News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-03-27 IL: Kaksi miestä raiskasi naispyöräilijän

Started by Henri_K, 27.03.2012, 11:05:53

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

En mahdu tuntomerkkeihin koska olen vaalea, hiukset vaaleat. Olen kyllä joskus nähnyt lyhyitä tummia hiuksia.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

inwell

Quote from: Sanglier on 27.03.2012, 13:39:14
Rovaniemellä epäiltyjen lista on aika lyhyt.

Mihin niitä lisätuntomerkkejä sitten tarvitaan, jos lehden koodeista rovaniemeläiset ovat joka tapauksessa perillä?
"I don't really have anything to contribute in the gigantic dead body arena!" -Fifield

normi

Quote from: Ari-Lee on 27.03.2012, 13:46:54
En mahdu tuntomerkkeihin koska olen vaalea, hiukset vaaleat. Olen kyllä joskus nähnyt lyhyitä tummia hiuksia.

Joka tapauksessa ne huput ova kait sitten olleet sen verran pois päästä touhun tiimellyksessä, että hiukset on nähty.... luulisi tosiaan, että on nähty se etnisyyskin sitten...  >:(
Impossible situations can become possible miracles

Luotsi

Quote from: Gommi on 27.03.2012, 12:01:30
Täällä sentään etnisyys on mainittu:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061113876478_uu.shtml?ref=leiki

Raiskauksesta epäilty kantasuomalainen mies on noin 180 senttimetriä pitkä ja normaalivartaloinen. Hänellä oli suorat harmaat hiukset ja päässään kantikkaat silmälasit.

Eli pitääkö loogisesti päätellä, että aina kun asiaa ei mainita, kysymyksessä ei ole kantasuomalainen?

Touché!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Emo

Yksi sana:Peruukki.

normi

Miksiköhän asia on edes uutisoitu, media ja poliisihan voisi tyystin vaieta näistä tietyistä tapauksista... :o

Emo

Quote from: normi on 27.03.2012, 13:53:00

Joka tapauksessa ne huput ova kait sitten olleet sen verran pois päästä touhun tiimellyksessä, että hiukset on nähty.... luulisi tosiaan, että on nähty se etnisyyskin sitten...  >:(

Anteeksi.

http://www.youtube.com/watch?v=Qbxz6Je6dV8

En malttanut, kun tuli mielleyhtymä.

Faidros.

Quote from: Emo on 27.03.2012, 13:56:47

Toiset sanat: Blondaus, hiustenleikkuu.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Emo

Quote from: Faidros. on 27.03.2012, 14:00:56
Quote from: Emo on 27.03.2012, 13:56:47

Toiset sanat: Blondaus, hiustenleikkuu.

Ja taas me keskustelemme sanoista, kuten suvaitsevaisessa Suomessa asiaan kuuluu  ;D

Sanglier

Quote from: inwell on 27.03.2012, 13:49:57
Quote from: Sanglier on 27.03.2012, 13:39:14
Rovaniemellä epäiltyjen lista on aika lyhyt.

Mihin niitä lisätuntomerkkejä sitten tarvitaan, jos lehden koodeista rovaniemeläiset ovat joka tapauksessa perillä?

Wut?

Liittyisiköhän jotenkin, emmätiedä, rehellisyyteen ja avoimuuteen, poliisin nauttimaan luottamukseen ja yksinkertaisesti kansalaisten haluun ja oikeuteen tietää törkeistä rikoksista epäiltyjen tuntomerkit mahdollisimman tarkasti.

Lehteä on turha syyttää, poliisin tiedotteessa on samat tuntomerkit, mitään ei ole jätetty pois.

Esitin yllä omat epäilykseni. Rovaniemen kovia kokeneella kansalla saattaa olla toisia näkemyksiä.

törö

Quote from: normi on 27.03.2012, 13:57:18
Miksiköhän asia on edes uutisoitu, media ja poliisihan voisi tyystin vaieta näistä tietyistä tapauksista... :o

Pitää kertoa että Suomi on vaarallinen paikka naisille, vaikka tarkempi selonteko uhkatekijöistä olisikin rassismia.

Smiley

Naurettavaa touhua jos 2 raiskaajaa suojellaan näiden etnisyyden takia  :facepalm:
The person who doesn't make any mistakes is unlikely to make anything.

Ari-Lee

Quote from: Smiley on 27.03.2012, 14:11:12
Naurettavaa touhua jos 2 raiskaajaa suojellaan näiden etnisyyden takia  :facepalm:

Eikun:
Naurettavaa touhua jos etnisyyttä suojellaan näiden 2 raiskaajan takia.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Jepulis

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 27.03.2012, 13:29:15
^ luulisi silti löytyvän naaman väri. On kohde miten hyvänsä järkyttynyt.
Tosiaan. Jos uhri on pystynyt painamaan mieleensä tekijöiden hiusten värin, niin paljon kuvaavampi tuntomerkki etnisyys luulisi olleen havaittavissa edes sillä karkealla tasolla, että oliko tekijä ihonväriltään pohjoismaista perua vai jonkun eteläisemmän maan perimää. Tumma hiusten väri ei kerro käytännössä mitään. Lähinaapuristossa on 100 kuvaukseen sopivaa herraa. Tuntomerkeistä pituuskin on heikommin kuvaava, koska ihminen arvioi pituudet hyvin herkästi väärin muutenkin ja tässä arvioija on ollut todennäköisesti melkoisessa järkytystilassa. Hän siinä tilassaankin kuitenkin kohtalaisella varmuudella osaa sanoa, onko tekijä esimerkiksi kantasuomalaisen perustyypin näköinen vai ei.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

VikaTikki

Nainenhan on itse syyllinen kun pimeän aikaan liikkuu vihjailevasti toppapuvussa pyörällä.
Eihän kuumaverinen etelän romantikko ymmärrä, kun heidän maissaan naiset pukeutuvat sentään arvokkaasti, eivätkä liikuskele vihjailevissa pilkkihaalareissa.

Bryssä on bryssä vaikka voissa paistais.

Emo

Quote from: VikaTikki on 27.03.2012, 14:24:03
Nainenhan on itse syyllinen kun pimeän aikaan liikkuu vihjailevasti toppapuvussa pyörällä.
Eihän kuumaverinen etelän romantikko ymmärrä, kun heidän maissaan naiset pukeutuvat sentään arvokkaasti, eivätkä liikuskele vihjailevissa pilkkihaalareissa.

;D

Joku tiukkapipo voisi väittää, että harjoittamani naureskelu ei sovi niin vakavaa aihetta kuin raiskausta käsittelevään ketjuun. Mutta muistetaan nyt kuitenkin, että ei mokuttava maailmansyleilijäkään anna mitään arvoa suomalaisen naisen ruumiilliselle koskemattomuudelle; näitä raiskaajia ei edes karkoiteta maasta ja tuskin rangaistaan muutenkaan (ottaen huomioon suomalaiset "tuomiot" raiskauksista) vaan lisää haalitaan Suomeen täydelle ylöspidolle.

Pöllämystynyt

Nyt joku raja tähän kauniin Lapin raiskaukseen ja näännytykseen! Syrjäseutujenkin naiset ja lapset on pantu maksamaan Helsingin herrojen egosta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Rämeairo

Jep, tähän on tultu, nyt jo VHN syyllistetään, muu on razizmia, I rest in case...
"Viharikos lakkaa olemasta viharikos välittömästi sillä hetkellä, kun suomalaisen naisen raiskanneen rikollisen etninen syntyperä tai uskonto paljastuukin ei-eurooppalaiseksi." ( Päivän sarkasmi 31.12.2015)

inwell

Quote from: Sanglier on 27.03.2012, 14:05:47
Liittyisiköhän jotenkin, emmätiedä, rehellisyyteen ja avoimuuteen, poliisin nauttimaan luottamukseen ja yksinkertaisesti kansalaisten haluun ja oikeuteen tietää törkeistä rikoksista epäiltyjen tuntomerkit mahdollisimman tarkasti.

Lehteä on turha syyttää, poliisin tiedotteessa on samat tuntomerkit, mitään ei ole jätetty pois.

Esitin yllä omat epäilykseni. Rovaniemen kovia kokeneella kansalla saattaa olla toisia näkemyksiä.

No joo. Koskahan tällainen... sensitiivinen lähestymistapa otettiin käyttöön ja millä perustein? Jonkin "haavoittuvaisten vähemmistöjen", vai mikä se käsite nyt oli, perusteella? Omituinen käytäntö totta tosiaan, jos etsintäkuulutetun tuntomerkkien keksiminen jätetään arvailujen varaan. Voisihan noihin tämän käytännön perusteisiin pureutua ja avatana niitä, että saataisiin jokin käsitys taustalla olevan ajattelutavan uskottavuudesta. Siitä voisi saada järkevää keskustelua... not. Jonka jälkeen asiaa voisi lähteä muuttamaan.
"I don't really have anything to contribute in the gigantic dead body arena!" -Fifield

Ruohonjuuri

Nyt oli sitten meikäläisen aika rekisteröityä foorumille. Olen jo pitkään seurannut foorumia, mutta viimeisen niitin rekisteröitymiselleni sain siitä, että kommenttini "Vaalea- vai tummaihoisia?" jätettiin julkaisematta tämän uutisen yhteydessä Ilta-Sanomien sivuilla. Olen siis miespuolinen nimimerkistäni huolimatta. 8)

Emo

^ Tervetuloa Ruohonjuuri!  :)

Esittäytymisketjun löydät haulla, jos haluat.

normi

Kangasalla (vai Sahalahdella) se demari-Bährend ja kaverinsa ottivat oikeuden jo omiin käsiinsä toisenlaisessa tapauksessa ja kävivät antamassa opetuksen joillekin häiriköille.

Selvä oire, että yhteiskunnan munattomuuten ja naurettavaan lainsäädäntöön, hampaattomaan poliisiin ja vääriin asioihin keskittyviin syyttäjiin aletaan kyllästyä jo laajemminkin.

Hoomeri

CrystalCube

Quote from: Ruohonjuuri on 27.03.2012, 19:04:26
Nyt oli sitten meikäläisen aika rekisteröityä foorumille. Olen jo pitkään seurannut foorumia, mutta viimeisen niitin rekisteröitymiselleni sain siitä, että kommenttini "Vaalea- vai tummaihoisia?" jätettiin julkaisematta tämän uutisen yhteydessä Ilta-Sanomien sivuilla. Olen siis miespuolinen nimimerkistäni huolimatta. 8)
Lehtien foorumit on pärseestä kun ei niillä voi käydä kunnon debattia..

Emo

Quote from: CrystalCube on 27.03.2012, 19:35:37

Lehtien tehtävä on tuottaa rahaa niiden omistajille ja myötäillä vallanpitäjiä sekä ohjata meitä ajattelemaan "oikein".

Totuus EPT

Quote from: Ruohonjuuri on 27.03.2012, 19:04:26

Tervetuloa myös, et ole ainoa, jolle iltaroskalehtien sensuuri on iskenyt.
Missä ******i siellä ongelma.

vendetta

Poliisi jättää joskus oleellisen tuntomerkin kertomatta, jotta voi sitten seuloa silminnäkijöiden havainnoista ne oikeat. Oisko noin?

Kansalainen voi tietenkin helposti jättää ilmoittamatta havaintonsa kahdesta alueella treenanneesta afrikkalaisesta lenkkeilijästä, mikäli havaitsija ei ole sattunut kiinnitämään erityistä huomiota näiden juoksijoiden naamojen pituuksiin ja poskien paksuuksiin.
"kallista ruotsalaista vittuilua, tahallaan ajattivat rasvamonttuun"

Doodle

Olisiko paikallaan tehdä lakialoite, joka määrittelee mitkä ominaisuudet ovat pakollista mainita aina tuntomerkkien kohdalla. Jos kyseinen tuntomerkki ei ole poliisin tiedossa tulisimyös sekin mainita. Tämä lienee ainoa tapa varmistua siltä, että viranomainen ei tietentahtoen sensuroi tuntomerkkejä ja siten aiheuta sivullisten turhaa leimautumista.

nim. lyhyet hiukset, tumma tukka

d
"Rohkeimman meistä voi vielä käännyttää
Kauneuden jälkeen lauseet päätetään"

Ari-Lee

Quote from: Emo on 27.03.2012, 19:39:52
Quote from: CrystalCube on 27.03.2012, 19:35:37

Lehtien tehtävä on tuottaa rahaa niiden omistajille ja myötäillä vallanpitäjiä sekä ohjata meitä ajattelemaan "oikein".

Molemmille kivaa; Erkolle ja Almalle

Tommi Korhonen

Mutta onko tässä tapauksessa varmasti niitä tietoja niin pimitetty?
Tuosta tummatukkaisudesta ja varusteista voisi ajatus tosiaan hiipiä esim Balkanille. Ei tuo minusta niin selkeä piilottelu ole kuin joskus poikkeavan ihonvärin piilottaminen (tai valkopikselöinti). Toki etnisyyttä voi arvella, mutta ei se tuollaisessa tilanteessa mitenkään ilmiselväksi tule vaikka ulkoetnisyys tulisikin.

Tuo on sitäpaitsi riittävä tunnistus (jos oletetaan että eivät ole tummempi-ihoisia) että joku ohikulkija tai muu liikkuja olisi nähnyt ja muistanut.

--
Toki tunnisteiden pitäisi olla aina mukana jos mahdollista. Ihan sama onko kantispääköistä kysymys vai ei.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.