News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-04-29 HS: Osa opettajista harkitsisi kiintiöitä

Started by rähmis, 29.04.2012, 15:06:51

Previous topic - Next topic

rähmis

QuoteOsa pääkaupunkiseudun opettajista olisi valmis harkitsemaan maahanmuuttajien määrän rajoittamista kouluissa.

Tätä mieltä oli lähes kolmannes Helsingin Sanomien kyselyyn vastanneista peruskoulun opettajista. Opettajien mielestä opettaminen vaikeutuu, jos oppilailla on paljon kielivaikeuksia.

"Äidinkieli muodostaa perustan kaikelle muulle oppimiselle. Maahanmuuttajaoppilaat eivät myöskään integroidu yhteiskuntaan, jos he kasautuvat yhteen ja samaan luokkaan tai kouluun", helsinkiläinen alakoulun opettaja kiteytti.

Opettajat pelkäävät myös, että suuri määrä maahanmuuttajia karkottaa suomalaistaustaiset oppilaat pois, jolloin koulujen erilaistuminen kiihtyy.

QuoteKiintiöitä perusteltiin hieman yllättäen myös sillä, että monikulttuurisuuden ja suomalaisen yhteiskunnan moninaisuuden olisi syytä näkyä kaikissa kouluissa.

"Ennen kaikkea jokaisessa koulussa tulisi olla maahanmuuttajataustaisia oppilaita. He ovat rikkaus, ja meillä on puolin ja toisin paljon opittavaa", vantaalainen alakoulun opettaja perusteli.

(http://www.hs.fi/kuvat/grafiikka/iso_webkuva/horizontal/1329103932350)

Hesari (digilehti)

Sunt Lacrimae

Vai että rikkaus. Hämmästyttää kerta toisensa jälkeen kuinka suvisfalangille maahanmuuttaja on eräänlainen 2000-luvun noble savage, jolta rikkaasta ja eksoottisesta kulttuurista on paljon opetettavaa, vähän kuten valistusaikana ihmeteltiin luonnontilassa olleita "villejä".  :facepalm:
Play stupid games, win stupid prizes.

Fiftari

Ratkaisu tähänkin pulmaan on raha ja monikulttuurisuus. Koska raukat ovat niin väärinymmärrettyjä niin haluaisin nähdä että äärisuvaitsevaisen pettajan opettamassa luokkaa jossa on 15+ maahanmuuttajaoppilasta ja vieläpä siten että siellä on mahdollisimman monesta eri heimosta/uskonnosta/maasta porukkaa.

Kokeilu kestäisi vaikkapa pari kolme vuotta. Näitä luokkia olisi sitten viidestä kuuteen ja aina tauolla ollaan sekamelskassa pihamaalla 15min. Ja kuten muissakin kouluissa 1-2 opettajaa valvoo pihalla.

Itse ainakin uskoisin että näillä eväillä loppuisi joidenkin osalta tämä järkyttävä ASIANTM tukeminen ja maahanmuuttajien väkisin tunkeminen joka paikkaan.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Fiftari

Quote from: Puhdas sielu on 29.04.2012, 15:37:27
Eraassa koulussa oli tana lukukautena vaikeuksia saada ketaan opettajaa suostumaan mamuluokan opeksi. Siihen oli sitten pakotettava vahiten arvovaltainen virkaialtaan nuorin. Nain se menee.

Kivat... pakkotyötä. Tässäkin tapauksessa kentällä tiedetään miten asiat on. Ylempänä hyssytellään.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

JDwg

Quote from: Fiftari on 29.04.2012, 15:39:56
Quote from: Puhdas sielu on 29.04.2012, 15:37:27
Eraassa koulussa oli tana lukukautena vaikeuksia saada ketaan opettajaa suostumaan mamuluokan opeksi. Siihen oli sitten pakotettava vahiten arvovaltainen virkaialtaan nuorin. Nain se menee.

Kivat... pakkotyötä. Tässäkin tapauksessa kentällä tiedetään miten asiat on. Ylempänä hyssytellään.

..nuorin ja vähiten kokenut. En yhtään ihmettele jos alkaa miettimään uran vaihdosta.
Talouselämä 11.5.2013:
Terrorismiin liittyvien riskihenkilöiden kasvu johtuu Supon mukaan maahanmuutosta, ghettoutumisesta, toisen mamusukupolven ongelmien syvenemisestä,Suomessa oleskelevien henkilöiden radikalisoitumisesta sekä konfliktialueilla väkivaltaiseen toimintaan osallistuvien henkilöiden palaamisesta Suomeen

Mantis atheosa

Kuinka joku edes enään kehtaa mainita "rikkautta" tuollaisessa yhteydessä  :facepalm:

Eiköös se parodiahorisontti ole jo ylitetty sen osalta  ;D

JoKaGO

Quote from: Mantis atheosa on 29.04.2012, 16:07:24
Kuinka joku edes enään kehtaa mainita "rikkautta" tuollaisessa yhteydessä  :facepalm:

Ne, jotka tienaa täl.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Sakkeus

Quote from: rähmis on 29.04.2012, 15:06:51
QuoteKiintiöitä perusteltiin hieman yllättäen myös sillä, että monikulttuurisuuden ja suomalaisen yhteiskunnan moninaisuuden olisi syytä näkyä kaikissa kouluissa.

"Ennen kaikkea jokaisessa koulussa tulisi olla maahanmuuttajataustaisia oppilaita. He ovat rikkaus, ja meillä on puolin ja toisin paljon opittavaa", vantaalainen alakoulun opettaja perusteli.

Hesari (digilehti)

Eli monikulttuurisuutta pitää olla kouluissa, koska on monikulttuurisuutta. Hieno homma. Suvaitsevaisto todella haluaa hieroa tätä väkisin naamaan jo koulusta lähtien. Onko kyseessä jonkin sortin kosto?

"He ovat rikkaus" on taas aksiooma, eli asia, joka "on vain niin". Siitä voidaan sitten johtaa koko muu monikulttuurisen yhteiskunnan himmeli. Ei ihme, ettei maahanmuuttopolitiikassa ole mitään järkeä. Millainen indoktrinaatio on vaadittu, että joku on sisäistänyt tuon?

Jos paikalla olisi ollut [sensuroitu] toimittaja, hän olisi pakottanut haastateltavan perustelemaan nuo niin monta kertaa kuullut standardiargumentit:
- Minkä takia kaikkien on jouduttava tekemisiin islamin (s.o. monikulttuurisuus) kanssa?
- Millä lailla maahanmuuttajat ovat rikkaus? Mitä se tarkoittaa?
- Mitä opittavaa meillä on heiltä? Esimerkiksi?

Cls

Quote from: Sakkeus on 29.04.2012, 19:55:01
Eli monikulttuurisuutta pitää olla kouluissa, koska on monikulttuurisuutta. Hieno homma. Suvaitsevaisto todella haluaa hieroa tätä väkisin naamaan jo koulusta lähtien. Onko kyseessä jonkin sortin kosto?

"He ovat rikkaus" on taas aksiooma, eli asia, joka "on vain niin". Siitä voidaan sitten johtaa koko muu monikulttuurisen yhteiskunnan himmeli. Ei ihme, ettei maahanmuuttopolitiikassa ole mitään järkeä. Millainen indoktrinaatio on vaadittu, että joku on sisäistänyt tuon?

Jotenkin veikkaan, että opettaja on vain muotoillut virallisen liturgian mukaiseksi sen, että haluaa mamuja vähemmän omaan kouluun.

Noista rajoituksia vastustaneistakin osa on varmasti vastustanut vain siksi, ettei omaan kouluun tulisi enempää mamuja. Olisikin mielenkiintoista nähdä, miten vastaukset korreloivat oman koulun mamuprosentin kanssa.

crissaegrim

Ihan naurettava uutinen.
Puhutaan monikulttuurillisuudesta ja vedetään tietenkin esimerkkejä puolalaisista, venäläisistä ym. Ei oikein mitään ongelmia mainittu koulujen monikulttuurillisuudessa eikä vaan voitu nähdä asiassa yhtään negatiivista puolta. Myöskin, kiintiöiden mahdottomuus jäi täysin käsittelemättä.
Halla-aho kirjoitti aiheesta hyvin: http://www.halla-aho.com/scripta/segregaatio_on_maahanmuuttopoliittinen_ongelma.html
In a world of fiction everything is true.

Arto Luukkainen

Quote from: Sakkeus on 29.04.2012, 19:55:01,
- Millä lailla maahanmuuttajat ovat rikkaus? Mitä se tarkoittaa?
- Mitä opittavaa meillä on heiltä? Esimerkiksi?

Jos unohdetaan :flowerhat: -höpötys, siinä mielessä maahanmuuttajien kohtaaminen omassa koululuokassa on "rikkaus", että suomensuomalaiset oppilaat oppivat huomaamaan, että ihmiset ovat lopulta samanlaisia kaikkialla ja kaikissa kulttuureissa ja että maahanmuuttajalapsista saa hyviä kavereita. Kulttuurit toki sanelevat tietyssä määrin sitä, mikä katsotaan sopivaksi. Ja siellä maahanmuuttajien puolella se on "rikkaus", koska he saavat näin enemmän suomalaisia kavereita. Samalla he oppivat vääjäämättä sitä, miten suomalaisessa kulttuurissa käyttäydytään.

Se on sitten eri asia, jos muslimivanhemmat estävät lapsiaan olemasta luonnollisella tavalla  suomalaisten lasten kanssa.

Tämä motiivi ei tietenkään kelpaa perusteluksi sille, että Suomeen yleensä otetaan maahanmuuttajia, Puhun vain niistä, jotka jo ovat Suomessa.

Mainitsemani "rikkaus" menettää tietysti merkityksensä, jos luokalla on maahanmuuttajaenemmistö. Silloin tulee varmaan kaikenlaisia vaikeuksia.

En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Eino P. Keravalta

QuoteOsa pääkaupunkiseudun opettajista olisi valmis harkitsemaan maahanmuuttajien määrän rajoittamista kouluissa.

Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä, että jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa koittaa päivä, jona maahanmuuttajia ei enää oteta kouluun, koska kaikissa kouluissa maahanmuuttajakiintiö on jo täynnä.

Nostetaanko sitten maahanmuuttajamäärien kattoa, jolloin alkuperäinen pyrkimys opetuksen tason ja kurinpidon saavuttamiseksi hylätään? Vai vähennetäänkö maahamme otettavien varsinaisten maahanmuuttajien määrä erittäin pieneksi tai jopa lähelle nollaa, koska muussa tapauksessa on vain ajan kysymys, milloin asetettu katto on täynnä?

Ja lisäkysymys: eikö näitä asioita pitäisi ajatella hieman koulua laajemmalla ja aikaisemmalla tasolla? Ei kai koulujen tehtävänä ole harjoittaa väestöpolitiikkaa? Eikö se ole jonkun muun kuin opettajien tehtävä? Mikseivät vastuulliset ministeriöt ja poliitikot hoida tehtäviään? Luulevatko vastuulliset ministeriöt ja poliitikot, että opettajat kykenevät jotenkin hoitamaan sen sotkun, minkä nämä ministeriöt ja poliitikot ovat aiheuttaneet?

Eikö kukaan päättävässä asemassa vuonna 2012 ole milloinkaan kuullut demografiasta tai matematiikasta?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sakkeus

Paperilehdessä oli lisäksi mm. tämä helmi:

Quote from: HS 29.4.2012
Luonteva osa arkea

Johanna Mannila HS

Maahanmuuttajien suuri määrä luokassa ei vaikuta oppimiseen, arvioivat helsinkiläisen Kallahden peruskoulun oppilaat. "Kaikki osaa suomea, ja jos joku osaa huonommin, käytetään elekieltä tai enkkua", kertovat lukioon tähtäävät kahdeksasluokkalaiset Anastasia Antonenko, Seynab Awed, Marika Virtakoski ja Sara Bekkouche.

[...]

"Ei vaikuta oppimiseen", "elekieltä", "kahdeksasluokkalaiset". Nyt ihan oikeasti! Kahdeksannella luokalla pitäisi pystyä opiskelemaan abstrakteja asioita. Miten voi olla vaikuttamatta muiden oppilaiden koulutyöhön, jos osalle pitää selittää elekielellä tai englanniksi.

Octavius

Kymmenen vuoden kuluttua pk-seudulla:
- Yksityiskoulujen määrä ja suosio on kasvanut.
- Oppilaan suhteellisen vapaa koulunvalinta on estetty.
- Kouluissa on vakiona metallinpaljastimia ja vartijoita.
- Nuorten parien asunnonvalinnan pääkriteeriksi on noussut koulun taso.
- Hyviltä alueilta oppilaita mahdollisesti kuskataan paskakouluihin.
- Opettajan ammatin arvostus on romahtanut.
- Lapsia lähetetään maalle asumaan sukulaisiin koulun takia.
- Suomen Pisa-menestys on haalentunut muisto.

Saa ottaa talteen.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Eino P. Keravalta

QuoteMaahanmuuttajien suuri määrä luokassa ei vaikuta oppimiseen, arvioivat helsinkiläisen Kallahden peruskoulun oppilaat.

Juu, ei tietenkään.

Jos luokasta 50 prosenttia on kehitysmaalaisia, sillä ei ole mitään - ainakaan negatiivista - vaikutusta luokan toimivuuteen; näkeehän sen jo siitä, miten hienosti kehitysmaalaiset yhteiskunnat toimivat, no problem!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Suomi2050

Quote from: Octavius on 29.04.2012, 22:16:47
Kymmenen vuoden kuluttua pk-seudulla:
- Yksityiskoulujen määrä ja suosio on kasvanut.
- Oppilaan suhteellisen vapaa koulunvalinta on estetty.
- Kouluissa on vakiona metallinpaljastimia ja vartijoita.
- Nuorten parien asunnonvalinnan pääkriteeriksi on noussut koulun taso.
- Hyviltä alueilta oppilaita mahdollisesti kuskataan paskakouluihin.
- Opettajan ammatin arvostus on romahtanut.
- Lapsia lähetetään maalle asumaan sukulaisiin koulun takia.
- Suomen Pisa-menestys on haalentunut muisto.

Saa ottaa talteen.

Milloin pienemmissä kaupungeissa?

Bored.

Paperilehdessä myös "luovaa tulkintaa":
QuoteKiintiöitä vastusti kuitenkin selvä enemmistö. Heidän mielestään lähikoulu on paras koulu maahanmuuttajataustaisillekin lapsille.
Niin, jos kerran kiintiöitä vastustaa 49 opettajaa 122 opettajasta, niin kai se palttiarallaa 40 prosenttia on sitten Hesarin mielestä selvä enemmistö. Sujuvasti siihen otettaneen mukaan nuo 34 "En osaa sanoa" -vastusta.

elven archer

Quote from: Bored. on 29.04.2012, 22:36:00
Niin, jos kerran kiintiöitä vastustaa 49 opettajaa 122 opettajasta, niin kai se palttiarallaa 40 prosenttia on sitten Hesarin mielestä selvä enemmistö. Sujuvasti siihen otettaneen mukaan nuo 34 "En osaa sanoa" -vastusta.
Samaa matematiikkaa kuin se, jossa persuja vastusti n. 80 % kansasta. Tuntuu, että tuo tulee toimittajille niin luonnostaan, etteivät he todellakaan edes tajua tuota.

Malla

Quote from: Sakkeus on 29.04.2012, 22:14:08
Paperilehdessä oli lisäksi mm. tämä helmi:

Quote from: HS 29.4.2012
Luonteva osa arkea

Johanna Mannila HS

Maahanmuuttajien suuri määrä luokassa ei vaikuta oppimiseen, arvioivat helsinkiläisen Kallahden peruskoulun oppilaat. "Kaikki osaa suomea, ja jos joku osaa huonommin, käytetään elekieltä tai enkkua", kertovat lukioon tähtäävät kahdeksasluokkalaiset Anastasia Antonenko, Seynab Awed, Marika Virtakoski ja Sara Bekkouche.

[...]

"Ei vaikuta oppimiseen", "elekieltä", "kahdeksasluokkalaiset". Nyt ihan oikeasti! Kahdeksannella luokalla pitäisi pystyä opiskelemaan abstrakteja asioita. Miten voi olla vaikuttamatta muiden oppilaiden koulutyöhön, jos osalle pitää selittää elekielellä tai englanniksi.

Mielenkiintoista. Oppivat ainakin enkkua (tosin: osaavatko kaikki tosiaan riittävästi sitä?) ja elekieltä. Miten esimerkiksi toista/kolmatta vierasta kieltä voi opettaa elekielellä (oletan että kyse ei ole viittomakielestä)? Tai mitään muutakaan?

Vähän päinvastainen tilanne: muksulla oli lukiossa vuoden kemianopettaja, joka oli maailmalla sujuvasti unohtanut suomen kielen. Tuntimuistiinpanot olivat surkuhupaisaa kielipuuroa. Ahkerimmat (ja ne jotka aikoivat kemman kirjoittaa, suomeksi) opettelivat sitten itse kirjasta käsitteet, muut olivat melko ulalla puolikielikylvyssä. (Opettaja oli muuten hyvä, korkeasti koulutettu ja pätevä, mutta ei todellakaan sopinut suomenkielisten nuorten opettajaksi.)

Suomi2050

Tietääkö kukaan, että mikä on maahanmuuttajien osuus pääkaupunkiseudun kouluissa?

qwerty

Jaa että pitäisi hajauttaa? Yksi puolue on marissut kun kyläkouluja on lakkautettu ja koska kuntavaaliohjelmassa korostetaan erilaisuuden rikkautta, niin tämähän on Kepulle mahtava vaalivaltti.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Eugen235

Quote from: Suomi2050 on 29.04.2012, 22:51:08
Tietääkö kukaan, että mikä on maahanmuuttajien osuus pääkaupunkiseudun kouluissa?

Se on valtionsalaisuus. Niinkuin ruotsinkielisten budjetti Ylessä.

Jos maahanmuuttajiksi lasketaan kaikki ei-Suomea äidinkielenään puhuvat ja erinäköiset ja -kulttuuriset, niin eiköhän 20% ole aika lähellä totuutta. Suuri osa on juuri niitä syrjäytymisvaarassa olevia islamilaisia.

ekto

Tämä rikkaus on kyllä niin erikoinen asia. Sitä voi ollaa liikkaa tai liian vähän. Osaisiko opettajat kertoa, mikä on se optimaalinen rikkauden määrä? Vai kuuluuko rikkautta haalia kunnes oppilaiden tulokset jäävät alle hyväksytyn tason ja tilanne korjata levittämällä rikkautta?

Kasvaakohan nykylapsista oikeasti suvaitsevaisempia kun luokan heikoimmat ja koulunkäyntiä häiritsevimmät ovat nykyään suomalaisten sijasta ulkomaalaisia? Selvästi eroava ryhmä?

Tuomas3

Voitaisiin katsoa viime kunnallisvaalien tuloksista minne kouluihin ja alueille maahanmuuttajat sijoitettaisiin. Kokoomusta ja Vihreitä äänestäneet haluavat sellaista rikkautta eniten ja mikäpä me olemme sitä heiltä kieltämään. Helsingissä nähtäisiin valtaisa väestön siirtyminen Myllypurosta, Vesalasta, Kontulasta, Jakomäestä... nk paremmille alueille. Se olisi myös taloudellisesti tasaava siirto, koska Itä- ja Koillis-Helsingin asuntojen arvot kohoaisivat ja muualla taas laskisivat.

Meidän koulussa on 20-30% maahanmuuttajia eikä mulla ole mitään niitä vastaan, jos saataisiin kanssa kouluavustajia ja muuta tukea riittävästi. Tällä hetkellä pd-rahalla ei kuuhun mennä ja sitäkin taidetaan jakaa alueen sosioekonomisen statuksen mukaan eikä maahanmuuttajien määrän. Mamut työllistävät kolmin verroin natiivia enemmän ja tulevat tulkkeineen ja lisäpalveluineen kalliimmaksi. Koulujen tasapuolisuuden nimissä mamuja voisi sijoitella tasaisemmin.

Octavius

Quote from: Suomi2050 on 29.04.2012, 22:33:06
Quote from: Octavius on 29.04.2012, 22:16:47
Kymmenen vuoden kuluttua pk-seudulla:
- Yksityiskoulujen määrä ja suosio on kasvanut.
- Oppilaan suhteellisen vapaa koulunvalinta on estetty.
- Kouluissa on vakiona metallinpaljastimia ja vartijoita.
- Nuorten parien asunnonvalinnan pääkriteeriksi on noussut koulun taso.
- Hyviltä alueilta oppilaita mahdollisesti kuskataan paskakouluihin.
- Opettajan ammatin arvostus on romahtanut.
- Lapsia lähetetään maalle asumaan sukulaisiin koulun takia.
- Suomen Pisa-menestys on haalentunut muisto.

Saa ottaa talteen.

Milloin pienemmissä kaupungeissa?

Riippuu kaupungista. Veikkaisin vaikka sellaisten paikkakuntien kuten Turku, Lieksa, Pudasjärvi ja Jyväskylä olevan jo menetettyjä. Jossain Lieksassa tai Pudasjärvellä tilanne on oppilaiden ja vanhempien kannalta siinä mielessä ikävä, ettei pakopaikkoja taida oikein olla.

Tampere, Rovaniemi, Vaasa ja Kuopio taitavat olla siinä rajoilla. Seinäjoella ja Mikkelissä taitaa rikkauden määrä olla vielä jossain määrin järkevissä mittasuhteissa.

Turussa ja Jyväskylässä löytyy kuitenkin vaihtoehtoja ja vähemmän rikkaita kouluja. Toki niidenkin oppilaspaikoista on käyty veristä taistelua jo vuosia. Yleensä vanhemmat haluavat kuitenkin lastensa parasta, mikä saattaa viherkokoomuslaiselle maailmanparantajalle olla tavaton yllätys.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Suomi2050

#25
Octavius. Mitä mieltä olet itärajalla/itärajan lähellä olevista kaupungeista, esim. Hamina-Joensuu akselilla?

Melbac

Quote from: Tuomas3 on 29.04.2012, 23:44:04
Voitaisiin katsoa viime kunnallisvaalien tuloksista minne kouluihin ja alueille maahanmuuttajat sijoitettaisiin. Kokoomusta ja Vihreitä äänestäneet haluavat sellaista rikkautta eniten ja mikäpä me olemme sitä heiltä kieltämään. Helsingissä nähtäisiin valtaisa väestön siirtyminen Myllypurosta, Vesalasta, Kontulasta, Jakomäestä... nk paremmille alueille. Se olisi myös taloudellisesti tasaava siirto, koska Itä- ja Koillis-Helsingin asuntojen arvot kohoaisivat ja muualla taas laskisivat.

Meidän koulussa on 20-30% maahanmuuttajia eikä mulla ole mitään niitä vastaan, jos saataisiin kanssa kouluavustajia ja muuta tukea riittävästi. Tällä hetkellä pd-rahalla ei kuuhun mennä ja sitäkin taidetaan jakaa alueen sosioekonomisen statuksen mukaan eikä maahanmuuttajien määrän. Mamut työllistävät kolmin verroin natiivia enemmän ja tulevat tulkkeineen ja lisäpalveluineen kalliimmaksi. Koulujen tasapuolisuuden nimissä mamuja voisi sijoitella tasaisemmin.
Toi jakaminen on vähän kuin pesisi lattiaa puhtaaksi hutiloiden eli kun levität paskan tasaisesti lattialle niin ne likaiset kohdat ei näy niin hyvin koska koko lattia on sitten saman värinen mutta ei se lattia kuitenkaan puhdas ole mikä oli se alkuperäinen tarkoitus.Ilmeisesti sun mielestä rahalla ja kouluavustajilla ratkaistaa se ongelma ettei osa noista pakolaisista tule ikinä sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan koska eivät yksinkertaisesti halua sopeutua vaan haluavat tuoda tänne omat tavat ja uskomuksensa sekä muuttaa suomen järjestelmä samanlaiseksi kuin mitä oli niiden lähtömaassaan.Ainakin 1980 luvulla noi pakolaiset sopeutu aika hyvin mutta se taas johtui siitä ettei niitä ollut montaa kun taas nykyään kouluissa on toi 20-30% mamutaustaisia joten niiden ei yksinkertaisesti tarvitse sopeutua koska pyörivät omissa porukoissaan ja puhuvat omaa kieltään ja alkavat käyttäytymään täällä samalla tavalla kuin käyttäytyisivät jossain afrikassa/lähi-idässä.

timouti

Quote from: Tuomas3 on 29.04.2012, 23:44:04
Meidän koulussa on 20-30% maahanmuuttajia eikä mulla ole mitään niitä vastaan, jos saataisiin kanssa kouluavustajia ja muuta tukea riittävästi. Tällä hetkellä pd-rahalla ei kuuhun mennä ja sitäkin taidetaan jakaa alueen sosioekonomisen statuksen mukaan eikä maahanmuuttajien määrän. Mamut työllistävät kolmin verroin natiivia enemmän ja tulevat tulkkeineen ja lisäpalveluineen kalliimmaksi. Koulujen tasapuolisuuden nimissä mamuja voisi sijoitella tasaisemmin.

Helsingissä ainakin opetusvirasto säästää ja rahaa nipsaistaan tuntiopettajien palkoista. Kun työhön kuuluu tuntien valmistelun ja pitämisen lisäksi yhteydenpito vanhempiin, tukiopetukset, jälki-istunnot, kulttuurijuhlien ym.rikastavien puuhien valmistelut, on opettajan päivä täynnä työtä. Vapaa palkallinen kesä jotenkin korvaa talvella menetettyä vapaa-aikaa.

Miten motivoituneita opettajat nyt ovat hilaamaan tavallista työllistävämpiä mamuja koulun läpi, kun kesällä on tiedossa kortisto? Kouluavustajat ja muu tuki voidaan unohtaa. Virallisissa puheissa mamut ja opettajien työtaakka taitavat vaan olla erillisiä asioita, joista ei voi samassa yhteydessä puhua ja jotka eivät liity mitenkään toisiinsa.

etnis

QuoteRajoittamista...vaikeutuu...kielivaikeuksia...eivät integroidu...kasautuvat... = rikkaus.

Seems legit  :facepalm:  :facepalm:  :facepalm:
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Melbac

Quote from: timouti on 30.04.2012, 06:36:58
Quote from: Tuomas3 on 29.04.2012, 23:44:04
Meidän koulussa on 20-30% maahanmuuttajia eikä mulla ole mitään niitä vastaan, jos saataisiin kanssa kouluavustajia ja muuta tukea riittävästi. Tällä hetkellä pd-rahalla ei kuuhun mennä ja sitäkin taidetaan jakaa alueen sosioekonomisen statuksen mukaan eikä maahanmuuttajien määrän. Mamut työllistävät kolmin verroin natiivia enemmän ja tulevat tulkkeineen ja lisäpalveluineen kalliimmaksi. Koulujen tasapuolisuuden nimissä mamuja voisi sijoitella tasaisemmin.

Helsingissä ainakin opetusvirasto säästää ja rahaa nipsaistaan tuntiopettajien palkoista. Kun työhön kuuluu tuntien valmistelun ja pitämisen lisäksi yhteydenpito vanhempiin, tukiopetukset, jälki-istunnot, kulttuurijuhlien ym.rikastavien puuhien valmistelut, on opettajan päivä täynnä työtä. Vapaa palkallinen kesä jotenkin korvaa talvella menetettyä vapaa-aikaa.

Miten motivoituneita opettajat nyt ovat hilaamaan tavallista työllistävämpiä mamuja koulun läpi, kun kesällä on tiedossa kortisto? Kouluavustajat ja muu tuki voidaan unohtaa. Virallisissa puheissa mamut ja opettajien työtaakka taitavat vaan olla erillisiä asioita, joista ei voi samassa yhteydessä puhua ja jotka eivät liity mitenkään toisiinsa.
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/opettajat_uhkaavat_lahtea_helsingista.1/

Ainakin helsingissä noi kouluavustajat on jotain työkkärin kautta tulevia tukityöllistettyjä tms joten mitään tukea niihin ei taideta tarvita.Mamuille jotka eivät ymmärrä,puhu tai kirjoita suomea ollenkaan pitäisi olla omat luokat eikä sijoittaa niitä muiden kanssa samaan luokkaan koska ne häiritsevät aivan varmasti muiden opiskelua ja ne rahat niihin tulkkeihin yms voisi ottaa vaikka kehitysapurahoista koska sitähän toi noiden tänne roudaaminen tuntuu olevan.