News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kerjäläisooppera: Katutason uutiset kerjäläistoiminnasta

Started by rähmis, 15.05.2009, 07:23:30

Previous topic - Next topic

Rutja

Quote from: gloaming on 20.05.2009, 00:46:45

Quote from: Rutja on 20.05.2009, 00:37:21
Itseasiassa lääkäreihin mahtuu aika paljon vaihtelevaa porukkaa. Noin yleisesti melko kriittinen näkemys tuntuu olevan vallalla.

Tavallaan melko yllättävää, jos noin on. Toisaalta monikultturismi tuntuu olevan lähes pääsääntöisesti humaniteettien piirissä toimivien uskonto.
Ei minusta niinkään, sillä lääkäriksi ei pääse, jos ei ole älykkyyttää, kykyä ymmärtää asioiden syy-seuraussuhteita ja kyllähän tämä porukkaa aika paljon törmää monikulttuuriin arjessaan.

Eräs tuntemani lääkäri tiivisti asian niin, että vihaa somaleita ja kannattaa esimerkiksi eugeniikkaa ja väkivaltarikoksiin syyllistyneiden mielisairen, hoitoresistanttien pakkoeutanasiaa, mutta tämä ei vaikuta lääkärinä työskentelyyn mitenkään, sillä töissä ollessa noudatetaan työpaikan moraalia ja vapaalla sitten omaa moraalia. Eli, etpä voi tietää minkälainen natsi siellä sinulle tekee operaatiota, kun olet potilaana.

Oli muuten sanonut erään kerran pienen vahingon jälkeen, että "helvetti kun homma on nousussa!" ja viereinen lääkäri oli purskahtanut nauramaan. Tämä siis aikana, jolloin mitään hommafoorumia ei ollut olemassa.

Paikallisessa hommakerhossakin on muuten käynyt silloin tällöin eräs foorumillakin oleva lääkäri.

Ayla

Quote from: PMH on 19.05.2009, 22:53:17

Jotenkin kerjäläistä pitää mielestäni välittömästi auttaa. Leipäpalalla ongelmaa tietenkään ratkaista, mutta sen antaminen on kohtuullista ja hyvää. Parasta onkin antaa leipää, jolla ei ole vaihtoarvoa, mutta joka kuitenkin auttaa kerjäläistä välittömästi.

Jollakin tavalla todistaa se kiitollisuus, mitä silloin kohtaa, ettei kyse ensisijaisesti ole ihmiskaupasta vaan köyhyydestä, jonka ehkä kuuluukin tunkeutua tietoisuuteemme. Yllyttämättä rikokseen nyt ja toivottavasti myöskään tulevaisuudessa, ehdotan etta kokeilet.

Eihän kerjääminen ole rikos. Eikä myöskään köyhyys ole rikos. Mutta kyllähän yhteiskunta voi kieltää yhtä sun tätä. Ja pienen pienistä asioista tehdään rikoksia. Pissallekkin menosta... Ottaisivat kovemmilla otteilla niitä oikeita rikollisia ja antaisvat köyhien olla.

Ne köyhät kerjää saadakseen ruokaa. Ja tietenkin esim. Romanian romanit kerjäävät rahaa jolla sitten voivat elellä jonkun aikaa kotimaassaan.

MW

Quote from: Ayla on 20.05.2009, 04:03:28
Ne köyhät kerjää saadakseen ruokaa. Ja tietenkin esim. Romanian romanit kerjäävät rahaa jolla sitten voivat elellä jonkun aikaa kotimaassaan.

Miten niillä köyhillä on varaa matkustella? Minulla ei ole, ja olen sentään tehnyt töitä viimeiset 15 vuotta, jopa ns. huikean "keskituloisena". Ei ole. Ei tipu. (ja menepä kokeeksi tarjoamaan ruokaa niille kerjäläisille, varmaan kelpaa?)

Missra

Ne "koyhat" eivat hyvaksy ruokaa jos sita tarjoaa. Ainakaan taalla Englannissa. Ja silla rahalla mita Euroopan laidasta laitaan matkaaminen maksaa voisi jo monta limppua ostaa kotomaassa. Hassuahan on se, etta jos niille ruokaa tarjoaa niin se tarkoittaisi pienempia kuluja ruokamenoihin mutta mikaan muu kuin kateinen ei tunnu heita ilahduttavan. Viimeksi kun banaanitertun kadunvarressa kerjaavalle rouvalle ostin niin han heitti sen minua pain kun olin sen asettanut hanen eteensa. Loppui siis sekin kerjalaisten tukeminen minulta.

MW

Missra ja Whatsername lykkii sitten pystyyn Hommakerho "Lontoon" :D Hyvää yötä, olkaa ihmisiksi, kaikki. Jäääseniä on sitte paree olla palajo.

Ayla

Quote from: MW on 20.05.2009, 04:19:37

Miten niillä köyhillä on varaa matkustella? Minulla ei ole, ja olen sentään tehnyt töitä viimeiset 15 vuotta, jopa ns. huikean "keskituloisena". Ei ole. Ei tipu. (ja menepä kokeeksi tarjoamaan ruokaa niille kerjäläisille, varmaan kelpaa?)

Kyllä köyhäkin jonkun vanhan auto-romun voi hannkia ja tulla sinne teille Suomeen kerjäämään. Se minkä he sitten esim. kerjää, riittää pitkäksi aikaa siellä niitten kotimaassa.

Lukekaapas pojat tätä linkkiä ja sanokaa sitten eikö kerjätty raha ole tarpeen. Suomentakaa Googlen avulla jollette ymmärrä.

De är Europas stora skräck

Köyhyyttä ja kurjuutta on Euroopassa vielä paljon ja moni Euroopan romaneista kuuluu siihen kategoriaan.

Ja siitä ruosta. Hehän kerjää ja voi itse ostaa ruokaa. Voi olla että ehkä kadehditte, kun ette ehkä kehtaa itse alkaa kerjäämään. ;)

Missra

Quote from: MW on 20.05.2009, 04:43:52
Missra ja Whatsername lykkii sitten pystyyn Hommakerho "Lontoon" :D Hyvää yötä, olkaa ihmisiksi, kaikki. Jäääseniä on sitte paree olla palajo.

Whatsernamen kanssa ollaan jonkin verran juteltu seka taalla etta naamakirjan puolella... Valitettavasti vain toinen meista asuu Lontoossa. =)
Tapaamista en kylla pistaisi pahitteeksi, aina on kiva tavata suomalaisia taallapain!  ;)

Missra

Quote from: Ayla on 20.05.2009, 05:56:07
Ja siitä ruosta. Hehän kerjää ja voi itse ostaa ruokaa. Voi olla että ehkä kadehditte, kun ette ehkä kehtaa itse alkaa kerjäämään. ;)

Miksi ruoan vastaanottaminen ei kerjalaiselle sitten passaa? Sehan tarkottaisi pienempaa laskua K-marketissa (Morrisonissa taalla) kun ei aivan kaikkea tarvisi itse ostaa. Miksi he heittelevat banaaniterttuja pain niita tarjoavia ihmisia? Sattui aika kipeasti ristiselkaan, 6 banaania ei ole kovin kevea lasti selkaan sattuessa.

Ja kylla, ostan itse ruokani. Olen yrittanyt tukea kerjalaisiakin pienista varoistani mutta se ei hanelle (heille, itseasiassa... minulle on aiemminkin huudeltu ja vittuiltu ruoan antamisesta) kelvannut.

Rutja

On se hassua, että romanit eivät ole ingroituneet eurooppalaiseen kulttuuriin niiden satojen vuosien aikana, mitä he täällä ovat olleet.

Mietinpä vain, kuinka kauan saamme odottaa somalien integroitumista. Tällä menolla se tapahtuu siinä vaiheessa, kun Euroopan maissa alkaa olla islamilaisen enemmistön omaavia valtioita (laskelmien mukaan Ruotsi 2040-luvulla) ja meininki muuttuu sen myötä afrikkalaisen ja arabialaisen kulttuurin mukaiseksi.

Turkulaine

Köyhyyttä ja kurjuutta on Euroopassa vielä paljon ja moni Euroopan romaneista kuuluu siihen kategoriaan.

Kaikki täällä tietävät että mm. Tshekissä ja Slovakiassa romanit ovat köyhiä ja kurjia. Se ei muuta sitä tosiasiaa että kerjäysoperaatiot ovat tuottoisaa järjestäytynyttä rikollisuutta jonka tarkoitus on vain kupata Euroopan työtä tekevää väkeä. On ongelmallista, että romanit ovat rikollista pohjasakkaa, mutta me emme voi heitä muuttaa, ellei heillä ole halua muuttaa elämäntapaansa.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Lemmy

Quote from: Ayla. Voi olla että ehkä kadehditte, kun ette ehkä kehtaa itse alkaa kerjäämään.

Sulle voi tollanen röyhkeys olla luonnollista, mutta joidenkin luonnolle se käy.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

PaulR

Holloway Roadin metroaseman ulkopuolella päivysti koninisti kantisnainen, joka kulutti aikansa lukemalla. Ruokaa tai rahaa en tarjonnut, mutta annoin luetut kirjat hänelle. Silloin kun vartijana toiminut luonnevikainen kulkukoira kiinnitti huomionsa muualle.

Romanit kiusasivat turisteja keskustassa parkuva nyytti molemmissa kainaloissa ja kuppi hampaissa.

maitotyttö

Että oikein fasisistis-rasistista. :roll:

Retoriikka palaa sosialistis-kommunistisille linjoille, jossa tuttuja käsitteitä ovat paitsi marxilais-leninismi myös proletaaris-diktatoriismi ja kapitalistis-imperialismi.

Erikseen on huomattava Suomen ulkopoliittiset linjat, joita olivat ainakin sodanaikainen Tanner-Mannerheimilainen linja ja sitten sotien jälkeinen Paasikiven-Kekkosen linja. Huom. näitä käsitteitä ei pidä sotkea puolustuslinjoihin, joita olivat mm Mannerhehim-linja ja salpalinja.

Eilen ohitin kolme kerjäläistä, ja tapani mukaan noudatin poliisin suosituksia enkä antanut rahaa. Ohikulkuaikanani yksi mies antoi näistä yhdelle rahaa, joten tasaisen vauhdin taulukolla tienestit voivat olla sellaisia, että Romaniasta kannattaa tulla tänne asti kerjäämään.

Itsellä oli lähinnä huono olo. Käväisin jokunen aika sitten Sevillassa, ja siellä oli ihan samannäköisiä kerjäläisiä, mutta aseet olivat astetta kovempia. Kadulla mm heiluteltiin todella pahoin rampautuneita (rampautettuja?) pikkulapsia ja isompiakin ihmisiä (tyyliin ei käsiä ja jalat lähtevät vääristyneen yläkropan kainaloista).

Missra

Quote from: PaulR on 20.05.2009, 07:58:31
Holloway Roadin metroaseman ulkopuolella päivysti koninisti kantisnainen, joka kulutti aikansa lukemalla.

Hei ollaanko me naapureita? =)

Nikopol

Quote from: Missra on 20.05.2009, 06:09:04

Miksi ruoan vastaanottaminen ei kerjalaiselle sitten passaa? Sehan tarkottaisi pienempaa laskua K-marketissa (Morrisonissa taalla) kun ei aivan kaikkea tarvisi itse ostaa. Miksi he heittelevat banaaniterttuja pain niita tarjoavia ihmisia? Sattui aika kipeasti ristiselkaan, 6 banaania ei ole kovin kevea lasti selkaan sattuessa.

Ja kylla, ostan itse ruokani. Olen yrittanyt tukea kerjalaisiakin pienista varoistani mutta se ei hanelle (heille, itseasiassa... minulle on aiemminkin huudeltu ja vittuiltu ruoan antamisesta) kelvannut.
Banaania tarjoamalla syyllistyit apinaolettamaan. Anna sisäfilettä ja punkkua ensi kerralla.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Missra

Quote from: Nikopol on 20.05.2009, 08:09:18
Banaania tarjoamalla syyllistyit apinaolettamaan. Anna sisäfilettä ja punkkua ensi kerralla.

No banaanit oli melkein ainoa jarkeva asia mita lahimmasta News Agentsista saattoi ostaa. Viinin ja sipsien lisaksi, siis! Ehka tosiaan olisi tarpeen vieda nama tyypit Ritziin iltapaivateelle. (muistaakseni yli £100 tee...) Ehka sitten kelpaisi.

PaulR

Quote from: Missra on 20.05.2009, 08:06:36
Holloway Roadin metroaseman ulkopuolella päivysti koninisti kantisnainen, joka kulutti aikansa lukemalla.

Onneksi sieltä pääsee aina pois! ;D

Ei vaisinkaan, olisi hienoa tulla katsomaan miltä näyttää tänä päivänä.

Missra

Quote from: PaulR on 20.05.2009, 08:15:17
Quote from: Missra on 20.05.2009, 08:06:36

Onneksi sieltä pääsee aina pois! ;D

Ei vaisinkaan, olisi hienoa tulla katsomaan miltä näyttää tänä päivänä.

No mie oon Callyn puolella, huomattavan paljon kivempaa aluetta kuin Holloway, ei juuri Hollowaylla tule yksin pimean jalkeen liikuttua kun ei ole sita suojavaria eika suojasukupuolta. ;p
Muutto tossa 1kk paasta tosin. =)

Turkulaine

Quote from: Nikopol on 20.05.2009, 08:09:18

Ja apinaolettamistahan vaaditaan tätä nykyä kovempia tuomioita. Erityisen kammottava rikos on lapseen kohdistuva pikkuapinaolettama. Banaania ei todellakaan kannata tarjota kuin valkoiselle lapselle. Mustalle lapselle tarjotaan Gainomaxia, niin asia on mahdollisimman selvä. Vähän niinkuin sanoisi, että et sinä Pikku-Abdi mikään apina ole vaikka musta oletkin.

Olisi kiva tietää mitä tapahtuisi jos menisi itse ryysyihin pukeutuneena mustalaisten parhaille apajille kerjäämään. Veikkaan että poistumisesta tehtäisiin sellainen tarjous josta ei voi kieltäytyä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Rutja

Quote from: Lemmy on 20.05.2009, 07:50:58
Quote from: Ayla. Voi olla että ehkä kadehditte, kun ette ehkä kehtaa itse alkaa kerjäämään.

Sulle voi tollanen röyhkeys olla luonnollista, mutta joidenkin luonnolle se käy.
Juu, minäkin on ihan helvetin kateellinen sille viinalta haisevalle pummille - suomalainen tällä kertaa - joka tuli kinuamaan rahaa keskellä päivää. Olen kateellinen myös niille mustalaiskerjääjille jotka yrittävät "soittaa" haitaria Joensuun kävelykadulla. Kuulostaa lähinnä tältä: http://www.youtube.com/watch?v=rRsC6Gx_YJA

skrabb

Muistaakseni eräs toimeentulotuella tai eläkkeellä elävä suomalaisnainen kerjäsi protestiksi viime vuonna Helsingissä.
Protestin syy taisi olla se, että julkisuudessa vaadittiin Romanian kerjäläisten elättämistä/asuttamista suomalaisten varoilla.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Ayla

Quote from: pelle12 on 20.05.2009, 06:29:38

On totta, että monet (ehkä jopa suurin osa) Euroopan romaneista ovat köyhiä, mutta nämä matksustelevat eivät kuulu siihen köyhimpään päähän. He osaavat kaikki kerjuun kepposet, onhan monella kerjuu suorastaan sukuperintönä monessa sukupolvessa.
Jotta maailma ei olisi ihan niin mustavalkoinen kuin moni luulee. Jotkut romaneista on todella rikkaita.

Rikkaita? Jos etsii niin aina löytyy köyhempiä ihmisiä mitä mistä keskustellaan. Sillä tavalla kai yrittää laitta aivoihinsa tiedon että ei ne köyhiä ole kun tiedän että on köyhempiäkin. Siis siinä tapauksessa jos on negatiivinen näille esm. romaneille jotka tulee Scandinavien. Omaatuntoa siis lohduttelette että onhan niitä vieläkin köyhempiä romaneja.

Ehkä Scandinavien on joku hieman varakaskin romani. Mutta alempana Euroopassa ei noin vain romani rikkaaksi tule.

Koska te lopetatte romanista puhumisen? Vuodesta vuoteen samat jutut menee isältä pojalle. ;) Jotain uutta ja positiivisempaa esille ja äkkiä.

Rutja

Quote from: Ayla on 20.05.2009, 08:56:45
Koska te lopetatte romanista puhumisen? Vuodesta vuoteen samat jutut menee isältä pojalle. ;) Jotain uutta ja positiivisempaa esille ja äkkiä.
Totta kyllä, että positiivisempiakin aiheita on olemassa, kuin romanit, mutta miksi Ayla haluaa, että ihmiset lopettaisivat asioista puhumisen? Ei muuten lopeteta.

Niin, ja Suomi ei muuten ole Skandinaviaa maantieteellisesti.

Ayla

Quote from: Rutja on 20.05.2009, 09:05:00
Quote from: Ayla on 20.05.2009, 08:56:45
Totta kyllä, että positiivisempiakin aiheita on olemassa, kuin romanit, mutta miksi Ayla haluaa, että ihmiset lopettaisivat asioista puhumisen? Ei muuten lopeteta.

Tiedät varsin hyvin että tarkoitan sitä että miksi pitää koko ajan olla niin negatiivinen ja ivallinen näistä romaneista? Ei siis ehkä ihme että ette pidä muistakaan maahanmuuttajista. Olette siis sellaista vierasta vierastavaa kansaa? Tiedän että ette osaa lopettaa puhumasta negatiivisesti romaneista. Onhan oltava joku joka on ainakin huonompi kuin "minä" sanotte varmaan itsellenne?

QuoteNiin, ja Suomi ei muuten ole Skandinaviaa maantieteellisesti.

Monet pitää Suomea scandinaviian kuuluvana. Se että joku suomalaisista ei tykkää siitä, ei merkitse yhtään mitään. ;)

Kami

Quote from: Ayla on 20.05.2009, 09:14:01
Tiedät varsin hyvin että tarkoitan sitä että miksi pitää koko ajan olla niin negatiivinen ja ivallinen näistä romaneista? Ei siis ehkä ihme että ette pidä muistakaan maahanmuuttajista. Olette siis sellaista vierasta vierastavaa kansaa? Tiedän että ette osaa lopettaa puhumasta negatiivisesti romaneista. Onhan oltava joku joka on ainakin huonompi kuin "minä" sanotte varmaan itsellenne?

Sinä päivänä kun realismia leimataan negatiiviseksi, sitä tietää elävänsä unimaailmassa uni-ihmisten keskellä. Ihmisten joille kiva pikku valhe merkitsee enemmän kuin totuuteen pyrkiminen. Käärmeiden paratiisi.

Monet pitää Suomea scandinaviian kuuluvana. Se että joku suomalaisista ei tykkää siitä, ei merkitse yhtään mitään. ;)

Subjektiivinen mielipide ei muuta asiaa mihinkään. Skandinaviaan kuuluu Ruotsi, Norja ja Tanska. Voin minäkin pitää Suomea Venäjän niemimaana ja laittaa vinkkaavan hymiön perään, muttei se siitä moiseksi muutu. Kyse ei ole tykkäämisestä tai ei-tykkäämisestä.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Rutja

Tiedät varsin hyvin että tarkoitan sitä että miksi pitää koko ajan olla niin negatiivinen ja ivallinen näistä romaneista?
Odotetaan mielenkiinnolla, milloin romanit itse antavat toiminnallaan syytä olla jotain muuta mieltä heistä.
Quote from: Ayla on 20.05.2009, 09:14:01Ei siis ehkä ihme että ette pidä muistakaan maahanmuuttajista.
Ei pidä paikkaansa. Minulla on hyviä kokemuksia esimerkiksi hollantilaisista, unkarilaisista ja japanilaisista maahanmuuttajista. Toisekseen kerjäävät romanit eivät ole mitään maahanmuuttajia. Et näköjään edes ymmärrä mitä termi tarkoittaa.
Quote from: Ayla on 20.05.2009, 09:14:01Onhan oltava joku joka on ainakin huonompi kuin "minä" sanotte varmaan itsellenne?
En sano. Minua ei vain innosta tulla häiriköidyksi kadulla jonkun rihkamakauppiaan tai tumpelon haitaristin takia.
QuoteNiin, ja Suomi ei muuten ole Skandinaviaa maantieteellisesti.

Suomi ei sijaitse Skandinavian niemimaalla, vaan on osa Fennoskandiaa, joka sisältää myös Itä-Karjanlan, Vienan ja Kuolan. Suosittelen tutustumaan vaikkapa peruskoulun maantieteeseen.

Jarkko Sandell

Minäpä Ayla kerron sinulle pienyrittäjän mielipiteen. Tämä kuvastaa tämän hetken fiiliksiä ja on siten tunteenomaisesti kirjoitettu. Laittakaa silmät kiinni ja ajatelkaa isänmaata, jos ei kiinnosta. 

Olen ollut kirjakauppiaana kohta 10 vuotta. Koko sinä aikana lomaa ehkä kuukausi-puolitoista. Tulot alle minkä tahansa siivojaan minimipalkan, viime syksynä meni pikku talokin myyntiin. Nyt myynti romahtanut yhdessä muun vähittäiskaupan myynnin kanssa. Ja kadulla kauppani ulkopuolella on saatana mustasänkinen kiikarimyyjä ja toisessa päässä katua likainen haitarinsoittaja. Nekin tienaavat saatana enemmän kuin tämä suomalainen yrittäjä, yrittäjä joka yrittää hampaat irvessä siirtää kulttuuriperintöämme seuraaville sukupolville. Ei tule apurahoja(en niitä vaadikaan), en saanut starttirahoja, ei muista kulttuurilautakunnat antikvariaatin pitäjää.

Minua v****taa jokainen pummi, jokainen tänne tuleva kunnioitusta ja rahaa vaativa maahanmuuttaja. Minua v****taa Kourokset, Illmanit, Haloset. Minua vituttaa islam ja kaikki se paska, jota se tänne on tunkemassa. Mitä tänne tunkee, jos ei Suomi ja sen tavat kiinnosta. Ei ole kauaa siitä, kun kerjääminen ja kaupustelu oli kielletty. Miksi? Koska se oli KIELLETTY.

Saman sanon jokaiselle vikisevälle mamulle, mutta samalla ojennan  käteni niille, jotka KUNNIOITTAVAT sen verran tätä kulttuuria, kansaa ja yhteiskuntaa, että viitsivät opetella kielen ja edes hieman yrittävät sopeutua ja ymmärtää, KETKÄ tämän MAAN ovat RAKENTANEET.

Minua v****taa suurin osa toimittajista. Minua v****taa koko poliittinen eliitti. Minua v****taa kaikki, jotka puhuvat monikulttuurisuudesta autuaana voimana ja koittavat ajaa tätä maata turmioon. Perkele. Mutta minua v****taa myös suomalaiset pummit, menisitte keräämään risuja tai poimimaan mansikoita.

En ole kommunisti, mutta tämä marssi sopii tähän, on se jumalauta niin. Saatana.

1. Köyhä Suomen kansa
    katkoo kahleitansa
    kärsimysten malja se jo kukkuroillaan on.
    Raakaa sortovaltaa vastaan
    nostaa maasta armeijastaan
    jalon kansan parhaat pojat taistohon.

2. Hallitus on vankka
    kätyrlauma sankka
    se kauhuntuskaa levittää yli onnettoman maan.
    Urhojansa kansanvalta
    työntää esiin kaikkialta
    elämästä, kuolemasta kamppaillaan.

3. Kiihtyy yhä taisto
    vapauden vaisto
    köyhälistön keskuudessa kasvaa vaan.
    Eipä auta hallitusta
    piinat kidutus ja tuska
    urhot kaatuu vapauden laulu huulillaan.

4. Virkavallan huolena
    vankilat ja tuonela
    tutkimatta hirttäminen, mestaus.
    Kumouksen sankari
    sydänveren antavi
    kallis ompi vapauden lunastus.

5. Kuinka kauan siellä
    teurastusta viellä
    kestää kunnes kansalla on vapaus.
    Ei nyt taiston tuoksinassa
    tiedä kumpi voittamassa
    vallankumous vaiko taantumus

6. Kumouksen myrskyt
    kapinat ja tyrskyt
    riehuu valtakunnan äärest äärehen.
    Siellä hirmuhenget saavat
    sydänverta janoavat
    särpiellä hurmejuomat kanssa korppien.

7. Kylvömme kun tehdään
    kasvaa kerran tähkään
    sadoin kerroin kirkkahampi onnen aika uus.
    Silloin Suomen kansanvalta
    kiittää sankarpoikiansa
    ilonkyyneleitä palkaks' saapi sankaruus. 

Minun oikeudentunto ei salli tätä menoa. Minä en ole lähdössä mihinkään ja niin kauan kuin henki pihisee, vastustan. Vastustan ihan saatana silkasta vastustamisen halusta ja ilosta.

Ja lopuksi koko valtiovallalle Laurilan Antoon sanoin.

»Laske läpitte perkele! Hautaa pystyyn, että maata säästyy!»

Nyt mä lähden töihin katsomaan, josko Kauppakadulla liikkuisi muitakin kuin haitarinsoittajia. Ja Aylalle -10% alennus Jussin kirjasta.

aivovuoto

"Tiukemman maantieteellisen tulkinnan mukaan Skandinavia on yhtä kuin Skandinavian niemimaa, johon luetaan Suomen Lapin luoteiset osat, mutta ei Tanskaa.
Huolimattomassa kielenkäytössä erityisesti saksan ja englannin kielissä Suomi, Islanti ja Färsaaret lasketaan usein Skandinaviaan"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Skandinavia

Jeps, ja tähän etäisesti liittyen, en tunne itseäni yhtään pohjoismaalaiseksi. Ihme keksintö.

Quote from: Ayla
Jotain uutta ja positiivisempaa esille ja äkkiä.

Hyvä on, Ayla. Nämä ulkolaiset romanit pistävät pystyyn vuosittain melkoisen vakuuttavan ja ammattimaisen oloisen ulkoilmaperformanssin. Taitoa on.