News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-2-27 Ahvenanmaalaispoliitikko: Estelle on loinen

Started by Jukka Wallin, 27.02.2012, 15:43:24

Previous topic - Next topic

Jukka Wallin

http://www.iltalehti.fi/ruotsinpikkuprinsessa/2012022715259103_rp.shtml

Ahvenanmaalainen poliitikko Mikael Igge Holmberg nimitteli Facebookissa Ruotsin prinsessa Estelleä.
Igge Holmberg lähetti tiedotusvälineille kirjallisen anteeksipyynnön sanomisistaan.
Igge Holmberg lähetti tiedotusvälineille kirjallisen anteeksipyynnön sanomisistaan.

Maakuntapäivien demarijäsenen Holmbergin mukaan Estelle-prinsessan syntymä on "loisen syntymä".

Holmbergin mukaan lapsi itsessään on viaton, mutta "mikälie-kuningashuone symboloi edelleen perhettä, joka tuottaa loisia yhteiskuntaan".

Holmbergin Facebook-kirjoituksista on tehty rikosilmoitus.

Hän pahoitteli myöhemmin sanomisiaan.

IL
Seurataan mielenkiinolla miten asia päättyy..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Hermo

Hahhahaaa... GO SDP GO...!

Affenanmaalainenko sitten ei ole parasiitti..? Hahhahahaaa...

Päivän paras.

Edit: Demarilta kyllä tippuu ja lirisee!

Mursu

Kyseinen poliitikko on demari. Miksi tätä ei ole painotettu uutisoimissa?

Toba

Niin mitäs oikein taas oletit? Hah kyllä tämäkin vielä persujen syyksi saadaan.

Toba

Pitäisikö Urpilaiselta muuten kysyä irtisanoutumista asiasta?

Ari-Lee

Joko ruotsalaiset ovat mielensä pahoittaneet tämän Ahvenanmaalaisen sossuloisen sanomisesta?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

IDA

"Demarivaikuttaja: "Ruotsin kuninkaalliset ovat loisia""

Ihan hyvän ja vetävän otsikon tuosta saisi, jos iltapäivälehdet pitäisivät tyylinsä.
qui non est mecum adversum me est

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Pöllämystynyt

Olen samaa mieltä Holmbergin kanssa siitä, että kuningashuone on demokraattiseen yhteiskuntaan sopimaton loinen. Kenenkään ei pitäisi nauttia syntyperäistä etuoikeutettua asemaa. Toki alkuperäiskansoilla on ensisijainen oikeus esi-isiensä maahan, mutta yksilöiden jakamista etuoikeutettuihin ja vähemmän etuoikeutettuihin  ei voida perustella.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

JoKaGO

Quote from: Pöllämystynyt on 27.02.2012, 16:50:43
Olen samaa mieltä Holmbergin kanssa siitä, että kuningashuone on demokraattiseen yhteiskuntaan sopimaton loinen. Kenenkään ei pitäisi nauttia syntyperäistä etuoikeutettua asemaa. Toki alkuperäiskansoilla on ensisijainen oikeus esi-isiensä maahan, mutta yksilöiden jakamista etuoikeutettuihin ja vähemmän etuoikeutettuihin  ei voida perustella.

Juuri näin se on!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Emo

Toisaalta, Ruotsissa on niin paljon loisia ja lisää halajavat, että yhdestä söpöstä pikku-Estellestä mariseminen on naurettavaa.
Estellellä on edes positiivista imagoarvoa, PR on hänen työnsä.
Malmöläisellä ählamisählämillä ei ole mitään positiivista annettavaa Ruotsille eikä millekään muullekaan maalle.
Loisissa on eroja. Minä ottaisin mieluummin Suomeen Victorian, Danielin ja Estellen kuin Mahmoudin, Fatiman ja nipun niiden kakaroita.

( Positiivinen syrjintä Suomessa on juuri sitä, että joku nauttii syntyperänsä vuoksi etuoikeutetusta asemasta.)

Fatman

Olen samaa mieltä Holmbergin kanssa siitä, että kuningashuone on demokraattiseen yhteiskuntaan sopimaton loinen.

Niin minäkin. Toisaalta ruotsalaisilla on täysi oikeus valita loisensa, niin kotimaiset, kuin ulkomailta tulevatkin.

Oami

Quote from: Hermo on 27.02.2012, 15:55:32

SDP:llä ei tosin ole tämän tyypin kanssa mitään tekemistä. SDP ei toimi Ahvenanmaalla, kuten ei mikään muukaan valtakunnan puolue.

Itse asiasta olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Kuningashuone on hyödytön instituutio, jossa ihminen pääsee nauttimaan ansaitsemattomista eduista veronmaksajien rahoilla vain siksi, että on syntynyt tiettyyn perheeseen. Ja kaikki tämä valtiossa, joka väittää kannattavansa tasa-arvoa.

Ei sitä muuksi muuta se, että myös Ahvenanmaa on Suomen näkökulmasta parasiitti.

Epäselväksi jää, mistä hyvästä se rikosilmoitus on tehty.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Everyman

Quote from: Emo on 27.02.2012, 16:56:41
Toisaalta, Ruotsissa on niin paljon loisia ja lisää halajavat,

Kuinkas sattuikaan, Igge on ottanut kantaa myös maahanmuuttoon...

Igge Holmberg: Invandringen behövs!

:)

Emo

Quote from: Everyman on 27.02.2012, 17:06:31

No niin, pitihän arvata että ei se ahvenanmaalainen loinen oikeasti loisia vastusta, kuninkaallisiksi ylennettyjä loisia vain.

Hermo

Quote from: Oami on 27.02.2012, 17:03:57
Quote from: Hermo on 27.02.2012, 15:55:32

SDP:llä ei tosin ole tämän tyypin kanssa mitään tekemistä.

OMPAS..!

Kysy vaikka Mikael Jungnerilta erään norjalaisen tuttiritarin ja Halla-ahon yhteyttä. Ei tuokaan sormenkoukistelija kuulunut Suomessa toimivaan PS:iin, mutta yhteys vedettiin. Samaa logikkaa käyttäen tuo demariksi mainittu henkilö on minulle melkein erään entisen pvesidentin kaksossisko ja erään nykyisen puoluejohtajan liikavarvas.

Oami

Vähän asian vierestä, mutta huh kun sieltä tuli melkoinen kokoelma alan klassikoita. Taidan joutua vähän korjaamaan ensivaikutelmaani tyypistä.

Quote from: Igge Holmberg
Mitä tulee maahanmuuttoon liittyvään rikollisuuteen, niin J.S. tekee sen klassisen oikeistoerehdyksen että uskoo ihmisten toimivan tyhjiössä. Niinhän se ei ole. Ihmiset ovat suurelta osin ympäristönsä muovaamia, ja kun katsotaan niitä sosioekonomisia realiteetteja joihin iso osa maahanmuuttajista asetetaan, niin on selvää että pieni osa heistä putoaa yhteiskunnan ulkopuolelle, mutta sehän ei ole maahanmuuttajien syy.  (Sehän on sitten vielä eri asia että suomalaisetkin ovat Ruotsissa yliedustettuina valtion tutkintavankiloissa ja vankeinhoitolaitoksissa.)

Kuka tahansa saa kutsua toista rasistiksi, siitä ei tule totta ennen kuin se jota kutsutaan siten alkaa jaaritella "hillittömästä maahanmuutosta" tai "rikollisuudesta joka seuraa maahanmuutosta" kuten minulla on tapana sanoa.

Ja loppujen lopuksi me tarvitsemme maahanmuuttoa, niin työntekijöiden kuin veronmaksajienkin muodossa, koko meidän hoivakoneistomme pysähtyisi kokonaan ilman kaikkia lääkäreitä ja hoitajia muista maista, jotka tulevat tänne tekemään töitä.

Käännökset minun.

Arvoton

Ahvenanmaalla kuulema on jotain 89 eri kansallisuutta. Millä ehdoin, se on sitten hys hys...

Eikö ne siellä haluaisi taas ruotsalaisiksi?

Kuningashuoneet ovat ristiriitainen instituutio. Lehdet jaksavat kirjoittaa ja kansa ehkä jaksaa lukea brittien ja Ruotsin niistä. Verovaroin kustannettava pröystäily on sitten oma juttunsa niissä maissa. Kyllä ne perheet vähän aikaa pärjäisivät, vaikka maista päätettäisiin tehdä tasavaltatyyppiset.

Oami

Ahvenanmaalaiset ovat muuten siinä mielenkiintoisessa asemassa että he voivat retoriikassaan näppärästi säädellä omaa suomalaisuuttaan ns. nollasta sataan. Tietenkään kaikki eivät niin tee, mutta Holmberg tarjoaa mielenkiintoisia esimerkkejä.

He voivat pitää itseään suomalaisina ja käsitellä silloin maahanmuuttoa. Kun Holmberg puhuu maahanmuutosta omaan maahansa, hän tarkoittaa nimenomaan Suomea. Kun hän puhuu itsestään pienen kansan edustajana ja mahdollisen syrjinnän kohteena, hän tarkoittaa itseään nimenomaan ahvenanmaalaisena. Kun hän puhuu maahanmuuttajista veronmaksajina ja työntekijöinä, hän näkee Ahvenanmaan hyötyjien joukossa - sillä niille, jotka tosissaan haluavat tehdä töitä ja elättää itse itsensä, Ahvenanmaa on yhtä hyvä kohde kuin mikä tahansa muukin Suomen maakunta. Kielihän siellä on eri, mutta eihän ruotsin kieli ole maahanmuuttajalle sen eksoottisempi kuin suomen kielikään, usein jopa toisinpäin. Sitä hän ei sano, että massamaahanmuuton haitat konkretisoituvat juuri suurissa kaupungeissa, niissä joita Ahvenanmaalla ei ole. Ei hänen tarvitse.

Quote from: Hermo on 27.02.2012, 17:25:30
Kysy vaikka Mikael Jungnerilta erään norjalaisen tuttiritarin ja Halla-ahon yhteyttä. Ei tuokaan sormenkoukistelija kuulunut Suomessa toimivaan PS:iin, mutta yhteys vedettiin. Samaa logikkaa käyttäen tuo demariksi mainittu henkilö on minulle melkein erään entisen pvesidentin kaksossisko ja erään nykyisen puoluejohtajan liikavarvas.

No, niin, niin, no...

Sunt Lacrimae

Quote from: Emo on 27.02.2012, 17:08:57

No niin, pitihän arvata että ei se ahvenanmaalainen loinen oikeasti loisia vastusta, kuninkaallisiksi ylennettyjä loisia vain.

Ei edes ahvenanmaalainen, vaan demari. Nykydemarien politiikassahan on keskeistä yhteiskunnassa tietoisesti loisen aseman valinneiden vankka asema puolueen pääasiallisena kohderyhmänä. Duunarin asioita kyseinen puolue ei ole hoitanut enää vuosiin, kuten me kaikki tiedämme.

Jotta ei menisi pelkäksi demarien dissaamiseksi niin todettakoon, että mielestäni monarkia kuuluu lähinnä museoon.
Play stupid games, win stupid prizes.

Nuivanlinna

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Emo

Fatman

(http://i.huffpost.com/gen/513250/thumbs/o-SWEDEN-PRINCESS-ESTELLE-570.jpg?5)

schenker

[Minä ottaisin mieluummin Suomeen Victorian, Danielin ja Estellen

jos järjestät työpaikan ja majoitat omaan kämppääsi niin ihan ok tai sitten kustannat muuten asumisen täällä.

mun puolesta victoria daniel ja estelle voivat mennä vaikka norjaan.

Emo

Quote from: schenker on 27.02.2012, 18:39:22
[Minä ottaisin mieluummin Suomeen Victorian, Danielin ja Estellen

jos järjestät työpaikan ja majoitat omaan kämppääsi niin ihan ok tai sitten kustannat muuten asumisen täällä.

mun puolesta victoria daniel ja estelle voivat mennä vaikka norjaan.

No Estellen voisin adoptoida vaikka heti, tuolla on Emmaljungatkin vielä tallessa ja hyvässä kunnossa. Että tänne vaan.

Victoria ja Daniel keksisivät varmasti jotain duunia, pistäisivät pystyyn vaikka punttisalin (siitähän Danielilla onkin kokemusta). Kyllä nämä voimavarat ainakin Afrikan sarven moniosaajien veroisesti pärjäisivät.

Goman

YK:n ihmisoikeuksien julistus.  1. Artikla:

" Kaikki ihmiset syntyvät vapaina ja tasavertaisina arvoltaan ja oikeuksiltaan..."

Jostain syystä olen tullut siihen tulokseen, että kyllä eräät ovat pikkuisen etulyöntiasemassa, niin arvoltaan kuin oikeuksiltaankin...

Emo

Quote from: Goman on 27.02.2012, 18:56:38
YK:n ihmisoikeuksien julistus.  1. Artikla:

" Kaikki ihmiset syntyvät vapaina ja tasavertaisina arvoltaan ja oikeuksiltaan..."

Jostain syystä olen tullut siihen tulokseen, että kyllä eräät ovat pikkuisen etulyöntiasemassa, niin arvoltaan kuin oikeuksiltaankin...

Nii-in. Muslimit Suomessa sekä muut ns. etniset ryhmät. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla työhönotossa, kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi.

P

Quote from: Hohtava Mamma on 27.02.2012, 20:09:19
1. Halla-aho koeponnisti jo kansanryhmän nimeämisen loisiksi, ei tullut tuomiota.
2. Lausunnon antoi demarikytkentäinen ahvenanmaalainen.

Ei siis mitään rangaistavaa tai edes pöyristyttävää/tyrmistyttävää/närkästyttävää. Kohdalla 1. ei ole tietenkään mitään tekemistä tämän asiantilan kanssa.

Ellilä koeponnisti myös loisen. Tuli tuomio. Käräjä- ja hovioikeus eivät anna ennakkotuomioita. Vain KO antaa, eikä sieltä ole päätöstä. Eikun koeponnistamaan affenanmaalaisella.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Suvaitsija

Quote from: Hohtava Mamma on 27.02.2012, 20:09:19
1. Halla-aho koeponnisti jo kansanryhmän nimeämisen loisiksi, ei tullut tuomiota.
2. Lausunnon antoi demarikytkentäinen ahvenanmaalainen.

Ei siis mitään rangaistavaa tai edes pöyristyttävää/tyrmistyttävää/närkästyttävää. Kohdalla 1. ei ole tietenkään mitään tekemistä tämän asiantilan kanssa.

Katsos kun on kansanryhmiä ja varsinaisia kansanryhmiä.  Varsinaisia kansanryhmiä suojelemassa meillä on koko maan ammattiloukkaantujat, -pöyristyjät, -järkyttyjät ja -suvaitsevaiset sekä lait kaikenmaailman kiihottamista vastaan. Tavallinen pulliainen on kulttuuriton, kansanryhmään kuulumaton juntti, jolle kuuluukin vittuilla.

Itse aiheeseen: asiallinen kommentti ahvenanmaalaiselta ja perinteinen reaktio ammattiloukkaantujalta.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Mursu

Olen samaa mieltä Holmbergin kanssa siitä, että kuningashuone on demokraattiseen yhteiskuntaan sopimaton loinen. Kenenkään ei pitäisi nauttia syntyperäistä etuoikeutettua asemaa.

Suomalaiset ovat henkeen ja vereen puolustamassa suvivirsiään ym. perinteitään, mutta sitten toisen maan hallitusmuodosta sanotaan noin. Kyllä kuningashuone Ruotsille on tärkeämpi perinne kuin joku suvivirsi suomalaisille.

Juuri mikään maa ei kuningashuoneesta ole luopunut vain, koska se olisi turha tms. vaan siinä on ollut suuremmat syyt, esimerkiksi Italiassa kuninkaan liitto fasistien kanssa.