News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kokoomuksen Homma-ehdokkaat

Started by Ilkka Partanen, 24.05.2012, 21:03:41

Previous topic - Next topic

Ilkka Partanen

Avasinpa tämän ketjun jotta tällä foorumilla kirjoittelevat voivat ilmoittaa kiinnostuksestaan ryhtyä Kokoomuksen kunnallisvaaliehdokkaaksi. Lisäksi voidaan toki keskustella eri teemoista, käydä sitten esimerkiksi yksityisviesteillä tai facebookissa tarvittaessa keskustelua kampanjaideoista, yms. tarpeellisesta.

Minä olen täyttänyt jo ehdokassitoumuksen, että olen käytettävissä. Mahdollisuuteni päästä ehdolle ovat kohtalaiset, kun olen pitänyt pitkään blogia Uudessa Suomessa, kirjoittanut runsaasti mielipidekirjoituksia, toiminut vaaleissa runsaasti vapaaehtoistyössä ja ollut muutenkin toiminnassa aktiivinen. Tietysti listan profiili kasataan minusta riippumatta ja sukupuoleni sekä ikäni puolesta olen siinä ryhmässä jossa tulijoita riittää. Ongelmani on että olen puolueen sisälläkin kohtalaisen tuntematon henkilö. Vahvuuteni on ihmisten kohtaaminen mm. torilla ja muissa tilaisuuksissa, jalkatyö on minusta mieluisaa, mikä on ehdokkaalle ylipäätään plussaa jos läpi meinaa päästä.

Minkäslaisia tunnelmia täällä on muilla?

Taikakaulin

Quote from: Ilkka Partanen on 24.05.2012, 21:03:41Minä olen täyttänyt jo ehdokassitoumuksen, että olen käytettävissä. Mahdollisuuteni päästä ehdolle ovat kohtalaiset

Ei kait Kokoomuksellakaan niin suurta ehdokasvyöryä ole, etteikö ehdokkaaksi pääsisi niin halutessaan?

Käsittääkseni täydet kunnallisvaaliehdokaslistat ovat melko harvinaisia. Ainoa tapaus jonka tiedän, oli kun Tampereella viime vaaleissa vihreillä tuli täydet listat, eivätkä kaikki halukkaat päässet ehdolle. Saatan olla täysin tietämätönkin asian laajemmassa mittakaavassa.

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Ilkka Partanen

Quote from: Taikakaulin on 24.05.2012, 21:52:38
Quote from: Ilkka Partanen on 24.05.2012, 21:03:41Minä olen täyttänyt jo ehdokassitoumuksen, että olen käytettävissä. Mahdollisuuteni päästä ehdolle ovat kohtalaiset

Ei kait Kokoomuksellakaan niin suurta ehdokasvyöryä ole, etteikö ehdokkaaksi pääsisi niin halutessaan?

Käsittääkseni täydet kunnallisvaaliehdokaslistat ovat melko harvinaisia. Ainoa tapaus jonka tiedän, oli kun Tampereella viime vaaleissa vihreillä tuli täydet listat, eivätkä kaikki halukkaat päässet ehdolle. Saatan olla täysin tietämätönkin asian laajemmassa mittakaavassa.

Kyllä se niin on, ettei ainakaan Kuopiossa viimeksikään ihan kaikki halukkaat päässeet. Kunnan koko ja puolueen yleinen suosio vaikuttavat tietenkin asiaan.

Johannes Nieminen

Eiköhän ns. isoissa kaupungeissa ole kokoomuksen ja demarien listat aina täynnä. Vantaallakin niiden listat ovat käytännössä jo nyt täynnä. Myös me tavoitellaan täyttä listaa, ja vaikka ei saataisi, niin kaikkia ei hyväksytä ehdokkaiksi.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

Elisa

Helsingissä halukkaita on yli tuplasti se, mitä listalle mahtuu.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Ilkka Partanen

Onkos Elisa lähdössä ehdolle?

Avasin tämän ketjun että hommahenkiset Kokoomuksen ehdokkuudesta kiinnostuneet ja ehdolla olevat voivat kertoa aikeestaan ja kenties voimme suunnitella jonkinlaista aivoriihtä sille kuinka teemoja (siis muitakin kuin Homman Kovaan Ytimeen liittyviä) voisi painottaa ja viestiä omalla alueellaan mahdollisimman hyvin, niin että mahdollisimman moni hommahenkinen kokoomuslainen pääsisi läpi.

Yksilö

Olen asunut Kuopiossa aiemmin, mutta sehän ei nyt auta. Onko Jussin läpimeno niin varma, että laitan ääneni Elisalle, joka kaiketi on ehdolla?
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

Taikakaulin

Quote from: Yksilö on 24.06.2012, 14:02:57
Onko Jussin läpimeno niin varma, että laitan ääneni Elisalle, joka kaiketi on ehdolla?

Ei pidä ikinä ajatella: "läpimeno on varma".
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Ilkka Partanen

Olen asunut Kuopiossa aiemmin, mutta sehän ei nyt auta. Onko Jussin läpimeno niin varma, että laitan ääneni Elisalle, joka kaiketi on ehdolla?

Peli on siltä osin selvä, että jos haluat kannattaa hommahenkistä Kokoomuksen ehdokasta, niin äänestät häntä. Jos haluat äänestää jonkun muun puolueen hommahenkistä ehdokasta äänestät häntä. Katsotko homman nousun olevan enemmän tarpeen Perussuomalaisissa vai Kokoomuksessa?

Siili

Quote from: Ilkka Partanen on 24.06.2012, 14:29:48

Peli on siltä osin selvä, että jos haluat kannattaa hommahenkistä Kokoomuksen ehdokasta, niin äänestät häntä. Jos haluat äänestää jonkun muun puolueen hommahenkistä ehdokasta äänestät häntä. Katsotko homman nousun olevan enemmän tarpeen Perussuomalaisissa vai Kokoomuksessa?

Kysymys on myös siitä, kummassa puolueessa annetaan enemmän toimintavapauksia.  Kokoomuksessa tuntuu panta olevan nykyään melko kireällä. 

Afrikan kirjeenvaihtaja

Onko Jussin läpimeno niin varma, että laitan ääneni Elisalle, joka kaiketi on ehdolla?

Vielä ei ole annettu yhtäkään ääntä. Jos haluat, että Jussin mukana menee läpi muitakin perussuomalaisia, äänestät tietysti häntä joka tapauksessa. Ryhmässä on reilusti kasvattamisen varaa.

Elisakin on tietysti hyvä ehdokas ja hieno ihminen. Mutta kuinka sidottu hän olisi valtuustossa ryhmänsä linjauksiin esimerkiksi maahanmuuttoasioissa?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

fromWinland

Quote from: Pate on 24.06.2012, 14:58:22

Tuo PAKKORUOTSI hiertää.

Vuosi siten puoluekokouksessanne pakkoruotsi jouti romukoppaan mutta Katainen poikkesi RKP:llä ja ei hyväksynyt äänestystulostaNNE.

Kolmisen kk sitten kysyin spotitse uudelta nuorten tulokkaalta kantaa asiaan joka oli kielteinen.

Nyt taas olette pakkoruotsin kannalla! En lähde kelkkaanne, ikinä!!

Eikös nuoret tehneet juuri aloitteen sen poistamisesta, mutta kokoomusedät Jykän johdolla torppas heti alkuunsa?

Miniluv

Quote from: fromWinland on 24.06.2012, 15:24:14
Eikös nuoret tehneet juuri aloitteen sen poistamisesta, mutta kokoomusedät Jykän johdolla torppas heti alkuunsa?

QuoteKokoomuksen puoluejohdon mielestä puolue ei ole pyrkimässä eroon toisen kotimaisen kielen pakollisuudesta peruskoulussa, vaikka puoluekokous meni tekemään kyseisen päätöksen sunnuntaina. Käytännössä kokous hyväksyi aloitteen, jonka mukaan pakkoruotsin tilalle kouluihin tulisi vapaasti valittava toinen kieli.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/1135257534027
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Ilkka Partanen

Quote from: Punaniska on 24.06.2012, 15:26:29
Mites Partasen suhtautuminen pakkoruotsiin?

Tuossa vastaukseni Paavo Lipposen kirjoitukseen parin vuoden takaa: http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/36401-kirjoitukseni-savon-sanomissa-1062010

Edelleenkin tarkoitukseni on että tässä ketjussa hommahenkiset Kokoomuksen ehdokkaat voisivat esittäytyä ja pystyttäisiin sitten miettimään porukalla miten asioita edistettäisiin. On muitakin teemoja kuin maahanmuutto ja pakkoruotsi taas ei valtuuston päätettävissä ole.

Koittakaa nyt vittu tajuta tuo ja ylipäätään Kokoomuksesta narisemiselle on OMAT ERILLISET KETJUNSA PERKELE!

Ilkka Partanen

Quote from: Riukulehto on 24.06.2012, 15:47:54
Quote from: Miniluv on 24.06.2012, 15:30:01
Quote from: fromWinland on 24.06.2012, 15:24:14

QuoteKokoomuksen puoluejohdon mielestä puolue ei ole pyrkimässä eroon toisen kotimaisen kielen pakollisuudesta peruskoulussa, vaikka puoluekokous meni tekemään kyseisen päätöksen sunnuntaina. Käytännössä kokous hyväksyi aloitteen, jonka mukaan pakkoruotsin tilalle kouluihin tulisi vapaasti valittava toinen kieli.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/1135257534027
Miniluv linkittänyt kaksi vuotta vanhan uutisen. Rovaniemen puoluekokouksessa 2012 Jyrki ja kumppanit olivat vahvasti pakkoruotsin kannalla.

OLETKO LÄHDÖSSÄ KOKOOMUKSEN KUNNALLISVAALIEHDOKKAAKSI? JOS KYLLÄ, NIIN TERVETULOA JA KESKUSTELLAAN VAIKKA YKSITYISVIESTEINÄ. JOS ET, NIIN TÄMÄ ON KOKOOMUKSEN KUNNALLISVAALIEHDOKKAILLE JA EHDOKKUUDESTA KIINNOSTUNEILLE VARATTU KETJU, MYÖS TUKIRYHMÄSSÄ TOIMIMISESTA KIINNOSTUNEET OVAT TERVETULLEITA ILMOITTAMAAN ITSESTÄÄN.

MUUT PAINUKAA HELVETTIIN, KOKOOMUKSESTA NARISEMISELLE ON ERILLISET KETJUNSA!!!!!

Ilkka Partanen

Toivottavasti vähitellen menee jakeluun.

Ilkka Partanen

Quote from: Koskela Suomesta on 24.06.2012, 15:19:28
Quote from: Ilkka Partanen on 24.06.2012, 14:29:48

Teidän ryhmäkurinne on niin kova, että on täysin hyödytöntä äänestää sitä tolkullista kokoomuslaista. Hän ei siellä teillä mitään voi, kuten jo on nähty. Äänet suoraan Perussuomalaisille, niin kokoomuksenkin on pakko harkita jossain välissä PS:n ajamien asioiden linjoille tulemista. Ja kun kokoomuksen politbyroo on sitten siirtynyt PS:n pelossa tähän suuntaan, saavat ne napinpainajat painaa nappia tolkullisempien asioiden puolesta. Olen pahoillani, mutta entisenä Kokoomuslaisena on todella kyynienn tämänpäivän kokoomuksen toimintamallien suhteen. En kannata yhtään ääntä heille, oli se ehdokas miten hyvä tyyppi tahansa. Hänen nappisormeaan kun ohjaa kauko-ohjauksella politbyroo, ei oma tahto.

Kokoomuksen hommaehdokkaita käsittelevässä ketjussa olisi suotavaa tuoda esiin joko:

1) Oma kiinnostus ehdokkuuteen
2) Oma kiinnostus tukiryhmässä toimimiseen
3) Kaverin kiinnostus ehdokkuuteen
4) Kaverin kiinnostus tukiryhmässä toimimiseen

SIIHEN MIKSI EI ÄÄNESTÄ KOKOOMUSTA TAI EI LÄHTISI SEN LISTOILTA EHDOLLE ON JO MONTAKIN KETJUA.

Miniluv

Partanen on ymmärtänyt puoluealueen toiminnan aivan oikein.

Seuraan ketjua tarkemmin jatkossa. Poistin yhden viestin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Ilkka Partanen

Hieman masentavaa. Ilmeisesti muita Hommassa kirjoittelevia listoille halukkaita ehdokkaita Kokoomuksesta ei näytä sitten olevan. Minunkaan ehdokkuuttani ei ole vielä vahvistettu, olen tosin allekirjoittanut jo ajat sitten sitoumuksen että olen käytettävissä.

:(

Elisa

Itse en ole ehdolla. Suosittelen helsinkiläisille Wille Rydmanin äänestämistä.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Oami

Elisa: mikset? Uskon että lähestulkoon kenen tahansa kokoomusvaltuutetun vaihtuminen sinuun olisi kaupungillenne askel parempaan. Vaikka Rydman olisikin hyvä tyyppi, niin hän on läpipäästyäänkin vain yksi 85:stä.

Vai oletatko, että kaltaisianne ihmisiä ei kokoomuksesta mene läpi yhtä useampaa?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ilkka Partanen

Tietysti kun käsityskyky ja luetun ymmärtäminen ovat sitä luokkaa mitä nyt monennenko kerran sanomisen jälkeen näemmä joillain ovat, niin en ylläty ettei oman ketjun avaaminen Kokoomuksesta jupisemiselle ota onnistuakseen, saati että niiden entistenkään etsiminen ei tuota tulosta. Se ei toisaalta ole mikään ihme. Okei, sovitaan sitten niin että tässä ketjussa voit pillittää (mahdolliselle) Homma-henkiselle Kokoomuksen kunnallisvaaliehdokkaalle Kokoomuksen pakkoruotsikannasta, NATO:sta, eurokriisistä ja ihan eniten siitä ettei Kokoomuksella ole tarpeeksi Homma-henkisiä ehdokkaita. Yleisön pyynnöstä menettelemmekin nyt näin.

Ei ole vielä auennut miten Kokoomuksenkaan osalta mm. pakkoruotsikantaa saisi Kuopion kaupunginvaltuustosta käsin muutettua, tosin joku ystävällinen varmaan kohta siihenkin työkalut antaa.

Kaj Lindgren

Olen suostunut Kansallinen Kokoomus r.p.:n ehdokkaaksi Järvenpäässä 07.05.2012. Tässä muutama seikka joita pidän tärkeänä kunnallispolitiikasta puhuttaessa.

Sosiaali- ja terveydenhuolto on kuntien laajin toimiala. Väestön ikääntyminen kasvattaa lähitulevaisuudessa huomattavasti sosiaali- ja terveyspalvelujen käyttöä – ja siten myös palvelujen järjestämisestä aiheutuvia kustannuksia.

Haasteet ovat kovat, mutta eteenpäin on mentävä. Kriittisinä menestystekijöinä mainitsen palveluiden asiakaslähtöisyyden ja palveluverkon tarkoituksenmukaisuuden. Tavoitteena pitää olla, että muuttuneen tilanteen jälkeenkin pystytään turvaamaan ihmisarvoisen elämän perusedellytykset kaikille asukkaille.

Kaj Lindgren

Kunnallisvaalit 28.10.2012 tulevat osaltaan näyttämään muutoksen suuntaa. Kuntakenttä on suuressa murroksessa, kun ministeriön työryhmissä mietitään, miltä kuntakartta näyttää tulevaisuudessa. Merkittäviä muutoksia on suunnitteilla ja sen vuoksi syksyn kunnallisvaalit käydäänkin mielenkiintoisissa tunnelmissa. Kunnilla on oltava riittävät voimavarat, jotta voidaan taata asukkaiden perusoikeuksien, osallistumis- ja vaikutusmahdollisuuksien sekä yhdenvertaisuuden toteutuminen.

Emo

Quote from: Kaj Lindgren on 03.08.2012, 00:40:13
Olen suostunut Kansallinen Kokoomus r.p.:n ehdokkaaksi Järvenpäässä 07.05.2012. Tässä muutama seikka joita pidän tärkeänä kunnallispolitiikasta puhuttaessa.

Sosiaali- ja terveydenhuolto on kuntien laajin toimiala. Väestön ikääntyminen kasvattaa lähitulevaisuudessa huomattavasti sosiaali- ja terveyspalvelujen käyttöä – ja siten myös palvelujen järjestämisestä aiheutuvia kustannuksia.

Haasteet ovat kovat, mutta eteenpäin on mentävä. Kriittisinä menestystekijöinä mainitsen palveluiden asiakaslähtöisyyden ja palveluverkon tarkoituksenmukaisuuden. Tavoitteena pitää olla, että muuttuneen tilanteen jälkeenkin pystytään turvaamaan ihmisarvoisen elämän perusedellytykset kaikille asukkaille.

Miten se tehdään?

Teidän kuntaministerinne on tätä mieltä:

QuoteHallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkunen (kok) suhtautuu kielteisesti peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin (sd) ajamaan vanhuspalvelulakiin, kirjoittaa Keskisuomalainen.

Guzenina-Richardson haluaa, että lakiin tehdään kirjaus hoitajien minimimäärästä vanhusten ympärivuorokautisessa hoidossa.

"Sellainen päätös olisi askel menneisyyteen. Tavoite on kuntien itsehallinnon vahvistaminen", Virkkunen sanoo lehdelle.

Tästä tulee juuri nyt Seiskan Uutisissa MTV3:lla.

Vähän vaikea kuntapäättäjän tehdä ihmeitä, kun kuntaministeri yrittää torpedoida vanhustenhoidon laadun parantamisen heti alkuunsa.

http://www.hs.fi/politiikka/KSML+Ministerit+kinastelevat+vanhuspalvelulaista/a1305590814066

Kaj Lindgren

Puolueiden ideologiset erot saattavat tulla hieman paremmin esille talouden kääntyessä taantumaan, koska tällöin joudutaan tarkemmin punnitsemaan sitä millä perusteilla ratkaisut tehdään.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Kaj Lindgren on 08.08.2012, 21:25:06
Puolueiden ideologiset erot saattavat tulla hieman paremmin esille talouden kääntyessä taantumaan, koska tällöin joudutaan tarkemmin punnitsemaan sitä millä perusteilla ratkaisut tehdään.

No johan tätä taantumaa ollaan naatittu vuodesta 2008 eikä vielä ne erot ole juurikaan kirkastuneet: koko jallitus ottaa mielihyvin velkaa suomalaisten piikkiin ja käyttelee ne niin kuin käyttelee mm. gebardisuikille, mamutukseen, ilimastoaneisiin, pöhöhallintoon jne. Mutta ootellaan toiset 4 vuotta :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Elisa

Pysytään asiallisina ja kohdellaan ehdokkaita kunnioittavasti. Muistetaan, että kuntavaaliehdokas ei ole vastuussa kokoomuksen politiikasta.

Emo

Quote from: Elisa on 08.08.2012, 23:58:25
Pysytään asiallisina ja kohdellaan ehdokkaita kunnioittavasti. Muistetaan, että kuntavaaliehdokas ei ole vastuussa kokoomuksen politiikasta.

On toki kuitenkin vastuussa siitä, minkä puolueen ehdokkaaksi on asettunut. Ja hyväksyy sen puolueen politiikan, jonka ehdokas on.