News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-02-22 IL:Tanssikoulun karmiva salaisuus

Started by jopparai, 22.02.2012, 15:06:47

Previous topic - Next topic

AuggieWren

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 18:05:26
Tiia Nohynek Dance school Salsa Pasiónin facebooksivulla:
QuoteEdelleenkään Salsa Pasion ei ole mikään lasten tanssikoulu,vaan pääasiassa asiakkaat ovat kuitenkin aikuisia jotka vissiin osaavat itse arvioida onko minihameissa pyllistely rumaa ja rivoa, mä tykkään tosta kuvasta ja pidän sitä erittäin hyvänä markkinointimateriaalina ja edustavana kuvana jolla ei ole mitään tekemistä seksuaalisen hyväksikäytön kanssa.

Ja tästä kuvasta,en nyt hiffannut miksi tästä on otettu niin iso ongelma jokapaikassa? Toi kuva ei liity hyväksikäyttöön tai raiskauksiin yhtään mitenkään,se kuitenkin kuvastaa jollain tasolla latinokulttuuria ja kyseistä tanssikulttuuria. Latinotanssit ovat machotansseja,missä mies on mies ja nainen on nainen.. nainen on viettelijä joka käyttää fyysisiä avuja viettelemisessä,mies on nimenomaan macho joka voi tiirailla naisen takamusta häpeämättä. Kuubalaisessa rumbassa esimerkiksi leikitellään hyvin vahvasti juuri näillä elementeillä, nainen viettelee, pyörittää takamustaan jne ja mies yrittää sitten päästä sinne naisen haaroväliin kuvainnollisesti,jonka nainen sitten torjuu ja näyttää,että pyh, en mä sittenkään halua ja leikki jatkuu.. Se on leikkiä,ja se on peliä..

Ja Lattarimaissa jopa ihan pienet tytöt sheikkaavat eikä siinä ole mitään outoa,eikä se ole mikään seksiin kutsu..

Kuvahan ei ole itsessään mikään ongelma. Se nyt vain sattuu olemaan malliesimerkki Salsa Pasíonin nettisivujen kuvamaailmasta, joka tihkuu seksiä täysin poikkeuksellisella tavalla verrattuna muiden tanssikoulujen kuvamaailmaan. (Siis onhan muissakin miehekästä/naisellista "silmänruokaa" tanssikuvien ohella, mutta SP:llä on lähellä, ettei olisi aktikuvia. Ainakin mielikuvatasolla)

Tuosta saa sen käsityksen, että asiakkaille on halutessaan tarjolla "Enriqueta" tms. myös petipuuhiin. Ja ehkä Elovenaakin, mikäli heteromies kouluun oppilaana eksyy. Kun tämä yhdistetään siihen, että tanssikoululla on alaikäisiä asiakkaita, on se jo ongelma. Ja iso. Itse vertaisin Salsa Pasíonin kuvia tämän saitin ilmoitusten kuviin, erona vain se, että kohderyhmä on vastakkaista sukupuolta.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Lasse

Aivan ensimmäiseksi haluan kiittää jäsen Mitzyä, joka avoimella ja välittömällä tavalla tuli forumille puhumaan, no, leimahduspotentiaalisesta aiheesta.

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 18:49:03
Harvemmin noiden 15-vuotiaiden vanhemmat tulevat heitä enää hakemaan jolloin hieman vaikeaa heille on kommentoida asiasta. Jos tulevat hakemaan niin kyllä heitä on käsketty pysyä kaukana ja odottaa autossa. ja kuka tämän homman hoitaisi?

Toistuvasti tuot tuota 15-kesäisten jubaa esille. Kuitenkin opettaja/oppilassuhteissa alle 18-vuotiaat katsotaan suojeltaviksi. Oletko eri mieltä?

Olen itse ollut vetämässä lasten ja nuorten urheilutoimintaa, kolmevuotiaista yli 18-v ++. Kyllä ihmettelen salsahemmojen toimintaa, niin syvästi, että sanat eivät tässä kyllä riitä. Kyllä meillä olisi katsottu pirun kieroon nuorten parikymppistenkin vokottelua, vannon. Enkä esim. baarirundeille nuorten kundien kutsumana lähtenyt, vaikka baareissa tuolloin aika taajaan asioinkin. Kyllä rajat täytyy vetää, kukin tietysti itse. Vetää vihaiseksi.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Mitzy

Quote from: Lasse on 24.02.2012, 19:17:08
Quote from: AuggieWren on 24.02.2012, 19:14:10
Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 18:05:26
Tiia Nohynek Dance school Salsa Pasiónin facebooksivulla:
QuoteEdelleenkään Salsa Pasion ei ole mikään lasten tanssikoulu,vaan pääasiassa asiakkaat ovat kuitenkin aikuisia jotka vissiin osaavat itse arvioida onko minihameissa pyllistely rumaa ja rivoa, mä tykkään tosta kuvasta ja pidän sitä erittäin hyvänä markkinointimateriaalina ja edustavana kuvana jolla ei ole mitään tekemistä seksuaalisen hyväksikäytön kanssa.

Ja tästä kuvasta,en nyt hiffannut miksi tästä on otettu niin iso ongelma jokapaikassa? Toi kuva ei liity hyväksikäyttöön tai raiskauksiin yhtään mitenkään,se kuitenkin kuvastaa jollain tasolla latinokulttuuria ja kyseistä tanssikulttuuria. Latinotanssit ovat machotansseja,missä mies on mies ja nainen on nainen.. nainen on viettelijä joka käyttää fyysisiä avuja viettelemisessä,mies on nimenomaan macho joka voi tiirailla naisen takamusta häpeämättä. Kuubalaisessa rumbassa esimerkiksi leikitellään hyvin vahvasti juuri näillä elementeillä, nainen viettelee, pyörittää takamustaan jne ja mies yrittää sitten päästä sinne naisen haaroväliin kuvainnollisesti,jonka nainen sitten torjuu ja näyttää,että pyh, en mä sittenkään halua ja leikki jatkuu.. Se on leikkiä,ja se on peliä..

Ja Lattarimaissa jopa ihan pienet tytöt sheikkaavat eikä siinä ole mitään outoa,eikä se ole mikään seksiin kutsu..

Kuvahan ei ole itsessään mikään ongelma. Se nyt vain sattuu olemaan malliesimerkki Salsa Pasíonin nettisivujen kuvamaailmasta, joka tihkuu seksiä täysin poikkeuksellisella tavalla verrattuna muiden tanssikoulujen kuvamaailmaan.

Tuosta saa sen käsityksen, että asiakkaille on halutessaan tarjolla "Enriqueta" tms. myös petipuuhiin. Kun tämä yhdistetään siihen, että tanssikoululla on alaikäisiä asiakkaita, on se jo ongelma. Ja iso. Itse vertaisin Salsa Pasíonin kuvia tämän saitin ilmoitusten kuviin, erona vain se, että kohderyhmä on vastakkaista sukupuolta.

Mutta toisaalta jos meininki on kuumempaa ja on haluttu tuoda tälläinen kuva niin miksei alaikäisten vanhemmat ole nätisti ohjanneet lapsiaan vaikka Salsa Housen tunneille? Salsa Pasion kun ei ole ainoa joka tarjoaa tälläistä opetusta, eiku ai pahus, Salsa Housella on pääasiassa Suomalaiset opettajat,ei se ois niin exoottista eikä sitä mainosteta niin seksistisesti. 
  Ja tottahan se on,ettei suomessa ole totuttu,että lapsetkin sheikkaavat ja keikuttelevat sitä takamusta,kun taas tuolla päin maailmaa se on ihan normaalia jossa reggaeton on jo ollut pitkään muotitanssi..

Malla

Quote from: AuggieWren on 24.02.2012, 19:14:10
Kuvahan ei ole itsessään mikään ongelma. Se nyt vain sattuu olemaan malliesimerkki Salsa Pasíonin nettisivujen kuvamaailmasta, joka tihkuu seksiä täysin poikkeuksellisella tavalla verrattuna muiden tanssikoulujen kuvamaailmaan.

On se kuvakin pieni ongelma. En kuuna kullanvalkeana menisi/päästäisi lasta moiseen kouluun, vaikka kuvassa ei olisi lainkaan seksiä. Jos kuva esitää opettajia, huh huh. Vääristä asennoista (no pun intended) johtuvia lihas- ja nivelvaivoja luvassa.

Mitzy

Quote from: Lasse on 24.02.2012, 19:17:08
Aivan ensimmäiseksi haluan kiittää jäsen Mitzyä, joka avoimella ja välittömällä tavalla tuli forumille puhumaan, no, leimahduspotentiaalisesta aiheesta.

Harvemmin noiden 15-vuotiaiden vanhemmat tulevat heitä enää hakemaan jolloin hieman vaikeaa heille on kommentoida asiasta. Jos tulevat hakemaan niin kyllä heitä on käsketty pysyä kaukana ja odottaa autossa. ja kuka tämän homman hoitaisi?

Toistuvasti tuot tuota 15-kesäisten jubaa esille. Kuitenkin opettaja/oppilassuhteissa alle 18-vuotiaat katsotaan suojeltaviksi. Oletko eri mieltä?

Olen itse ollut vetämässä lasten ja nuorten urheilutoimintaa, kolmevuotiaista yli 18-v ++. Kyllä ihmettelen salsahemmojen toimintaa, niin syvästi, että sanat eivät tässä kyllä riitä. Kyllä meillä olisi katsottu pirun kieroon nuorten parikymppistenkin vokottelua, vannon. Enkä esim. baarirundeille nuorten kundien kutsumana lähtenyt, vaikka baareissa tuolloin aika taajaan asioinkin. Kyllä rajat täytyy vetää, kukin tietysti itse. Vetää vihaiseksi.

Totta,itse en aina muista kyseessä olevan tosiaan oppilas-opettaja suhde, koska meille aikuisille se ei enää sitä merkitse.. Mutta näin se taitaa olla, että tässäkin tapauksessa se 18v on se raja. En itsekkään aina muista olevani jotenkin opettaja kun jumppia vedän Ehkä siksi,että osa on jo vanhempia rouvia ja sitten joukossa on muutamia teinejä.

En mäkään todellakaan ymmärrä toimintaa ja kun tosiaan pojilla olisi riittänyt niitä täysi-ikäisiäkin vokoteltavaksi,niin miksi pitää vokotella alaikäisiä vaikka siellä kuinka tyrkytettäis ja oltais helppoa kamaa..  Ja tottakai se on aikuisen tehtävä vetää ne rajat..

Lemmy

Etenkin kun on kyse latinalais-amerikkalaisesta machokulttuurista jossa miehet tunnetusti noudattavat korkeaa seksuaalimoraalia vähän joka suhteessa.

Joo, ulkopuolelta vaikuttaa ehkä niin, mutta tosi machomies saa panna kaikkea liikkuvaa, (tyttö- tai poikaystävää), nainen on joko huora tai madonna, ja vaimo(äiti-madonna) on kotona kasvattamassa lapsia. Mitä huo.. nompiin naisiin tulee, raiskaus, oma vikahan se todellakin on, niinkuin Suomessakin viime vuosituhannella, Argentiina alkaa olla edelläkävijämaita http://latinalista.com/2012/01/pilot-project-in-argentina-assists-victims-in-reporting-rape

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

AuggieWren

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:20:29Mutta toisaalta jos meininki on kuumempaa ja on haluttu tuoda tälläinen kuva niin miksei alaikäisten vanhemmat ole nätisti ohjanneet lapsiaan vaikka Salsa Housen tunneille? Salsa Pasion kun ei ole ainoa joka tarjoaa tälläistä opetusta, eiku ai pahus, Salsa Housella on pääasiassa Suomalaiset opettajat,ei se ois niin exoottista eikä sitä mainosteta niin seksistisesti. 

Kyllähän tuosta syntyy kysymyksiä, miksi vanhemmat ovat puusilminä antaneet lapsen mennä juuri tähän tanssikouluun.

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:20:29Ja tottahan se on,ettei Suomessa ole totuttu,että lapsetkin sheikkaavat ja keikuttelevat sitä takamusta,kun taas tuolla päin maailmaa se on ihan normaalia jossa reggaeton on jo ollut pitkään muotitanssi..

Itse olen ymmärtänyt, että tuolla päin maailmaa (ja miksei myös täällä päin maailmaa) kakarat sheikkaavat takapuoltaan ihan normimeininkinä. Mutta: sheikkaavat ensisijaisesti samanikäisten kakaroiden kanssa. (Täällä eivät valitettavasti uroskakarat pahemmin sheikkaa mitään ranteensa lisäksi. Tai jos joku sheikkaakin, on sillä useimmiten mielihalut sheikata toisen uroskakaran kanssa)

Mitzy

Quote from: Ulkopuolinen on 24.02.2012, 19:25:19
Harvemmin noiden 15-vuotiaiden vanhemmat tulevat heitä enää hakemaan jolloin hieman vaikeaa heille on kommentoida asiasta. Jos tulevat hakemaan niin kyllä heitä on käsketty pysyä kaukana ja odottaa autossa.

Tuo on jo niin mielettömän iso varoitusmerkki, että tuon kommentin jälkeen en kyllä usko enää ainuttakaan "ei ne muut opettajat ole tienneet, ainakaan naispuoliset" -valhetta.

Jos 15-kesäisten pikkutyttöjen (enemmän emotionaalisen kuin fyysisen kehityksen suhteen) vanhemmat koitetaan pitää ovien ulkopuolella jopa tuntien jälkeen, niin jotain on kyllä todella, todella pahasti pielessä.

Sairas alakulttuuri - ja vastuuton.

Mulla on monta kokemusta ihan itsellä,että kyllä se Ei menee jakeluun noilla ihan näppärästi...

Lisää vahvistusta siihen että aika sairasta meininkiä.

on hyvä omata oikeasti sellaista pientä maalaisjärkeä ettei lähde niin suomalaisen kun ulkomaalaisenkaan kanssa kahdestaan kämpille

Ainakin minun kanssani kuka vain nainen on voinut tulla kämpilleni ilman minkäänlaista pelkoa raiskatuksi tulemisesta. Joskus hyvin kaukaisina nuoruusvuosina olen jopa saanut elinikäisen vihanaisen itselleni kun nainen sanoi tulevansa kylään sillä ehdolla että ei seksiä ja minä pidin sanani. Ikinä sen jälkeen ei kyseinen nainen enää tervehtinyt, vastannut tervehdykseen, kuullut jos puhuin jotain tms.

Pöntto, tottakai ne vanhemmat on pidetty autossa niiden 15v toimesta eikä koulun. Vai kuinka moni muistaa 15v:nä,että on antanut vanhempien tulla hakemaan harrastuksista ja näyttäytymään muille,voi luoja,eihän se tule kuuloonkaan.. :o ja varsinkin jos tällästä lirkuttelua on puolin ja toisin ollut niin vielä vähemmän sitä haluaa vanhempiaan sinne sotkemaan kuvioita.

Mitä sairasta on jos kirjoitain,ett EI- ymmärretään,eli menee jakeluun ihan ilman ongelmia?

Jos sinun kanssasi voi lähteä niin tarkoittaako se,että kaikkien kanssa voi? Johan on ollut näitä raiskaustapauksia sekä suomalaisten,että ulkomaalaisten kanssa tapetilla,niin kyllä minä lapselleni opettaisin,että ei kenenkään tuntemattoman mukaan lähdetä,esim. baari-illan päätteeksi. Suurin osa voi päättyä hyvin ja tyyppi ymmärtää sen Ei-sana, mutta kaikki eivät kestä torjutuksi tulemista ja se ei liity ihonväriin eikä kansallisuuteen!

Jukka Wallin

Kyllä minä hain tyttäreni tansseitsa silloin kun kerkesin ja osallistuin poikani Jääkiekko harkkoihin ja peleihin toimitsijana. Isän ja äidin tehtävä on olla kiinnostunut lastensa liikuntaharrastuksista muutenkin kuin maksajana.. 
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Mitzy

Quote from: AuggieWren on 24.02.2012, 19:28:31
Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:20:29Mutta toisaalta jos meininki on kuumempaa ja on haluttu tuoda tälläinen kuva niin miksei alaikäisten vanhemmat ole nätisti ohjanneet lapsiaan vaikka Salsa Housen tunneille? Salsa Pasion kun ei ole ainoa joka tarjoaa tälläistä opetusta, eiku ai pahus, Salsa Housella on pääasiassa Suomalaiset opettajat,ei se ois niin exoottista eikä sitä mainosteta niin seksistisesti. 

Kyllähän tuosta syntyy kysymyksiä, miksi vanhemmat ovat puusilminä antaneet lapsen mennä juuri tähän tanssikouluun.

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:20:29Ja tottahan se on,ettei Suomessa ole totuttu,että lapsetkin sheikkaavat ja keikuttelevat sitä takamusta,kun taas tuolla päin maailmaa se on ihan normaalia jossa reggaeton on jo ollut pitkään muotitanssi..

Itse olen ymmärtänyt, että tuolla päin maailmaa (ja miksei myös täällä päin maailmaa) kakarat sheikkaavat takapuoltaan ihan normimeininkinä. Mutta: sheikkaavat ensisijaisesti samanikäisten kakaroiden kanssa. (Täällä eivät valitettavasti uroskakarat pahemmin sheikkaa mitään ranteensa lisäksi. Tai jos joku sheikkaakin, on sillä useimmiten mielihalut sheikata toisen uroskakaran kanssa)

Itseasiassa tuolla päin maailmaa on myös ihan normaaleja nuo reilu parikymppisten ja 14-15v tytsyjen suhteet. Mutta joo, toki nää ihan pikklikat, 8-10v sheikkailee turvallisesti vielä äitien helmoissa,mutta kyllä se suomalaisen silmään oli aluks et wtf, mitä helvettiä :D

Quote from: Ulkopuolinen on 24.02.2012, 19:30:23
Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 18:59:06

Eniten mua ehkä ihmetyttää jos tyttöjä on lääpitty julkisesti,se ettei kukaan kanssatunnilla olijoista ole tehnyt ilmoitusta?

Aika monet suomalaiset äänestävät moisessa tilanteessa lompakollaan eivätkä mene enää uudestaan. Ja kertovat sitten tutuilleenkin ettei kannata mennä ellei tykkää asiattomuuksista ja klähmimisestä.

Se ei ikävä kyllä riitä näemmä. Koska Salsa Pasionilla on ollut paljon asiakkaita ja jos jotkut äänestävät jaloillaan ja lompakollaan se ei riitä tälläisissä tapauksissa huhut vaan kulkevat mutta kukaan ei sano nähneensä mitään,vain kuulleensa juoruja. Ja jos joku onkin sitten sanonut,niin helppohan omistajan on ne sivuuttaa kun itse mukana.. kolme vuotta tällänen toiminta on saanut jatku,jengi tiennyt,mutta kukaan ei ole kertonut. En syyttäisi vain Salsa Pasionin väkeä vaan esim. Zumba tunneilla käyviä ihan tavallisia ihmisiä jotka eivät ole puuttuneet asioihin. Asia ei ole vain latinoyhteisön ongelma,koska zumbassa käyvät ihan tavalliset perheen mammat jotka eivät muuten tanssi, joten kukaan niin latinopiireistä kun näistä tunneilla kävijöistä ei ole puuttunut,onks se tää suomalainen mentaliteetti,ei oo mun asia, en puutu.. ehkä joku muu puuttuu?

Quote from: d100a on 24.02.2012, 19:35:29
Kyllä minä hain tyttäreni tansseitsa silloin kun kerkesin ja osallistuin poikani Jääkiekko harkkoihin ja peleihin toimitsijana. Isän ja äidin tehtävä on olla kiinnostunut lastensa liikuntaharrastuksista muutenkin kuin maksajana.. 

Toki, mutta saitko hakea ihan sisältä asti? Harvoinpa olen teinien kanssa työskennellesäni nähnyt vilaustakaan vanhemmista vaikka he hakisivatkin lapset :)

Aeon

Pitää varmasti paikkansa, että tuon ikäiset tytöt eivät halua nolojen vanhempien tulevan hakemaan sisältä asti, mutta vanhempien hälytyskellojen olisi pitänyt soida siinä vaiheessa, jos tytöt ovat käskeneet pysymään kauempana. Jos tuo ei herätä isän tai äidin mielenkiintoa mennä katsomaan, että minkälaista touhua se lapsen harrastaminen on niin mikä sitten?

Enkä siis tarkoita, että joka ikinen kerta pitäisi mennä sisältä hakemaan.

disclaimer: minulla ei ole lapsia, joten käytännön kokemus näistä asioista on nolla.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Mitzy

Quote from: Aeon on 24.02.2012, 19:43:15
Pitää varmasti paikkansa, että tuon ikäiset tytöt eivät halua nolojen vanhempien tulevan hakemaan sisältä asti, mutta vanhempien hälytyskellojen olisi pitänyt soida siinä vaiheessa, jos tytöt ovat käskeneet pysymään kauempana. Jos tuo ei herätä isän tai äidin mielenkiintoa mennä katsomaan, että minkälaista touhua se lapsen harrastaminen on niin mikä sitten?

disclaimer: minulla ei ole lapsia, joten käytännön kokemus näistä asioista on nolla.

Muistan kyllä omasta lapsuudesta,että jos on haettu vaikka jostain bileistä tms niin kyllä äiteen on pitänyt jäädä kadun kulman taakse odottamaan, varsinkin ton ikäsenä se on todella noloa jos vanhemmat hakee,joten aika vahvasti käsketään varmasti tulemaan hakemaan niin ettei kukaan näe.
  Sitten kun kyse on kilpalajeista ja vanhemmat kuskaa kisoihin jne ja jossa muidenkin vanhemmat on mukana,ongelmaa tuskin on,mutta tollasille zumba tunneille yms mennään kaveriporukalla niin ei siellä haluta myöntää,että jonkun vanhemmat hakee.. huh,ihan lapsinahan sitä pidettäis ;)

Kasvokeskeinen

Quotehuh,ihan lapsinahan sitä pidettäis

No, hyvä että ohjaajat sentään tajuavat paremmin.
Suomi islamia ja kala polkupyörää

Aeon

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:51:10
Quote from: Aeon on 24.02.2012, 19:43:15

Muistan kyllä omasta lapsuudesta,että jos on haettu vaikka jostain bileistä tms niin kyllä äiteen on pitänyt jäädä kadun kulman taakse odottamaan, varsinkin ton ikäsenä se on todella noloa jos vanhemmat hakee,joten aika vahvasti käsketään varmasti tulemaan hakemaan niin ettei kukaan näe.
  Sitten kun kyse on kilpalajeista ja vanhemmat kuskaa kisoihin jne ja jossa muidenkin vanhemmat on mukana,ongelmaa tuskin on,mutta tollasille zumba tunneille yms mennään kaveriporukalla niin ei siellä haluta myöntää,että jonkun vanhemmat hakee.. huh,ihan lapsinahan sitä pidettäis ;)

Minusta tulee sitten joskus todella nolo ja mulq isä, koska aivan varmasti käyn silloin tällöin "ratsaamassa" lapsen harrastuspaikan kielloista huolimatta.

kekkeruusi

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:25:36
En mäkään todellakaan ymmärrä toimintaa ja kun tosiaan pojilla olisi riittänyt niitä täysi-ikäisiäkin vokoteltavaksi,niin miksi pitää vokotella alaikäisiä vaikka siellä kuinka tyrkytettäis ja oltais helppoa kamaa..  Ja tottakai se on aikuisen tehtävä vetää ne rajat..
Eivät nämä jannut ole epäilyjen rikosten perusteella pelkästään vokotelleet, vaan ihan raiskanneet ja pahoinpidelleetkin. Se kannattaa tässä jutussa pitää mielessä, että ei ole kyse vain vapaaehtoisesta toiminnasta eri ikäisten kesken (joka sekin on siis tietyin ehdoin rikollista toimintaa).

AuggieWren

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:39:45Itseasiassa tuolla päin maailmaa on myös ihan normaaleja nuo reilu parikymppisten ja 14-15v tytsyjen suhteet. Mutta joo, toki nää ihan pikklikat, 8-10v sheikkailee turvallisesti vielä äitien helmoissa,mutta kyllä se suomalaisen silmään oli aluks et wtf, mitä helvettiä :D

Noo, tota, eihän Suomessakaan ole mitenkään epätavallista reilu parikymppisten jätkien ja 16v tytsyjen suhteet? Mutta sekä maailmalla että Suomessa nämä suhteet eivät taida normaalisti olla mitään valmentaja-oppilas tai opettaja-oppilas -suhteita vaan jotain aivan muuta.

8-10v pikkulikoista tässä keississä tuskin on kyse.

Mitzy

Quote from: kekkeruusi on 24.02.2012, 19:58:04
Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:25:36
Eivät nämä jannut ole epäilyjen rikosten perusteella pelkästään vokotelleet, vaan ihan raiskanneet ja pahoinpidelleetkin. Se kannattaa tässä jutussa pitää mielessä, että ei ole kyse vain vapaaehtoisesta toiminnasta eri ikäisten kesken (joka sekin on siis tietyin ehdoin rikollista toimintaa).

Tässä ihmettelenkin vain näiden vokotteluja,koska ihan vapaaehtoisia suhteita näillä on ollut myös paljon. Raiskauksiin en edes ota kantaa ja ne ovat vielä ällöttävämpi rikoksia,joskin pelkään,että voivat jopa jäädä niistä tuomitsematta kun usein raiskauksissa on sana vastaan sana.. ja ei noi jätkät toisiaan vastaan todista.. todellakaan. Ja jossain tapauksissa saattaa ikävä kyllä olla sana vastaan parikin sanaa.. Jolloin jää vaan epäilyksen varjo raiskausten todenperäisyydestä,ja sekin unohtuu nopeasti. Raiskauksia,varsinkin vuodenkin takaa on hemmetin vaikea todistaa enää tässä vaiheessa kun uhri ei ole tehnyt asiasta rikosilmoitusta tai käynyt edes tutkimuksissa tapahtuma aikaan.

kekkeruusi

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:39:45
Itseasiassa tuolla päin maailmaa on myös ihan normaaleja nuo reilu parikymppisten ja 14-15v tytsyjen suhteet.
Onko? Todella? No, onhan toki sekin normaalia tietyssä maailmankolkassa naittaa pikkutyttöjäkin vanhoille äijille vaimoiksi. Yhteistä näillä on se, että kumpikaan ei ole normaalia meillä.

Pientä päivitystä:
AL: Yli 10 uutta vinkkiä seksirikoksista epäiltyjen tanssinopettajien mahdollisista uhreista
"Poliisi on antanut tilannepäivitystä liittyen tanssinopettajien epäiltyyn seksirikosvyyhtiin. Tämän hetken tietojen mukaan uhreja on ollut toistakymmentä. Lisäksi poliisilla on tiedossa toistakymmentä vinkkiä mahdollisista uhreista. Uhriluku täsmentynee maanantaihin mennessä.

Pääosa uhreista on alaikäisiä tyttöjä. Uhreista ainakin kaksi on 15-vuotiaita ja useampi alle 18-vuotias. Teot ajoittuvat ainakin kahden vuoden ajalle
"

Mitzy

Quote from: AuggieWren on 24.02.2012, 20:02:10
Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 19:39:45Itseasiassa tuolla päin maailmaa on myös ihan normaaleja nuo reilu parikymppisten ja 14-15v tytsyjen suhteet. Mutta joo, toki nää ihan pikklikat, 8-10v sheikkailee turvallisesti vielä äitien helmoissa,mutta kyllä se suomalaisen silmään oli aluks et wtf, mitä helvettiä :D

Noo, tota, eihän Suomessakaan ole mitenkään epätavallista reilu parikymppisten jätkien ja 16v tytsyjen suhteet? Mutta sekä maailmalla että Suomessa nämä suhteet eivät taida normaalisti olla mitään valmentaja-oppilas tai opettaja-oppilas -suhteita vaan jotain aivan muuta.

8-10v pikkulikoista tässä keississä tuskin on kyse.

Itseasiassa ainakin Kuubassa kuulemani mukaan opettaja-oppilas suhteet ovat ihan arkipäivää.
Lisäksi tämän tyylisessä tapauksessa monestikkaan nämä opettajat eivät miellä itseään opettajaksi, eikä moni muukaan,koska itsekkin heti laskin että perhana,nää vaan 15v tapaukset oli laittomia. Se opettajan raja on niin häilyvä näissä suhteissa, että se on vaikea hahmottaa. Onko Zumba ohjaaja opettaja? tai vaikka sen elixian ryhmäliikuntatunnin body combact tunnin ohjaaja.
Se ero ehkä näillä kahdella tanssikoululla on,siis Salsa pasion ja Salsa House,että Salsa Pasionilla on paljon zumba ja latinmix-tyylisiä tunteja jotka ovat ehkä enemmän hauskanpitoa eikä niissä opetella tanssiteknisia asioita kun taas Salsa House on enemmänkin omistautunut nimenomaan tanssinopetukselle.  Tai oikeastaan on Salsa pasionillakin tanssiteknisia tunteja,mutta ne ovatkin sitten enemmän Roynetin ja ainon hallinnassa sekä paritunnit sitten Mauricion.
Sen takia raja on helposti liiankin häilyvä kun opettajat eivät edes itse miellä olevansa opettajia.

ja ei, 8-10v tytsyistä ei ole kyse vaan siis 15-18v

Mitzy

Quote from: kekkeruusi on 24.02.2012, 20:03:25
Itseasiassa tuolla päin maailmaa on myös ihan normaaleja nuo reilu parikymppisten ja 14-15v tytsyjen suhteet.
Onko? Todella? No, onhan toki sekin normaalia tietyssä maailmankolkassa naittaa pikkutyttöjäkin vanhoille äijille vaimoiksi. Yhteistä näillä on se, että kumpikaan ei ole normaalia meillä.

Pientä päivitystä:
AL: Yli 10 uutta vinkkiä seksirikoksista epäiltyjen tanssinopettajien mahdollisista uhreista
"Poliisi on antanut tilannepäivitystä liittyen tanssinopettajien epäiltyyn seksirikosvyyhtiin. Tämän hetken tietojen mukaan uhreja on ollut toistakymmentä. Lisäksi poliisilla on tiedossa toistakymmentä vinkkiä mahdollisista uhreista. Uhriluku täsmentynee maanantaihin mennessä.

Pääosa uhreista on alaikäisiä tyttöjä. Uhreista ainakin kaksi on 15-vuotiaita ja useampi alle 18-vuotias. Teot ajoittuvat ainakin kahden vuoden ajalle
"

Onhan meilläkin 16v  ja parikymppisten suhteet suht arkipäivää,varsinkin pikkupaikkakunnilla jopa nuorempien.  Lisäksi suojaikäraja on muualla matalampi, jo Ruotsissa taitaa olla 15v..

kekkeruusi

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 20:11:07

Pientä päivitystä:

"

Onhan meilläkin 16v  ja parikymppisten suhteet suht arkipäivää,varsinkin pikkupaikkakunnilla jopa nuorempien.
Kuustoistakesäiset saavat suhteilla parikymppisten kanssa, nuorempien kohdalla on kyse rikoksesta jos seksiin asti asia menee. Muutenkin saattaa tulla isiltä tukistusta jos homma ei tunnu oikealta.

Opettaja/valmentaja-oppilas/valmennettava -suhteissa suojaikäraja on tosiaan korkeampi opettajan auktoriteettiaseman vuoksi. Ja niin pitää ollakin.

Lisäksi suojaikäraja on muualla matalampi, jo Ruotsissa taitaa olla 15v..
Muualla kuukin on kummempi. Meillä on meidän kulttuurimme ja lakimme ja niiden mukaan toimitaan. Se, että jossain muualla on toinen käytäntö, ei merkitse yhtään mitään.

Onkko

Quote from: Aeon on 24.02.2012, 19:55:49
Minusta tulee sitten joskus todella nolo ja mulq isä, koska aivan varmasti käyn silloin tällöin "ratsaamassa" lapsen harrastuspaikan kielloista huolimatta.

Kyllä tulee! Ekkönä ymmärrä ko hävettää!!! Ei kavereittenkaan isät tule:( Mitä ne minusta ajattelee! Kaikki kattoo "ranteet auki" :(
Jälkeenpäin kyllä ymmärtää ja osaa myöntää turvallisuuden jonka tuo toi mutta varaudu rumaan protestointiin ja teiniangstiin :)

Blanc73

Itselleni on tullut yllätyksenä kuinka noissa tanssipiireissä seksi opettajan kanssa tulee lähes normaalina sivutuotteena mukana paketissa. Samalla se taitaa hieman selittää miksi tuo touhu sai jatkua niinkin pitkään. Täten en enää ihmettele esim SP:n kotisivuja. Täyden palvelun eksoottinen "tanssi-ja escort"-firma naisille. Surullista vain että myös kersat joutuivat mukaan tuohon sikailumeininkiin >:(

Jos noita ilmiantoja alkaa tulemaan tuota tahtia esiin, niin kakkua tulee manoloille ja lujasti. Greus sai aikanaan 6v linnaa vastaavassa ceississä. Siitä vain vertailukohtia vetämään tähän juttuun.

ps. muutamassa kodissa taidetaan parhaillaankin pistää vaimon/tyttären latinotanssi-harrastusta katkolle, eikä niin pienin äänenpainoin.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Mitzy

Quote from: kekkeruusi on 24.02.2012, 20:17:23

Pientä päivitystä:

"

Onhan meilläkin 16v  ja parikymppisten suhteet suht arkipäivää,varsinkin pikkupaikkakunnilla jopa nuorempien.
Kuustoistakesäiset saavat suhteilla parikymppisten kanssa, nuorempien kohdalla on kyse rikoksesta jos seksiin asti asia menee. Muutenkin saattaa tulla isiltä tukistusta jos homma ei tunnu oikealta.

Opettaja/valmentaja-oppilas/valmennettava -suhteissa suojaikäraja on tosiaan korkeampi opettajan auktoriteettiaseman vuoksi. Ja niin pitää ollakin.

Lisäksi suojaikäraja on muualla matalampi, jo Ruotsissa taitaa olla 15v..
Muualla kuukin on kummempi. Meillä on meidän kulttuurimme ja lakimme ja niiden mukaan toimitaan. Se, että jossain muualla on toinen käytäntö, ei merkitse yhtään mitään.

En missään vaiheessa sitä kyseenalaistanutkaan ettei meidän kultuurimme ja lakiemme mukaan toimittaisiin. Se oli lähinnä vertaus,ettei voi verrata vaikka siihen,että jossain kulttuurissa naitetaan lapsia vanhoille äijille,koska ihan länsimaissakin suojaikäraja on 15v.

Lasse

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 20:02:40
Raiskauksia,varsinkin vuodenkin takaa on hemmetin vaikea todistaa enää tässä vaiheessa kun uhri ei ole tehnyt asiasta rikosilmoitusta tai käynyt edes tutkimuksissa tapahtuma aikaan.

Lainaan itseäni hieman ylempää ketjussa:
Quote from: Lasse on 23.02.2012, 19:37:22
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/@Bin/2515629/vuokaavio_-_syyteoikeuden_vanheneminen%5B1%5D.pdf
* 1.1.2006 -> lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja sen törkeän tekomuodon syyteoikeus vanhenee aikaisintaan asianomistajan täyttäessä 28 vuotta. Sanamuodolla aikaisintaan viitataan siihen, että asianomistajan ikään perustuvan syyteoikeuden ohella huomioon otetaan myös rikoksen vanhenemisaika yleisen vanhentumissäännöksen perusteella. Jos sitä on jäljellä asianomistajan täyttäessä 28 vuotta, rikoksen tekohetkestä laskettava syyteoikeuden vanhentumisaika jatkaa kulumistaan normaalisti. Asianomistajan ikään perustuvaa syyteoikeuden vanhentumisaikaa voidaan jatkaa kerran yhdellä vuodella esim. tilanteissa, joissa rikos on tullut esitutkintaan poikkeuksellisen myöhään.Edellä mainittu koskee myös alle 18 vuotiaaseen kohdistunutta raiskausta, sen törkeää tekomuotoa sekä pakottamista sukupuoliyhteyteen.

Juuri siitä syystä, että on katsottu vaikeaksi lapsen/nuoren henkilön kertomista hyväksikäytöstä tapahtuma-aikana, on noita rikosten vanhenemisaikoja jatkettu todella pitkiksi. Sana sanaa vastaan voi riittää tuomioon, turha on Ricardojen tuudittautua turvallisuuden tunteeseen, jos on pari vuotta aikaa omasta sikailusta.

Voi useammassakin salsakoulussa puntti tutista tällä hetkellä.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Mitzy

Quote from: Blanc73 on 24.02.2012, 20:26:45
Itselleni on tullut yllätyksenä kuinka noissa tanssipiireissä seksi opettajan kanssa tulee lähes normaalina sivutuotteena mukana paketissa. Samalla se taitaa hieman selittää miksi tuo touhu sai jatkua niinkin pitkään. Täten en enää ihmettele esim SP:n kotisivuja. Täyden palvelun eksoottinen "tanssi-ja escort"-firma naisille. Surullista vain että myös kersat joutuivat mukaan tuohon sikailumeininkiin >:(

Jos noita ilmiantoja alkaa tulemaan tuota tahtia esiin, niin kakkua tulee manoloille ja lujasti. Greus sai aikanaan 6v linnaa vastaavassa ceississä. Siitä vain vertailukohtia vetämään tähän juttuun.

ps. muutamassa kodissa taidetaan parhaillaankin pistää vaimon/tyttären latinotanssi-harrastusta katkolle, eikä niin pienin äänenpainoin.

Jos haluat,se tulee kylkiäisenä, jos et halua, niin saat kyllä harrastaa ihan rauhassa :)

kekkeruusi

Sana sanaa vastaan tilanteessa tosiaan tuomitseminen menee vaikeaksi, mutta tässä tapauksessa se taitaa olla niin että niitä uhreja on useita ja samat tekijät jolloin todennäköisyys syyllisyyden puolesta on aika suuri. Varsinkin jos uhrit eivät ole samaa kaveripiiriä tai tunne toisiaan.

Ja joku jo epäili että eivät jätkät toisiaan käräytä, kyllä käräyttää jos omalla kohdalla alkaa näyttää huonolta. Ei nämä mitään jämäkkyyden perikuvia ole olleet muutenkaan, jos epäilyt teot ovat tapahtuneet. Lähinnä selkärangattomia vässyköitä.

Mitzy

Quote from: Lasse on 24.02.2012, 20:30:27
Raiskauksia,varsinkin vuodenkin takaa on hemmetin vaikea todistaa enää tässä vaiheessa kun uhri ei ole tehnyt asiasta rikosilmoitusta tai käynyt edes tutkimuksissa tapahtuma aikaan.

Lainaan itseäni hieman ylempää ketjussa:
Quote from: Lasse on 23.02.2012, 19:37:22
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/@Bin/2515629/vuokaavio_-_syyteoikeuden_vanheneminen%5B1%5D.pdf
* 1.1.2006 -> lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja sen törkeän tekomuodon syyteoikeus vanhenee aikaisintaan asianomistajan täyttäessä 28 vuotta. Sanamuodolla aikaisintaan viitataan siihen, että asianomistajan ikään perustuvan syyteoikeuden ohella huomioon otetaan myös rikoksen vanhenemisaika yleisen vanhentumissäännöksen perusteella. Jos sitä on jäljellä asianomistajan täyttäessä 28 vuotta, rikoksen tekohetkestä laskettava syyteoikeuden vanhentumisaika jatkaa kulumistaan normaalisti. Asianomistajan ikään perustuvaa syyteoikeuden vanhentumisaikaa voidaan jatkaa kerran yhdellä vuodella esim. tilanteissa, joissa rikos on tullut esitutkintaan poikkeuksellisen myöhään.Edellä mainittu koskee myös alle 18 vuotiaaseen kohdistunutta raiskausta, sen törkeää tekomuotoa sekä pakottamista sukupuoliyhteyteen.

Juuri siitä syystä, että on katsottu vaikeaksi lapsen/nuoren henkilön kertomista hyväksikäytöstä tapahtuma-aikana, on noita rikosten vanhenemisaikoja jatkettu todella pitkiksi. Sana sanaa vastaan voi riittää tuomioon, turha on Ricardojen tuudittautua turvallisuuden tunteeseen, jos on pari vuotta aikaa omasta sikailusta.

Voi useammassakin salsakoulussa puntti tutista tällä hetkellä.

Alaikäiseen sekaantumisen ainakin Julio on jo myöntänyt, joten se siitä. Raiskauksia tässä pohdiskelinkin.. Millä todistetaan,että kyseessä on ollut raiskaus jos on sana vastaan jopa kolme sanaa jos muutkin kundit olleet paikalla?

Nääh,ei täällä Helsingissä ainakaan puntti tutise, ihan rauhallisin mielin kyllä ollaan, täällä ei ole huhuja edes liikkunut moisista ongelmista ja lisäksi täällä tunneilla käy vielä vähemmän alaikäisiä kun treella. Kyllä noistakin juorut kulki,joten kulkisit täälläkin jos jotain riskiä olisi. Samoin Treella pari muuta koulua voinee olla ihan turvallisin mielin, Salsa Housen opettajat pääasiassa naisia ja Vanhassa Havannassa myös tuota ongelmaa varmastikkaan ole,kuten tuskin Kotisalsallakaan.. Joten kyllä se taisi olla pesiytynyt tähän yhteen,onneksi!

Blanc73

Ei pidä paikkaansa. Tuossa sinulle toinen törkeä tapaus: http://www.kaleva.fi/uutiset/juttu/665347

Jos nyt rumasti sanon, niin syytteen saamiseksi ei tarvita mitään spermaroiske-todisteita Hello Kitty-pikkareista. Näistä jutuista voidaan langettaa tuomioita pitkänkin ajan jälkeen(vrt tapaus Greus)

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 20:31:08
Jos haluat,se tulee kylkiäisenä, jos et halua, niin saat kyllä harrastaa ihan rauhassa :)

No näin ei käynyt ainakaan Salsa Pasionin tapauksessa...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Aeon

Quote from: Mitzy on 24.02.2012, 20:31:08
Quote from: Blanc73 on 24.02.2012, 20:26:45

Eli salsaopettajalta saa pitkää lihaa aina, jos vain haluaa? Eli se kuuluu asiaan? Tästä voimme kärjistetysti päätellä, että jos haluat oppia tanssimaan, mene kouluun, jossa opettajina muita kuin latinomiehiä ja jos haluat pitkää lihaa, valitse koulu, jossa opettajina on latinomiehiä (kuten Salsa Pasion).