News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-05-13 Somalityttö paiskattiin junasta & reaktiot (yhdistetty)

Started by rähmis, 13.05.2009, 00:39:52

Previous topic - Next topic

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Sikanez on 03.06.2009, 13:54:22
Viime viikolla, kun olin kaupassa, katselin hyllystä puole metrin etäisyydeltä, minä tuotteen ottaisin. Afrikalaislapsi käveli minun ja hyllyn välistä, sen sijaan, että olis mennyt selän takaa, jossa oli hyvää tilaa. Jos olisin sillä hetkellä liikahtanut, minusta olisi varmaan tullut paha neekerilapsentönijä.

Tiedätkö, minulle kävi samalla tavalla. Tosin minä vähän jopa tönäisin häntä. Pyysin kohteliaasti anteeksi ja jatkoin matkaani, mutta taakse vilkaistuani lapsosen vanhemmat katsoivat minua järkyttyneen vihainen katse silmissään.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Sami Aario

Lähetin juuri JSN:lle kantelun siitä HS:n pääkirjoituksesta. Liitän tähän kantelun perusteet.

Quote8. Journalistin on pyrittävä totuudenmukaiseen tiedonvälitykseen.

Helsingin Sanomissa 16.5.2009 julkaistussa pääkirjoituksessa toimittaja leimaa suomalaiset, ja erityisesti (humalaiset) suomalaiset miehet, rasisteiksi. Toimittajalta voisi edellyttää asioiden todenperäisyyden tarkistamista ennen kuin tämä kirjoittaa lehteensä kansanryhmiä herjaavia yleistyksiä. Tämän kantelun kohteena olevassa pääkirjoituksessa toimittaja laiminlöi tämän velvollisuutensa kahteen otteeseen:

1) Hän piti Anna Rastaan väitöskirjaa lähteenä jonka perusteella voi tehdä yleistäviä johtopäätöksiä suomalaisten rasistisuudesta. Väitöskirjan otoksen pienuudesta johtuen näin ei kuitenkaan voida tehdä.

2) Hän piti jutussa esiintyneen kahdeksanvuotiaan somalitytön kertomusta todeksinäytettynä, odottamatta poliisitutkinnan päättymistä. Sittemmin kertomuksen tueksi ei ole ilmennyt minkäänlaista näyttöä.

Erityisen raskauttavana voidaan pitää sitä, että Helsingin Sanomia pidetään yleisesti ottaen ns. laatujulkaisuna.

Motor City Contexti

Quote from: I_Heit_ on 03.06.2009, 14:13:36
Viime viikolla, kun olin kaupassa, katselin hyllystä puole metrin etäisyydeltä, minä tuotteen ottaisin. Afrikalaislapsi käveli minun ja hyllyn välistä, sen sijaan, että olis mennyt selän takaa, jossa oli hyvää tilaa. Jos olisin sillä hetkellä liikahtanut, minusta olisi varmaan tullut paha neekerilapsentönijä.

Tiedätkö, minulle kävi samalla tavalla. Tosin minä vähän jopa tönäisin häntä. Pyysin kohteliaasti anteeksi ja jatkoin matkaani, mutta taakse vilkaistuani lapsosen vanhemmat katsoivat minua järkyttyneen vihainen katse silmissään.

Vähän sama juttu kuin aikoinaan maalaiset metrossa oppivat kyllä tavoille aikanaan.Luultavasti tässä on kyseessä sama asia,jos tämä juttu nyt ylipäätään on totta. Juna vähän outopaikka ja muutenkin tottunut lukemaan kehonkieltä eri tavalla savanilla . Tämä sitten on saattanut vaikuttaa tahalliselta häiritsemiseltä tästä miehestä joka on vähän tönäissyt.

turis

Quote from: Gödel on 13.05.2009, 07:12:41
Quote from: SHTF on 13.05.2009, 01:09:28
Melkein väittäisin et juttu on kusetusta...  ;D

Espoossa asuva somalimies kertoo, että hänen 8-vuotias tyttärensä oli vieraillut hänen työpaikallaan hakemassa rahaa

Ehkä tuo mies edustaa sitä 10%:a, joista suurimman osan valde, kunnat tai pakolaisjärjestötöt ovat työllistäneet. Tuo rahan antaminen tyttärelle tuntuu myös oudolta.

Itse asiasta sen verran, että missään ei liene mainittu ilkeän miehen kansallisuutta puhumattakaan muista piirteistä, joten villinä arvauksena lähtee ilmoille ilkimyksen ei-Suomalaistaustaisuus. Tutkikaa ja hutkikaa!

Niin ja eikös tuo tytön isä ole sama mies joka on tehnyt kolme rikosilmoitusta "rasisimi" rikoksista . mutta yksikään ei ole ylittänyt esitutkinta kynnystä. Ja mitä tähän juna juttuun tulee niin poliisi ei ole löytänyt todistajia tai valvontakameran nauhaa tapahtumasta, joten voi kyseenalaistaa koko tarinan koska se tulee vain yhdeltä suunnnalta eli isältä joka näkee rasisimi mörkökä vähän joka puolella.

Roope

Tähänkin ketjuun: Maahanmuuttoministeri Astrid Thorsin puhe Integraatiofoorumissa

QuoteKun historiaa kirjoitetaan, toivon että maahanmuuton osalta voisimme sanoa, että käänne tapahtui vuonna 2007, kun hallitukseen nimitettiin maahanmuutosta vastaava ministeri – emmekä lukisi taitekohdaksi kevättä 2009, jolloin pieni tyttö antoi rasismin uhreille kasvot.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Sami Aario

Quote from: Roope on 03.06.2009, 17:24:35
Tähänkin ketjuun: Maahanmuuttoministeri Astrid Thorsin puhe Integraatiofoorumissa

QuoteKun historiaa kirjoitetaan, toivon että maahanmuuton osalta voisimme sanoa, että käänne tapahtui vuonna 2007, kun hallitukseen nimitettiin maahanmuutosta vastaava ministeri – emmekä lukisi taitekohdaksi kevättä 2009, jolloin pieni tyttö antoi rasismin uhreille kasvot.

Astridiin taisi upota koukku, siima ja koho, niinkuin jenkeillä on tapana sanoa.

EDIT: Astridille saattaa käydä vielä nolosti. Rasismin uhrien kasvot indeed.

JoKaGO

Quote from: Sami Aario on 03.06.2009, 17:26:27

Astridiin taisi upota koukku, siima ja koho, niinkuin jenkeillä on tapana sanoa.

EDIT: Astridille saattaa käydä vielä nolosti. Rasismin uhrien kasvot indeed.

Ja sanotaan siellä myöskin: MY ASS!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Nikopol

Astrid antaa kasvot... niin, miten tuota tilaa kuvailisi? Kai sille on sana olemassa. Ai joo:  idiotialle.

Kaikki mitä Thorska suustaan päästää räjäyttää pään. Astrid Thors, ministeri. Ei jumalauta.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

PetethePerkele

Tästä sompulityttösen tönäisystä ei ole sitten mitään konkreettista tullut esille viikon myllytyksen jälkeen?

Kyllä hävettäs nyt olla HeSarissa töissä... ???

CaptainNuiva

"Lähetin juuri JSN:lle kantelun siitä HS:n"

Bueno ;D
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Äänestäjä

Quote from: Sami Aario on 03.06.2009, 15:56:22
Lähetin juuri JSN:lle kantelun siitä HS:n pääkirjoituksesta. Liitän tähän kantelun perusteet.

Hatunnosto myös täältä suunnalta.

Ei tämä tosin mihinkään johda, mutta toivottavasti toisi vähän julkisuutta asialle. Ja jos ei muuta, niin on ainakin saatu valitus kirjattua historiankirjoihin jälleen yhtenä osoituksena kaksoisstandardeista.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Iiro Iso-Ilomäki

Toivon että maahanmuuttokriittisen keskustelun käännekohtana pidettäisiin vuotta 2005(:kö se oli) kun JH-a alkoi kirjoittamaan scriptaansa, eikä vuotta 2008-09 kun Astrid Thors antoi tyhmyydelle kasvot.

kantakaupunkilainen

Quote from: I_Heit_ on 04.06.2009, 08:14:40
Toivon että maahanmuuttokriittisen keskustelun käännekohtana pidettäisiin vuotta 2005(:kö se oli) kun JH-a alkoi kirjoittamaan scriptaansa, eikä vuotta 2008-09 kun Astrid Thors antoi tyhmyydelle kasvot.

;D
War
Ikäluokkansa palomies

Nikopol

Quote from: I_Heit_ on 04.06.2009, 08:14:40
Tämä on totuus. Joka muuta väittää, valehtelee.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Nanfung

Quote– emmekä lukisi taitekohdaksi kevättä 2009, jolloin pieni tyttö antoi rasismin uhreille kasvot.

Tämä tapauksen myötä herääkin kysymys: Kuka antaa (on antanut) tähän rasistiseen tekoon syyllistyneelle kasvot, onko se Astrid Thors?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Karvajalka

Astrid & co ovat onnistuneet antamaan Lähi-itä- ja afrikkalaistaustan omaaville sosiaalipummimaahanmuuttajan kasvot suomalaisten silmissä. Myös niille, jotka ovat tulleet ihan perinteisessä mielessä työtehtävien merkeissä tai turisteina.

Ei normisuomalainen reilut kymmenen vuotta sitten osannut mieltää vastaan lampsivaa afrikkalaista tai arabia suomalaisten sosiaaliturvajärjestelmää kuormittavaksi kuokkavieraaksi. Uskallan väittää kyseisen olettamuksen olevan nyt automaatio.

Olettaisin myös ulkomaalaistaustaisten suhtautuneen suomalaisiin tuolloin nykyistä suopeammin, kun suomalaisten sameissa silmissä ei vielä välkähdellyt apea nuivuus, eikä media auttanut tulkitsemaan kaikkea huonoa käytöstä suomalaisten puolelta rasismiksi.

Rumia maskeja jakaa Tant-Astrid meille. Mutta tekee sen jollain kierolla tapaa tasapuolisesti.

tapio

Perhana, minä olen joskus syytellyt itseäni siitä, että olen liiaksi jumiutunut maahanmuuttoaiheeseen, mutta nyt itse ministeri Astrid todistaa, että maahanmuutto on aikamme suurimpia ilmiöitä. ;D
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Ullanlinna

Quote from: Karvajalka on 04.06.2009, 10:01:51
Astrid & co ovat onnistuneet antamaan Lähi-itä- ja afrikkalaistaustan omaaville sosiaalipummimaahanmuuttajan kasvot suomalaisten silmissä. Myös niille, jotka ovat tulleet ihan perinteisessä mielessä työtehtävien merkeissä tai turisteina.

Erittäin hyvin sanottu.

Sikanez

Anteeksipyynnöstä ei liene haittaa, vaikka virhe olisikin lapsen. Vanhempien pitäisi kyllä opettaa lapensa varovaisemmiksi, eikä luottamaan liikaa suojaväriin. Pahimmillaan joku lapsi tunkee kainalon alta ohi.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Lemmy

Jaa, toissapäivänä kaupan ovella minuun törmäsi natiainen, tollanen 5v koka kulki eteenpäin mutta pää oli sivulle päin ja naapurin koira vei mielenkiinnon. Jos en itse olisi katsellut alaspäin niin natiainen olisi kyllä töytääntynyt maahan ja jos olisi ollut kaksi kassia en olisi ehtinyt napata veitikasta kiinni. Härregyyd mitä rassismia
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

hammerzeit

Quote from: Tooheys on 02.06.2009, 12:33:59
Näinhän se menee, ei mitään epäselvyyttä siitä mihin palvelua käytetään. Olisi mielenkiintoista saada käsiin tollasen puljun kirjanpito, josta näkisi paljonko sitä sossurahaa kannetaan ulkomaille.

Tästä tulikin mieleen, että tällaista touhua vastaan pitäisi säätää laki. On se nyt perkele kumma että Suomessa annetaan täyshoito ja vielä kaupan päälle satoja euroja kuussa rahaa, jotka singahtavat suoraan Somaliaan rahoittamaan varmasti ainakin osittain paikallista sisällissotaa.

EDIT (selvennys):

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että omalla työllään ansaitut rahat ihminen saa käyttää mihin vain. Ostakoon vaikka viinaa koko rahalla tai lähettäköön Somaliaan. Sosiaalitukien tapauksessa ottaisin tiukemman linjan, sillä ne on tarkoitettu turvaamaan ihmiselle perustasoinen elämä.

Jos käy kuitenkin niin, että tuista jää yli suuria summia lähetettäväksi muille maille, tukia maksetaan liikaa ja niitä tulee leikata. Jos haluaa enemmän, menköön töihin, näin niitä ihmisiä aktivoidaan. Samaten tukien käyttöä tulisi valvoa: rahat pitäisi käyttää hyödyllisiin asioihin ja niiden haaskaamisesta pitäisi olla seurauksia.

Ja saman voisi mielestäni ottaa käyttöön myös suomalaisten kohdalla: ei niitä sossun rahoja ole tarkoitettu viinaan, huumeisiin tai uhkapeleihin käytettäväksi. Jos moinen kiinnostaa niin duuniin mars.

Ei minua kiinnosta verovaroillani ostaa naapurin densolle vodkapulloa tai rahoittaa jonkun Muhammed Bin Faraghirin uutta sinkoa.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

acc

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että omalla työllään ansaitut rahat ihminen saa käyttää mihin vain. Ostakoon vaikka viinaa koko rahalla tai lähettäköön Somaliaan. Sosiaalitukien tapauksessa ottaisin tiukemman linjan, sillä ne on tarkoitettu turvaamaan ihmiselle perustasoinen elämä.

Jos sosiaalitukia on varaa lähettää muualle tai käyttää muuhun tarkoitukseen kuin tuen saajan toimentuloon, niin tuet ovat liian runsaat. 

Tietysti on ymmärrettävää, että somalit haluavat lähettää rahaa Somaliaan, mutta jos tähän käytetään julkisia varoja, rahojen pitäisi mennä eri momentilta.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

P

Quote from: Karvajalka on 04.06.2009, 10:01:51

Ei normisuomalainen reilut kymmenen vuotta sitten osannut mieltää vastaan lampsivaa afrikkalaista tai arabia suomalaisten sosiaaliturvajärjestelmää kuormittavaksi kuokkavieraaksi. Uskallan väittää kyseisen olettamuksen olevan nyt automaatio.

Olettaisin myös ulkomaalaistaustaisten suhtautuneen suomalaisiin tuolloin nykyistä suopeammin, kun suomalaisten sameissa silmissä ei vielä välkähdellyt apea nuivuus, eikä media auttanut tulkitsemaan kaikkea huonoa käytöstä suomalaisten puolelta rasismiksi.

Rumia maskeja jakaa Tant-Astrid meille. Mutta tekee sen jollain kierolla tapaa tasapuolisesti.

Tuo on hyvä huomio! Taas näin asuinalueellani mustan miehen jakamassa mainosposteja kerostaloihin. Hänet olen aikaisemminkin bongannut samassa hommassa.

Nyt tuo vaivaa näkevä leimataan samaan kastiin rahat ikuisen sadekauden taikaseinästä nostavien kanssa..

Tuo on totta :

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

tapio

Tukiainenkin on joutunut uhriksi rautatieasemalla Espoossa. Toivottavasti turvakamerakuvaa saadaan edes nyt.

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/892384?tukiainen_johanna
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.

pelle12

Quote from: acc on 04.06.2009, 15:42:23

Jos sosiaalitukia on varaa lähettää muualle tai käyttää muuhun tarkoitukseen kuin tuen saajan toimentuloon, niin tuet ovat liian runsaat. 

Tietysti on ymmärrettävää, että somalit haluavat lähettää rahaa Somaliaan, mutta jos tähän käytetään julkisia varoja, rahojen pitäisi mennä eri momentilta.

Taitaa unohtua, että kyllä ne suomalaisetkin lähettivät rahaa sukulaisilleen Ameriikasta.

P

Quote from: pelle12 on 05.06.2009, 06:56:18
Quote from: acc on 04.06.2009, 15:42:23

Taitaa unohtua, että kyllä ne suomalaisetkin lähettivät rahaa sukulaisilleen Ameriikasta.

Joo ja Australiasta ja jopa Kongojoelta Pimeydensydämmestä laivamiehinä toimiessaan. Ja Ruotsista ja Norjan sillitehtailta..

Kovat ovat synnit.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

tapio

Näin muutamia päiviä eurovaalien alla odottelen, että maamme suvaitsevaisto toisi julkisuuteen edes yhden kiistattoman rasismirikoksen, joka ei perustuisi pelkkiin kuulopuheisiin. Osaisin varoa ainakin sitä, etten äänestä kokoomusta, jonka ehdokas on profiloitunut maahanmuuttoon populistisesti suhtautuvalla mainoksella.

Sivusta seuraaja

QuoteNäin muutamia päiviä eurovaalien alla odottelen, että maamme suvaitsevaisto toisi julkisuuteen edes yhden kiistattoman rasismirikoksen, joka ei perustuisi pelkkiin kuulopuheisiin. Osaisin varoa ainakin sitä, etten äänestä kokoomusta, jonka ehdokas on profiloitunut maahanmuuttoon populistisesti suhtautuvalla mainoksella.

Vaalityötä tehnyttä naista nyrkillä naamaan Pasilassa – "Vihateko"

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/62415-vaalityota-tehnytta-naista-nyrkilla-naamaan-pasilassa-%E2%80%93-%E2%80%9Dvihateko%E2%80%9D

JT

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Iiro Iso-Ilomäki

Joo, mutta oli tuossa jutussa kyllä sinällään asiasisältöäkin:

Quote- Vihatekoa on myös vihapuhe, väkivaltaan yllyttäminen, solvaaminen, rasistiset puheet. Maahanmuuttopolitiikasta voi olla montaa mieltä, ja siitä voi keskustella. Mutta raja on vedettävä keskusteluun, Suomalainen sanoo.

Pointti onkin siinä, mikä on vihatekoa? Maahanmuuttokriittisiä haukutaan vihapuhujiksi ja rasistisiksi puhujiksi, haukutaan myös että solvataan ja niin edespäin.

Mihin Suomalainen sitten vetää sen rajan?