News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-05-08 IL:Nuori nainen raiskattiin keskellä Helsinkiä

Started by Kuli, 08.05.2012, 09:09:20

Previous topic - Next topic

Koskela Suomesta

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 14:42:45
Koskela se taas menee henkilökohtaisuuksiin. :facepalm: Tuntematta minua (saatikka ikääni tai elämänkokemuksiani) on aika älytöntä mennä laukomaan jotain tollasta mitä juuri teit.

Onko henkilökohtaisuuksiin menemistä tehdä selkeä tulkinta siitä mitä kirjoitat? Sinä et selvästi osaa tehdä eroa noiden kahden asian välillä ja musta on sinulle mustaa ja valkoinen valkoista ilman välisävyjä. Jos et halua että kirjoituksistasi tehdään tällaisia johtopäätöksiä, niin älä sitten kirjoita niin.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Ari-Lee

Missä viipyvät maahanmuuttajayhteisöjen irtisanoutumiset? Missä viipyy maahanmuuttoministeriön lausunnot? Missä vastaanottokeskusten omat lauselmat? Täytyisihän noista instansseista jotain kuulua tässä vaiheessa? Vaikeneminen on hyväksyntää. Kansa ei tiedä jos ei kerrota. Ja jos ei ole kerrottu kansa ei ymmärrä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kuli

Quote from: Ari-Lee on 10.05.2012, 15:17:31
Missä viipyvät maahanmuuttajayhteisöjen irtisanoutumiset? Missä viipyy maahanmuuttoministeriön lausunnot? Missä vastaanottokeskusten omat lauselmat? Täytyisihän noista instansseista jotain kuulua tässä vaiheessa? Vaikeneminen on hyväksyntää. Kansa ei tiedä jos ei kerrota. Ja jos ei ole kerrottu kansa ei ymmärrä.

Ei näiden kavereiden tarvitse irtisanoutua omasta kulttuuristaan, ainoastaan suomalaisten kuuluu irtisanoutua omastaan sekä järjestään suvaitsevaisuuden alttarille. Näin meille on ylhäältä kerrottu. Mitä sitten vaikka koko maa on kohta konkursissa, koska pääasia on, että tästä mamutus paskasta elantonsa saava turhaakin turhempi virkakoneisto voi paksusti.
Kiitos kaikesta Rähmis.

Jepulis

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 14:56:00
Jep, raiskauskynnys lienee tietyistä kulttuureista tulevilla alempi, toki.
Jep,.... ja mitäs asialle pitäisi mielestäsi tehdä?

Minun ehdotukseni on, että riskikulttuureista tulijoiden oikeutta päästä Suomeen merkittävästi ja kaikkia tulotapoja koskien rajoitetaan, sosiaaliset houkutustekijät poistetaan. Riskikulttuuriksi voidaan määritellä ne ryhmät, jotka räikeästi yliedustuu pohjoismaisissa raiskaustilastoissa. Kaikista maista ja ryhmistä tulevat rikoksentekijät on lisäksi karkotettava viipymättä ensimmäisen oikeudenkäynnin jälkeen. Valitusturvaa kyseiset saavat tietenkin halutessaan käyttää mutta ei käyttääkseen sitä vain oikeutuksena liikkua Suomessa.

Mikä on oma ideasi esittämääsi ongelmaan?
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

J. Lannan haamu

Quote from: andrus on 10.05.2012, 14:35:56
Jaahas. Halme-kortti vedetty esiin raiskaaja-ketjussa. Itse fanitin aikoinaan Halmetta, koska mies oli hieno näyttelijä ja ammattipainija. Muusta en tiedä. Harmittaa että Halme vedetään mukaan puskaraiskaajaa käsittelevään ketjuun. Ei mulla muuta.

Totaalinen komps,

Samalla kun aihe menee mielenkiintoisemmaksi niin lainailen tuosta toisesta ketjusta erästä osiota. Kuten pohdin, usean tiettyyn viitekehykseen kuuluvan naisen kohdalla (ei enää relativismia kiitos) olen huomannut että etnisyys on lieventävä asianhaara naista itseäänkin koskevissa aspekteissa. Samoin kuten se, että ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen performanssiartisti niin sillä saa jo 'special jackpotin'. Ja haasteellista tällaisen ilmiön indikoimisessa on omasta mielestäni seuraavat: näiden havaitseminen vaatii tarkkailijalta kykyä nähdä kokonaisvaltaisesti ja tiedostaen, syvälle. Josta päästään toiseen haasteeseen, henkilöt eivät välttämättä joka kerta tiedosta itsekään kiinnostustaan, koska se on primitiivisempää ja kulttuurin 'oppien' ja varjojen alla. Ja sitten toisaalta myös nämä kulttuurin opit ovat puolestaan lisänneet ja rohkaisseet kiinnostumaan ja hyväksymään. No tuohan saattoi olla osalti sontaa mutta tämän hetken trendinä muutenkin on luoda kaikille mittarit ja nuo arvot ja ideologiat ja uskomukset joita kannattaisi mitata ja pohtia ovat ehkä sen verran kvalitatiivisia ja arvomaailmaltaan poliittisesti ja yhteiskunnallisesti okkultteja, haha, jottei niille ole samanlaista viitekehystä...

Jonkinlaisena pointtina se, että kuten hyvä Farrow mieltää tällaisten tapausten (kuten tietyn populan arvomaailma miehen ja naisen kohdalla + maskuliinisuus vs feminiinisyys, valtaetäisyys, epävarmuuden välttäminen,) olevan marginaalia tai muutoin ei-relevanttia, niin minä luottaisin välillä toisenlaiseen havainnointiin ja 'tutkimukseen'. Ja sitä pitänee juuri tulkita rivien välistä ja pinnan alta...ja niin ironista kun se onkin, niin luotan tarkkailijana usean meistä havainnointikykyyn ja rivien välistä lukemisen objektiivisuuteen todella paljon  :roll:
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Nuivanlinna

Quote from: Siili on 10.05.2012, 14:50:55
Ai että hyvä on hyvää ja paha on pahaa, ja en näe eri sävyjä? Mähän nimenomaan toimin juuri toisin, eli en näe maailmaa mustavalkoisena: länsimainen ihminen hyvä vs. muslimi paha. Vaan yritän tuoda esiin sitäkin näkökulmaa, että ei kannattaisi ryhtyä leimaamaan kokonaista ihmisryhmää, kun enemmistö (maahanmuuttajistakaan) kuitenkaan ei raiskaa, todellakaan.

Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat leimaamisella?  Onko leimaaminen sitä, että olettaa (perusteluin) muslimiyhteisölle ominaisen machoilun alentavan raiskauskynnystä?

Taitaa kukkiskielessä "ei saa leimata" tarkoittaa oikeasti "ei saa keskustella".
Mä en tiedä mitä on kukkiskieli. Mutta itse en ainakaan tarkoita ettei saa keskustella.

Älä viitsi saivarrella kukkiskielestä.
Mutta oletko oikeasti siinä ajatuksessa, että monikulttuurikritiikin ydin on ihmiset jotka ajattelevat "länsimainen hyvä, muslimi paha"? Kuinka paljon luulet heitä täällä olevan? Tuleeko itsellesi sellainen yhtälö mieleen, että yksikään maahanmuuttajan suorittama raiskaus ei vähennä suomalaisten tekemiä raiskauksia, vaan lisää raiskausten kokonaismäärää?
Haluatko, että tämä herra http://fi.wikipedia.org/wiki/Abdigadir_Osman_Hussein
muuttaa lapsesi naapuriin vai karkoitetaan sinne mistä tuli?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Nuivanlinna

Quote from: Jepulis on 10.05.2012, 16:02:07

Olisikohan kotoutusmäärärahojen lisäämistä, kantaväestön suvaitsevaisuuskasvatukseen panostamista?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Siili

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 15:04:18
Edit: Kerro vaikkapa Marko Parkkola, että mitä mieltä itse olet siitä että voiko Suomessa tapahtuneista (joukko)raiskaustapauksista tehdä sellaisen johtopäätöksen, että (muslimi)maahanmuuttajat yleisemminkin pitävät tuollaista toimintaa hyväksyttävänä Suomessa?

Kukaan ei varmaan pidä raiskausta hyväksyttävänä, kuten kukaan ei pidä esimerkiksi ylinopeutta tai 0,6 promillen rattijuoppoutta hyväksyttävänä.  Kysymys on siitä, miten paljon sitä paheksutaan. 

Voi hyvin olla, että muslimiväestön keskuudessa kantiksiin kohdistuviin seksuaalirikoksiin suhtaudutaan laajalti pojat-on-poikia-mentalitetilla.  Varsinkin jos kohteena ovat sinkkutytöt, joilla on ollut aikaisempia seksuaalikokemuksia.     

Farrow

Quote from: Jepulis on 10.05.2012, 16:02:07
Jep, raiskauskynnys lienee tietyistä kulttuureista tulevilla alempi, toki.
Jep,.... ja mitäs asialle pitäisi mielestäsi tehdä?

Minun ehdotukseni on, että riskikulttuureista tulijoiden oikeutta päästä Suomeen merkittävästi ja kaikkia tulotapoja koskien rajoitetaan, sosiaaliset houkutustekijät poistetaan. Riskikulttuuriksi voidaan määritellä ne ryhmät, jotka räikeästi yliedustuu pohjoismaisissa raiskaustilastoissa. Kaikista maista ja ryhmistä tulevat rikoksentekijät on lisäksi karkotettava viipymättä ensimmäisen oikeudenkäynnin jälkeen. Valitusturvaa kyseiset saavat tietenkin halutessaan käyttää mutta ei käyttääkseen sitä vain oikeutuksena liikkua Suomessa.

Mä tulkitsen ton sun viestin sensuuntaisena, että oletat etten olisi sun kanssa samaa mieltä? Olinko oikeassa? :)

Nimittäin olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla.
Olen samaa mieltä ainakin näistä:
- Kaikista maista ja ryhmistä tulevat rikoksentekijät on karkotettava viipymättä ensimmäisen oikeudenkäynnin jälkeen --> tosin rajaisin tuota vielä niin, että määrittelisin ne rikostyypit joissa karkoitus suoritettaisiin (ei siis välttämättä kaikkein lievimmissä ainakaan, tai ensimmäisen oikeudenkäynnin jälkeen). Ehkä painopiste rikoksenuusijoissa (edit: paitsi tietysti jos vakava rikos, niin ekasta kerrasta karkoitus).
- Riskikulttuureista tulijoiden oikeutta päästä Suomeen merkittävästi ja kaikkia tulotapoja koskien rajoitetaan --> Joo, tosin tuo termi "riskikulttuuri" vaatii kyllä tarkentamista.

Riskikulttuureiksi mä lasken sellaiset, joissa tulija on peräisin esim. jostain savimajasta ja jolla tulisi olemaan suuria vaikeuksia sopeutua esim. kerrostaloasumiseen, sekä täysin luku- ja kirjoitustaidottomat, joiden kouluttamiseen yms. menisi liikaa aikaa ja rahaa.

Tarkentaisitko vielä että mitä sinä oikeastaan tarkoitat "niillä ryhmillä, jotka räikeästi yliedustuu pohjoismaisissa raiskaustilastoissa"? Tarkoitatko tiettyä kansallisuutta vaiko tiettyä uskontoa..? Esim. oletko sitä mieltä että kaikki muslimit kuuluvat "riskikulttuuriin" ja heidän tuloaan pitäisi täten rajoittaa, oli sitten kyseessä millainen henkilö tahansa?

Entä mitä ajattelet siitä, että maassamme on jo noihin ryhmiin kuuluvia, jotka eivät ole raiskanneet ketään tai tehneet rikosta, ja joista monilla on jo Suomen kansalaisuus? Mua kiinnostaa maahanmuuttopolitiikassa ehkä kaikkein eniten se, että miten toimia maassamme jo olevien maahanmuuttajien kanssa, siis että saataisiin ehkäistyä ongelmia.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Farrow

Quote from: Koskela Suomesta on 10.05.2012, 15:07:49
Koskela se taas menee henkilökohtaisuuksiin. :facepalm: Tuntematta minua (saatikka ikääni tai elämänkokemuksiani) on aika älytöntä mennä laukomaan jotain tollasta mitä juuri teit.

Onko henkilökohtaisuuksiin menemistä tehdä selkeä tulkinta siitä mitä kirjoitat? Sinä et selvästi osaa tehdä eroa noiden kahden asian välillä ja musta on sinulle mustaa ja valkoinen valkoista ilman välisävyjä. Jos et halua että kirjoituksistasi tehdään tällaisia johtopäätöksiä, niin älä sitten kirjoita niin.
Olemme tästä keskustelleet aiemminkin, Koskela hyvä, ja silloinkin jo sanoin että kirjoitan kuten haluan, ja kukin saa tehdä sellaiset tulkinnat kuin haluaa.... JA minä saan toki kritisoida niitä tulkintoja ja kertoa mitä mieltä niistä olen. Sinun tapauksessasi olen sitä mieltä että tulkintasi ovat aika yksioikoisia, kaavoihin kangistuneita ja ennakkoasenteisiisi perustuvia. Kaikenlisäksi vääriä.

Jatkan kirjoittamistani omaan tyyliini, ja haluan herättää keskustelua. Sitä minä juuri haluan, Koskela, joten jatka ihan rauhassa "tulkintojesi" tekemistä.

Mieluiten toki toivoisin sinultakin sitä, että otat kantaa itse asiaan, etkä siihen millainen minä sinun mielestäsi olen. Toki olen imarreltu huomiostasi, ei siinä mitään. :D
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Farrow

Quote from: Nuivanlinna on 10.05.2012, 16:08:16
Quote from: Siili on 10.05.2012, 14:50:55
Ai että hyvä on hyvää ja paha on pahaa, ja en näe eri sävyjä? Mähän nimenomaan toimin juuri toisin, eli en näe maailmaa mustavalkoisena: länsimainen ihminen hyvä vs. muslimi paha. Vaan yritän tuoda esiin sitäkin näkökulmaa, että ei kannattaisi ryhtyä leimaamaan kokonaista ihmisryhmää, kun enemmistö (maahanmuuttajistakaan) kuitenkaan ei raiskaa, todellakaan.

Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat leimaamisella?  Onko leimaaminen sitä, että olettaa (perusteluin) muslimiyhteisölle ominaisen machoilun alentavan raiskauskynnystä?

Taitaa kukkiskielessä "ei saa leimata" tarkoittaa oikeasti "ei saa keskustella".
Mä en tiedä mitä on kukkiskieli. Mutta itse en ainakaan tarkoita ettei saa keskustella.

Älä viitsi saivarrella kukkiskielestä.
Mutta oletko oikeasti siinä ajatuksessa, että monikulttuurikritiikin ydin on ihmiset jotka ajattelevat "länsimainen hyvä, muslimi paha"? Kuinka paljon luulet heitä täällä olevan? Tuleeko itsellesi sellainen yhtälö mieleen, että yksikään maahanmuuttajan suorittama raiskaus ei vähennä suomalaisten tekemiä raiskauksia, vaan lisää raiskausten kokonaismäärää?
En saivarrellut kukkiskielestä, vaan vastasin Siilin viestiin. Kukkiskieli kun on taas näitä sarjassamme "epämääräinen termi joka ei oikeastaan tarkoita mitään tai ei ole selvää mitä sillä tarkoitetaan".

Vastaukset kysymyksiisi:
Mutta oletko oikeasti siinä ajatuksessa, että monikulttuurikritiikin ydin on ihmiset jotka ajattelevat "länsimainen hyvä, muslimi paha"? - En ole tainnut tässä keskustelussa ottaa kantaa siihen mikä mielestäni on monikulttuurikritiikin ydin, mutta hyvin useinhan täällä on keskustelun keskiössä nimenomaan islam ja muslimit, islamisaatio yms. Sen näkee muutamassa minuutissa ketjuja selatessa. Ajattelen ehkä monikulttuurikritiikin ytimen olevan pikemminkin sen, että "suomalaiset kotonaan, muut kulttuurit kotonaan", eli että ei kannattaisi sekoittaa eri kulttuureja.   

Kuinka paljon luulet heitä täällä olevan? - Heitä jotka ajattelevat että "länsimainen hyvä, muslimi paha"? Hmm, tai oikeastaan "islam paha", ei niinkään muslimi, korjaan itseäni sen verran. No, yllättävän paljon heitä on, vaikea mitään määrää heittää, kun en edes muista paljonko Hommaforumilla on jäseniä enkä nyt jaksa tarkistaa.

Tuleeko itsellesi sellainen yhtälö mieleen, että yksikään maahanmuuttajan suorittama raiskaus ei vähennä suomalaisten tekemiä raiskauksia, vaan lisää raiskausten kokonaismäärää? -Nyt en ole varma mitä oikein ajat takaa, mutta toki kaikki raiskaukset lisäävät raiskausten kokonaismäärää...

- Tottakai haluan että hänet karkoitetaan.

Adolf Stege

Quote from: Nousuhumala on 10.05.2012, 16:25:14
Koska aihetta käsittelevä ketju on lukossa postaan tänne, puskaraiskaus kun on kyseessä.

Eli kyse siitä kun mies työnnettiin junan alle kannelmäessä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/oikeus-passitti-junatonaisijan-mielentilatutkimukseen-/art-1288468212390.html

QuoteUhrinsa junan alle tönäissyt mies menee mielentilatutkimukseen.
Helsingin käräjäoikeus katsoi välituomiossaan torstaina, että mies työnsi toisen miehen junan eteen Kannelmäen rautatieasemalla Helsingissä tammikuussa. 35-vuotias uhri sai vakavia vammoja.

Syyttäjä vaatii tönäisijälle tuomiota myös törkeästä raiskauksesta.

Oikeus katsoi hänen toimineen syytteessä kuvatulla tavalla, mutta päättää myöhemmin rikosnimikkeestä.

Mies oli raahannut naisen pusikkoon, ollut väkisin sukupuoliyhteydessä, kuristanut ja uhannut tappamisella. Tämä tapaus ei liittynyt junatönäisyyn.

Sen sijaan oikeus antoi torstaina tuomionsa toisessa rikosjutussa, jolla on yhteys juna-aseman tapahtumiin. Tönäisyn uhri oli noin viikkoa aiemmin pahoinpidellyt tönäisijän siskon.

Käräjäoikeus tuomitsi pahoinpitelijän 50 päiväsakkoon eli maksamaan 300 euroa sekä maksamaan tuhat euroa korvauksia siskolle.

Mitä mitä? Onko kyseessä jälleen rikastuttava rikos, vai peräti perunanenän tekemä puskaraiskaus?

Ei oo linkkiä, mut perunanenät siellä on raiskailleet ja tönineet. Ainakin nimistä päätellen. Mikko ja Antti.

JoKaGO

Miten musta tuntuu, että yksi nimimerkki trollaa niin ovelasti kaikkia näitä ketjuja, jossa suolestetaan ihquja mamuja, että edes ne eivät huomaa joiden kuuluisi?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Farrow

Quote from: VH on 10.05.2012, 21:00:22
Quote from: Farrow on 09.05.2012, 21:57:57

Eihän se nyt todellakaan ole yleistä, että tapahtuu joukkoraiskauksia.

Kuningasvuosi joukkoraiskauksien suhteen saatta olla 2008, päätapahtumapaikkana Turun käräjäoikeusalue
---
Nuo luvut on kyllä paljon yhdelle vuodelle, yhdellä käräjäoikeusalueella. Ja nuo siis nimenomaan on joukkoraiskauksia, vai voikohan tarkoittaa jotain muuta? "Saman henkilön"....?
Jos ei joukkoraiskailu järin yleistä ole (edelleenkään), niin ainakin enemmän tuona (kuningas?)vuonna kuin omien tietojeni perusteella olin arvioinut.

Jokatapauksessa, karkottaahan tuollaiset pitäisi, ei siitä ole epäilystäkään. :(

HelmiS

Quote from: kmruuska on 08.05.2012, 16:35:17
Quote from: jmm on 08.05.2012, 16:33:36
Quote from: Uuno on 08.05.2012, 16:30:49Ps. voi jeesus, kuinka monta kertaa nuo Oslon tilastot pitää vielä linkittää näihin raiskausketjuihin. Onko vielä joku joka EI tiedä että Oslon raiskauksista 100% on mamujen tekemiä?
Varovaisesti arvioisin että vähintään 90 % suomalaisista ei tiedä sitä.
Mikä on ihan hyvä koska se on ns. paskaa.
Tästä ns. mokkakikkareen värisevästä lausahduksesta juolahti mieleeni, että mitäs jos kysyttäisiin Suomessa vaikuttavilta mullaheilta, että mitä heidän mielestään pitäisi tehdä sille, että hengelliset paimennettavansa olisivat raiskaamatta suomalaisia naisia (en tiedä, raiskaavatko he miehiä). Oletusarvoina lutkamarssille passeli vaatetus ja lenkkipolkupuska.

Koskela Suomesta

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 17:12:02
Quote from: Koskela Suomesta on 10.05.2012, 15:07:49

Olemme tästä keskustelleet aiemminkin, Koskela hyvä, ja silloinkin jo sanoin että kirjoitan kuten haluan, ja kukin saa tehdä sellaiset tulkinnat kuin haluaa.... JA minä saan toki kritisoida niitä tulkintoja ja kertoa mitä mieltä niistä olen. Sinun tapauksessasi olen sitä mieltä että tulkintasi ovat aika yksioikoisia, kaavoihin kangistuneita ja ennakkoasenteisiisi perustuvia. Kaikenlisäksi vääriä.

Jatkan kirjoittamistani omaan tyyliini, ja haluan herättää keskustelua. Sitä minä juuri haluan, Koskela, joten jatka ihan rauhassa "tulkintojesi" tekemistä.

Mieluiten toki toivoisin sinultakin sitä, että otat kantaa itse asiaan, etkä siihen millainen minä sinun mielestäsi olen. Toki olen imarreltu huomiostasi, ei siinä mitään. :D

Ei, ne ovat vain johtopäätöksiä siitä mitä kirjoitat. Jos se sattuu sinun noin kovaa kuin mitä nyt itket, se on voi voi. Älä kirjoita sitten tuollaisia. Jos et kestä keskustelua jota itse sanot haluavatsi herättää, niin se kuulostaa kovin omituiselta.  En ota kantaa siihen mitä olet, vaan siihen mitä sanot. Sanoit tuolla edellä itsekin että ne ovat kaksi eri asiaa. Niin minäkin toivon  :facepalm:

Farrow

Quote from: Koskela Suomesta on 10.05.2012, 22:59:07
Ei, ne ovat vain johtopäätöksiä siitä mitä kirjoitat. Jos se sattuu sinun noin kovaa kuin mitä nyt itket, se on voi voi. Älä kirjoita sitten tuollaisia. Jos et kestä keskustelua jota itse sanot haluavatsi herättää, niin se kuulostaa kovin omituiselta.  En ota kantaa siihen mitä olet, vaan siihen mitä sanot. Sanoit tuolla edellä itsekin että ne ovat kaksi eri asiaa. Niin minäkin toivon  :facepalm:
;D Ei satu, usko jo!
Millä tavalla en "kestä" keskustelua? Aivan mainiosti kestän, älä turhaan ole huolissasi mun kestämisestä. Olen sitkeä sissi, ja edelleenkin: kirjoitan kuten haluan, ja jos joku käy kiinni persoonaani tai alkaa arvioida ikääni tai elämänkokemustani, niin pistän toki vastineen. ;) Lähinnä vaan ihmettelin että miksi keskustelet minusta, kun voisit keskustella myös siitä mikä tässä on ketjun aiheena.

Mukavaa illanjatkoa.

JoKaGO

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 23:06:48
;D Ei satu, usko jo!
Millä tavalla en "kestä" keskustelua? Aivan mainiosti kestän, älä turhaan ole huolissasi mun kestämisestä. Olen sitkeä sissi, ja edelleenkin: kirjoitan kuten haluan, ja jos joku käy kiinni persoonaani tai alkaa arvioida ikääni tai elämänkokemustani, niin pistän toki vastineen. ;) Lähinnä vaan ihmettelin että miksi keskustelet minusta, kun voisit keskustella myös siitä mikä tässä on ketjun aiheena.

Mukavaa illanjatkoa.

Hyvää yötä, Farrow!

Jos nukkuisit vaikkapa tämän viikonlopun yli, niin kukaan ei menettäisi mitään, ainakaan täällä. Ihan ystävyydellä.

Farrow

Quote from: JoKaGO on 10.05.2012, 23:09:50
Quote from: Farrow on 10.05.2012, 23:06:48
;D Ei satu, usko jo!

Mukavaa illanjatkoa.

Hyvää yötä, Farrow!

Jos nukkuisit vaikkapa tämän viikonlopun yli, niin kukaan ei menettäisi mitään, ainakaan täällä. Ihan ystävyydellä.
Ai että oikein "ystävyydellä".
Tuskin nukun, mä nimittäin keskustelen Hommaforumilla (Suomen parhaalla keskustelufoorumilla) oikein mielelläni, ja haluan antaa oman panokseni maahanmuuttokeskusteluun. Aivan kuten täällä tekee meistä jokainen. Minua ja kaikkia muitakin keskustelijoita tarvitaan täällä, me tuomme tänne monenlaista näkökantaa ja keskustelutapaa. Eihän tässä muuten mitään järkeä olisikaan.

nuiv-or

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 22:21:44
Nuo luvut on kyllä paljon yhdelle vuodelle, yhdellä käräjäoikeusalueella.

orly.

Ja nuo siis nimenomaan on joukkoraiskauksia, vai voikohan tarkoittaa jotain muuta? "Saman henkilön"....?

Nooh, yksi asianomistaja ja useita tekijöitä samassa tuomiolauselmassa. Onkohan tämä joukkoraiskaus. Hmm.

Jokatapauksessa, karkottaahan tuollaiset pitäisi, ei siitä ole epäilystäkään. :(

Now we're talking.

Tuskin nukun

Netsi ei nuku.

JoKaGO

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 12:57:16
En puhu paskaa ja tiedän etten puhu paskaa.
Kaikenkaikkiaan korkeintaan 10-20 tyyppiä siellä typerimmin kommentoi, suurin osa oli HILJAA tai ei edes tiennyt mistä oli kyse. Ja tiedät sen hyvin itsekin.

Voi kristus sun kanssa! Perussuomalaiset puolueena naulitaan ristille, jos yksi entinen Perussuomalainen kymmenen äänen vara-kunnanvaltuutettu sanoo "neekeri".

Etkö näe tässä mitään eroa? Häpeäisit, jos edes siihen pystyisit!

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 23:15:25
Ai että oikein "ystävyydellä".
Tuskin nukun, mä nimittäin keskustelen Hommaforumilla (Suomen parhaalla keskustelufoorumilla) oikein mielelläni, ja haluan antaa oman panokseni maahanmuuttokeskusteluun. Aivan kuten täällä tekee meistä jokainen. Minua ja kaikkia muitakin keskustelijoita tarvitaan täällä, me tuomme tänne monenlaista näkökantaa ja keskustelutapaa. Eihän tässä muuten mitään järkeä olisikaan.

Miksi musta alkaa tuntumaan, että Juha Mäki-Ketelä oli oikeassa mielipiteessään Homman kehityksestä.

Farrow

Quote from: Junes Lokka on 10.05.2012, 23:17:06
Now we're talking.

^That's the way I've been talking ever since I came to Homma...!
Siis karkotuksiin liittyen. Tässäkin ketjussa jo aiemmin.

Quote from: JoKaGO on 10.05.2012, 23:19:53
Quote from: Farrow on 10.05.2012, 12:57:16
Kaikenkaikkiaan korkeintaan 10-20 tyyppiä siellä typerimmin kommentoi, suurin osa oli HILJAA tai ei edes tiennyt mistä oli kyse. Ja tiedät sen hyvin itsekin.

Voi kristus sun kanssa! Perussuomalaiset puolueena naulitaan ristille, jos yksi entinen Perussuomalainen kymmenen äänen vara-kunnanvaltuutettu sanoo "neekeri".

Etkö näe tässä mitään eroa? Häpeäisit, jos edes siihen pystyisit!
Anteeksi mutta mistäs sä ton PS:n ja varavaltuutetut tähän vetäisit yhtäkkiä...? Ja mistäs päättelit etten näe mitään eroa? Eri asioita nuo tietysti ovat, eli tottakai näen eron. En tosin muista mitä ja ketkä ne varavaltuutetut edes oli, ei niin paljoa kiinnosta se aihe, vaikka täällä Hommalla nuo varavaltuutettu-asiat herättävätkin aina kovasti keskustelua.

Ja tuohan oli kyllä ihan fakta mitä sanoin, eli ne inhottavimmat kommentit tuli korkeintaan muutaman kymmenen henkilön näppikseltä, kun taas suurin osa oli hiljaa. Tuokin jo moneen kertaan puitu Hommalla. Ne huorittelut sun muut olen jo aikaa sitten todennut asiaankuuluvassa ketjussa täysin asiattomiksi ja tuomittaviksi.

Koskela Suomesta

Voi kyllä hieman miettiä että onko ketjujen floodaaminen osaltasi siten, että toinen on sinun viestisi joka sisältää tuon ehdottoman varmuuden että kantasi on oikea ja muut väärässä, sitä keskustelua jota kaivataan. Silloin kun  "keskustelu" menee siihen että joutuu inttämiskisaan sinun kanssasi, joka siis on oikeassa eikä puhu paskaa,  ei se ole enää keskustelua lainkaan.

Luulen että ymmärrät, mutta sen sisäistäminen voi ottaa koville. Muutkin nimittäin saattavat olla oikeassa, ja silloin sinun ehdoton puheesi saattaakin olla sitä "paskaa".....

Täytyy tässä harkita että onko muita mahdollisuuksia välttyä tältä floodaamiselta kuin laittaa sinut ensimmäisenä ignore-listalle. Huonolta näyttää toistaiseksi.

JoKaGO

Quote from: Farrow on 10.05.2012, 23:31:24
Ja tuohan oli kyllä ihan fakta mitä sanoin, eli ne inhottavimmat kommentit tuli korkeintaan muutaman kymmenen henkilön näppikseltä, kun taas suurin osa oli hiljaa. Tuokin jo moneen kertaan puitu Hommalla. Ne huorittelut sun muut olen jo aikaa sitten todennut asiaankuuluvassa ketjussa täysin asiattomiksi ja tuomittaviksi.

Eli korkeintaan muutama kymmenen törkeää kommenttia on sun mielestäsi vielä niin vähän, että ei ole aihetta puuttua asiaan, se voidaan haudata.

Mika Illman, jos (kun) luet tämän, mitä mieltä olet? Saako 20 - 30 nettikirjoittajaa nimettömänä kirjoittaa "neekeri"? Entä saako koripallokatsomoon viedä kylttiä, johon on piirretty apina ja banaani?

nuiv-or

Quote from: JoKaGO on 10.05.2012, 23:38:28

Eli korkeintaan muutama kymmenen törkeää kommenttia on sun mielestäsi vielä niin vähän, että ei ole aihetta puuttua asiaan, se voidaan haudata.

Mika Illman, jos (kun) luet tämän, mitä mieltä olet? Saako 20 - 30 nettikirjoittajaa nimettömänä kirjoittaa "neekeri"? Entä saako koripallokatsomoon viedä kylttiä, johon on piirretty apina ja banaani?

Mielestäni tosiaan se rikastajien fb-ryhmä olisi saanut olla rauhassa. Onhan heilläkin sananvapaus, ja vaikka se tuskin sitä on, kommentit saattoivat olla sarkasmia. Disclaimer: outoa sanoa "heilläkin", kun meillä ei sitä ole, mutta kuitenkin.

Esim. sitä "antakaa sen osote haen suuseksiä" -kommenttia tuskin voi ottaa tosissaan. Eiköhän se ollut heitto. Mauton ehkä, mutta heitto. Siinä ryhmässähän huolestuttavampaa oli heidän huono suomi ja huono ymmärtämisen taso (kommentit "siis mitä tapahtunu!1"). Suomalaistaustaisia Briteistä tuttuja chaveja, itse luotuna ongelmana. Tervetuloa uusi alaluokka.

Kyllähän brititkin loivat itse ongelmansa. Enoch Powellia kun eivät kuunnelleet.

Ihan muuten vain, kirjoitan Illmanille neekeri nimellisenä. Toivottavasti tämä ei loukkaa ketään. Ei rasismia, sillä en luokittele rotuja eriarvoisiksi. Neekeri voi olla parempi ihminen kuin pottunokka, ja päinvastoin. On näitä nähty.

He is an ill man, please somebody help him.

Farrow

Quote from: Koskela Suomesta on 10.05.2012, 23:33:22

Voi kyllä hieman miettiä että onko ketjujen floodaaminen joka toisella sinun viestilläsi jotka sisältävät tuon ehdottoman varmuuden että kantasi on oikea ja muut väärässä, sitä keskustelua jota kaivataan. Silloin kun  "keskustelu" menee siihen että joutuu inttämiskisaan sinun kanssasi, joka siis on oikeassa eikä puhu paskaa,  ei se ole enää keskustelua lainkaan.

Luulen että ymmärrät, mutta sen sisäistäminen voi ottaa koville. Muutkin nimittäin saattavat olla oikeassa, ja silloin sinun ehdoton puheesi saattaakin olla sitä "paskaa".....
No jos sulle joku sanoisi että "puhut paskaa ja tiedät että puhut paskaa" johonkin viestiin jonka olet tänne kirjoittanut, niin kerropa rehellisesti että miten vastaisit siihen, jos mielestäsi et ole puhunut paskaa? Kaikenlisäksi mä perustelin asiani kyllä, mutta jätit sen sopivasti pois tuosta lainauksestasi. (Edit: Tuo siis koski tosiaan vain yhtä viestiä, johon vastasin ns. samalla mitalla, eli samaan tyyliin kuin viestin kirjoittajakin, ei siis kuulu keskustelutyyliini normaalisti)

En myöskään ole "joka toisessa viestissäni" kertomassa miten kantani on oikea ja muut väärässä. Enköhän mä tossa asiassa ole aikalailla keskiverto-hommalainen, eli en minä nyt todellakaan mitään "ehdottomia totuuksia" ole laukomassa. Joitain näkemyksiäni ja mielipiteitä, kuten kuka tahansa täällä.

Aika moni on kommentoinut viestejäni, enkä ole pystynyt kaikkiin vastaamaan edes. Mutta toki jos minulle osoitetaan vastaus tai joku tietty viesti, niin pyrin siihen vastaamaan. Jos ei halua keskustella kanssani, niin ei sitten vastaa viesteihini. Hyvin yksinkertaista.

Quote from: JoKaGO on 10.05.2012, 23:38:28

No nyt taas oletat jotain mitä en ole sanonut edes...? Missä olen sanonut että parikymmentä törkeää kommenttia on niin vähän että ei ole aihetta puuttua asiaan?
Eli joo, pitää puuttua jollakin tavalla, ja niinhän taisi Fobba puuttua sen verran mitä "poliisina pystyi" tms (josta taas me emme voi tietää että miten tarkalleen ottaen puuttui). Mutta nää samat asiat jo kirjoitin sinne aiheeseen liittyvään ketjuun, etten nyt viitsisi kyllä taas kaikkea toistaa...

Olen myöskin sananvapauden kannalla. Valitettavasti netissä on paljon vaikka mitä törkeitä kommentteja, ja jos esim. kaikista huoritteluista ja neekeriksi haukkumisista joutuisi poseen, niin kyllä siinä olisi oikeuslaitos lujilla käydä kaikki keissit läpi. En minä ole Illmanin kanssa samoilla linjoilla tässä.

Koripallokatsomon kylteistä lienee ainakin hallin omistajalla tai pelin järjestäjillä oikeus sanoa sanottavansa, eli heillä on toki oikeus poistaa tai pyytää poistamaan kyltti. Muttei Illmanilla, ainakaan toivottavasti.

Koskela Suomesta

Onnittelut Farrow, olet ignore-listani jäsen numero 1. Edes ruuska ei siihen kyennyt.

Farrow

Quote from: Koskela Suomesta on 11.05.2012, 00:01:05
Onnittelut Farrow, olet ignore-listani jäsen numero 1. Edes ruuska ei siihen kyennyt.
No niin, ehkä nyt ei sitten enää tarvitse lueskella sinun arvioitasi mun persoonastani, iästäni, elämänkokemuksestani saatikka keskustelutyylistäni.
Keskustelen väärin. Kuulostaako tutulta? :D Väärin keskusteltu?

Ignorea en itse käytä, koska se vääristää todellisuutta. Mutta "kiitos" nyt kuitenkin että kerroit.