News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-03-19 Miesten asema työmarkkinoilla heikentynyt

Started by Jakerp, 19.03.2012, 20:19:26

Previous topic - Next topic

Jakerp

Minulle ainakin kävi elämässä niin, että tein yli kymmenenvuotta töitä kuudessa eri ammatissa ja lopulta yrittäjänä. Usein tein kuusitoistatuntisia työpäiviä. Olen valmistanut lääketieteellistä elektroniikkaa, autojen elektroniikkaa, taloja raksalla, ollut muutamassa palveluammatissa, vartijana, järjestyksenvalvojana, hetken aikaa virkamiehenä ja yrittäjänä. Lopulta eräänä päivänä huomasin, että minulle ei jäänyt tästä työstä mitään ei sentin hyrrää vain velat joita en ikinä pysty maksamaan. Tämä ei ole vitsi vaan totta.

En ole jaksanut selvittää mitä omaisuudelleni kävi sen tiedän, että yrityksestäni kupattiin konkurssissa 100 000€ arvoiset työkoneet ja trukki muutamalla tonnilla. Sen tiedän, että jonkun käytössä ne ovat tänäkin päivänä. En ole viitsinyt käydä selvittämässä kuka omistaa asuntoni nykyään. Autoni myin itse kun ei enää ollut varaa siihen ne rahat on jo menneet vuosia sitten ruokaan.

Eli minun yli kymmenenvuotta tekemälläni työllä ei ollut mitään arvoa. Jos laskee opiskeluajat mukaan olen tehnyt elämässä yli 20 vuotta töitä ilman, että siitä on jäänyt minulle mitään. Tyhjän tässä elämässä saa tekemättä mitään tämä on yksi iso syy sille, miksi minusta tuli se syrjäytynyt lusmu, joka elää sillä muutamalla satasella minkä sossusta saa.

Kertokaapahan miten motivoin itseni vielä yrittämään? Terveyskään ei ole enää ihan niin rautainen kuin nuorempana en enää usko, että jaksan samaa rääkkiä kuin missä alkuosa elämästä meni lisäksi minulla on työllistymisen esteenä tuomio oikeudesta ja jos jotain yritän SUPO kirjoittaa heti työllistymisen este lausunnon. Ei sillä, että ilman rahaa voisin edes uutta yritystäkään perustaa ja luottotiedottomalla tulee kaikkia hankaluuksia asioiden kanssa muutenkin. Ei aukene puhelinliittymät tai pankkitilit ihan yhtä helposti kuin aikaisemmin edes pankkikorttia ei saa eikä vuokra asuntoa paitsi sossun kautta vuoden jonottamalla.

Kyllähän sitä pitäisi jotakin tehdä, mutta tässä on konkurssin jälkeen pikkuhiljaa iskenyt mielenterveysongelmat, vatsahaava ja kokoajan pahentua niveltulehdus, selkäongelmat vaikka en ole vielä työkyvyttömyyseläkkeelle päässytkään. Kolmevuotta sitten olin vielä siinä kunnossa, että olisin voinut juosta maratoonin ja voitin mitalleja kahdesta eri kamppailulajista. Tällä menolla tässä elämässä ei enää pitkälle pötkitä näin se vain on mitä sitä totuutta kiistämään ja alkoholia en ole käyttänyt ikinä siitä ei nämä ongelmat johdu.

Koskela Suomesta

Quote from: pikku hukka on 21.03.2012, 00:12:03
Kaameaa seksististä paskaa!

Sinä kaikista postaajista syytät muita seksistisestä paskasta?  No jo on.... peili?    ;D ;D ;D ;D
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

pikku hukka

Quote from: Koskela Suomesta on 22.03.2012, 00:10:41
Kaameaa seksististä paskaa!

Sinä kaikista postaajista syytät muita seksistisestä paskasta?  No jo on.... peili?    ;D ;D ;D ;D

Hah, no mutta minä en olekaan täysin vakavissani, mutta moni muu on (tai no ainakin vaikuttaa olevan). ;D

Noottikriisi

Quote from: Noottikriisi on 20.03.2012, 09:40:49
Quote from: pikku hukka on 20.03.2012, 00:42:51
Syykin on muuten tuohon miesten syrjäytymiseen mielestäni selvä: miehillä ei ole henkistä kanttia. Voitte olla fyysisesti vahvempia kuin naiset, mutta henkisellä tasolla naiset ovat täysin ylivertaisia.

Naiset menestyvät koska he ovat ylivertaisia mutta jos naiset eivät menesty niin syynä ovat yhteiskunnan naisia syrjivät piilorakenteet. ;)

Niin en sanonut, vaan viittasin henkiseen kestävyyteen, jota naisilla näkyy olevan enemmän. Siedämme mm. yksinäisyyttä paremmin emmekä sorru heti alkoholiin kuten monet miehet näyttävät tekevän. Yksin asuva, työtön nainen pärjää vastaavassa tilanteessa olevaa miestä paremmin, näin ainakin oman kokemukseni mukaan. Varsinkin maalla, mutta ehkä myös kaupungissa (kaupunkilaisia, työttömiä sinkkumiehiä en niin hyvin tunne, että tietäisin heidän kohdallaan sanoa, mutta maalla ero on selvä). Ja nuo yhteiskunnan naisia syrjivät piilorakenteet ovat muuten tosiasia, mikäli vihjaisit etteivät ole... Vrt. vaikkapa AKT:n tähän asti hyvin toiminut hyvävelijärjestö.

Ei ollut tarkoitus vihjailla mutta sanotaan nyt varmuudeksi vielä kerran vähän eri sanoilla.
Monilla naisilla on asenne että jos naiset menestyvät, se johtuu siitä että he ovat miehiä parempia, ja jos naiset eivät menesty, se johtuu yhteiskunnan naisia syrjivistä piilorakenteisata. Näinhän sinä juuri vahvistit myös ajattelevasi.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

pikku hukka

Quote from: Noottikriisi on 22.03.2012, 10:45:00
Quote from: Noottikriisi on 20.03.2012, 09:40:49
Quote from: pikku hukka on 20.03.2012, 00:42:51
Syykin on muuten tuohon miesten syrjäytymiseen mielestäni selvä: miehillä ei ole henkistä kanttia. Voitte olla fyysisesti vahvempia kuin naiset, mutta henkisellä tasolla naiset ovat täysin ylivertaisia.

Naiset menestyvät koska he ovat ylivertaisia mutta jos naiset eivät menesty niin syynä ovat yhteiskunnan naisia syrjivät piilorakenteet. ;)

Niin en sanonut, vaan viittasin henkiseen kestävyyteen, jota naisilla näkyy olevan enemmän. Siedämme mm. yksinäisyyttä paremmin emmekä sorru heti alkoholiin kuten monet miehet näyttävät tekevän. Yksin asuva, työtön nainen pärjää vastaavassa tilanteessa olevaa miestä paremmin, näin ainakin oman kokemukseni mukaan. Varsinkin maalla, mutta ehkä myös kaupungissa (kaupunkilaisia, työttömiä sinkkumiehiä en niin hyvin tunne, että tietäisin heidän kohdallaan sanoa, mutta maalla ero on selvä). Ja nuo yhteiskunnan naisia syrjivät piilorakenteet ovat muuten tosiasia, mikäli vihjaisit etteivät ole... Vrt. vaikkapa AKT:n tähän asti hyvin toiminut hyvävelijärjestö.

Ei ollut tarkoitus vihjailla mutta sanotaan nyt varmuudeksi vielä kerran vähän eri sanoilla.
Monilla naisilla on asenne että jos naiset menestyvät, se johtuu siitä että he ovat miehiä parempia, ja jos naiset eivät menesty, se johtuu yhteiskunnan naisia syrjivistä piilorakenteisata. Näinhän sinä juuri vahvistit myös ajattelevasi.

Mitä tarkoitat menestymisellä? Minä en tarkoita työelämää tai rikastumista vaan ainoastaan menestymistä ja pärjäämistä elämässä, myös köyhien kohdalla. Uskon, että köyhä nainen tulee paremmin toimeen kuin köyhä mies. Ei välttämättä taloudellisesti, mutta muuten.

pikku hukka

Quote from: pikku hukka on 22.03.2012, 10:48:39
Mitä tarkoitat menestymisellä? Minä en tarkoita työelämää tai rikastumista vaan ainoastaan menestymistä ja pärjäämistä elämässä, myös köyhien kohdalla. Uskon, että köyhä nainen tulee paremmin toimeen kuin köyhä mies. Ei välttämättä taloudellisesti, mutta muuten.

Siis tietenkin tämä on yleistys. Totta kai on poikkeuksia eikä tämä päde kaikkiin, mutta keskimäärin.

Noottikriisi

Quote from: pikku hukka on 22.03.2012, 10:51:43
Quote from: pikku hukka on 22.03.2012, 10:48:39

Siis tietenkin tämä on yleistys. Totta kai on poikkeuksia eikä tämä päde kaikkiin, mutta keskimäärin.

Saatat olla oikeassa. Miehille menestyminen saattaa olla tärkeämpää ja epäonnistuminen tuntuu siksi pahemmalta vastoinkäymiseltä kuin naisille. Keskimäärin. ;)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Jakerp

Quote from: Noottikriisi on 22.03.2012, 10:59:38
Saatat olla oikeassa. Miehille menestyminen saattaa olla tärkeämpää ja epäonnistuminen tuntuu siksi pahemmalta vastoinkäymiseltä kuin naisille. Keskimäärin. ;)

Todellisuudessa miehet ovat aina olleet se herkempi ja tuntevampi sukupuoli. Itse olen tämän tiennyt aina, mutta vallitsevan ilmapiirin takia en ole voinut sitä (juuri) ikinä tuoda esille.

pikku hukka

Älkäämme unohtako myöskään asunnottomia, joista valtaosa on miehiä. Eihän se hyvä asia ole, mutta se on tosiasia, jolle pitäisi tehdä jotain, ja varsinkin asunnottomuuden syille (päihteet, mielenterveysongelmat, neurologiset vammat, väkivaltaisuusuus, rikollisuus, vankilasta vapautuminen, velkaantuminen...).

Quote from: Jakerp on 22.03.2012, 11:08:49

Todellisuudessa miehet ovat aina olleet se herkempi ja tuntevampi sukupuoli. Itse olen tämän tiennyt aina, mutta vallitsevan ilmapiirin takia en ole voinut sitä (juuri) ikinä tuoda esille.

Minä nimitin sitä heikkoudeksi. Anteeksi! ;D

EDIT//Jaa, en tainnutkaan käyttää sitä sanaa, vaan jätin sanomatta, vaikka sitä ajattelin. Juuri tähän viittasin naisten henkisellä kantilla ja kestävyydellä. Mutten rohjennut kuitenkaan nimetä sitä heikkoudeksi.

EwithAllinPoe

Jakerp, "Todellisuudessa miehet ovat aina olleet se herkempi ja tuntevampi sukupuoli. Itse olen tämän tiennyt aina, mutta vallitsevan ilmapiirin takia en ole voinut sitä juuri ikinä tuoda esille."

Minäkin olen aina tiennyt, että naiset ovat vahvoja, mutta monesti vallitsevan ilmapiirin vuoksi saattavat tuntea itsensä kovin heikoiksi.   ;)
Sydänmesi kuuluu minulle.

Conductor

Miehet ovat käyneet paljon enemmän sotia. Sodat kasvattavat ihmisen luonnetta. Joka sodan päätytyttyä kasvaa yhä uusi moraalisempi ja kehittyneenpi arjalaisempi ihminen. Ikään kuin tästä sodasta olisi opittu jotain. - Hegel saksalainen filosofi.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Conductor

Naiset ovat synnyttäjiä ja siksi ovat eri asemassa. Heidät täytyy pelastaa, koska muuten yhteiskunta kuolisi sukupuuttoon. Esim. titanicin  uppoamisessa ensin pelastettiin naiset. Tämä heidän vahvuus perustuu siihen, että heidät aina pelastetaan heidän synnyttäjien asemastaan johtuen. Totuus on kuitenkin se, että jos nainen laitetaan yksin metsään niin siinä tilanteessa on paljon todennäköisempää, että mies selviytyy vastaavassa tilanteessa paljon suuremalla todennäköisyydellä.

Nythän yheteiskunta koittaa muuttaa näitä asetelmia. Se yrittää tehdä naisista miehiä ja miehistä naisia. Ei mies voi olla synnyttäjä. Täyttä paskaa.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

sivullinen.

Quote from: Conductor on 22.03.2012, 13:45:20
Se yrittää tehdä naisista miehiä ja miehistä naisia.

Ei. Yhteiskunta yrittää tehdä kaikista samanlaisia. Se on käsitteen "tasa-arvo" tulkinta nykyään.

Ennen tasa-arvo tarkoitti erillainen, mutta saman arvoinen. Nyt tasa-arvo tarkoittaa samanlainen, siksi saman arvoinen.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)