News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

TS 19-02: Kriisiin uppoaa enemmän kuin kreikalla oli velkaa

Started by vihapuhegeneraattori, 19.02.2012, 20:37:01

Previous topic - Next topic

vihapuhegeneraattori

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Lalli IsoTalo

Quote from: vihapuhegeneraattori on 19.02.2012, 20:37:01
http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2012/02/19/kriisiin-uppoaa-enemman-kuin-kreikalla-oli-velkaa/201223505/170?ref=tf1

Ihan hyvä artikkeli aiheesta. Jos koko suomi lukis ton niin varmaan ois about 99% kansasta aika punasena.

Quote... Kreikan "pelastuspaketit" pelastavat pelkästään pankkeja eivätkä suinkaan Kreikkaa.

Niinpä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Finka

Se on hassua kun lukee juttuja, joissa ihmiset maksavat pikavippejä pois ottamalla uusia lainoja. Tai ainakin oli.

Tässä mittakaavassa juttu ei vain jotenkin ole yhtä hassu. Etenkään kun tietää, että loppusumma muilutetaan meidän maksettavaksemme.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Soromnoo

Me lainaamme rahaa kreikalle joka maksaa velkansa pankeille korkoineen ja pankit lainaavat tämän meille Kreikkaa varten.

Pankki saa korkotuotot tuplasti sen sijaan että olisi kärsinyt huonoista sijoituksistaan.

Hyvin meidän johtajat vetää...

Kuvio

Quote from: Finka on 19.02.2012, 21:30:42
Se on hassua kun lukee juttuja, joissa ihmiset maksavat pikavippejä pois ottamalla uusia lainoja. Tai ainakin oli.

Tässä mittakaavassa juttu ei vain jotenkin ole yhtä hassu. Etenkään kun tietää, että loppusumma muilutetaan meidän maksettavaksemme.
Erityisen epähassuksi asia muuttuu jos erehtyy pohtimaan mistä kaikesta rahat ovat pois.

Kuvio

Quote from: Oinomaos on 20.02.2012, 07:45:26
Kun tuohon Jan Hurrin artikkeliin lisätään hänen asiallinen selvityksensä Kreikan veloista ja niiden maksuaikataulusta, luulisi aihetta olevan kirjalliseen kysymykseen, välikysymykseen, jopa rankempiinkin toimenpiteisiin. Muistelen tosin, että oikeuskanslerille olisi ministerien aiemmista toimista jätetty tutkintapyyntötehty kantelu, näistä uudemmista vaan lisää vettä myllyyn.

e: Löytyihän niitä, Markus Janssonin ja
Mikko Ellilän kantelu.
Kieltämättä olisi kansanedustajien syytä aktivoitua asiassa ja esittää että Suomi tästä lähtien elää varoillaan, eikä maksele muissa maissa sijaitseville yrityksille tukia. Kunnallisvaaliehdokkaillekin voisi olla ihan hyvä pieni lisäargumentti valintaansa toivoessaan, malliin "mikäli minut valitaan, pyrin vaikuttamaan myös siihen, että Suomi.. ..jos en muuten niin yrittämällä selittää niille muille asiaa"

M13

Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

K-M Halkola

Minäpäs kerron teille, kuinka voitte sitten selittää lapsille tämän kreikan velkakriisin kerralla niin, että se menee perille pikku pilteillekin:

Eli mie lainaan Arskalta 100 euroa.
Eräpäivänä tili on nollilla.
Alkaa näyttää siltä, että rahoitusjärjestelmä romahtaa, vaan eipä hätiä mitiä.
Reiska tulee apuun, ettei luototusjärjestelmä romahda ja tukee mun velkaa lainaamalla mulle 50 euroa arskalta, lupaamalla 100 euroa takaisin.
Maksan puolet lainasta takaisin Arskalle Reiskan myöntämällä 50 euron tukipaketilla.

Arska laskee mielessään mun luottoluokituksen AAA luokasta luokkaan lähes epävarmat saatavat.
Reiska on nyt 100 euroa velkaa Arskalle ja minä 50 euroa.

Tulee seuraava eräpäivä, eikä minulla ole edelleenkään taaloja taskussa.
Tässä kohtaa Reiska haluaa mun suhteellisen aromikkaat käytetyt sukat vakuudeksi ja hakee toisen 50 euroa Arskalta samaan 100 euron hintaan.
Maksan Arskalle lainan pois, ja kas Arska tuumii mielessään, että luottoluokitushan on oikeastaan b, eli maksu tulee, hitaasti mutta varmasti.
Nyt olen velkaa Reiskalle 100 euroa, eli rahoituskriisi vaan jatkuu.

Reiska puolestaan on velkaa Arskalle 200 euroa tuettuani minun rahoituskriisiäni ja miettii, mitä v*tt*a teen hikisillä sukilla, kun ei ne kelpaa Arskalle lainanamaksuksi...