News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-02-27 HS: Opetushallituksen johtaja rajoittaisi koulun valintaa

Started by AaJii, 27.02.2012, 07:58:55

Previous topic - Next topic

Marius

Tuttu ja turvallinen maatiaisurpåus, myös kaupunkilaisurpåus, on hyvä selkänoja kun henkilö lähtee maailman mantuja mittailemaan.

Identiteetin hämärtäminen liian suurella valintahyllyllä johtaa ongelmiin.

Ihminen ei kuitenkaan voi olla montaa kulttuuria edustava samaan aikaan. Ei vaikka kuinka niin yritettäisiin yksilölle uskotella.

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

IDA

Quote from: AaJii on 27.02.2012, 07:58:55
Helsingin Sanomien selvityksen mukaan Suomen suurimmissa kaupungeissa jopa kolmannes oppilaista menee muuhun kuin lähimpään yläkouluun. "Vanhempien koulutustausta on koulumenestyksen keskeinen selittäjä. Koulujen erot alkavat kasvaa, mikäli oppilaita valitaan niihin yhä enemmän koulumenestyksen mukaan", Pitkälä sanoo.
[/quote]

Miksi siis tämän asian pitäisi koskea ketään missään muualla, kuin Suomen suurimmassa kaupungissa. Antaa Helsingin kaupunginvaltuuston ratkaista asia - siitä syntyy hyvä nettilähetyskin :) - ja jätetään muut kunnat rauhaan tekemään omia päätöksiään.
qui non est mecum adversum me est

junakohtaus

Itse asiassa ihminen voi oikein hyvin edustaa useampaa kulttuuria samaan aikaan ja onhan se täälläkin nähty, että ei me päästä edes omastamme sopuun mitä se on ja mitä ei.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Mok

Quote from: Mursu on 27.02.2012, 10:45:19
Minä en ymmärrä miten kukaan demari voisi vastustaa valinnanvapautta. Valinnanvapaus palvelee nimenomaan köyhien perheiden lapsia, joilla on halu edistää itseään opiskelemalla - vai ajatteleeko demari, että näin he menettävät äänestäjän. Valinnanvapaus on eriarvoisuutta vähentävä asia, koska asuinpaikka ja siten varallisuus ei enää määritä koulua ja siten opetuksen tasoa. Minulla sinällään ei ole mitään sitä vastaan, että varakkaat voivat omilla rajoillaan ostaa lapsilleen paremman opetuksen, mutta sitä ei tule saada verorahoilla - ei vaikka he enemmän veroja maksavatkin.

Eihän demarien johtoporras ole enää aikoihin välittänyt pätkääkään omien peruskannattajiensa tilanteesta ja eduista.  Eikä peruskannattajilla ole edustajia puolueen johdossa. SDP:tä johtavat Urpilaiset, Jungerit, Lipposet, Paasiot tai Haloset tarvitsevat tavallisia suomalaisia vain ponnahduslautana parempiin asemiin päästäkseen. Sitten voidaan ryhtyä peesaamaan vihreitä feministi-, mamu- ja ilmastonmuutosasioissa.

Vapaata kouluvalintaa kritisoiva Päivi Lipponen laittoi omat lapsensa erityiskouluun ja vanhin on nyt SYK:n vararehtorin päätöksellä otettu erikoisluvalla SYK:iin.

Marius

Quote from: junakohtaus on 27.02.2012, 13:22:13
Itse asiassa ihminen voi oikein hyvin edustaa useampaa kulttuuria samaan aikaan ja onhan se täälläkin nähty, että ei me päästä edes omastamme sopuun mitä se on ja mitä ei.

Totta toinen puoli.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Ruckafella

Quote from: Mok on 27.02.2012, 13:22:39
Vapaata kouluvalintaa kritisoiva Päivi Lipponen laittoi omat lapsensa erityiskouluun ja vanhin on nyt SYK:n vararehtorin päätöksellä otettu erikoisluvalla SYK:iin.
En minä, mutta muut?

Ruckafella

Quote from: Octavius on 27.02.2012, 10:55:21
Quote from: Roope on 27.02.2012, 10:08:39
Poliitikot ja virkamiehet ovat aika aseettomia white flightin (laajassa mielessä) edessä. Yksityiskoulujen perustamisen jäädyttäminen oli ensimmäinen epätoivoinen toimenpide ja koulun valinnan rajoittaminen tulee seuraamaan. Pakollliset kiintiöt ja oppilassiirrot yritetään välttää nostamalla positiivisen syrjinnän määrärahat sellaisiksi, että ne tuntuvat kunnolla niissä kouluissa, jotka eivät niitä saa.

Suomalainen holhousyhteiskunta ei kerta kaikkiaan tule toimeen ihmisten valinnanvapauden kanssa. Rahakkaat kyllä keksivät keinot varmistaa jälkikasvulleen parhaat mahdolliset lähtökohdat, mutta mitä tekee keskiluokka, jota byrokratiakoneisto yrittää pakottaa pönkittämään koulu- ja yhteiskuntaunelmaansa?

Jos perheenne on lisääntymään päin, ehdoton neuvo pk-seudulla on rekisteröidä lapsi ruotsinkieliseksi.

Näin takaatte hänelle (vielä) tasokkaan koulun sekä lukuisia muita etuja. Esim. päivähoitopaikan saaminen helpottuu merkittävästi. Myös yliopistopaikka on käytännössä varma.

Luultavasti tuo kielletään jollain aikataululla, mutta se vie aikaa.
Mietinnässä on ollut jo jonkin aikaa.

nimismies

Koulun valinnan rajoittaminen -> rotuerottelu.
Tämä on vapaamuurarien salajuoni ihan selvästi. Köyhät kyykkyyn vaan t.kokoomus
"Jumala armahtaa, minä en" --Tony Halme