News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Mokumedian missio (HS, Kirkko ja kaupunki ym.) (yhd.)

Started by öljymies, 14.05.2009, 17:42:50

Previous topic - Next topic

öljymies

:)Olen lueskellut ahkerasti Kirkko ja Kaupunki lehteä ja tullut siihen lopputulokseen että sen kaltaiseen yhteisöön jota kyseinen lehti edustaa en halua enää sitoutua.Lehden pääkirjoitukset on sen verran vieraita monikulttuurisuudessaan ja miesten ;D ja naisten samallaisuuden höpötyksillään että mulle riitti,minä löydän kristillisiä seurakuntia suomesta muualtakin ,onneksi.

Vinyylihanska

Kirkko ja kaupunki tulee vaikka olisikin eronnut kirkosta jos et ilmoita erosta lehden toimitukseen.

Ammadeus

Erosin jo vuonna 1984.

Albrecht

Quote from: öljymies on 14.05.2009, 17:42:50
:)Olen lueskellut ahkerasti Kirkko ja Kaupunki lehteä ja tullut siihen lopputulokseen että sen kaltaiseen yhteisöön jota kyseinen lehti edustaa en halua enää sitoutua.Lehden pääkirjoitukset on sen verran vieraita monikulttuurisuudessaan ja miesten ;D ja naisten samallaisuuden höpötyksillään että mulle riitti,minä löydän kristillisiä seurakuntia suomesta muualtakin ,onneksi.

Minun mielestä on typerä erota kirkosta vain yksittäisen seurakunnan ja sen lehden takia. Kirkko ja kaupunki ei edusta koko Suomen kirkkoa, eikä koko luterilaisuutta. Itsekin olen niin tympääntynyt ESSEen (se on tosin alkanut muuttua järkevämmäksi) ja Kirkko & Kaupunkiin, mutta silti ei tulisi koskaan mieleenkään jättää isien kirkkoa.

Jos vahvasti uskoo kotiin, uskontoon ja isänmaahan, ei pari mokuttavaa seurakuntalehteä siinä paljon paina. Eikö sitä voi muutenkin estää seurakuntalehteä tulemasta? Aika järeä keino erota lehden takia kirkosta.

Taustavaikuttaja

http://www.eroakirkosta.fi/

Siitä niin! Se on helppoa ja hauskaa!

Motor City Contexti

Ehdottomasti kannattaa erota ja kohdistaa sitten säästyneet rahat mieleiseensä seurakuntaan tai pitää itse.

SSampsa

"Kivi on mulla kirkkonani,
Pajupehko pappinani,
Lahokanto laulajana,
Käki muina lukkarina.
"

Tarvitseeko uskosi kirkkoa tai seurakuntaa? No, enpä ole koskaan ymmärtänyt uskovaisten pään sisältöä...

tusujusuu

Kirkko ja Kaupunki yhdistää kaksi vastenmielistä asiaa, uskonnon ja vihervasemmistolaisuuden.
On myös hyvä huomata, että kirjastoilla on valikoimissaan kaikki vasemmistolaiset lehdet Tiedonantajasta Voimaan, mutta ei esim. Perussuomalaista.

Mutta kaipa sitä pystyy olemaan kirkon jäsen ilman kyseisen lehden tilaamistakin.
No tolerance for intolerance, no apology for being free.

"En yhdy siihen mitä sanotte, mutta taistelen viimeiseen asti sen puolesta, että voitte sen sanoa."

Machine Head

En tunne tapausta, koska en ole koskaan kuulunut kirkkoon.
Jos kysymys on kristityistä maahanmuuttajista, niin heitä ei tarvitse meidän nuivienkaan pelätä. Aito kristillisyys ei horjuta yhteiskuntarakenteitamme.
Kristityt eivät vaadi erityiskohtelua, elävät maassa maan tavalla, kunnioittavat tapojamme ja kulttuuriamme.
Jos on pakko ottaa Suomeen pakolaisia, niin heidän tulee olla kristittyjä. Muiden uskontojen edustajien kanssa tulee olla tarkkana.

Motor City Contexti

Quote from: tusujusuu on 14.05.2009, 18:27:13
Kirkko ja Kaupunki yhdistää kaksi vastenmielistä asiaa, uskonnon ja vihervasemmistolaisuuden.
On myös hyvä huomata, että kirjastoilla on valikoimissaan kaikki vasemmistolaiset lehdet Tiedonantajasta Voimaan, mutta ei esim. Perussuomalaista.

Mutta kaipa sitä pystyy olemaan kirkon jäsen ilman kyseisen lehden tilaamistakin.
[/quote

Ei kannata tukea tälläistä institutiota ,mitään tekemistä perusaiheen kanssa Suomen ev.lut. kirkilla ei ole.

IDA

Quote from: Vinyylihanska on 14.05.2009, 17:49:33
Kirkko ja kaupunki tulee vaikka olisikin eronnut kirkosta jos et ilmoita erosta lehden toimitukseen.

Minulle ei tule mitään lehteä kirkon puolesta vaikka kuulun kirkkoon. Jos tulisi, lähettäisin takaisin ;)

KTM

Ilmastonmuutoksen uhkia ovat mm. "asuinkelvottomilta seuduilta muuttamaan joutuvien ihmismassojen mukanaantuoma yhteiskunnallinen epävakaus"

http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparisto/2009/05/tutkijat_selvittivat_ihmiskunnan_suurimman_terveysriskin_738004.html

Mielenkiintoista, ilmastonmuutoksen kyseessä ollessa on siis sallittua peloitella ihmisiä myös mahdollisilla pakolaisilla ja heidän aiheuttamillaan ongelmilla.

Sen sijaan jos maahan tulee elintasopakolaisia yms. turvapaikkashoppailijoita lähi-idästä tai afrikasta, on erittäin tuomittavaa yrittää väittää että heistä muka voisi koitua jotain ongelmia tai aiheutua yhteiskunnallista epävakautta. Moisen uhan vihjailukin olisi hirveää rasismia ja sellaisen sanoja leimattaisiin natsiksi.

Todellakin mielenkiintoista kaksinaismoralismia.

Miten ilmastopakolaiset voivatkin olla niin paljon vaarallisempia yhteiskunnalle kuin elintasopakolaiset?

Voisiko se johtua siitä että ilmastopakolaiset saattaisivat pahimmassa tapauksessa olla jopa työtätekeviä, kristinuskoisia ja valkoihoisia?

Kazakstan

Hyvä havainto. Lisää ruutia pesään!

MW

Tulee melkein ikävä 70-luvun öljykriisiä ja 80-luvun happosateita. SARS:ista puhumattakaan. Onneksi meillä on possuyskä, työvoimapula ja ilmastonmuutos, mitä tässä muuten osaisi pelätä?

Ällös pelkää, meidän rohkeat ja viisaat päättäjämme hoitavat Homman!1!1!! *tut ole mikään lavastus. :'(

EDIT: edit.

Gödel

Helsingin Sanomat tykittää täyslaidallisen Somali missiotaan juuri nyt eurovaalien alla. Poliittista agendaa on vaikea olla huomaamatta. Onneksi kansa tuskin suurimmalta osalta olisi niin tiedostavaa, että lankeaisi HS:n tarkoin harkittuun, "tutkijan" väitöksellä höystettyyn mokutus-miinaan.

13.5.2009, 00.05, 8-vuotias somalityttö paiskattiin junasta Espoon keskuksessa
13.5.2009, 12.11, Poliisi pyytää apua somalitytön pahoinpitelijän tavoittamiseksi
13.5.2009, 21.28,Tutkija: Maahanmuuttajalasten kokema rasismi erittäin yleistä
14.5.2009, 15.42, Poliisi pyytää somalityttöä auttanutta naista ottamaan yhteyttä

Keskustelupalstakin on tarkoin ohjauksessa ja aiheiden kärki kertoo omaa korutonta kieltään siitä mikä on tällä hetkellä tärkeintä valtiossa nimeltä Suomi vuonna 2009AD.

(http://img193.imageshack.us/img193/8482/hsuutisointi.png)

Otsikko muutettu vähemmän kiihottavaan muotoon.
T:
M.E
Clifters; Jiri Nikkinen, Luri Luokkala, Lare Murtomaa: Angelica (-89)

http://www.youtube.com/watch?v=iJZLBDDp6QE

Petula Clark - Beautiful and the rain

http://www.youtube.com/watch?v=-4LAPE_-LDU

kiukiu

Kyllähän tämä 8-vuotiaan tytön solvaaminen ja tönäisy oli tosi törkeä teko, mutta jos sen uutisointi alkaa jo saavuttaa saman laajuuden ja jatkumon, kuin Järvenpään ja Kauhavan "verilöylyt" ollaan asiasta tekemässä pelkkää mokupolitiikkaa.
Suomalaisten puolueiden tyylin tuntien voisi kohta ennustaa, että kyseisen uhrin äiti tai isä alkavat saada ehdokaskyselyjä seuraaviin eduskuntavaaleihin.

kiukiu

Myös TV 1:n jälkiviisaat katsoivat tapahtuneen 5 minuutin keskustelun arvoiseksi.
Vihreät eivät vielä kuitenkaan ole reagoineet sanomalla: "Kyseessä oli yksittäistapaus, jota ei voi yleistää."

etnis

Quote from: kiukiu on 15.05.2009, 08:02:31
Kyllähän tämä 8-vuotiaan tytön solvaaminen ja tönäisy oli tosi törkeä teko...

Ketään ei ole otettu tapauksen tiimoilta kiinni, ei syytettä nostettu, eikä tuomiota tullut. Tapauksesta ei ole muuta tällä hetkellä näkyvää näyttöä kuin somalien sana ja Hesarin tolkuton mokutus.

Yksi noista (muualla postatuista digilehden) artikkeleistakin paljastaa suoraan että kyseessä on rikosilmoitusautomaatti.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

far angst

Totuuden Sanomien Propagandaosaston Stahanovilaisten Iskurityöläisten ja –toimittajien Agitaation, Propagandan ja Oikeamielisen Fasistivihan Demokraattisen Siiven Aktivistikaaderin Agitprop-Neuvosto piti puoluesolun pikakokouksen. Toverijoukko on aktivoitunut ja ryhtynyt täydellä vyörytyksellä "vaikuttamaan yhteiskuntaan" Puolueen ja vanhemman kaaderitoveri Virkkusen johdolla. Toverikaadereilta haetaan lausuntoja, mielipiteitä ja tukimateriaalia yhteiskuntaan vaikuttamisen vahvistamiseksi.   Suunnatut painotukset, osatotuudet, tarkoitushakuiset tulkinnat, asiaan mitenkään kuulumaton, mutta Oikeaa Asiaa ™ tukeva imeläemotionaalipanostus ja faktasuodatus toimivat ja suoltavat halutunlaiseksi ja Asiaa Edistäväksi vivisektoitua tuubaa,,,   Oikeaa Tietoa™ lukijoille.  Näin on tehty, tehdään ja ollaan tekevä tulevaisuudessakin milloin vain Euro- taikka muut vaalit ovat käsillä, tai muuten vain tarvitaan lukijalauma nenärenkaasta taluttaen kuljettaa haluttuun pilttuuseen.

Junasta lähtijät poistuvat ennen junaan nousevia.  Kaikki lapset eivät tätä noudata, vaan heti oven avautuessa ryntäävät sisään.  Usein tuollaisessa tapauksessa lapsonen törmää ulos astuvaan matkustajaan ja lentää persulleen.  Tuollaisessa tilanteessa aikuinen saattaa ärähtää esim. "saamarin kakara!" ja jatkaa matkaansa.

Ammattiuhrina ennenkin rikosilmoituksia tehtaillut toiseustoteemi-isä isä äkkää tilaisuuden tehdä jokapäiväisesti pikkujuttukärpäsestä suuren propagandahärkäsen.  Niinpä isä värittää jutun Totuuden Sanomille mieluisaan muotoon, ja tekee lisäksi lyhyen ajan sisällä jo kolmannen peräkkäisen rasismiin perustuvan rikosilmoituksensa.

Totuuden Sanomat suoltaa kokosivukaupalla propagandaa, ja on vielä vuosien jälkeen palaava tähän hirvittävään rikokseen, Espoon Kakarakaustiin.  Poliisi joutuu painostuksen alla irrottamaan kaikki käytettävissä olevat resurssinsa rasistisen junanovestakulkijan jäljittämiseen.   Niinpä keskellä päivää vilkkaalla kadulla tehdylle lapsenryöstöyrityksen tutkimukselle ei riitäkään enää resursseja.

Totuuden Sanomat on siis vaikuttanut yhteiskuntaan.  On priorisoitu!  Olkaa ylpeitä, toverit! 

Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Junkkari

Edelleenkään hesarin nettisivuilla ei näy uutista siitä, miten "tummaihoiset" yrittivät ryöstää vauvan mummoltaan keskellä kaupunkia keskellä päivää "anna minulle kaunis vauva" huudoilla säestettynä. Sateenkaariperheistä sen sijaan on uutista löydetty.

Ei yllätä, mutta surettaa. Hyysärin linja on hyvin selkeä.

Lentomestari

Miten on, syyllistyykö? Miettikääpä tätä. Kahdeksanvuotiaan tytön nimittely ja töniminen aiheutti mittavan mediaryöpyn ko. lehdessä ja nyt on menossa "uutisputki" keltaisen lehdistön tyyliin aiheesta. Voisiko syynä olla se että tämä Somaliperhe on varsin varakas? Hesarin paperiversion kuvien mukaan ainakin näyttäisi perheen asunnon kalustus olevan keskimääräistä arvokkaampaa ja asunto on myös isohko, sen huomaa heti kuvasta, kuinka olisi jos tämä tyttö olisikin ollut turvapaikkaa hakevan soluasunnon asukas? Missä on ne kaikki uutiset pakolaislapsista joita tönitään ja nimitellään  varmasti päivittäin, ne köyhistä oloista tulleet?

Toinen seikka, keskellä päivää tapahtunut lapsen kaappausyritys, missä on hesarin uutinen siitä, eikö tässä ollutkaan yhteiskunnalle tärkeästä uutisesta kyse, ilmeisesti ei?

Uutiset on aivan selkeästi valikoituneet rasistisesti.

Esa N.

Quote from: Lentomestari on 15.05.2009, 10:10:07
Miten on, syyllistyykö? Miettikääpä tätä. Kahdeksanvuotiaan tytön nimittely ja töniminen aiheutti mittavan mediaryöpyn ko. lehdessä ja nyt on menossa "uutisputki" keltaisen lehdistön tyyliin aiheesta. Voisiko syynä olla se että tämä Somaliperhe on varsin varakas? Hesarin paperiversion kuvien mukaan ainakin näyttäisi perheen asunnon kalustus olevan keskimääräistä arvokkaampaa ja asunto on myös isohko, sen huomaa heti kuvasta, kuinka olisi jos tämä tyttö olisikin ollut turvapaikkaa hakevan soluasunnon asukas? Missä on ne kaikki uutiset pakolaislapsista joita tönitään ja nimitellään  varmasti päivittäin, ne köyhistä oloista tulleet?

Toinen seikka, keskellä päivää tapahtunut lapsen kaappausyritys, missä on hesarin uutinen siitä, eikö tässä ollutkaan yhteiskunnalle tärkeästä uutisesta kyse, ilmeisesti ei?

Uutiset on aivan selkeästi valikoituneet rasistisesti.

Hesari on mokumedia, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä. En ehkä menisi käyttämään sanavalintaa rasistinen, mutta "etnisesti värittynyttä" voisin käyttää  ;D
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

EL SID

ilmeisesti YLEen ei mene Tieteen kuvalehteä?

sehän kertoi (7/2009) että ilmastonmuutoksen vuoksi on aavikoituminen pysähtynyt ja Sahara alkaa vihertää.

Ilmeisesti jollakin hihhulijärjestöillä on jokin varainkeräys käynnissä vai kompataanko tässä vihreitä eu-vaaleihin?

ps. tsekatkaa kommentteja. sieltä ei löydy juurikaan ymmärrystä YLEn propagandalle....

Dark Serenity

Murmur

herra 4x

Quote from: Dark Serenity on 15.05.2009, 16:25:07
Hesari on säälittävä.

Janne Virkkunen, päätoimittaja, Helsingin Sanomat:

"Kieltämättä tehtäväni hoito suo herkullisen tilaisuuden aidosti vaikuttaa yhteiskuntaan, päätoimittaja toteaa juttutuokion päätteeksi Sanomatalon työhuoneessaan. On jo kiire kokoukseen".

"Uransa kohokohdaksi Virkkunen nimeää Suomen vuoden 1994 EU-ratkaisun, jossa lehti täysin rinnoin pelasi jäsenyyteen pyrkivässä joukkueessa. Hänen mukaansa suurissa kysymyksissä lehden linjan juuri täytyy näkyä kirkkaana.

- Sanomalehdet ovat syntyneet vaikuttamaan, hän muistuttaa".

Minä muistutan, että pyyhin hesarilla tätä nykyä virtuaalisesti *ersettäni. Syy: journalismin uhraaminen propagandalle. Latin latia siihen puulaakiin ei enää hetkeen ole mennyt. Vuosikymmeniä meni, myönnän.

Lähde:
http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?ts=1,3:1007:0:0,4:7:0:1:2008-12-07,104:7:580978,1:0:0:0:0:0:
Rakkaudesta lajiin.

öljymies

Kyseisten lehtiä lukiessa ei voi tulla muuhun loppupäätelmään kuin samalta tehtaalta ovat molemmat lähteneet.Pääkirjoituksetkin ovat kuin yhdestä puusta jos käsitellään maahanmuuttoa .Hesari nyt kuitenkin on vähän maanläheisempi eikä pää olen niin paljon pilvissä kuin Kirkossa ja kaupungissa.Kansan Uutista käy vähän sääliksi koska se aikoinaan puolusti ansiokkaasti duunareita mutta hekin ovat menneet monikultuurisuus höpinään eli samalle tehtaalle tuntuu jäljet johtavan siinäkin buulaakissa,ei oo ihme jos Hesrin johdossa on pankiikki päällä,kohta varmaan Sanoman kurssi lisää laskee,mitähän siellä sitten keksitään vastavetona siinäkin tehtaassa . ;D ;D

tommi

Quote from: Machine Head on 14.05.2009, 18:36:59

En tunne tapausta, koska en ole koskaan kuulunut kirkkoon.
Jos kysymys on kristityistä maahanmuuttajista, niin heitä ei tarvitse meidän nuivienkaan pelätä. Aito kristillisyys ei horjuta yhteiskuntarakenteitamme.
Kristityt eivät vaadi erityiskohtelua, elävät maassa maan tavalla, kunnioittavat tapojamme ja kulttuuriamme.
Jos on pakko ottaa Suomeen pakolaisia, niin heidän tulee olla kristittyjä. Muiden uskontojen edustajien kanssa tulee olla tarkkana.

Ei ne buddhistitkaan kauheita ole  :)
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Dark Serenity

Fundamentaalikristityt on ihan yhtä sekasin kun keskiarvoinen muslimi tai hindu.

Ateismi & buddhismi ovat ainoita vakaumuksia joita voin varauksetta kunnioittaa. Kristinuskoon kuuluu omat hullunsa, jonka takia se on listassani 3. sijalla.
Murmur

HDRisto

Quote from: Dark Serenity on 16.05.2009, 18:54:15
Fundamentaalikristityt on ihan yhtä sekasin kun keskiarvoinen muslimi tai hindu.

Ateismi & buddhismi ovat ainoita vakaumuksia joita voin varauksetta kunnioittaa. Kristinuskoon kuuluu omat hullunsa, jonka takia se on listassani 3. sijalla.

Kuinkas Ba´hai uskonto sijoittuu?.

Simo Hankaniemi

Tönäisyjuttu oli toiseusmiina, johon HS lankesi kuin väärään rahaan. Lapselta saa usein juuri sellaisen lausunnon kuin halutaan.

- "Miksi takkisi on likainen, kaaduitko?"
- "Joo, kaaduin mennessäni junaan."
- "Tönäisikö joku sinua, joku saatanan valkonaama?"
- "Joo, kai. Tai en mä tiedä."
- "Huuteliko se jotain, haukkuiko neekeriksi, apinaksi tai sompanssiksi?"
- "Taisi huutaa jotain."
- "Voi Kristus mitä rasismia, ja vielä pieneen lapseen kohdistuvaa. Äkkiä kännykkä tänne ja mikä sen antirasistisen Hesarin toimittajan numero nyt olikaan? Eikös poliisin numero ollut 112?"