News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Mitä Malmö opettaa monikulttuurisuudesta?

Started by Siili, 19.02.2012, 13:11:21

Previous topic - Next topic

vihapuhegeneraattori

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 21.02.2012, 01:23:47
Miksi Ranskan slummeja ja jotain Suomen pikkukylää, jossa asuu muutama mamu pitäisi verrata keskenään? Onhan niillä nyt vissi ero. Ja joo joo- tottakai en ymmärrä, että Suomessakin mennään Ranskan slummien malliin, eikö.

Nimenomaan en vertaa, vaan teen selvän eron. Ranskan slummit on kyllä paljon pahemmassa kunnossa kuin Malmö. Sehän mun pointti oli että jos kerta kaikki ei nää niissäkään slummeissa mitään niin miksi näkisi Malmössa.

Eikä kukaan sano että se mikään Libanon on, missä tarvii mennä kokoajan juoksujalkaa ja pää alhaalla ettei tarkka-ampujan luoti napsahda kohdalleen. Mutta siellä on paljon rikollisuutta. Ja siellä on paljon maahanmuuttajia. Ja siellä on paljon maahanmuuttajien tekemää rikollisuutta.

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 21.02.2012, 01:23:47
Vänkytyksen pointti oli se, että tässä liioitellaan nyt reippaasti Malmön ongelmia, mielestäni jopa niin paljon, että sitä voidaan sanoa valheelliseksi.

Yleinen kuvitelma on, että Rinkebyhyn ja Rosengårdiin ei uskalla mennä postimies, ei palokunta saati sitten poliisi. Jos sinne valkoinen mies jalalla astuu niin poiju tummuu ja valkoinen mies hakataan roskiksen taakse. Autoja kuulemma palaa yötäpäivää ja ihmiset luikkii koteihinsa kaulukset pystyssä aivankuin jossain sin cityssä. Illan tullen palopommit lentelee ja kaupunki on aamuisin aina hävityksen jäljiltä.

Tämä ei pidä paikkaansa. Miksi minä en ole kokenut asiaa noin, vaikka olen asunut pitkän aikaa Rosengårdissa ja Rinkebyssä. Homma menee aina niin, että kun yritän sanoa, että ei ne missään sotatilassa ole niin sanomiseni tyrmätään jonain viherkommarin huuhaana ja kukkahattutädin horinana.

Jos haluatte kerran olla kriittisiä niin miksi levitätte valheita? Kai jonkinlainen totuudentynkä on edes asioiden lähtökohta, eikä omista tarkoitusperistä tiivistetty huuhaa.

Ja mikä on nuivis?

Noh.. tuolla oli paljonkin linkkejä rikollisuuteen kyseisessä kaupungissa, ja kun kerta tämän postikantajahomman kyseenalaistit niin tässä siihenkin yksi linkki (on myös hommalla keskusteltu, mutta ulkoinen linkki ei ole meidän rasistien saastuttama)

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1601168/Sevedsborna-far-dela-ut-egen-post.html

Sopivilla hakusanoilla ("malmö seved post" tai jotain) löydät varmasti muitakin artikkeleita aiheesta. Kaikki tietysti toinen toistaan vesitetymmillä kuvauksilla siitä kuka on postinkantajat karkoittanut.

Ja jos tilastokeskukset raportoivat korkean työttömyyden ja poliisi tilastoi korkean rikollisuuden, niin miksi juuri sinun henkilökohtaisen kokemuksesi pitäisi olla indikaatio siitä että kaikki on OK?

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Siili

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 21.02.2012, 16:05:06
Voi olla, että olen sokea kukkahattutäti (foliovuorattu) enkä huomaa "totuutta" ja "ongelmia". Käyn kuitenkin nykyyään lähes joka päivä Rinkebyn kaupunginosassa. Joka päivä tankkaan autoni Rinkkiksen OkQ8- huoltoasemalla, koska se on yötäpäivää auki ja siellä on mukavaa ruotsalaista henkilökuntaa. Tosin on siellä mamujakin töissä. Käyn pari kertaa viikossa lenkillä ja lenkkireittini kulkee Rinkkiksen läpi. Entinen vuokranantajani asuu Rinkkiksessä ja joskus menen kylään, juomme pari kaljaa ja menemme Rinkkiksen Krouviin juomaan lisää kaljaa. Käyn myös usein Rinkkiksen kirjastossa, koska sinne tulee monia suomalaisia aikakaus- ja sanomalehtiä ja usein öisin haen Rinkkiksen grilliltä hampurilaisen baari- illan päätteeksi.

Kerran olen nähnyt auton palavan ja muutama vuosi sitten olin tönöttämässä aitiopaikalla kun huligaanit polttivat kevään kunniaksi koulun. Sitä äksöniä oli kiva seurata sivumalta ja naureskella kun tuollaiset 14-15- vuotiaat teinit uhosivat (päissään?) "olevansa sodassa yhteiskuntaa vastaan." Mutta itse en milläänlailla ole pelännyt koskaan siellä. Kukaan ei ole huudellut hävyttömyyksiä eikä kukaan ole hakannut minua sharialla tai koraanilla päähän. Voin kulkea ihan missä tahansa näistä teidän sotatilalähiöissä pelkäämättä mitään.

Ruotsalaiset kaverini eivät puhu asiasta pelkäävään sävyyn. (taí sitten hekin ovat vain kukkahattuja eivätkä näe totuutta).

Että minun mielestä Rosengård- Rinkeby- fiksaatio on vähän yliammuttu. Ja se oli mitä tässä yritin sanoa.

Minusta kyllä jo auton tuhopoltto on melkoinen anarkian merkki, puhumattakaan koulun polttamisesta.  Sinulle ne ovat ilmeisesti vain lievästi arkea piristäviä sattumuksia.  Tässä muuten vielä yksi sattumus idyllisestä Rinkebystä:

http://rahmispossu.net/2012/02/17/rinkeby-pyssy-paukkui-elokuvan-kuvauksissa/

Salaa nuiva

Mikä saa ihmiset lähtemään onnellisesta Malmön kaupungista??

https://www.flashback.org/t1773793
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

Porilainen munalla

Quote from: Siili on 21.02.2012, 16:47:21
Voi olla, että olen sokea kukkahattutäti (foliovuorattu) enkä huomaa "totuutta" ja "ongelmia". Käyn kuitenkin nykyyään lähes joka päivä Rinkebyn kaupunginosassa. Joka päivä tankkaan autoni Rinkkiksen OkQ8- huoltoasemalla, koska se on yötäpäivää auki ja siellä on mukavaa ruotsalaista henkilökuntaa. Tosin on siellä mamujakin töissä. Käyn pari kertaa viikossa lenkillä ja lenkkireittini kulkee Rinkkiksen läpi. Entinen vuokranantajani asuu Rinkkiksessä ja joskus menen kylään, juomme pari kaljaa ja menemme Rinkkiksen Krouviin juomaan lisää kaljaa. Käyn myös usein Rinkkiksen kirjastossa, koska sinne tulee monia suomalaisia aikakaus- ja sanomalehtiä ja usein öisin haen Rinkkiksen grilliltä hampurilaisen baari- illan päätteeksi.

Kerran olen nähnyt auton palavan ja muutama vuosi sitten olin tönöttämässä aitiopaikalla kun huligaanit polttivat kevään kunniaksi koulun. Sitä äksöniä oli kiva seurata sivumalta ja naureskella kun tuollaiset 14-15- vuotiaat teinit uhosivat (päissään?) "olevansa sodassa yhteiskuntaa vastaan." Mutta itse en milläänlailla ole pelännyt koskaan siellä. Kukaan ei ole huudellut hävyttömyyksiä eikä kukaan ole hakannut minua sharialla tai koraanilla päähän. Voin kulkea ihan missä tahansa näistä teidän sotatilalähiöissä pelkäämättä mitään.

Ruotsalaiset kaverini eivät puhu asiasta pelkäävään sävyyn. (taí sitten hekin ovat vain kukkahattuja eivätkä näe totuutta).

Että minun mielestä Rosengård- Rinkeby- fiksaatio on vähän yliammuttu. Ja se oli mitä tässä yritin sanoa.

Harhaisen eläkeläisen kommentissa näkyy hyvin se jonka itsekin havaitsin Malmön seuduilla asuessani.
Mamualueilla asuvat alkavat vähitellen pitämään normaaleina asioita joita muualla asuvat kauhistelevat.
Ihminen kun on melko sopeutuvainen.

Paikalliset jopa nauroivat ja pitivät minua tyhmänä kun olin jättänyt autoni ulos viikonloppuyöksi.
"Totta kai siihen murtaudutaan"  :-\

Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Nuivake

Hyvä herra, vaikutatte hyvinkin tasapainoiselta ja täysipäiseltä kansalaiselta.  ???
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Nuivake on 21.02.2012, 17:25:37

Hyvä herra, vaikutatte hyvinkin tasapainoiselta ja täysipäiseltä kansalaiselta.  ???

Alkaa haiskahtaan jo trollilta.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Siili

Quote from: Salaa nuiva on 21.02.2012, 16:54:24

Noissa kommenteissa verrataan mm. Malmön dynamiikkaa Detroitin vastaavaan.  Toisin sanoen, maksukykyinen väki siirtyy ympäristökuntiin, kun taas yhteiskunnan tissistä riippuvainen väki (ml. mamut) jäävät kaupunkiin.

Veikkaus:  Ruotsin valtio pakkoliittää kuntia.  Ehkäpä jossain vaiheessa Skånen maakunta on kokonaisuudessaan Malmötä?

far angst

Ymmärsinkö nyt oikein, että Malmössä asiat itse asiassa ihan oikeasti ovat nyt paremmin kuin ennen rikastumista ja monikulttuuria?  Mälmö, Rinkeby ja monet muut maineeltaan huonot paikat siis oikeasti ovatkin sellaisia monikulttuurionneloita, joita virallinen propaganda sanoo niiden olevan?

Oletan siis, että kiinteistöjen hinnat noilla monikulttuurilla siunatuilla alueilla ovat selkeästi korkeammat kuin yksitoikkoisen monokulttuurisilla svennelähiöillä.  Näinkö on?

Jotenkin epäilen, että Harhainen eläkeläinen osaa kyllä vastata vastata noihin kahdeksaan kysymykseen, mutta yksinkertaisesti ei pysty ja siksi vetoaa kielitaidottomuuteensa.  Haluatko nuo GoV:n kysymykset ruotsiksi vai suomeksi?  Voisimme jatkaa keskustelua niiden pohjalta.

Tuhoisimmallakin mielipuolisuudella on apologeettansa, monikulttuurilla harhaisensa ja islamilla harhaiset Tahansa. 
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Kyborg

Quote from: vihapuhegeneraattori on 21.02.2012, 17:39:13
Quote from: Nuivake on 21.02.2012, 17:25:37

Alkaa haiskahtaan jo trollilta.

Trollilta haisee ja pahasti.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Aldaron

Quote from: Siili on 21.02.2012, 17:42:04
Quote from: Salaa nuiva on 21.02.2012, 16:54:24

Noissa kommenteissa verrataan mm. Malmön dynamiikkaa Detroitin vastaavaan.  Toisin sanoen, maksukykyinen väki siirtyy ympäristökuntiin, kun taas yhteiskunnan tissistä riippuvainen väki (ml. mamut) jäävät kaupunkiin.

Veikkaus:  Ruotsin valtio pakkoliittää kuntia.  Ehkäpä jossain vaiheessa Skånen maakunta on kokonaisuudessaan Malmötä?
Ihan noin pitkälle tuskin mennään, mutta minunkin mielestäni on todennäköistä, että jos white flight Malmöstä naapurikuntiin kiihtyy merkittävästi, siitä seuraa pakolla tehtyjä kuntaliitoksia.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Lettunen

"Harhainen eläkeläinen" on jonkun harhaisen hörhön onneton trollaus-nimimerkki....
"Minulle poloiselle pää on tuskin muuta varten tarkoitettu kuin voidakseni niistää nenäni.." -Antti Tykinvalaja  /Mikael Karvajalka

Jouko

Edelleenkin haen vastausta siihen, että miksi virallinen Ruotsi vaatii Suomelta osallistumista pakolais- ja turvapaikanhakijarasitukseen. Jos se ei ole mikään rasitus kun oikein silmiin katsotaan, niin miten se menee? Sitten kun tihkuu tietoa todellisista ongelmista, niin sehän muuttuu ihan järjenvastaiseksi koko juttu.

Täällä joku "kokemusperäinen" yrittää todistella jotain muuta kuin tosiasiat kertovat. Tröllipeikkoakin on jo tarjottu.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

chacha2

Harhainen eläkeläinen on ehkä trolli (siivutti kaikki kysymykseni) mutta ketju sinällään on kiinnostava.

Tästä puheen ollen
Quote from: ananaskaarme on 21.02.2012, 19:39:51
Sitä äksöniä oli kiva seurata sivumalta ja naureskella kun tuollaiset 14-15- vuotiaat teinit uhosivat (päissään?) "olevansa sodassa yhteiskuntaa vastaan." Mutta itse en milläänlailla ole pelännyt koskaan siellä. Kukaan ei ole huudellut hävyttömyyksiä eikä kukaan ole hakannut minua sharialla tai koraanilla päähän. Voin kulkea ihan missä tahansa näistä teidän sotatilalähiöissä pelkäämättä mitään.

First they came ...

niin Malmön juutalaisiahan vainotaan jo.
QuoteMalmössä vastustetaan juutalaisvihaa kävelemällä
Syistä, joiden tunnistamisessa valtamedialla on ollut suunnattomia vaikeuksia, juutalaisiin kohdistuva viha on saanut Ruotsin kolmanneksi suurimman kaupungin valtaansa. Kaupungin kyseenalainen maine on levinnyt kotimaan lisäksi jo maan rajojen ulkopuolellekin.

Koska "jotain tarttis tehrä", Malmön juutalainen seurakunta on aloittanut kipa-kävelyt, joissa juutalaiset yksinkertaisesti ryhmässä lähtevät kaupungille perinteisissä vetimissään kipa-lakkeineen. He haluavat viestittää malmöläisille, että he vastustavat antisemitismiä ja että heilläkin on oikeus liikkua kaupungilla uskonnollisia symbolejaan kantaen tarvitsematta kärsiä turvattomuuden tunteesta.
..
Ensimmäisellä kävelyllä mukana ollut Fredrik Sieradzki teki erittäin selväksi yhden asian; Malmössä on muslimeja, jotka eivät pidä juutalaisista, ja jonkun on uskallettava puhua ongelmasta. Hän oli kaikkea muuta kuin tyytyväinen median tapaan käsitellä kysymystä.

"Lehdissä ei kerrota, että muslimit ovat ongelman syy. Minä yksinkertaisesti luulen, että kukaan ei uskalla sanoa heistä poikkipuolista sanaa – heitä kun moninkertaisesti enemmän kuin juutalaisia", Sieradzki tuhahtaa ...
http://rahmispossu.net/2012/01/17/malmossa-vastustetaan-juutalaisvihaa-kavelemalla/

Olisiko Harhaisella eläkeläisellä antaa kommentti tähän?
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Kyborg

Quote from: chacha2 on 21.02.2012, 19:59:24
Harhainen eläkeläinen on ehkä trolli (siivutti kaikki kysymykseni) mutta ketju sinällään on kiinnostava.

Tästä puheen ollen
Quote from: ananaskaarme on 21.02.2012, 19:39:51
Sitä äksöniä oli kiva seurata sivumalta ja naureskella kun tuollaiset 14-15- vuotiaat teinit uhosivat (päissään?) "olevansa sodassa yhteiskuntaa vastaan." Mutta itse en milläänlailla ole pelännyt koskaan siellä. Kukaan ei ole huudellut hävyttömyyksiä eikä kukaan ole hakannut minua sharialla tai koraanilla päähän. Voin kulkea ihan missä tahansa näistä teidän sotatilalähiöissä pelkäämättä mitään.

First they came ...

niin Malmön juutalaisiahan vainotaan jo.
QuoteMalmössä vastustetaan juutalaisvihaa kävelemällä
Syistä, joiden tunnistamisessa valtamedialla on ollut suunnattomia vaikeuksia, juutalaisiin kohdistuva viha on saanut Ruotsin kolmanneksi suurimman kaupungin valtaansa. Kaupungin kyseenalainen maine on levinnyt kotimaan lisäksi jo maan rajojen ulkopuolellekin.

Koska "jotain tarttis tehrä", Malmön juutalainen seurakunta on aloittanut kipa-kävelyt, joissa juutalaiset yksinkertaisesti ryhmässä lähtevät kaupungille perinteisissä vetimissään kipa-lakkeineen. He haluavat viestittää malmöläisille, että he vastustavat antisemitismiä ja että heilläkin on oikeus liikkua kaupungilla uskonnollisia symbolejaan kantaen tarvitsematta kärsiä turvattomuuden tunteesta.
..
Ensimmäisellä kävelyllä mukana ollut Fredrik Sieradzki teki erittäin selväksi yhden asian; Malmössä on muslimeja, jotka eivät pidä juutalaisista, ja jonkun on uskallettava puhua ongelmasta. Hän oli kaikkea muuta kuin tyytyväinen median tapaan käsitellä kysymystä.

"Lehdissä ei kerrota, että muslimit ovat ongelman syy. Minä yksinkertaisesti luulen, että kukaan ei uskalla sanoa heistä poikkipuolista sanaa – heitä kun moninkertaisesti enemmän kuin juutalaisia", Sieradzki tuhahtaa ...
http://rahmispossu.net/2012/01/17/malmossa-vastustetaan-juutalaisvihaa-kavelemalla/

Olisiko Harhaisella eläkeläisellä antaa kommentti tähän?

Älä pidätä hengitystä. Alkoi rooli brakaamaan jo alkumetreillä.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Harhainen eläkeläinen

Quote from: far angst on 21.02.2012, 18:26:55
Ymmärsinkö nyt oikein, että Malmössä asiat itse asiassa ihan oikeasti ovat nyt paremmin kuin ennen rikastumista ja monikulttuuria?  Mälmö, Rinkeby ja monet muut maineeltaan huonot paikat siis oikeasti ovatkin sellaisia monikulttuurionneloita, joita virallinen propaganda sanoo niiden olevan?

Oletan siis, että kiinteistöjen hinnat noilla monikulttuurilla siunatuilla alueilla ovat selkeästi korkeammat kuin yksitoikkoisen monokulttuurisilla svennelähiöillä.  Näinkö on?

Jotenkin epäilen, että Harhainen eläkeläinen osaa kyllä vastata vastata noihin kahdeksaan kysymykseen, mutta yksinkertaisesti ei pysty ja siksi vetoaa kielitaidottomuuteensa.  Haluatko nuo GoV:n kysymykset ruotsiksi vai suomeksi?  Voisimme jatkaa keskustelua niiden pohjalta.

Tuhoisimmallakin mielipuolisuudella on apologeettansa, monikulttuurilla harhaisensa ja islamilla harhaiset Tahansa.

Vääristelet nyt minun sanoja aika pahasti, ja siihen tämä ketju pyrkii aika pitkälti. En ole yhdessäkään lauseessa sanonut, että Malmössa olisi asiat nyt paremmin kuin ennen. Edelleen en ole puhunut sanallakaan mitään sellaista, että Rinkeby tai Rosengård olisivat jotain "monikulttuurionneloita". Sinä ja moni muukin yrittää väen väkisin änkeä minut siihen "kukkahattulokeroon", joka ihailee "monikulttuurisuutta ja kulttuurinrikastumista".

Huoneistoilla on eri hinnat eri kaupunginosissa. Olisi aivan typerää verrata Söderin kämppiä Rinkkebyyn kämppiin ja vetää siitä johtopäätöksiä. Mutta jos jaksaa nähdä vaivaa niin kyllä te sen verran osaatte etsiä huoneistojen hintoja eri kaupunginosien välillä. Kertokaa sitten sama minkä itse huomasin äsken.

Harhainen eläkeläinen

Sen verran, että kun olen tällainen vanha hörähtänyt trolli, niin myönnän, että tällaisten viestiketjujen lukeminen on vähän huonoa, jos kovin moni yrittää tarjota laajoja kysymyksiä useine eri liitteineen. En millään ehdi enkä jaksa viettää aikaa koko iltaa koneen ääressä. Mutta jos joku haluaa tietää jotain niin esittäkööt sen ilman youtubeleikkeitä ja muita kummallisia todisteita.

Joku epäili minua pöhläksi, kun seurasin sitä tulipaloa kun se koulu paloi. Minun mielestä siinä ei ollut mitään outoa. Kyllä suomessakin poltetaan kouluja ja autoja ja joskus kun sattuu paikanpäälle niin ihmiset jää töllistelemään asioita.

Teidän toinen kova tarve on ikäänkuin paheksua tai tehdä naurunalaiseksia. Vähän kuin siinä Boratin filmissä, kun Borat tapasi ne tummaihoiset pikkugangsterit siinä kadulla ja ne nauroi Boratille.

Jouko

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 21.02.2012, 20:22:05
Sen verran, että kun olen tällainen vanha hörähtänyt trolli, niin myönnän, että tällaisten viestiketjujen lukeminen on vähän huonoa, jos kovin moni yrittää tarjota laajoja kysymyksiä useine eri liitteineen. En millään ehdi enkä jaksa viettää aikaa koko iltaa koneen ääressä. Mutta jos joku haluaa tietää jotain niin esittäkööt sen ilman youtubeleikkeitä ja muita kummallisia todisteita.

Joku epäili minua pöhläksi, kun seurasin sitä tulipaloa kun se koulu paloi. Minun mielestä siinä ei ollut mitään outoa. Kyllä suomessakin poltetaan kouluja ja autoja ja joskus kun sattuu paikanpäälle niin ihmiset jää töllistelemään asioita.

Teidän toinen kova tarve on ikäänkuin paheksua tai tehdä naurunalaiseksia. Vähän kuin siinä Boratin filmissä, kun Borat tapasi ne tummaihoiset pikkugangsterit siinä kadulla ja ne nauroi Boratille.

Et taida olla selvillä, mikä on trollin kohtalo täällä noin yleensä ottaen?
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Harhainen eläkeläinen

Eli, keskustelu eteni siis siten, että joku esitti alussa jonkun väittämän. Sen jälkeen oltiin samaa mieltä, jokseenkin samalla rintamalla.

Kun joku esitti eriävän mielipiteen koko joukko hyökkää sitä vastaan yhteisellä rintamalla. Ja jos ei ehdi vastaamaan kaikkiin niin leimataan trolliksi, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Te ette siis kestä pienintäkään vastaväitettä? Sitäkö tämä tarkoitaa?

Leijona78

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 20.02.2012, 23:06:24
Niin, mitä Malmö opettaa "monikulttuurisuudesta"? Asiasta vihjaillaan paljon, annetaan ymmärtää, mutta ei osata kertoa suoraan. Miksette kertoisi kerrankin omin sanoin millainen paikka Malmö on elää.

Ja koska pakkoenglanti jäi koulussa väliin en jaksa alkaa kääntämään aloittajan viittaamaa linkkiä.

Jospa minä tekisin sinulle yhden (1) kysymyksen: Mitä Malmö SINUN mielestäsi opettaa monikulttuurisuudesta? Jos olet eläkeläinen, lienee sinulla aikaa miettiä vastausta.

Eläkeläinenhän ei muuten välttämättä tarkoita että ikää on paljon. Tiedän oman työni kautta (olen perintäalalla) että nuoriakin eläkeläisiä on. Ihan 90-luvun alussakin syntyneitä.

Mutta: jos vastaisit tuohon esittämääni kysymykseen aivan kuten kysymyksiin yleensä vastataan, eli kysyjälle annetaan vastaus valaisten kysyttyä asiaa omalla mielipiteellään.

Osaatko?
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Emo

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 21.02.2012, 20:32:21
Eli, keskustelu eteni siis siten, että joku esitti alussa jonkun väittämän. Sen jälkeen oltiin samaa mieltä, jokseenkin samalla rintamalla.

Kun joku esitti eriävän mielipiteen koko joukko hyökkää sitä vastaan yhteisellä rintamalla. Ja jos ei ehdi vastaamaan kaikkiin niin leimataan trolliksi, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Sinä et tunnu kestävän minun linkittämiäni YouTube-pätkiä.

Lemmy

QuoteEniten tässä ihmetyttää kirjoítusten sävy, jollaista en ole Ruotsissa huomannut, vaikka seuraan erilaisia depatteja ja ajankohtaisohjelmia aika tiiviisti. Joku toi esiin jonkun Ruotsin hallituksen tilaaman turvallisuusraportin, jollaisesta en ole koskaan kuullut sanaakaan.

No ei mikään ihme, jos elää pullossa ja uskoo Pravdaan. Ei Suomessakaan mitään tapahtuisi, jos uskoisi median valehtelua. Nuorukaiset vaan keppostelis. Nehän on varmaan jotain sverigedemokraateja jotka juutalaisia vainoo, vähän vitpixlad?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Kyborg

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 21.02.2012, 20:22:05

Joo, se hauska mies Borat. Jos täällä käyttäytyy kuin tuo Borat, ei ehkä kannata valittaa palvelusta.

- Nim. Professori

Harhainen eläkeläinen

Quote from: Leijona78 on 21.02.2012, 20:50:51
Quote from: Harhainen eläkeläinen on 20.02.2012, 23:06:24
Niin, mitä Malmö opettaa "monikulttuurisuudesta"? Asiasta vihjaillaan paljon, annetaan ymmärtää, mutta ei osata kertoa suoraan. Miksette kertoisi kerrankin omin sanoin millainen paikka Malmö on elää.

Ja koska pakkoenglanti jäi koulussa väliin en jaksa alkaa kääntämään aloittajan viittaamaa linkkiä.

Jospa minä tekisin sinulle yhden (1) kysymyksen: Mitä Malmö SINUN mielestäsi opettaa monikulttuurisuudesta? Jos olet eläkeläinen, lienee sinulla aikaa miettiä vastaus.

Eläkeläinenhän ei muuten välttämättä tarkoita että ikää on paljon. Tiedän oman työni kautta (olen perintäalalla) että nuoriakin eläkeläisiä on. Ihan 90-luvun alussakin syntyneitä.

Mutta: jos vastaisit tuohon esittämääni kysymykseen aivan kuten kysymyksiin yleensä vastataan, eli kysyjälle annetaan vastaus valaisten kysyttyä asiaa omalla mielipiteellään.

Osaatko?

Voidaanko ensin määritellä mitä nyt niinku tarkoitetaan monikulttuurisuudella? Tarkoitatko monikulttuurisuudella sitä, että kun paljon erimaalaisia ihmisiä asuu samoilla nurkilla ja kun sattuu jotain, niin se on monikulttuurisuutta?

On ainakin yksi asia, jota monikulttuurisuus on opettanut minulle esim autoillessani Rinkebyssä. Liikennesäännöt, joita olen Suomessa oppinut noudattamaan eivät täysin päde. Ei ole itsestään selvää, että vasemmalta tuleva väistää. Mutta se ei ole minulle iso ongelma. Aina voi varautua vähän ja mielestäni asia ei tarkastiottaen ole mikään Rosengård/ Rinkeby- ilmiö vaan pikemminkin suurkaupungin ilmiö.

Harhainen eläkeläinen

Quote from: Emo on 21.02.2012, 20:57:39
Quote from: Harhainen eläkeläinen on 21.02.2012, 20:32:21

Sinä et tunnu kestävän minun linkittämiäni YouTube-pätkiä.

Tuosta youtube- linkistä käytiin viimeksi joskus talvella pitkiä keskusteluja mm. Debatt- ohjelmassa ja ainakin Aftonbladetin jollain keskusteluketjussa. (siis se englanninkielinen Malmö-on-sotatilassa). Jotkin ruotsalaiset kaverini ovat sitä mieltä, että siinä liioitellaan selvästi Malmön ongelmia. Heidän mielestään siellä on ongelmia, mutta tuo tarina vääristää mistä on kyse.
Oma mielipiteeni on myös se, että asioita vääristellään tarkoitusperien mukaan. Joidenkin mielestä tuollainen väittämä on aivopesun tulosta ja viherkukkahattutätien horinaa.

Harhainen eläkeläinen

Quote from: Jouko on 21.02.2012, 19:51:11
Edelleenkin haen vastausta siihen, että miksi virallinen Ruotsi vaatii Suomelta osallistumista pakolais- ja turvapaikanhakijarasitukseen. Jos se ei ole mikään rasitus kun oikein silmiin katsotaan, niin miten se menee? Sitten kun tihkuu tietoa todellisista ongelmista, niin sehän muuttuu ihan järjenvastaiseksi koko juttu.

Täällä joku "kokemusperäinen" yrittää todistella jotain muuta kuin tosiasiat kertovat. Tröllipeikkoakin on jo tarjottu.

Niin, en ole huomannut minkään "virallisen" Ruotsalaisen tahon vaatineen Suomea osallistumaan mihinkään talkoosiin. Vai oliko tämäkin nyt joku juttu, joka minulta meni ohi?

crissaegrim

Mitä mieltä eläkeläinen on Malmön arkipäiväisistä joukkoraiskauksista (joista lähes kaikki, ellei jokainen, tapahtuvat ei-länsimaalaisten toimesta)?
Katsooko se niitäkin vierestä hihitellen?
In a world of fiction everything is true.

Lodi

Quote from: Harhainen eläkeläinen on 20.02.2012, 23:30:58
Mitä tarkoitat väärällä sakilla? Ja miten menee hulinaksi? Kuka on tappanut ihmisiä? Tarkoitatko nyt niitä murhia, joita sinikeltaiset ruotsalaiset rikollisjengit ovat tehtailleet syksyn ja talven mittaan taistellakseen keskenään kukkulan kuninkuudesta vai otitko kenties esille sen viime vuonna kiinni jääneen, kauhua herättäneen uuden ns. lasermanin, joka oli ruotsalainen, suomalaisilla juurilla oleva elätti?

Vai mitä tarkoitat? Haluatko tarkentaa edelleen?

Tarkoitan sitä sakkia, joka on tuotu esimerkiksi Afrikasta Malmöön. Tiesitkö, että Malmö on yksi Ruotsin keskittyneimpiä Afrikkalaiskaupunkeja?  Tarkoitan murhia, joita nämä elätettäväksi tuodut tekevät. Tiedätkö, mitä uskontoa he fanaattisesti palvovat?
Oletko ns, kartalla koko asiassa?

Tiedätkö Malmön tilanteesta mitään? Vai lueskeletko Helsingin Sanomia pelkästään?
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Harhainen eläkeläinen

Quote from: crissaegrim on 22.02.2012, 00:09:04
Mitä mieltä eläkeläinen on Malmön arkipäiväisistä joukkoraiskauksista (joista lähes kaikki, ellei jokainen, tapahtuvat ei-länsimaalaisten toimesta)?
Katsooko se niitäkin vierestä hihitellen?

En ole mikään rikoksen suosija, vaan rikokset on mielestäni tutkittava sen mukaan kuin ne poliisille ilmoitetaan olipa kyseessä näpistys tai joukkoraiskaus. Älä yritä syöttää minun niskoille sellaista, että hyväksyisin rikoksia tai suosisin joukkoraiskauksia. Ei missään nimessä.

Sen sijaan haluaisin kysyä, että olenko taas jossain Ruotsalaisessa uutispimennossa kun en ole huomannut mitään uutisointia "arkipäiväisistä joukkoraiskauksista"?

Ja sen sijaan 2. haluaisin kysyä, että mitä olet mieltä viimeisen puolen vuoden aikana kohua herättäneistä murhista, noin 5-7 kpl:tta, joista on kohuttu tietyillä suomenkin keskustelupalstoilla ja todettu "sitä se mamutus teettää". Olisin halunnut kuulla vain sen mielipiteen, että vaikka teot ovat vielä auki niin silti poliisin tiedottaja ja jopa Leif Perssonin mukaan- eräs Ruotsin kuuluisimpia rikosasiantuntijoita- on sitä mieltä, että kyseessä ei ole "mamurikoksia" vaan ihan ruotsalaisten rikollisten keskenään harrastamaa "kukkulan kuningas"- leikkiä, jossa vähän haetaan mm. Kööpenhaminan ja paikallisten välillä huumekaupan päällikköä, niin pitääkö tämäkin laskea Rosengårdin synniksi?

Harhainen eläkeläinen

Quote from: Lodi on 22.02.2012, 00:10:41
Quote from: Harhainen eläkeläinen on 20.02.2012, 23:30:58
Mitä tarkoitat väärällä sakilla? Ja miten menee hulinaksi? Kuka on tappanut ihmisiä? Tarkoitatko nyt niitä murhia, joita sinikeltaiset ruotsalaiset rikollisjengit ovat tehtailleet syksyn ja talven mittaan taistellakseen keskenään kukkulan kuninkuudesta vai otitko kenties esille sen viime vuonna kiinni jääneen, kauhua herättäneen uuden ns. lasermanin, joka oli ruotsalainen, suomalaisilla juurilla oleva elätti?

Vai mitä tarkoitat? Haluatko tarkentaa edelleen?

Tarkoitan sitä sakkia, joka on tuotu esimerkiksi Afrikasta Malmöön. Tiesitkö, että Malmö on yksi Ruotsin keskittyneimpiä Afrikkalaiskaupunkeja?  Tarkoitan murhia, joita nämä elätettäväksi tuodut tekevät. Tiedätkö, mitä uskontoa he fanaattisesti palvovat?
Oletko ns, kartalla koko asiassa?

Tiedätkö Malmön tilanteesta mitään? Vai lueskeletko Helsingin Sanomia pelkästään?

Muutama kysymys. Kuka on tuonut esim Afrikasta ihmisiä Malmöön? En ole koskaan kuullut, että joku (kuka) toisi erityisesti vaikkapa afrikkalaisia Malmöön. Joskus esim.60- 70- luvulla Ruotsiin värvättiin mm. suomalaisia, jugoslavialaisia, kreikkalaisia yms Saabin, Volvon, Scanian tai jonkun muun tehtaisiin töihin, jotta autoja saataisiin tehtaasta ulos sillä tahdilla kun ne menivät kaupaksi. Trollhättanin ja Södertäljen tehtaat ovat esimerkkeinä siitä, miten mamut ovat pyörittäneet tuotantoa ja ko. autoilla on nykyään se asema mikä niillä on.

En tiedä, eikä ateistina kauheasti kiinnosta, mitä uskontoa afrikkalaiset palvovat, mutta jos väität, että uskon nimissä murhaavat ihmisiä niin en ole ainakaan Ruotsin mediassa kuullut mitään sellaista.

ajuha

"24. marraskuuta. Alex Ghara Mohammidi, 31, ammutaan kuoliaaksi taksiasemalla. Uhri oli itse epäiltynä heinäkuussa tapahtuneen yökerhon portsarin surmasta".

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012020215151830_ul.shtml

Siellä, ne sinikeltaiset kisailee... kukkulasta.

Harhainen eläkeläinen, omassa suvussani on useita 16-vuotiaita eläkeläisiä, erittäin harhaisia, suorat housut, kauluspaita, nahkatakki, kuis siulla?