News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-02-10 IL: Soini moittii Saarakkalaa julkisuushakuisuudesta

Started by rekttk, 10.02.2012, 09:40:53

Previous topic - Next topic

rekttk

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012021015187136_uu.shtml

Soini moittii Saarakkalaa julkisuushakuisuudesta

Soinin perintöprinssiksi kutsuttu perussuomalaisten kansanedustaja Vesa-Matti Saarakkala, 27, on tökkinyt presidentinvaalien jälkeen näkyvästi puolueen palvottua puheenjohtajaa.

ANTAA TULLA! Vesa-Matti Saarakkala on sanonut olevansa tyytyväinen, jos joku hermostuu hänen sanoistaan, sillä se on hänen mukaansa varmin tie uudistumiseen.

- Kun arvostelee omaa puoluettaan, niin pääsee julkiseen sanaan. Toivoisin, että menisi sinne teoillaan eikä tölväisyillään, työmatkalta Brysselistä palannut perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini totesi eduskunnassa Iltalehdelle eilen.

Soinin ojennuksen kohde ei jäänyt epäselväksi.

Saarakkalan mukaan puolue kävi Soinin johdolla sisäänpäinlämpiävän presidentinvaalikampanjan, jossa kansanedustajille oli tarjolla lähinnä lehdenjakajan rooli. Epäonnistunut kampanja johti Saarakkalan mielestä siihen, että puolue otti "mahdollisuuksiin nähden selvästi takapakkia".

Miltä tuntuu, kun puheenjohtajaa haastetaan näin?

- Ei oikein miltään. On tervettä, että vesilasissa vähän kuohuu, mut en yleensä lähetä kovin paljon julkisia terveisiä. Kerron sitten, mitä kenenkin rauhaan kuuluu niinku henkkoht, Soini kommentoi.

Soini jäi presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella neljänneksi 9,4 prosentin kannatuksella. Tulokseen on petytty, sillä perussuomalaiset saivat viime kevään jytkyvaaleissa peräti 19,1 prosentin kannatuksen.

Soini kehottaa kaivamaan vuoden 2006 presidentinvaalien kannatusprosentit naftaliinista.

- Ethän säkään Elannon vaaleja ja eurovaaleja vertaa, vaan presidentinvaaleja ja presidentinvaaleja. Niissä tuli kuusi prosenttiyksikköä enemmän ääniä kuin viimeksi.

"Maha täynnä"

Saarakkala on vaatinut puoluetta ottamaan opiksi presidentinvaaleista ja lausunut salaperäisesti, että jos niin ei tehdä, "pitäisi kysyä, onko henkilö tehtäviensä tasalla".

Otetaanko vaaleista opiksi, Timo Soini?

- Tietenkin. Ilmeisesti on hieman täyden mahan oloa, kun on voitettu monet vaalit putkeen. Kun voittaa kuus prosenttia, niin se ei ole tarpeeks.

ukkometso

Itse asia taas unohtuu kun tehdään tälläistä kaksintaistelua.

Kun lukee Iltalehden jutun ja Saarakkalan blogin, niin hän puhuu yleisemmin puolueJOHDOSTA ei vain Soinista.  Voiko hyvällä tähdollakaan sanoa että esimerkiksi puolueen varapuuhenjohtajat olisivat ollut jollakin poliittisilla ansioilla esillä, Mäntylä ehkä kirjoittanut muutaman blogikirjoituksen Iltalehteen, kun puhutaan valtakunnallisesti näkymisestä. Esiimerkisksi missä Eerola ja  mikäs se kolmas olikaan...? ;)

Eli onhan tuossa  muutakin ongelmaa kuin presidentinvaalit, puoluejohto kokonaisuudessaan  tuntuu kyllä aika passiiviselta, Soini vain on julkisuudessa, onko syynä ettei media halua muiden näkemyksiä vai eikö heidän anneta esiintyä?

Mielestäni ei ole kysymys henkilöistä vaan toimintatavoista jotka eivät ole oikein ajantasalla, kun vertaa muiden puolueiden laajempiin kärkiin.  Siinä on korjaamista, sillä uskon että ei se nyt voi olla osaamisesta kiinni, enemmänkin rohkeuden puutteesta.  Asia on korjattavista ilman sen suurempiä kriisikokouksia jos siihen on vain todella halua.
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

kekkeruusi

No olipas pahaa moitetta taas, voi herranpieksut. Nähtävästi taas Iltaroska yritti saada kovaa juttua Perussuomalaisista, mutta vaisuksi jäi. Tämä ei tietenkään räiskyviä otsikointeja rajoita.

Maamme media luisuu jyrkkenevää permäkeä kohti yhdentekevää mutasarjaa.

Punaniska

Siis oikeasti.

Kuka pitää jotain saarakkalaa luottamuksen arvoisena tyyppinä?

Minä en ainakaan. En tänään enkä huomenna.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Epämiellyttävä Totuus

On tässä pari vuotta vielä aikaa opetella toimimaan ryhmänä... ...mutta vuotta ennen ensi eduskuntavaaleja pitäisi kyllä paketin alkaa olla kasassa ja tällainen lehdistön ja blogien kautta kiistely siivottu pois.  Saarakkalan blogihan oli asiallista kritiikkiä, mutta väärä kanava, kuten Soini sanoo.  Tosin Soinin omakin, aikaisemmin briljantti, mediahallinta on vähän lipsunut viime aikoina.

Nuivanlinna

Miksi tällaista riitaa ratkotaan juuri nyt julkisuudessa? Eikö nyt pitäisi olla välikysymystä sorvaamassa Jussi Niinistön apuna?
Minun silmissä näyttää siltä nyt, että Soini pelkää omaa ykköspaikkaansa PS-huomion keskipisteessä, näyttääkö muille samalta?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Marko Parkkola

Quote from: rekttk on 10.02.2012, 09:40:53
- Ei oikein miltään. On tervettä, että vesilasissa vähän kuohuu, mut en yleensä lähetä kovin paljon julkisia terveisiä. Kerron sitten, mitä kenenkin rauhaan kuuluu niinku henkkoht, Soini kommentoi.

en yleensä lähetä kovin paljon julkisia terveisiä Soini kommentoi.

repo

Ei h*vetti Timo Soini!  >:(

Menit sitten avautumaan ja "ojentamaan" Saarakkalaa iltapäivälehdelle, vaikka omien sanojesi mukaan sanot suoraan kasvokkain, jos on sanottavaa. Mitä tämä on? Olisit pitänyt suusi kiinni ip-lehden toimittajalle. Sinun jos kenen tulisi nämä asiat jo tietää ja osata. Kuinka mones kerta tämä jo on, kun annat ip-lehdille "helppoja" oman puolueesi edustajista? Mikä ihmeen joukkuepelaaja olet tai joukkueen coutch?

Sapettaa liikaa, liian hapokasta. Soini ja PS ei ole vielä valmis tämän päivän haasteisiin. Kaikki kunnia Soinille menneistä, mutta tämä vain vahvistaa omaa käsitystä ettei hänestä ole poliittiseksi johtajaksi enää jytkyn jälkeen ja tässä ajassa. Haasteet ovat liian suuret hänen kyvyille. Hän ei nähtävästi kykene käsittelemään kritiikkiä tuli se sitten suoraan kasvokkain tai julkisen keskustelun kautta.

Soini ja hänen symppaajat ovat oikeassa, että presidentinvaalien prosenttilukuja vertaamalla tulos oli hyvä ellei jopa erinomainen. Mutta sillä ei ole niin suurta merkitystä kuin olisi ollut saada aikaan toinen jatkojytky, mikä nyt sitten vielä ryssittiin turhauttamalla omaa organisaatiota ja unohtamalla se, että se tulisi pitää lämpimänä sekä oppivana. Soinin henkilökohtainen imu, maltillinen miellyttäminen, "ääriaineksien" tasoittelu ja muut temput eivät vain riittäneet toiselle kierrokselle, jolloin PS:n tarjoama vaihtoehto ja massaliike tyssäsi kuin seinään. Mieti näitä Kataisen sanoja mielessäsi Timo Soini!

QuoteJyrki Katainen iloitsi vaalituloksen kertovan Suomessa alkaneesta "tolkun kaudesta".

- Viime kevään jyrkän vastakkainasettelun, sisäänpäin käpertymisen ja ahdistuksen jälkeen nyt on palattu normaaliin päiväjärjestykseen. Olen siitä onnellinen, Katainen arvioi.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/119922-jyrki-kataisen-riemu-tolkku-tuli

Jos et kykene tätä mielikuvapolitikointia voittamaan muuten kuin ihmisten kyllästymisen ja Kataisen ylimieliseksi käyvän politiikan tekemisen kautta, niin hyvästi Soini. Soinin aika meni jo. Vituttaa! Ihan hirveesti. Tuollainen "johtaja".

PS. En sitten ole mikään PS-aktiivi, äänestäjä vain. Hirvittää vain, jos PS vaihtoehtona ei toimi Soinin kyvyttömyyden takia. Tai siis ei hän tietenkään täysin kyvytön ole, mutta nyt hänen kyvyt eivät vain näytä riittävän tähän aikaan ja tarpeeseen, mihin PS:n tulisi vastata IMHO.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Epämiellyttävä Totuus

Quote from: ukkometso on 10.02.2012, 09:55:47
Eli onhan tuossa  muutakin ongelmaa kuin presidentinvaalit, puoluejohto kokonaisuudessaan  tuntuu kyllä aika passiiviselta, Soini vain on julkisuudessa, onko syynä ettei media halua muiden näkemyksiä vai eikö heidän anneta esiintyä?

Minusta näyttää siltä että aina kun joku muu kuin Soini laitetaan puhumaan parrasvaloihin, niin yleisön huomio keskittyy puhujan persoonaan eikä itse asiaan.  Soini taas on turvallinen valinta: Soinin tekemiset ja tekemättä jättämiset on niin moneen kertaan mediassa käsitelty että voidaan keskittyä jo sanomaan.  R-L:n yliasiallinen viilipyttymäisyys taas vesittää sanoman.

hattiwatti

Kannattaa muuten lukea allaoleva vanhempi hyvin tarkkanäköinen Soini-analyysi:

http://uusiviesti.blogspot.com/2010/08/miksi-soini-kayttaa-niin-omituista.html

.. on muuten ajankohtaisempi kuin koskaan viime lausuntojen ilmentämän psykologisen profiilin valossa.

hattiwatti

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2012/02/soini_puolueessa_osalla_mopo_keulii_3248446.html
Soini: Puolueessa osalla mopo keulii

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini kiisti Ylen Ykkösaamun lähetyksessä, että puolueessa kuohuisi ja sen tilanne olisi käymässä sekavaksi, viitaten kansanedustaja Vesa-Matti Saarakkalan (ps.) presidentinvaalien jälkeisiin lausuntoihin.

- Tilanne puolueessa on erinomaisen hyvä. Puolueen kannatuksen kasvu on ollut hyvä, mutta kun tulee hieman takapakkia, tuntuu osalla mopo keulivan. Mutta ei se niin voilla olla että liikenne on yhdensuuntaista. Vastaan kun kysytään, Soini perustelee.

Soini olisi kuitenkin toivonut, että puolueen arvostelua käytäisiin ensin omassa pesässä ja eikä vaalianalyysin tekoon olisi ryhdytty kun vaaleista oli kulunut vasta 10 tuntia.

- Toivoisin, että julkisuuteen mentäisi teoilla eikä tölväisyillä. Vihreät kävivät presidentinvaaleissa hyvän kampanjan, silti heillä on yhä 10 kansanedustajaa. Meillä on 39 edustajaa, vaikka Soinin kannatus presidentinvaaleissa oli 9.5 prosenttia, kyse on kahdesta eri vaalista, Soini muistutti.

Hyvänä Soini pitää sitä, että nyt käydyn keskustelun seurauksena jokainen kansanedustaja velvoitettiin hankkimaan 10 uutta kuntavaaliehdokasta alueeltaan.

Saarakkalan arvostelun seitsemän miljoonan euron puoluetuen väärinorganisoimisesta Soini kuittasi sillä, että siitä on sääntömääräisesti ohjattu 10 prosenttia piireille kuten myös naisille ja vaaleissa paloi 300 000 euroa ja loput rahatkin käytetään asianmukaisesti.
Eurossa valuvika

Kun Soinilta kysyttiin, alkavatko ihmiset jo kyllästyä ennustuksiin maailmanlopusta ja euron tuhosta, Soini pysyi jälleen tiukkana euron suhteen.

- Euro on rikkonut yhteiskuntarauhan Euroopassa, autot palavat Ateenassa ja pankkikriisi pahenee. Eurossa on valuvika, se ei sovi heikoille talouksille ja on liian vahva valuutta Etelä-Euroopan maille. Ehdotin jo 1,5 vuotta sitten, että Kreikka on pantava velkasaneeraukseen ja ulos eurosta, Soini painotti.

Suomen velkaantumisen ratkaisuksi Soini ehdotti perussuomalaisten vaihtoehtobudjetin esiin kaivamista, jossa puolustusvaroja ei vähennetty, mutta esimerkiksi kehitysyhteistyörahoja ja maahanmuutosta aiheutuvia kuluja olisi leikattu.

Epämiellyttävä Totuus

Quote from: hattiwatti on 10.02.2012, 10:29:56

.. on muuten ajankohtaisempi kuin koskaan viime lausuntojen ilmentämän psykologisen profiilin valossa.
Minun oli vähän vaikeaa löytää tuosta tarkkanäköisyyttä.  Tai analyysia.  Tai psykologista profiilia.  Aika vihainen taitaa tosin kirjoittaja olla.

Kuvio

Quote from: Nuivanlinna on 10.02.2012, 10:03:52
Miksi tällaista riitaa ratkotaan juuri nyt julkisuudessa? Eikö nyt pitäisi olla välikysymystä sorvaamassa Jussi Niinistön apuna?
Minun silmissä näyttää siltä nyt, että Soini pelkää omaa ykköspaikkaansa PS-huomion keskipisteessä, näyttääkö muille samalta?
Taitaa olla julkisuus joka julkisuudessa sitä puhuu.
Ehkä kannattaisi nyt tehdä halitilaisuus jossa Saarakkala käväisee halimassa Soinia, vähän kuin olisi pikkuinen kissimirri jota tekee mieli silittää.
No ei kumminkaan, tekisi kokkarimallisen jo heitin puolueesta.

Nuivanlinna

Nyt en ollenkaan ole varma äänestänkö kuntavaaleissa Persuja. Jos puolue on yhden miehen show kuten näyttää. Jussi Niinistö nousee hienosti varuskuntakapinan keulahahmoksi, niin eikös Soini lopeta ruotsin puhumisen ja haukkuu Saarakkalaa selvällä suomen kielellä.
Timo Timo, ei noin olla uskottava. Noin annat kuvan että olet huomiohuora!
Voit perustaa uuden puolueen jos pienempi puolue on miellyttävämpi johtaa, mutta älä vedä Jytkyltä mattoa alta.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Punaniska

Quote from: hkanime on 10.02.2012, 10:37:33
Quote from: Punaniska on 10.02.2012, 09:56:54
Siis oikeasti.

Saarakkalla on tietysti nousukas verrattuna Soiniin joten hänestä ei tiedetä paljoakaan. Soinin palautteesta voi kuitenkin tulkita tietynlaista omahyväisyyttä ja hermostuneisuutta.

Tuntuu siltä, etteivät perussuomalaiset itsekkään tiedä mitä tai kuka Soini on. Soini on puolueensa isä, perustaja ja johtohahmo. PS on Soinin lapsi ja kuten perustajayrittäjienkin kanssa, omasta lapsesta voi olla vaikea luopua ja jakaa valtaa muille.

Mielikuva Soinista on henkilö, joka rakastaa julkisuutta ja keskipisteessä olemista. Soini haluaa olla näyttämön valokeilassa ja nauttii aplodeista, joita hän saa kritiikittömästi omalta yleisöltään.
Soini muistutaa vanhaa oppeeradiivaa, joka vuodesta toiseen vetää samoja aarioita. Iän karttuessa ääni alkaa karhentumaan ja näytelmä muuttu yhä enemmän farssiksi. Iän tuoma arvovalta riittää silti ylläpitämään lipputuloja uskollisten kannattajien kautta.

Itse katson touhuja eräänlaisen kunniakoodiston läpi, ja pidän sen perusteella Soinin mollaamista -varsinkin, kun mollaaja on joku "märkähattu karjapaimen"-  opportunismina. Olen saanut sen käsityksen saarakkalan touhuista, että hän on omasta ansiostaan joutunut ulkolaidalle Persuissa ja nyt yrittää riidankylvöllä takaisin keskiöön.

Soinin takaa löytyy seuraavaa aaltoa, joihin voi luottaa : Terho, Halla-aho, Niinistö ja Immonen ottanee Saarakkalan tontin junnupersuna. Hyvä niin. Muut kansanedustajat ovat olleetkin kiusallisen hiljaa, tai eivät ole osanneet markkinoida aikaansaannoksiaan riittävästi - vaikka pitäisi. Politiikka kun on sellainen laji, että entisen suomalaisurheilijan asenteella jää viimeiseksi.

IDA

Iltalehden juttuja tämä. On mukavaa, että PS on hajoamassa jo kolmeen osaan, mutta ikävää, että Iltalehden toimittaja ei keksinyt kolmannelle lohkolle mitään vetävää nimeä. On pysyttävä edelleen falangisteissa.
qui non est mecum adversum me est

elven archer

Quote from: repo on 10.02.2012, 10:20:53
Ei h*vetti Timo Soini!  >:(

Menit sitten avautumaan ja "ojentamaan" Saarakkalaa iltapäivälehdelle, vaikka omien sanojesi mukaan sanot suoraan kasvokkain, jos on sanottavaa. Mitä tämä on?
Soini muuttuu nolommaksi päivä päivältä. On oikea prinsessa, koska Saarakkalan kritiikki oli täysin asiallista ja luultavasti aiheellistakin. Kyky ottaa vastaan sellaista kritiikkiä on aivan olennainen kaikessa toiminnan kehittämisessä. Soini näyttää taas närkästyneen kuin kansakunnan taannoinen muumimammamme, vaikka yrittääkin samaan aikaan pitää yllä leppoisan ja reilun miehen mainetta.

"Kerron sitten, mitä kenenkin rauhaan kuuluu niinku henkkoht, Soini kommentoi."

Kuulostaa sellaiselta ripitykseltä, mitä herkkähipiäiset diktaattorit harrastavat, kun joku uskaltaakin sanoa poikkipuoleisen sanan. Minä olen yrittänyt pitää Soinista, mutta en vain pysty. Minusta tämä hänen "reilu maisterisjätkänsä" on vain esitystä. Hänhän aina itkee tästä "puskista ampumisestakin" ikään kuin jokainen olisi siinä asemassa, kuten hän työkseen puhumassa politiikkaa, että voisi ilman pelkoa seurauksista esittää politiikkaa koskevia mielipiteitä. Taitaa vain kyse olla heikosta kritiikin sietokyvystä, jota epäilemättä moninkertaistaa se, että Soini tottui vuosia olemaan yhtä kuin perussuomalaiset. Vaalit onneksi osoittivat, että Soini ei sitä ainakaan enää ole.

Jos ajattelee Saarakkalan kritiikkiä, niin sehän oli vain se, että organisaatio ei ole siinä kunnossa, mitä olisi pitänyt vaalimenestystä ajatellen, ja että se pitää hoitaa kuntoon. Tämähän on täysin uskottavaa ottaen huomioon PS:n äkillisen kasvun. Tällaiset organisaation kasvukivut ovat sääntö, eikä poikkeus. Mitä pahaa siis oli todeta asia ääneen? Ei mitään. Mutta Soini veti herneet nenukkiin tästäkin.

hattiwatti

Quote from: Epämiellyttävä Totuus on 10.02.2012, 10:40:56
Quote from: hattiwatti on 10.02.2012, 10:29:56

Minun oli vähän vaikeaa löytää tuosta tarkkanäköisyyttä.  Tai analyysia.  Tai psykologista profiilia.  Aika vihainen taitaa tosin kirjoittaja olla.

No kysehän on Soinin hysteerisestä narsismista, josta oli merkit näkyvissä. Juuri nyt enemmän kuin koskaan. Ja aihe on olennainen, sillä se todellakin tulee määräämään persujen tulevan menestyksen. Eihän nyt Soinia ota kukaan vakavasti tätä menoa! Ja tämä taas on meidän hommalaisten huoli, sillä kaikki toivo tiettyjen asioiden korjaamisesta on ladattu puolueen siivellä nousseihin falangisteihin. Eivät he taistelussaan Suomen kansan itsenäisyydestä voita jos sodanjohto on noin sekava ja hyökkäys tai puolustussuunnitelmia ei ole kun sodanjohtajan ego vie kaiken huomion. 

Eilen Soini TV:ssä "minä tein todella rankan kierroksen, minä tein sen minkä miehestä lähti!".

No minun mielestäni on toisarvoista kuinka kova jätkä itserakkaudessaan julkisuudessa rypevä Soini omasta mielestään on, mutta organisaatio on kussut ihan aidosti puolueen alusta lähtien, mutta nykyään olemme tulleet tilanteeseen missä entinen resurssien puute ei ole enää syynä tähän.  Aikaakin olisi ollut allokoida näitä resursseja toimintaan tiedottaa miten Suomea uhkaaviin ongelmiin tartuttaisiin, analyysien teettämiseen asiantuntijoilla aiheista ynnä muihin asioihin...

Todellakin: ihmiset eivät valitse presidenttiä, pääministeriä tai ketään hallintomiestä sen perusteella kuinka rankkoja kierroksia mies tekee vaan miten hyvin hän osaa organisoida hallintoa!

Tämä taas on ikäänkuin sen mittari ja signaali kansalaisten suuntaan missä katsotaan kuinka hyvin puolue osaisi hoidella valtayksikön nimeltä Suomi asioita jos eivät kykene hoitelemaan edes omaa rakennettaan. Lisäksi kuulemani Soinin pressanvaalipuheet ovat olleet minä sanoin, minulle naurettin, mutta minä olin oikeassa ja minä ja minä... lisäksi höpinää esimerkiksi dieselveroista yms. täysin presidentin toimialueeseen kuulumattomasta aiheesta mikä loi imagon halvoilla aiheilla kansaa kosiskelevasta henkilöstä mikä kuitenkaan ei vaivaudu mainitsemaan että hänen presidenttiytensä tietenkään ei vaikuttaisi pressan toimialan ulkopuolella oleviin asioihin. Jos puolueella olisi ollut presidenttiys-aiheita hoiteleva ideariihi (olen tuonut aloitteen jos hommafoorumista tehtäisiin sellainen, kun puolue ei itse tähän kykene!!!) niin epäkohtia joihin presidentti olisi voinut puuttua - sisältöä olisi ollut heti monin verroin enemmän ja ehkä toiselle kierroksellekkin olisi päästy. Nyt ero samoilla teemoilla esiintyneeseen Väyryseen mikä kuitenkin puhui aihetta ja asiaa eikä minäminäminäää oli melkoinen ensimmäisen eduksi kääntyen.

Onneksi nyt jonkun sortin alotteita on saatu asiassa näillä avautumisilla.

hattiwatti

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/120049-timo-soinin-selitys-ryhmalleen-%E2%80%9Dsuu-on-puhdas%E2%80%9D

Kun tuo oli toisessa ketjussa niin laitetaan tännekkin.

Quote- Annoin selvityksen vaaleista. Me käytiin hyvä keskustelu ja poistuttiin hymyssä suin, Timo Soini sanoi kokouksen jälkeen.

Eduskuntaryhmän huoneen ulkopuolella kaksi tuntia odottaneet eduskuntatoimittajat kuulivat ajoittain hyvinkin kiivasta keskustelua, jonka äänet kantautuivat käytävälle asti.
....
Vesa-Matti Saarakkala poistui eduskuntaryhmänsä kokouksesta hieman ennen muuta ryhmää.
:roll:

Punaniska

Quote from: hkanime on 10.02.2012, 11:11:06
Varmaan tuo kopla onkin varteenotettavampi kun Saarakkala. Kysymys vaan kuuluu, onko Soini valmis luopumaan vallasta? Ehkä kuntavaalien jälkeen PS:n pitäisi vakavasti miettiä Soinin vaihtamista vaikkapa Terhoon. Ihan sen takia, ettää Soinin uskottavuus vanhojen asioiden toistajana ei enää tule kantamaan kovin pitkälle.

Soini ei myöskään ole sellainen puoluejohtaja jota voisi miettiä pääministeriksi. Hän on liian löysä ollakseen uskottava maan politiikan vetäjä. Terho on jämäkkä ja analyttinen. Hän on liian untuvikko pääministeriksi vielä, mutta hän voisi vetää kasaan PS:n viestin niin, että se kirkastuisi eikä olisi sellainen epämääräinen vetelä pallo kun nyt.
Voi olla, että johdon vaihdon jälkeen PS:n kannatus tilapäisesti laskee mutta linjan selkeyttäminen luo tukevamman kannatuspohjan, josta ponnista eteenpäin kunhan on oikeita asioita joista puhuu eikä jämähdä iänikuiseen euro-jankutukseen.

Veikkaan, että tulevaisuudessa rintamaa levennetään ihan vapaaehtoisesti ja hyvässä hengessä, koska Soinikin tietää, että Persujen liiallinen leimautuminen häneen ei tee hyvää Persuille eikä ennen kaikkea asioille, joita Persut ajavat. Eli en pidä Soinia primadonnana.

Soini pääministerinä käy varsin hyvin, jos vertailuministereinä pidetään Vanhasta,Kiviniemeä,Kataista. Ei hän noille häviä. Soinin pääasiallisen tontin näkisin kuitenkin sisäpolitiikassa ja vahvoilla valtaoikeuksilla. Saataisiin tähän broilereiden sähläämään perseilyyn jotain älyä.

IDA

Quote from: Punaniska on 10.02.2012, 10:52:14
Itse katson touhuja eräänlaisen kunniakoodiston läpi, ja pidän sen perusteella Soinin mollaamista -varsinkin, kun mollaaja on joku "märkähattu karjapaimen"-  opportunismina. Olen saanut sen käsityksen saarakkalan touhuista, että hän on omasta ansiostaan joutunut ulkolaidalle Persuissa ja nyt yrittää riidankylvöllä takaisin keskiöön.

Ei kyllä ole näin. Uskoisin niin.

Soinin sanomiset, sikäli kuin Iltalehti siteeraa niitä journalistisella ammattitaidolla ja oikein, mikä olisi ihme, voivat kyllä kohdistua aivan hyvin näihin sankareihin, joiden mielestä Soini vain syö Hesburgerissa ja jotka sanomisillaan saavat aina tilaa mediassa. Ei Iltalehti koskaan esimerkiksi kirjoita, että Kokoomuksen ( SDP:n, KEPU:n, Vihreiden... ) jäsen Miehikkälästä arvosteli kovin sanoin puoluejohtoa.
qui non est mecum adversum me est

Ystävä

Soini on alkanut tosiaan vaikuttaa kireältä ja katkeralta viime aikoina. Hän ei ole myöskään tottunut olemaan puolueen sisäisen arvostelun kohtena kuten monien muiden puolueiden poliitikot.
Eduskuntavaalien alla Soini meuhkasi toki myös, mutta enemmän pilke silmäkulmassa. Ehkä pieni loma tekisi terää.

hattiwatti

Quote from: Ulkopuolinen on 10.02.2012, 10:50:28
Soinia kritisoiville heittäisin sellaisen kommentin, että parasta kritiikkiä on aina se, että esittää paremmin toimivan mallin käytössä olevan tilalle.

Persujen rakenteet operatiivisena organisaationa ovat vasta kehittymässä. Jos moinen kehittyminen on puutteellista, liian hidasta tai jos jokin osa-alue laahaa jäljessä niin parasta kritiikkiä on se, että dissaamisen sijaan ottaa itselleen vastuualueen jonka hoitaa niin hyvin että saa onnistumisten ja hyvän kehityksen kautta itselleen tukea ja sananvaltaa.

Mainittakoon ettei persuilla ole sellaista organisaatiota olemassa minkä kautta näitä asioita voisi käsitellä puolueen sisäisinä asioina. Aihe ei ole uusi vaan siitä on ollut riitaa aiemminkin. Mitään ei ole tapahtunut. Jos organisaatiota kehitettäisiin, uhkaisi se tiettyjen keskushenkilöiden hegemoniaa. Sitten ei mikään lopulta muu auta kuin se mitä viime aikoina on tapahtunut. Kumma kyllä se on vihdoinkin edes joissain määrin toiminut, vaikka Soinin kommentit viittaisivat edelleen päinvastaiseen suuntaan. Siksi onnittelen Saarakkalaa ja toivon hänen jatkavan samalla linjalla. Oman uransa mies lienee menettänyt, mutta on tehnyt puolueen kehityksen eteen enemmän kuin muut falangistit yhteensä koskaan.

Se ei hyödytä puoluetta että joku yksittäinen ottaa jonkun vastuualueen (mitä ei kuitenkaan anneta, koska keskushenkilöt haluavat ylläpitää hegemoniansa), näkee ettei työn tuloksia mitenkään noteerata ja elää toivossa että ehkä 20 vuoden päästä kun johto vaihtuu niin sitten...  Olennaista on ymmärtää että vastuualueita ei voi ottaa ellei esimerkiksi asiantuntijaorganisaatio ole taustalla varmistamassa ettei tule puhuttua mitään virheellistä. Ei rekkakuskiksikaan ruveta ellei ole ajokortti taskussa. Yksi Juurikkala ei ihan riitä.

Jari-Petri Heino

On huvittavaa huomata, että presidentinvaalit ovat puoluevaalit ja henkilövaalit jopa samassa lauseessa, jos se vain pönkittää omaa ajatusmaailmaa.

Samalla tavalla vastakkainasettelu esimerkiksi puolustusvoimien ja terveydenhuoltomenojen kesken on sopivaa, mutta terveydenhuoltomenojen ja maahanmuuttoon kohdistuvien menojen vertailu on rasismia.

"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

hattiwatti

Siis oikeasti.

Minä arvostan häntä enemmän kuin ketään muuta puolueessa.

En luota ihmisiin jotka ovat hiljaa epäkohdista varmistaakseen oman pääsynsä tuleviin poliittisiin palkkiovirkoihin.

Luotan ihmisiin jotka uhraavat oman uransa nostaakseen vakavat rakenteelliset ongelmat parrasvaloihin vaikka sitten lopulta väkisin jotta niille myös tehtäisiin jotain. Muuten ei puolue nouse ja Suomi pelastu. Oman uransa Saarakkala on varmasti menettänyt, mutta auttanut puoluetta enemmän kuin kukaan muu.

Kumman tahon itse haluat nähdä valtiomiehenä? Ihmiseen joka sulkee silmänsä korvansa suunsa epäkohdilta jotta ura olisi nousujohteinen vaiko ihmiseen mikä uhraa uransa saadakseen epäkohdat ratkottua?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: hattiwatti on 10.02.2012, 11:36:28
Siis oikeasti.

En luota ihmisiin jotka ovat hiljaa epäkohdista varmistaakseen oman pääsynsä tuleviin poliittisiin palkkiovirkoihin.

Luotan ihmisiin jotka uhraavat oman uransa nostaakseen vakavat rakenteelliset ongelmat parrasvaloihin vaikka sitten lopulta väkisin jotta niille myös tehtäisiin jotain. Muuten ei puolue nouse ja Suomi pelastu. Oman uransa Saarakkala on varmasti menettänyt, mutta auttanut puoluetta enemmän kuin kukaan muu.

Kumman tahon itse haluat nähdä valtiomiehenä? Ihmiseen joka sulkee silmänsä korvansa suunsa epäkohdilta jotta ura olisi nousujohteinen vaiko ihmiseen mikä uhraa uransa saadakseen epäkohdat ratkottua?
Tämän takia muutoksen touhukin on lässähtänyt totaalisesti. Muutamaa poispotkittua poikkeustapausta lukuunottamatta kukaan ei uskalla arvostella muutoksen umpipöljän hallituksen toilailuja. No järkisällit sentään ovat tajunneet jätää uppoavan laivan.

Kuvio

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 10.02.2012, 11:44:27
Siis oikeasti.

Tämän takia muutoksen touhukin on lässähtänyt totaalisesti. Muutamaa poispotkittua poikkeustapausta lukuunottamatta kukaan ei uskalla arvostella muutoksen umpipöljän hallituksen toilailuja. No järkisällit sentään ovat tajunneet jätää uppoavan laivan.
No kerro miten sen ottaisi järkiväki haltuun? Olen henkkohtaisesti jo vähän liika vanha että siinä onnistuisin itse, mutta kerro miten sen saisi ne jotka ei päivät kaiket pilveä polttele, haltuunsa?
Huom. En ole välillä seurannut tätä foorumia joten en tiedä miten asiat siellä menee. Joten jos on kaikki ok, niin pyydän anteeksi. Suomeen kumminkin tarvittaisiin demokratia.
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/02/10/koulutettu-ole-iloinen-huonosta-palkastasi/201222723/139
Artikkeli turha mutta kuva on paljon kertova:
(http://www.taloussanomat.fi/files/panorama_PalkkaOstovoima.jpg)

hattiwatti

Quote from: Axel Cardan on 10.02.2012, 11:42:57

Olen tässä asiassa eri mieltä. Likapyykki pitää pestä puolueessa samalla tavoin kuin parisuhteessa - ovien takana. Saarakkala hätiköi, mikä luultavasti on seurasta hänen nuoresta iästään.

Ei siinä ole mitään uutta että likapyykki pitää pestä puolueessa, sen tietävät kaikki. Mutta kun puolueella ei ole sellaista elintä mikä pystyisi asiaa käsittelemään! Saarakkalan viestihän on ollut vain että puolue kehittäisi organisaatiotaan, tarkoittaen sellaista toimielintä mikä pesemään likapyykkiä jottei sitä tarvitsisi hoidella toisin keinoin. Pääasia kuitenkin on että hoidetaan, ja tässä suhteessa en arvosta tippaakaan puolueen johtoa tai monia nuivamanifestilaisia. Kyse on vakavasta rakenteellisesta ongelmasta mikä määrittää vaalimenestyksen lisäksi myös sen kykenisikö PS valtaan päästyään olemaan muuta kuin olemaan samojen virkamiesten pyöritettävänä jotka ovat entisiäkin poliitikkoja pyörittäneet? Eräs korkea-arvoinen virkamies kauppalehti option loppukesän haastattelussa sanoi tämän suoraan että ei pystyisi kun organisaatiota ei ole, ja hän ammattinsa puolesta tietää asiantilan vallan mainiosti.

Kyse ei ole hätiköinnistä, vaan erittäin erittäin pitkään kiistellystä asiasta ja näemmä vasta näillä keinoin jotain varovaista etenemistä on saatu tapahtumaan. Se ei mielestäni ole Saarakkalan vika, vaan niiden vika jotka ovat puoluetta hoidelleet niin että näin pitkälle pitää mennä ennenkuin jotain paranemista perusasioissa voitaisiin saada alulle.

puukker

Olen  kovin hämmästynyt Soinin käyttäytymisestä. Hän vaatii oman puolueen jäseniltä malttia median suhteen. No, miten hän itse toimii? Olen pitkään hämmästellyt hänen huonoa käytöstä keskusteluohjelmissa ja haastatteluissa. Katsoin eilen A-Talk ohjelman, jossa Soini keskeytti jatkuvasti muiden puheenvuorot ja puhui vaikka puheenvuoro oli jo toisella henkilöllä. Ja tänä aamuna Radio 1 haastattelussa puhui jatkuvasti toimittajan kysymysten päälle, eikä vastannut asiallisiin kysymyksiin. Verratkaapa muiden politikkojen rauhalliseen käytökseen. Sivusta seuraajana kehottaisin hyviin käytöstapoihin, ja toisten mielipiteiden kuuntelemiseen. Aina ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta aina kannattaa kuunnella.

hattiwatti

Kuvio laittoi mielenkiintoisen kuvion foorumille, mistä saisi hyvää populistiseksi politiikaksi jalostettavaa raakamateriaalia halukkaille edustajille. Olenkin ehdottanut jos hommaforumin joku ketju voisi olla PS:n tukiorganisaatio, missä pohdittaisiin eri epäkohtia ja niihin soveltuvia ratkaisuja. PS:n edustajat voisivat sitten käyttää tätä materiaalia eduskuntapuheissaan. Symbioosi hyödyttäisi molempia, edustajien uudelleenvalinta ja pysyminen 6ke/kk - palkoilla olisi varmempaa ja me täällä hommassa voisimme nähdä ainoan todellisen maahanmuuttokriittisen puolueen menestyvän paremmin jos sillä olisi enemmän jotain sanottavaakin. Hommaforumin siivellä nousseet nuivan manifestin kirjoittajat voisivat olla kontaktihenkilöitä projektissa - he kun ovat saaneet juuri täältä merkittävästi vaalitukea päästäkseen rahakkaisiin asemiinsa joten olisi toivottavaa että me täällä hommassa saisimme jotain interaktiota takaisinpäinkin. Se hyödyttäisi molempia tahoja ja olisi uudenlaista kansanvaltaistavaa kehitystä Suomalaisessa politiikassa.

Sampo Terholle kunnia siitä, että on ihan itse joskus muistanut meitä raporteillaan EU:n koneistosta kiitokseksi täältä saamastaan tuesta. Tämä luo heti mielikuvaa suoraselkäisestä ihmisisestä jolla ei ole ureaa päässä vaan pyrkimys tuoda valtakoneiston toimintaa näkyvämmäksi siitä kiinnostuneille ihmisille.

Parasta olisi jos puolue ihan itse osaisi tehdä sitä, mitä varten äänestäjät ovat sen valtaan nostaneet. Mutta on nyt nähty ettei osaa joten keinoa ongelman hoitamiseksi tulisi täällä aktiivisesti pohtia.