News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-05-13 Somalityttö paiskattiin junasta & reaktiot (yhdistetty)

Started by rähmis, 13.05.2009, 00:39:52

Previous topic - Next topic

Luotsi

Quote from: etnis on 15.05.2009, 10:37:04
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Poliisi+ei+ole+viel%C3%A4+l%C3%B6yt%C3%A4nyt+valvontakamerakuvaa+somalityt%C3%B6n+t%C3%B6n%C3%A4isyst%C3%A4/1135245975469

Hesarin senkin miljoonas artikkeli aiheesta: kukaan ei ole nähnyt eikä kuullut yhtikäs mitään. Ettei vain kuihtuisi junacausti kokoon?

Mitä vielä, löytyi koko junalastillinen rassissteja jotka eivät suostu todistamaan. Tämähän on kauheampaa kuin kukaan uskalsi kuvitellakaan!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Koskela Suomesta

Quote from: etnis on 15.05.2009, 08:55:38
Täysin Hesarin masinoimaa mielipidemuokkausta ja mokutusta karseimmillaan. Mielestäni nämä mielipidekirjoitukset osoittavat sen aukottomasti: ne ovat ilmaantuneet liian nopeasti ja edustavat tuttua kaavaa, ensimmäinen on kyynelvuodatus, jälkimmäinen "asiantuntijamaisen" viileämpi loppukaneetti.

Olemme me rasistista väkeä :)

Tuli muuten mieleen: selailin tuossa pojan jättämää vanhaa Aku Ankkaa ruokapöydällä, n.o 29 1995.

Olen aina ollut sitä mieltä, että Akkarin tekstittäjät ovat tarkkanäköisiä ajassa kiinni olevia pikkupirulaisia.

Jutun "Tosipaha painovirhe" alussa Aku kertoo esitellessään painotaloa mihin on päässyt töihin veljenpojilleen: "Jo vain, kuulun Päivän pälinöiden tähtitiimiin. Aviisimme on maailman johtavia mielipiteenmuokkaajia"   ;D ;D ;D
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

P

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Poliisi+ei+ole+viel%C3%A4+l%C3%B6yt%C3%A4nyt+valvontakamerakuvaa+somalityt%C3%B6n+t%C3%B6n%C3%A4isyst%C3%A4/1135245975469

Hesarin senkin miljoonas artikkeli aiheesta: kukaan ei ole nähnyt eikä kuullut yhtikäs mitään. Ettei vain kuihtuisi junacausti kokoon?

Ei kuihdu. Hiljaisuus on vain osoitus suomalaisen piilorassismin laajuudesta ja syvyydestä..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Anton

QuoteJälleen kerran pöyristyttävä uutinen suomalaisesta käytöksestä. Aikuinen mies työntää 8-vuotiaan ulkomaalaistaustaisen lapsen kumoon ja solvaa päälle (HS 12. 5.).

Tässä eräs toinen pöyristyttävä uutinen, joka muistui mieleeni.

http://monikulttuuri.blogspot.com/2006/08/ilta-sanomat-2582006.html

Mielestäni tuosta jutusta voisi ihan oikeastikin tehdä yleistäviä johtopäätöksiä. Mutta onko niin, että tässä tapauksessa yleistäminen ei ole luvallista? Jos on, niin miksi?

Luotsi

Huomaa sanavalinta: "Poliisi ei ole vielä löytänyt valvontakamerakuvaa somalitytön tönäisystä".
On siis vain ajan kysymys koska paiskaus hyppää nauhalta poliisin silmille. Pakkohan sen on, koska tarina on totta, koska siitä kirjoitettiin lehdessäkin - paljon, eikä missään konditionaalissa.

Add: niin ja Anna Rastaan väitöskirjakin vahvistaa tapauksen.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Koskela Suomesta on 15.05.2009, 10:50:52
Quote from: etnis on 15.05.2009, 08:55:38
Täysin Hesarin masinoimaa mielipidemuokkausta ja mokutusta karseimmillaan. Mielestäni nämä mielipidekirjoitukset osoittavat sen aukottomasti: ne ovat ilmaantuneet liian nopeasti ja edustavat tuttua kaavaa, ensimmäinen on kyynelvuodatus, jälkimmäinen "asiantuntijamaisen" viileämpi loppukaneetti.

Olemme me rasistista väkeä :)

Tuli muuten mieleen: selailin tuossa pojan jättämää vanhaa Aku Ankkaa ruokapöydällä, n.o 29 1995.

Olen aina ollut sitä mieltä, että Akkarin tekstittäjät ovat tarkkanäköisiä ajassa kiinni olevia pikkupirulaisia.

Jutun "Tosipaha painovirhe" alussa Aku kertoo esitellessään painotaloa mihin on päässyt töihin veljenpojilleen: "Jo vain, kuulun Päivän pälinöiden tähtitiimiin. Aviisimme on maailman johtavia mielipiteenmuokkaajia"   ;D ;D ;D

Samaisesta lehdestä löysin noin kuukausi sitten huvittavan alun. Aku oli päässyt uusiin töihin ja harmitteli työtänsä. LAatikossa luki: "Aku on pääsyt nuiviin töihin:" Hieman taisin tyrskähdellä. :D
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Roope

Quote from: skrabb on 15.05.2009, 08:28:09
RENE ERTOMAA

Torjun houkutuksen kommentoida Renen herkullista tekstiä. Ei ole ihan helppoa.

Tartun näihin tylsempiin asiantuntijoihin.

Tilastot poliisin tietoon tulleista epäillyistä rasistisista rikoksista osoittavat, että lasten kokema rasismi on todellinen ja valitettavasti kasvava ongelma.

Juuri nuoriin, alle 15-vuotiaisiin kohdistuneiden epäiltyjen rasististen rikosten määrä on lisääntynyt. Vuonna 2006 noin kuusi prosenttia epäillyistä rasistisista rikoksista kohdistui alle 15-vuotiaisiin. Vuonna 2007 luku oli jo lähes kymmenen prosenttia. Teoista noin 60 prosenttia oli pahoinpitelyjä.

Seitsemäntoista alle 15-vuotiaiden tapausta enemmän vuonna 2007. Välttää taitavasti myöntämästä, että rasistisiksi epäiltyjen rikosten kokonaismäärä on itse asiassa laskenut.

Lapsen kasvun ja identiteetin muodostumisen kannalta on varsin merkittävää, millaisessa yhteiskunnallisessa ilmapiirissä hän elää. Kun hyväksymme vihamielisen keskustelun, alentaako se kynnystä hyväksyä myös vihamieliset teot?

Vastuullisessa keskustelussa
on asetettava selvät rajat sille, millainen keskustelu on hyväksyttävää. Rasistiset ja loukkaavat väitteet pitää tuomita. Aikuisina meidän on annettava lapsille selvä viesti siitä, mikä on sallittua ja mikä ei. Erityisen suuri vastuu on politiikoilla ja julkisuuden henkilöillä.

Nuoriin kohdistuvasta rasistisista rikoksista asiantuntijat hyppäävät ilmeisesti maahanmuuttajakeskusteluun, vaikka puhuvatkin vain yleisesti vihamielisestä ja vastuullisesta keskustelusta. Jää avoimeksi mitä he tarkoittavat keskustelun rajojen asettamisella ja loukkaavien väitteiden tuomitsemisella. Tuo Rene Ertomaan mielipidekirjoitus oli varmasti loukkaava, mutta kuuluu totta kai sananvapauden piiriin. Asiantuntijat olisivat saaneet täsmällisemmin selvittää, mikä heidän mukaansa pitää rajata sananvapauden ulkopuolelle ja miksi. Loukkaavuus ei ainakaan voi olla kriteeri, koska silloin erilaisia mittareita on liikaa.

Merkittävä osa rasismista ei todellisuudessa tule poliisin tietoon. Yleisen suhtautumisen rasistisiin tekoihin ollessa vähättelevä niiden ilmoituskynnys niistä pysyy korkeana.

Rasismi ei tarkoita samaa kuin rasistinen teko, eikä teko ole välttämättä rikos. Pelkkä ilmoitus rasistiseksi luokitellusta epäillystä rikoksesta ei välttämättä tarkoita rasistista rikosta. Asiantuntijoiksi itseään kutsuvilta odottaisi suurinta mahdollista tarkkuutta, ei käsitteiden tahallista hämärtämistä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tommi Korhonen

Jotkut mokuttajat arvelevat (ylläolevista tekstikatkelmista päätellen) että kyseessä oli joku rasistifasisti joka oli suunnitellut tekoa iivil-komentobunkkerissaan kahden kuukauden ajan, kunnes otollinen hetki iski toteuttaa rasistista kutsumusta.

Höpsis.
Minä veikkaan että "pörröpää" on ollut krapulassa, ja muijakin alkaa uhkailemaan kadulle heittämisellä, ja muutenkin vähän harmittaa ja päätä särkee, ja sitten joku kersa (olisi sama kuka se kersa olisi) tölväisee ovesta sisälle innosta puhkuen reppu selässään - tämän voi kuvailla vaikka kuinka monella tavalla. Ja kaveri itse saattaa vähän horjua ja törmäävät toisiinsa, äijä muutenkin maailmalle vittuuntuneena tönäisee tulijan (kovakouraisesti) pois ja laukoo päälle kiukkuaan maailmalle.

[Ylläoleva on toki täysin spekulaatiota, mutta pidän skenaariota paljon realistisempana kuin mitään suurta rasistista nuivuutta jonka Jussi Halla-ahon on telepaattisilla komennoillaan aiheuttanut... Tuon minun kertomanikin voi kertoa monella tavalla, jos vaikka tyttä olisi roikkunut junan tukipylväissä, eli niiden avulla tullut vauhdikaasti sisään ("apina") tai joutunut ihmisryntäyksessä ns. puun ja kuoren väliin jne.]

No nythän Poliisi asiaa tutkii sen vaatimalla hartaudella... Luulisi siitäkin jo tulevan traumoja lapselle. Jos tyttö länsimaalaistuu vanhemmiten, niin kyllä häntäkin tämä episodi tulee täysi-ikäisenä vähän ihmetyttämään.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

EL SID

onko, muuten varmaan, että mitään on oikeasti edes tapahtunut?

ei tästä ole kuin muutama vuosi, kun eräs Iranilainen pizza-yrittäjä teki ilmoituksia hänen pizzeriaansa kohdistuvasta ilkivallasta. myöhemmin pizzeria sitten paloi ja poliisi tutki asiaa tuhopolttona, kunnes sai Iranilaisen syytteeseen vakuutuspetoksesta. hän oli itse pistänyt putiikkinsa palamaa....

reino

Quote from: RENE ERTOMAA, PravdaMillä tavoin suomalainen rasisti ylipäätään rasisminsa perustelee? Voisiko joku heistä esimerkiksi kirjoittaa yleisönosastoon valottaakseen käytöksensä taustaa, rohkeasti, omalla nimellään?

Minä olen suomalainen rasisti.

Minä olen yksi niistä lukemattomista suomalaisista rasistimiehistä, joita löytyy kaikilta maamme juna- ja metroasemilta ja joiden elämäntehtävänä on joka päivä rutiininomaisesti paiskata pienten somalityttöjen paloitellut ruumiit ratakiskoille.

Minä osaan tuntea oloni miehekkääksi ja sankarilliseksi vain pienen, itseeni nähden huomattavasti heikomman ja käytännössä puolustuskyvyttömän olennon edessä. Pienen lapsen edessä. Ajatelkaa lapsia. Ajatelkaa pienen lapsen kauhua, jota hän tuntee siksi, että minä olen iso, lihava, ruma ja haisen viinalle, hielle ja valkosipulille.

Paiskattuani pieniä somalityttöjä junaradalle menen kerskumaan tuttavilleni tehneeni isänmaallisen teon ja kaataneeni taas yhden apinan junassa ja nauran räkäisesti päälle.

Toimin tällä tavalla siksi, että tunnen pelkoa vieraita kulttuureja kohtaan. En ole tutustunut elämänmenoon Suomen rajojen ulkopuolella muuten kuin tekemällä sikailumatkoja halvan viinan ja tupakan perässä Tallinnaan. Tallinnan matkoillani alistan myös paikallisia prostituoituja sairaiden seksuaalisten halujeni tahdottomiksi välikappaleiksi. Mieleni on umpimielinen ja täynnä vihaa muita ihmisiä, kulttuureja ja tapoja kohtaan. Erityisesti tunnen pelkoa pelottavia rättipäiden maita kohtaan.

Haluan, että Suomessa olevat somalitytöt eivät koskaan saisi kokea tuttavien osoittamaa lämpöä, vieraanvaraisuutta ja anteliaisuutta. Eikä vieraampien ystävällisiä katseita ja sanoja, eikä missään tapauksessa bussissa ohi kulkevan aikuisen lempeää kosketusta pyllyllään ja niin edelleen.

Minä haluan työntää heidät nurin ja solvata päälle. Paiskattuani heidän elottomat ruumiinsa ratakiskoille jatkan suomalaista känniuhoani, nurkkiin kuseskelua ja yltiöpäistä räkimistä. Minun suomalaisia arvojani ovat yleinen töykeys ja karkeus, joiden koen olevan uhattuina, kun maahamme muuttaa ystävällisiä ihmisiä muista maista.

Vilpittömästi

Reino Reinonen
suomalainen rasisti

etnis

Hahhahhhh...raaah! Jumalauta reino, joku Hysärin mulkku ottaa vielä tuonkin tosissaan  ;D
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Ullanlinna

Tekisi mieli copy&paste tuo suoraan mielipide-osaston s-postiin, mutta ehkä Reino tekee sen itse.  ;D

Defend Finland!

Lyhyt kommentti: Alkuviikosta joku jäi Luoman seisakkeella, Espoon asemalta noin 10 km länteen, junan alle ja kuoli ja tästä lehdet eivät ole kertoneet mitään. Sitten 8-vuotias on tönitty nurin Espoon asemalla se on etusivun juttu! Vähän ihmeellistä!

pelle12

Quote from: Defend Finland! on 15.05.2009, 12:15:54
Lyhyt kommentti: Alkuviikosta joku jäi Luoman seisakkeella, Espoon asemalta noin 10 km länteen, junan alle ja kuoli ja tästä lehdet eivät ole kertoneet mitään. Sitten 8-vuotias on tönitty nurin Espoon asemalla se on etusivun juttu! Vähän ihmeellistä!
Uuutiskynnys on ihmeellinen juttu. Jos sama olisi tapahtunut kantistytölle, emme varmaan kauhistelisi mokomaa yksittäistapausta, emmekä lukeneet siitä mistään mitään.

Ammadeus

Kato ihmisiä kuolee kokoajan,mut zomppua ei juuri tönitä.

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: reino on 15.05.2009, 12:01:58
Quote from: RENE ERTOMAA, PravdaMillä tavoin suomalainen rasisti ylipäätään rasisminsa perustelee? Voisiko joku heistä esimerkiksi kirjoittaa yleisönosastoon valottaakseen käytöksensä taustaa, rohkeasti, omalla nimellään?

Minä olen suomalainen rasisti.

Minä olen yksi niistä lukemattomista suomalaisista rasistimiehistä, joita löytyy kaikilta maamme juna- ja metroasemilta ja joiden elämäntehtävänä on joka päivä rutiininomaisesti paiskata pienten somalityttöjen paloitellut ruumiit ratakiskoille.

Minä osaan tuntea oloni miehekkääksi ja sankarilliseksi vain pienen, itseeni nähden huomattavasti heikomman ja käytännössä puolustuskyvyttömän olennon edessä. Pienen lapsen edessä. Ajatelkaa lapsia. Ajatelkaa pienen lapsen kauhua, jota hän tuntee siksi, että minä olen iso, lihava, ruma ja haisen viinalle, hielle ja valkosipulille.

Paiskattuani pieniä somalityttöjä junaradalle menen kerskumaan tuttavilleni tehneeni isänmaallisen teon ja kaataneeni taas yhden apinan junassa ja nauran räkäisesti päälle.

Toimin tällä tavalla siksi, että tunnen pelkoa vieraita kulttuureja kohtaan. En ole tutustunut elämänmenoon Suomen rajojen ulkopuolella muuten kuin tekemällä sikailumatkoja halvan viinan ja tupakan perässä Tallinnaan. Tallinnan matkoillani alistan myös paikallisia prostituoituja sairaiden seksuaalisten halujeni tahdottomiksi välikappaleiksi. Mieleni on umpimielinen ja täynnä vihaa muita ihmisiä, kulttuureja ja tapoja kohtaan. Erityisesti tunnen pelkoa pelottavia rättipäiden maita kohtaan.

Haluan, että Suomessa olevat somalitytöt eivät koskaan saisi kokea tuttavien osoittamaa lämpöä, vieraanvaraisuutta ja anteliaisuutta. Eikä vieraampien ystävällisiä katseita ja sanoja, eikä missään tapauksessa bussissa ohi kulkevan aikuisen lempeää kosketusta pyllyllään ja niin edelleen.

Minä haluan työntää heidät nurin ja solvata päälle. Paiskattuani heidän elottomat ruumiinsa ratakiskoille jatkan suomalaista känniuhoani, nurkkiin kuseskelua ja yltiöpäistä räkimistä. Minun suomalaisia arvojani ovat yleinen töykeys ja karkeus, joiden koen olevan uhattuina, kun maahamme muuttaa ystävällisiä ihmisiä muista maista.

Vilpittömästi

Reino Reinonen
suomalainen rasisti

And the crowd goes wild (enormous cheer knocks buildings over).

Haider

Kyllä tämä oli Pravdalle parin päivän propagandavoitto. Saa nähdä ylittääkö tapaus uutiskynnyksen vielä 16.5:kin.
"Me tarvitsemme turkkilaisia enemmän, kuin he tarvitsevat meitä."
-EU:n teollisuuskomissaari Günter Verheugen

hammerzeit

Quote from: EL SID on 15.05.2009, 11:58:32

Sen enempää väittämättä että nyt ei mitään olisi voinut tapahtua, tämän jutun vatvominen toi mieleen tapahtuman omasta lapsuudestani. Olin itse kuudennella luokalla, kun eräs eka- tai tokaluokkalainen poika väitti kotonaan, että "isommat pojat" olivat hakanneet hänet koulumatkalla.

Juttu lähti paisumaan ja parin päivän päästä tarina kuuluikin jo niin, että lähes kaikki koulun viides- ja kuudesluokkalaiset kuuluivat jonkinlaiseen jengiin, joka väijyi koulumatkalla ekaluokkalaisia ja sitten ryösti ja hakkasi näitä. Koulussa ja kotona oltiin järkyttyneitä, miten tällainen väkivaltakierre on voinut olla käynnissä kaikkien silmien alla?

Poliisi kutsuttiin mukaan ja jutusta oltiin tekemässä kunnon sirkusta, kun tältä ekaluokkalaiselta lähdettiin sitten kyselemään tarkkoja päiviä. Tähän juttu myös onneksi sitten ratkesi, sillä pikkunassikka väitti kiven kovaan, että juuri hänet oli hakannut erään perheen veljespari, joka oli kyseisellä viikolla ollut vanhempiensa kanssa laskettelemassa Lapissa. Pian kävikin ilmi, että poika oli itse keksinyt koko tarinan, kenties saadakseen huomiota.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Deus Ex

Omat kokemukseni 7-8 vuotiaista on, että ne voivat valehdella kirkkain silmin ummet ja lammet, jos sille päälle sattuvat.
Pohjoisen taivaan alla kituutteli köyhä kansa. Rikkailta lainaamalla toteutti toiveitansa.

hammerzeit

Quote from: Deus Ex on 15.05.2009, 12:43:21
Omat kokemukseni 7-8 vuotiaista on, että ne voivat valehdella kirkkain silmin ummet ja lammet, jos sille päälle sattuvat.

Näinpä. Tuon ikäinen ei välttämättä ymmärrä tekojensa täysiä seurauksia. Lapsi voi kyllä ymmärtää että valehtelu on väärin, mutta ei tajua esimerkiksi sitä, millaisen mittakaavan väite pahoinpitelevistä isoista pojista tai junasta tönivistä juopoista voi saada lopulta aikaan.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

P

Ylen "jälkiviisaaat" ovat asiasta vauhdissa. Pryceless - "Mitä tämä kertoo meistä"?

Klassikkokamaa..

Varsinkin jos koko junacausti paljastuu liiotteluksi..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

etnis

Quote from: Deus Ex on 15.05.2009, 12:43:21

Mutta herra jumala ei kai sentään Amal Farah Abdi?!!? Ajatelkaa herra jumala lapsia!!#

(http://www.hs.fi/kuvat/pieni_webkuva/1135245934383.jpeg)

Lepakko

Quote from: Defend Finland! on 15.05.2009, 12:15:54

Vieressä asuneena ja hiukan liioitellen voin sanoa, ettei tuo kertomasi ole mikään uutinen. Harva se päivä siinä jäi ihmisiä junan alle.
- Suomalaiset tulevat nielemään sen. Jos eivät, työnnetään se heille peräpuikolla.

PYO

Bagdadista, Irakista – [snip]
Tuttavien osoittama lämpö, vieraanvaraisuus ja anteliaisuus eivät unohdu koskaan.
[snip]
suomalaiseen känniuhoon, nurkkiin kuseskeluun, yltiöpäiseen räkimiseen, yleiseen töykeyteen ja karkeuteen,[snip]

Haluankin täydellisesti irtisanoutua rasismista ja muusta syrjivästä käytöksestä
Eli, 'Irakilaiset ovat hyviä, suomalaiset pahoja. Mutta mitenkään en halua yleistää rodun mukaan'. Voi jösses.

Rakentavat ehdotukset 1,2,3,4

etnis

Quote from: PYO on 15.05.2009, 13:01:06
Bagdadista, Irakista – [snip]
Tuttavien osoittama lämpö, vieraanvaraisuus ja anteliaisuus eivät unohdu koskaan.
[snip]
suomalaiseen känniuhoon, nurkkiin kuseskeluun, yltiöpäiseen räkimiseen, yleiseen töykeyteen ja karkeuteen,[snip]

Haluankin täydellisesti irtisanoutua rasismista ja muusta syrjivästä käytöksestä
Eli, 'Irakilaiset ovat hyviä, suomalaiset pahoja. Mutta mitenkään en halua yleistää rodun mukaan'. Voi jösses.

Mitähän kohtaa en nyt piipertäjän tekstistä ymmärrä, kun kuitenkaan en keksi ensimmäistäkään asiaa mikä OIKEASTI olisi Irakissa paremmin kuin täällä.

t. yltiöpäinen räkijä

pelle12

Quote from: P on 15.05.2009, 12:53:00
Ylen "jälkiviisaaat" ovat asiasta vauhdissa. Pryceless - "Mitä tämä kertoo meistä"?

Klassikkokamaa..

Veit sanat suustani. Katsoin juuri aamu-TV:n uusinnan ja siellähän sitä kauhisteltiin ja ruoskittiin taas itseään niin, että lätinä kuului ruudun toisellekin puolelle.
Jos tönäisijä on todellinen, eikä lapsen päässä syntynyt taruolento, ja jos kävisikin niin, että tekijäksi paljastuisi ei-kantis, olisi seuraava vaihe kauhistelijoiden suusta :' Suomalainen rasismi on tarttunut täällä asuviin ulkomaalaisiinkin. Mitä tämä kertoo meistä?'.

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: pelle12 on 15.05.2009, 13:06:56
Quote from: P on 15.05.2009, 12:53:00

Klassikkokamaa..

Veit sanat suustani. Katsoin juuri aamu-TV:n uusinnan ja siellähän sitä kauhisteltiin ja ruoskittiin taas itseään niin, että lätinä kuului ruudun toisellekin puolelle.
Jos tönäisijä on todellinen, eikä lapsen päässä syntynyt taruolento, ja jos kävisikin niin, että tekijäksi paljastuisi ei-kantis, olisi seuraava vaihe kauhistelijoiden suusta :' Suomalainen rasismi on tarttunut täällä asuviin ulkomaalaisiinkin. Mitä tämä kertoo meistä?'.

Ja seuraavaksi varmaan kaduilla kulkee itseään perseelle potkivia ulkomaalaisia jotka huutavat että rasismia! Jalastani on tullut suomalainen rasisti!... Ei jumankeuta.

Maastamuuttaja

Pravda on jo pitkään kaivannut "kasvoja rasismille". Farah käy toistaiseksi, mutta kaupunki etsii yhä tönijää. Kun syyllinen - hätätilassa syytönkin käy - löydetään, pravdan lynkkausosasto aloittaa sinifarkkuisen kähärätukan demonisaatioprosessin.

Axl

Quote from: EL SID on 15.05.2009, 11:58:32

ei tästä ole kuin muutama vuosi, kun eräs Iranilainen pizza-yrittäjä teki ilmoituksia hänen pizzeriaansa kohdistuvasta ilkivallasta. myöhemmin pizzeria sitten paloi ja poliisi tutki asiaa tuhopolttona, kunnes sai Iranilaisen syytteeseen vakuutuspetoksesta. hän oli itse pistänyt putiikkinsa palamaa....

Vääräuskoisille saa valehdella. Se ei ole syntiä.

P

Quote from: Maastamuuttaja on 15.05.2009, 14:05:07
Pravda on jo pitkään kaivannut "kasvoja rasismille". Farah käy toistaiseksi, mutta kaupunki etsii yhä tönijää. Kun syyllinen - hätätilassa syytönkin käy - löydetään, pravdan lynkkausosasto aloittaa sinifarkkuisen kähärätukan demonisaatioprosessin.

Jep meno mediassa on kuin Tabun "kyläkäräjistä" - "tuokaa syyllinen sisään".

Järkyttävä kontrasti on näissä kahdessa jutussa - tonimisessä ollaan liikuttavan varmoja jopa rasistisesta motiivista - vaikka ainut näyttö tapauksesta on 8-vuotiaan kertomus.

Toisessa ainut näyttö on 57-vuotiaan kertomus - toimittaja ja poliisi muistuttavat tästä epävarmuudesta monta kertaa uutisessa..

Molempien juttuje todellinen relevanssi on yhtäsuuri - vain yksi kertoja tapaukselle, ei vidokuvaa tai silminnäkijöitä.. Molemmat voivat olla kokonaan tai osin ihan täyttä huttua - tai sitten jotain on todella tapahtunut, mutta asiaa on kertoja paisutellut - tai molemmat voivat olla ihan täyttä totisinta totta..

Mutta ilman mitään todisteita ja lisäselvityksiä on noihin vaikea sanoa varmuudella juuta tai jaata.. Silti eräät hyvät ihmiset ovat valmiina netissä rasvaamaan jo köyttä tuon junatapauksen osalta.

Kynnys toisella osapuolella astua esiin voi olla hivenen korkea tässä mediailmapiirissä?

http://www.youtube.com/watch?v=kaBmRrw2Nok

Hyvien puollla olevien toimittajien kannattaisi nyt pysähtyä vähän miettimään. Toivottavasti kukaan käkkäräpäinen ja sinifarkkuinen ei saa turpaansa PK-seudulla somaliposselta?