelka on kasvanut noin 45 miljardista noin 90 miljardiin. Kokoomuksen johdolla.

Että silleen. Täällä keuhkoat Suomen tappajapuolueen edustajana jotain Junes Lokkaa vastaan, kun oman puolueesi teot tappavat Suomen.

Herää, pahvi!

Ilkka Partanen

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 22:17:29
Quote from: Ilkka Partanen on 09.11.2013, 21:53:15
Hänen epätasapainoinen ja aggressiivinen käyttäytymisensä on kuitenkin tosiasia jota moni muutoslainenkaan ei välttämättä ole valmis sivuuttamaan. Reilusti aidan yli potkien totean ettei välttämättä kannatakaan.

Muu kirjoittamasi oli höttöä, ja tuokin lähes sitä, mutta kommentoin. Ylläkirjoittamasi perusteella oma viestintäsi on epätasapainoista ja aggressiivista käyttäytymistä. Olet hyökännyt Junesta kohtaan varmaan jo yli sadalla viestillä. Reilusti yli aidan potkien, kuten kunnon kokoomuslaisen kuuluukin, jotta katse ei siinny omaan puolueeseen, jossa virheitä onkin tehty mm. valtionvelan suhteen jo kymmenien miljardien verran. Suomen velka on kasvanut kaksinkertaiseksi kokoomuksen eduskunta-aikana, noin kymmen vuoden aikana, noin 45 miljardista noin 90 miljardiin.

Että silleen. Täällä keuhkoat Suomen tappajapuolueen edustajana jotain Junes Lokkaa vastaan, kun oman puolueesi teot tappavat Suomen.

Herää, pahvi!

Kuten tyypillistä, esitettäessä kysymyksiä joihin henkilö ei osaa vastata seuraa argumentteina "ite oot" ja lisäksi henkilökohtainen pillastuminen, aiheen vaihtamista unohtamatta. Henkilön käyttäytymisen arvostelu ei ole yhtä kuin hyökkääminen jotain "kohtaan" varsinkin kun hän pitää toimintaansa täysin virheettömänä. Henkilö joka on saanut ties kuinka monet bannit tänne (mikä ei ole helppoa), samoin Punk in Finlandille (vielä hankalampaa) ja nyt on noussut julkisuuteen videosta jonka otsikossa huorittelee on aikalailla aggressiivisesti käyttäytyvä henkilö. Hänen tasapainoaan voi jokainen arvioida katsomalla sen videon.

Lisäksi omituista että "sananvapautta" kannattava henkilö ei kannata minun luovuttamatonta oikeuttani todeta mielipiteeni erilaisiin asioihin. Jos ainoastaan oman puolueen ja oman viiteryhmän asioita saa kommentoida, niin keskustelua ei tarvitsisi missään käydä ja koko avoimuuden periaate jäisi toteutumatta.

Tämä keskustelu tosin kuuluu puoluealueelle ja ehdokasketjuusi juuri siksi että kyseessä ovat, kuten huomaat, periaatteellisesti varsin suuret kysymykset. Kytkemällä enemmistön päätöksen omaan eropäätökseesi tulet tunnustaneeksi ettei suora jäsendemokratiakaan aina toimi kuten toivoisi tai ainakin sen tulokset kelpaavat vain silloin kun ne ovat mieleisiä. Tämä on se räikeä ristiriita josta yritän keskustelua kanssasi herättää. Ymmärrätkö miten perustavalla tapaa ristiriitaista tuo menettelysi on niitä arvoja vasten joihin olet ilmoittanut julkisesti sitoutuneesi? Minulla ei ole mitään sinua vastaan. On tietysti ikävää että kaveri erotetaan, mutta on olemassa hänen erottamiseensa johtanutta toimintaa suurempia arvoja. Niistä olisi hyvä pitää kiinni.

Veikko

Uskon demokratiaan liittyen henkilökohtaiseen vastuuseen ja henkilökohtaisiin valintoihin ja linjauksiin. Ja kykyyn tarvittaessa seisoa niiden valintojen ja linjausten takana. Se on olennaisempi osa demokratiaa kuin kultaisen keskitien hakeminen jokaisessa tilanteessa ja pyrkimys miellyttää kaikkia. Ja kaikkien tähän saakka saamieni näyttöjen valossa (osaksi) siksi arvostan Junesta ja erityisesti siksi arvostan Astaa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

AstaTTT

^^ Olet upea ideologiasi edustaja. Toivottavasti saat ansaitsemasi tilan oman puolueesi järjestämissä vastaavissa keskusteluisssa.

Juneksen erottaminen on edelleen vaiheessa, joten jäsendemokratiakeskustelu on tässä vaiheessa aiheeton. Olen sitoutunut suoraan demokratiaan, sananvapauteen ja suomalaisten edunvalvontaan. Jos puolueeni ei noudata niitä, irtaannun puolueesta.

Mitkä ovat oman puolueesi ajamat asiat ja miten noudatat niitä? Katainenhan nuolee maahanmuuttajien pyllyjä, jos olen oiken ymmärtänyt. Nuoletko sinä maahanmuuttajien vai Kataisen pyllyä, kokoomuslaisena? Maahanmuuttohan on kokoomuksen mukaan rikkaus ja voimavara.

Ilkka Partanen

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 22:41:50
^^ Olet upea ideologiasi edustaja. Toivottavasti saat ansaitsemasi tilan oman puolueesi järjestämissä vastaavissa keskusteluisssa.

Kiitos, toivotaan että näin käy.

Juneksen erottaminen on edelleen vaiheessa, joten jäsendemokratiakeskustelu on tässä vaiheessa aiheeton. Olen sitoutunut suoraan demokratiaan, sananvapauteen ja suomalaisten edunvalvontaan. Jos puolueeni ei noudata niitä, irtaannun puolueesta.

Millä tapaa puolue rikkoo suoran demokratian, sananvapauden tai suomalaisten etua jos erottaa Juneksen? Ihan uteliaisuudesta vaan, en nimittäin ymmärrä mitä tarkoitat.

Mitkä ovat oman puolueesi ajamat asiat ja miten noudatat niitä? Katainenhan nuolee maahanmuuttajien pyllyjä, jos olen oiken ymmärtänyt. Nuoletko sinä maahanmuuttajien vai Kataisen pyllyä, kokoomuslaisena? Maahanmuuttohan on kokoomuksen mukaan rikkaus ja voimavara.

Olet ymmärtänyt väärin sillä Katainen ei ole ainakaan julkisesti nuollut maahanmuuttajien pyllyjä sen puoleen kuvaannollisesti kuin konkreettisestikaan. Kokoomuksen puoluealueella on useita ketjuja joissa näistä väännetään, samoin kylänraitilla ja tuvassa. Omassa blogissanikin on useita kokoomusta ja ideologiaamme käsitteleviä tekstejä joissa tuon konkreettisesti esiin sen mitä arvomme käytännössä tarkoittavat. Tuossa muutama blogiani käsittelevä linkki, sieltä on vaikeampi näitä löytää jos ei tiedä mistä etsii:

http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/asiasanat/1132/julkaistut-mielipidekirjoitukset

http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/52477-miksi-kannattaa-aanestaa-kokoomuksen-ehdokkaita

http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59744-kokoomus-tyontekijan-asialla

Siinä nyt muutamia. Itsepä kysyit, ei minulla ole tarkoituksena viedä aihetta sivuun varsinaisesta ehdokkuudestasi, joten näiden jatkot jossain muualla.

Uuno Nuivanen

Ilkka. Koita nyt jotenkin jaksaa ton hillittömän pätemistarpeesi kanssa.

Koska voin vakuuttaa sulle, että se näkyy oikeasti, ja kaikille läpi, mikä johtaa siihen, että et voi menestyä missään organisaatiossa.

Yritin lukea paria blogaustasi. Eihän niitä voi, kun jokainen mielipide (lause) on varustettu savolaisittain takaportilla 'mutta toisaalta, ellei sitten'.

Mitä ihailemaasi Jykään ja puolueesi kermaan tulee, eivät ne tiedä kuka on Partas-Ilikka, eivätkä muuten tule koskaan tietämäänkään.
...
Khehheh, oi pbuh, vain jotta pysymme kärjessä.  ;)

Miniluv

QuoteJuneksen erottaminen on edelleen vaiheessa, joten jäsendemokratiakeskustelu on tässä vaiheessa aiheeton.

Kyllähän tästä periaatteessa voi keskustella, ja minä yritinkin.

http://hommaforum.org/index.php/topic,71140.msg1477848.html#msg1477848
http://hommaforum.org/index.php/topic,71140.msg1477858.html#msg1477858

Onko M11-jäsenellä oikeutta ilman erottamista haukkua vaikka kaikki muut jäsenet huoriksi, jos se vaan ei johda tuomioon?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Ilkka Partanen

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.11.2013, 23:11:13
Ilkka. Koita nyt jotenkin jaksaa ton hillittömän pätemistarpeesi kanssa.

Pätemisentarve kun osoittaa ristiriitoja sille mitä toinen sanoo kannattavansa ja kuinka hän toimii?

Koska voin vakuuttaa sulle, että se näkyy oikeasti, ja kaikille läpi, mikä johtaa siihen, että et voi menestyä missään organisaatiossa.

Kiitos tästä tietäväisestä vinkistäsi joka liittyi elämääni...no, ei mitenkään.

Minulla on sinulle sellainen ikävä uutinen että olet vielä ihmisenä siinä vaiheessa että on kaikkien kannalta parempi ettei maailma ole sellainen kuin toivoisit, eivätkä läheskään kaikki sellaisia kuin luulet. Ei kannata pitää itseään suurempana ihmistuntijana kuin onkaan, siinä käy aina nolosti.

Yritin lukea paria blogaustasi. Eihän niitä voi, kun jokainen mielipide (lause) on varustettu savolaisittain takaportilla 'mutta toisaalta, ellei sitten'.

Anna esimerkki ole hyvä. Jokainen lause jossa on jokin takaportti. Helppo näyttää kun niitä on ilmeisen paljon siellä. Vaikka kolme tekstikappaletta joissa joka lauseessa joku takaportti. 

Mitä ihailemaasi Jykään ja puolueesi kermaan tulee, eivät ne tiedä kuka on Partas-Ilikka, eivätkä muuten tule koskaan tietämäänkään.

Tähän vastaaminen on kuin miinaan kävelisi, mutta vastaanpa silti että olet väärässä. Katainen muistaa minut kyllä. Syy on tosin se että näinä seitsemänä vuotena olemme kampanjoiden yhteydessä tavanneet aika usein ja nimi sekä naama jäänyt mieleen niiltä ajoilta. Vahvimmin luultavasti eduskuntavaaleista 2007 kun olin "se uusi tyyppi" kampanjahommissa.

En tiedä tarkalleen keitä tarkoitat "puolueen kermalla" mutta en ole pitänyt järin oleellisena sitä että he vain tietäisivät minut ylipäätään. Jos tekee jotain mistä seuraa (jonkinlaista) mainetta niin se olisi sitten toinen juttu, tosin eipä sellaisia juttuja oikein saadun huomion kannalta voi miettiä. Jos keksii jotain (Esa Saarista lainaten) "todella räjäyttävää" ja antaa lämpöpedagogisen, kohottavan kokemuksen, arvointensiivisenä ja eteenpäintyöntävänä elämyksenä kansakunnan henkisessä ylärekisterissä, niin silloin jää varmaan muutenkin mieleen.

Oami

Quote from: Asta Tuominen on 09.11.2013, 18:55:41
Tiedoksenne, että jos Junes Lokka erotetaan marraskuun kokouksessa puolueesta, eikä uusikaan hallitus hyväksy hänen valitustaan ja kumoa erottamista ns. "Joku Ylen huora soitti"-kaustin takia (Juneksen on tehtävä kuukauden sisään valitus erottamisuhastaan; en tiedä, tekeekö hän sen), eroan Muutoksesta ja luovun tietysti samalla euroehdokkuudesta.

Suoraa demokratiaa en kuitenkaan tuossa tapauksessa jätä, vaan katson, miten sitä saa edistettyä muuten, kuin puoluetoiminnalla.

Semmoinen käytännön huomautus, että uusi hallitus ei asiaa tule käsittelemään. Junes ilmeisesti valittaa erottamispäätöksestä puoluekokoukselle, ja puoluekokous sen sitten käsittelee. Hallitus - uusi siinä missä vanhakin - on puoluekokoukselle alisteinen, eikä voi tehdä kokouksen kanssa ristiriitaista päätöstä. Tämä se on sitä suoraa demokratiaa ihan ruohonjuuritasolla.

Toisin sanoen: jos puoluekokous päättää että Junes erotetaan, sitten erotetaan, eikä hallitus siihen puutu. Ja jos puoluekokous päättää että Junesta ei eroteta, niin sitten ei eroteta.

Ja mitä siihen puoluekokoukseen tulee, niin esimerkiksi sinullahan on siellä äänioikeus, kutsun olet kai saanutkin. Jollet pääse paikalle, niin voit lähettää valtakirjan valitsemallesi henkilölle.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi