News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-02-06 IS:Homovastaisuus kostautui-Arhinmäki epäsi tuet kahdelta järjestöltä

Started by AjatusRikollinen, 07.02.2012, 12:39:22

Previous topic - Next topic

foobar

Quote from: Assi on 13.02.2012, 23:38:42
Olen varmaan ollut aikanaan tuon SETA:n nuorisotyön kohde. Meillä vieraili yläasteella yhdellä tunnilla SETA:n välittämänä homomies esittäytymässä ja saimme tehdä kysymyksiä. Ihan mielenkiintoinen tunti. Seksiä ei siinä muuten käsitelty lainkaan. Loppusaldona ainakin omalta osalta mielsin homot ihan samanlaisiksi ihmisiksi kuin heterotkin. Aikaisemmin minulla ei ollut ollut mitään kosketuspintaa tuohon vähemmistöön ja kuvittelin heidän jonkinlaiseksi Tom of Finland -karikatyyriksi.

Ai hitto, eikö mulle kasvakaan jumalattomat muskelit, elin kuin aasilla ja güntherviikset jos päätän palata homouteen? Yhtäkkiä siitä katoskin kaikki hohto. :)
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Farrow

Quote from: Assi on 13.02.2012, 23:38:42
Olen varmaan ollut aikanaan tuon SETA:n nuorisotyön kohde. Meillä vieraili yläasteella yhdellä tunnilla SETA:n välittämänä homomies esittäytymässä ja saimme tehdä kysymyksiä. Ihan mielenkiintoinen tunti. Seksiä ei siinä muuten käsitelty lainkaan. Loppusaldona ainakin omalta osalta mielsin homot ihan samanlaisiksi ihmisiksi kuin heterotkin. Aikaisemmin minulla ei ollut ollut mitään kosketuspintaa tuohon vähemmistöön ja kuvittelin heidän jonkinlaiseksi Tom of Finland -karikatyyriksi.
Mä en muista että SETA olisi käynyt meidän koulussa koskaan esittäytymässä, mutta ala-asteeni taisi olla hyvinkin suvaitsevainen ja avarakatseinen (jos nyt haluaa juuri noita adjektiiveja käyttää...): eräs poika nimittäin erittäin mielellään pukeutui tytöksi ja esiintyi meille muille erilaisissa koulun tapahtumissa. Näin jälkeenpäin ajatellen tottakai hänessä oli erittäin selvästi nähtävillä tietynlaisia taipumuksia jo silloin, mutta ei sitä silloin lapsena ajatellut ihan niin. :) Kaikille se kuitenkin tuntui olevan ihan okei, eikä häntä muistaakseni kiusattu tms. Ehkä senkin takia, että hän oli niin rohkeasti oma itsensä - tuskin hän itsekään vielä silloin ihan tajusi ettei ollut aivan kuten muut. Lapset ovat kyllä ihania...

Mutta niille joilla se rohkeus ei riitä, tai ovat kovin epävarmoja siitä onko se nyt okei tykätä oman sukupuolensa edustajista enemmän kuin vastakkaisesta, on hyvä että on olemassa joku taho joka on kertomassa että "on meitä muitakin", ja että ei se nyt niin tavatonta ole tuntea kuten tuntee. Sellaisille jotka tuntevat olevansa muista poikkeavia tai erilaisia, tuo voi olla kullanarvoista. Ei siinä ole kyse mistään sellaisesta että yritetään "käännyttää heterosta homoksi", vaan siitä että ei kenenkään tarvitse ahtautua siihen muottiin johon kaikki muutkin - jos ei millään siihen muottiin luontaisesti asetu. Sen sijaan että elää kaapissa, kenties onnettomissa heterosuhteissa, koko ikänsä.. voikin elää vapaasti omana itsenään.

Onneksi meillä Suomessa se on mahdollista.
Onneksi asiat täällä eivät ole kuten Venäjällä tai vaikkapa jossain muslimimaissa tuntuu olevan. Täällä on ihmisillä vapaus olla sitä mitä on.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Tuomas3

Quote from: Oami on 13.02.2012, 21:07:27
Quote from: Tuomas3 on 13.02.2012, 20:19:00
Kerran olen kuullut häikäläisten koululaisille suunnatun infon ja sellaista propagandaa oli että huh. Pseudotietoa, kannustamista androgyynisyyteen, homoseksuaalisuuteen, jos siltä tuntuu ym. sen ikäisille sopimatonta. Vastustavat maskuliinisuutta ja feminiinisyyttä paitsi jos mies on feminiininen ja toisin päin, kutsuvat näitä stereotypioiksi. Ei oo asiaa ainakaan meidän kouluun.

Millä perusteella se on sen ikäisille (minkä ikäisille?) sopimatonta?

Infon pseudotieteellisyyttä on tietenkin mahdoton minun arvioida, jollen ollut juuri siinä koulussa juuri silloin paikalla. Omassa lukiossani kyllä sieltä myöskin pari henkilöä kävi puhumassa, siitä jäi ihan asiallinen sävy - vaikka onhan siitä aikaakin.

Noin mielenkiinnosta: oletko muuten rehtori tai kunnan sivistyslautakunnan edustaja vai millä perusteella annat määräyksiä "teidän koulusta"?

Seksuaalikasvatus ei kuulu subjektiivisille järjestöille. En tuppaa omia mielipiteitäni nuorille, enkä päästä ketään muutakaan siihen hommaan. Terveystiedon opettaja opettaa sitä ihan asiallisesti. Erään kerran teetättivät Setassa "olenko androgyyni" -testejä. Sain tulokseksi maskuliininen ja kehotuksen löytää feminiininen itseni. Täyttää heterosta muuttamisen mitat jo tuo ainakin jossain määrin. Pseudotieteen lopputulos on ennalta määrätty. Esittivät tilastoja, jonka mukaan homoja olisi pilvin pimein (10%). Voit mennä vaikka talo talolta läpi niin paljon yli prosenttia et saa kasaan muutaman tuhannen kotitalousyksikön jälkeen.

Vastaan koulun ulkopuolisista kontakteista ja vierailuista. Luonnollisesti virkamiehenä pysyn anonyymina. Muuten olisi sellainen määrä sekopäitä soittelemassa ja häiriköimässä jo pelkästään Vihreiden äänestäjistä. Valitustulvan jälkeen minut varmaan vaiennettaisiinkin.  :-X

Farrow

^Kehotus löytää "feminiinen itseni" tms.. no en nyt tiedä voiko tuosta oikein mitenkään tulkita että sua yritettiin muuttaa heterosta homoksi. :) Ei kai feminiinisen puolen löytäminen sitä tarkoita että pitäis heti homoksi ryhtyä - varsinkin jos ei ole homo, missään määrin? En löytänyt kyseistä testiä SETA:n sivuilta, mutta vaikea uskoa että se olisi ollut muuta kuin leikkimielinen testi joita nyt on netti ja naistenlehdet täynnänsä..

Onhan noita tilastoja, siis että 10% olisi homoja (http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_Reports#Sexual_orientation), mutta ite olen nähnyt paljon muunkinlaista tilastoja, osuuksien vaihdellessa yhdestä prosentista tohon kymmeneen tai ylikin. Jokatapauksessa, se miten paljon homoja on tai ei ole, ei kaiketi ole mikään peruste sille että pitäisi kaapissa pysytellä, hävetä tai piilotella suuntautumistaan. Ihan hyvä että teineillekin tuota asiaa tuodaan esille, ja samalla oppivat että meitä on monenlaista tallaajaa tällä pallolla - kaikki eivät ole samanlaisia, eikä tarvitsekaan olla.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Emo

Quote from: Oami on 13.02.2012, 20:57:52
Quote from: Emo on 13.02.2012, 20:09:06
Quote from: Oami on 13.02.2012, 19:57:06
Quote from: Emo on 13.02.2012, 19:53:32
Oami uskoo, että kristityt aivopesevät homopoloja heteroiksi, mutta homoseksuaalit eivät niin sitten millään heteroja/kiikunkaakun heiluvia homoiksi  eivätkä varsinkaan organisoidusti?

Kristitty on pahapahapaha  :flowerhat:

Mitäs tykkäisit jos jätettäisiin minun uskomukseni ihan vaan yksin minun päätettäväkseni?

Tämä oli sitten viimeinen kerta kun sanon tämmöisestä näin ystävällisesti.

No nyt vasta oikein kiinnostukseni heräsi, että mitä seuraavaksi? Tuletko laajakaistaa pitkin ja tinttaat minua kuonoon vai mitä?

Pois se minusta. Ignorointilistalleni joutuu, ei sen kummempaa.

Ihan normaalin kysymyksen esitin. Kyllä täällä muidenkin uskomuksia, luuloja ja käsityksiä kysellään, joskus ystävällisessä tai vähemmän ystävällisessä hengessä tituleerataan hihhuliksikin. So what?

Kieliopillisesti ottaen se ei ollut kysymys vaan väitelause. Siinä ei ollut kysymyssanaa eikä -ko/-kö-päätettä. Siitä syystä vetäisin, näin vertauskuvallisesti, hernettä nenään.

Olen kertonut jossain ketjussa ystävästäni, joka on lesbo. Hän kertoi minulle vuosia sitten, kun itse vielä pelasi naisjalkapalloa, että tyttöjen jalkapallossa on mukana runsaasti lesbovalmentajia, ja nämä painostavat tyttöjä lesbosuhteisiin. Setaan moni kuuluu, joten voi varmasti katsoa, että Seta käännyttää/painostaa teinejä homoseksuaalisuuteen.

Minä ymmärsin, että hänen valmentajansa - siis yksi henkilö - näin olisi tehnyt, mahdoinko ymmärtää sen väärin? Varsinkin jos tapauksia on enemmän kuin yksi, toivoisin saavani enemmän lähteitä kuin yhden nimeltämainitsemattoman ystävän.

Tästä riippumatta: mistä tiedetään että näin toimiva(t) henkilö(t) 1) ovat Setan jäseniä ja 2) edustavat näin toimiessaan nimenomaan Setaa?

Onko Arhinmäki varmistanut, etteivät tälläiset "eheyttävät" jalkapalloseurat saa tukia? Ai niin, tämähän kuuluikin Anarkiamäen omaan agendaan tälläinen eheytys.

Jaa, sitäpä on paras kysyä häneltä itseltään.

Kiistatonta lienee, että Arhinmäki ei tässä touhussa ole mitenkään johdonmukainen. Siihen nyt viittaa vähintäänkin tukien jakaminen islamilaiselle puljulle.

1) Elätin toiveita, että sanoisit minulle jotain hyvin rumasti.

2) Se oli kysymys, lopussa oli kysymysmerkki.

3) Ymmärsit väärin. Lesboystäväni itse ei ollut tyttöjoukkueessa mikään pelaajateini, vaan itsekin tuohon aikaan jo iältään  likempänä kolmeakymppiä oleva valmentaja/joukkueen vetäjä (tai miksi niitä teinien kaitsijoita siellä kutsutaan.) Tuo nimittäin tapahtui 1990-luvulla jo, ja SETAn ote tästä yhteiskunnallisesta "kehityksestä" on tuskin noista vuosista herpaantunut ja heikentynyt. Kuten käy ilmi, ettei olekaan, kun Tuomas3:n kirjoituksia lukee.

Lesboystävättäreni ei siis itse ollut painostuksen uhri, vaan periaatteessa potentiaalisen painostajan asemassa. Mitä hän ei kuitenkaan tehnyt, vaan kauhisteli minulle ja eräälle yhteiselle ystävällemme tätä painostustoimintaa, mitä joukkueessa ja leireillä tapahtuu.

Ja ah, ma nauran, jos kuvittelet, että annan kaverini nimen ja puhelinnumeron tämän tiedon tarkistamiseksi sinulle tässä, nyt ja julkisesti. Aina elämässä ei saa linkkiä kaikkiin asioihin. Jos joskus tapaamme kasvotusten, voin soittaa hänelle ja ojentaa puhelimen sinulle, niin kuulet omin korvin. Joskin sitten varmaan väität, ettei henkilö puhelimessa ole edes mikään oikea lesbo, joku järjestetty juttu vain minun sanojeni "vakuudeksi".

Näitä painostavia valmentajia oli enemmän kuin yksi, ja hän kertoi että painostus on yleistä noissa "piireissä". Kun kaikki ihmiset eivät oikein vielä tiedä tuossa iässä, ollako hetero vai mitä, niin siihen on hyvä yrittää iskeä.

Riippumatta kuuluivatko nuo valmentajat varmuudella SETAan, niin SETA varmasti hyväksyy tämän toiminnan. En näe syytä olla turhan sinisilmäinen.

4) Islam, SETA ja Arhinmäki ajavatkin kaikki kolme täsmälleen samaa tavoitetta: länsimaisen yhteiskunnan tuhoa.  Sitä vallankumousta (tuhoa), mikä kommunisteilta jäi vähän kesken, ja jonka vetureiksi on nyt valjastettu monikulttuuri, islam, feminismi (joka nykyisellään on jo lähinnä irtisanoutumista biologisesta sukupuolesta eikä niinkään vastakkainasettelua mies versus nainen), seksuaalinen "tasavertaisuus" (hyökkäys taantumuksellista heteroutta vastaan) jne...

Anarkiamäki on toiminnassaan hyvin johdonmukainen jakaessaan tukiaisia muslimeille. Yhteinen vihollinen, länsimainen (kristillinen) arvomaailma on tuhottava!

Tuomas3

Quote from: Farrow on 14.02.2012, 00:34:51
^Kehotus löytää "feminiinen itseni" tms.. no en nyt tiedä voiko tuosta oikein mitenkään tulkita että sua yritettiin muuttaa heterosta homoksi. :) Ei kai feminiinisen puolen löytäminen sitä tarkoita että pitäis heti homoksi ryhtyä - varsinkin jos ei ole homo, missään määrin? En löytänyt kyseistä testiä SETA:n sivuilta, mutta vaikea uskoa että se olisi ollut muuta kuin leikkimielinen testi joita nyt on netti ja naistenlehdet täynnänsä..

Onhan noita tilastoja, siis että 10% olisi homoja (http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_Reports#Sexual_orientation), mutta ite olen nähnyt paljon muunkinlaista tilastoja, osuuksien vaihdellessa yhdestä prosentista tohon kymmeneen tai ylikin. Jokatapauksessa, se miten paljon homoja on tai ei ole, ei kaiketi ole mikään peruste sille että pitäisi kaapissa pysytellä, hävetä tai piilotella suuntautumistaan. Ihan hyvä että teineillekin tuota asiaa tuodaan esille, ja samalla oppivat että meitä on monenlaista tallaajaa tällä pallolla - kaikki eivät ole samanlaisia, eikä tarvitsekaan olla.

Totta kai noita asioita voi käsitellä asiallisesti ja jokainen saa mielestäni olla oma itsensä. En vaan antaisi tehtävää millekään subjektiiviselle järjestölle. Täälläkin on henkilöitä, jotka haluaisivat nähdä pikkupoikien nuoleskelua koulussa, mutta suurin osa ei halua. Kunnioitetaan myös enemmistön oikeutta elää miellyttävässä ympäristössä. Kaikkea ei tarvitse sallia.
Esittämäsi Kinsey oli itse biseksuaali, joka otti tutkijoikseen vain samanhenkisiä. Siinä seurassa tulokset vääristyvät kuin tupakkatehtailijoiden nikotiinitutkimukset. Luotan ennemmin manipuloimattomaan formaaliin tilastolliseen otantaan.

Tasapainorealisti

Quote from: Tuomas3 on 14.02.2012, 08:42:27
Quote from: Farrow on 14.02.2012, 00:34:51

Totta kai noita asioita voi käsitellä asiallisesti ja jokainen saa mielestäni olla oma itsensä. En vaan antaisi tehtävää millekään subjektiiviselle järjestölle. Täälläkin on henkilöitä, jotka haluaisivat nähdä pikkupoikien nuoleskelua koulussa, mutta suurin osa ei halua. Kunnioitetaan myös enemmistön oikeutta elää miellyttävässä ympäristössä. Kaikkea ei tarvitse sallia.
Esittämäsi Kinsey oli itse biseksuaali, joka otti tutkijoikseen vain samanhenkisiä. Siinä seurassa tulokset vääristyvät kuin tupakkatehtailijoiden nikotiinitutkimukset. Luotan ennemmin manipuloimattomaan formaaliin tilastolliseen otantaan.
Subjektiivinen tai objektiivinen, mutta eiköhän pikkuhiljaa olisi aika päästä eroon tästä kristillisestä heteronormatiivisuuden perinteestä valtion toimien tasolla ja estää aivan objektiivisesti homofobian leviämistä siinä, missä päinvastaistakin liikehdintää, antaen kaikkien kukkien kukkia, jos niin on ollakseen.

Enemmistön itse itselleen oikeuttama objektiivinen oikeus rasismiin ja syrjintään on aivan yhtä väärin, kuin vähemmistön harjoittama vastaava vääryyden oikeuttaminen kristillisen perinteen säilyttämiseen vain siksi, että kirkolla nyt sattuu vaan olemaan monopoli puolen suomen ajatuksille, joka ilmenee niin Paavo Väyrysen suosion kuin muutenkin yleisen ajatusmonopolinkin osalta, valtavien taloudellisten resurssiensa myötävaikuttamana.

Paavo Arhinmäen tulisi täten jäävätä itsensä tämänkaltaisista päätöksistä, koska ei itse ole kirkon jäsen, eikä täten ole objektiivinen henkilö arvioimaan tälläisten asioiden päätösvaltaa käyttävän henkilön ominaisuudessa.

Oami

Quote from: Emo on 14.02.2012, 00:59:11
2) Se oli kysymys, lopussa oli kysymysmerkki.

On kieliä, joissa väitelauseen voi muuttaa kysymyslauseeksi vain lisäämällä kysymysmerkin perään (ja puhutussa kielessä muuttamalla säveltä). Suomi ei ole sellainen kieli. Suomessa kysymyslauseeseen kuuluu kysymyssana tai -ko/-kö-pääte.

Tarkoitukseni ei ole tehdä tästä kieliopillista vääntöä, vaan vain todeta, että tulkitsin kyseisen kohdan itseeni kohdistuvaksi väitteeksi. Nyt olet selvittänyt että tarkoituksesi oli tehdä siitä kysymys, ja se, että ylipäänsä jatkamme tätä keskustelua, on osoitus siitä että olen ymmärtänyt sen. Ehkäpä palataan siis asiaan, jos tässä sellaista vielä on.

Ja ah, ma nauran, jos kuvittelet, että annan kaverini nimen ja puhelinnumeron tämän tiedon tarkistamiseksi sinulle tässä, nyt ja julkisesti. Aina elämässä ei saa linkkiä kaikkiin asioihin. Jos joskus tapaamme kasvotusten, voin soittaa hänelle ja ojentaa puhelimen sinulle, niin kuulet omin korvin. Joskin sitten varmaan väität, ettei henkilö puhelimessa ole edes mikään oikea lesbo, joku järjestetty juttu vain minun sanojeni "vakuudeksi".

Näitä painostavia valmentajia oli enemmän kuin yksi, ja hän kertoi että painostus on yleistä noissa "piireissä". Kun kaikki ihmiset eivät oikein vielä tiedä tuossa iässä, ollako hetero vai mitä, niin siihen on hyvä yrittää iskeä.

Riippumatta kuuluivatko nuo valmentajat varmuudella SETAan, niin SETA varmasti hyväksyy tämän toiminnan. En näe syytä olla turhan sinisilmäinen.

En toki odottanutkaan mitään puhelinnumeroa, enhän minä edes tiedä kuka sinä itse olet. Mutta ihmettelen, ettei tuollaisesta toiminnasta jää muuta jälkeä kuin nimimerkkikirjoittajan viittaus tuntemattomaan henkilöön nettifoorumilla. Jos nyt keskusteluteknisistä syistä oletamme, että uskon sinua, niin ymmärrän että ystäväsi oli asiasta kauhistunut. Niin minäkin olisin, ja olettaisin että samalla tavalla kauhistuneita olisi maassa iso määrä, ja että niin isosta määrästä joku olisi asiaan oikeastikin julkisuudessa puuttunut.

4) Islam, SETA ja Arhinmäki ajavatkin kaikki kolme täsmälleen samaa tavoitetta: länsimaisen yhteiskunnan tuhoa.  Sitä vallankumousta (tuhoa), mikä kommunisteilta jäi vähän kesken, ja jonka vetureiksi on nyt valjastettu monikulttuuri, islam, feminismi (joka nykyisellään on jo lähinnä irtisanoutumista biologisesta sukupuolesta eikä niinkään vastakkainasettelua mies versus nainen), seksuaalinen "tasavertaisuus" (hyökkäys taantumuksellista heteroutta vastaan) jne...

Arhinmäkeen en ota kantaa. Lienee foorumilaisille selvää että vastustan hänen politiikkaansa, ja vastustuksen syyt ovat siinä mielessä yhdentekeviä kun en kuitenkaan missään tapauksessa häntä tai hänen puoluettaan äänestä. Islamista suunnilleen samat sanat.

Lähinnä minua kiinnostaisi joku perustelu sille, että Seta ajaisi länsimaisen yhteiskunnan tuhoa. Otetaan nyt huomioon, että Seta kuitenkin koostuu länsimaisen yhteiskunnan jäsenistä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Phantasticum

Tämän logiikan mukaan myös kaltaistesi heteroseksuaalien tekemä tutkimus on epäluotettavaa.

Quote from: Oami on 14.02.2012, 12:49:23
Lähinnä minua kiinnostaisi joku perustelu sille, että Seta ajaisi länsimaisen yhteiskunnan tuhoa. Otetaan nyt huomioon, että Seta kuitenkin koostuu länsimaisen yhteiskunnan jäsenistä.

Ei Seta aja länsimaisen yhteiskunnan tuhoa, mutta siellä on samanlainen oma tiedostava hörhöpiirinsä kuin on muuallakin yhteiskunnassa.

Tuomas3

Quote from: Phantasticum on 14.02.2012, 20:08:58

Tämän logiikan mukaan myös kaltaistesi heteroseksuaalien tekemä tutkimus on epäluotettavaa.

Quote from: Oami on 14.02.2012, 12:49:23

Heterolla tuskin on traumoja homoseksuaalisuuden suhteen. Sanotaan nyt, että ei olisi pätevä, jos joku homo olisi raiskannut sen tai jonkin tämän läheisen. Ei pyromaani voi puolueettomasti tutkia pyromaniaa, mutta hetero tai vaikka homoseksuaali voi, koska se ei juuri liity kyseiseen viettiin. Mikään kunnon tutkija ei tutki itseään ja omia oikkujaan. Tämän tapaiset tutkimukset pitäisi hoitaa valtion tutkimusyksiköissä siten, etteivät tutkijat pääse valitsemaan tutkimuskohdettaan.

SwordJugglin

Älytöntä vetää tähän nyt SETA ry:n toiminta ja yhdistyksen saamat tuet. Etenkin täällä pohjoisessa yhdistys tekee työtä hyvin pienellä kokoonpanolla hartiavoimin. Palkattuja työntekijöitä taitaa koko Pohjois-Suomessa olla yksi. Koko Lapin alueen toimintaa pyörittää noin kymmenen hengen kokoonpano palkatta. Usessa tapauksessa yhdistys on ainoa sosiaalinen tukiverkosto esimerkiksi nuorelle, joka on hlbt -asiohin liittyen saanut potkun persauksille kotoaan. Nämä ovat myöskin sellaisia mielenterveys - ja sosiaalipalveluja, joita ei aivan jokaisen viranomaisen luukulta saa.

Olen itse saanut yhdistyksen kouluttajakoulutuksen, eikä koulutuksissa mielestäni mistään propagandasta voi puhua. Koulut ja sosiaali -sekä terveysalan toimijat ovat usein myös niitä, jotka itse tilaavat koulutuksen oma-aloitteisesti. Konsultointitiedolle on siis tarvetta. Oppilaita koulututtaessa lähestymistapa on usein hieman leikkimielinen, sillä kokemuksesta nuoret eivät useinkaan ole kiinnostuneet yksin pelkästään tiukasta informaatiosta. Maskuliinisuutta, feminiinisyyttä sekä sukupuolisuuden eri muotojen käsittelyn funktio on saada oppilaat pohtimaan käsitteen monitulkintaisuutta. Se ei liene propagandaa eikä "homoseksuaalisuuteen kannustamista". Koulutuksista saatu palaute on ollut lähestulkoon aina hyvin myönteistä. Negatiivista palautetta en muista. En myöskään muista, että kukaan olisi yllättäen kääntynyt homoseksuaaliseksi vain siksi, että luentomme olisivat olleet sillätapaa vaikuttavia.

En ymmärrä, mistä foorumilla esiintyvä asenneilmapiiri yhdistyksen väkeä kohtaan syntyy. En ainakaan itse kuvittele olevani osa mitään "tiedostavaa hörhöpiiriä". En ole myöskään punavihreä, "vihervasuri", enkä millään tapaa heterofobinen. Ihmisiä en niin moneksi, harva asia on noin mustavalkoinen. Olisi myönteinen yllätys, mikäli foorumilla pitäydyttäisiin keskustelussa joka perustuu edes jollain tasoa faktuaaliseen ja tietoon ja harkintaan. Threadin vaihtuessa keskustelun taso vastaa useasti lähimmiten Iltalehden keskustelualuetta.

Roope

Quote from: SwordJugglin on 06.03.2012, 15:53:21
Älytöntä vetää tähän nyt SETA ry:n toiminta ja yhdistyksen saamat tuet. Etenkin täällä pohjoisessa yhdistys tekee työtä hyvin pienellä kokoonpanolla hartiavoimin. Palkattuja työntekijöitä taitaa koko Pohjois-Suomessa olla yksi. Koko Lapin alueen toimintaa pyörittää noin kymmenen hengen kokoonpano palkatta.

Tai Savossa. Tästä samaa mieltä.

Mutta ajattelepa, jos Setan avustukset peruttaisiin ensi vuonna sillä perusteella, että joku näkyvä setalainen esittäisi huolestumisensa vääränlaisen maahanmuuttopolitiikan vaikutuksista homojen turvallisuuteen (vrt. Hollannin tilanne tai Judith Butler). Tätähän tuo Arhinmäen politiikka tarkoittaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

elven archer

En ymmärrä, mistä foorumilla esiintyvä asenneilmapiiri yhdistyksen väkeä kohtaan syntyy. En ainakaan itse kuvittele olevani osa mitään "tiedostavaa hörhöpiiriä". En ole myöskään punavihreä, "vihervasuri", enkä millään tapaa heterofobinen. Ihmisiä en niin moneksi, harva asia on noin mustavalkoinen.
Eivät sitä ymmärrä kaikki foorumilaisetkaan. Minä luulen, että jos nyt unohdetaan homofobia, niin suuri inho SETA:aa kohtaan johtuu siitä, että Halonen oli sen puheenjohtaja aikoinaan. Sellainen on omiaan langettamaan synkän varjon vaikka minkä järjestön ylle. Sitten ovat nämä atlas saarikosket ja muut telaketjuhenkiset julkkikset, jotka yhdistetään SETA:aan, koska he ovat myös omien sanojensa mukaan asialla seksuaalivähemmistöjen puolesta.

Nykyisin on myös sellainen ongelma, että jos puhuu suvaitsevaisuuden puolesta, niin tulee helposti yhdistetyksi näihin myös mukamas suvaitsevaisuuden puolesta puhuviin kulttuurirelativisteihin, mokuttajiin, jotka mm. tukevat hyvin homofoobisiksi koettujen uskontojen maahantuontia, joka on tietysti käsittämättömän ristiriitaista ja siten vaikuttaa pelkältä hörhöilyltä. Kun nämä kulttuurirelativistit ovat myös usein niitä samoja, esim. Vihreitä, jotka puhuvat seksuaalivähemmistöjen puolesta tai jopa osallistuvat toimintaan(?), niin he valitettavasti mielikuvissa yhdistyvät sitten vaikkapa SETA:n toimintaan.

Kaiken yllä sanotun perusteella suosittelen selvän pesäeron tekoja hörhöilyyn, jos se kerran ei järjestön toimintaan kuulu.

SwordJugglin

Quote from: elven archer on 06.03.2012, 16:19:40
En ymmärrä, mistä foorumilla esiintyvä asenneilmapiiri yhdistyksen väkeä kohtaan syntyy. En ainakaan itse kuvittele olevani osa mitään "tiedostavaa hörhöpiiriä". En ole myöskään punavihreä, "vihervasuri", enkä millään tapaa heterofobinen. Ihmisiä en niin moneksi, harva asia on noin mustavalkoinen.
Eivät sitä ymmärrä kaikki foorumilaisetkaan. Minä luulen, että jos nyt unohdetaan homofobia, niin suuri inho SETA:aa kohtaan johtuu siitä, että Halonen oli sen puheenjohtaja aikoinaan. Sellainen on omiaan langettamaan synkän varjon vaikka minkä järjestön ylle. Sitten ovat nämä atlas saarikosket ja muut telaketjuhenkiset julkkikset, jotka yhdistetään SETA:aan, koska he ovat myös omien sanojensa mukaan asialla seksuaalivähemmistöjen puolesta.

Nykyisin on myös sellainen ongelma, että jos puhuu suvaitsevaisuuden puolesta, niin tulee helposti yhdistetyksi näihin myös mukamas suvaitsevaisuuden puolesta puhuviin kulttuurirelativisteihin, mokuttajiin, jotka mm. tukevat hyvin homofoobisiksi koettujen uskontojen maahantuontia, joka on tietysti käsittämättömän ristiriitaista ja siten vaikuttaa pelkältä hörhöilyltä. Kun nämä kulttuurirelativistit ovat myös usein niitä samoja, esim. Vihreitä, jotka puhuvat seksuaalivähemmistöjen puolesta tai jopa osallistuvat toimintaan(?), niin he valitettavasti mielikuvissa yhdistyvät sitten vaikkapa SETA:n toimintaan.

Kaiken yllä sanotun perusteella suosittelen selvän pesäeron tekoja hörhöilyyn, jos se kerran ei järjestön toimintaan kuulu.

Kiitos selvennyksestä.

Tässä voisi vielä huomauttaa, että ainakin oman paikallisyhdistyksen linja on ollut se, ettei yhdistyksen nimissä tule tehdä kannanottoja ilman paikallis -tai kattoyhdistyksen johdon lupaa. Täten en esimerkiksi Atlas Saarikosken tapauksessa voi olla ihan mahdollista, että mielipiteet ovat hänen omiaan. Lähtökohtaisesti SETA ry on poliittisesti sitoutumaton sosiaalialan järjestö. Tätä eivät tietystikään kaikki tiedä ja erilaiset konnotaatiot yhdistystä kohtaan voi tuolloin ihan luonnollisesti ymmärtää. Lisäksi pesäeron tekeminen yksilötasolla voi olla melko hankalaa. Omalla asennoitumisella on luultavasti melko heikko vaikutus esimerkiksi pääorganisaation linjauksiin, mikäli linjauksissa on jotain huomautettavaa. SETA ry on organisaatio muiden organisaatioiden joukossa, ja sen dynamiikka on tietysti melko jähmeää.

gloaming

Quote from: elven archer on 06.03.2012, 16:19:40Kaiken yllä sanotun perusteella suosittelen selvän pesäeron tekoja hörhöilyyn, jos se kerran ei järjestön toimintaan kuulu.

Tämä pätee pitkälti myös gender-"tutkimuksen" tuottamaan höpölöpöön.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Nanfung

Vaikuttaa vahvasti siltä, että Arhinmäki on parempi jalkapalloilijana kuin poliittikkona?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.