News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Perussuomalaisten kahtiajako: juntit vs. älyköt

Started by hkanime, 15.02.2012, 13:11:58

Previous topic - Next topic

hkanime

Eduskuntavaalien jälkeinen aikakausi on nostanut perussuomalaiset yhä enemmän otsikkoihin. Menestys on tuonut julkiuutta ja puolueen maine kasvaa, hyvässä ja pahassa.

Eräs asia joka on alkanut kirkastumaan on perussuomalaisten kahtiajakoisuus. Kaikki jo tietävät, että poliittisella kartalla PS on sekä oikealla että vasemmalla. Tämä ei ole mitään uutta. Viimeaikaisten oinoshaasteiden puitteissa alkaa myös valkenemaan, että PS:lla on juntti- ja älykkösiipi.

Vielä vuoden 2007 eduskuntavaaleissa PS:n kannatus oli aika pieni. Kannatus tukeutui sellaisiin edustajiin kun Pentti Oinonen, Raimo Vistbacka ja Timo Soini. Nämä voidaan kaikki ongelmitta pitää junttisiiven edustajina eikä heidän vetovoima riittänyt nostamaan puoluetta mihinkään merkittävään asemaan.
Vuoden 2011 vaaleissa mukaan tuli uusia ehdokkaita kuten Jussi Halla-Aho, Olli Immonen, Tom Packalen ja monet muut, jotka halvan retoriikan ja möläyttämisen sijaan tukeutuivat logiikkaan ja järkeilyyn. Viesti meni perille ja 2011 PS saikin ennennäkemättömän vaalimenestyksen.

Vaikuttaa siltä että PS:n menestys itse asiassa tukeutuu näihin uusiin älykköihin, jotka ovat tuoneet uskottavuutta puolueeseen. Junttifalangin todellinen kannatus on alhainen ja mitä enemmän he metelöivät, sen heikommaksi puolueen kannatus menee. Osviittaa tästä antaa myös presidentinvaalit missä Soinin kannatus oli kehno. Vitsiniekka ei sittenkään menestynyt kun henkilökohtainen suosio piti mitata.

Perussuomalaisilla on tärkeä rooli politiikan haastajina. Junttisiiven heikko kannatus antaa kuitenkin ymmärtää, että poliittinen toiminta tulisi tukeutua enemmän järkeen kun halpaan retoriikkaan, missä potkitaan milloin mitäkin tahoa.
Nähtäväksi jää jos PS:n sisällä riittää älyä siirtyä politikoinnissan eteenpäin ja jättää otsikoihin päätyneet henkilökohtaiset kiistat sikseen. Ellei näin tapahdu, seuraava jytky saattaa olla vaakalaudalla.

törö

Jako kielii siitä että jotkut eivät ole vitsineet perustaa omaa puoluetta vaan ovat tunkeneet junttien puolueeseen jauntien palveltaviksi. Koulutuksen kanssa sillä ei ole tekemistä vaan kyse on samasta snobbailevasta asenteesta, jolla Vihreä liittokin on osapuilleen tuhottu.

Kuvio

Seuraavaksi huomataan kahtiajako kaupunki-maaseutu? :P

AuggieWren

Kumpaan falangiin Veltto Virtanen sitten kuuluu? Vai onko sillä omansa, "tamperelaisen vaalihuumorin ystävät"?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Marko Parkkola

Quote from: törö on 15.02.2012, 13:19:59
Jako kielii siitä että jotkut eivät ole vitsineet perustaa omaa puoluetta vaan ovat tunkeneet junttien puolueeseen jauntien palveltaviksi.

En usko että kukaan löytää itselleen 100% sopivaa puoluetta, edes 100% sopivaa ehdokasta äänestettäväksi missään vaaleissa. Pienen ajatusleikin voisikin suorittaa, että onko nykyinen monipuoluejärjestelmä todella jenkkityylistä kaksipuoluejärjestelmää parempi. Jos päätyy monipuoluejärjestelmään, voisi pohtia mikä on pienin puoluekoko jota on järkevä ylläpitää.

Itse en ota kantaa nyt mihinkään minkään asian tiimoilta.

junakohtaus

Luulen, toki vain luulen: persut on sen verran vapaamuotoinen kerho, että urpåtkin pääsevät ääneen eikä koskaan aikaisemmin puolueen historiassa ole ollut mitään tarvetta saada niitä käyttäytymään, koska persujen tekemisistä ei kukaan ole välittänyt vähääkään.

Aika näyttää. Sitä pidän selvänä että kansanradiomeiningillä ei toista jytkyä tule, mutta onneksi minun ei tarvitse keksiä millä ps-kannatus säilytetään.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Koskela Suomesta

Quote from: junakohtaus on 15.02.2012, 14:33:45
Luulen, toki vain luulen: persut on sen verran vapaamuotoinen kerho, että urpåtkin pääsevät ääneen eikä koskaan aikaisemmin puolueen historiassa ole ollut mitään tarvetta saada niitä käyttäytymään, koska persujen tekemisistä ei kukaan ole välittänyt vähääkään.

Aika näyttää. Sitä pidän selvänä että kansanradiomeiningillä ei toista jytkyä tule, mutta onneksi minun ei tarvitse keksiä millä ps-kannatus säilytetään.

Vähän näin minäkin oletan. Se että on käyttäytymiseltään ja ulosanniltaan hieman maalainen, ei tarkoita että olisi kuitenkaan tyhmä. Mutta kulttuurin muutosta tältä jengiltä vaaditaan nyt ja tulevaisuudessa. Tähän mennessä siihen ei ole ollut tarvetta.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

ämpee

Quote from: Kuvio on 15.02.2012, 14:15:54

Jeps, ja sitten huomataan jakolinja varallisuuden mukaan, ja ehkä lopuksi huomataan koko eduskuntaryhmän koostuvan peräti 39:stä erillisestä yksilöstä !!1!

Ehkäpä asia onkin niin, että Perussuomalaisten yhdistävä voima on monijakoisuus !
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kaptah

Lyhyesti sanottuna olen huomannut saman asian ja allekirjoitan avauksen kutakuinkin täysin. Minulla ei mielestäni ole mitään suurta tarvetta ylentää itseäni äänestämällä älyköitä, mutta Hauva-Oinosta tai Hakkaraista en todellakaan halua tämän maan tulevaisuudesta päättämään. Sen puoleen Packalen, Halla-aho tai Immonen ovat mielestäni miehiä paikallaan noissa hommissa.

Persujen sisältä taitavat löytyä minulle sekä mieluisimmat että vähiten mieluiset ehdokkaat.

Toim.huom, en tarkoita älykkyydellä ylempää korkeakoulututkintoa ja kirjakieltä, vaan kykyä ja halua ottaa asioista selvää ja perustella näkemyksensä jotenkin.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Koskela Suomesta

Quote from: Kaptah on 15.02.2012, 14:43:04
Lyhyesti sanottuna olen huomannut saman asian ja allekirjoitan avauksen kutakuinkin täysin. Minulla ei mielestäni ole mitään suurta tarvetta ylentää itseäni äänestämällä älyköitä, mutta Hauva-Oinosta tai Hakkaraista en todellakaan halua tämän maan tulevaisuudesta päättämään. Sen puoleen Packalen, Halla-aho tai Immonen ovat mielestäni miehiä paikallaan noissa hommissa.

Persujen sisältä taitavat löytyä minulle sekä mieluisimmat että vähiten mieluiset ehdokkaat.

Toim.huom, en tarkoita älykkyydellä ylempää korkeakoulututkintoa ja kirjakieltä, vaan kykyä ja halua ottaa asioista selvää ja perustella näkemyksensä jotenkin.

Vähiten miellyttävät? aikamoinen arvonnousu Braxille et kumppaneille, Käteiselle etc.  Älä nyt liioittele. Juntteja ovat, mutta se on vain tapa olla suuressa osassa Suomea. Eivät ole ilkeitä, vihjeettömiä, totalitaristeja, toisia sortamaan pyrkiviä jne. eli aika kaukana minun vähiten mieluisien listan ääripäästä. Sinne menee koko Vihreiden, liki kaikki SDP:n ja Kokoomuksen ja Keskustan väki ennen Oinosta ja Hakkaraista ja kumppaneita.

Punaniska

Tässä ollaan olennaisessa aika hyvin. Lienee parempaa tehdä jako ahkeriin ja velttoihin. Moni tekeekin(?) töitä ihan tosisaan, mutta tekonsa jäävät BS-julkisuuden varjoon. Tämä tekeminen pitäisi saada paremmin esille.Taas kerran: tyyli, että katse alas luotuna mutistaan "teen parhaani, ja katsotaan, mihin se riittää", ei riitä kyllä yhtään mihinkään.

Politiikan popcorninsyöjänä en myöskään halua kansanedustajan "panemaan mitään pakoputken sijasta tankkiin" jos siitäkin syystä, että yksistään tältä foorumilla löytyy paljon lahjakkaampia pottuilijoita, ja heidän kuittejaan on siedettävä lukea, koska ne ovat fiksuja.

PS:n ryhmä on kuitenkin sen verran iso, että sekin edustaa läpileikkausta kansasta. Joten antaa jokaisen taaplata tyylillään, tiettyyn rajaan asti. Raja tulee vastaan silloin, kun edustaja törttöilee sen verran lahjakkaasti, että se alkaa haitata puolueen uskottavuutta, eikä sitä eroteta yksittäisen törttöilynä.

Hakkaraisenkin olisi jo aika ryhtyä vaikka kansanedustajatyöhön, jota ei tehdä tällä tavalla. Siitä kun hänelle maksetaankin.

No joo jyvä karkas tästä kirjoituksesta.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Eugen235

Esim. Tuija Brax tai Päivi Lipponen tai Anna Kontula mieluisampia ajamaan maan asioita kuin nämä persujen junttitapaukset?

Ystävä

Quote from: Eugen235 on 15.02.2012, 15:06:58
Esim. Tuija Brax tai Päivi Lipponen tai Anna Kontula mieluisampia ajamaan maan asioita kuin nämä persujen junttitapaukset?
Totta. Persuja on ihan hyvä kritisoida, mutta aina tulee pitää mielessä että minkälaisia muita tyyppejä yhteisistä asioista ja veroeuroista eduskunnassa saattaisi heidän tilallaan olla päättämässä. Joku konservatiivinen ja vähän homoja pelkäävä pösilö maaseudulta on todella harmiton verrattuna kiiltokuvamaisiin ja sulaviin suurpääoman kätyreihin tai sosialisteihin, jotka ajavat kansainvälistä solidaarisuutta toisten rahoilla.

Oami

Jos junttiuteen kuuluu se, että luvataan se mitä pidetään, niin aina ennemmin katselee eduskunnassa juntteja kuin esim. nykymuotoisia vasureita, olkoot vaikka kuinka kulturelleja:flowerhat:
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

elven archer

Quote from: törö on 15.02.2012, 13:19:59
Jako kielii siitä että jotkut eivät ole vitsineet perustaa omaa puoluetta vaan ovat tunkeneet junttien puolueeseen jauntien palveltaviksi. Koulutuksen kanssa sillä ei ole tekemistä vaan kyse on samasta snobbailevasta asenteesta, jolla Vihreä liittokin on osapuilleen tuhottu.
Jytky osoitti, että symbioosissa eläminen voi olla oikein hyödyllistä, kun se tehdään oikein.

Koskela Suomesta

Quote from: hkanime on 15.02.2012, 16:17:04
Perussuomalaisiin on kasaantunut poikkeuksellisen paljon tätä junttiporukkaa tai sitten he ovat vain kovin äänekkäitä tuoden itsensä esiin. Jytkyn yhteydessä PS:n eduskuntaryhmän junttimäärä senkun kasvoi vastapainoksi uusille älyklöille.

Tai sitten media on heidän puolestaan hyvin äänekästä tuoden kaikki heidän risahduksensa julkisuuteen. En oikeastaan usko etteikö muissa puolueissa olisi ihan omaa annostaan tällaisia henkilöitä, media vain ei nosta heidän joka sanaansa pinnalle tällä tavalla.

Suomitalon renki

Itse olen mieluusti ja ylpeästi molempia,,  8)

Koskela Suomesta

Quote from: Suomitalon renki on 15.02.2012, 16:37:40
Itse olen mieluusti ja ylpeästi molempia,,  8)

Älyköstä en tiedä, mutta ainakin olen korkeakoulutettu juntti...

Gingerbread Man

Minulle ratkaisevaa perussuomalaista äänestettäessä on Puolustusvoimien kyvyn ylläpito, maahanmuuttokriittisyys, aselain höllentäminen entistä mallia vastaavaksi, EU-kriittisyys, tavallisen palkansaajan eduista huolehtiminen ja ihan perus kristilliskonservatiiviset arvot. On erittäin ikävää, että joukossa on näitä ihme möläyttelijöitä jotka laskevat peruS:n kannatusta.
Näissä arvoissa on pysyttävä eikä alettava mielistellä.
Jokainen maailman imperiumi on ajautunut historian aikana rappioon ja moraalittomuuteen. Jokaisen niistä pyrkimys on ollut rikastuttaa eliittiä, köyhdyttää köyhää ja sotia. Jokainen niistä on tuhoutunut.

tietotyöläinen

Juntit ovat ilman muuta imagohaitta ja syövät ääniä puolueelta. Etenkin kun media suorastaan rakastaa ps-juntteja.

Pitää kuitenkin muistaa, että juntit myös tuovat ääniä ja lienevät kuitenkin selvästi enemmän oikeassa kuin väärässä, vaikka ulosanti tai analysointi ja pohdiskelu jättäisikin toivomisen varaa.

Ihanne olisi viileiden, mutta inhimillisten ja karismaattisten älyköiden miehittämä isänmaallinen puolue, mutta mistä kivenkolosta me revitään vaikka vaan 39 viileää, fiksua ja karismaattista isänmaallista henkilöä?

Eihän tässä maassa ole 39 viileää, fiksua ja karismaattista henkilöä vaikka otettaisiin kaikki poliittiset suunnat ja ideologiat mukaan. Ei ainakaan sellasia, joita kiinnostaa julkinen poliittinen ura.

hattiwatti

Juntit tuovat ilmaista julkisuutta. Ei Hakkaraisen möläyttelyistä mielestäni mitään haittaa ole. Siitä on haittaa, kun Hakkarainen on PS:n tunnetuin edustaja siksi kun kenelläkään muulla ei ole mitään sanottavaa valtakunnan asioiden hoitamisesta.

Jouko

Meistähän on moneksi. On joka asemalta junaan nousijoita ja joka asemalle junasta jääjiä. Joku ei koskaan junaan nousekaan, vaan jää laiturille itsekseen höpöttämään. ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Kuvio

Quote from: hattiwatti on 15.02.2012, 18:38:13
Juntit tuovat ilmaista julkisuutta. Ei Hakkaraisen möläyttelyistä mielestäni mitään haittaa ole. Siitä on haittaa, kun Hakkarainen on PS:n tunnetuin edustaja siksi kun kenelläkään muulla ei ole mitään sanottavaa valtakunnan asioiden hoitamisesta.
Yrittävätkö ne sanoa mutta eivät pääse esille vai ovatko hiljaa?
Mulle kun ei tule lehtiä enkä paljoa teeveetäkään seuraa niin en omaa kantaa voi muodostaa, olen sen varassa mitä netistä luen joten siksi kysymysmuodossa.
Lehdet ja tv yhä ovat moninkerroin tärkeämpiä kuin netti.

Emo

Quote from: ämpee on 15.02.2012, 14:41:47

Jeps, ja sitten huomataan jakolinja varallisuuden mukaan, ja ehkä lopuksi huomataan koko eduskuntaryhmän koostuvan peräti 39:stä erillisestä yksilöstä !!1!

Ehkäpä asia onkin niin, että Perussuomalaisten yhdistävä voima on monijakoisuus !

Kaikkinainen monimuotoisuus on nykyään pop! Olihan PS kai jossain vaiheessa olevinaan vain miesten puolue? Nyt PS:n sisällä on myös jakolinja miehet-naiset. Kuten myös nuoret-vanhat (vanhoiksi luetaan kaikki Soinin ikäiset ja vanhemmat, itse siis olen vielä perusnuori ).

Mutta missä ensimmäinen perushomo?

nitkunatku

Jos PS:n tulee perushomo, koko puolue muuttuu täsmälleen yhtä salonkikelpoiseksi puolueeksi kuin muut.  Parempi vain, ettei perushomoa tule. Salonkikelpoisuus estää radikaaleja muutoksia, joita maahamme tarvitaan. Kosmeettiset muutokset eivät riitä.
Nyt tai joskus toiste.

Kuvio

Quote from: nitkunatku on 15.02.2012, 19:33:42
Jos PS:n tulee perushomo, koko puolue muuttuu täsmälleen yhtä salonkikelpoiseksi puolueeksi kuin muut.  Parempi vain, ettei perushomoa tule. Salonkikelpoisuus estää radikaaleja muutoksia, joita maahamme tarvitaan. Kosmeettiset muutokset eivät riitä.
Sitten keksivät vain jonkun muun salonkikelpoisuuden määritteen.

SuperSaatana

Quote from: Emo on 15.02.2012, 18:49:42
Quote from: ämpee on 15.02.2012, 14:41:47

Kaikkinainen monimuotoisuus on nykyään pop! Olihan PS kai jossain vaiheessa olevinaan vain miesten puolue? Nyt PS:n sisällä on myös jakolinja miehet-naiset. Kuten myös nuoret-vanhat (vanhoiksi luetaan kaikki Soinin ikäiset ja vanhemmat, itse siis olen vielä perusnuori ).

Mutta missä ensimmäinen perushomo?

J. Hankamäki halusi kovasti olla se ihan ensimmäinen perushomo. Kilahti sitten täysin, kun ei ehdokkaaksi kelvannut.

nitkunatku

En tarkoittanut, että kiintiöhomo automaattisesti muuttaa puolueen salonkikelpoiseksi, vaan sitä, että (julki)homo puolueessa median myötämielisellä avustuksella todennäköisesti ajaisi PS:n linjaa lepsumpaan suuntaan. "Jos perussuomalaisissakin kerran on homo, mikseivät he hyväksy homoavioliittoja, mikseivät palkka-armeijaa, miksevät kannabiksen laillistamista, mikseivät sitä, tätä ja tuota...?"
Nyt tai joskus toiste.

junakohtaus

QuoteMutta missä ensimmäinen perushomo?

Kaapissa. Niin syvällä että perse ulottuu Narniaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Emo

Quote from: nitkunatku on 15.02.2012, 19:49:22
En tarkoittanut, että kiintiöhomo automaattisesti muuttaa puolueen salonkikelpoiseksi, vaan sitä, että (julki)homo puolueessa median myötämielisellä avustuksella todennäköisesti ajaisi PS:n linjaa lepsumpaan suuntaan. "Jos perussuomalaisissakin kerran on homo, mikseivät he hyväksy homoavioliittoja, mikseivät palkka-armeijaa, miksevät kannabiksen laillistamista, mikseivät sitä, tätä ja tuota...?"

Sepä vasta olisikin uutinen, jos löytyisi jostain homo, joka vastustaa homoliittoja ja homojen ulkoisen adoption oikeutta, ja olisi persu! Siinä olisi oikea miesten mies, oikeasti! Reilusti homo ja mies, eikä mikään pöyristelevä vauvakuumetta poteva piipittäjä!

Tuollaista miehekästä mieshomoa voisi kunnioittaakin, miestä joka hyväksyy biologiset faktat eikä halua pikkulapsia sotkea tähän "ihmisoikeusnäytelmään". Miestä, joka hyväksyy tosiasian, että miespari on lapseton, ja pysyy lapsettomana. Elämän sisältö löytyy jostain muualta kuin kotileikeistä.

Voi kun PS:ään tulisi perushomo!! Huhuu, jos olet tuollainen miehekäs, täyspäinen homo, niin tule kaapista ulos ja liity persuihin! Näytä, että homokin voi olla ihan normaali!!!