News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-02-18 Daily Mail: Boy (7) branded a racist

Started by Saippuakupla, 19.02.2012, 19:40:40

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuoteBoy, 7, branded a racist for asking schoolmate: 'Are you brown because you come from Africa?'

The mother of a seven-year-old boy was told to sign a school form admitting he was racist after he asked another pupil about the colour of his skin.

Elliott Dearlove had asked a five-year-old boy in the playground whether he was 'brown because he was from Africa'.

His mother, Hayley White, 29, said she received a phone call last month to say her son had been at the centre of a 'racist incident'.

She was then summoned to a meeting with Elliott, his teacher and the deputy head of Griffin Primary School in Hull.

Ms White, an NHS healthcare assistant, said: 'When I arrived at the school and asked Elliott what had happened, he became extremely upset.

'He kept saying to me, "I was just asking a question. I didn't mean it to be nasty" and he was extremely distressed by it all.'

Ms White claimed she was asked at the meeting to read a copy of the school rules and in particular its zero-tolerance policy on racism.

'I was told I would have to sign a form acknowledging my son had made a racist remark which would be submitted to the local education authority for further investigation,' she said.

'I refused to sign it and I told the teacher in no way did I agree the comment was racist. My son is inquisitive. He always likes to ask questions, but that doesn't make him a racist.'

[...]

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2103175/Boy-7-branded-racist-asking-schoolmate-Are-brown-come-Africa.html

Toivoton tapaus

:facepalm:

Mistähän maastaa löytyy eniten yhtä hysteerisiä tapauksia? Kun näitä tuntuu tupsahtelevan joka suunnasta, mutta mistä eniten? Kukaan pitänyt tukkimiehen kirjanpitoa asiasta...?
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

Tunkki

Ei ole tullut pidettyä lukua, mutta "kokoelma brittihulluutta"-ketjussa piisaa materiaalia siinä määrin että Ruotsin suoritukset kalpenee. Ruotsin suorituksista pysyy ajan tasalla kun seuraa Rähmiksen mainiota saittia http://rahmispossu.net, joten ihan perstuntumalla julistan UK:n hulluimmaksi paikaksi.

Outo olio

Siis jos seitsemänvuotias lapsi tietää mikä on Afrikka ja minkälaisia ihmisiä siellä asuu niin sehän on päinvastoin osoitus varhaiskypsyydestä, ja siitä pitäisi kehua. Itsekin muistan kun ala-asteella ekalla tai tokalla opeteltiin maanosien nimiä. Minulta meni oma aikani niiden oppimiseen.

Yhä enemmän ja enemmän "rasismi" ei ole huono asia, vaan päinvastoin ikäänkuin kunniamerkki. "Opettaja sano, että meidän Ville on niin rasisti, että tietää mikä on Afrikka. Eiks oo hei hienoa!"
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Nauris

En tiedä, mikä tilanne on Pohjois-Amerikassa tai Ruotsissa, mutta monien uutisten perusteella brittien rasismin vastaisuus taitaa olla kaikkein kuspäisintä, johon nykyhallituksen tulisi puuttua. Jotenkin on vaikea uskoa tällaisen pienten lasten kasvatuksen suuresti vähentävän rasismia vaan se voi hyvinkin lisätä, koska eri ihmisryhmät alkavat pelkäämään toisiaan rasismisyytösten takia. Ison-Britannian tapauksessa on kuitenkin hyvä huomata maan olevan väestöltään hyvin suuri, joten sieltä kantautuu typeriä juttuja paljon vaikka väkilukuun suhteutettuna ei niitä välttämättä paljon ole.

Sehän on normaalia, että lapset kysyvät ja miksei myös aikuiset, mistä olet kotoisin tai syntyisin, jos ulkonäkö suuresti poikkeaa. Eihän se välttämättä tämän eri näköisen kannalta mukavaa ole, jos koko ajan kysytään taustoja tai kyseenalaistetaan brittiläisyys ulkonäöllisistä syistä.

Kuitenkin samaan aikaa Briteissä taidetaan korostaa ihmisten moninaisuutta rotujen, sekarotujen, etnisyyksien, uskontojen ja kulttuurien perusteella. Eikös siellä Briteissäkin ole käytössä jonkinlainen positiivinen syrjintä ja myös esimerkiksi mustilla on paljon omia etuja ajavia järjestöjä.

Jos Iso-Britannia haluaisi olla lähes täysin antirasistinen maa tulisi lopettaa mokutus, tehdä ihmisistä värisokeita ja kieltää esimerkiksi kaikki vähemmistöjen järjestöt, koska tallainen ihmisten jaottelu ryhmiin eli meihin ja heihin on myös laajassa mielessä rasismia.

The Misguided Advocates of Open Borders
Muukalaisviha on ihmiselle ominaista

Afrosuomalaiset lapset
Fiksu poika.

2012-02-21 Daily Mail: Ministers' pledge to end era of multiculturalism..

repsikka

Mielestäni ihmisen  ihonväri eri variaatioineen on ihan luonnollinen ja hyväksyttävä asia.
On itsestään selvää, että on tiettyjä ulkonäköön liittyviä poikkeamia, joiden ääneen kommentointi on äärimmäisen epäkohteliasta, esim paha prosiasis tai huulihalkio.
Mutta se, että tietoisesti vältetään ihonvärin toteamista, on käytännössä sama, kuin että se rinnastetaan nenäruusuun , pälvikaljuun tai kieroihin silmiin.
Tämä jos mikä on rasismia - mustilla on täysi syy loukkaantua siitä.

kohmelo

Vastaavia tapauksia löytyy Britanniasta tuhansia. Aiheesta taitaa Hommassa olla useampikin ketju.

http://hommaforum.org/index.php/topic,16681.msg239128.html#msg239128
Quote...
Schools are reporting 40,000 incidents of racism a year involving children as young as five after everyday playground squabbles, a report warns.
..

http://hommaforum.org/index.php/topic,34268.msg466115.html#msg466115
Quote...
Uusin uutinen Britannian lapsista. Britanniassa on ollut vuosien 2002 - 2009 välillä  jo 250 000 lasta syytettynä rasismista. Opettajat joutuvat ilmiantamaan viranomaisille jopa 3 vuotiaita jotka ovat syyllistyneet rasistiseen kielenkäyttöön.
...

Jos oikein muistan, niin tämä lasten rasimimerkintä ei sitten vanhene kuten rikosrekisteri...vaan sitä voidaan sitten käyttää kyseistä henkilöä vastaan vuosien päästä.

crissaegrim

se oliski sitte kiva ku kolmivuotiaana syyllistyny rasistiseen kysymykseen ja siitä ikuinen merkintä rikosrekisterissä:D ---> ei pääse töihin. koskaan.
In a world of fiction everything is true.

Aldaron

Quote from: Nauris on 19.02.2012, 21:01:06
En tiedä, mikä tilanne on Pohjois-Amerikassa tai Ruotsissa, mutta monien uutisten perusteella brittien rasismin vastaisuus taitaa olla kaikkein kuspäisintä, johon nykyhallituksen tulisi puuttua. Jotenkin on vaikea uskoa tällaisen pienten lasten kasvatuksen suuresti vähentävän rasismia vaan se voi hyvinkin lisätä, koska eri ihmisryhmät alkavat pelkäämään toisiaan rasismisyytösten takia. Ison-Britannian tapauksessa on kuitenkin hyvä huomata maan olevan väestöltään hyvin suuri, joten sieltä kantautuu typeriä juttuja paljon vaikka väkilukuun suhteutettuna ei niitä välttämättä paljon ole.
Ovat Ranska, Saksa ja Italiakin väkiluvultaan suuria maita, mutta kaikkein sekopäisimmät tapaukset tältä alalta tuntuvat tosiaan kasautuvan Isoon-Britanniaan.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Leso

Quote from: Outo olio on 19.02.2012, 20:46:42
---

Komps.
Eli jos lapsi osoittaa edes pienintäkään merkkiä omasta ajattelusta ja pohdinnasta, tässä tapauksessa siis ilmiselvistä yks-yhteen-laskelmista-alkuperään-liittyen-ja-että-mitä-rotuaitse-on, niin se on ihan ei-ei.
Just näin. Sellaisia ei sitten tehä, muistakaa se, razzit. Ja razzien varhaiskypsille näsäviisaille piiperoille tiedoksi, että hyvin hiljaa kun korttinsa pelaa, niin mittava ja julkinen ura saattaa urjeta.

Quote from: Nauris on 19.02.2012, 21:01:06
[...] Jos Iso-Britannia haluaisi olla lähes täysin antirasistinen maa tulisi lopettaa mokutus, tehdä ihmisistä värisokeita ja kieltää esimerkiksi kaikki vähemmistöjen järjestöt, koska tallainen ihmisten jaottelu ryhmiin eli meihin ja heihin on myös laajassa mielessä rasismia. [...]

Aika kerettiläistä puhetta. En ihan meinaa kompata suvistolaisen pannan pelossa...

Quote from: repsikka on 19.02.2012, 21:12:21
---

En ymmärtänyt sanaakaan. Tai siis sanat, joo, vaan mikä se oli se pointti? Kuka saa loukkaantua ja mistä? Mitä? Minua loukkaa tällaiset postaukset, joita en lukutaidottomuuteni vuoksi ymmärrä.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Nauris

Quote from: Aldaron on 19.02.2012, 23:47:40
Ovat Ranska, Saksa ja Italiakin väkiluvultaan suuria maita, mutta kaikkein sekopäisimmät tapaukset tältä alalta tuntuvat tosiaan kasautuvan Isoon-Britanniaan.

Voihan noissa mainituissa maissakin olla sekopäisiä juttuja, mutta kielellistä syistä harva hommalainen kyseisten maiden uutisia lukee vaikka kielitaidotonkin Google kääntäjän avulla siihen pystyisi. Olet kuitenkin oikeassa, että mokuttajat ovat pahasti päässeet saastuttamaan yhteiskuntaa ja suurin syyllinen siihen taitaa olla työväenpuolue.

Quote from: Leso on 20.02.2012, 00:13:00
Aika kerettiläistä puhetta.

Liioittelua oli tuo kommenttini, mutta rasismihan on määritelmänä epäselvä, kuten tämä pojan tapaus osoittaa, joten aika monet asiat tässä maailmassa voidaan tulkita rasismiksi. Muistaakseni Punainen Risti on jossain rasismin määritelmä julkaisussa todennut rasismia olevan myös Suomen kansalaisuus, joka rajoittaa ulkomaalaisten oikeuksia Suomessa.

Kuli

Miten 7-vuotias voi tietää, mitä on rasismi, kun siitä mitä se tarkoittaa väännetään päivittäin kättä Suomessakin, käsitteen alati laajetessa kohti yhä uusia aluevaltauksia. Hyvin pian saavutetaan piste, jonka jälkeen normaali-ihmisille alkaa olla aivan yksi hailee onko jonkun mielestä rasisti vai ei. Itse asiassa ainakin itselleni on se ja sama mikäli joku mieltää  rasistiksi, kun eihän se sana oikeastaan nykyisin tarkoita yhtään mitään, tai mikäli tarkoittaa niin en oikein tiedä mitä.  Maailma on mennyt rotuerottelun ajoista toiseen ääripäähän.
Kiitos kaikesta Rähmis.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Kuli on 20.02.2012, 01:17:05
Miten 7-vuotias voi tietää, mitä on rasismi, kun siitä mitä se tarkoittaa väännetään päivittäin kättä Suomessakin, käsitteen alati laajetessa kohti yhä uusia aluevaltauksia. Hyvin pian saavutetaan piste, jonka jälkeen normaali-ihmisille alkaa olla aivan yksi hailee onko jonkun mielestä rasisti vai ei. Itse asiassa ainakin itselleni on se ja sama mikäli joku mieltää  rasistiksi, kun eihän se sana oikeastaan nykyisin tarkoita yhtään mitään, tai mikäli tarkoittaa niin en oikein tiedä mitä.  Maailma on mennyt rotuerottelun ajoista toiseen ääripäähän.

Mä olen jo ylpeä rasisti. Helpotti elämää kummasti kun hyväksyi asian. Sen "leiman" välttely vaan johti ahtaampaan ja ahtaampaan nurkkaan. Pian ois varmaan jo pitänyt kantaa jotain ruoskaa mukana ja antaa itselleen pari raippaa jos naamaan ei vääntynyt hymy joka kerta kun ajatuksissa vilahti eri pigmentin omaava henkilö.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Fincum

QuoteVanessa Harvey-Samuel, head of localities and learning at Hull City Council, said:
'There is a statutory duty to report any incident that is perceived to be racist by the victim or any other person.'

En enää yhtään ihmettele ilmoitusten suurta määrää.

Ja varmaan äidin sukunimi White on omiaan antamaan tapaukselle  pikantin lisäjännitteen.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

crissaegrim

Quote from: Kuli on 20.02.2012, 01:17:05

Juttu on just siinä, että asiasta tietämättömät ja suvikset "tietävät" tasan tarkkaan mikä on rasisti. Eli siis sellainen joka kehtaa missään tilanteessa sanoa mitään pahaa henkilöstä joka sattuu olemaan vähemmistöä. Ja tuo R-sana on niin leimaava, ettei sillon kukaan kuuntele mitään perusteluja, riippumatta siitä, kuinka hyviä ne olisivatkin. Ainoastaan nuivat tuntuvat oikeasti tietävän mitä rasismi on. Heitän usein sarkastista läppää rasismista, jota kaverit ei oikein koskaan tajua ilman että selitän:
Kaveri kertoo että joku somppu oli jossai korismatsis pelatessaan (kaverii vastaan) jatkuvasti rikkonu niit koko matsin ajan, pelannu ihan tajutonta sikaa. Sit se oli lopulta heitetty ulos sielt. Mä sanoin siihe välii tällee sarkastiseen sävyyn et "vittu mikä rasisti se tuomari". Tähän kaveri toteaa: "ei se kyl mun mielest kauheen rasistinen ollu, ku se oikeesti rikko tosi paljon."
Mun mielest pelkästään jo toi että alkaa miettii tossa vaiheessa, oliks se rasisti, kertoo paljon siitä, mitä suvismedia ja suvis-maailmankatsomus on saanu aikaan muuten täysin fiksuissa ihmisissä, jotka ei vaan oo perehtyny aiheeseen.

crissaegrim

Mua ittee vituttaa tosi paljon jos nuivausjuttuja yritän selittää joskus jollekin ja se kuuntelee mua hetken ku kerron mistä on kyse koko asiassa, sit tokasee: "oot rasisti."

Tiedän, että se saatto heittää sen suurimmaks osaks läpällä, mut mua vituttaa ihan tajuttomasti toi, sillä juuri tosta asiassa ei ole kyse. Täysin päinvastaisesta. Mun koko asia ja pointti on siinä tapauksessa menny täysin ohi, voin vaa kuvitella miltä Halla-ahosta tuntuu.

Toisaalta mua ei itteeni häiritse ollenkaan se, jos kaveri on rasisti. Niin, kun kaikilla on mielipiteenvapaus, ei sen kuulukaan häiritä. Mutta tavallaan olen iloinen kaverin rasistisuudesta, ts. itse en ole rasisti, mutta koen, että rasistien olemassaolo toimii hyvänä vastapainona suvisten ajattelulle. Niin kauan kun meillä on vihervasemmistolaisen ideologian omaavat suvikset, rasisteja tarvitaan. Parlamentin ulkopuolella tietenkin, lähipiirissä, kaduilla jne. Pitää myös muistaa että rasisteja on todennäköisesti myös huomattava osa meidän mamuistamme.

Outo olio

Quote from: crissaegrim on 20.02.2012, 23:42:05
Kaveri kertoo että joku somppu oli jossai korismatsis pelatessaan (kaverii vastaan) jatkuvasti rikkonu niit koko matsin ajan, pelannu ihan tajutonta sikaa. Sit se oli lopulta heitetty ulos sielt. Mä sanoin siihe välii tällee sarkastiseen sävyyn et "vittu mikä rasisti se tuomari". Tähän kaveri toteaa: "ei se kyl mun mielest kauheen rasistinen ollu, ku se oikeesti rikko tosi paljon."
Mun mielest pelkästään jo toi että alkaa miettii tossa vaiheessa, oliks se rasisti, kertoo paljon siitä, mitä suvismedia ja suvis-maailmankatsomus on saanu aikaan muuten täysin fiksuissa ihmisissä, jotka ei vaan oo perehtyny aiheeseen.

Tuomari oli oikeasti rasisti koska sieti somppua pitempään kuin olisi sietänyt jonkin toisen etnisen ryhmän edustajaa?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

crissaegrim

Quote from: Outo olio on 21.02.2012, 10:46:39Tuomari oli oikeasti rasisti koska sieti somppua pitempään kuin olisi sietänyt jonkin toisen etnisen ryhmän edustajaa?

Nii tuota itsekin mietin, todennäköisesti. Saattoi pelätä rasistin mainetta, niinkuin nykyään kaikki. Toisaalta on täysin mahdotonta kohdella erilaisia ihmisiä kaikkia täysin samalla tapaa. Halla-aho kirjoitti hyvin tästä kirjoituksessaan, jossa käsitteli väitettyä rasistisuuttaan: se, että kohtelee liian hyvin vähemmistön edustajaa, vaikka aikeet olisivat puhtaat, on rasismia. Samalla syrjii muita, jotka eivät kuulu tuohon vähemmistöön.

Nuivettunut Han-nenetsi

Quote from: crissaegrim on 20.02.2012, 23:44:44
Mutta tavallaan olen iloinen kaverin rasistisuudesta, ts. itse en ole rasisti, mutta koen, että rasistien olemassaolo toimii hyvänä vastapainona suvisten ajattelulle. Niin kauan kun meillä on vihervasemmistolaisen ideologian omaavat suvikset, rasisteja tarvitaan.

Olen kyllä sitä mieltä että ihan oikeista rasisteista on vain haittaa maahanmuuttokriittisille. "Neekerit vittuun ja jutkut kaasukammioon"-rasistit (esimerkkinä, en siis väitä että sinun kaverisi on juuri tämän tyypin rasisti) saavat neutraalissa massassa aikaan hylkimisreaktion, ja työntää heitä kohti suvis-leiriä. Toimii myös tosin päin, älyttömimmät moku-suvaitsijat saavat välinpitämättömät vieroksumaan suvistelua.
Toksinen soijamaskuliini

crissaegrim

Quote from: Nuivettunut Han-nenetsi on 21.02.2012, 15:09:47
Quote from: crissaegrim on 20.02.2012, 23:44:44
Mutta tavallaan olen iloinen kaverin rasistisuudesta, ts. itse en ole rasisti, mutta koen, että rasistien olemassaolo toimii hyvänä vastapainona suvisten ajattelulle. Niin kauan kun meillä on vihervasemmistolaisen ideologian omaavat suvikset, rasisteja tarvitaan.

Olen kyllä sitä mieltä että ihan oikeista rasisteista on vain haittaa maahanmuuttokriittisille. "Neekerit vittuun ja jutkut kaasukammioon"-rasistit (esimerkkinä, en siis väitä että sinun kaverisi on juuri tämän tyypin rasisti) saavat neutraalissa massassa aikaan hylkimisreaktion, ja työntää heitä kohti suvis-leiriä. Toimii myös tosin päin, älyttömimmät moku-suvaitsijat saavat välinpitämättömät vieroksumaan suvistelua.

Njuu totta  tuokin. Tärkeää olisi, jos ihmiset osaisivat piirtää selkeän viivan maahanmuuttokriitikoiden ja rasistien välille. Ikävä kyllä harva osaa. Tavallaan olisi oikeudenmukaista jos rasistisuus olisi poliittisesti korrektia, sillä onhan suvistelukin. Molemmat melko samalla tasolla järjettömyydessään.

Se on hyvä puoli kaverin rasistisuudessa, että tämä osaa pysyä erossa kulttuurin rikastajista (ellei sitten vauhkoa pesarin kanssa heille tauotta). Semmosta olen joutunut todistamaan kun jokin varsinainen sitten tulee baarissa/ Koffpuistossa tms. "jutustelemaan" eli pummimaan kaljaa ja röökiä ja haluamaan lainata puhelinta. "Normaali" (ei ole perehtynyt asiaan, eli on siis enemmän suvis-henkinen, naiivi) kaveri sitten jää juttelemaan tämän kanssa ja vielä tekee miten tämä haluaa, vaikkei siis ilmassa olisi pelkoa tappelusta (meitä runsaasti, somppu yksin). Rasistinen kaveri osaa tässä vaiheessa vain olla hiljaa. Kun rikastuttaja huomaa pienenkin vastakaiun, hänestä ei pääse millään eroon.

Taikakaulin

Tämä on vanha uutinen, mutta tuli nyt vasta tietooni, eikä homman arkistoistakaan löytynyt.

QuoteUK school demands mother declare 7-year-old son racist

In a clear case of political correctness gone wild, a mother in Britain was ordered by a school to declare her 7-year-old son guilty of racism.

The reason for the demand? The boy asked a 5-year-old classmate: "Are you brown because you come from Africa?"

The UK Daily Mail reported Sunday that 29-year-old Hayley White was told to sign a form admitting her son, Elliot Dearlove, is a racist after the incident.

According to The Daily Mail, White "received a phone call last month to say her son had been at the centre of a 'racist incident'."

"She was then summoned to a meeting with Elliott, his teacher and the deputy head of Griffin Primary School in Hull," Russell Myers wrote.

"When I arrived at the school and asked Elliott what had happened, he became extremely upset," she said.

"He kept saying to me, 'I was just asking a question. I didn't mean it to be nasty' and he was extremely distressed by it all."

White was then asked to read the school's rules, which includes a zero-tolerance policy on racism.

"I was told I would have to sign a form acknowledging my son had made a racist remark which would be submitted to the local education authority for further investigation," she said.

But White refused to sign the demand and said her son was simply being inquisitive.

"He always likes to ask questions," she said. "But that doesn't make him a racist."

These days, however, it does.

But the local city council is standing behind the school.

"There is a statutory duty to report any incident that is perceived to be racist by the victim or any other person," a council spokesman said in a statement.

[...]

The Daily Mail adds that last year, thousands of children were branded racist or homophobic following playground incidents.

According to the Daily Mail, over "...20,000 pupils aged 11 or younger were put on record for so-called hate crimes such as using the word 'gaylord'," a male given name.

http://www.examiner.com/article/uk-school-demands-mother-declare-7-year-old-son-racist

edit. Anteeksi Saippuakupla, kun aiheutin sinulle turhaa hommaa.  :-[
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."