News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-03-20 Kansliapäällikkö Ritva Viljanen: Anonyymi nettikeskustelu kiellettävä

Started by Roope, 20.03.2012, 17:53:40

Previous topic - Next topic

mannym

Quote from: dothefake on 24.03.2012, 22:28:34
Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 22:21:06
Quote from: dothefake on 24.03.2012, 22:17:12
Nimimerkkihän tuo Ritva Puolakkakin on, joten se siitä.
Mikä nimimerkki? Olen Ritva Puolakka, omaa sukua Aunola.
Niin kauan, kuin sinulla lukee vain jäsen, olet nimimerkki.
Näinpä kunnes moderaatio on todennut henkilöllisyytesi ja olet saanut nimesi alle merkinnän, nimellinen. Olet vain nimimerkki meidän samanlaisten joukossa.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Hob

Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 22:24:23
En ymmärtänyt tästä yhtään mitään.

Hyvä "Ritva". Minä tiedän. Sen takia en usko avoimen keskustelun ja vuorovaikutuksen olevan suhteesi järkevä toimintamalli. On etsittävä muita keinoja.

Yhteistyöterveisin,

Hob

turjake

Mistä sen kukaan täällä tietää oletko oikeasti Ritva Puolakka? Henkkariskannaus tai en usko. Oikeastaan en ehkä uskoisi sittenkään.
Voithan käyttää toisen henkkaria, eihän täällä voi verrata naamaa ja passikuvaa.

Tässä juuri onkin se anonymiteetin pointti, kaikkea keskustelua tulisi arvioida sisällön ja argumenttien nojalla, keskustelijan nimellä ei tulisi olla väliä. Paitsi joillekin tuntuu olevan tärkeää kuka sanoo, ei mitä sanotaan. Itse en halua tuoda nimeäni julki koska en koe sillä olevan väliä kenellekään.

Sami Aario

Ritva Puolakka edustaa ajattelua, jonka mukaan sellaiset asiat joita hän ei itse tee, voidaan aivan hyvin kieltää. Tällainen ajattelu on tässä maassa valitettavan yleistä.

dothefake

Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 22:33:49
Quote from: dothefake on 24.03.2012, 22:28:34
Niin kauan, kuin sinulla lukee vain jäsen, olet nimimerkki.
Mistä minä tiedän miten se saadaan muutettua? Omalla nimelläni olen aina täällä internetin ihmeellisessa maailmassa seikkaillut. Mielestäni minulla on enemmän munaa kuin teillä monella miehellä, jotka ette uskalla muuta kuin haukkua naista salanimen turvin. Mitä te teette oikeasti esim. tasa-arvon suhteen?
Ei avata ovea.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

mannym

Kah täsä arvon "ritvalle" ohjeet nimelliseksi jäseneksi. http://hommaforum.org/index.php/topic,17923.0.html

Edit. Korjattu linkki puhelin on niin kömpelö verrattain koneseen.
Editin edit. ei onnannu puhelimella piti koneella.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Fiftari

Minä pidän anonyymiteetistäni. Ei tarvitse selitellä muille kuin täällä oleville kirjoittajille kantojani, eikä kukaan tunnista minua ollessani työssä. Eivät "asiakkaat" eivätkä pomot. Tietyt henkilöt tuntevat lempinimeni jota täälläkin käytän.

Mikäli tarvetta tulee niin luulisin että virkavalta kyllä saa kirjoittelijan selville. miksi siis pitäisi luopua anonyymiteetistä?
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

PaulR

dothefake

Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 22:42:31
Quote from: dothefake on 24.03.2012, 22:37:04
Ei avata ovea.
Kiitos. Vanhin poikani sanoikin, että katso äiti aina ovisilmästä. Niin surullista, että mielipiteiden takia pitäisi pelätä. Mutta sitä en tee. Jos jotakin on annettavaa, niin ainakin kunnia, ylpeys ja usko parempaan huomiseen.
[/quote]Tarkoitin kylläkin, että ei avata esim. kaupan ovea tasa-arvon nimissä.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Quote from: turjake on 24.03.2012, 22:34:40

Mistä sen kukaan täällä tietää oletko oikeasti Ritva Puolakka?

Kukahan on Uuden Suomen "Ritva Puolakka", jonka Google antoi ensimmäisenä?  Hänenkin henkilöllisyytensä on tunnistamatta, ja hänen kuvansa on eri näköinen kuin avatarisi.

Quotehttp://ritvapuolakka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/kayttaja/ritvapuolakka
Nettihenkkarit-henkilökorttiKäyttäjä ei ole liittänyt Nettihenkkareita tunnukseensa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Totuus EPT

Minua alkaa mietityttämään miksi persuna olemista pitää piilotella? Tämä ei ole oikeanlaista käyttäytymistä. Persuna olemisella ei ole mitään hävettävää. 
Missä ******i siellä ongelma.

EwithAllinPoe

Minusta on ihanaa aina, kun minulle avataan ovi tai muuta kohteliasta. Mutta voin sen avata itsekin. Enkä kovin pitkään jaksa siinä oviaukossa riidellä, jos toinen ei halua naisen avaavan  :) 

Eikä liittynyt Viljaseen tämä. Ja dothekin ehti ennen minua selventää <3
Sydänmesi kuuluu minulle.

dothefake

Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 22:55:52
Olen nyt lukenut tämän ketjun läpi ja ymmärrän että ihmisiä huolestuttaa työpaikan menetys jne. jos he esiintyvät omalla nimellään. Sallin kyllä tämän, mutta sitä en hyväksy, että nimimerkilliset haukkuvat allekirjoittanutta mielipiteitteni takia nimimerkin turvin. Se on raukkamaista.
Mutta sinulla siis nimimerkkisi turvin on tuo oikeus?
-Tytti Tuppurainen

Jukka Wallin

Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 22:02:31
Quote from: vendetta on 24.03.2012, 21:55:46
Anna Ritva raukkojen ja nimimerkkien puhua valitsemistaan lähtökohdista. Tuskin pääsevät kunnanvaltuustoon nimimerkillä. Minun mielestäni viimeaikoina on tullut väkivaltaisempia puheenvuoroja Ritvoilta kuin nimimerkeiltä. Pitäisikö Ritvat kieltää?

Hyvä kysymys. Pitäisikö Ritvat kieltää? Sattumalta Viljasella on sama etunimi kuin minulla, samoin keskustan Ritva-Liisa Niskasella on sama etunimi kuin minulla. Hieno nainen hänkin. Jos siltä tuntuu, niin puolestani nimen voi vaikka poistaa almanakasta, jos se auttaa Suomen heikkojen asemaa. Jos sillä, että nimeni poistettaisiin taattaisiin työllisyys, perheiden hyvinvointi ja vanhusten hieno kohtelu, ei muuta kuin kiellä vaan nimeni.

Ei kaikki voi oman asemansa takia kirjoitella omalla nimellään. Tämän pitää myös Ritvojen ymmärtää, emme ole vapaa ja demokraattinen yhteiskunta jossa annetaan kaikkien kukkien kukkia, vaan sellaissa jossa kateus ja vasemiston ihannoima tasapäisyys olisi valttia..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

turjake

Olen nyt lukenut tämän ketjun läpi ja ymmärrän että ihmisiä huolestuttaa työpaikan menetys jne. jos he esiintyvät omalla nimellään. Sallin kyllä tämän, mutta sitä en hyväksy, että nimimerkilliset haukkuvat allekirjoittanutta mielipiteitteni takia nimimerkin turvin. Se on raukkamaista.

Onko sinun mielipiteesi jotenkin parempi kuin muiden, kun väität kirjoittavasi omalla nimelläsi? Minä pidän sinun mielipidettäsi ja 'sallimistasi' ylimielisenä ja voin sanoa ja olen muille samoin ajatelleille sanonutkin sen myös nokakkain. Täällä sanon sen nimimerkillä eikä siinä ole mitään raukkamaista. Jos ei turjakkeen mielipide miellytä niin sen saa sanoa ja kritiikki pitää jokaisen kestää, ei se sinun mielipiteesi arvostelu ole sillä mitätöity että arvostelija on nimimerkki, etkä sinä ole sen parempi ihminen vaikka miten olisit omalla nimellä julkisuudessa.

Lalli IsoTalo

Off Topic:

Minä en hyväksy keskustelutyyliäsi, jossa heität huolettomasti syytöksiä ja epämääräisiä heittoja muita ihmisiä kohtaan, mutta et suostu perustelemaan niitä edes kysyttäessä, kuten ketjussa "Jussi K. Niemelä: kaksi ps-jäsentä uhkasi nylkeä veitsellä":

http://hommaforum.org/index.php/topic,68840.msg964218.html#msg964218

Quote from: Ritva PuolakkaPerussuomalaisiin on pesiytynyt väkeä, jota ei varmasti Soini halunnut, ottaessaan Jussi Halla-ahon mukaan puolueen toimintaan. On ihmisiä, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan ja toimivat Suomen lakien mukaan ja silloin he löytävät Halla-ahon kirjoituksista itselleen relevantit kohdat. Mutta sitten on taas niitä, jotka hakevat merkitystä elämälleen ja eivät osaa itse ajatella, vaan pitävät näitä kirjoituksia totuutena. Tämä on se vaarallisin porukka, joka on nyt perussuomalaisten liepeillä.

Quote from: Lalli IsoTaloOvatko nämä "vaaralliset ja ajattelukyvyttömät elämänsä etsijät" ilmoittaneet PS:n liepeille pesiytymisen motivaatioksi Halla-ahon kirjoitusten kokonaisvaltaisen totuudellisuuden?

Tähänkään et vastannut mitään.
— Missä N, siellä R

Miniluv

Kehotan pysymään ketjun aiheessa ilman turhia henkilökohtaisia kuvioita. Varsinkin, jos kuvan alla lukee "Tarkkailussa".
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

hullu1234

Tähän viimeaikaseen keskusteluun liittyen. Ainakin luulisin, että keskustelu vähenis huomattavasti jos annonyymi nettikeskustelu kiellettäisiin. Monissa paikoissa jäis jäljelle vain hullut ja kourallinen muita. Itse en ainakaan keskustelis vaikka seuraavista asioista(en välttämättä juuri mistään) oikealla nimellä:
-My little pony televisiosarjasta
-jonkin kalliin asian ostamisesta
-kyselisin, että onko mun mulkussa jotain vikaa, kun siinä on jotain epämääräistä (Enpä tiedä keskustelisinko, mistään nolosta sairaudesta, mikä minulla olisi)
-mitä teen, kun toinen kives ei mahdu kondomiin
-kuinka iso mulkku poikaystävälläsi on
-apua mitä teen vauvani kanssa
-mitä tehdä, kun naapurissa asuu häiriköitsijä
-keskustelisi uskonnoista

Siinä nyt oli tommonen lista. Ei sillä, että keskustelin noista asioista nimimerkilläkään, mutta niinpä ihmiset on tehny.

Ei musta kyllä hyvältä tuntuis, että kaikki mun nettiin kirjoittamat viestit pystys liittämään muhun. Emmä halua, että joku stalkkaaja tai kuka tahansa muu vois helposti seurata, mitä mä kirjoittelen. Sit vielä kun omilla nimillä keskustellaan, niin pysyykö siinä kärryillä, että mitä mieltä tää Matti Virtanen oli verrattuna toiseen Matti Virtaseen.

Ja siis pitäisikö kaikki nettikeskutelu tapahtua oikeilla nimillä? Esim. tietokonepelin kautta tapahtuva? Tai nettikeskustelu, mitä ei tallenneta mihinkään automaattisesti?

mannym

Ymmärtänette ritva nyky suomen olevan monessa asiassa hanurista, omalla nimellä kirjoittaminen ön kyllä ihan hienoa, teen sitä itsekin facebookissa. Tällä hetkellä vaan esim maahanmuuttopolitiikan kritisoiminen omalla nimellään voi sulkea tulevaisuudessa ovia, pahimmassa tapauksessa jopa oikeusjuttu saattaa olla edessä. Tämänkin forumin jäsenten huoli viranomaisten mielivallasta on suuri, juurikin tämän vuoksi niin voimakasta on suhtautuminen anonymiteetin rikkomis yrityksiin.

Varsinkin kun se tulee totalitarismia tai sen tapaista takaa ajavien kannanottona.
Ylläoleva lause ei koske sinua vaan ketjun aiheena olevaa ritvaa.

Kokoliha

Mitä te teette oikeasti esim. tasa-arvon suhteen?
No, esimerkiksi vastustan nykyistä valtavirtafeminismiä, joka on nykyisellään varmaankin pahin todellisen tasa-arvon este.  :)

Lalli IsoTalo

Quote from: Kokoliha on 24.03.2012, 23:11:53
No, esimerkiksi vastustan nykyistä valtavirtafeminismiä, joka on nykyisellään varmaankin pahin todellisen tasa-arvon este.  :)
Ei avata tätä ovea, pls!
— Missä N, siellä R

Uuno Nuivanen

Quote from: Mika.H on 24.03.2012, 21:53:14
Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 21:37:44
Olen Ritva Viljasen kanssa täysin samaa mieltä. Mielestäni anonyymi nettikeskustelu on täysin typerää. Sillä ei ole mitään itseisarvoa. Kahelit puskista huutelee mitä sattuu, mutta kun pyytää nimeä, keskustelu loppuu siihen. Anonyymi nettikeskustelu on raukkojen ja vailla itsetuntoa olevien säälittävien olentojen purkautumiskeinoja, kun ei muuhun pysty.

Jumakauta, olen yllättynyt miten typeräksi ihminen itsensä tekee.

Nauttikaamme nyt kuitenkin näistä komediallisista arvoista. Itsellänikin on monesti mielessä käynyt hämmästyttämässä se seikka, että kun tällää oikean nimensä Hommafoorumille, muuttuu välittömästi paremmaksi ihmiseksi, rohkeaksi, rehelliseksi, aidoksi ja  ____________(täytä puuttuva sana)ksi. Todellisuudessa asia on niin, että nimellisillä on vain tosi vähän hävittävää. Onhan täällä ihan täysipäisiäkin omanimisiä, mutta lisäpisteitä nimellisyydestä ei minulta saa.

MW

Quote from: hullu1234 on 24.03.2012, 23:07:55

Valtakunnansyyttäjän on tiedettävä, mihin osoitteeseen Schutz-Abteilung lähetetään. Toki se saa sen selville nytkin, mutta vähänkö vituttaa ruveta pöyhimään.

PaulR

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.03.2012, 23:13:48
Quote from: Mika.H on 24.03.2012, 21:53:14
Olen Ritva Viljasen kanssa täysin samaa mieltä. Mielestäni anonyymi nettikeskustelu on täysin typerää. Sillä ei ole mitään itseisarvoa. Kahelit puskista huutelee mitä sattuu, mutta kun pyytää nimeä, keskustelu loppuu siihen. Anonyymi nettikeskustelu on raukkojen ja vailla itsetuntoa olevien säälittävien olentojen purkautumiskeinoja, kun ei muuhun pysty.

Jumakauta, olen yllättynyt miten typeräksi ihminen itsensä tekee.

Nauttikaamme nyt kuitenkin näistä komediallisista arvoista. Itsellänikin on monesti mielessä käynyt hämmästyttämässä se seikka, että kun tällää oikean nimensä Hommafoorumille, muuttuu välittömästi paremmaksi ihmiseksi, rohkeaksi, rehelliseksi, aidoksi ja  ____________(täytä puuttuva sana)ksi. Todellisuudessa asia on niin, että nimellisillä on vain tosi vähän hävittävää. Onhan täällä ihan täysipäisiäkin omanimisiä, mutta lisäpisteitä nimellisyydestä ei minulta saa.

Näin mä sen ajattelen. Ei ole mitään hävittävää. [ja tuntuu vähän muumin hyvältä]

Samalla logiikalla ymmärrän nimimerkkejä.

MW

Arvoton

YouTubessa, Naamoissa ja missä tahansa saa pistää nimimerkillä mitä skeidaa tahansa. Mitä tuulimyllyjä vastaan Ritva Viljanen taistelee? Lakkauttaa vain Homman, jos täällä ei kirjoiteta pankkitunnusten varmistamana? Suoli24 on törkymesta, paitsi jos aihealue on autot ja muut tavarat.

Jos nimimerkit kielletään, silloin ei toimittajatkaan pääse trollaamaan tai heittämään aloitustäkyjä.

Se taas tuskin R.V:n mielestä on yhteiskunnallinen ongelma, että nimimerkin takaa nimitellään PerSuja eläimiksi tai halutaan lahdata heidät ja muut nuivat.

Jos hän haluaisi puuttua ns. vihakirjoituksiin, joissa kiihotetaan kansoja toisia vastaan, hän panisi alaisensa, l. poliisit siivoamaan suoli24:n ja muut törkykanavat. Mutta koska nimimerkkien takaa monet voivat poliittisesti toisinajatella, nimimerkit olisi kiellettävä.

Samaa logiikkaa kaikkialla. Onhan luvalliset aseetkin kiellettävä, jotta hupenevien poliisien ei tarvitsisi kantaa vastuuta aselupien harkinnasta ja myöntämisestä ja jottei luvattomilla aseilla tapettaisi ihmisiä. Tehdään aktivointikampanjoita työttömille, joille ei kuitenkaan ole tarjolla työtä, vaikka he kuinka aktiivisesti olisivat sitä etsineet jo ennen kampanjaa. Lasketaan rattijuoppouden promillerajaa, koska kahden promillen autoilijat tappavat ihmisiä, jne.

yxtoine humanisti

No höh! Koko keskustelu - se osa johon halusin osallistua - on jo ohi siinä vaiheessa, kun itse kykenen kynnelle. (Olen liian hidas tämän foorumin kiihkeimpään tempoon...)
Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 22:12:59
Mikä nimimerkki? Olen Ritva Puolakka, omaa sukua Aunola

* :D* Kuinka pirkkosaisiomainen lausahdus, tuokin! (Se oli kohteliaisuus. Tykkään Saision tyylistä ja pirkkosaisiomaisesta huumorista, myös tahattomasta.)

Vaikka itse suhtaudunkin anonyymiin nettikirjoitteluun huomattavasti sallivammin - "syyllistynhän" siihen itsekin - ainakin olet raikas osallistuja. (- Ja siinä mielessä myös nimesi veroinen; nimestäsi tulee mieleen puolukka. Kun sen vielä yhdistää nuoruuskuvasi tuimaan ilmeeseen, niin pois tieltä risut ja männynkävyt!)

Olet oikeassa: moni anonyymi nettikirjoittelija huutelee nimimerkin takaa turhan vapautuneesti ja turhan sopimattomia.
Mutta
a) Se ei ole koko totuus anonyymistä nettikirjoittelusta.
b) Tällä foorumilla liiallinen ja sopimaton ilmaisunvapaus ei yleensä ole mahdollista. (Ei ainakaan kauan, eikä ilman roskakoria ja bannia. Täällä pestään suut saippualla!)
Me muut nimimerkkien takaa kirjoittelevat arvostaisimme sitä, jos ottaisit myös toisenlaiset anonyymit nettikirjoittelijat pontevassa - ja sanalla sanoen melko aggressiivisessa - väitteessäsi huomioon. Sitä paitsi, sikäli, että syy nimimerkin käyttöön on uskalluksen puutteessa, kuten huonossa itsetunnossa - eikä esimerkiksi pelossa tehdä sosiaalinen itsemurha - kaapista ulostuloa saattaisi edistää hieman lempeämpi suhtautuminen anonyymeihin.

Quote...mutta sittenkin pitää haukkua nimellistä ja aitoa oikeaa ihmistä. Arvaa miltä tuntuu, että joutuu lukemaan näitä kommentteja.
Se tuntuu tietenkin kurjalta. Mutta kurjalta tuntuu myös saada kuulla olevansa "puskasta huuteleva kaheli", joka "huutelee mitä sattuu", koska on "raukka, säälittävä olento vailla itsetuntoa". Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

QuoteMielestäni anonyymi nettikeskustelu on täysin typerää. Sillä ei ole mitään itseisarvoa.
Okei. Mielipide kuultu.
QuoteSitten kun ihmiset uskaltavat oikeasti tulla omilla nimillään mielipiteidensä taakse, muutos voi alkaa.
Kun puhutaan muutoksesta, joka edellyttää vuorovaikutusta toisen osapuolen kanssa, en itse painota niinkään sitä, että näkemys tulisi esittää omalla nimellään, kuin sitä, että näkemyksistä olisi ylipäätään mahdollista keskustella. Kovin ehdottomista näkemyksistä ei voi. Kun oletamme, että muutos edellyttää keskustelua toisten ihmisten kanssa, neuvonpito voi alkaa vasta, kun liiallisesta ehdottomuudesta luovutaan. Tämä tarkoittaa sitä, että myös eriävät mielipiteet ja vastapuolen lähtökohdat on hyväksyttävä, vähintään siten, että niille annetaan tilaa tulla ilmaistuiksi. Eihän niitä muuten voi edes yrittää ymmärtää. 

Jos ihmisellä sitä vastoin on kovin ehdoton näkemys, ja sitten hänen on vielä annettava nimensä ja kasvonsa ehdottomuudelleen, peräytyminen, kompromissit ja neuvottelu tulevat sitäkin hankalammiksi. (Oman nimensä antaminen voi siis tehdä näkemyksistä jopa fanaattisia.) Oman nimen käyttö ei ole mikään ehdoton edellytys muutokselle, eikä muutos mikään suora seuraus nimenkäytöstä.

QuoteNiin kauan kuitenkin, jos ei ihminen uskalla kohdata toista ihmistä, toivoa ei ole.
Ööö... Toivoa mihin? Toisekseen, kyvyttömyys kohdata toista ihmistä ei ole suoraan verrannollista anonyymiin nettikirjoitteluun. (Mitä "toivoon" tulee, se edellyttänee ennemmin uskallusta kohdata oma itsensä kuin toinen ihminen - mutta toki hyvät kohtaamiset voivat nekin luoda toivoa.)

Sinällään on tietysti ilahduttavaa, että yrität ymmärtää anonyymin nettikirjoittelun - ainakin tietynlaisen kirjoittelun - syitä ja taustoja: ajattelet sen olevan purkautumisväylä niille, joilla ei muita keinoja ole.

* * *

Quote from: dothefake on 24.03.2012, 22:37:04
Ei avata ovea.

Heh heh!  :D Mutta tuo on niin totta. Ilmiöstä on edistyneempiäkin versioita nuoremman sukupolven keskuudessa, mutta en halua jaella täällä ideoita. Vai eivät herrat enää avaa ovia! No mutta, ei se mitään. Minäkään en - tasa-arvon kannattajana - tee miehelle ruokaa enkä pese hänen pyykkiään. Ja vot! Kaikki ovat  tyytyväisiä.

Mutta jos kuitenkin haluaa tehdä vaikutuksen, kannattaa ainakin nostella niitä pudonneita hansikkaita. Minäkin muistan sellaiset tapaukset vielä vuosikausien päästä.

Mika.H

sitä en hyväksy, että nimimerkilliset haukkuvat allekirjoittanutta mielipiteitteni takia nimimerkin turvin. Se on raukkamaista.

Ei kun se vaan tarkoittaa sitä, että sinulla on harvinaisen typeriä mielipiteitä.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Lahti-Saloranta

sitä en hyväksy, että nimimerkilliset haukkuvat allekirjoittanutta mielipiteitteni takia nimimerkin turvin. Se on raukkamaista.
Taitaa ne haukkumiset kohdistua mielipiteisiisi eikä sinuun. Itse leimaat valtaosan foorumin jäsenistä raukkamaisiksi surkimuksiksi koska kirjoittavat nimimerkin suojasta.
Liiallinen UV säteily on todettu vaaralliseksi. Samoin tuntuu olevan asian laita tuon moraalisäteilynkin kanssa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Siili

Haluatko sinäkin rajoittaa anonymiteettimahdollisuutta lailla?

Kyllähän anonymiteetin halveksunta on täysin hyväksyttävä ja jopa kunnioitettava asenne, mikäli se on johdonmukainen.  On kuitenkin aivan eri asia pyrkiä estämään anonyymi kirjoittelu lainsäädännöllä.  Jostain syystä näitä uusia totalitaareja suorastaan pursuaa suvisten joukossa, ja näemmä heitä on joitakin jopa tällä foorumilla.