News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Pentti Oinonen ja keskustelu homoparien oikeuksista

Started by Lentomestari, 12.05.2009, 19:41:00

Previous topic - Next topic

EL SID

Quote from: Hattu on 13.05.2009, 15:04:21
Quote from: EL SID on 13.05.2009, 14:49:06

eli sinun mielestäsi on ihan ok, että lapsi pitää isäänsä rakastajanaan ja että hevosesta tulee hyvä äitipuoli?

Oletko sinä ihan tosissasi? Siis aivan vakavalla naamalla luit huolellisesti viestini olit tajuavinasi sen pointin ja kirjoitit tuon vastineen vakavalla naamalla?

Onko tässä nyt joku jota minä en ymmärrä?

Selvennetään vielä, jos olit tosissasi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaltevan_pinnan_argumentti

eli suvaitsevaisuudellesi onkin joku raja? minun rajani on matalammalla kuin sinun.

Whatsername

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 13.05.2009, 15:04:54
Quote from: Whatsername on 13.05.2009, 15:03:18Toi on ihan naurettava argumentti, etta lapset tarvitsevat molemmat mallit.

Sinun on todella helppoa sanoa noin, kun itselläsi on ollut molemmat vanhemmat. Joidenkin asioiden arvon huomaa vasta, kun ne puuttuvat.

Mista sina tiedat onko mulla ollut molemmat vanhemmat? Ei pida olettaa asioita joista ei tieda yhtaan mitaan.
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Pirjo on 13.05.2009, 15:02:37
Kyllä monella lapsella olisi tässä maassa parempi ilman isää siis perussuomalaista isää joka hakkaa, juo, räyhää, valittaa ja ajaa perheen jouluisin lumihankeen.

Pari juttua:
1. Varmasti näin, ja siksi tuollaisesta perheestä otetaan lapset huostaan.
2. Sinulla on kovin synkkä kuva suomalaisesta miehestä. Uskallan väittää, että perinteinen suomalainen isä ei toimi noin, vaan nuo ovat poikkeuksia.

QuotePMMP:n Paula ja Mira ovat ainakin samaa mieltä kanssani he kun molemmat ovat leskiäidin tyttäriä.

Tämä PMMP:n perhetaustanillitys on todennäköisesti pelkkä markkinointikikka. Vakuutuin asiasta kuultuani viimeisimmän sinkkunsa "Viimeinen valitusvirsi", jonka ainoa pointti on vittuilla alkoholistiperheissä kasvaneille.

Hattu

Quote from: EL SID on 13.05.2009, 14:51:43

kyse onkin suvaitsevaisuudesta: miksi ihmeessä me emme hyväksy pedofiliaa tai eläimiin sekaantumista, jos hyväksymme myös homoilun?

Pedifiliassa on kohteena olento joka ei pysty vielä tekemään päätöstä asiasta jossa häneltä sitä odotetaan. Sen sijaan jos kaksi aikuista ihmistä päätää keskenään harjoittaa seksiä, niin siitä vaan.

Eläimiinsekaantumisessa taas en oikein näe, että sitä eläimen "tahtotilaa" voidaan varmistaa, joten en pidä sitä oikein reiluna.
Minä en ole propellihattu! En vaikka minun päässäni onkin propellihattu!

SyvänneTumpelo

Quote from: Whatsername on 13.05.2009, 14:55:19
Quote from: SyvänneTumpelo on 13.05.2009, 14:41:22

Miksi niin? Ei tuossa lähtökohtaisesti kumpikaan ole alisteinen toiselle osapuolelle ja jos ovat täysi-ikäisiä, niin eikö samat oikeudet kuuluisi heille täysin samoilla perusteilla?

Eli siis rinnastat homouden ja insestin? Molemmat on eettisesti ja laillisesti samalla tasolla?

Onko normaalia keskustella kysymyksillä.

Vaikka sana insesti ei esiinnykaan suomen lainsaadannossa, lahisukulaisen kanssa avioituminen ja sukupuoliyhteys on laitonta.

Esim. puolisisarus ei ole lain tarkoittama lähisukulainen, niin mitä sitten.

Tehokkuus alas, kustannukset ylös!

Hattu

Quote from: EL SID on 13.05.2009, 15:05:43

eli suvaitsevaisuudellesi onkin joku raja?

Kyllä.

minun rajani on matalammalla kuin sinun.

Se sopii minulle, mutta taas tuo Oinosen argumentaatio ei. Sitä minä tässä ketjussa olen lähinnä kritiosinutkin siinä missä sinunkin argumentaatiotasi.

Mielipieesi taas on minusta aivan oikeutettu siinä missä Oinosenkin.

Hoff

Quote from: EL SID on 13.05.2009, 15:03:44
eikö sinunkin olisi sitten parempi kohdistaa suvaisevaisuuskamppanjasi oikeaan kohteeseen?
Suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että rakastaa kaikkea erilaista.

Suvaitsevaisuus on sitä, että hyväksyy myös sen mistä itse ei välttämättä pidä, mikäli kukaan ei siitä kärsi.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Hattu on 13.05.2009, 15:07:30
Quote from: EL SID on 13.05.2009, 14:51:43

kyse onkin suvaitsevaisuudesta: miksi ihmeessä me emme hyväksy pedofiliaa tai eläimiin sekaantumista, jos hyväksymme myös homoilun?

Pedifiliassa on kohteena olento joka ei pysty vielä tekemään päätöstä asiasta jossa häneltä sitä odotetaan. Sen sijaan jos kaksi aikuista ihmistä päätää keskenään harjoittaa seksiä, niin siitä vaan.

Eläimiinsekaantumisessa taas en oikein näe, että sitä eläimen "tahtotilaa" voidaan varmistaa, joten en pidä sitä oikein reiluna.

Niin tarkennan vielä tähän, että jos mies harrastaa seksiä toisen vastentahtoisen miehen kanssa, sitä kutsutaan raiskaukseksi. Ei homoseksuaaliseksi yhdynnäksi.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Vihervasemmisto

Quote from: Hoff on 13.05.2009, 15:09:45
Quote from: EL SID on 13.05.2009, 15:03:44
eikö sinunkin olisi sitten parempi kohdistaa suvaisevaisuuskamppanjasi oikeaan kohteeseen?
Suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että rakastaa kaikkea erilaista.

Suvaitsevaisuus on sitä, että hyväksyy myös sen mistä itse ei välttämättä pidä, mikäli kukaan ei siitä kärsi.

Hyvin kiteytetty!
Punaisen paholaisen verkoston jäsen.

Pirjo

Kyllä yksi sairaimpia esimerkkejä hetskuperheestä nähtiin Mikkosten maailmassa. Ihan hirvittää millaisia niistä lapsista tulee ja vähän sääliksi käy  :'(

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Hoff on 13.05.2009, 15:05:13Samalla yleistyksellä: Lapsi saa oppia äidiltään miten pyykkiä pestään ja isältään miten vaimoa hakataan.

Edelleen täytyy ihmetellä, että kyllä teillä on ollut tuttavapiirissänne omituisia isiä. Minun kaverini eivät ainakaan ole oppineet isiltään vaimon hakkaamista, vaan paljon hyödyllisempiä asioita: auton renkaiden vaihtamista, saunan lämmittämista, pihvin grillaamista, jne.

reino

Jopas on herättänyt keskustelua. :)

Itselleni ei tullut yllätyksenä, että jollakin vanhemman polven / uskovaisten edustajalla on tästä asiasta erilainen mielipide kuin vaikkapa Oras Tynkkysellä. Mutta aina yhtä yllätyksenä tulee se into, jolla suvaitsevaiset rientävät tuomitsemaan "väärät" mielipiteet. Edes (tai varsinkaan) eduskunnassa mielipidettä ei voida ottaa mielipiteenä (Pentti oli tätä mieltä ja Oras oli tota mieltä, nyt sitten äänestetään), vaan kaikkien on heti kiiruhdettava "tyrmistymään" ja "raivostumaan" ja "pöyristymään" eli käytännössä koulukiusaajaporukan tavoin pyörimään "väärän" mielipiteen esittäjän ympärillä lällättämässä. Jotta tämä oppisi pelkäämään, eikä enää ikinä sanoisi "vääriä" mielipiteitä.

Toinen huomionarvoinen asia tässä keskustelussa on, että monet tuntuvat pitävän pienintäkin homolesbojen oikkujen rajoittamisen yritystä (no, et nyt vain voi adoptoida, sopeudu siihen) samana asiana kuin kaikkien homoseksuaalien välitön uunittaminen.

Myös lapsen etu tuntuu monelta unohtuvan. Homoperheen sisäisesti lapsen etu saadaan kyllä turvattua ilman adoptiotakin. Toinen vanhempi voi elättää ja antaa perinnön (ja kiertää tarvittaessa perintöveroja) ilman adoptiotakin, jos haluaa. Ulkoisessa adoptiossa taas pitäisi mielestäni ajatella lapsen etua sikäli, että adoptoitava lapsi (adoptiolapsista on muuten Suomessa huutava työvoimapula, joten vanhemmat voidaan valikoida todella tiukasti) on todennäköisimmin itse heteroseksuaali, joten hän saattaisi arvostaa mahdollisuutta viettää lapsuutensa heteronormatiivisessa ympäristössä. Oikeutta olla samanlainen kuin kaikki muutkin. Oikeutta tulla kiusatuksi siksi, että hän on rillipää läski, ei siksi, että hänet on hankittu todistamaan koko maailmalle, että 2 äitiä tai 2 isää on ihan yhtä normaali perhe kuin kaikki muutkin perheet.

Myös nämä tätä asiaa koohottavat homolesboparit tuntuvat haluavan olla "ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin". He vaativat heteroja hyväksymään heidän erilaisuutensa (ja jopa "juhlistamaan" sitä), vaikka eivät edes itse pysty hyväksymään omaa erilaisuuttaan.

Oman erilaisuutensa hyväksymisellä tarkoitan esim. sitä, että itse eläimiinsekaantujana pystyn hyväksymään sen, että minun ja lempivuoheni suhteesta ei ikinä synny lapsia. Haluaisimme toki kovasti adoptoida pienen homolapsen. Bäkäpään silmät ovat täynnä äidinrakkautta. Lämmintä käkkäräistä turkkia vasten olisi homolapsellamme ihanan turvallista nukahtaa päiväunille. Mutta me ymmärrämme, että se ei vain käy. Ymmärrämme myös sen, että näiden peräkylien muut aikamiespojat, jotka ovat tuoneet itselleen vaimon ulkomailta katsovat joskus vähän kieroon, kun käymme rakkaani kanssa kylän raitilla kävelyllä. Pasila, soittakaa Jenni Rautiainen: Ihmisten edessä.

Miksi samanlainen oman erilaisuutensa hyväksyminen ja kunnioittaminen ei onnistu homolesboilta?

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Pirjo on 13.05.2009, 15:12:17
Kyllä yksi sairaimpia esimerkkejä hetskuperheestä nähtiin Mikkosten maailmassa. Ihan hirvittää millaisia niistä lapsista tulee ja vähän sääliksi käy  :'(

Mua ei säälitä yhtään. Ne pojat tulevat varmasti saamaan pillua niin paljon kuin tahtovat, koska vanhemmat on julkkiksia.

Pirjo

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 13.05.2009, 15:12:38
Edelleen täytyy ihmetellä, että kyllä teillä on ollut tuttavapiirissänne omituisia isiä. Minun kaverini eivät ainakaan ole oppineet isiltään vaimon hakkaamista, vaan paljon hyödyllisempiä asioita: auton renkaiden vaihtamista, saunan lämmittämista, pihvin grillaamista, jne.
Onneksi olkoon kuulut vähemmistöön, mutta nyt puhuttiin suurimmasta osasta suomalaisia perheitä joissa on perinteinen juoppoisä.

Liero

Koko ajan vastaamassa! Tsiisus.

Milla perustelet etta homoparien kasvattamasta lapsesta tulee sukupuolineutraali puunhalaaja?

Jos ette oikeasti nae eroa samaa sukupuolta olevien liitossa ja sisarusten valisessa liitossa niin on korvien valissa jotain vikaa!

Kun minä kysyn, unohdat kaiken muun ja keskityt vastaamiseen maksimaalisella vauhdilla. Sulla on kaksi hommaa: 1. Laitat ruokaa ja sen jälkeen 2. odottelet hame hampaissa minua kotiin. 8)

Eikös se ole myytti, että homojen kasvattamasta lapsesta tulee homo? Myytinmurtajat lisäävät perään, että homovanhempien kasvattamasta lapsesta tulee perinteisten kulttuuriin liittyvien sukupuolirajojen yli pomppiva ihminen.
Eikä pieni sukurutsa nyt elämää välttämättä ihan sietämättömäksi tee. Kenen korvien välissä on vikaa?

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: I_Heit_ on 13.05.2009, 15:09:58Niin tarkennan vielä tähän, että jos mies harrastaa seksiä toisen vastentahtoisen miehen kanssa, sitä kutsutaan raiskaukseksi.

Ei, kyllä sitä mun mielestä sanotaan saippuan tippumiseksi vankilan suihkuhuoneessa.

Iiro Iso-Ilomäki

En kyllä minäkään ole elämäni aikana tavannut semmosia perheitä joissa isät opettaa hakkaamaan vaimoja.. On taas niin perinteistä VHM-proppista että huhhuh. Jostain Eppu Normaalin laulusta varmaan revitty.

Homot soitelkoon hanureitaan keskenään, ei kuulu minulle. Kunhan eivät pistä lapsia kieroon, pakota niitä homoseksuaalisuuteen tai muutenkaan anna lapsen elää omaa elämäänsä.

Hoff

Quote from: Hoff on 13.05.2009, 15:05:13Samalla yleistyksellä: Lapsi saa oppia äidiltään miten pyykkiä pestään ja isältään miten vaimoa hakataan.

Minun tuntemani homot eivät juo kaljaa pikkurilli pystyssä. Sinun käsitys homosta taitaa olla sellainen, että ne ovat neitimäisiä idiotteja, jotka eivät osaa mitään noista mainitsemistasi taidoista.

EDIT: Kukaan ei tainnut ymmärtää vitsiäni. :( Se oli samanlainen yksisilmäinen ja töykeän typerä yleistys, kuin se posti johon vastasin.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 13.05.2009, 15:17:00
Quote from: I_Heit_ on 13.05.2009, 15:09:58Niin tarkennan vielä tähän, että jos mies harrastaa seksiä toisen vastentahtoisen miehen kanssa, sitä kutsutaan raiskaukseksi.

Ei, kyllä sitä mun mielestä sanotaan saippuan tippumiseksi vankilan suihkuhuoneessa.

Thihihihi. :D

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Pirjo on 13.05.2009, 15:14:33Onneksi olkoon kuulut vähemmistöön, mutta nyt puhuttiin suurimmasta osasta suomalaisia perheitä joissa on perinteinen juoppoisä.

Miksi sinä olet tuollainen miesvihaaja? Onko sinulla esittä dokumenttia siitä, että suurin osa suomalaisista isistä on alkoholisteja? Itse en siihen usko.

Esa N.

Quote from: reino on 13.05.2009, 15:12:56
Jopas on herättänyt keskustelua. :)

+mainio sepustus

Samaa olen miettinyt itsekin. Sen jälkeen kun homoille annettiin mahdollisuus tulla kaapista ulos ja olla "sinut" itsensä kanssa, homoilu karkasi jotenkin käsistä ja nyt eletään vissiin jotain hurmosvaihetta, missä koko touhu ammutaan yli eikä oikein tiedetä miten päin pitäisi olla. Vaaditaan kamalasti oikeuksia ja hyväksyntää, vaikka niillä ei olisikaan mitään tekemistä järjen kanssa.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Hoff on 13.05.2009, 15:17:27

Minun tuntemani homot eivät juo kaljaa pikkurilli pystyssä. Sinun käsitys homosta taitaa olla sellainen, että ne ovat neitimäisiä idiotteja, jotka eivät osaa mitään noista mainitsemistasi taidoista.

Joo, ei kaikki homppelit ole mitään vaaleanpunaisia vatipäitä, vaan on niitä ihan tavallisenkin näköisiä. Tosin kyllä niistä aika monesti huomaa.

Vihervasemmisto

Mutta aina yhtä yllätyksenä tulee se into, jolla suvaitsevaiset rientävät tuomitsemaan "väärät" mielipiteet. Edes (tai varsinkaan) eduskunnassa mielipidettä ei voida ottaa mielipiteenä (Pentti oli tätä mieltä ja Oras oli tota mieltä, nyt sitten äänestetään), vaan kaikkien on heti kiiruhdettava "tyrmistymään" ja "raivostumaan" ja "pöyristymään" eli käytännössä koulukiusaajaporukan tavoin pyörimään "väärän" mielipiteen esittäjän ympärillä lällättämässä. Jotta tämä oppisi pelkäämään, eikä enää ikinä sanoisi "vääriä" mielipiteitä.

Oletko yhtä yllättynyt, kun joku esittää maahanmuuttomyönteisen mielipiteen ja osa maahanmuuttokriittisistä ryntäävät, tyrmistyvät ja raivostuvat ja pöyristyvät sekä myös kiihottuvat siitä asiasta.
Punaisen paholaisen verkoston jäsen.

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 13.05.2009, 15:18:01
Quote from: Pirjo on 13.05.2009, 15:14:33Onneksi olkoon kuulut vähemmistöön, mutta nyt puhuttiin suurimmasta osasta suomalaisia perheitä joissa on perinteinen juoppoisä.

Miksi sinä olet tuollainen miesvihaaja? Onko sinulla esittä dokumenttia siitä, että suurin osa suomalaisista isistä on alkoholisteja? Itse en siihen usko.

Se on Pirjo. Mitä odotit?

Hattu

Mutta aina yhtä yllätyksenä tulee se into, jolla suvaitsevaiset rientävät tuomitsemaan "väärät" mielipiteet.

Minulla ei sinällään ole ongelmaa Oinosen kaltaisen vähemmistön typeristä mielipiteistä. Sen sijaan heidän argumentaationsa virheellisyydet tulen tuomitsemaan jatkossakin. Toisaalta aivan yhtälailla torpedoin mielelläni myös maahanmuuttokriittisten maahanmuuttokriittiset argumentaatiot jos ne ovat vääriä, sillä vain se totuus vie meidän liiketämme eteenpäin valheita vastaan.

Oinonen on älyllisesti epärellinen ääliö, joka vie omaa asiaansa vain takapakkia ja hyvä niin.

Anton

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 13.05.2009, 15:18:01

Pirjon kanssa ei kannata puhua kuin ihmisen kanssa. Normaalit säännöt väitteiden perustelemisesta eivät päde hänen seurassaan.

reino

Pedifiliassa on kohteena olento joka ei pysty vielä tekemään päätöstä asiasta jossa häneltä sitä odotetaan.

Myös adoptiossa kohteena on yleensä alaikäinen, joka ei pysty vielä tekemään päätöstä asiasta jossa häneltä sitä odotetaan.

Valtion tehtävänä on suojella niitä, jotka eivät itse pysty itseään suojelemaan.

Lapsista on varmasti kasvanut ihan täysipäisiä aikuisia mitä monenlaisemmissa perheissä, mutta minä uskon, että jos heterolapsi saisi oikeasti valita, hän varttuisi mieluiten ihan tavallisen tylsässä heteroseksuaalisessa ydinperheessä.

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: reino on 13.05.2009, 15:21:23
Pedifiliassa on kohteena olento joka ei pysty vielä tekemään päätöstä asiasta jossa häneltä sitä odotetaan.

Myös adoptiossa kohteena on yleensä alaikäinen, joka ei pysty vielä tekemään päätöstä asiasta jossa häneltä sitä odotetaan.

Valtion tehtävänä on suojella niitä, jotka eivät itse pysty itseään suojelemaan.

Lapsista on varmasti kasvanut ihan täysipäisiä aikuisia mitä monenlaisemmissa perheissä, mutta minä uskon, että jos heterolapsi saisi oikeasti valita, hän varttuisi mieluiten ihan tavallisen tylsässä heteroseksuaalisessa ydinperheessä.

Uskallan olla samaa mieltä  kuin Reino-setä.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Hoff on 13.05.2009, 15:17:27
Minun tuntemani homot eivät juo kaljaa pikkurilli pystyssä. Sinun käsitys homosta taitaa olla sellainen, että ne ovat neitimäisiä idiotteja

Ei idiootteja, mutta neitimäisiä. Itse tunnen vain yhden homon ja yhden bin (jolla on muuten vaimo ja kaksi lasta), ja he ovat molemmat todella akkamaisia. Käsitykseni homoista on muodostunut paljolti homojen tekemästä musiikista, jota olen kuunnellut paljon:

http://www.youtube.com/watch?v=F3hSDODDNs4
http://www.youtube.com/watch?v=L_XFMCgeI7c

Hoff

Quote from: I_Heit_ on 13.05.2009, 15:18:59
Joo, ei kaikki homppelit ole mitään vaaleanpunaisia vatipäitä, vaan on niitä ihan tavallisenkin näköisiä. Tosin kyllä niistä aika monesti huomaa.
Jos huomaa, tarkoittaako se sitten vatipäätä?