News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-04-27 Maahanmuuttaja: "Tanssilattialla miehet tönivät ja haluavat lyödä"

Started by K.K., 27.04.2012, 22:11:48

Previous topic - Next topic

Fagetti

Quote from: Lodi on 27.04.2012, 23:43:07
Quote from: Farrow on 27.04.2012, 23:41:02
Eikö rumpujen soittaminen ja tanssinopetus ole "kunniallista" työtä, vai mistä kiikastaa?
Hän siis opiskelee suomen kieltä, on ollut jo neljä vuotta naisensa kanssa... yms.

Sekö antaa aihetta solvata häntä, että hän kertoo kokeneensa täällä rasismia? Se on siis syy puuttua hänen opiskeluihinsa, aviovaimoonsa (joka jo ehdittiin lähiövalaaksi leimata...), rumpujen soittamiseensa ja tanssinopetukseensa? Miksi?

Syynä on sisäänrakennettu rasismi.

Tätäkin surkeaa viestiketjua lukiessa vaikuttaa että tuo ei edes ole sarkasmia vaikka sellaiseksi yritettykin naamioida...

Lodi

Quote from: Fagetti on 27.04.2012, 23:46:14
Quote from: Lodi on 27.04.2012, 23:43:07
Eikö rumpujen soittaminen ja tanssinopetus ole "kunniallista" työtä, vai mistä kiikastaa?
Hän siis opiskelee suomen kieltä, on ollut jo neljä vuotta naisensa kanssa... yms.

Sekö antaa aihetta solvata häntä, että hän kertoo kokeneensa täällä rasismia? Se on siis syy puuttua hänen opiskeluihinsa, aviovaimoonsa (joka jo ehdittiin lähiövalaaksi leimata...), rumpujen soittamiseensa ja tanssinopetukseensa? Miksi?

Syynä on sisäänrakennettu rasismi.

Tätäkin surkeaa viestiketjua lukiessa vaikuttaa että tuo ei edes ole sarkasmia vaikka sellaiseksi yritettykin naamioida...

Viestiketju on juuri niin surkea, kuin siihen kirjoittavat sen haluavat olevan.
Oliko kommenttini sarkasmia? Jos ei ollut niin so fucking what.   Naamio ja naamio ...
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Late

Quote from: Lodi on 27.04.2012, 23:49:53

Tämän ketjun kohdalla sitä on selvästikin haluttu oikein kovasti, jälleen kerran.

Lodi

Quote from: Late on 27.04.2012, 23:56:15

Tämän ketjun kohdalla sitä on selvästikin haluttu oikein kovasti, jälleen kerran.

Miksi kirjoitat passiivissa?  Kuka on halunnut oikein kovasti?
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

MW

Quote from: DuPont on 27.04.2012, 23:42:42
Quote from: MW on 27.04.2012, 23:09:01
Minäkin tulen surulliseksi. Tönitään ja halutaan lyödä. Illmeisesti näyttöä ei oikein ole, mutta varmasti haluavat lyödä. Varma tieto. Hävetkää.
Töniväthän suomalaiset metrossakin rutiininomaisesti somalityttöjä. Vaadin ehdottomasti lisää rahaa rasisminvastustamiseen. Muuten ei kilpailukykymme säily.

Hei, viidessadas viesti, saanko palkinnon?
(http://venenetti.fi/s/files/uutiskuvat/H/Hyv%C3%A4%20homma.jpg)

Onkos kukaan teistä hienohelmoista koskaan ollut lauantaiyönä, syvällä maakunnissa, baarissa? Halusivatko lyödä? Kaikki kelpaavat, ei syrjintää!

Afrikan kirjeenvaihtaja

Tuo lehtijuttu vain on niin kliseinen. On rummutusta, rasismia ja tanssilattiaa. Mutta jollain ne Savon Sanomien sivutkin on tietysti täytettävä ja voihan olla, ettei eksoottisesta haastateltavasta kerta kaikkiaan irronnut mitään muuta.

Onko muuten jokin erityinen saavutus, että kyseinen henkilö on ollut "jo neljä vuotta naisensa kanssa"?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Pasi Kylliö

Tällaisista kirjoituksista on lyhyt matka ziljaardisivuisiin "Ketä nuivat tönivät"-ketjuihin

http://www.youtube.com/watch?v=wlDIZc4MV-Q

:flowerhat:

Farrow

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 28.04.2012, 00:07:28
Tuo lehtijuttu vain on niin kliseinen. On rummutusta, rasismia ja tanssilattiaa. Mutta jollain ne Savon Sanomien sivutkin on tietysti täytettävä ja voihan olla, ettei eksoottisesta haastateltavasta kerta kaikkiaan irronnut mitään muuta.

Onko muuten jokin erityinen saavutus, että kyseinen henkilö on ollut "jo neljä vuotta naisensa kanssa"?
Ei ole haastateltavan vika, että lehtijuttu on niin kliseinen. Tuskin hän itse itseään on toimittajan haastateltavaksi tyrkyttänyt.

Itseasiassa on varmaan kauemmin kuin neljä vuotta ollut vaimonsa kanssa, mutta neljä vuotta sitten vasta muutti tänne. En nyt tiedä onko erityinen saavutus, mutta halusin vain ilmaista, että hänellä kuitenkin on pysyvyyttä täällä, on vakiintunut, opiskelee, tekee töitä yms. Ja senhän pitäisi olla hyvä asia.

En tunne Suomessa asuvia gambialaisia, mutta mun käsitykseni mukaan he eivät ole mikään erityinen "ongelmaryhmä" täällä.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Late

Quote from: Lodi on 27.04.2012, 23:58:43
Quote from: Late on 27.04.2012, 23:56:15

Miksi kirjoitat passiivissa?  Kuka on halunnut oikein kovasti?

Haluatko että yksilöin tähän asti kirjoitetuista viesteistä mielestäni huonoimmat? Vai riittääkö jos sanon että ketjun eka sivu oli mielestäni n. 90-prosenttisesti väsynyttä "sarkasmia". Eli voittajia on siis monia.

Mutta ehkä ne olivatkin osuvaa mediakritiikkiä.

Emo

Quote from: Juffe on 27.04.2012, 22:47:29
Quote from: Emo on 27.04.2012, 22:20:18
Epämiehekästä tuo ainainen itku rasismista. Ja sitten tyypillisesti lopuksi lammasmaisesti todetaan, että "Suomi on hyvä maa" tai "Kuopiossa on hyvä asua".

Tuon kirjoittanut toimittaja on nainen, ei hänen tarvitsekaan olla miehekäs.

Emme tuosta näe, kenen aloitteesta rasismista "itketään". Jos rasismista on kokemuksia, ei niitä tarvitse jättää kertomatta, kun joku kysyy.

No oletan, että ei tuo naistoimittaja kuitenkaan haastateltavalleen sanoja suuhun laita? Kaipa haastateltava on rasismista itkenyt, tai voihan olla että toimittaja valehtelee.

Kannattaisi jättää kertomatta, todella. Tuota vinkumista on nykyään pikkasen liikaa, ei herätä enää sympatioita.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Farrow on 28.04.2012, 00:22:00Ei ole haastateltavan vika, että lehtijuttu on niin kliseinen. Tuskin hän itse itseään on toimittajan haastateltavaksi tyrkyttänyt.

Itseasiassa on varmaan kauemmin kuin neljä vuotta ollut vaimonsa kanssa, mutta neljä vuotta sitten vasta muutti tänne. En nyt tiedä onko erityinen saavutus, mutta halusin vain ilmaista, että hänellä kuitenkin on pysyvyyttä täällä, on vakiintunut, opiskelee, tekee töitä yms. Ja senhän pitäisi olla hyvä asia.

En tunne Suomessa asuvia gambialaisia, mutta mun käsitykseni mukaan he eivät ole mikään erityinen "ongelmaryhmä" täällä.

Varmasti kaikki toivovat haastatellulle pelkkää hyvää. Mutta tosiasia lienee, ettei Suomessa ole erityisempää työvoimapulaa henkilöistä, jotka voisivat opettaa muutaman tunnin viikossa afrikkalaista tanssia ja rummutusta. On tietysti mahdollista, että haastatellulta löytyy muutakin ammattitaitoa. Suomea hän varmaan osaakin jo sujuvasti, kun on jo neljä vuotta ollut maassa ja kun puolisokin on ilmeisesti suomalainen.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

elven archer

Minusta on ikävää, että näihin kertomuksiin suhtaudutaan nykyisin oletusarvoisesti hyvin epäillen. Teen itsekin niin. Viimeistään sen jälkeen, kun luin Migrant talesista lievästi sanottuna luovia tulkintoja kaiken maailman tapahtumista ja seurasin siellä muutaman maahanmuuttajan ajatuksenkulkuja ja käytöstapoja, muutuin hyvin skeptiseksi. Monet eivät osaa nähdä mitään vikaa omassa toiminnassaan, vaan väittävät kaikkea saamaansa negatiivista palautetta rasismiksi aivan häikäilemättä. Kuitenkin tiedän, että rasismia ihan oikeasti myös on Suomessa ja monet sitä ajoittain oikeasti kohtaavat. Mutta kiitos yleisen tason liioittelun ja valehtelun, ei näistä tarinoista enää tiedä yhtään, mikä on totta ja mikä ei.

Tämän kertomuksen suhteen kallistun hieman enemmän sinne "en usko" -puolelle kuitenkin. Tuo, että puhutaan liian lähellä tanssimisesta, luo vähän turhan paljon mielikuvaa siitä, että siinä mentäisiin kihnuttamaan turhan paljon iholle eli voisiko Suomessa oman tilan käsite olla kenties hieman erilainen? Naiset aika harvoin pitävät siitä, jos joku kutsumaton mies tulee ylipäätään tanssimaan heidän kanssaan. Tanssiminen tanssilattialla muiden seassahan ei ole ollenkaan sama asia kuin jonkun kanssa tanssiminen. Jos miehet tulevat mainitusta syystä tönimään useinkin, niin siitä tulee ensiksi mieleen, että jonkun naisen pyynnöstä tai nähtyään, että joku nainen kokee olonsa epämukavaksi. Kuulostaa aika harvinaiselta, että joku sivullinen mies vain ryhtyykin tanssituomariksi ja arvioi kriittisellä silmällään, kuka tanssii liian lähellä ketäkin? Tiedä häntä, mikä on totuus, mutta tällaisia mielikuvia minulle syntyi.

Emo

^ Hyvinkin voit olla oikeassa, että rumpali tunkee liian liki. Tuon maankolkan miehet tunkevat liki. Otokseni ei ole iso, mutta sitäkin vaikuttavampi  :D

WhiteTrash

mulla ei ole mitään etnisiä suosikkeja, eikä erityisiä inhokkejakaan.
Soinilaisia en arvosta, halla-ahosta en pidä. (syitä on)

Mitä vittua te molokit urpoilette? Teidän jutut on silkkaa p*skaa ja isolla suuttimella.
Jos Gambialainen(tjsp) AFROTOISIO elää rumpua soittamalla, niin älkää sosssupummit vinkuko.
Jos se pokaa teidän ämmät baarissa, niiin se on TEIDÄN vika!
Jos sillä on läski läski-suomi-Blondi niin so what, haluisko joku peräkammarin poika senkin?

Jos se koskee mun tyttäreen niin käy huonosti, mut se on toinen tarina.

Terveiset minultakin: ota jatkossa rauhallisemmin.
JUMALAUTA! automaatti sigu? Naiset on kivoja, homot ystäviä ja somalit ulkolaisia ystäviä. (ok, kerran neuvoin mekan olevan pohjosessa, mutta notta big deal?

Emo

Quote from: WhiteTrash on 28.04.2012, 01:04:50
...

Mitä vittua te molokit urpoilette? Teidän jutut on silkkaa p*skaa ja isolla suuttimella.

...

Ei tässä urpoilla, ihmiset heijastelevat syvimpiä tuntemuksiaan.

Eikä tuo sinunkaan asenteesi suvaitsevimmasta päästä ole. Automaattisesti oletat, että tyttärellesi käy huonosti, jos häneen musta mies koskee. Melko rasistinen näkemys.

MW

mulla ei ole mitään etnisiä suosikkeja, eikä erityisiä inhokkejakaan.
Soinilaisia en arvosta, halla-ahosta en pidä. (syitä on)

Jos Gambialainen(tjsp) NEKRU elää rumpua soittamalla, niin älkää sosssupummit vinkuko.
Jos sillä on läski läski-suomi-Blondi niin so what, haluisko joku peräkammarin poika senkin?

Seison korjattuna. Tämän syvällisen *  jälkeen kaikki paitsi suvaitseminen on mahdotonta. Kumbayaa, my lord, kumbayaa.

nuiv-or

Jos Gambialainen(tjsp) NEKRU elää rumpua soittamalla, niin älkää sosssupummit vinkuko.

Minä taisin käyttää termiä lähiövalas, en kuitenkaan loukkaavassa tarkoituksessa, vaan ihan tämän ennakkotiedon takia:

http://hommaforum.org/index.php/topic,41754.0.html

Miehet esittivät myös toiveen, että Suomen pitäisi helpottaa heidän viisumikäytäntöään, jotta miehet voisivat päästä helpommin Suomeen

Gambian yhteydessä kuulee väitettävän, että se on skandinavialaisten naisten suosikkikohde. Onko siis Suomessakin paljon naisia, jotka ovat hankkineet Gambiasta miehen?

"Suomessa on vasta alle 100 gambialaista miestä. Ruotsissa ja Tanskassa on paljon enemmän. Ja onhan Norjassakin tuhansia.

Ei täällä otettu erityisemmin kantaa, onko tämä hyvä vai huono asia.

WhiteTrash

Lukekaas mussut nyt ihan tosissanne noita kommentointeja?

joo ihan omaan rasistisia näkemyksiä, mut en mä nyt vittu ole aivan idiootti siltikään.
EIKÄ mestari kerro miten mun pitäs ajatella, ei kerro kukaan muukaan.

Tajuatteko et toi kusee myös sellasten ihmisten muroihin, jotka joku kuoleva nokia palkkaa tänne vääntään koodia?
Sitäkö te haluatte, suljettu vitun kekkosslovakia, iso kiva tehdas jos tehdään saippuaa, jotka myydään naapuritehtaaseen, mis myydään herätyskelloja.

MW me heiluttaan kaljua Steelcapped Strenght:hin tahtiin.
JUMALAUTA! automaatti sigu? Naiset on kivoja, homot ystäviä ja somalit ulkolaisia ystäviä. (ok, kerran neuvoin mekan olevan pohjosessa, mutta notta big deal?

Emo

Quote from: WhiteTrash on 28.04.2012, 01:35:44
Lukekaas mussut nyt ihan tosissanne noita kommentointeja?

joo ihan omaan rasistisia näkemyksiä, mut en mä nyt vittu ole aivan idiootti siltikään.
EIKÄ mestari kerro miten mun pitäs ajatella, ei kerro kukaan muukaan.

Tajuatteko et toi kusee myös sellasten ihmisten muroihin, jotka joku kuoleva nokia palkkaa tänne vääntään koodia?
Sitäkö te haluatte, suljettu vitun kekkosslovakia, iso kiva tehdas jos tehdään saippuaa, jotka myydään naapuritehtaaseen, mis myydään herätyskelloja.

Luuletko sinä, että joku minulle kertoo miten minä ajattelen? Etkä kerro sinäkään.

Kuoleva Nokia ei palkkaa tänne enää ketään vääntämään yhtikäs mitään, eikä kohtapuoliin palkkaa ketään minnekään muuallekaan. Suomeen ei myöskään tarvita ghanalaisia  rummunpärisyttäjiä, mutta jos jätkä rummuttaen ja lantiotaan vääntäen itselleen tienestit hankkii niin saa se minun puolestani Kuopiossa asua jos sen oma muija jaksaa sitä katsella.

Joe

No nyt selvisi Nokian alamäen syy.

Aikanani 30 vuotta sitten siellä koodia vääntäessäni siellä taisi olla jokunen intialainen, ne on kovia tekijöitä sillä alalla.

Rasistinen kehu?

Rummuta kovempaa, Mustanaamio kuulee:

# Kun Mustanaamio on vihainen, vapisee viidakkokin.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

WhiteTrash

Quote from: Emo on 28.04.2012, 01:54:26
Luuletko sinä, että joku minulle kertoo miten minä ajattelen? Etkä kerro sinäkään.

Kuoleva Nokia ei palkkaa tänne enää ketään vääntämään yhtikäs mitään, eikä kohtapuoliin palkkaa ketään minnekään muuallekaan. Suomeen ei myöskään tarvita ghanalaisia  rummunpärisyttäjiä, mutta jos jätkä rummuttaen ja lantiotaan vääntäen itselleen tienestit hankkii niin saa se minun puolestani Kuopiossa asua jos sen oma muija jaksaa sitä katsella.

En luule, enkä edes tahtois (jos se olis jotenkin mahdollista.)

Älä tartu nokiaan, se oli esimerkki. Mulle on ihan sama mistä maasta törky tulee, mut kaikille samat ehdot.
EI ilmasta rahaa ja sen jälkeen pois maasta jollei homma suju, koskee myös rantaruottalaisia ja supi suomalaisia.

Emo

Quote from: WhiteTrash on 28.04.2012, 02:04:07
Quote from: Emo on 28.04.2012, 01:54:26

En luule, enkä edes tahtois (jos se olis jotenkin mahdollista.)

Älä tartu nokiaan, se oli esimerkki. Mulle on ihan sama mistä maasta törky tulee, mut kaikille samat ehdot.
EI ilmasta rahaa ja sen jälkeen pois maasta jollei homma suju, koskee myös rantaruottalaisia ja supi suomalaisia.

Muutoin olen kanssasi täysin samaa mieltä, paitsi että supisuomalaisia ja rantaruottalaisia ei voi Suomesta poistaa. Mikä maa olisi velvollinen heidät vastaanottamaan?

Jokainen raapikoon omat rupensa, eli Afrikka ja Lähi-Itä pitäköön omat sopeutumattomat moniosaajansa. Niitä taas vastavuoroisesti meillä ei ole velvollisuutta Suomeen eläteiksi ottaa ja täällä pitää jos homma ei suju.

WhiteTrash

Quote from: joe on 28.04.2012, 02:00:02
Aikanani 30 vuotta sitten siellä koodia vääntäessäni siellä taisi olla jokunen intialainen, ne on kovia tekijöitä sillä alalla.

Oho Symbian koodari, pitäskö nyt kavahtaa ja niiata mekkaa kohti?
Sä tiedät ihan yhtä hyvin kuin minäkin miten toi duuni pyörii, niin älä jaksa. Ei sua kukaan usko.

MW

Quote from: WhiteTrash on 28.04.2012, 01:35:44

Nojaa taakse ja nauti kyydistä. Saippuatehdas muutti jo Kiinaan. Voi olla, että meidän lapsemme tai viimeistään lastenlapsemme taistelevat verissä päin leivänpalasta. Mutta vittujako siitä, pääasia ettei kekkoslovakia ja neekereitä.

WhiteTrash

Quote from: Emo on 28.04.2012, 02:08:17

ihan olet oikeassa, pitää myöntää.
Pointti oli se et itse arvostan kaikkea paskaa tasapuolisesti yhtä vähän, ihon väristä tai uskonnosta riippumatta.
Valitettavasti tilannne on se et Suomalaiset laskee ansiosidonnaisiaan ja valittee sen mukaan meneekö töihin vai ei.
Jollei kulin duuni kelpaa, tulee kuli ja tekee sen.
Perseestä tuokin, näin pienyritäjän maailmankatsomuksen mukaan.

hups, nyt kädetin jotain.

Taikakaulin

WhiteTrash on asian ytimessä. On ihan hyvä, että gambialainen tekee töitä, mutta tuo työpaikka on aivan tuulesta temmattu eli siis turha. Se on Ritva Viljasen ja kumppanien pitkäjänteisen työn tulosta maahanmuuton tuomasta mielikuvituksellisesta lisäarvosta yhteiskunnalle. Se ei oikesti tuo arvoa ollenkaan tälle puljulle. Mies tekee aivan oikein - valtion monikulttuurinsokaisemat virkamiehet eivät.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Emo

Quote from: WhiteTrash on 28.04.2012, 02:16:22
Quote from: Emo on 28.04.2012, 02:08:17

ihan olet oikeassa, pitää myöntää.
Pointti oli se et itse arvostan kaikkea paskaa tasapuolisesti yhtä vähän, ihon väristä tai uskonnosta riippumatta.
Valitettavasti tilannne on se et Suomalaiset laskee ansiosidonnaisiaan ja valittee sen mukaan meneekö töihin vai ei.
Jollei kulin duuni kelpaa, tulee kuli ja tekee sen.
Perseestä tuokin, näin pienyritäjän maailmankatsomuksen mukaan.

hups, nyt kädetin jotain.

Sinulla tosiaan meni lainausmerkit jotenkin sekaisin. Pistit oman tekstisi minun nikin alle, no väliäkös tuolla...

Minulla sama ajatus, että ihonväristä ei heru lisäpinnoja. Eikä saa herua lisäpinnoja. Kuten ei myöskään rauhanuskonnosta. Tai siitä voi jo antaa reilusti miinuspinnojakin, on se senverran saatanallinen maailmankatsomus ja yhteiskuntajärjestelmä!

Edit: Näköjään nyt menee minullakin lainaus pieleen enkä tiedä miten korjata. Mutta siis tämä jälkimmäinen kommentti on Emon, kuten tarkkasilmäisimmät ehkä voivat havaitakin.

Emo

^ Tuossa postauksessa on paitsi lainaukset pielessä (päinvastoin nimet kuin pitäisi), niin kirjaimetkin niin pieniä että taatusti heikkosilmäinen ei näe suuria ajatuksiamme lukea!

WhiteTrash

okei, en quotaa kun en osaa...

Mun henk.koht missio on kuuluisat kotimaiset moniosaajat, nuo tilastojensiistimistyöllistetyt.
Ihanat mussukat jotka keskeyttävät armeijan, kun sängyn petaaminen on liian kovaa ja kurinalaista.

Ihan saatanan sama mihin lusmuihin raha pumpataan, sinne tänne tai kreikkaan. Eläkettä en tule koskaan penniäkään(huom penni) saamaan.
Mut jos Gambialainen soittaa pojo rumpuja, algerialainen vääntää kebabia klo 04:00 ja sotasokeesomppu pesee vessoja lauantaisin klo 08:00, niin ihan hyvä.
Tässä maassa ei ole noille duuneille tekijöitä.